3. 2. Revizní činnost a zdravotní politika
Rozsah věcných dávek zdravotní
péče, hrazených finančními
prostředky všeobecného zdravotního pojištění,
jak vyplývá z platných právních
předpisů, je uveden na str. 33 Zdravotně
pojistného plánu.
Realizaci vlastních preventivních programů
Pojišťovna pro rok 1997 neplánuje, bude však
hradit uskutečňování celostátně
vyhlášených preventivních programů
(péče o ženu a dítě, kardiovaskulární,
onkologický, diabetologický apod.) za předpokladu,
že je zdravotnická zařízení provádějí
lege artis a že frekvence s nimi spojených zdravotních
výkonů není v rozporu s ustanoveními
Zdravotního řádu.
Srovnání výdajů (nákladů)
Pojišťovny na jednoho pojištěnce v
členění dle hlavních zdravotnických
odborností je provedeno v následující
tabulce. Výpočty v tabulce uvedené
mají větší význam pro analytické
části Výroční zprávy
než pro tvorbu Zdravotně pojistného plánu,
protože jejich výše je ovlivnitelná a
v čase proměnná.
Činnosti revizních pracovníků
Pojišťovny budou v roce 1997 zaměřeny
na kontroly nedostatků zjišťovaných v
předchozích letech a na zjišťování,
zda zdravotnickým zařízením uložená
nápravná opatření byla realizována
nebo jsou dodržována. Zvláštní
akcent bude položen na dodržování "Metodiky
pro pořizování a předávání
dokladů VZP ČR". (Zjišťované
nedostatky jsou blíže popsány např.
ve Výroční zprávě VZP ČR
za rok 1995).
V roce 1997 dojde k rozšíření
aplikací informačního systému umožňujících
zpracovávání rozsáhlých souborů
dat a odhalování většiny
formálních a věcných závad
v poskytovateli zdravotní péče předkládaných
vyúčtováních a zjišťování
neodůvodněných rozdílů v průměrných
nákladech na zdravotní péči vynaložených
na průměrného pojištěnce, mezi
jednotlivými poskytovateli zdravotní péče,
druhy zdravotnických zařízení a okresy
České republiky a jejich odstraňování.
K zefektivnění činnosti revizního
systému Pojišťovny dojde i přesunem
provádění základních a automatizovaných
revizí na nelékařské pracovníky
a nasazením revizních lékařů
k přímým kontrolám a na řešení
odborné problematiky.
K vlastním regulačním opatřením
Pojišťovny bude v roce 1997 náležet
krácení úhrad za zdravotní péči
poskytnutou pojištěncům Pojišťovny
podle pravidel dohodnutých (podle typových smluv)
ve vzájemných smlouvách, tj.
- ambulantním zdravotnickým zařízením
tehdy, překročí-li jimi požadované
úhrady o určité procento zveřejněné
průměrné náklady na léčení
jednoho pacienta (v dané odbornosti a upravené korekčními
indexy) a celostátní průměrné
náklady na preskribci léčiv (v dané
odbornosti a po úpravě korekčními
indexy) a po zavedení sledování rozsahu indukované
zdravotní péče i tehdy, překročí-li
celostátní průměrné náklady
na indukovanou zdravotní péči (v dané
odbornosti a po úpravě korekčními
indexy),
- lůžkovým zdravotnickým zařízením
na základě smluvních dodatků podepsaných
v souvislosti s akcí Frekvence, vyhlášenou
Ministerstvem zdravotnictví, zvýší-li
průměrné náklady na hospitalizované
pojištěnce Pojišťovny o více než
o nárůst cen přímo účtovatelných
položek některých zdravotních výkonů
a za ošetřovací den provedený v roce
1995 a o dopad vyčlenění skupiny nákladných
léčiv z lůžkového lékového
paušálu,
- společným léčebným a vyšetřovacím
složkám (laboratoře), pokud jimi účtované
zdravotní výkony nebudou indikovány ošetřujícími
lékaři pojištěnců Pojišťovny.
3. 3. Hodnota bodu
Výše hodnoty bodu je závislá
na celkovém množství disponibilních
finančních prostředků, které
zůstanou na konci kalendářního čtvrtletí
ze čtvrtletních příjmů Základního
fondu zdravotního pojištění Pojišťovny
po zaplacení všech v korunách pevně
stanovených (výjimečně dohodnutých)
položek věcných dávek zdravotní
péče čerpaných pojištěnci
během čtvrtletí (např. náklady
na přímo spotřebovaný materiál,
na zvláště účtovatelný
materiál, na zvláště účtovatelná
léčiva, na lékové paušály,
na léčiva předepsaná na recepty a
pod.). O výši hodnoty bodu pak současně
rozhodují prováděné úpravy
cen a množství pojištěncům ordinovaných
věcných dávek zdravotní péče
(zdravotních výkonů, léčiv,
PZT, dopravy, lázeňské léčby
a pod.), které je do značné míry
ovlivněno počtem zdravotnických zařízení
poskytujících pojištěncům Pojišťovny
zdravotní péči.
Pokud by došlo ke snížení počtu
akutních lůžek v nemocnicích podle návrhu
Ministerstva zdravotnictví o cca 25 - 30% a tím
i ke zkrácení celkové doby hospitalizace
i počtu ošetřovacích dní, bylo
by možno ze vzniklé úspory cca 1,7 mld. Kč
zvýšit lůžkovým zdravotnickým
zařízením hodnotu bodu o 6 - 7 haléřů.
Obdobně ambulantním zdravotnickým zařízení
by bylo možno po redukci jejich počtu ze vzniklé
finanční úspory zvýšit hodnotu
bodu o 10 - 13 haléřů.
O snaze Pojišťovny zvýšit hodnoty bodu
není třeba pochybovat. Po zkušenostech
z roku 1996 ji však bude zvyšovat teprve tehdy, kdy
pro to budou vytvořeny řádné (zejména)
finanční předpoklady.
3. 4. Tvorba a čerpání fondů
Pojišťovny
Výdaje Pojišťovny budou v roce 1997 realizovány
- ze Základního fondu zdravotního pojištění
- naplňovaného příjmy z výběru
a přerozdělení pojistného a částí
ostatních příjmů Pojišťovny
(pokuty, penále, přirážky k pojistnému,
náhrady škody),
- rozdělenému na několik částí
podle hlavních druhů zdravotní péče
(stomatologické, ambulantní, nemocniční
a ostatní) k motivaci poskytovatelů této
péče k hospodárnému vynakládání
finančních prostředků z odděleného
podílu základního fondu (zahrnujícího
též finanční prostředky na jimi
předepisovaná léčiva a PZT) a k dosahování
úspor (nebo ztrát), z kterých bude zvyšována
(nebo snižována) hodnota bodu,
- určenému k úhradě zdravotní
péče plně nebo částečně
hrazené z všeobecného zdravotního pojištění
- z Účelového fondu
- zřízeného v souladu se zákonem
souhlasem Správní rady Ústřední
pojišťovny VZP ČR,
- naplňovaného z ostatních příjmů
Pojišťovny (příjmy z finančního
umístění, výnosy z cenných
papírů, zisk z komerčních činností),
- určeného - v souladu s platnými
právními předpisy - na úhradu nákladů
spojených se zlepšováním zdravotní
péče o pojištěnce Pojišťovny,
- z Fondu smluvního a cestovního zdravotního
pojištění
- zřízeného se souhlasem Ministerstva
financí,
- naplňovaného pojistným placeným
klienty na základě individuální pojistné
smlouvy,
- určeného na úhradu pojistných
plnění podle ustanovení pojistných
smluv a k tvorbě technických rezerv fondu,
- podle Rozpočtu správních a provozních
nákladů Pojišťovny a investic naplňovaného
k zabezpečení provádění
- všeobecného zdravotního pojištění
3,67% příjmů plynoucích z výběru
a přerozdělení pojistného,
- zdanitelných činností z příjmů
z těchto činností získaných.
Tvorba a čerpání fondů Pojišťovny
je blíže popsáno v části 3. -
Výdaje Pojišťovny Zdravotně pojistného
plánu.
4. EKONOMICKÁ ČÁST
4. 1. Kontrola výběru pojistného a
sankční činnost Pojišťovny
V oblasti kontroly placení pojistného na všeobecné
zdravotní pojištění provedou specializovaní
kontrolní pracovníci okresních pojišťoven
VZP ČR v roce 1997 takové množství (cca
13 000) kontrol hromadných a individuálních
plátců pojistného,
aby kontrola u každého z nich byla provedena dříve
než jednou za 5 let. Pojišťovna se rovněž
pokusí o vypracování strategie k vymáhání
dlužného pojistného, penále, pokut a
přirážek k pojistnému uloženým
zjištěným porušovatelům zákonů
z oblasti všeobecného zdravotního pojištění.
Obtížně řešitelným problémem
je skutečnost, že platební výměry
vystavené na dlužné pojistné, penále
a předepsané pokuty jsou zaplaceny pouze částí
dlužníků (v roce 1995 z dlužného
pojistného ve výši 581 672 tis. Kč bylo
zaplaceno pouze 148 951 tis. Kč, tj. 25,6% z částky
předepsané platebními výměry).
K tomu by však bylo zapotřebí mj. také
upravit znění zákona o konkurzu a vyrovnání.
4. 2. Základní ekonomické ukazatele
obsahuje tabulka navržená Ministerstvem zdravotnictví,
která je přílohou této předkládací
zprávy. Kalkulace, jejich zdůvodnění
a komentáře k části tabulky:
I. Pojištěnci - jsou uvedeny v části
2. 1. 1. - Předpokládaný počet pojištěnců
Pojišťovny v roce 1997 - Zdravotně pojistného
plánu.
II. Příjmy ze všeobecného zdravotního
pojištění - jsou podrobně rozvedeny
v části 2. 1. - Kalkulace příjmů
z výběru a přerozdělování
pojistného - Zdravotně pojistného plánu.
III. Ostatní příjmy Pojišťovny
- jsou uvedeny v části 2. 3. - Ostatní nezdaňované
příjmy Pojišťovny v roce 1997 - Zdravotně
pojistného plánu.
IV. Výdaje související s všeobecným
zdravotním pojištěním jsou podrobně
rozvedeny v části 3. 1. - Výdaje ze Základního
fondu zdravotního pojištění - Zdravotně
pojistného plánu.
V. Výnosy z komerční činnosti
- jsou uvedeny v části 2. 4. - Ostatní zdaňované
příjmy Pojišťovny v roce 1997 - Zdravotně
pojistného plánu.
VI. Náklady na vlastní činnost a investice
- jsou podrobně rozvedeny v části 3. 5. -
Rozpočet nákladů na správní
a provozní činnosti spojené s prováděním
všeobecného zdravotního pojištění
a na investice - Zdravotně pojistného plánu.
VII. Náklady související s komerční
činností - jsou uvedeny v části
3. 4. - Výdaje fondu smluvního zdravotního
pojištění a připojištění
- Zdravotně pojistného plánu.
VIII. Tvorba fondů - jsou uvedeny v části
3. 3 - výdaje Účelového fondu - Zdravotně
pojistného plánu a v komentáři k tabulce
č. 19 - Finanční bilance všeobecného
zdravotního pojištění v roce 1997.
IX. Saldo
- příjmů ze všeobecného zdravotního
pojištění a výdajů celkem a saldo
příjmů souvisejících s všeobecným
zdravotním pojištěním a výdajů
na zdravotní péči jsou uvedeny v části
5. 1. - Předpokládaná bilance všeobecného
zdravotního pojištění - Zdravotně
pojistného plánu,
- výnosů a nákladů souvisejících
s komerční činností jsou uvedeny v
části 5. 2. - Předpokládaná
bilance smluvního zdravotního pojištění
a připojištění a v části
5. 3. - Předpokládaná bilance ostatních
zdanitelných činností Pojišťovny
- Zdravotně pojistného plánu.
4. 3. Provozní náklady Pojišťovny
dosáhnou v roce 1997 částky 2 215 000
tis. Kč, což je pouze o 16,8% více než
v roce 1996 přesto, že oproti témuž roku
počet pojištěnců Pojišťovny
vzroste o 1 100 000 osob. Podíl provozních nákladů
na příjmech Pojišťovny ze všeobecného
zdravotního pojištění bude činit
3,0%.
Podrobnější údaje týkající
se provozních nákladů Pojišťovny
jsou uvedeny v části 3. 5. - Rozpočet nákladů
na správní a provozní činnosti spojené
s prováděním všeobecného zdravotního
pojištění a na investice - Zdravotně
pojistného plánu.
4. 4. Majetek Pojišťovny, investice
Investice Pojišťovny by v roce 1997 měly činit
600 000 tis. Kč s tím, že investice ve výši
220 000 tis. Kč by měly být hrazeny z odpisů
hmotného investičního majetku.
Podrobnější údaje týkající
se investic Pojišťovny jsou uvedeny v části
3. 5. - Rozpočet nákladů na správní
a provozní činnosti spojené s prováděním
všeobecného zdravotního pojištění
a na investice - Zdravotně pojistného plánu.
Podíl provozních nákladů a investic
na příjmech Pojišťovny ze všeobecného
zdravotního pojištění tak bude činit
3,74%, zatím co podle vyhlášky Ministerstva
financí č. 220/1996 Sb., kterou se stanoví
maximální výše nákladů
na činnost a maximální výše výdajů
na pořízení hmotného a nehmotného
investičního majetku VZP ČR a rezortních,
oborových, podnikových a dalších zdravotních
pojišťoven, by mohl činit až 4,5836%.
5. DLOUHODOBÝ ROZVOJ ZDRAVOTNÍ POJIŠŤOVNY
S ohledem na připravované novely zákonů
týkajících se všeobecného zdravotního
pojištění a novou koncepci zdravotnictví
a zdravotního pojišťovnictví, prezentovanou
koncem září 1996 ve sdělovacích
mediích i na odborném semináři tajemníkem
ministra zdravotnictví MUDr Miroslavem Mackem, rozvoj Pojišťovny
nelze předvídat ani z hlediska střednědobého,
ani z hlediska dlouhodobého.
6. ZÁVĚR
Zdravotně pojistný plán pro rok 1997 obsahuje
reálné údaje o příjmech a výdajích
Pojišťovny,
ovlivnitelných riziky blíže specifikovanými
v části 2. 2 - Možná rizika výběru
pojistného a naplňování plánu
předpokládaných příjmů
zdravotně pojistného plánu a v části
3. 2. - Rizika předpokládaných výdajů
ze základního fondu zdravotního pojištění
- Zdravotně pojistného plánu.
Bilance Základního fondu zdravotního pojištění
(a tím i Pojišťovny) bude zejména
v první polovině roku 1997 velmi napjatá
a to pro každoročně se opakující
(sezónní) divergenci příjmů
a výdajů Pojišťovny. Pokud však
v roce 1997 nedojde na straně predikovaných příjmů
či na straně predikovaných výdajů
k většímu než předpokládatelnému
dopadu rizik - zejména těch, jejichž ovlivnění
není v moci Pojišťovny - vyrovnané
bilance bude dosaženo.
7. října 1996
111: Všeobecná zdravotní pojišťovna České republiky | |||||
č. ř. | ukazatel | ||||
I. Pojištěnci | |||||
1. | Počet pojištěnců celkem | osob | 7 675 256 | 7 780 000 | 7 800 000 |
2. | z toho: státem hrazení | osob | 4 243 224 | 4 235 000 | 4 280 000 |
3. | Průměrný počet pojištěnců | osob | 7 560 524 | 7 675 077 | 7 800 000 |
4. | z toho: státem hrazení | osob | 4 146 414 | 3 852 574 | 4 280 000 |
II. Příjmy ze všeobecného zdravotního pojištění | |||||
5. | Výběr pojistného | tis. Kč | 19 733 613 | 42 974 000 | 50 253 000 |
6. | Saldo z přerozdělení (+ nebo -) | tis. Kč | 10 808 772 | 19 869 000 | 23 429 000 |
7. | Pojistné po přerozdělení celkem (ř. č. 5 + 6) | tis. Kč | 30 542 585 | 62 863 000 | 73 682 000 |
III. Ostatní příjmy zdravotní pojišťovny | |||||
8 | Ostatní příjmy Pojišťovny celkem | tis. Kč | 199 817 | 429 000 | 642 000 |
8a | v tom: bankovní úvěry | tis. Kč | |||
8b | ostatní příjmy | tis. Kč | 199 817 | 429 000 | 642 000 |
IV.Výdaje související se všeobecným zdravotním pojištěním | |||||
9 | Výdaje na zdravotní péči celkem | tis. Kč | 31 766 050 | 64 226 000 | 69 254 000 |
9a | v tom: zdr. péče hrazená smluvním zdr. zařízením | tis. Kč | 23 650 836 | 48 878 000 | 53 244 000 |
9b | Zdr. péče hrazená nesmluvním zdr. zařízením | tis. Kč | |||
9c | léky na recepty | tis. Kč | 7 197 541 | 14 000 000 | 14 800 000 |
9d | prostředky zdravotnické techniky (PZT) | tis. Kč | 640 326 | 1 200 000 | 950 000 |
9e | ostatní výdaje na zdravotní péči | tis. Kč | 79 347 | 150 000 | 260 000 |
V. Výnosy z komerční činnosti | |||||
10 | Výnosy ze smluvního pojištění | tis. Kč | 15 605 | 25 000 | 20 000 |
11 | Výnosy z připojištění | tis. Kč | 97 352 | 160 000 | 180 000 |
12 | Výnosy z komerční provozní činnosti | tis. Kč | 6 110 | 10 000 | 14 000 |
13 | Výnosy z komerční činnosti celkem (ř. č. 10 + 11 + 12) | tis. Kč | 119 067 | 195 000 | 214 000 |
VI. Náklady na vlastní činnosti a investice | |||||
14 | Náklady na vlastní činnosti a investice celkem | tis. Kč | 1 021 172 | 2 220 000 | 2 595 000 |
14a | z toho: náklady na provozní činnost | tis. Kč | 774 227 | 1 870 000 | 2 115 000 |
14b | v tom: mzdy vč. OON | tis. Kč | 310 126 | 666 450 | 801 690 |
14c | odpisy | tis. Kč | 79 688 | 200 000 | 220 000 |
14d | ostatní provozní náklady | tis. Kč | 384 413 | 1 003 550 | 1 093 310 |
14e | náklady na investice pro vlastní činnost | tis. Kč | 246 945 | 550 000 | 600 000 |
14f | ostatní provozní náklady | tis. Kč | 100 000 | ||
15 | Výdaje Pojišťovny celkem (ř. č. 9 + 14) | tis. Kč | 32 789 222 | 66 448 000 | 71 849 000 |
VII. Náklady související s komerční činností | |||||
16 | Náklady na smluvní pojištění | tis. Kč | 7 139 | 10 000 | 4 000 |
17 | Náklady na připojištění | tis. Kč | 54 315 | 100 000 | 170 000 |
18 | Náklady na komerční provozní činnost | tis. Kč | 2 494 | 6 000 | 13 000 |
19 | Náklady související s komerční činností celkem (ř. č. 16 + 17 + 18) | tis. Kč | 63 947 | 116 000 | 187 000 |
VIII. Tvorba fondů | |||||
20 | Tvorba rezervního fondu | tis. Kč | 750 000 | ||
21 | Tvorba ost. účelových fondů nevytvářených ze všeobecného zdravotního pojištění | tis. Kč | 200 000 | 200 000 | |
IX. Saldo | |||||
22 | Saldo příjmů ze všech zdr. pojištění a výdajů celkem (ř. č. 7 - 15) | tis. Kč | -2 246 637 | -3 585 000 | 1 833 000 |
23 | Saldo příjmů souvisejících se všeob. zdravot. pojištěním a výdajů na zdr. péči (ř. č. 7 - 9) | tis. Kč | -1 225 465 | -1 365 000 | 4 428 000 |
24 | Saldo výnosů a nákladů souvisejících s komerční činností (ř. č. 13 - 19) | tis. Kč | 55 120 | 79 000 | 27 000 |
25 | Saldo závazků po lhůtě splatnosti vůči zdravot. zařízením a pohledávek za plátci pojistného po lhůtě splatnosti (ř. č. 29 - 33) | tis. Kč | -401 584 | 1 200 000 | |
26 | Saldo veškerých závazků a pohledávek (ř. č. 27 - 31) | tis. Kč | 1 025 971 | 2 550 000 | 6 250 000 |
X. Ostatní ukazatele | |||||
27 | Závazky Pojišťovny celkem | tis. Kč | 7 672 567 | 6 550 000 | 6 250 000 |
28 | z toho: závazky vůči ZZ ve lhůtě splatnosti | tis. Kč | 6 372 985 | 6 000 000 | 6 000 000 |
29 | závazky vůči ZZ po lhůtě splatnosti | tis. Kč | 6 372 985 | 6 000 000 | 6 000 000 |
30 | ostatní závazky | tis. Kč | 330 037 | 250 000 | 250 000 |
31 | Pohledávky Pojišťovny celkem | tis. Kč | 6 646 596 | 6 000 000 | |
32 | z toho: pohledávky vůči plátcům pojist. po lhůtě spl. | tis. Kč | 1 416 129 | 1 100 000 | 1 000 000 |
33 | pohledávky vůči ZZ po lhůtě spl. | tis. Kč | 1 191 201 | 600 000 | 500 000 |
34 | ostatní pohledávky po lhůtě spl. | tis. Kč | |||
35 | Splátky investičních úvěrů | tis. Kč | 29 500 | 59 000 | 60 000 |
36 | Pořizovací cena investic do zdravotnictví | ti. Kč | |||
37 | Příjmy na 1 pojištěnce (ř. č. 7 : 3) | Kč | 4 040 | 8 191 | 9 446 |
38 | Výdaje na zdravotní péči na 1 pojištěnce (ř. č. 9 : 3) | Kč | 4 202 | 8 368 | 8 879 |
39 | Průměrný počet zaměstnanců Pojišťovny | osob | 4 582 | 4 582 | 4 640 |
40 | Průměrná mzda zaměstnanců Pojišťovny | Kč | 11 281 | 12 121 | 14 398 |
41 | Počet pojištěnců na 1 zaměstnance (ř. č. 3 : 39) | osob | 1 650 | 1 675 | 1 681 |
42 | Hodnota bodu (průměr za období) | Kč | 0,57 | 0,59 | |
43 | Procento provozních nákladů stanovené ve smyslu vyhl. MF č. 220/1996 Sb. | % | 3,74 |
Věc: Zdravotně pojistný plán
Všeobecné zdravotní pojišťovny České
republiky pro rok 1997
Sbor zástupců VZP ČR schvaluje předložený
Zdravotně pojistný plán Všeobecné
zdravotní pojišťovny České republiky
pro rok 1997.
V Praze dne 24. října 1996
dozorčí rady Všeobecné zdravotní
pojišťovny České republiky k pojistnému
plánu a vnitřnímu rozpočtu VZP ČR
na rok 1997
Dozorčí rada projednala návrh pojistného
plánu a vnitřního rozpočtu VZP ČR
21. 10. t. r. na rok 1997 s těmito závěry:
A. Pojistný plán jako celek
1. DR se shoduje s navrženým již mírným
růstem počtu pojištěnců na 7,8
mil. osob.
2. DR konstatuje, že příjmové položky
jsou opřeny o předpoklad průměrné
mzdy ze závislé činnosti 9324,- Kč,
tzn. s růstem 13,8%. Ten uvádí i analýza
ke státnímu rozpočtu jako průměr
podnik. a rozpočtové sféry.
3. DR reálné riziko narušení rovnováhy
pojistného plánu spatřuje v růstu
platební neschopnosti podniků a v pozdní
či slabé účinnosti regulace poskytovatelů.
4. Odhad zaměstnanosti a pohybu průměrných
mezd je v toleranci odhadů státní správy
i podnikatelských svazů spíše v pásmu
jistoty.
Riziko v této kapitole DR spatřuje v nedovýběru
pojistného. Vychází z odvětvových
agregací růstu pohledávek po lhůtě
splatnosti v komerčním styku, kdy tyto potíže
se mohou silněji promítat i do platebního
kalendáře VZP. Za vážné riziko
DR považuje trvalý růst pracovní neschopnosti.
5. DR oceňuje iniciativu managementu VZP v oblasti ostatních
výnosů.
Výdaje
Na rozdíl od příjmů považuje
DR kategorii nákladů i pro rok 1997 za méně
spolehlivou.
Rizika pohybu nákladů se zmenšují společným
tlakem VZP a Ministerstva zdravotnictví na jejich regulaci.
Motivace k vysokým výkonům však zůstává.
Účelový fond VZP je užitečný
institut. Jeho účinky je účelné
výrazněji využít k posilování
dobrého jména VZP a zároveň velmi
racionálně jej využít. DR zahájila
v tomto směru podrobnější kontrolu.
Provoz a investice
Úhrn nákladů na provoz VZP a investiční
rozvoj dosahuje 3,5% z reálné úrovně
příjmů. Pohybuje se stále v úrovni
přijaté DR i Sborem zástupců na začátku
fungování VZP. Proti roku 1996 o 1/2% klesá
a do limitu MF chybí 1,09%. Je o 3% vyšší
než růst z vyměřovacích základů
a o 15% než růst pojištěnců.
Pokud jde o jednotlivé položky, budou předmětem
průběžných kontrol.
Závěr
DR VZP se ztotožňuje se závěry Pojistného
plánu.
Doporučuje návrh schválit.
V Praze dne 21. 10. 1996