Poslanecká sněmovna usnesením ze dne 25.
února 1997 č. 223 požádala vládu,
aby vláda do 31. března t.r. předložila
sněmovně informaci o stavu sítě lůžkových
a ambulantních zdravotnických zařízeních
v ČR ke dni 31. prosince 1996 a o koncepčních
záměrech tvorby sítě zdravotnických
zařízení; současně se žádá,
aby vláda předložila k témuž datu
"zákonné řešení existence
všech typů nemocnic v České republice
včetně zákonného zajištění
existence a fungování fakultních nemocnic".
Informace týkající se sítě
lůžkových a ambulantních zdravotnických
zařízení se přikládají
jako příloha č. 1 (Restrukturalizace lůžkového
fondu ČR - stávající situace a popis
bezprostředně plánovaných změn),
statistický přehled o síti zdravotnických
zařízeních včetně ambulantních
se přikládá jako příloha č.
2; u sítě ambulantních zdravotnických
zařízení se poznamenává, že
Ministerstvo zdravotnictví nemá relevantní
signály o její nedostatečnosti, největším
problémem je dnes předimenzovaná a nehospodárně
se chovající síť státních
lůžkových zdravotnických zařízení.
K záměru připravit "zákonné
řešení existence všech typů nemocnic
v České republice včetně zákonného
zajištění existence a fungování
fakultních nemocnic" se uvádí následující:
Stávající právní úprava
nemocnic vychází z existence státních
a nestátních zdravotnických zařízení.
Postavení nestátních zdravotnických
zařízení je upraveno zákonem ČNR
č. 160/1992 Sb., o zdravotní péči
v nestátních zdravotnických zařízeních;
citovaná právní úprava se vztahuje
rovněž na režim vzniku zdravotnických
zařízení, jejichž zřizovateli
jsou města a obce. Samotné postavení zdravotnických
zařízení zřizovaných městy
a obcemi je shodné s postavením rozpočtových
a příspěvkových organizací,
jejichž zřizovateli jsou orgány státní
správy. Nestátní zdravotnická zařízením
mají obvykle, nejde-li o jednotlivé fyzické
osoby, formu některé z obchodních společností.
Rovněž zákon č. 248/1995 Sb., o obecně
prospěšných společnostech a o změně
a doplnění některých zákonů
je vztažitelný na nemocnice.
Na postavení státních nemocnic se vztahuje
především zákon ČNR č.
576/1990 Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými
prostředky České republiky a obcí
v České republice (rozpočtová pravidla
republiky) a vyhláška Ministerstva financí
ČR č. 205/1991 Sb., o hospodaření
s rozpočtovými prostředky státního
rozpočtu České republiky a o finančním
hospodaření rozpočtových a příspěvkových
organizací.
Popsaná právní úprava se považuje
dosud za dostačující; dnes ventilované
problémy nemocnic nemají příčinu
v popsané právní úpravě jejich
postavení. Nová právní úprava,
která se týká rovněž nemocnic
odvisí od celkové koncepce zdravotnictví
a především má přímý
vztah k úpravě postavení právnických
osob obsažené v občanském a obchodním
zákoníku a v rozpočtových pravidlech
republiky, která se připravují; v rámci
přípravy rozpočtových pravidel bude
nově řešeno též postavení
rozpočtových a příspěvkových
organizací. Postavení fakultních nemocnic,
přesněji úprava praktické přípravy
mediků se řeší v souvislosti s přípravou
zákona o vysokém školství; základním
přístupem je umožnit, aby lékařská
fakulta měla možnost zajistit praktickou přípravu
svých mediků v kterékoliv nemocnici a jiném
zdravotnickém zařízení na základě
příslušné smlouvy.
Vztahy všech zdravotnických zařízení
včetně nemocnic ke zdravotním pojišťovnám
upravuje s účinností od 1, dubna 1997 zákon
č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním
pojištění a o změně a doplnění
některých souvisejících zákonů.
Podle § 46 a násl. citovaného zákona
je zdravotní pojišťovna povinna zajistit svým
pojištěncům poskytování zdravotní
péče prostřednictvím sítě
smluvních zdravotnických zařízení;
o zařazení zdravotnického zařízení
do sítě zdravotnických zařízení
se rozhoduje na základě výběrového
řízení organizovaného příslušným
orgánem státní správy, kterým
je u lůžkových zdravotnických zařízení
Ministerstvo zdravotnictví. Stanovení cen a způsobu
oceňování zdravotní péče
svěřuje citovaný zákon dohodovacímu
řízení za účasti Všeobecné
zdravotní pojišťovny ČR a ostatních
zdravotních pojišťoven, příslušných
profesních sdružení poskytovatelů zdravotní
péče, profesních komor působících
ve zdravotnictví, odborných společností
a zájmových, sdružení pojištěnců;
účast státu prostřednictvím
Ministerstva zdravotnictví se vyčerpává
v posouzení, zda je v dohodovacím řízení
sestavený seznam výkonů s bodovými
hodnotami v souladu s právními předpisy a
veřejným zájmem; seznam výkonů
s bodovými hodnotami vydává Ministerstvo
zdravotnictví vyhláškou. Obdobný mechanismus
platí u cen platných pro poskytování
zdravotní péče; na základě
výsledků dohodovacího řízení
je vydává cenovým výměrem Ministerstvo
financí.
Popsaným režimem se Parlament na základě
návrhu poslanců České strany sociálně
demokratické odchýlil od vládního
návrhu předmětného zákona a
výrazným způsobem oslabil možnost státu,
resp. moci výkonné ovlivňovat, cenové,
relace ve zdravotnictví a finanční vztahy
v tomto nevýrobním odvětví, vše
při nezměněné odpovědnosti
státu za zdravotnictví.
Na činnost nemocnic se vztahuje též zákon
č. 20/1966 Sb., o péči o zdraví lidu,
ve znění pozdějších předpisů
a jej provádějící podzákonné
předpisy; nemocnice se pohybují rovněž
v obecném režimu předpisů daňových,
o účetnictví a předpisů práva
občanského a obchodního včetně
právní úpravy hospodaření se
státním majetkem.
Právní úprava nemocnic nemůže
vybočit z obecně platné úpravy postavení
právnických osob, neboť právní
režim obchodních společností, jakož
i právnických osob zřizovaných státem
musí být jednotný. Jednotlivé speciální
úpravy činí právní řád
nepřehledným, umožňují, aby se
právnické osoby se zvláštním
režimem vyhýbaly účetním i daňovým
povinnostem, aby se vymanily z působnosti předpisů
o hospodaření se státním majetkem
a ve svých důsledcích přispívají
k nepořádkům při nakládání
s majetkem státu a při hospodaření
s veřejnými prostředky.
Představa samostatné právní úpravy
nemocnic je motivována dvěma základními
myšlenkami: Zajistit nemocnicím stabilní a
pravidelné zdroje finančních prostředků;
takové opatření je, pokud jde o racionalitu
hospodaření nemocnic a snižování
jejich nákladů výrazně demotivující.
Zdrojem financování nemocnic jsou prostředky
kumulované od obyvatelstva v systému veřejného
zdravotního pojištění. Uzákonění
vícezdrojového financování nemocnic
znamená při nezměněném daňovém
zatížení pokles veřejných výdajů
v jiných sférách ve prospěch právě
nemocnic (navíc za situace, kdy trendem zdravotnictví
je přesun péče z lůžkové
do ambulantní sféry a z nemocnic do léčeben
dlouhodobě nemocných, ošetřovatelských
ústavů a hospiců). "Zákonnému
řešení" všech typů nemocnic
brání rovněž existence nemocnic v soukromém
vlastnictví, které nelze podřídit
stejnému režimu jako nemocnice ve veřejném
vlastnictví.
Druhý základní požadavek, jehož
naplnění se očekává od samostatné
právní úpravy postavení nemocnic je
jejich odstátnění do formy veřejných
právnických osob se zvláštní
úpravou způsobu řízeních takových
nemocnic; její podstatou je řízení
nemocnice kolektivním orgánem, nejlépe správní
radou napojenou na státní orgány, orgány
územní samosprávy atd. Takové řešení
s sebou nese všechna negativa kolektivního řízení,
tedy malou míru individuální odpovědnosti,
širší prostor pro prosazování skupinových
zájmů. Na rozdíl od řízení
soukromé nemocnice nebo státní nemocnice,
kdy za její řízení odpovídá
buď soukromý vlastník nebo stát je veřejnoprávní
nemocnice z hlediska odpovědnosti za svou činnost
ve "vzduchoprázdnu".
Nemocnice jsou pouze jedním typem lůžkového
zdravotnického zařízení (vedle nemocnic
existují především odborné léčebné
ústavy); není důvod zavádět
samostatnou právní úpravu pro jeden typ lůžkového
zdravotnického zařízení.
Restrukturalizace lůžkového fondu ČR
- stávající situace a popis bezprostředně
plánovaných změn
I. Současný stav
Lůžková péče v ČR, podle
stavu k 30. 6. 1996, je poskytována na celkem 116.139 lůžkách
- t.j. cca 11,2 lůžka/1000 obyvatel., z toho:
Tabulka č. 1:
Typ zařízení | počet lůžek | počet lůžek/1000 obyv | % z celk. počtu lůžek. |
nemocnice | |||
odb. léčebny | |||
LDN | |||
ostatní lůžková zař. | |||
lázeňské léčebny1 |
Průměrná ošetřovací doba
v nemocnici v roce 1995 byla v ČR 10,2 dne.
V ČR převažují nemocniční
lůžka akutní péče. Obecně
známým faktem je nedostatek lůžek pro
chronicky a dlouhodobě nemocné. Tento fakt je způsoben
m.j. nedostatečným počtem lůžek
v sociálních ústavech a domovech důchodců.
Nemožnost propustit pacienta po zvládnutí akutního
stavu z "akutního lůžka" nemocnice
vede k blokování těchto lůžek
a také k nárůstu nákladů na
zdravotní péči.
Největším rozsahem lůžek disponují
nemocnice, kde je poskytována péče všech
druhů, od špičkové a vysoce specializované,
až po dlouhodobou a ošetřovatelskou. Je zřejmé,
že poskytovanou péči je třeba diferencovat
podle potřebné úrovně a přenést
její část do odpovídajících
lůžkových zařízení; důsledkem
uvedené diferenciace bude kromě změněné
struktury lůžkových zařízení
také další zkracování průměrné
doby hospitalizace.
1/ Lázeňské léčebny uvádíme
jen pro úplnost. V restrukturalizaci lůžkového
fondu nejsou uvažovány, protože poskytovaná
péče má charakter péče ambulantní
Tabulka č. 2
Vývoj lůžkového fondu za posledních
10 let, který uvádí následující
tabulka tomuto záměru neodpovídá:
Vývoj lůžkového fondu podle druhů
zařízení v období let l985-1995
Druh zařízení | 1985 | 1991 | 1992 | 1993 | 1994 | 1995 |
Nemocnice | ||||||
a)počet lůžek | 89.245 | 87.701 | 85.406 | 82.061 | 80.321 | 74.510 |
b)využití ve dnech | 295,0 | 252,0 | 256,3 | 261,3 | 266,5 | 265,0 |
c)ošetř. doba | 13,1 | 11,9 | 11,6 | 11,2 | 10,8 | 10,2 |
z toho odd: | ||||||
interní - a) | 18.187 | 18.162 | 18.029 | 17.915 | 17.603 | 16.393 |
b) | 316,2 | 277,5 | 283,8 | 289,0 | 294,7 | 292,0 |
c) | 14,6 | 13,6 | 13,4 | 13.0 | 12,5 | 11,6 |
nervové - a) | 3.908 | 4.073 | 4.063 | 3.822 | 3.816 | 3.588 |
b) | 320,3 | 283,3 | 281,4 | 288,7 | 297,7 | 290,6 |
c) | 19,3 | 17,1 | 16,1 | 15,2 | 14,0 | 12,6 |
geriatr. - a) | 1.623 | 2.224 | 1.644 | 1.712 | 1.644 | |
b) | 298,2 | 299,1 | 308,0 | 310,6 | 304,6 | |
c) | 54,1 | 49,1 | 53,8 | 51,5 | 45,8 | |
chirurg. - a) | 15.599 | 14.766 | 14.329 | 14.021 | 13.792 | 12.891 |
b) | 300,9 | 258,5 | 260,7 | 266,1 | 271,3 | 271,9 |
c) | 12,3 | 11,1 | 10,5 | 9,9 | 9,5 | 8,8 |
LDN | ||||||
a) | 7.151 | 7.073 | 6.319 | 6.403 | 6.300 | 6.203 |
b) | 324,0 | 309,8 | 305,2 | 304,3 | 307,0 | 310,7 |
c) | 79,4 | 89,1 | 99.9 | 92,8 | 88,4 | 88,0 |
Psychiatrické léč. | ||||||
a) | 13.646 | 12.074 | 11.596 | 11.024 | 10.970 | 10.366 |
b) | 322,2 | 276,8 | 283,3 | 293,3 | 299,2 | 311,9 |
c) | 120,0 | 105,5 | 93,4 | 97,3 | 92,5 | 88,7 |
Léčebny TRN | ||||||
a) | 1.932 | 1.894 | 1.727 | 1.691 | 1.675 | 1.510 |
b) | 302,9 | 245,8 | 230,9 | 266,7 | 284,5 | 294,8 |
c) | 54,4 | 45,2 | 41,2 | 43,1 | 44,8 | 44,3 |
a) Z hlediska dostupnosti a nákladové efektivity
byl OZP zpracován Návrh sítě akutních
nemocničních lůžek (tab. č.
5 a příl. č. 3), který vychází
z požadavku na optimální využití
lůžek v ZZ (300 - 320 dní v roce dle oboru)
a na optimální ošetřovací dobu
(republikový průměr u oborů obligatorních2
a republikový průměr snížený
o směrodatnou odchylku u oborů fakultativních3.
Z výpočtů byl vyňat obor anesteziologie
a resuscitace vzhledem k tomu, že ho bude v budoucnosti nutno
z kapacitních důvodů posílit4.
Ve výše uvedených hlediscích se promítá
i demografická situace v jednotlivých regionech.
Výsledkem dosud zpracovaných materiálů
jsou orientační cílové ukazatele objemu
lůžkové péče, za jejíž
dostupnost odpovídají orgány státní
správy. Jejich návrh, specifikovaný pro základní
obory v jednotlivých regionech, obsahuje tabulka č.
5, rozpracování do okresů je uvedeno v příloze
č 3. Základní ukazatele uvádí
tabulka č. 4.
Tabulka č. 4:
Typ zdravotnického zařízení | Doporučený počet lůžek/1000 obyv. |
nemocnice | 5,0 |
LDN | 1,0 |
ošetřovatelské ústavy | 1,0 |
Cílem restrukturalizace není pouze snížení
počtu akutních lůžek, ale také
specifikace pracovišť, určených k provádění
finančně náročných programů.
Dosažení těchto cílových hodnot
se předpokládá postupnou restrukturalizací
lůžkového fondu v průběhu let
1998 - 2000. Cílový stav lůžkového
fondu po restrukturalizaci uvádí tabulka č.
6.
2 Obory: vnitřní lékařství,
chirurgie, pediatrie, gynekologie a porodnictví - lůžková
péče v těchto oborech by měla být
dostupná v každém okresu.
3 Obory: ARO, neurologie, ortopedie, urologie, ORL, oftalmologie,
dermatovenerologie, infekční nemoci, TRN - lůžková
péče v těchto oborech může být
i mimo území vlastního okresu při
zajištěné geografické dostupnosti.
4 Tento model nebyl dosud aplikován na přímo
řízené organizace, tedy fakultní nemocnice
a bývalé III. typu (celkem 21 197 lůžek),
ve zpracovaném materiálu byly tedy uvažovány
a projednány pouze nemocnice ostatní (celkem 53
310 lůžek).
Tabulka č. 5
Lůžkový fond nemocnic - návrh sítě akutních nemocničních lůžek
Česká republika - po krajích (bezhl. města
Prahy)
Kraj | Středočeský | Jihomoravský | Severočeský | Východočeský | Jihočeský | Severomoravský | Západočeský | Celkem |
Obor | ||||||||
interna | 1254 | 2328 | 1330 | 1401 | 794 | 2234 | 988 | 10329 |
infekce | 217 | 403 | 229 | 243 | 137 | 385 | 169 | 1783 |
TBC a resp. | 151 | 281 | 162 | 172 | 97 | 269 | 119 | 1251 |
nemoci | ||||||||
Neurologie | 306 | 568 | 324 | 342 | 194 | 543 | 241 | 2518 |
Pediatrie | 618 | 1146 | 654 | 690 | 392 | 1098 | 487 | 5085 |
Gynekologie- | 686 | 1274 | 727 | 766 | 435 | 1220 | 539 | 5647 |
porodnictví | ||||||||
Chirurgie | 950 | 1768 | 1011 | 1065 | 604 | 1694 | 750 | 7842 |
Ortopedie | 191 | 358 | 204 | 215 | 121 | 342 | 150 | 1581 |
Urologie | 142 | 265 | 151 | 160 | 91 | 252 | 113 | 1174 |
ORL | 163 | 303 | 172 | 182 | 103 | 290 | 129 | 1342 |
Ofialmologie | 142 | 265 | 151 | 160 | 91 | 255 | 113 | 1177 |
Dermatovene- | 110 | 202 | 115 | 122 | 68 | 194 | 86 | 897 |
rologie | ||||||||
Celkem | 4930 | 9161 | 5230 | 5518 | 3127 | 8776 | 3884 | 40626 |
Tab. č. 6: Cílový stav počtu lůžek
po restrukturalizci
Druh zařízení | |||
| |||
Nemocnice | |||
Odb. léčebny | |||
LDN | |||
Ošetř. ústavy | |||
Ost. lůžk. zař. | |||
Lázeňské léč. | |||
Celkem |
2. Financování lůžkové péče
Pro realizaci restrukturalizace lůžkového fondu
je jedním z předpokladů stanovení
výše úhrad poskytované zdravotní
péče z prostředků zdravotního
pojištění v lůžkových zařízeních,
ve kterých dochází k zásadní
změně způsobu financování.
Jsou to:
a) ošetřovatelská lůžková
zařízení, pro která byla již
dohodovacím řízením přijata
úhrada ve výši 352,- Kč za jeden ošetřovací
den,
b) léčebny pro dlouhodobé nemocné,
pro které je podle kalkulačního vzorce, zpracovaného
odb. POJ, připraven návrh úhrady ve výši
479,- Kč za jeden ošetřovací den.
Postup prací:
Materiál - minimální síť - pro
potřeby MZ
T: 1. čtvrtletí 1997
Návrh počtu akutních lůžek dle
odborností v jednotlivých okresech
T: 1. čtvrtletí 1997
Projednání návrhu s OkÚ
T: 2. čtvrtletí 1997
Zveřejnění návrhu struktury optimální
sítě
T: 4. čtvrtletí 1997
Projekce obyvatelstva ČR do roku 2020 (výpočet
bez migrace, stav 31. 12.) Příl. č. 1
10318102 | 10325201 | 10335249 | 10347953 | 10362645 | 10377972 | 10392671 | 10406196 | 10426503 | 10361192 | 10232065 | 10075681 | |
625219 | 626603 | 629715 | 635289 | 650822 | 664262 | 674172 | 679561 | 645004 | 582179 | 542396 | 530058 | |
655267 | 646946 | 640074 | 638320 | 630386 | 624171 | 625551 | 626670 | 676443 | 643941 | 561198 | 541499 | |
732206 | 698046 | 680752 | 670046 | 659457 | 654542 | 646243 | 640256 | 627978 | 677690 | 643228 | 580580 | |
908054 | 687075 | 850347 | 809234 | 770515 | 730935 | 696626 | 679613 | 639177 | 626925 | 676550 | 642136 | |
768036 | 817636 | 859299 | 590057 | 906938 | 904791 | 883908 | 847284 | 677178 | 636891 | 624680 | 674116 | |
688933 | 678611 | 681394 | 696217 | 722366 | 764951 | 814340 | 855852 | 843867 | 674460 | 634332 | 622157 | |
644429 | 668123 | 684293 | 692625 | 696729 | 685714 | 675439 | 678228 | 851877 | 839936 | 671303 | 631375 | |
747588 | 712627 | 680384 | 652525 | 633425 | 640366 | 663926 | 679960 | 673929 | 846534 | 834608 | 667040 | |
816190 | 811245 | 800245 | 785715 | 766540 | 740283 | 705625 | 673676 | 673406 | 667376 | 838373 | 826416 | |
792506 | 805479 | 829106 | 823370 | 811798 | 802553 | 797661 | 786853 | 662280 | 662227 | 656223 | 824513 | |
606560 | 642834 | 659203 | 704416 | 748826 | 771107 | 783630 | 506399 | 765339 | 643977 | 644187 | 638246 | |
482906 | 484293 | 501207 | 521174 | 545452 | 580737 | 615470 | 631134 | 771528 | 732267 | 615861 | 616505 | |
515669 | 503067 | 484507 | 468053 | 454149 | 449904 | 451231 | 467161 | 568349 | 718351 | 661859 | 573058 | |
483061 | 476792 | 476007 | 472552 | 469261 | 459090 | 447676 | 431070 | 416278 | 524313 | 636986 | 608571 | |
396047 | 413868 | 416626 | 411906 | 403958 | 397606 | 392322 | 391757 | 353798 | 342619 | 431559 | 524442 | |
161420 | 175366 | 195016 | 226435 | 263114 | 295833 | 308110 | 309719 | 291004 | 261868 | 254393 | 320554 | |
182598 | 181689 | 168553 | 148368 | 127482 | 106466 | 107463 | 121664 | 189173 | 177691 | 158963 | 155596 | |
91413 | 94881 | 97621 | 99649 | 101425 | 102841 | 103278 | 97286 | 77875 | 101945 | 103342 | 93885 | |
2012692 | 1971595 | 1951441 | 1943655 | 1940665 | 1942975 | 1945966 | 1948498 | 1951425 | 1903610 | 1766824 | 1662037 | |
6201217 | 6253505 | 6282994 | 6302764 | 6317591 | 6318511 | 6316064 | 6309555 | 6157229 | 5949010 | 5876398 | 5823883 | |
2104193 | 2100101 | 2100814 | 2101534 | 2104389 | 2116486 | 2130841 | 2148143 | 2317849 | 2506372 | 2588843 | 2592761 | |
Živě narození | 125140 | 128801 | 132271 | 135259 | 137513 | 138765 | 138819 | 137759 | 125143 | 113768 | 108461 | 110193 |
Zemřelí | 121003 | 121702 | 122223 | 122555 | 122821 | 123436 | 123920 | 124434 | 128085 | 132933 | 137312 | 141906 |
Přirozený přírůstek | 4137 | 7099 | 10048 | 12704 | 14692 | 15327 | 14899 | 13325 | -2942 | -19165 | -28851 | -31713 |
porodnost | 12.1 | 12.5 | 12.6 | 13.1 | 13.3 | 13.4 | 13.4 | 13.2 | 12.0 | 11.0 | 10.8 | 10.9 |
Úmrtnost | 11.7 | 11.8 | 11.8 | 11.9 | 11.9 | 11.9 | 11.9 | 12.0 | 12.3 | 12.5 | 13.4 | 14.1 |
Věkové složení obyvatel ČR
v roce 2020
Lůžkový fond nemocnic - návrh sítě akutních nemocničních lůžek
Příl.č. 3
Středočeský kraj(bez hl. města
Prahy)
Okres | Benešov | Beroun | Kladno | Kolín | Kutná Hora | Mělník | Ml.Boleslav | Nymburk | Praha-východ | Praha-západ | Příbram | Rakovník |
Obor | ||||||||||||
Interna 99 | 84 | 168 | 102 | 90 | 107 | 126 | 101 | 107 | 87 | 122 | 61 | |
Infekce | 17 | 14 | 29 | 18 | 16 | 19 | 22 | 17 | 18 | 15 | 21 | 11 |
TBC a resp.n. | 12 | 10 | 20 | 12 | 11 | 13 | 15 | 12 | 13 | 11 | 15 | 7 |
Neurologie | 24 | 20 | 41 | 25 | 22 | 26 | 31 | 25 | 26 | 21 | 30 | 15 |
Pediatrie | 49 | 41 | 83 | 50 | 44 | 53 | 62 | 50 | 53 | 43 | 60 | 30 |
Gyn.- porod. | 54 | 46 | 92 | 56 | 49 | 59 | 69 | 55 | 58 | 48 | 67 | 33 |
Chirurgie | 75 | 63 | 128 | 77 | 68 | 81 | 96 | 76 | 81 | 66 | 92 | 47 |
Ortopedie | 15 | 13 | 26 | 16 | 14 | 16 | 19 | 15 | 16 | 13 | 19 | 9 |
Urologie | 11 | 10 | 19 | 12 | 10 | 12 | 14 | 11 | 12 | 10 | 14 | 7 |
ORL | 13 | 11 | 22 | 13 | 12 | 14 | 16 | 13 | 14 | 11 | 16 | 8 |
Oftalmologie | 11 | 10 | 19 | 12 | 10 | 12 | 14 | 11 | 12 | 10 | 14 | 7 |
Dermatoven | 9 | 7 | 15 | 9 | 8 | 9 | 11 | 9 | 9 | 8 | 11 | 5 |
Celkem | 389 | 329 | 662 | 402 | 354 | 421 | 495 | 395 | 419 | 343 | 481 | 240 |
Lůžkový fond v nemocnicích - návrh
sítě akutních nemocničních
lůžek
Jihočeský kraj
Okres | České Budějovice | Český Krumlov | Jindřichův Hradec | Pelhřimov | Písek | Prachatice | Strakonice | Tábor |
Obor | ||||||||
Interna | 201 | 66 | 107 | 84 | 80 | 59 | 80 | l7 |
Infekce | 35 | 11 | 19 | 14 | 14 | 10 | 14 | 20 |
TBC a resp. nemoci | 25 | 8 | 13 | 10 | 10 | 7 | 10 | 14 |
Neurologie | 49 | 16 | 26 | 20 | 20 | 14 | 20 | 29 |
Pediatrie | 99 | 32 | 53 | 41 | 40 | 29 | 40 | 58 |
Gyn.- porodnictví | 110 | 36 | 59 | 46 | 44 | 32 | 44 | 64 |
Chirurgie | 153 | 50 | 82 | 63 | 61 | 45 | 61 | 89 |
Ortopedie | 31 | 10 | 16 | 13 | 12 | 9 | 12 | 18 |
Urologie | 23 | 8 | 12 | 10 | 9 | 7 | 9 | 13 |
ORL | 26 | 9 | 14 | 11 | 10 | 8 | 10 | 15 |
Oftalmologie | 23 | 8 | 12 | 10 | 9 | 7 | 9 | 13 |
Dermatovenerologie | 17 | 6 | 9 | 7 | 7 | 5 | 7 | 10 |
Celkem | 792 | 260 | 422 | 329 | 316 | 232 | 316 | 460 |
Lůžkový fond v nemocnicích - návrh
sítě akutních nemocničních
lůžek
Západočeský kraj
Okres | Klatovy | Domažlice | Cheb | Karlovy Vary | Plzeň-jih | Plzeň-sever | Plzeň-město | Rokycany | Sokolov | Tachov |
Obor | ||||||||||
Interna | 101 | 67 | 97 | 139 | 77 | 83 | 192 | 69 | 106 | 57 |
Infekce | 17 | 12 | 17 | 24 | 13 | 14 | 33 | 11 | 18 | 10 |
TBC a resp. nemoci | 12 | 8 | 12 | 17 | 9 | 10 | 23 | 8 | 13 | 7 |
Neurologie | 25 | 16 | 24 | 34 | 19 | 20 | 47 | 16 | 26 | 14 |
Pediatrie | 50 | 33 | 48 | 69 | 38 | 41 | 95 | 33 | 52 | 28 |
Gyn.- porodnictví | 55 | 37 | 53 | 76 | 42 | 45 | 105 | 37 | 58 | 31 |
Chirurgie | 77 | 51 | 74 | 106 | 58 | 63 | 146 | 52 | 80 | 43 |
Ortopedie | 15 | 10 | 14 | 21 | 12 | 13 | 30 | 10 | 16 | 9 |
Urologie | 12 | 8 | 11 | 16 | 9 | 9 | 22 | 7 | 12 | 7 |
ORL | 13 | 9 | 13 | 18 | 10 | 11 | 25 | 9 | 14 | 7 |
Oftalmologie | 12 | 8 | 11 | 16 | 9 | 9 | 22 | 7 | 12 | 7 |
Dermatovenerologie | 9 | 6 | 8 | 12 | 7 | 7 | 17 | 6 | 9 | 5 |
Celkem | 398 | 265 | 382 | 548 | 303 | 325 | 757 | 265 | 416 | 225 |
Lůžkový fond v nemocnicích - návrh
sítě akutních nemocničních
lůžek