((8))(11) Přidělení pozemků do zatímního užívání odsouhlasí okresní pozemkový úřad s vlastníky předmětných pozemků. V případě nesouhlasu vlastníka pozemku s přidělením pozemku do zatímního užívání dohodou, okresní pozemkový úřad o přidělení do zatímního užívání rozhodne ve správním řízení. Změní-li se podmínky, (prováděných pozemkových úprav, může pozemkový) za nichž byly pozemky do zatímního užívání přiděleny rozhodnutím okresního pozemkového úřadu, může tento úřad změnit své rozhodnutí o přidělení pozemků do zatímního užívání v souladu s novou skutečností. (Je-li zvolen sbor (§ 5 odst.2), vydá okresní pozemkový úřad rozhodnutí podle tohoto odstavce po dohodě s ním.)

Obdobně může okresní pozemkový úřad změnit rozhodnutí o přidělení pozemků do časově omezeného nájmu 3f).

(9)) (12) Odvolání podané proti rozhodnutí pozemkového úřadu podle odstavce (8)11 nemá odkladný účinek.

((10))(13) Zpracovatel návrhu je povinen v průběhu zpracování návrhu projednávat navrhovaná opatření s vlastníky pozemků, popřípadě se sborem, byl-li zvolen (§ 5 odst.(2)4 a (5)7). Okresní pozemkový úřad svolá všechny vlastníky, požádá-li o to nejméně jedna třetina vlastníků, nebo sbor, byl-li zvolen.

(14) Jestliže okresní pozemkový úřad vyzve účastníky v průběhu řízení k jednání, současně je upozorní, že v případě jejich neúčasti na jednání mají možnost písemně se vyjádřit k předmětu jednání ve lhůtě určené okresním pozemkovým úřadem, která nesmí být kratší než 15 dnů. Nevyjádří-li se ve lhůtě stanovené v doručené výzvě, má se za to, že účastník k projednávané věci nemá připomínky.

(15) Souhlasy učiněné ve smyslu ustanovení odstavců 7,11,17 a 18 mohou vlastníci pozemků, popřípadě jejich právní nástupci, vzít zpět jen se souhlasem okresního pozemkového úřadu; ten může dát souhlas, jen dovoluje-li to stav rozpracovanosti návrhu.

((11))(16) Je-li pro docílení účelu pozemkových úprav podle § 2 nutno vyčlenit nezbytnou výměru půdního fondu na výstavbu polních cest a na provedení technických, vodohospodářských, zúrodňovacích a ekologických opatření (dále jen "společná zařízení"), podílejí se na vyčlenění potřebné výměry půdního fondu vlastníci pozemků v rozsahu podle zpracovaného návrhu, pokud nelze pro tyto účely použít jen pozemky ve vlastnictví státu4)(.), a pozemky ve vlastnictví obce, které již dříve sloužily pro společná zařízení.

(17) Sousedí-li s obvodem pozemkových úprav pozemky, na nichž se nacházejí stavby ve vlastnictví státu (např. komunikace, železniční dráha, upravený vodní tok) vybudované do 24.6.1991, může okresní pozemkový úřad poskytnout vlastníkům dotčených pozemků směnou pozemek z vlastnictví státu4), budou-li vlastníci s touto směnou souhlasit. Takové pozemky mohou být zahrnuty do obvodu pozemkových úprav. O výměně nebo přechodu vlastnických práv rozhodne okresní pozemkový úřad na základě schváleného návrhu (§ 9 odst.5).

(18) Okresní pozemkový úřad může v řízení o pozemkových úpravách vypořádat spoluvlastnictví k pozemku, vedeném v katastru nemovitostí nebo dřívější pozemkové evidenci jako pozemek s charakterem bývalé polní cesty, tak, že spoluvlastníkům zvýší jejich nároky (§ 8 odst.5) o výměru odpovídající spolu- vlastnickému podílu k takovému pozemku, nedojde-li mezi spoluvlastníky k jiné dohodě. Nevlastní-li spoluvlastník v daném katastrálním území jiný pozemek než spoluvlastnický podíl k polní cestě, okresní pozemkový úřad může vykoupit spoluvlastnický podíl ve prospěch státu za náhradu podle platného cenového předpisu, pokud s tím všichni spoluvlastníci souhlasí. Spoluvlastnické podíly neznámých vlastníků je možno převést do vlastnictví státu rozhodnutím okresního pozemkového úřadu, vydaným v souladu se schváleným návrhem, za náhradu podle platného cenového předpisu, která bude složena do úschovy soudu 4a).

____________________

3d) Vyhláška Českého úřadu zeměměřického a katastrálního č.190/1996 Sb., kterou se provádí zákon č.265/1992 Sb., o zápisech vlastnických a jiných věcných práv k nemovitostem, ve znění zákona č.210/1993 Sb. a zákona č.90/1996 Sb., a zákon ČNR č.344/1992 Sb., o katastru nemovitostí České republiky (katastrální zákon), ve znění zákona č.89/1996 Sb.

3e) Zákon č.200/1994 Sb., o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením.

3f) § 19 odst.4 zákona č.229/1991 Sb.

4) § 17 zákona č.229/1991 Sb.

4a) § 185f občanského soudního řádu.

§ 8a

Odborná způsobilost k projektování pozemkových úprav

(1) Odbornou způsobilost k projektování pozemkových úprav prokazují fyzické osoby osvědčením o odborné způsobilosti k projektování pozemkových úprav (dále jen "osvědčení").

(2) Osvědčení uděluje ústřední pozemkový úřad (§ 11 písm.b/ a § 13 písm.c/).

(3) Ústřední pozemkový úřad udělí osvědčení na základě písemné žádosti fyzické osobě, která

a/ je způsobilá k právním úkonům,

b/ je bezúhonná,

c/ je občanem České republiky,

d/ získala znalosti z oblasti pozemkových úprav v rámci ukončeného vysokoškolského vzdělání na vysoké škole technické nebo zemědělské a prokáže nejméně 2 roky praxe v činnostech při projektování pozemkových úprav.

(4) Za bezúhonného se pro účely tohoto zákona nepovažuje ten, kdo byl pravomocně odsouzen pro úmyslný trestný čin.

(5) V žádosti podle odstavce 3 žadatel uvede:

a/ jméno a příjmení, titul, adresu trvalého pobytu, datum narození a rodné číslo,

b/ dosažené vzdělání včetně oboru nebo zaměření studia, popřípadě specializace,

c/ délku vykonané odborné praxe v projektování pozemkových úprav.

(6) K žádosti podle odstavce 3 žadatel připojí tyto doklady:

a/ výpis z evidence Rejstříku trestů ne starší 3 měsíců,

b/ ověřenou kopii dokladu o dosaženém vzdělání,

c/ doklady o vykonání praxe v předepsané délce, popřípadě jejich ověřené kopie.

(7) Ústřední pozemkový úřad vede seznam fyzických osob, kterým udělil osvědčení.

(8) Osvědčení je platné na dobu pěti let od jeho vydání. Platnost osvědčení může být prodloužena o dalších 5 let na základě žádosti podané ústřednímu pozemkovému úřadu nejpozději do 6 měsíců před dnem skončení jeho platnosti.

(9) Držitel osvědčení je povinen oznámit ústřednímu pozemkovému úřadu, že přestal splňovat podmínky podle odstavce 3, do 30 dnů ode dne, kdy tyto skutečnosti nastaly.

(10) Osvědčení zaniká

a/ uplynutím jeho platnosti,

b/ požádá-li o to písemně držitel osvědčení,

c/ smrtí držitele osvědčení nebo jeho prohlášením za mrtvého,

d/ rozhodnutím ústředního pozemkového úřadu o odnětí.

(11) Ústřední pozemkový úřad odejme fyzické osobě osvědčení, jestliže tato osoba přestala splňovat podmínky pro udělení osvědčení podle odstavce 3. Ústřední pozemkový úřad může toto osvědčení odejmout i v případě, že jeho držitel přes písemné upozornění okresního pozemkového úřadu opakovaně poruší ustanovení tohoto zákona.

(12) Fyzické osobě, které bylo odňato osvědčení podle odstavce 11, může být znovu uděleno nejdříve po uplynutí tří let od jeho odnětí, pokud splňuje podmínky uvedené v odstavci 3.

(13) Fyzická osoba, která je již držitelem oprávnění uděleného podle dříve platných předpisů4b), musí do dvou let od účinnosti tohoto zákona požádat o udělení osvědčení podle tohoto zákona.

(14) Vydání osvědčení nepodléhá správním poplatkům.

______________________

4b) § 45 odst.3 zákona č.50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, (stavební zákon), ve znění zákona č.103/1990 Sb., zákona č.425/1990 Sb., zákona č.262/1992 Sb. a zákona č.43/1994 Sb.

Vyhláška SKVTIR č.186/1990 Sb., o oprávnění k projektové činnosti.

§ 9

Rozhodnutí o pozemkových úpravách

(1) Okresní pozemkový úřad vystaví zpracovaný návrh po dobu 15 dnů k veřejnému nahlédnutí; návrh musí být vystaven též v obci (, v jejímž územním obvodu jsou pozemky zahrnuté do pozemkových úprav). V této době mohou účastníci a orgány uvedené v § 6 odst.6 uplatnit své námitky a připomínky u okresního pozemkového úřadu.

(2) Po uplynutí doby podle odstavce 1 okresní pozemkový úřad nařídí závěrečné ústní jednání s účastníky a orgány uvedenými v § 6 odst.6. Současně je upozorní, že své námitky a připomínky k návrhu mohou uplatnit nejpozději při tomto závěrečném ústním jednání; jinak k nim nebude přihlédnuto.

(3) Pozemkový úřad rozhodne o schválení pozemkové úpravy, pokud s ní souhlasí vlastníci alespoň dvou třetin výměry půdy dotčené pozemkovou úpravou.

((4) Po závěrečném ústním jednání vydá okresní pozemkový úřad rozhodnutí o schválení pozemkových úprav.)

(4) Rozhodnutí o schválení návrhu okresní pozemkový úřad oznamuje veřejnou vyhláškou a doručí všem známým účastníkům. Z náležitostí návrhu 2d) se k rozhodnutí doručovanému účastníkům řízení připojí jen ta část návrhu, která se dotýká konkrétního účastníka řízení. Schválený návrh se všemi náležitostmi se ukládá u okresního pozemkového úřadu a u příslušného obecního úřadu, kde lze do návrhu nahlédnout. Rozhodnutí o schválení návrhu, které nabylo právní moci, okresní pozemkový úřad předá také katastrálnímu úřadu k vyznačení do katastru nemovitostí 4c).

(5) Schválený návrh je závazným podkladem pro rozhodnutí okresního pozemkového úřadu o výměně nebo přechodu vlastnických práv, popřípadě o zřízení nebo zrušení věcného břemene k dotčeným pozemkům4d). Rovněž je závazným podkladem pro rozhodnutí o přechodu vlastnických práv k pozemkům, na nichž se nacházejí společná zařízení. Proti rozhodnutí o výměně nebo přechodu vlastnických práv vydanému na základě schváleného návrhu se nelze odvolat.

((6) Odvolání proti rozhodnutí okresního pozemkového úřadu vydaného podle odstavce 4 nemá odkladný účinek.)

(6) Rozhodnutí o přechodu vlastnických práv podle odstavce 5 okresní pozemkový úřad oznamuje veřejnou vyhláškou a doručí všem vlastníkům pozemků známým okresnímu pozemkovému úřadu. Toto rozhodnutí nabývá právní moci posledním dnem 15 denní lhůty, která počne běžet dnem vyvěšení rozhodnutí veřejnou vyhláškou. V případech, kdy výsledek pozemkových úprav slouží i jako obnovený katastrální operát 3b), stává se tento obnovený katastrální operát platným dnem právní moci rozhodnutí o výměně nebo přechodu vlastnických práv 4d).

(7) Nebylo-li projednáno dědictví po vlastníkovi, jehož pozemky jsou předmětem pozemkových úprav, do doby rozhodnutí o přechodu vlastnických práv podle odstavce 5, jsou předmětem dědictví již pozemky evidované v katastru nemovitostí v souladu se schváleným návrhem namísto původních pozemků zůstavitele. V těchto případech bude po právní moci rozhodnutí podle odstavce 5 evidován v katastru nemovitostí jako vlastník takového předmětu dědictví zůstavitel, a to až do doby provedení záznamu 4e) o změně vlastnických a jiných věcných práv ve prospěch dědiců.

(8) Navržený právní stav podle schváleného návrhu je závazný i pro právní nástupce vlastníků pozemků. Do vydání rozhodnutí okresního pozemkového úřadu dle odstavce 5 se v listinách o nabytí vlastnictví nebo jiného oprávnění k pozemkům (např. v kupní smlouvě, v usnesení soudu o nabytí dědictví, v zástavní smlouvě) kromě nabývaných pozemků uvedou i jim odpovídající pozemky podle schváleného návrhu; údaje o nich poskytuje okresní pozemkový úřad. Jednotlivé pozemky nebo jejich části nemůže jejich vlastník v uvedené době bez souhlasu okresního pozemkového úřadu zatížit nebo zcizit.

(9) Zástavní právo, které vázne na pozemku zahrnutém do pozemkových úprav, přechází na pozemek, který přešel do vlastnictví zástavce podle schváleného návrhu.

((5))(10) Schválený návrh komplexních pozemkových úprav je závazným podkladem pro územně plánovací dokumentaci.

____________________________

4c) § 9 vyhlášky č.190/1996 Sb.

4d) § 19 odst.2 zákona č.229/1991 Sb.

4e) § 7 a § 8 zákona č.265/1992 Sb., o zápisech vlastnických a jiných věcných práv k nemovitostem, ve znění pozdějších předpisů.

§ 9a

Provádění (návrhu) pozemkových úprav

(1) Na základě schváleného návrhu pozemkových úprav okresní pozemkový úřad stanoví po dohodě s vlastníky pozemků a se zřetelem na finanční zajištění z prostředků státního rozpočtu postup realizace pozemkových úprav.

(2) Okresní pozemkový úřad zabezpečí, aby nové uspořádání pozemků bylo vytyčeno a označeno v terénu dle potřeby vlastníků a to ještě před vydáním rozhodnutí podle § 9 odst. 5. Pokud se vlastníci pozemků nedohodnou jinak, (lze zahájit) zahájí hospodaření na nově vytyčených pozemcích po sklizni úrody a provedení podmítky, tj. zpravidla k 1.říjnu běžného roku(.),

(3) Pro výstavbu polních cest, ochranu a zúrodňování půdního fondu a dalších společných zařízení, zahrnutých do schváleného návrhu pozemkových úprav, je možno upustit od vydání územního rozhodnutí o umístění stavby a o využití území.

(4) Společná zařízení realizovaná v rámci pozemkových úprav vlastní obec, v jejímž obvodu se nacházejí, nevyplývá-li něco jiného z rozhodnutí o schválení návrhu pozemkových úprav.

(5) Je-li v průběhu řízení o pozemkových úpravách nezbytně třeba ještě před schválením návrhu pozemkových úprav vybudovat přístupovou komunikaci k pozemkům, popřípadě jiné společné zařízení, postupuje okresní pozemkový úřad podle zvláštních předpisů 7). Takto lze postupovat jen se souhlasem všech vlastníků pozemků dotčených navrženou komunikací, popřípadě jiným společným zařízením.

Pozemkové úpravy v územích s nedokončeným scelovacím řízením

§ 9b

(1) Předmětem pozemkových úprav v územích s nedokončeným scelovacím řízením jsou všechny pozemky nacházející se v katastrálním území, v kterém nebylo dokončeno scelovací řízení podle dříve platných zvláštních předpisů 4f) (dále jen "scelování"), bez ohledu na dosavadní způsob jejich využití a existující vlastnické a užívací vztahy k nim.

(2) V katastrálním území, v kterém nebylo dokončeno scelování a katastr nemovitostí vede vlastnictví k pozemkům v souladu s návrhem scelovacího plánu 4f), platí, že vzniklo vlastnictví k pozemkům podle tohoto návrhu.

(3) Po projednání s katastrálním úřadem může okresní pozemkový úřad vyloučit z pozemkových úprav ty pozemky, které nejsou třeba pro dosažení účelu pozemkových úprav a stanoví obvod pozemkových úprav.

____________________

4f) Zákon č.47/1948 Sb., o některých technicko-hospodářských úpravách pozemků.

Vládní nařízení č.171/1940 Sb., o scelování hospodářských pozemků a jiných úpravách pozemkové držby.

§ 9c

(1) Okresní pozemkový úřad zabezpečí vypracování soupisu nároků vlastníků pozemků (dále jen "soupis nároků") podle jejich výměry a ceny. Podkladem pro vypracování soupisu nároků jsou údaje o vlastnických vztazích k pozemkům vedené v katastru nemovitostí. Cena pozemků se určuje podle cenového předpisu platného ke dni vyložení soupisu nároků podle § 8 odst.5 nebo podle druhu pozemku vedeného v bývalém pozemkovém katastru před zahájením scelování, oceněného podle cenového předpisu platného ke dni vyložení nároků podle § 8 odst.5. Okresní pozemkový úřad na úvodním jednání stanoví, podle kterého z uvedených způsobů ocenění se bude postupovat.

(2) Pokud z údajů scelovacího operátu, který je založen u katastrálního úřadu, vyplývá, že některý účastník scelování neobdržel náhradu za své pozemky pojaté do scelování, může okresní pozemkový úřad po projednání s katastrálním úřadem tomuto účastníkovi, popřípadě jeho dědici, stanovit nárok na pozemky ve výměře odpovídající neposkytnuté náhradě, je-li potřebná výměra pozemků v obvodu pozemkových úprav k dispozici.

§ 9d

(1) Jsou-li v důsledku nedokončeného scelování u některých pozemků nebo jejich částí zapsány v katastru nemovitostí jako vlastníci dvě či více osob a nejde-li o spoluvlastnictví 4g), potom

a) je vlastníkem takového pozemku ta osoba nebo její právní nástupce, která sama pozemek nepřetržité užívá od doby jeho převzetí ve scelování, nebo

b) je vlastníkem takového pozemku ta osoba (nebo její právní nástupce), které vlastnické právo k předmětným pozemkům náleželo před zahájením scelování.

(2) Osoby, jimž není založeno vlastnictví podle písmena a) nebo písmena b), mají právo na náhradu.

(3) Osoba, které vzniklo právo na náhradu podle odstavce 1, obdrží

a) za zastavěný pozemek nebo pozemek určený k zastavění peněžitou náhradu, nebude-li jí možno poskytnout jako náhradu jiný přiměřený pozemek. Výši peněžité náhrady poskytne okresní pozemkový úřad podle platného cenového předpisu,

b) za zemědělský pozemek, popřípadě lesní pozemek náhradu v jiném přiměřeném pozemku podle původního druhu před zahájením scelování.

_________________

4g) § 136 a násl. občanského zákoníku.

§ 9e

Pokud účastník scelování převzal podle návrhu scelovacího plánu do užívání za pozemky, s nimiž vstoupil do scelování a které doposud vlastní, pozemky náhradní ve vlastnictví jiných vlastníků a tyto pozemky sám nebo jeho právní nástupce dosud užívá a vlastní stavbu umístěnou na některém z těchto pozemků nebo jde o pozemek s trvalým porostem (sad, vinice, aj.), popřípadě zahradu, okresní pozemkový úřad rozhodne o přechodu vlastnického práva předmětného pozemku na jeho uživatele. Dosavadní vlastník obdrží náhradu v jiném pozemku podle druhu před zahájením scelování.

§ 9f

V těch případech, kdy došlo k prodeji, popřípadě k vyvlastnění podle zvláštních předpisů 7) a náhrada byla vyplacena jen jedné z osob zapsané jako vlastník pozemku (§ 9d odst.1) nebo uživateli pozemku, jde-li o případ podle § 9e, upraví se nároky vlastníků (§ 9c) tak, že se nárok zvýší osobě, která neobdržela náhradu a sníží osobě, která náhradu obdržela, a to o příslušnou výměru původního pozemku téhož druhu.

§ 9g

(1) Pro schválení návrhu v území, ve kterém nebylo dokončeno scelování, se nevyžaduje souhlas vlastníků půdy dotčené pozemkovou úpravou.

(2) Proti rozhodnutí o schválení návrhu v území, ve kterém nebylo dokončeno scelování, mohou účastníci podat opravný prostředek k soudu 4h).

(3) V případě, že osoba odmítne převzít peněžitou náhradu, okresní pozemkový úřad zabezpečí složení příslušné peněžité částky do úschovy soudu4a).

(4) Součástí rozhodnutí o schválení návrhu je též ustanovení o poskytnutí peněžité náhrady podle § 9d odst.3.

(5) Jestliže v pozemkových úpravách vznikne v celkové bilanci za obvod pozemkových úprav přebytek zemědělské půdy, jde o půdu ve vlastnictví státu.

______________________

4h) § 250l a násl. občanského soudního řádu.

§ 9h

Pokud není stanoveno jinak, postupuje se v řízení o pozemkových úpravách v území s nedokončeným scelováním podle ostatních ustanovení tohoto zákona.

§ 10

Náklady na pozemkové úpravy

(1) Náklady na přípravu a vypracování návrhu, identifikaci parcel, vytyčení pozemků, vyhotovení geometrických plánů, popřípadě nového souboru geodetických informací, peněžité náhrady poskytované okresním pozemkovým úřadem podle tohoto zákona (§ 6 odst.10, § 8 odst.18 a § 9d odst.3), náklady na zpřístupnění pozemků výstavbou nebo obnovou polních cest a náklady na ochranu a obnovu krajiny podle návrhu pozemkových úprav hradí stát. Způsob úhrady stanoví ministerstvo financí České republiky vyhláškou. Ostatní náklady na provedení pozemkových úprav hradí účastníci; stát jim může poskytnout subvence nebo dotace podle zvláštních předpisů 5).

(2) Náklady na přípravu a vypracování návrhu, jakož i jeho provedení, je-li provedení pozemkových úprav vyvoláno v důsledku stavební činnosti, hradí stavebník.

(3) Na nákladech spojených s údržbou společných zařízení ve vlastnictví obce se podílejí účastníci v rozsahu stanoveném obcí 5a).

_____________________

5) Zákon č. 77/1969 Sb., o Státním fondu pro zúrodněnění půdy, ve znění zákona č. 175/1982 Sb.

Zákon ČNR č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí v České republice (rozpočtová pravidla republiky), ve znění pozdějších předpisů.

5a) § 14 odst.1 písm.i) zákona č. 367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů.

ČÁST DRUHÁ

Pozemkové úřady

§ 11

Soustavu pozemkových úřadů tvoří:

a) okresní pozemkové úřady, kterými jsou samostatné referáty okresních úřadů. Na území hlavního města Prahy a měst Brna, Plzně, a Ostravy vykonávají působnost okresního pozemkového úřadu pozemkové úřady, kterými jsou samostatné odbory Magistrátu hlavního města Prahy a magistrátů měst Brna, Plzně a Ostravy,

b) Ústřední pozemkový úřad, kterým je ministerstvo.

§ 12

Okresní pozemkový úřad

Okresní pozemkový úřad:

a) vykonává činnost podle zákona č. 229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů k půdě a jinému zemědělskému majetku, popřípadě podle dalších zvláštních předpisů,

b) rozhoduje o pozemkových úpravách a organizuje jejich provádění, případně je sám provádí,

c) zajišťuje vytyčení pozemků a vyhotovení geometrických plánů osobami s odbornou způsobilostí podle zvláštních předpisů, 6)

d) koordinuje v součinnosti s orgány územního plánování návaznost návrhů pozemkových úprav na sídelní struktury a územní plány 7) , tvorbu a ochranu životního prostředí a krajiny,

e) předkládá příslušnému orgánu geodézie a kartografie listiny, na jejichž základě dochází ke změně vlastnických práv k pozemkům, 8)

(f) poskytuje údaje pro stanovení ceny pozemků 9) na zemědělské půdě,)

f) poskytuje údaje o bonitovaných půdně ekologických jednotkách pro stanovení ceny pozemků na zemědělské půdě, pokud tyto údaje nejsou již součástí katastru nemovitostí.

g) zabezpečuje trvalé uložení a zpřístupnění veškeré dokumentace pozemkových úprav,

h) soustřeďuje a poskytuje informační údaje z oblasti pozemkových úprav.

i) zajišťuje změny map bonitovaných půdně ekologických jednotek (§ 8 odst.8) pro účely jednotného vedení a aktualizaci údajů o bonitovaných půdně ekologických jednotkách v číselném a mapovém vyjádření,

j) je příslušný k úhradě nezbytných nákladů spojených s oceněním věcí, identifikací parcel a vyměřením pozemků 11).

______________________

6) Zákon č. 46/1971 Sb., o geodézii a kartografii.

7) Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.

8) § 4 zákona č.22/1964 Sb.,o evidenci nemovitostí, ve znění zákona ČNR č.157/1983 Sb.

(9) Vyhláška ministerstva financí České republiky č.393/1991 Sb., o cenách staveb, pozemků, trvalých porostů, úhradách za zřízení práva osobního užívání pozemků a náhradách za dočasné užívání pozemků, ve znění vyhlášky č.110/1992 Sb. a č.611/1992 Sb.).

11) § 21a zákona č.229/1991 Sb.

§ 13

Ústřední pozemkový úřad

Ústřední pozemkový úřad:

a) zpracovává koncepci pozemkových úprav a řídí jejich postup,

b) řídí výkon státní správy na úseku pozemkových úprav,

(c) provádí ověřování zvláštní odborné způsobilosti k přípravě a projektování pozemkových úprav,)

c) uděluje osvědčení o odborné způsobilosti k projektování pozemkových úprav podle § 8a odst.2,

d) zajišťuje výzkum, rozvoj, vzdělávání a osvětovou činnost v oboru pozemkových úprav(,) a zabezpečuje jednotné vedení a aktualizaci údajů o bonitovaných půdně ekologických jednotkách,

e) po projednání s ministerstvem hospodářství České republiky zabezpečuje vazbu pozemkových úprav s územně plánovací dokumentací velkých územních celků (území přesahující hranice okresu),

f) rozhoduje podle § 17 (odst.4) odst.6 zákona č.229/1991 Sb.,(ve znění zákona č.93/1992 Sb.) ve znění pozdějších předpisů,

g) je odvolacím orgánem proti rozhodnutí okresních pozemkových úřadů.

ČÁST TŘETÍ

Závěrečná ustanovení

§ 14

Pokud tento zákon nestanoví jinak, postupuje se při řízení o pozemkových úpravách podle správního řádu 10).

____________________

10) Zákon č. 71/1967 Sb., o správním řízení (správní řád).

§ 14a

Používá-li se v tomto zákoně pojem výměra či plocha pozemku, rozumí se tím vyjádření plošného obsahu průmětu pozemku do zobrazovací roviny v plošných metrických jednotkách.

§ 15

Zrušují se s působností pro Českou republiku:

1. Vládní nařízení č. 47/1955 Sb., o opatřeních v oboru hospodářsko-technických úprav pozemků.

2. Vyhláška ministerstva zemědělství a lesního hospodářství č.27/1958 Ú.l., kterou se vydávají prováděcí předpisy k vládnímu nařízení o opatřeních v oboru hospodářsko-technických úprav pozemků.

Dále se zrušuje poslední věta v příloze č. 9 vyhlášky ministerstva financí České republiky č. 316/1990 Sb., kterou se mění a doplňuje vyhláška ministerstva financí, cen a mezd České socialistické republiky č. 182/1988 Sb., o cenách staveb, pozemků, trvalých porostů, úhradách za zřízení práva osobního užívání pozemků a náhradách za dočasné užívání pozemků.

S účinností od 31.prosince 1992 se dále vypouštějí slova "a poskytuje je okresní pozemkový úřad" v poznámce pod čarou č.18) přílohy č.9, poslední věta "Údaje poskytuje okresní pozemkový úřad." v tabulce č. IV Lesní porosty - jehličnaté a slova "a poskytuje je okresní pozemkový úřad." v tabulce č. V Lesní porosty - listnaté přílohy č.10 vyhlášky ministerstva financí České republiky č.393/1991 Sb., o cenách staveb, pozemků, trvalých porostů, úhradách za zřízení práva osobního užívání pozemků a náhradách za dočasné užívání pozemků, ve znění vyhlášky č.110/1992 Sb.

§ 16

Tento zákon nabývá účinnosti dnem vyhlášení.

Zákon České národní rady č.284/1991 Sb. nabyl účinnosti dnem 15.července 1991. Zákon České národní rady č.38/1993 Sb. nabyl účinnosti dnem 31.prosince 1992.

Čl.II

Zákon č.455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění zákona č.231/1992 Sb., zákona č.591/1992 Sb., zákona č.273/1993 Sb., zákona č.303/1993 Sb., zákona č.38/1994 Sb., zákona č.42/1994 Sb., zákona č.136/1994 Sb., zákona č.200/1994 Sb., zákona č.273/1995 Sb., zákona č.286/1995 Sb., zákona č.94/1996 Sb., zákona č.95/1996 Sb. a zákona č.147/1996 Sb., se mění a doplňuje takto:

1. V § 3 odst.3 písm.v) se na konci textu mění tečka na čárku a za písmeno v) se připojuje písmeno x), které včetně poznámky č.23e) zní:

x/ projektování pozemkových úprav 23e).

________________

23e) § 8a zákona č.284/1991 Sb., o pozemkových úpravách a pozemkových úřadech, ve znění pozdějších předpisů.



Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP