((8))(11) Přidělení
pozemků do zatímního užívání
odsouhlasí okresní pozemkový úřad
s vlastníky předmětných pozemků.
V případě nesouhlasu vlastníka pozemku
s přidělením pozemku do zatímního
užívání dohodou, okresní pozemkový
úřad o přidělení do zatímního
užívání rozhodne ve správním
řízení. Změní-li se podmínky,
(prováděných pozemkových
úprav, může pozemkový) za
nichž byly pozemky do zatímního užívání
přiděleny rozhodnutím okresního pozemkového
úřadu, může tento úřad
změnit své rozhodnutí o přidělení
pozemků do zatímního užívání
v souladu s novou skutečností. (Je-li zvolen
sbor (§ 5 odst.2), vydá okresní pozemkový
úřad rozhodnutí podle tohoto odstavce po
dohodě s ním.)
Obdobně může okresní pozemkový
úřad změnit rozhodnutí o přidělení
pozemků do časově omezeného nájmu
3f).
(9)) (12) Odvolání podané
proti rozhodnutí pozemkového úřadu
podle odstavce (8)11 nemá odkladný
účinek.
((10))(13) Zpracovatel návrhu je povinen
v průběhu zpracování návrhu
projednávat navrhovaná opatření s
vlastníky pozemků, popřípadě
se sborem, byl-li zvolen (§ 5 odst.(2)4
a (5)7). Okresní pozemkový
úřad svolá všechny vlastníky,
požádá-li o to nejméně jedna
třetina vlastníků, nebo sbor, byl-li zvolen.
(14) Jestliže okresní pozemkový úřad
vyzve účastníky v průběhu řízení
k jednání, současně je upozorní,
že v případě jejich neúčasti
na jednání mají možnost písemně
se vyjádřit k předmětu jednání
ve lhůtě určené okresním pozemkovým
úřadem, která nesmí být kratší
než 15 dnů. Nevyjádří-li se ve
lhůtě stanovené v doručené
výzvě, má se za to, že účastník
k projednávané věci nemá připomínky.
(15) Souhlasy učiněné ve smyslu ustanovení
odstavců 7,11,17 a 18 mohou vlastníci pozemků,
popřípadě jejich právní nástupci,
vzít zpět jen se souhlasem okresního pozemkového
úřadu; ten může dát souhlas,
jen dovoluje-li to stav rozpracovanosti návrhu.
((11))(16) Je-li pro docílení
účelu pozemkových úprav podle §
2 nutno vyčlenit nezbytnou výměru půdního
fondu na výstavbu polních cest a na provedení
technických, vodohospodářských, zúrodňovacích
a ekologických opatření (dále jen
"společná zařízení"),
podílejí se na vyčlenění potřebné
výměry půdního fondu vlastníci
pozemků v rozsahu podle zpracovaného návrhu,
pokud nelze pro tyto účely použít jen
pozemky ve vlastnictví státu4)(.),
a pozemky ve vlastnictví obce, které již dříve
sloužily pro společná zařízení.
(17) Sousedí-li s obvodem pozemkových úprav
pozemky, na nichž se nacházejí stavby ve vlastnictví
státu (např. komunikace, železniční
dráha, upravený vodní tok) vybudované
do 24.6.1991, může okresní pozemkový
úřad poskytnout vlastníkům dotčených
pozemků směnou pozemek z vlastnictví státu4),
budou-li vlastníci s touto směnou souhlasit. Takové
pozemky mohou být zahrnuty do obvodu pozemkových
úprav. O výměně nebo přechodu
vlastnických práv rozhodne okresní pozemkový
úřad na základě schváleného
návrhu (§ 9 odst.5).
(18) Okresní pozemkový úřad může v řízení o pozemkových úpravách vypořádat spoluvlastnictví k pozemku, vedeném v katastru nemovitostí nebo dřívější pozemkové evidenci jako pozemek s charakterem bývalé polní cesty, tak, že spoluvlastníkům zvýší jejich nároky (§ 8 odst.5) o výměru odpovídající spolu- vlastnickému podílu k takovému pozemku, nedojde-li mezi spoluvlastníky k jiné dohodě. Nevlastní-li spoluvlastník v daném katastrálním území jiný pozemek než spoluvlastnický podíl k polní cestě, okresní pozemkový úřad může vykoupit spoluvlastnický podíl ve prospěch státu za náhradu podle platného cenového předpisu, pokud s tím všichni spoluvlastníci souhlasí. Spoluvlastnické podíly neznámých vlastníků je možno převést do vlastnictví státu rozhodnutím okresního pozemkového úřadu, vydaným v souladu se schváleným návrhem, za náhradu podle platného cenového předpisu, která bude složena do úschovy soudu 4a).
____________________
3d) Vyhláška Českého úřadu zeměměřického a katastrálního č.190/1996 Sb., kterou se provádí zákon č.265/1992 Sb., o zápisech vlastnických a jiných věcných práv k nemovitostem, ve znění zákona č.210/1993 Sb. a zákona č.90/1996 Sb., a zákon ČNR č.344/1992 Sb., o katastru nemovitostí České republiky (katastrální zákon), ve znění zákona č.89/1996 Sb.
3e) Zákon č.200/1994 Sb., o zeměměřictví a o změně a doplnění některých zákonů souvisejících s jeho zavedením.
3f) § 19 odst.4 zákona č.229/1991 Sb.
4) § 17 zákona č.229/1991 Sb.
4a) § 185f občanského soudního
řádu.
(1) Odbornou způsobilost k projektování
pozemkových úprav prokazují fyzické
osoby osvědčením o odborné způsobilosti
k projektování pozemkových úprav (dále
jen "osvědčení").
(2) Osvědčení uděluje ústřední
pozemkový úřad (§ 11 písm.b/
a § 13 písm.c/).
(3) Ústřední pozemkový úřad
udělí osvědčení na základě
písemné žádosti fyzické osobě,
která
a/ je způsobilá k právním úkonům,
b/ je bezúhonná,
c/ je občanem České republiky,
d/ získala znalosti z oblasti pozemkových
úprav v rámci ukončeného vysokoškolského
vzdělání na vysoké škole technické
nebo zemědělské a prokáže nejméně
2 roky praxe v činnostech při projektování
pozemkových úprav.
(4) Za bezúhonného se pro účely
tohoto zákona nepovažuje ten, kdo byl pravomocně
odsouzen pro úmyslný trestný čin.
(5) V žádosti podle odstavce 3 žadatel
uvede:
a/ jméno a příjmení, titul,
adresu trvalého pobytu, datum narození a rodné
číslo,
b/ dosažené vzdělání včetně
oboru nebo zaměření studia, popřípadě
specializace,
c/ délku vykonané odborné praxe v projektování
pozemkových úprav.
(6) K žádosti podle odstavce 3 žadatel
připojí tyto doklady:
a/ výpis z evidence Rejstříku trestů
ne starší 3 měsíců,
b/ ověřenou kopii dokladu o dosaženém
vzdělání,
c/ doklady o vykonání praxe v předepsané
délce, popřípadě jejich ověřené
kopie.
(7) Ústřední pozemkový úřad
vede seznam fyzických osob, kterým udělil
osvědčení.
(8) Osvědčení je platné na dobu
pěti let od jeho vydání. Platnost osvědčení
může být prodloužena o dalších
5 let na základě žádosti podané
ústřednímu pozemkovému úřadu
nejpozději do 6 měsíců před
dnem skončení jeho platnosti.
(9) Držitel osvědčení je povinen
oznámit ústřednímu pozemkovému
úřadu, že přestal splňovat podmínky
podle odstavce 3, do 30 dnů ode dne, kdy tyto skutečnosti
nastaly.
(10) Osvědčení zaniká
a/ uplynutím jeho platnosti,
b/ požádá-li o to písemně
držitel osvědčení,
c/ smrtí držitele osvědčení
nebo jeho prohlášením za mrtvého,
d/ rozhodnutím ústředního pozemkového
úřadu o odnětí.
(11) Ústřední pozemkový úřad
odejme fyzické osobě osvědčení,
jestliže tato osoba přestala splňovat podmínky
pro udělení osvědčení podle
odstavce 3. Ústřední pozemkový úřad
může toto osvědčení odejmout
i v případě, že jeho držitel přes
písemné upozornění okresního
pozemkového úřadu opakovaně poruší
ustanovení tohoto zákona.
(12) Fyzické osobě, které bylo odňato
osvědčení podle odstavce 11, může
být znovu uděleno nejdříve po uplynutí
tří let od jeho odnětí, pokud splňuje
podmínky uvedené v odstavci 3.
(13) Fyzická osoba, která je již držitelem
oprávnění uděleného podle dříve
platných předpisů4b), musí do dvou
let od účinnosti tohoto zákona požádat
o udělení osvědčení podle tohoto
zákona.
(14) Vydání osvědčení
nepodléhá správním poplatkům.
______________________
4b) § 45 odst.3 zákona č.50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, (stavební zákon), ve znění zákona č.103/1990 Sb., zákona č.425/1990 Sb., zákona č.262/1992 Sb. a zákona č.43/1994 Sb.
Vyhláška SKVTIR č.186/1990 Sb., o oprávnění
k projektové činnosti.
(1) Okresní pozemkový úřad vystaví
zpracovaný návrh po dobu 15 dnů k veřejnému
nahlédnutí; návrh musí být
vystaven též v obci (, v jejímž územním
obvodu jsou pozemky zahrnuté do pozemkových úprav).
V této době mohou účastníci
a orgány uvedené v § 6 odst.6 uplatnit své
námitky a připomínky u okresního pozemkového
úřadu.
(2) Po uplynutí doby podle odstavce 1 okresní pozemkový
úřad nařídí závěrečné
ústní jednání s účastníky
a orgány uvedenými v § 6 odst.6. Současně
je upozorní, že své námitky a připomínky
k návrhu mohou uplatnit nejpozději při tomto
závěrečném ústním jednání;
jinak k nim nebude přihlédnuto.
(3) Pozemkový úřad rozhodne o schválení
pozemkové úpravy, pokud s ní souhlasí
vlastníci alespoň dvou třetin výměry
půdy dotčené pozemkovou úpravou.
((4) Po závěrečném ústním
jednání vydá okresní pozemkový
úřad rozhodnutí o schválení
pozemkových úprav.)
(4) Rozhodnutí o schválení návrhu
okresní pozemkový úřad oznamuje veřejnou
vyhláškou a doručí všem známým
účastníkům. Z náležitostí
návrhu 2d) se k rozhodnutí doručovanému
účastníkům řízení
připojí jen ta část návrhu,
která se dotýká konkrétního
účastníka řízení. Schválený
návrh se všemi náležitostmi se ukládá
u okresního pozemkového úřadu a u
příslušného obecního úřadu,
kde lze do návrhu nahlédnout. Rozhodnutí
o schválení návrhu, které nabylo právní
moci, okresní pozemkový úřad předá
také katastrálnímu úřadu k
vyznačení do katastru nemovitostí 4c).
(5) Schválený návrh je závazným
podkladem pro rozhodnutí okresního pozemkového
úřadu o výměně nebo přechodu
vlastnických práv, popřípadě
o zřízení nebo zrušení věcného
břemene k dotčeným pozemkům4d). Rovněž
je závazným podkladem pro rozhodnutí o přechodu
vlastnických práv k pozemkům, na nichž
se nacházejí společná zařízení.
Proti rozhodnutí o výměně nebo přechodu
vlastnických práv vydanému na základě
schváleného návrhu se nelze odvolat.
((6) Odvolání proti rozhodnutí okresního
pozemkového úřadu vydaného podle odstavce
4 nemá odkladný účinek.)
(6) Rozhodnutí o přechodu vlastnických
práv podle odstavce 5 okresní pozemkový úřad
oznamuje veřejnou vyhláškou a doručí
všem vlastníkům pozemků známým
okresnímu pozemkovému úřadu. Toto
rozhodnutí nabývá právní moci
posledním dnem 15 denní lhůty, která
počne běžet dnem vyvěšení
rozhodnutí veřejnou vyhláškou. V případech,
kdy výsledek pozemkových úprav slouží
i jako obnovený katastrální operát
3b), stává se tento obnovený katastrální
operát platným dnem právní moci rozhodnutí
o výměně nebo přechodu vlastnických
práv 4d).
(7) Nebylo-li projednáno dědictví po
vlastníkovi, jehož pozemky jsou předmětem
pozemkových úprav, do doby rozhodnutí o přechodu
vlastnických práv podle odstavce 5, jsou předmětem
dědictví již pozemky evidované v katastru
nemovitostí v souladu se schváleným návrhem
namísto původních pozemků zůstavitele.
V těchto případech bude po právní
moci rozhodnutí podle odstavce 5 evidován v katastru
nemovitostí jako vlastník takového předmětu
dědictví zůstavitel, a to až do doby
provedení záznamu 4e) o změně
vlastnických a jiných věcných práv
ve prospěch dědiců.
(8) Navržený právní stav podle schváleného návrhu je závazný i pro právní nástupce vlastníků pozemků. Do vydání rozhodnutí okresního pozemkového úřadu dle odstavce 5 se v listinách o nabytí vlastnictví nebo jiného oprávnění k pozemkům (např. v kupní smlouvě, v usnesení soudu o nabytí dědictví, v zástavní smlouvě) kromě nabývaných pozemků uvedou i jim odpovídající pozemky podle schváleného návrhu; údaje o nich poskytuje okresní pozemkový úřad. Jednotlivé pozemky nebo jejich části nemůže jejich vlastník v uvedené době bez souhlasu okresního pozemkového úřadu zatížit nebo zcizit.
(9) Zástavní právo, které vázne
na pozemku zahrnutém do pozemkových úprav,
přechází na pozemek, který přešel
do vlastnictví zástavce podle schváleného
návrhu.
((5))(10) Schválený návrh komplexních pozemkových úprav je závazným podkladem pro územně plánovací dokumentaci.
____________________________
4c) § 9 vyhlášky č.190/1996 Sb.
4d) § 19 odst.2 zákona č.229/1991 Sb.
4e) § 7 a § 8 zákona č.265/1992
Sb., o zápisech vlastnických a jiných věcných
práv k nemovitostem, ve znění pozdějších
předpisů.
(1) Na základě schváleného návrhu
pozemkových úprav okresní pozemkový
úřad stanoví po dohodě s vlastníky
pozemků a se zřetelem na finanční
zajištění z prostředků státního
rozpočtu postup realizace pozemkových úprav.
(2) Okresní pozemkový úřad zabezpečí,
aby nové uspořádání pozemků
bylo vytyčeno a označeno v terénu
dle potřeby vlastníků a to ještě
před vydáním rozhodnutí podle §
9 odst. 5. Pokud se vlastníci pozemků nedohodnou
jinak, (lze zahájit) zahájí
hospodaření na nově vytyčených
pozemcích po sklizni úrody a provedení podmítky,
tj. zpravidla k 1.říjnu běžného
roku(.),
(3) Pro výstavbu polních cest, ochranu a zúrodňování
půdního fondu a dalších společných
zařízení, zahrnutých do schváleného
návrhu pozemkových úprav, je možno upustit
od vydání územního rozhodnutí
o umístění stavby a o využití
území.
(4) Společná zařízení realizovaná
v rámci pozemkových úprav vlastní
obec, v jejímž obvodu se nacházejí,
nevyplývá-li něco jiného z rozhodnutí
o schválení návrhu pozemkových úprav.
(5) Je-li v průběhu řízení
o pozemkových úpravách nezbytně třeba
ještě před schválením návrhu
pozemkových úprav vybudovat přístupovou
komunikaci k pozemkům, popřípadě jiné
společné zařízení, postupuje
okresní pozemkový úřad podle zvláštních
předpisů 7). Takto lze postupovat
jen se souhlasem všech vlastníků pozemků
dotčených navrženou komunikací, popřípadě
jiným společným zařízením.
(1) Předmětem pozemkových úprav
v územích s nedokončeným scelovacím
řízením jsou všechny pozemky nacházející
se v katastrálním území, v kterém
nebylo dokončeno scelovací řízení
podle dříve platných zvláštních
předpisů 4f) (dále jen "scelování"),
bez ohledu na dosavadní způsob jejich využití
a existující vlastnické a užívací
vztahy k nim.
(2) V katastrálním území, v
kterém nebylo dokončeno scelování
a katastr nemovitostí vede vlastnictví k pozemkům
v souladu s návrhem scelovacího plánu
4f), platí, že vzniklo vlastnictví k pozemkům
podle tohoto návrhu.
(3) Po projednání s katastrálním úřadem může okresní pozemkový úřad vyloučit z pozemkových úprav ty pozemky, které nejsou třeba pro dosažení účelu pozemkových úprav a stanoví obvod pozemkových úprav.
____________________
4f) Zákon č.47/1948 Sb., o některých technicko-hospodářských úpravách pozemků.
Vládní nařízení č.171/1940
Sb., o scelování hospodářských
pozemků a jiných úpravách pozemkové
držby.
(1) Okresní pozemkový úřad zabezpečí
vypracování soupisu nároků vlastníků
pozemků (dále jen "soupis nároků")
podle jejich výměry a ceny. Podkladem pro vypracování
soupisu nároků jsou údaje o vlastnických
vztazích k pozemkům vedené v katastru nemovitostí.
Cena pozemků se určuje podle cenového předpisu
platného ke dni vyložení soupisu nároků
podle § 8 odst.5 nebo podle druhu pozemku vedeného
v bývalém pozemkovém katastru před
zahájením scelování, oceněného
podle cenového předpisu platného ke dni vyložení
nároků podle § 8 odst.5. Okresní pozemkový
úřad na úvodním jednání
stanoví, podle kterého z uvedených způsobů
ocenění se bude postupovat.
(2) Pokud z údajů scelovacího operátu,
který je založen u katastrálního úřadu,
vyplývá, že některý účastník
scelování neobdržel náhradu za své
pozemky pojaté do scelování, může
okresní pozemkový úřad po projednání
s katastrálním úřadem tomuto účastníkovi,
popřípadě jeho dědici, stanovit nárok
na pozemky ve výměře odpovídající
neposkytnuté náhradě, je-li potřebná
výměra pozemků v obvodu pozemkových
úprav k dispozici.
(1) Jsou-li v důsledku nedokončeného
scelování u některých pozemků
nebo jejich částí zapsány v katastru
nemovitostí jako vlastníci dvě či
více osob a nejde-li o spoluvlastnictví 4g),
potom
a) je vlastníkem takového pozemku ta osoba
nebo její právní nástupce, která
sama pozemek nepřetržité užívá
od doby jeho převzetí ve scelování,
nebo
b) je vlastníkem takového pozemku ta osoba
(nebo její právní nástupce), které
vlastnické právo k předmětným
pozemkům náleželo před zahájením
scelování.
(2) Osoby, jimž není založeno vlastnictví
podle písmena a) nebo písmena b), mají právo
na náhradu.
(3) Osoba, které vzniklo právo na náhradu
podle odstavce 1, obdrží
a) za zastavěný pozemek nebo pozemek určený
k zastavění peněžitou náhradu,
nebude-li jí možno poskytnout jako náhradu
jiný přiměřený pozemek. Výši
peněžité náhrady poskytne okresní
pozemkový úřad podle platného cenového
předpisu,
b) za zemědělský pozemek, popřípadě lesní pozemek náhradu v jiném přiměřeném pozemku podle původního druhu před zahájením scelování.
_________________
4g) § 136 a násl. občanského zákoníku.
Pokud účastník scelování
převzal podle návrhu scelovacího plánu
do užívání za pozemky, s nimiž
vstoupil do scelování a které doposud vlastní,
pozemky náhradní ve vlastnictví jiných
vlastníků a tyto pozemky sám nebo jeho právní
nástupce dosud užívá a vlastní
stavbu umístěnou na některém z těchto
pozemků nebo jde o pozemek s trvalým porostem (sad,
vinice, aj.), popřípadě zahradu, okresní
pozemkový úřad rozhodne o přechodu
vlastnického práva předmětného
pozemku na jeho uživatele. Dosavadní vlastník
obdrží náhradu v jiném pozemku podle
druhu před zahájením scelování.
V těch případech, kdy došlo k
prodeji, popřípadě k vyvlastnění
podle zvláštních předpisů
7) a náhrada byla vyplacena jen jedné z osob
zapsané jako vlastník pozemku (§ 9d odst.1)
nebo uživateli pozemku, jde-li o případ podle
§ 9e, upraví se nároky vlastníků
(§ 9c) tak, že se nárok zvýší
osobě, která neobdržela náhradu a sníží
osobě, která náhradu obdržela, a to
o příslušnou výměru původního
pozemku téhož druhu.
(1) Pro schválení návrhu v území,
ve kterém nebylo dokončeno scelování,
se nevyžaduje souhlas vlastníků půdy
dotčené pozemkovou úpravou.
(2) Proti rozhodnutí o schválení návrhu
v území, ve kterém nebylo dokončeno
scelování, mohou účastníci
podat opravný prostředek k soudu 4h).
(3) V případě, že osoba odmítne
převzít peněžitou náhradu, okresní
pozemkový úřad zabezpečí složení
příslušné peněžité
částky do úschovy soudu4a).
(4) Součástí rozhodnutí o schválení
návrhu je též ustanovení o poskytnutí
peněžité náhrady podle § 9d odst.3.
(5) Jestliže v pozemkových úpravách vznikne v celkové bilanci za obvod pozemkových úprav přebytek zemědělské půdy, jde o půdu ve vlastnictví státu.
______________________
4h) § 250l a násl. občanského
soudního řádu.
Pokud není stanoveno jinak, postupuje se v řízení
o pozemkových úpravách v území
s nedokončeným scelováním podle ostatních
ustanovení tohoto zákona.
(1) Náklady na přípravu a vypracování
návrhu, identifikaci parcel, vytyčení pozemků,
vyhotovení geometrických plánů, popřípadě
nového souboru geodetických informací, peněžité
náhrady poskytované okresním pozemkovým
úřadem podle tohoto zákona (§ 6 odst.10,
§ 8 odst.18 a § 9d odst.3), náklady na
zpřístupnění pozemků výstavbou
nebo obnovou polních cest a náklady na ochranu
a obnovu krajiny podle návrhu pozemkových úprav
hradí stát. Způsob úhrady stanoví
ministerstvo financí České republiky vyhláškou.
Ostatní náklady na provedení pozemkových
úprav hradí účastníci; stát
jim může poskytnout subvence nebo dotace podle zvláštních
předpisů 5).
(2) Náklady na přípravu a vypracování
návrhu, jakož i jeho provedení, je-li provedení
pozemkových úprav vyvoláno v důsledku
stavební činnosti, hradí stavebník.
(3) Na nákladech spojených s údržbou společných zařízení ve vlastnictví obce se podílejí účastníci v rozsahu stanoveném obcí 5a).
_____________________
5) Zákon č. 77/1969 Sb., o Státním fondu pro zúrodněnění půdy, ve znění zákona č. 175/1982 Sb.
Zákon ČNR č. 576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými prostředky České republiky a obcí v České republice (rozpočtová pravidla republiky), ve znění pozdějších předpisů.
5a) § 14 odst.1 písm.i) zákona č.
367/1990 Sb., o obcích (obecní zřízení),
ve znění pozdějších předpisů.
Soustavu pozemkových úřadů tvoří:
a) okresní pozemkové úřady, kterými
jsou samostatné referáty okresních úřadů.
Na území hlavního města Prahy a měst
Brna, Plzně, a Ostravy vykonávají působnost
okresního pozemkového úřadu pozemkové
úřady, kterými jsou samostatné odbory
Magistrátu hlavního města Prahy a magistrátů
měst Brna, Plzně a Ostravy,
b) Ústřední pozemkový úřad,
kterým je ministerstvo.
Okresní pozemkový úřad:
a) vykonává činnost podle zákona č.
229/1991 Sb., o úpravě vlastnických vztahů
k půdě a jinému zemědělskému
majetku, popřípadě podle dalších
zvláštních předpisů,
b) rozhoduje o pozemkových úpravách a organizuje
jejich provádění, případně
je sám provádí,
c) zajišťuje vytyčení pozemků a
vyhotovení geometrických plánů osobami
s odbornou způsobilostí podle zvláštních
předpisů, 6)
d) koordinuje v součinnosti s orgány územního
plánování návaznost návrhů
pozemkových úprav na sídelní struktury
a územní plány 7) , tvorbu a ochranu životního
prostředí a krajiny,
e) předkládá příslušnému
orgánu geodézie a kartografie listiny, na jejichž
základě dochází ke změně
vlastnických práv k pozemkům, 8)
(f) poskytuje údaje pro stanovení ceny pozemků
9) na zemědělské půdě,)
f) poskytuje údaje o bonitovaných půdně
ekologických jednotkách pro stanovení ceny
pozemků na zemědělské půdě,
pokud tyto údaje nejsou již součástí
katastru nemovitostí.
g) zabezpečuje trvalé uložení a zpřístupnění
veškeré dokumentace pozemkových úprav,
h) soustřeďuje a poskytuje informační
údaje z oblasti pozemkových úprav.
i) zajišťuje změny map bonitovaných
půdně ekologických jednotek (§ 8 odst.8)
pro účely jednotného vedení a aktualizaci
údajů o bonitovaných půdně
ekologických jednotkách v číselném
a mapovém vyjádření,
j) je příslušný k úhradě nezbytných nákladů spojených s oceněním věcí, identifikací parcel a vyměřením pozemků 11).
______________________
6) Zákon č. 46/1971 Sb., o geodézii a kartografii.
7) Zákon č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů.
8) § 4 zákona č.22/1964 Sb.,o evidenci nemovitostí,
ve znění zákona ČNR č.157/1983
Sb.
(9) Vyhláška ministerstva financí České
republiky č.393/1991 Sb., o cenách staveb, pozemků,
trvalých porostů, úhradách za zřízení
práva osobního užívání
pozemků a náhradách za dočasné
užívání pozemků, ve znění
vyhlášky č.110/1992 Sb. a č.611/1992
Sb.).
11) § 21a zákona č.229/1991 Sb.
Ústřední pozemkový úřad:
a) zpracovává koncepci pozemkových úprav
a řídí jejich postup,
b) řídí výkon státní
správy na úseku pozemkových úprav,
(c) provádí ověřování
zvláštní odborné způsobilosti
k přípravě a projektování pozemkových
úprav,)
c) uděluje osvědčení o odborné
způsobilosti k projektování pozemkových
úprav podle § 8a odst.2,
d) zajišťuje výzkum, rozvoj, vzdělávání
a osvětovou činnost v oboru pozemkových úprav(,)
a zabezpečuje jednotné vedení a aktualizaci
údajů o bonitovaných půdně
ekologických jednotkách,
e) po projednání s ministerstvem hospodářství
České republiky zabezpečuje vazbu pozemkových
úprav s územně plánovací dokumentací
velkých územních celků (území
přesahující hranice okresu),
f) rozhoduje podle § 17 (odst.4) odst.6
zákona č.229/1991 Sb.,(ve znění
zákona č.93/1992 Sb.) ve znění
pozdějších předpisů,
g) je odvolacím orgánem proti rozhodnutí
okresních pozemkových úřadů.
Pokud tento zákon nestanoví jinak, postupuje se při řízení o pozemkových úpravách podle správního řádu 10).
____________________
10) Zákon č. 71/1967 Sb., o správním
řízení (správní řád).
Používá-li se v tomto zákoně
pojem výměra či plocha pozemku, rozumí
se tím vyjádření plošného
obsahu průmětu pozemku do zobrazovací roviny
v plošných metrických jednotkách.
Zrušují se s působností pro Českou
republiku:
1. Vládní nařízení č.
47/1955 Sb., o opatřeních v oboru hospodářsko-technických
úprav pozemků.
2. Vyhláška ministerstva zemědělství
a lesního hospodářství č.27/1958
Ú.l., kterou se vydávají prováděcí
předpisy k vládnímu nařízení
o opatřeních v oboru hospodářsko-technických
úprav pozemků.
Dále se zrušuje poslední věta v příloze
č. 9 vyhlášky ministerstva financí České
republiky č. 316/1990 Sb., kterou se mění
a doplňuje vyhláška ministerstva financí,
cen a mezd České socialistické republiky
č. 182/1988 Sb., o cenách staveb, pozemků,
trvalých porostů, úhradách za zřízení
práva osobního užívání
pozemků a náhradách za dočasné
užívání pozemků.
S účinností od 31.prosince 1992 se dále
vypouštějí slova "a poskytuje je okresní
pozemkový úřad" v poznámce pod
čarou č.18) přílohy č.9, poslední
věta "Údaje poskytuje okresní pozemkový
úřad." v tabulce č. IV Lesní
porosty - jehličnaté a slova "a poskytuje je
okresní pozemkový úřad." v tabulce
č. V Lesní porosty - listnaté přílohy
č.10 vyhlášky ministerstva financí České
republiky č.393/1991 Sb., o cenách staveb, pozemků,
trvalých porostů, úhradách za zřízení
práva osobního užívání
pozemků a náhradách za dočasné
užívání pozemků, ve znění
vyhlášky č.110/1992 Sb.
Tento zákon nabývá účinnosti
dnem vyhlášení.
Zákon České národní rady č.284/1991
Sb. nabyl účinnosti dnem 15.července 1991.
Zákon České národní rady č.38/1993
Sb. nabyl účinnosti dnem 31.prosince 1992.
Zákon č.455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), ve znění zákona č.231/1992 Sb., zákona č.591/1992 Sb., zákona č.273/1993 Sb., zákona č.303/1993 Sb., zákona č.38/1994 Sb., zákona č.42/1994 Sb., zákona č.136/1994 Sb., zákona č.200/1994 Sb., zákona č.273/1995 Sb., zákona č.286/1995 Sb., zákona č.94/1996 Sb., zákona č.95/1996 Sb. a zákona č.147/1996 Sb., se mění a doplňuje takto:
1. V § 3 odst.3 písm.v) se na konci textu mění tečka na čárku a za písmeno v) se připojuje písmeno x), které včetně poznámky č.23e) zní:
x/ projektování pozemkových úprav 23e).
________________
23e) § 8a zákona č.284/1991 Sb., o pozemkových
úpravách a pozemkových úřadech,
ve znění pozdějších předpisů.