Účast producentky tvůrčí skupiny 17 ve vzdělávací sekci EBU

Paní Zita Drdová byla zvolena do tzv. skupiny odborníků vzdělávací sekce EBU, v níž již několik let pracuje. V roce 1996 byla v tajném hlasování zvolena do řídícího byra nově ustaveného Clearing Unit EBU a je pro volby 1997 navržena na funkci viceprezidentky vzdělávací sekce EBU.

Z titulu funkce producentky vzdělávacích pořadů České televize a vzhledem k renomé České televize v zahraničí byla požádána o účast v ICEM, které by z hlediska financí (koprodukcí) a trhu budoucnosti jistě bylo pro Českou televizi přínosem.

Redaktoři se dle své odbornosti či náplně zúčastňují mezinárodních setkání na nejrůznější úrovni, což zvyšuje jejich kvalifikaci, rozšiřuje pracovní styky a možnosti a popularizuje Českou televizi v zahraničí. Někteří se zúčastňují i písemnými přednáškami a diskusními příspěvky. Česká televize umožnila i podobné odborné zahraniční pobyty i svým stálým externím spolupracovníkům za stejným účelem jako u redaktorů (I. Látal, A. Lederer, J. Vondráček atd).

Mnozí členové tvůrčí skupiny byli pozváni jako členové do mezinárodních porot.

Opakovaně je Česká televize zvána k účasti na tzv. First View do USA a na další zahraniční setkání "vzdělávačů" (Singapur, Austrálie apod.), které dosud z finančních důvodů neakceptovala.

V roce 1997 se poprvé uskuteční Rotterdam Market pro vzdělávací a dokumentární pořady pod záštitou EBU, jehož se zúčastní a má nabídku sdílet stánek s SVT Stockholm.

TELEVIZNÍ STUDIO OSTRAVA

Spolupráce s evropskými televizními společnostmi se dějí také prostřednictvím organizace Circom regional.

Se Circom Regional vyrábí Česká televize každý rok výměnné projekty převážně publicistického a dokumentárního charakteru. Producent dr. Vladimír Štvrtňa je národním koordinátorem a členem výkonného výboru organizace. Atraktivita a programové využití společných projektů Circomu Regional jsou však do značné míry limitovány (na tomto poli dochází k porovnávání kvalit různých televizních stanic v Evropě), a proto do nich Česká televize vstupuje ve víceméně ojedinělých případech a ve vysílání je využívá omezeně. Naše pořady se objevily ve vysílání regionálních studií nejméně deseti evropských zemí a rovněž na satelitu EU v pořadu Europe by Satellite. Úspěšná je účast v přehlídce Prix CIRCOM Regional.

Spolupráce s Deutsche Welle na základě smlouvy mezi Českou televizí a DW o bezplatném přebírání pořadů má jednodušší podobu: z vysílání DW přebírá Česká televize dokumenty dle vlastního výběru (vysílá je v cyklu Evropa dnes). DW rovněž nabídla pro rok 1997 cyklus dokumentů Treasures of the World (Poklady světa) o nejvýznamnějších stavebních památkách.

TELEVIZNÍ STUDIO BRNO

Tvůrčí skupina Karla Fuksy a Hany Vrbové

CESTY K SOUSEDŮM - Waldviertel - ORF

NÁSLEDNÍK TRŮNU

FRANTIŠEK JOSEF I. (Soumrak jedné monarchie)

1.1.4. POŘADY ČT OCENĚNÉ V ROCE 1996

CENY

1) ZAHRANIČNÍ

ČESKÁ TELEVIZE PRAHA

Kolja (koprodukce s Biograf Jan Svěrák a Portobello Pictures)

Mezinárodní filmový festival Tokio 1996

Hlavní cena Grand Prix

Zdeněk Svěrák - cena za nejlepší scénář

Festival Madridimagen 1996 Madrid

Vladimír Smutný - cena za nejlepší kameru

Zdeněk Svěrák - cena za nejfotogeničtější objekt

Mňága-Happy End

Cottbus 1996, 3. cena v soutěži

Cena německých klubů, Cottbus 1996

Záhrada (koprodukce s výrazným-podílem ČT)

Koproducenti: Charlie's, Artcam International Paris, STV Bratislava SPT Koliba

The 17th Filmfestival

Max Olphus Preis Saarbrücken, BRD

The International Film Festival Rotterdam 1996

4th Place of the Audience

Mamers en Mars. Festival de Films Européens

Prize of Audience

Indiánské léto (výrazný koprodukční podíl ČT)

Koproducenti: T. Art Production - Petr Oukropec, Mars Production, PININGER

Production

Trieste Per La Pace, Terst 1996

First Prize

Marian (výrazný koprodukční podíl ČT)

Koproducenti: Tosara Film, KF a.s., Artcam Int. France, Les Films de I Observatoir

Výkonný výrobce: Tosara Film)

MFF Locarno 1996

Stříbrný leopard

Festival Cottbus 1996, 2. místo v soutěži

Vivat Evropa z cyklu NO COMMENT (výroba 1995)

Central European Initiative Festival Budapest

2. cena (1. nebyla udělena) v kategorii zábavných pořadů

Život zvonařky Marie Tomáškové-Dytrychové

Etnofilm Čadca, SR;

Zlatý turoň

Mišpacha je rodina z cyklu Svět bez hranic

Central European Initiative TV Festival, Budapest

Druhá cena v kategorii Kulturní dokument

Agent z cyklu TELESKOP

Envirofilm Banská Bystrica, SR

1. cena v kategorii "Ochrana zdraví"

Sladké horkosti Lídy Baarové

Artfilm Trenčianské Teplice, SR

Bronzový klíč

Aréna s Jiřím Hromadou, předsedou SOHO

II. Gay film festival Slovakia 96

Strieborný Gay

Já Mauglí

VETRINA EUROPA Itálie, festival věnovaný evropskému divadlu pro mládež

Camera blue (Modrá kamera ), Cena Eti

Princezna ze mlejna

XXVI. GIFFONI FILM FESTIVAL 1996

Telefono azzuro v dětské sekci

Výlet se slepicí

Soutěžní setkání v Trevisu (Itálie)

Soška Oscara Juniora

TELEVIZNÍ STUDIO BRNO

Kunsthistorik, Migrantka, pořady z cyklu Cesty

Etnofilm Čadca, SR

Strieborný turoň

TELEVIZNÍ STUDIO OSTRAVA

Takové normální manželství

II. Gay film festival Slovakia 1996

Strieborný Gay

2) DOMÁCÍ

ČESKÁ TELEVIZE PRAHA

Z deníku žáka II.B,díly: Edudant a Francimor útočí

Edudant a Francimor ve vězení

XXXVI. Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež - "Zlín 96"

Stříbrný střevíček

Vodnická čertovina

XXVIII. dětský filmový a televizní festival Oty Hofmana-Ostrov 96

Cena dětského diváka (V kategorii Televizní tvorba)

Kde padají hvězdy

XXVIII. dětský filmový a televizní festival Oty Hofmana - Ostrov 96

V kategorii televizní tvorba:

Zlatý dudek - cena za nejlepší dívčí herecký výkon (Vendule Ježkové za roli Kristýny)

Zlatý dudek - cena za nejlepší chlapecký herecký výkon (Vladimíru Škultétymu za roli Lojzy)

Jak si pan Pinajs kupoval sádlo

XXVIII. dětský filmový a televizní festival Oty Hofmana - Ostrov 96

(V kategorii Televizní tvorba)

Cena nejsympatičtějšímu dospělému herci - Miroslavu Donutilovi

za roli pana Pinajse (Uděluje dětská porota.)

Golet v údolí

Český lev 1996

Luboš Fišer za nejlepší hudbu

Juraj Šajmovič za nejlepší kameru

Finále 1996 - bilanční přehlídka české kinematografie Plzeň

Hlavní cena Zlatý ledňáček za nejlepší film

Ondřej Vetchý - cena za nejlepší mužský herecký výkon

Cena Zdeňka Sirového Českého literárního fondu

Zeno Dostál in memoriam za režii

Juraj Šajmovič za kameru

Fany (koprodukce s KF, a.s.)

Český lev 1996

Jiřina Bohdalová za nejlepší herecký výkon

Finále 1996 - bilanční přehlídka české kinematografie Plzeň

Karel Kachyňa - cena za nejlepší divácký film

Jiřina Bohdalová - cena za nejlepší ženský herecký výkon

Mňága-Happy End

Novoměstský hrnec smíchu

Cena Zdeňka Podskalského pro mladé tvůrce 1996

Tachovská dýně 3. soutěži cena v soutěži

Záhrada (koprodukce s výrazným-podílem ČT)

Koproducenti: Charlie's, Artcam International Paris, STV Bratislava SPT Koliba

Český lev

Nejlepší film roku

Nejlepší výtvarný počin (František Lipták)

Nejlepší scénář (Marek Leščák, Ondrej Šulaj, Martin Šulík)

Nejlepší mužský herecký výkon ve vedlejší roli (Marian Labuda)

Mladí muži poznávají svět

MFF Karlovy Vary 1996

Cena Mezinárodní federace filmových klubů

MFF Karlovy Vary 1996

Cena Ekumenické poroty

Svatbičky pro Češi ztracený

Trilobit 1996

Karel Slach za kameru

Zač jsme bojovali

Český lev za audiovizuální počin

Academia film Olomouc 1996:

Velká cena a Cena studentské poroty

Novinářská cena Českého svazu bojovníků za svobodu Lva Sychry

Jean od Floretty a Manon od pramene

FITES

Hlavní cena F. Filipovského za nejlepší mužský herecký výkon v dabingu Luďku Munzarovi

Francouzská revoluce 1-4

FITES

Cena za mimořádný dabing konkrétního audiovizuálního díla

(Režie českého znění Elmar Kloss, úprava Josef Eismann)

Z letopisů Máselné Lhoty

Trilobit 1996

Vladimíru Branislavovi za námět a dramaturgii

Nedej se

Trilobit 1996

Pavlu Bezouškovi za jmenovaný ekologický týdeník

Život zvonařky Marie Tomáškové-Dytrychové

Techfilm 1996:

Cena Ministerstva hospodářství ČR

Praha z cyklu Zjizvená tvář země

Techfilm 1996:

Cena primátora města Hradec Králové

Čtvrtý rozměr závislosti z cyklu EGO

Křišťálové srdce Poděbrady

Krystaly z vesmíru z cyklu TELESKOP

Techfilm 1996

Druhá cena

Návraty k životu z cyklu TELESKOP

Cena Microsoft

Řekni své jméno

Academia film Olomouc

Cena Komenského dokumentu režisérky Marie Šandové (R. 1995 oceněn i mezinárodními cenami)

TELEVIZNÍ STUDIO BRNO

Dílna duše

Pierot 96

Tři blázni v jednom

Pierot 96 Antonínu Přidalovi za scénář

Cena křepelek Josefu Souchopovi

Za televizní publicistiku týkající se v minulosti zakázaných nebo vězněných spisovatelů básníků.

Jiří Pecha zkouší Krále Leara

Pierot 96 za režii Vladimíru Morávkovi

Pierot 96 Karlu Fuksovi za dramaturgii

Nadace Český literární fond

Cena křepelek Antonínu Přidalovi

Za mimořádný přínos publicistických pořadů Z očí do očí a Klub Netopýr

TELEVIZNÍ STUDIO OSTRAVA

Zlatník Ondra

XXVIII. dětský filmový a televizní festival Oty Hofmana - Ostrov 96

Křišťálová váza - hlavní cena

Proměny mimů

Pierot za kameru Karlu Slachovi

ČESTNÁ UZNÁNÍ

1) ZAHRANIČNÍ

ČESKÁ TELEVIZE PRAHA

Mňága-Happy End

Čestné uznání poroty FICC (Mezinárodní federace filmových klubů)

Cottbus 1996

Marian

Čestné uznání německých klubů, Cottbus 1996

Neklidné vidiny

8. Video Danse, Grasse, Francie

Zvláštní uznání poroty

Mišpacha je rodina z cyklu Svět bez hranic

Etnofilm Čadca, SR

Čestné uznání pořadu režiséra Vladimíra Merty

Vikingové z Bronských vršků

Festival of Television for Australian Children 1996

A Celebration of Quality Childern s Television

Martinovo tajemství (z cyklu EBU-drama)

Festival of Television for Australian Children, uznání ve výběrové akci

2)DOMÁCÍ

ČESKÁ TELEVIZE PRAHA

Eine kleine Jazzmusik

XXXVI. Mezinárodní festival filmů pro děti a mládež -"Zlín 96"

Zvláštní uznání poroty hranému filmu (režie Zuzana Zemanová)

Lékárníkových holka 1.-7.

Výroční cena FITES 1996

Čestné uznání Kláře Issové za titulní roli ve jmenovaném seriálu Hermíny Frankové

Dobré chutnání vaše lordstvo 1.-7.

Výroční cena FITES

Čestné uznání Václavu Merglovi za výtvarnou a režijní podobu

Inscenace Ruleta

Trilobit 1996

Čestné uznání kameramanovi Jiřímu Špeldovi

Fany

MEDICFILM 1996 - Zlaté srdce Poděbrady

Vítězství v divácké anketě v kategorii celovečerní film

Mariken z Nimeque

Festival Zlatá Praha

Čestné uznání s ohledem na dramaturgii a režijní zpracování

Země bez hrdinů

Režie Martin Vadas

Trilobit 1996 - čestné uznání

Referent výchovy (reportáž v rámci pořadu Nadoraz)

Trilobit 1996 - čestné uznání

Svobody se nevzdáme

FITES, čestné uznání

Mezní situace

Trilobit 1996

Čestné uznání za film režiséra Michaela Baumrucka

Šílená láska

Trilobit 1996

Čestné uznání za film Martiny Kudlacek

Milan Kňažko

Prémie Literárního fondu dokumentu režisérky Dagmar Průchové

VOJTA z cyklu Svět bez hranic

Výroční ceny FITES

Čestné uznání autorovi pořadu, režiséru Jaroslavu Hovorkovi

TELEVIZNÍ STUDIO BRNO

Světlana

Pierot 96

Zvláštní ocenění režiséru Jaroslavu Bařinkovi

TELEVIZNÍ STUDIO OSTRAVA

Zlatník Ondra

XXVIII. dětský festival filmové a televizní tvorby Oty Hofmana - Ostrov 96

Čestné uznání poroty dospělých

České titulky Dana Hábová

Pierot 96 - čestné uznání za režii Juditě Křížkové

Cyklus Ta naše povaha česká

Trilobit 96

Čestné uznání Karlu Bělohlavému, Jaroslavu Večeřovi, Zdeňku Úlehlovi

Neváhej a toč

Nominace v anketě Týtý

1.2. PROGRAM ČT

1.2.1. CELKOVÝ POHLED NA PROGRAM

První dlouhodobější zkušenosti České televize v konkurenčním prostředí vzniklém se započetím a rozvojem vysílání komerčních stanic, a zejména agresivní programová politika a propaganda televize NOVA, přinesly už v roce 1995 potřebu hlubšího zamyšlení nad místem a způsobem existence veřejnoprávní televize v českém audiovizuálním prostoru. Provedená analýza se stala východiskem k vypracování jak zveřejněné programové strategie České televize, tak i vysílacího schématu, které vstoupilo v platnost 4. září 1995.

Další měsíce potvrdily zásadní správnost obou dokumentů a naprosto přirozeně se od nich odvíjela i programová koncepce stanovená pro rok 1996, stvrzující základní dlouhodobé cíle:

1. potvrdit a prohloubit veřejnoprávní charakter vysílání České televize;

2. zvýraznit její programovou odlišnost od komerčních televizí;

3. posílit a zvýšit podíl České televize na celkové sledovanosti v ČR;

4. koncipovat obsah vysílání na obou okruzích tak, aby uspokojovalo požadavky co nejpočetnějšího a nejširšího spektra současně, včetně menšin, a zároveň aby poskytovalo prostor pro rozrůzněnou vlastní tvorbu a dramaturgii.

Vysílací schéma platné od září 1995 přineslo České televizi úspěch, doložitelný vzestupem sledovanosti okruhu ČT2 i zdařilou emancipací a dynamickým růstem prestiže programu ČT2. Tento trend vcelku pokračoval i v roce 1996, především s tím poznatkem, že se dále vyhraňovala především obec stálých diváků České televize obecně a programu ČT2, prvním rokem ze zákona spravovaným Českou televizí, zvlášť.

Z výsledků výzkumného projektu Media Focus, který se zaměřuje na tzv. vůdčí populaci v metropolích a velkých městech, jak byl zveřejněn na podzim 1966, vyplývá výrazný nárůst sledovanosti obou veřejnoprávních programů s lichotivým konstatováním, že "se tak projevuje hlavně divácké chování obyvatel s vysokoškolským vzděláním a špičkových odborníků, tedy specialistů podnikových i z veřejného sektoru, intelektuálních a uměleckých profesí... Špičkoví odborníci, přestože představují jen asi deset až jedenáct procent dospělé populace, sehrávají ve společnosti významnější úlohu, spojenou s vyšší prestiží a sociálním vlivem". Zvýšený podíl České televize na trhu vysvětlují autoři projektu tak, že se jí vyplatil důraz na kulturně osvětovou funkci a vysoce profesionální zpravodajství.

Podle výzkumu APA SV se České televizi podařilo v celoročním průměru zvýšit svůj podíl na celkové sledovanosti na téměř 38%. V roce 1966 zaznamenala Česká televize dva mimořádné úspěchy. Odvysílala nejsledovanější pořad minulého roku, finále mistrovství Evropy ve fotbale, které sledovalo 67% všech obyvatel ČR starších 15 let, a uvedla 26 dílů seriálu Život na zámku, který se stal nejsledovanějším seriálem minulého roku s průměrnou sledovaností 45%. Loňský rok ukázal výrazný příklon českých diváků k českým pořadům. Tento trend symbolicky potvrdily žebříčky z konce roku, dokládající sledovanost o vánocích a Silvestru, které potvrdily, že v závěru roku Česká televize oslovuje ještě více diváků než obvykle.

Není pochyby, že tím, co přivádí široké spektrum populace k obrazovkám České televize, jsou především původní pořady nejrůznějšího žánru, zejména těch nejžádanějších, jako jsou filmy a publicistika, či dostupných výhradně na obrazovce České televize, jako jsou pohádky a programy pro děti, dokumentární filmy, velká umělecká díla - hudební, dramatická, filmová.

1.2.2. VÝCHOVNĚ VZDĚLÁVACÍ POŘADY

PRODUCENTSKÉ CENTRUM PUBLICISTIKY A DOKUMENTARISTIKY

Vzdělávací pořady v pravém slova smyslu nebyly cíleně vyráběny mimo tvůrčí skupinu Ladman-Drdová, nicméně ve volnějším výkladu lze do tohoto přehledu zařadit i cykly: Z letopisů Máselné Lhoty, Nedej se, Lapidárium a Československý filmový týdeník.

Dominantní postavení ve výrobě vzdělávacích pořadů zaujímá v České televizi právě výše zmíněná tvůrčí skupina.

Premiérové porady vzdělávacího a výchovného charakteru

Cyklus DISCO LATINE 35x30 - netradiční kurz latiny včetně kulturně-historických reálií. Ke kurzu vyšly dvě učebnice s fotografiemi z TV pořadů. Cyklus byl velmi příznivě přijat diváky, nadšeně odborníky, získal mezinárodní cenu a na mezinárodních odborných seminářích sloužil jako vzor perfektního moderního vzdělávacího pořadu.

Cyklus Z RODU PŘEMYSLOVCŮ 21x15 - moderní podoba televizních poznávání nejstarších dějin národa. Cyklus měl přes odpolední vysílací čas vysokou sledovanost, řada historiků velmi ocenila jeho formu a pojetí. Je zřejmé, že touto cestou lze pro historii získat i mladé diváky, či ty, kteří se o historii jinak nezajímají.

Cyklus BANKY A PENÍZE 2x8 - populárně vzdělávací série zejména pro mladé diváky. Odborníci s ním byli mimořádně spokojeni.

Cyklus PLANETA ZÁHAD 26x15 - původní český cyklus cestovatele dr. Vašíčka zvedl podstatně sledovanost úterní televizní univerzity, ačkoli díly kvalitou nebyly vyrovnané. V roce 1997-98 chceme pokračovat ve výrobě dalších 26 dílů, aby tak vznikl ucelený cyklus 52x15. Tentokrát je již dán předpoklad pro stejnoměrnou (a vyšší) úroveň všech pořadů cyklu.

Cyklus ZLATÉ ČASY MONTPARNASSU 10x50 - vynikající cyklus kulturních dokumentů francouzské provenience. Byl to cyklus pro náročné a tak byl také diváky přijat.

Cyklus OČI HADŮ 9x30 - o drogách a drogové závislosti, určený převážně mladým divákům. O ohlasu lze soudit pouze ze statistiky sledovanosti a ta pro nás není reprezentativní. Jednotlivé díly měly pochopitelně různou úroveň, ale při nedostatku pořadů s touto náplní, je každá kapka dobrá.

Cyklus DNEŠNÍ JAPONSKO 12x15 - cyklus dokumentů českého autora přinášející čerstvé informace o současném životě v zemi asijského tygra, deroucího se na náš trh.

Cyklus KONTAKT DEUTSCH - koprodukce EBU, německá konverzace. Zájem diváků je u všech jazykových kurzů velký. Tento kurz je moderní, vtipný a metodicky výborný.

Cyklus KRTEK MAREK - kurz francouzštiny pro nejmenší zaznamenal enormní úspěch.

Cyklus ANNA, SCHMIDT a OSKAR - kurz němčiny, který se díky stykům v EBU podařilo získat velmi levně. Jsme v začátcích, diváci jej jistě ocení, protože němčiny pro děti a mládež je málo.

Cyklus EVROPSKÁ TECHNIKA 10x10 - koprodukce EBU. Vynikající seriál, který bychom chtěli opakovat.

Cyklus OBJEVUJEME SVÉ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ - průměrný cyklus, leč obsahově potřebný.

Cyklus MALÝ SPORT TAKY SPORT 10x10 - představil zejména mladým divákům celkem neznámé sporty. Byl připraven velmi dobře, s atraktivními záběry a výkladem. Vzbudil pozornost u diváků a jeden díl bude využit i v celovečerním filmu, neboť záběry existují pouze v našem pořadu.

Cyklus CO MÁM DĚLAT, KDYŽ - tzv. protimindráková pohotovost dr. Cimického pro mládež. Kontaktní pořad, na nějž diváci velice reagují (a nejen ti mladí, ale i rodiče a prarodiče, což je dobře).

Cyklus ODE ZDI KE ZDI - koprodukce EBU, pohledy na současnou Evropu z různých úhlů. Naše příspěvky v mezinárodní síti zvedly značně laťku, na všech setkáních byly partnery oceňovány, krom toho, že vždy byly v partnerských zemích odvysílány, některé byly i zakoupeny k vysílání jinými stanicemi.

Cyklus OSTROV POKLADŮ - tyto dokumenty zavedly zejména mladé diváky na místa známá z literatury či historie (nákup a česká verze). Nebyl to supercyklus, ale tematicky patří k těm, které mají diváci rádi a za které se Česká televize nemusí stydět.

Cyklus CESTY ZA POZNÁNÍM - byl volnou sérií populárně vědeckých pořadů, které jsou tak vzácné. Proto jsme jej koupili a připravili českou verzi.

Cyklus SEDM DIVŮ SVĚTA - viděných očima slavných vědců, patřil k tomu nejlepšímu na obrazovce České televize, měl velký ohlas u odborníků.

Cyklus SILNICE A MY - série krátkých pořadů o bezpečnosti na silnicích.

Cyklus ODPOLEDNE PRO VŠECHNY - reprezentuje každým rokem naši letitou snahu přispívat bez sentimentu k integraci postižených. To se nám daří, neboť řada z těchto dokumentů získala mezinárodní ocenění. To platí i o koupeném pořadu ROK S PETREM. Po třech letech úsilí se podařilo americký film konečně získat, českou verzi perfektně připravil dr. Kříž a režisér Šmíd. Pořad získal cenu na Japan Prize.

Cyklus SVĚT BEZ HRANIC - zahájil pravidelné multikulturní vysílání v České televizi. Podílejí se na něm jak renomovaní čeští dokumentaristé (Kvasnička, Merta, Poltikovič, Šandová a další), tak i začínající tvůrci, např. posluchači FAMU. Přes odpolední vysílací čas si jej povšimli kritici a některé díly označili za chloubu veřejnoprávní televize.

TKN a TKN PLUS - jsou pravidelné cykly pro sluchově postižené diváky a jejich přátele, které mají pochopitelně v závislosti na námětech a na potřebách dotyčných diváků nerovnoměrnou úroveň. Ohlasy zdravých diváků jsou velmi pozitivní.

Bylo též odvysíláno několik soliterních premiér cyklů, které jsou v dlouhodobé výrobě jako např. ČLOVĚK - VĚDA - PŘÍSTROJE a HISTORIA MAGISTRA VITAE.

PRODUCENTSKÉ CENTRUM PŘEVZATÝCH POŘADŮ

Tvůrčí skupina Aleny Poledňákové Vladimíra Tišnovského

Od září 1996 začala Česká televize vysílat zábavně-výchovný dětský seriál SEZAME, OTEVŘI SE (Open Sesame). Splácí tím dluh vzdělávacímu pořadu - dnes již téměř evergreenu, který od svého vzniku v roce 1969 v americké neprofitní společnosti Children's Television Workshop, vychoval několik generací dětí doslova po celém světě. Newyorská CTW sdružuje v jednom tvůrčím a stále otevřeném organismu pedagogy, analytiky a tvůrce, kteří na základě odborných analýz a průzkumů zájmů dětí, jejich rodičů i pedagogů, vytváří stále aktuální program, jehož cílem je vychovávat a seznamovat se základními pojmy předškolní výchovy a první třídy ZŠ. Nezbytnou podmínkou je ovšem - děti bavit.

Podle sociologických výzkumů usnadňuje dětem vstup do školy, probouzí zájem o základní hygienické i společensko-hygienické návyky, zájem o formulaci základních pojmů, původu věcí kolem nás atd. V 52 dílech, rozvržených po jednom týdně do celého roku, se děti seznámí se všemi písmenky a číslicemi do čtyřiceti.

Seriál přesahuje do roku 1997 a počítá se s jeho vysíláním i dále.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP