|
Federální ministerstvo financí
schváleno FMF
č. j. V/2 - 31 393/1992
s účinností pro rozpočtové
a příspěvkové organizace
Účetní jednotka doručí výkaz
podle pokynů MF ČR, MF SR
Rozvaha Úč ROPO 3 - 02 | |
Název nadřízeného orgánu | |
Ministerstvo zemědělství ČR | |
........................................... | |
Název a sídlo účetní jednotky | |
AKTIVA
A. | Stálá aktiva ř. 08 - 13 + 23 - 30 + 36 | 01 | ||
1. | Nehmotný investiční majetek | |||
- nehmotné výsledky výzkumné a obdobné činnosti (012) | 02 | |||
- Software (013) | 03 | |||
- Ocenitelná práva (014) | 04 | |||
- Jiný nehmotný investiční majetek (018 - 019) | 05 | |||
- Nedokončené nehmotné investice (041) | 06 | |||
- Poskytnuté zálohy na drobný nehmotný investiční majetek (051) | 07 | |||
Součet ř. 02 + 03 + 04 + 05 + 06 + 07 | 08 | |||
2. | Oprávky k nehmotnému investičnímu majetku | |||
- Nehmotné výsledky výzkumné a obdobné činnosti (072) | 09 | |||
- Software (073) | 10 | |||
- Ocenitelná práva (074) | 11 | |||
- Jiný nehmotný investiční majetek (078 + 079) | 12 | |||
Součet ř. 09 +10 + 11 + 12 | 13 | |||
3. | Hmotný investiční majetek | |||
- Pozemky (031) | 14 | |||
- Budovy, stavby, haly (021) | 15 | |||
- Stroje, přístroje, zařízení (022) | 16 | |||
- Dopravní stroje a inventář (023 + 021) | 17 | |||
- Pěstitelské celky trvalých porostů (025) | 18 | |||
- Základní stádo a tažná zvířata (026) | 19 | |||
- Jiný hmotný investiční majetek (028 + 029) | 20 | |||
- Nedokončené hmotné investice (042) | 21 | |||
- Poskytnuté zálohy na hmotný investiční majetek (052) | 22 | |||
Součet ř. 14 + 15 + 16 + 17 + 18 + 19 + 20 + 21 + 22 | 23 | |||
4. | Oprávky k hmotnému investičnímu majetku | |||
- Budovy, stavby a haly (081) | 24 | |||
- Stroje, přístroje a zařízení (082) | 25 | |||
- Dopravní stroje a inventář (083 + 084) | 26 | |||
- Pěstitelské celky trvalých porostů (085) | 27 | |||
- Základní stádo a tažná zvířata (086) | 28 | |||
- Jiný hmotný investiční majetek (088 + 089) | 29 | |||
Součet ř. 24 + 25 + 26 + 27 + 28 + 29 | 30 | |||
5. | Finanční investice | |||
- Podílové cenné papíry a vklady v podnicích s rozhodujícím vlivem (061) | 31 | |||
- Podílové cenné papíry a vklady v podnicích s podstatným vlivem (062) | 32 | |||
- Ostatní investiční cenné papíry a vklady (063) | 33 | |||
- Půjčky podnikům ve skupině a ostatní půjčky (066 + 067) | 34 | |||
- Jiné finanční investice (069) | 35 | |||
Součet ř. 31 + 32 + 33 + 34 + 35 | 36 | |||
B. | Oběžná aktiva ř. 44 + 51 + 55 + 66 + 71 | 37 | 47 248 | 39 416 |
1. | Zásoby | |||
- Materiál (112 + 119) | 38 | |||
- Nedokončená výroba a polotovary vlastní výroby (121 + 122) | 39 | |||
- Výrobky (123) | 40 | |||
- Zvířata (124) | 41 | |||
- Zboží (132 + 139) | 42 | |||
- Poskytnuté zálohy na zásoby (z účtu 314) | 43 | |||
Součet ř. 38 + 39 + 40 + 41 + 42 + 43 | 44 | |||
2. | Pohledávky | |||
- Pohledávky z obchodního styku (311 až 316 mimo ř. 43) | 45 | 37 745 | 37 077 | |
- Pohledávky ke sdružením (358) | 46 | |||
- Sociální zabezpečení (z účtu 336) | 47 | |||
- Daňové pohledávky (341 až 345) | 48 | |||
- Pohledávky z titulu finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele nebo zakladatele (346 + 346) | 49 | |||
- Jiné pohledávky (335 + 375 + 378) | 50 | |||
Součet ř. 45 + 46 + 47 + 48 + 49 + 50 | 51 | 37 745 | 37 077 | |
3. | Finanční majetek | |||
- Peníze (261 + 262 + 263) | 52 | |||
- Ostatní vkladové bankovní účty (241 až 246) | 53 | 9 503 | 2 339 | |
- Krátkodobý finanční majetek (251 + 253 + 255) | 54 | |||
Součet ř. 52 + 53 + 54 | 55 | 9 503 | 2 339 | |
4. | Prostředky rozpočtového hospodaření | |||
- Základní běžný účet (231) | 56 | |||
- Vkladový výdajový účet rozpočtových organizací (232) | 57 | |||
- Příjmový účet rozpočtových organizací (235) | 58 | |||
- Poskytnuté dotace rozpočtovým organizacím (202, 212) | 59 | |||
- Poskytnuté dotace ostatním organizacím (203, 204, 213, 214) | 60 | |||
- Poskytnuté přechodné výpomoci (271 až 275) | 61 | |||
- Limity investičních výdajů (221) | 62 | |||
- Limity neinvestičních výdajů (222) | 63 | |||
- Zúčtování rozpočtových výdajů okresních úřadů a obcí (218) | 64 | |||
- Náklady rozpočtových organizací (účtová třída 4) | 65 | |||
Součet ř. 56 + 57 + 58 + 59 + 60 + 61 + 62 + 63 + 64 + 65 | 66 | |||
5. | Přechodné účty aktivní | |||
- Náklady příštích období (381) | 67 | |||
- Příjmy příštích období (385) | 68 | |||
- Kursové rozdíly aktivní (386) | 69 | |||
- Dohadné účty aktivní (388) | 70 | |||
Součet ř. 67 + 68 + 69 + 70 | 71 | |||
ÚHRN AKTIV ř. 01 + 37 | 72 | 47 248 | 39 416 |
PASÍVA
C. | Vlastní zdroje krytí stálých a oběžných aktiv ř. 77 + 84 + 87 + 95 + 101 | 73 | 47 248 | 39 416 |
1. | Majetkové fondy | |||
- Fond investičního majetku (901) | 74 | |||
- Fond oběžných aktiv (902) | 75 | |||
- Fond hospodářské činnosti rozpočtových organizací (903) | 76 | |||
Součet ř 74 + 75 + 76 | 77 | |||
2. | Finanční fondy | |||
- Fond odměn (911) | 78 | |||
- Fond sociální (912) | 79 | |||
- Fond rezervní (914) | 80 | |||
- Fond reprodukce investičního majetku (916) | 81 | |||
- Účelové fondy (917) | 82 | |||
- Ostatní finanční fondy (918) | 83 | |||
Součet ř. 78 + 79 + 60 + 61 + 62 + 83 | 84 | |||
3. | Zvláštní fondy rozpočtových organizací | |||
- Státní fondy (921) | 85 | 47 248 | 39 416 | |
- Ostatní zvláštní fondy rozpočtových organizací (922) | 86 | |||
Součet ř. 85 + 86 | 87 | 47 248 | 39 416 | |
4 | Zdroje krytí prostředků rozpočtového hospodaření | |||
- Financování výdajů rozpočtových organizací (201, 211) | 88 | |||
-Čerpací investiční účet rozpočtových organizací (233) | 89 | |||
-Čerpací neinvestiční účet rozpočtových organizací (234) | 90 | |||
- Vyúčtování rozpočtových příjmů z běžné činnosti rozpočtových organizací (205, 215) | 91 | |||
- Vyúčtování rozpočtových příjmů z finančního majetku (206, 216) | 92 | |||
- Zúčtování rozpočtových příjmů okresních úřadů a obcí (217) | 93 | |||
-Přijaté finanční výpomoci (272) | 94 | |||
Součet ř. 88 + 89 + 90 + 91 + 92 + 93 + 94 | 95 | |||
5. | Hospodářský výsledek | |||
a) Z hospodářské činnosti rozpočtových organizací a činnosti příspěvkových organizací | ||||
- Hospodářský výsledek běžného účetního období (+/-963) | 96 | |||
- Nerozdělený zisk, neuhrazená ztráta minulých let (+/-932) | 97 | |||
- Hospodářský výsledek ve schvalovacím řízení (+/-931) | 98 | |||
b) Saldo výdajů a nákladů rozpočtového hospodaření (+/-964) | 99 | |||
c) Saldo příjmů a výdajů rozpočtového hospodaření (965) | 100 | |||
Součet ř. 96 + 97 + 98 + 99 + 100 | 101 | |||
D. | Cizí zdroje ř.103 + 109 + 117 + 121 + 126 | 102 | ||
1. | Rezervy | |||
- Rezervy zákonné (941) | 103 | |||
2. | Dlouhodobé závazky | |||
- Emitované dluhopisy (953) | 104 | |||
- Závazky z pronájmu (954) | 105 | |||
- Dlouhodobé přijaté závazky (955) | 106 | |||
- Dlouhodobé směnky k úhradě (958) | 107 | |||
- Ostatní dlouhodobé závazky (959) | 108 | |||
Součet ř. 104 + 105 + 106 + 107 + 108 | 109 | |||
3. | Krátkodobé závazky | |||
- Závazky z obchodního styku (321 až 325) | 110 | |||
- Závazky ke společníkům a sdružení (367 + 368) | 111 | |||
- Závazky k zaměstnancům (331 + 333) | 112 | |||
- Závazky ze sociálního zabezpečení (z účtu 336) | 113 | |||
- Daňové závazky (341 až 345) | 114 | |||
- Závazky z titulu finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele nebo zakladatele (347 + 349) | 115 | |||
- Jiné závazky (379) | 116 | |||
Součet ř. 110 + 111 + 112 + 113 + 114 + 115 + 116 | 117 | |||
4 | Bankovní výpomoci a půjčky | |||
- Dlouhodobé bankovní úvěry (951) | 118 | |||
- Běžné bankovní úvěry (281 + 282) | 119 | |||
- Přijaté finanční výpomoci (283 + 289) | 120 | |||
Součet ř. 116 + 119 + 120 | 121 | |||
5 | Přechodné účty pasivní | |||
- Výdaje příštích období (383) | 122 | |||
- Výnosy příštích období (384) | 123 | |||
- Kursové rozdíly pasivní (387) | 124 | |||
- Dohadné účty pasivní (389) | 125 | |||
Součet ř. 122 + 123 + 124 + 125 | 126 | |||
ÚHRN PASÍV ř. 73 + 102 | 127 | 47 248 | 39 416 |
Odesláno dne | Razítko | Podpis vedoucího | Odpovídá |
27. 1. 1997 | účetní jednotky: | za údaje: Landová | |
![]() |
Telefon: 21906141 |
Státní fond kultury
České republiky
M. Horákové 139
160 41 Praha 6
Předkládá se v souladu s § 6 zákona
č. 239/1992 Sb.
v tis. Kč
Počáteční stav finančních prostředků k 1. 1. 1996 | 500 | 4847 | |
PŘÍJMY | |||
Odvody, poplatky a pokuty | |||
Příjmy z vlastních operací | 1000 | ||
Dotace ze státního rozpočtu | |||
Dotace ze státních finančních aktiv | |||
Dotace z Fondu národního majetku | |||
Ostatní příjmy vč. z úvěrů | 5530 | 8367 | 151,30 |
PŘÍJMY CELKEM | 6530 | 8367 | 128,13 |
VÝDAJE | |||
Výdaje na investice | |||
Dotace a intervence z fondu | |||
Neinvestiční výdaje | 2000 | 477 | 23,85 |
Ostatní výdaje | 2500 | 6572 | 262,88 |
VÝDAJE CELKEM | 4500 | 7049 | 156,64 |
Zůstatek finančních prostředků k 31. 12. 1996 | 2530 | 6165 |
Závěrečný účet
Státního fondu kultury ČR za rok 1996
Státní fond kultury ČR (dále jen SFK
ČR) vycházel v návrhu rozpočtu na
rok 1996 z předpokladu, že všechny záležitosti
spojené s ukončením loterie Česká
Lotynka budou vyřešeny do konce roku 1995 a nebudou
ovlivňovat hospodaření Fondu v roce 1996.
Celý postup likvidace závazků stanovuje usnesení
vlády č. 334 a 335 z 12. 6. 1996. Usnesením
č. 335/96 se umožňuje prodej majetku, který
sloužil k provozování loterie Česká
Lotynka a prodej akcií Gramofonových závodů
a. s. Smlouva o obstarání prodeje cenných
papírů byla uzavřena mezi SFK ČR a
Komerční bankou a. s. Předpokládáme,
že prodej by měl být realizován s ohledem
na maximální možný výnos v návaznosti
na vývoj tržní ceny těchto akcií.
Pokud jde o prodej jednotlivých součástí
majetku, který sloužil k provozování
loterie Česká Lotynka a který se stal pro
Fond nepotřebným, řeší jej výše
uvedené usnesení vlády následovně:
- On-line terminály a centrální výpočetní
systém se prodává předem stanovenému
zájemci - firmě Boldt S. A. Argentina
- prodej sídla České Lotynky v ul. Rosenbergových
na Praze 8 vč. kancelářského zařízení
se uskuteční formou výběrového
řízení (vybrána byla firma TOMOL s.
r. o Praha)
- technologie pro přenos dat - telekomunikační
zařízení - bylo nabídnuto po výběrovém
řízení firmě TELECOM, která
ovšem nakonec po změnách při vstupu
zahraničního partnera do společnosti od smlouvy
ustoupila a bude se hledat nový zájemce
- dále byla v roce 1996 řešena možnost
dlouhodobého pronájmu domu U Hybernů s tím,
že výtěžek bude použit na úhradu
části závazků SFK ČR vůči
Komerční bance a. s., záležitost dosud
není uzavřena.
Finanční prostředky získané
z prodeje výše uvedeného majetku je Fond povinen
odvést po odpočtu souvisejících nákladů
do státního rozpočtu s tím, že
ve stejné výši pak Fondu bude přidělena
dotace na úhradu závazků spojených
s Českou Lotynkou. Oproti předpokladu návrhu
rozpočtu bude vypořádání závazků
a pohledávek spojených s likvidací České
Lotynky zasahovat i do hospodaření roku 1997.
Příjmy
Celkové rozpočtované příjmy
ve výši 6.530 tis. Kč byly překročeny,
skutečnost činila 8.367 tis.
Příjmy z vlastních operací, které
měly být tvořeny 50% podílem z nájmu
nemovitostí, ke kterým vykonává právo
hospodaření MK ČR jako správce Fondu
(representační prostory Valdštejnského
paláce), rozpočtované ve výši
1.000 tis. Kč, nebyly naplněny. Vzhledem k přechodu
práva hospodaření k Valdštejnskému
paláci na kancelář Senátu v prvním
čtvrtletí roku by nárok SFK ČR činil
cca 350 tis. Kč, bohužel však tato částka
nebyla Fondu do konce roku 1996 převedena. Tím se
příjmy z pronájmu vedené na příjmovém
účtu MK ČR staly přímým
příjmem Státního rozpočtu.
SFK ČR bude žádat, aby tento příjem
týkající se roku 1996 byl převeden
z prostředků MK ČR na účet
SFK ČR v roce 1997.
V rozpočtu na rok 1996 nebyly předpokládány
žádné příjmy z cenných
papírů, ale Fond obdržel dividendy z akcií
Gramofonových závodů, a. s., ve výši
5.268 tis. Kč. Jedná se o dividendy za rok 1994
a 1995, které byly rozpočtovány původně
v roce 1995, kdy ovšem nebyly vyplaceny a byly vyplaceny
až v roce 1996.
Položka úroky z prostředků Fondu byla
rozpočtována ve výši 30 tis. Kč,
skutečné přijaté úroky z účtu
u ČNB činily 32 tis. Kč.
Ostatní příjmy se předpokládaly
za pronájem nemovitostí, ke kterým měl
Fond právo hospodaření (Nostický palác),
ve výši 5.500 tis. Kč. Vzhledem k přechodu
práva hospodaření k uvedené nemovitosti
od 11. 7. 1996 na MK ČR dle záznamu z jednání
vlády ze dne 27. 3. 1996, na kterém bylo rozhodnuto
o sídle Ministerstva kultury ČR, nebyla předpokládaná
částka dosažena. Kromě toho se částka
snížila i vzhledem k postupnému uvolňování
pronajímaných prostor. Celkový příjem
za pronájem činil 2.937 tis. Kč, zbývajících
129,8 tis. Kč jsou zdroje, které vznikly zaúčtováním
centrálního loterijního účtu
do prostředků Fondu (např. platby od agentů
při provozu České Lotynky). Ostatní
příjmy celkem činí celkem 3.067 tis.
Kč.
Výdaje
Celkové výdaje Fondu byly rozpočtovány
v částce 4.500 tis. Kč, skutečnost
činila 7.049 tis. Kč, přičemž
toto překročení je způsobeno přečerpáním
v položce ostatní výdaje.
Neinvestiční náklady měly činit
2.000 tis. Kč, z toho částka rozpočtovaná
na provoz Fondu byla 500 tis. Kč. Skutečné
náklady na provoz Fondu (za účetnictví,
audit, služby daňového poradce, poplatky bance)
činily 477 tis. Kč.
Do položky neinvestiční výdaje byla
v rozpočtu zahrnuta částka 500 tis. Kč
na pojištění nemovitostí, to ve skutečnosti
činilo 208 tis. Kč a je započteno ve výkazech
v položce ostatní výdaje. Celé pojištění
je zhruba na poloviční úrovni, neboť
se budovy, vzhledem k jejich předpokládanému
prodeji, pojišťovaly pouze na polovinu období.
Dále byla v neinvestičních výdajích
rozpočtována částka 1.000 tis. Kč
na platbu daně z příjmu, Fond zaplatil daň
za rok 1995 ve výši 970,88 tis. Kč, přičemž
položka je zahrnuta ve výkazu v položce ostatní
výdaje.
Ostatní výdaje rozpočtované ve výši
2.500 tis. Kč činily ve skutečnosti 6.572
tis. Kč, tzn. byly překročeny. Tyto náklady
měly být vynaloženy na údržbu a
správu nemovitostí ve vlastnictví Fondu.
Skutečné náklady spojené s nemovitostmi
byly podstatně vyšší (např. ostraha
objektu v ul. Rosenbergových cca 700 tis. Kč, náklady
topné sezóny Nostického paláce cca
500 tis. Kč, správa a údržba Nostického
paláce cca 1,5 mil. Kč aj.). Tato skutečnost
je ovlivněna tím, že se předpokládal
prodej nemovitosti v ul. Rosenbergových (sídlo České
Lotynky) během první poloviny kalendářního
roku a nerozpočtovaly se náklady na údržbu
a provoz na 2. pololetí roku 1996.
Kromě toho, že skutečnost zahrnuje výše
uvedené pojištění budov a daň
z příjmu (které měly být v
jiné položce), na zvýšení výdajů
se podílí úhrada závazků za
zpracování studie on-line loterijního systému
firmě Internationale des Jeux, Francie v hodnotě
1.512 tis. Kč, dále náklady na odprodej majetku
České Lotynky (náklady na zpracování
znaleckých posudků na jednotlivé části
majetku, vyhlášení veřejné obchodní
soutěže, balení terminálů a výpočetní
centrály k expedici, pronájem skladovacích
prostor pro zařízení České
Lotynky) cca 1,1 mil. Kč. Tyto náklady nebyly rozpočtovány,
stejně jako další náklady spojené
s právními službami při uzavírání
prodejních smluv v tuzemsku i se zahraničním
partnerem.
Ostatní údaje:
Audit
V souladu se zákonem č. 239/1992 Sb., o Státním
fondu kultury ČR, provedla firma AUDIT NOVOTNÝ Praha,
číslo auditorského oprávnění
1138, audit roční účetní závěrku
s tímto výrokem:
"Ověření účetní
závěrky jsem provedl výběrovým
způsobem při respektování významnosti
vykazovaných skutečností a v souladu s auditorskými
směrnicemi vydanými Komorou auditorů ČR.
Při auditu, jak vyplývá z textu zprávy,
byly zjištěny skutečnosti, které neodpovídají
plně požadavkům kladeným na úplnost,
správnost a průkaznost účetnictví
a na řádné hospodaření s prostředky
Fondu.
Podle mého názoru, až na výjimky uvedené
v textu zprávy, je účetnictví vedeno
úplně, průkazně a správně
a účetní závěrka s touto výhradou
též zobrazuje věrně majetek, závazky,
vlastní jmění, finanční situaci
a výsledek hospodaření za účetní
období 1996."
Pohledávky SFK ČR
Celkové saldo pohledávek SFK ČR ke dni 31.
12. 1996 je 62.153 tis. Kč.
Z toho představují pohledávky z obchodního
styku 15.299 tis. Kč vůči firmě Boldt
S. A. Argentina za dosud nesplacené faktury, vystavené
při prodeji on-line terminálů a centrálního
loterijního systému (zařízení
z likvidované České Lotynky). Ve smlouvách
je výhrada vlastnického práva k zařízení
až do doby úplného zaplacení dodaného
zboží.
Největší podíl na pohledávkách
má pohledávka k bývalému provozovateli
loterie Česká Lotynka, firmě K. J. D. s.
r. o., v hodnotě 48,8 mil. Kč. V této částce
jsou zahrnuty zejména nevrácené půjčky
na rozjezd loterie 5 mil. Kč, poskytnutá záloha
na centrální loterijní účet
6 mil. Kč, nevyúčtované zálohy
poskytnuté na úhradu smluv uzavíraných
firmou K. J. D. a telefonní poplatky, které byly
uhrazeny SFK ČR a přeúčtovány
firmě K. J. D. Na firmu byl podán návrh na
zahájení konkursního řízení
firmou SPT Telecom a. s. SFK ČR se ke konkursu připojí
se svými pohledávkami. Konkursní řízení
však nebylo do 31. 12. 1996 prohlášeno. Samostatně
byla podána žaloba na vrácení půjčky
ve výši 5 mil. Kč, a to z důvodu nebezpečí
promlčení tohoto závazku. Pokud v dohledné
době nebude prohlášen konkurs na K. J. D.,
budou samostatně podány žaloby na zbývající
pohledávky vůči K. J. D. S ohledem na minimální
základní jmění společnosti
K. J. D. je však nereálné očekávat
úhradu významnější části
těchto pohledávek.
Dále zahrnují pohledávky dluh firmy Pinkerton
za uskutečněné telefonické hovory
ve výši 39,9 tis. Kč, částka
je soudně vymáhána.
Kromě toho obsahuje položka pohledávky/přeplatky
za nájemné v Nostickém paláci ve výši
-2 mil. Kč. Záporná hodnota znamená,
že celkové saldo nájemného za Nostický
palác tvoří přeplatek, což zahrnuje
jak přeplatek ze strany nájemníků
(bude převeden na účet MK ČR, na něž
přešlo právo hospodaření od 11.
7. 1996, dosud nemohlo být provedeno, neboť jsme dosud
neobdrželi vyúčtování souvisejících
nákladů - plyn, elektřina, vodné aj.),
tak i nezaplacené nájmy za rok 1995 a 1996, přičemž
největší dlužné částky
jsou rovněž soudně vymáhány.
Závazky SFK ČR
činí celkem 376.106,21 tis. Kč.
Nejvyšší položkou je nesplacený úvěr
u Komerční banky Praha a. s. ve výši
350 mil. Kč a úroky z úvěru ve výši
19,01 mil. Kč (od 1. 1. 1995 nulová úroková
sazba, úroky dále nenarůstají).
Zbylé závazky v hodnotě 7.096 tis. Kč
jsou jednak k dodavatelským firmám pro Českou
Lotynku z minulých let (6.386 tis. Kč) a dále
z běžného provozu Fondu.
Počáteční stav Závazků
byl vyšší o částku 44,1 mil. Kč,
která byla Fondu poskytnuta v roce 1994 jako návratná
finanční výpomoc ze Státního
rozpočtu, kapitoly Kultura, k úhradě závazků
spojených s provozováním České
Lotynky. Tato výpomoc byla převedena na účet
SFK ČR ve třech splátkách (14.100.000,00
Kč, 5.000.000,00 Kč, 25.000.000,00 Kč) z
prostředků na účtu Ministerstva kultury
ČR (tzn. půjčka z kapitoly Kultura), protože
prostředky na účtě SFK ČR již
nedostačovaly k úhradě výdajů
spojených s rozjezdem České Lotynky. Předpokládalo
se, že SFK ČR bude ještě v průběhu
roku 1994 půjčku splácet, bohužel po
neúspěchu loterie se nepodařilo půjčku
vrátit. V účetní evidenci byla celá
suma vedena od roku 1994 na účtě Banka a
na účtě Ostatní závazky jako
závazek vůči kapitole Kultura a nebyla zahrnuta
do zdrojů Fondu. Z prostředků na účtě
(jak z výpomoci tak i z jiných prostředků)
se průběžně hradily faktury za nákup
zboží a služeb. V roce 1996 byla povinnost úhrady
tohoto závazku zrušena usnesením vlády
č. 334/96 a 44,1 mil. Kč vedených jako ostatní
závazky bylo převedeno jako zdroj Fondu na účet
921 pod položkou dotace ze SR. Tím se položka
Závazky snížila o 44,1 mil. Kč.
Majetek SFK ČR
Celková účetní hodnota majetku SFK
ČR k 31. 12. 1996 činí 358.923,83 tis. Kč.
Majetek Fondu tvoří nemovitosti a pozemky související
s těmito nemovitostmi: dům U Černé
Matky Boží v Praze 1, dům U Hybernů
v Praze 1, dům v ul. Rosenbergových na Praze 8 -
sídlo České Lotynky v celkové účetní
hodnotě 76.305,18 tis. Kč. Do 10. 7. 1996 měl
Fond právo hospodaření i k Nostickému
paláci na Praze 1, ale od 11. 7. 1996 bylo právo
hospodaření převedeno na MK ČR.
Kromě toho tvoří majetek Fondu další
hmotný a nehmotný investiční majetek,
vč. majetku zakoupeného pro provoz České
Lotynky, v celkové hodnotě 214.208,44 tis. Kč.
Dále majetek zahrnuje akcie Gramofonových závodů
a. s. v hodnotě 92,42 tis. Kč, pohledávky
ve výši 62.152,94 tis. Kč a finanční
prostředky na účtě zvláštních
prostředků u ČNB ve výši 6.164,85
tis. Kč.
|
Federální ministerstvo financí
schváleno FMF
č. j. V/2 - 31 393/1992
s účinností pro rozpočtové
a příspěvkové organizace
Účetní jednotka doručí výkaz
podle pokynů MF ČR, MF SR
Rozvaha Úč ROPO 3 - 02 | |
Název nadřízeného orgánu | |
Státní fond kultury ČR | |
........................................... | |
Název a sídlo účetní jednotky | |
AKTIVA
A. | Stálá aktiva ř. 08 - 13 + 23 - 30 + 36 | 01 | 290 606,03 | 290 606,04 |
1. | Nehmotný investiční majetek | |||
- nehmotné výsledky výzkumné a obdobné činnosti (012) | 02 | |||
- Software (013) | 03 | 63 812,58 | 63 812,58 | |
- Ocenitelná práva (014) | 04 | 8 380,15 | 8 380,15 | |
- Jiný nehmotný investiční majetek (018 - 019) | 05 | 7 337,21 | 7 337,21 | |
- Nedokončené nehmotné investice (041) | 06 | |||
- Poskytnuté zálohy na drobný nehmotný investiční majetek (051) | 07 | |||
Součet ř. 02 + 03 + 04 + 05 + 06 + 07 | 08 | 79 529,94 | 79 529,94 | |
2. | Oprávky k nehmotnému investičnímu majetku | |||
- Nehmotné výsledky výzkumné a obdobné činnosti (072) | 09 | |||
- Software (073) | 10 | |||
- Ocenitelná práva (074) | 11 | |||
- Jiný nehmotný investiční majetek (078 + 079) | 12 | |||
Součet ř. 09 +10 + 11 + 12 | 13 | |||
3. | Hmotný investiční majetek | |||
- Pozemky (031) | 14 | 13 047,20 | 13 047,20 | |
- Budovy, stavby, haly (021) | 15 | 62 414,39 | 63 257,98 | |
- Stroje, přístroje, zařízení (022) | 16 | 133 317,28 | 132 473,70 | |
- Dopravní stroje a inventář (023 + 021) | 17 | |||
- Pěstitelské celky trvalých porostů (025) | 18 | |||
- Základní stádo a tažná zvířata (026) | 19 | |||
- Jiný hmotný investiční majetek (028 + 029) | 20 | 2 204,80 | 2 204,80 | |
- Nedokončené hmotné investice (042) | 21 | |||
- Poskytnuté zálohy na hmotný investiční majetek (052) | 22 | |||
Součet ř. 14 + 15 + 16 + 17 + 18 + 19 + 20 + 21 + 22 | 23 | 210 983,67 | 210 983,68 | |
4. | Oprávky k hmotnému investičnímu majetku | |||
- Budovy, stavby a haly (081) | 24 | |||
- Stroje, přístroje a zařízení (082) | 25 | |||
- Dopravní stroje a inventář (083 + 084) | 26 | |||
- Pěstitelské celky trvalých porostů (085) | 27 | |||
- Základní stádo a tažná zvířata (086) | 28 | |||
- Jiný hmotný investiční majetek (088 + 089) | 29 | |||
Součet ř. 24 + 25 + 26 + 27 + 28 + 29 | 30 | |||
5. | Finanční investice | |||
- Podílové cenné papíry a vklady v podnicích s rozhodujícím vlivem (061) | 31 | |||
- Podílové cenné papíry a vklady v podnicích s podstatným vlivem (062) | 32 | |||
- Ostatní investiční cenné papíry a vklady (063) | 33 | 92,42 | 92,42 | |
- Půjčky podnikům ve skupině a ostatní půjčky (066 + 067) | 34 | |||
- Jiné finanční investice (069) | 35 | |||
Součet ř. 31 + 32 + 33 + 34 + 35 | 36 | 92,42 | 92,42 | |
B. | Oběžná aktiva ř. 44 + 51 + 55 + 66 + 71 | 37 | 54 395,42 | 68 317,79 |
1. | Zásoby | |||
- Materiál (112 + 119) | 38 | |||
- Nedokončená výroba a polotovary vlastní výroby (121 + 122) | 39 | |||
- Výrobky (123) | 40 | |||
- Zvířata (124) | 41 | |||
- Zboží (132 + 139) | 42 | |||
- Poskytnuté zálohy na zásoby (z účtu 314) | 43 | |||
Součet ř. 38 + 39 + 40 + 41 + 42 + 43 | 44 | |||
2. | Pohledávky | |||
- Pohledávky z obchodního styku (311 až 316 mimo ř. 43) | 45 | 15 298,76 | ||
- Pohledávky ke sdružením (358) | 46 | |||
- Sociální zabezpečení (z účtu 336) | 47 | |||
- Daňové pohledávky (341 až 345) | 48 | |||
- Pohledávky z titulu finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele nebo zakladatele (346 + 346) | 49 | |||
- Jiné pohledávky (335 + 375 + 378) | 50 | 49 548,80 | 46 854,18 | |
Součet ř. 45 + 46 + 47 + 48 + 49 + 50 | 51 | 49 548,80 | 62 125,94 | |
3. | Finanční majetek | |||
- Peníze (261 + 262 + 263) | 52 | |||
- Ostatní vkladové bankovní účty (241 až 246) | 53 | 4 846,62 | 6 164,85 | |
- Krátkodobý finanční majetek (251 + 253 + 255) | 54 | |||
Součet ř. 52 + 53 + 54 | 55 | 4 846,62 | 6 164,85 | |
4. | Prostředky rozpočtového hospodaření | |||
- Základní běžný účet (231) | 56 | |||
- Vkladový výdajový účet rozpočtových organizací (232) | 57 | |||
- Příjmový účet rozpočtových organizací (235) | 58 | |||
- Poskytnuté dotace rozpočtovým organizacím (202, 212) | 59 | |||
- Poskytnuté dotace ostatním organizacím (203, 204, 213, 214) | 60 | |||
- Poskytnuté přechodné výpomoci (271 až 275) | 61 | |||
- Limity investičních výdajů (221) | 62 | |||
- Limity neinvestičních výdajů (222) | 63 | |||
- Zúčtování rozpočtových výdajů okresních úřadů a obcí (218) | 64 | |||
- Náklady rozpočtových organizací (účtová třída 4) | 65 | |||
Součet ř. 56 + 57 + 58 + 59 + 60 + 61 + 62 + 63 + 64 + 65 | 66 | |||
5. | Přechodné účty aktivní | |||
- Náklady příštích období (381) | 67 | |||
- Příjmy příštích období (385) | 68 | |||
- Kursové rozdíly aktivní (386) | 69 | |||
- Dohadné účty aktivní (388) | 70 | |||
Součet ř. 67 + 68 + 69 + 70 | 71 | |||
ÚHRN AKTIV ř. 01 + 37 | 72 | 345 001,45 | 358 923,83 |
PASÍVA
C. | Vlastní zdroje krytí stálých a oběžných aktiv ř. 77 + 84 + 87 + 95 + 101 | 73 | -76 259,33 | -17 182,38 |
1. | Majetkové fondy | |||
- Fond investičního majetku (901) | 74 | 1 313,51 | 16 612,27 | |
- Fond oběžných aktiv (902) | 75 | |||
- Fond hospodářské činnosti rozpočtových organizací (903) | 76 | |||
Součet ř 74 + 75 + 76 | 77 | 1 313,51 | 16 612,27 | |
2. | Finanční fondy | |||
- Fond odměn (911) | 78 | |||
- Fond sociální (912) | 79 | |||
- Fond rezervní (914) | 80 | |||
- Fond reprodukce investičního majetku (916) | 81 | |||
- Účelové fondy (917) | 82 | |||
- Ostatní finanční fondy (918) | 83 | |||
Součet ř. 78 + 79 + 60 + 61 + 62 + 83 | 84 | |||
3. | Zvláštní fondy rozpočtových organizací | |||
- Státní fondy (921) | 85 | -77 572,84 | -33 794,65 | |
- Ostatní zvláštní fondy rozpočtových organizací (922) | 86 | |||
Součet ř. 85 + 86 | 87 | -77 572,84 | -33 794,65 | |
4 | Zdroje krytí prostředků rozpočtového hospodaření | |||
- Financování výdajů rozpočtových organizací (201, 211) | 88 | |||
-Čerpací investiční účet rozpočtových organizací (233) | 89 | |||
-Čerpací neinvestiční účet rozpočtových organizací (234) | 90 | |||
- Vyúčtování rozpočtových příjmů z běžné činnosti rozpočtových organizací (205, 215) | 91 | |||
- Vyúčtování rozpočtových příjmů z finančního majetku (206, 216) | 92 | |||
- Zúčtování rozpočtových příjmů okresních úřadů a obcí (217) | 93 | |||
-Přijaté finanční výpomoci (272) | 94 | |||
Součet ř. 88 + 89 + 90 + 91 + 92 + 93 + 94 | 95 | |||
5. | Hospodářský výsledek | |||
a) Z hospodářské činnosti rozpočtových organizací a činnosti příspěvkových organizací | ||||
- Hospodářský výsledek běžného účetního období (+/-963) | 96 | |||
- Nerozdělený zisk, neuhrazená ztráta minulých let (+/-932) | 97 | |||
- Hospodářský výsledek ve schvalovacím řízení (+/-931) | 98 | |||
b) Saldo výdajů a nákladů rozpočtového hospodaření (+/-964) | 99 | |||
c) Saldo příjmů a výdajů rozpočtového hospodaření (965) | 100 | |||
Součet ř. 96 + 97 + 98 + 99 + 100 | 101 | |||
D. | Cizí zdroje ř.103 + 109 + 117 + 121 + 126 | 102 | 421 260,79 | 376 106,21 |
1. | Rezervy | |||
- Rezervy zákonné (941) | 103 | |||
2. | Dlouhodobé závazky | |||
- Emitované dluhopisy (953) | 104 | |||
- Závazky z pronájmu (954) | 105 | |||
- Dlouhodobé přijaté závazky (955) | 106 | |||
- Dlouhodobé směnky k úhradě (958) | 107 | |||
- Ostatní dlouhodobé závazky (959) | 108 | |||
Součet ř. 104 + 105 + 106 + 107 + 108 | 109 | |||
3. | Krátkodobé závazky | |||
- Závazky z obchodního styku (321 až 325) | 110 | 70 808,18 | 26 106,21 | |
- Závazky ke společníkům a sdružení (367 + 368) | 111 | |||
- Závazky k zaměstnancům (331 + 333) | 112 | |||
- Závazky ze sociálního zabezpečení (z účtu 336) | 113 | |||
- Daňové závazky (341 až 345) | 114 | |||
- Závazky z titulu finančního vztahu k rozpočtu zřizovatele nebo zakladatele (347 + 349) | 115 | |||
- Jiné závazky (379) | 116 | |||
Součet ř. 110 + 111 + 112 + 113 + 114 + 115 + 116 | 117 | 70 808,18 | 26 106,21 | |
4 | Bankovní výpomoci a půjčky | |||
- Dlouhodobé bankovní úvěry (951) | 118 | 350 000,00 | 350 000,00 | |
- Běžné bankovní úvěry (281 + 282) | 119 | |||
- Přijaté finanční výpomoci (283 + 289) | 120 | |||
Součet ř. 116 + 119 + 120 | 121 | 350 000,00 | 350 000,00 | |
5 | Přechodné účty pasivní | |||
- Výdaje příštích období (383) | 122 | |||
- Výnosy příštích období (384) | 123 | 452,61 | ||
- Kursové rozdíly pasivní (387) | 124 | |||
- Dohadné účty pasivní (389) | 125 | |||
Součet ř. 122 + 123 + 124 + 125 | 126 | 452,61 | ||
ÚHRN PASÍV ř. 73 + 102 | 127 | 345 001,46 | 358 923,83 |
Doplňující údaje
Opravná položka k pohledávkám (391) | 128 | |||
Dodavatelé (321) | 129 | 7 698,02 | 6 386,25 | |
130 | ||||
131 | ||||
132 | ||||
133 |
Odesláno dne | Podpis vedoucího účetní jednotky: | Odpovídá za údaje: | |
7. 2. 1997 | ![]() | ||
Ing. Jaromír Talíř | Telefon: | ||
24318051246 |
Státní fond České republiky
pro podporu a rozvoj české kinematografie
ul. Milady Horákové 139
Praha 6
Předkládá se v souladu s § 6 zákona
č. 241/1992 Sb.
v tis. Kč
Počáteční stav finančních prostředků k 1. 1. 1996 | 1 000 | 27 457 | |
PŘÍJMY | |||
Odvody, poplatky a pokuty | 200 | 999 | 499,50 |
Příjmy z vlastních operací | 65 000 | 40 730 | 62,66 |
Dotace ze státního rozpočtu | |||
Dotace ze státních finančních aktiv | |||
Dotace z Fondu národního majetku | |||
Ostatní příjmy vč. z úvěrů | 80 141 | 176,25 | |
PŘÍJMY CELKEM | 65 280 | 41 870 | 64,14 |
VÝDAJE | |||
Výdaje na investice | |||
Dotace a intervence z fondu | 63 680 | 38 190 | 59,97 |
Neinvestiční výdaje | 1 600 | 6 198 | 387,38 |
Ostatní výdaje | |||
VÝDAJE CELKEM | 65 280 | 44 388 | 68,00 |
Zůstatek finančních prostředků k 31. 12. 1996 | 1 000 | 24 939 |
Závěrečný účet
Státního fondu ČR pro podporu a rozvoj české
kinematografie za rok 1996
Státní fond ČR pro podporu a rozvoj české
kinematografie vznikl na základě zákona č.
241/1992 Sb., o Státním fondu ČR pro podporu
a rozvoj české kinematografie (dále jen "Fond")
ve znění zákona č. 273/1993 Sb., o
některých podmínkách výroby,
šíření a archivování audiovizuálních
děl, o změně a doplnění některých
zákonů a některých dalších
předpisů.
Příjmy
V roce 1996 činila celková tvorba zdrojů
Fondu 41.870 tis. Kč.
Jedním z příjmů Fondu byly úroky
z prostředků uložených na účtu
ČNB ve výši 141 tis. Kč.
V příjmech se objevují sjednané podíly
na příjmech z kinematografických děl,
na které byly poskytnuty prostředky Fondu, ve výši
43 tis. Kč, jež jsou vytvářeny výhradně
z distribuce filmu Jana Švankmajera Lekce Faust.
Nejvydatnějším zdrojem byl příjem
z využití filmových děl, který
činil 32.894 tis. Kč. Jedná se o filmy vyrobené
ve Filmovém studiu Barrandov a uvedené do distribuce
od 1. 1. 1965 do 31. 12. 1991. Rozdíl oproti rozpočtu,
který uváděl tento zdroj ve výši
55.000 tis. Kč, se vysvětluje převodem úhrady
faktur ve výši 16.000 tis. Kč do roku 1997
a dále nenaplněním předpokladu tohoto
příjmu ve výši 6.106 tis. Kč.
Významným zdrojem příjmu byly příplatky
1 Kč k ceně vstupného do kin dle § 8
z. č. 241/1992 Sb., které dosáhly výše
7.793 tis. Kč. I zde došlo k oslabení zdroje
vůči rozpočtu, který počítal
s 10.000 tis. Kč. Skutečný stav se zdůvodňuje
nadále klesající návštěvností
kin.
Dalším příjmem byly žadatelské
poplatky ve výši 999 tis. Kč, které
jsou Fondu placeny při podání žádostí
o poskytnutí účelové dotace.
Výdaje
Zdroje Fondu byly v roce 1996 použity v celkové výši
44.388 tis. Kč.
Rozhodující výdajovou položkou byly
vyplacené účelové dotace na výrobu
českého kinematografického díla ve
výši 34.360 tis. Kč. Nižší
čerpání účelových dotací
na výrobu českého kinematografického
díla oproti rozpočtu o 27.670 tis. bylo způsobeno
nižším čerpáním účelových
dotací na výrobu, které byly přiznány
v minulých letech. Nevyčerpaná část
těchto dotací bude vyplacena v roce 1997. Ostatní
prostředky určené na účelové
dotace byly vyplaceny na propagaci, tvorbu a distribuci českého
kinematografického díla. Použití těchto
zdrojů Fondu se realizuje na základě projednání
a schválení Radou Fondu.
Náklady na provoz Fondu činily celkem 992 tis. Kč
a zahrnovaly zejména náklady na posuzování
scénářů pro členy Rady Fondu
ve výši 865 tis. Kč, náklady na vedení
účetnictví a provedení účetního
auditu, úhradu nákladů cestovného
členům Rady Fondu a odměnu za zpracování
studie o evropských kinematografických fondech.
Ostatní výdaje v celkové výši
5.206 tis. Kč jsou tvořeny zejména platbou
Unii filmových distributorů ve výši
716 tis. Kč, která kontroluje řádné
odvádění příplatku 1 Kč
a náklady spojené se správou hmotného
majetku, který na Fond přešel dle § 14
z. č. 273/1993 Sb. V rámci ostatních výdajů
byla za Filmové studio Barrandov - Copyright uhrazena dodatečná
daň z příjmů právnických
osob ve výši 4.569 tis. Kč. Tato povinnost
vznikla Fondu na základě § 14 zákona
č. 273/1993 Sb., kdy se Fond stal k 11. 11. 1993 (sloučením
bez likvidace) právním nástupcem státní
organizace Filmového studia Barrandov - Copyright. Důvodem
úhrady daně až v roce 1996 byly organizační
nedostatky v průběhu slučování
ze strany zanikající státní organizace,
účetní dokumenty nebyly předány
včas a Fondu nebylo oznámeno nesplnění
daňové povinnosti. Rozpočtovaná částka
ostatních výdajů byla překročena
o úhradu shora uvedené daně z příjmů,
s kterou rozpočet nepočítal.
Ke konci období je vykazován stav bankovního
účtu ve výši 24.939 tis. Kč.
Zůstatek je tvořen schválenými, ale
dosud neprovedenými splátkami účelových
dotací na výrobu českého kinematografického
díla, které jsou smluvně vázány
vždy na určitou fázi výroby filmu.
Stav zadluženosti Fondu u bank
Fond nemá dluh u žádné z bank.
Uložení peněžních prostředků
Fondu
Fond má své veškeré peněžní
prostředky uloženy na účtu České
národní banky.
Majetek Fondu
V roce 1996 měl Fond právo hospodaření
k následujícím nemovitostem:
- Polubný, rekreační zařízení
s pozemky, okres. Jablonec nad Nisou,
- Samopše, rekreační zařízení
s pozemky, okres Kutná Hora,
- Mateřská škola, Lumiérů č.
181, Praha 5, vč. pozemku,
- Miřetín, dětský letní tábor
s pozemky, okres Chrudim.
Výše zmíněné nemovitosti získal
Fond na základě § 14 zákona č.
273/1993 Sb. sloučením se zbytkovým státním
podnikem Filmové studio Barrandov - Copyright.
Vzhledem k tomu, že tyto nemovitosti byly pro Fond nepotřebné,
bylo rozhodnuto o jejich prodeji. V průběhu roku
1995 byla udělena výjimka vládou ČR
k jejich prodeji podle § 45 zákona č. 92/1991
Sb. v platném znění, a to na nemovitost Polubný
a Samopše. Obě nemovitosti byly v roce 1996 prodány
v celkové hodnotě 4.408 tis. Kč. Tyto příjmy
nebyly zdrojem Fondu.
Na objekt mateřské školy v Praze 5 byl uplatněn
restituční nárok. Případný
prodej nebo bezúplatný převod bude možný
až po vyjasnění oprávněnosti
tohoto nároku. Pokud jde o objekt dětského
tábora v Miřetíně, dalšímu
řešení brání nedořešené
vlastnické majetkové vztahy k objektu, ke kterému
vlastnictví uplatňuje vedle Fondu i KINOS - Mezinárodní
nezávislý odborový svaz pracovníků
kinematografie, který je v současné době
provozovatelem tábora.
Fond je dále majitelem akcií Krátkého
filmu Praha, a. s., ve výši 8% základního
jmění společnosti. Tyto akcie Fond koupil
od FNM ČR na základě schváleného
privatizačního projektu.
Pohledávky Fondu
Fond vykazuje v roce 1996 pohledávky v celkové výši
7.146 tis. Kč. Z toho 2.587 tis. Kč je pohledávka
k Ateliérům Zlín, a. s. za nezaplacení
výnosů z využití filmových děl
náležejících Fondu, pohledávka
1.000 tis. Kč k firmě v likvidaci Impuls, a. s.,
jejíž akcie Fond vlastní. Dále pohledávka
ve výši 1.819 tis. Kč k AB Barrandov, a. s.
za neoprávněné úhrady pokut z prostředků
Fondu, pohledávka 1.700 tis. Kč k produkční
firmě TOSARA za účelovou půjčku
na výrobu filmu Marián a pohledávka 40 tis.
Kč k ministerstvu kultury za pokutu udělenou v roce
1995 související s nedostatky v účetnictví
Fondu.
Závazky Fondu
Vykazované závazky Fondu v roce 1996 ve výši
4.408 tis. jsou tvořeny závazkem z dosud neodvedeného
výnosu za prodej nemovitostí Samopše a Polubný.
Odvod do státního rozpočtu bude proveden
po odpočtu příslušných nákladů
Fondu spojených s prodejem těchto nemovitostí.
Informace o ověření účetní
uzávěrky auditorem
Audit provedla firma AUDIT NOVOTNÝ, IČO 17 02 49
86, dekret č. 1136 s následujícím
výrokem auditora:
Ověření účetní závěrky
jsem provedl výběrovým způsobem při
respektování významnosti vykazovaných
skutečností a v souladu s auditorskými směrnicemi
vydanými Komorou auditorů ČR.
Při auditu, jak vyplývá z textu zprávy,
byly zjištěny skutečnosti, které neodpovídají
plně požadavkům kladeným na úplnost,
správnost a průkaznost účetnictví
a především na řádné hospodaření
s majetkem a prostředky Fondu.
Podle mého názoru účetní závěrka
nezobrazuje věrně majetek, závazky, vlastní
jmění, finanční situaci a výsledek
hospodaření za účetní období
1996.