III. Návrh rozpočtu FNM ČR pro rok 1998

A) TEXTOVÁ ČÁST

1) Rozpočet je závazný v těchto položkách:

I. Provozní náklady bez mzdových a ostatních osobních nákladů

lI. Mzdové a ostatní osobní náklady (dále jen "OON")

III. Investiční náklady

IV. Náklady celkem

Ostatní položky uvedené v tabulkové části jsou orientační.

2) Na základě usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR (dále jen "PSP ČR") č. 464 ze dne 27.9.1994 je hospodářský výbor PSP ČR pověřen, aby svým usnesením schvaloval případné, FNM ČR požadované, přesuny finančních prostředků mezi závaznými položkami rozpočtu, kromě položky

II. Mzdové náklady a OON.

3) Odměny členům prezídia a dozorčí rady FNM ČR za rok 1998 schvaluje na návrh FNM ČR hospodářský výbor PSP ČR.

4) Výši položky "Rozpočtové omezení nákladů na realizaci privatizačních projektů" stanovuje následující vzorec:

NRP - (TSD x 0,02) + (TSS x 0,04) + [(MZ + PP) x 0,05] + [0,5 x (HPS0 + HPS1) x 0,003]

NRP = náklady na realizaci privatizačních projektů v daném rozpočtovém období

TSD = tržby získané prodejem majetku ve veřejných soutěžích a ve veřejných dražbách v daném období

TSS = tržby získané prodejem strategických společností v daném období

MZ = hodnota majetku zpětvzatého v daném období na základě odstoupení FNM ČR od smlouvy z důvodu nezaplacení kupní ceny, resp. zmařené dražby

PP = příjmy z pohledávek, u nichž je lhůta splatnosti překročena o více než 90 dní, inkasované v daném období

HPS1 = účetní hodnota pohledávek, o které vedl FNM ČR soudní spor na konci daného období

HPS0 = účetní hodnota pohledávek, o které vedl FNM ČR soudní spor na počátku daného období

V tabulkové částí se uvádí "Odhad nákladů na realizaci privatizačních projektů". Tento odhad bude dvakrát ročně upřesněn dle skutečných výsledků realizace. Toto upřesnění dle skutečných hodnot dosazených do výše uvedeného vzorce je pro FNM ČR v daném období závazným limitem.

Výpočet "Rozpočtového omezení nákladů na realizaci privatizačních projektů" a srovnání se skutečným čerpáním těchto nákladů provede FNM ČR k 31.12.1998 a předloží je vládě ČR a PSP ČR.

5) Vzhledem k právní závaznosti uzavíraných zprostředkovatelských smluv a vzhledem k časovému posunu mezi uzavíráním smluv s externími subjekty a platbami, které na jejich základě FNM ČR uskuteční, bude analogický vzorec pro stanovení položky "Rozpočtové omezení nákladů na realizaci privatizačních projektů" použít v rozpočtu FNM ČR i v dalších letech.

V případě, že v běžném roce bude v položce "Náklady na realizaci privatizačních projektů" dosaženo úspory nebo překročení oproti "Rozpočtovému omezení" vypočtenému podle reálných hodnot pro dané období, zvyšuje se resp. snižuje se "Rozpočtové omezení" stejné položky rozpočtu pro následující období automaticky o výši dosažené úspory resp. překročení.

6) V případě, že PSP ČR neschválí rozpočet FNM ČR pro rok 1999 před začátkem tohoto roku, je FNM ČR oprávněn čerpat měsíčně finanční prostředky maximálně do výše 1/12 celkového objemu schváleného rozpočtu pro rok 1998.



B) TABULKOVÁ ČÁST

Položka
Rozpočet

r 1997

tis. Kč
Očekávaná

skutečnost

r. 1997

tis. Kč
Návrh rozpočtu

r. 1998

tis. Kč
Index

rozpočet 98

/

rozpočet 97

x 100
I. provozní náklady bez mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů
83 423
77 853
80 283
96,24
vtomspotřeba materiálu a paliv
6 750
6 600
6 600
97,78
 spotřeba energie
3 500
2 500
3 500
100,00
 opravy a udržování
5 000
3 500
3 500
70,00
 výkony spojů
4 500
4 500
4 800
106,66
 ostatní výkony materiál. povahy
6 500
6 300
6 400
98,46
 drobný hmotný neinvestiční majetek
3 000
2 500
2 600
86,67
 služby nemateriální povahy
23 000
23 000
23 800
103,48
 odvod sociálního a zdrav. pojištění
25 975
24 500
24 500
94,32
 tvorba FKSP na vrub nákladů
1 448
1 383
1 383
95,50
 ostatní finanční náklady
3 750
2 800
3 200
85,33
II. Mzdové a ostatní osobní náklady
74 214
70 955
70 955
95,61
v tommzdové náklady
72 414
69 155
69 155
95,50
 ostatní osobní náklady
1 800
1 800
1 800
100,00
 z toho: odměny členům prezidia a dozorčí rady
1 198
1 144
1 144
95,50
III. Investiční náklady
12 300
12 300
8 300
67,48
IV. Náklady celkem
169 937
160 838
159 538
93,88

    
Odhad nákladů na realizaci privatizačních projektů
Rozpočet

r. 1997

tis. Kč
Očekávaná skutečnost r. 1997

tis. Kč
Návrh rozpočtu

r. 1998

tis. Kč
Index rozpočet 98

/

rozpočet 97 x 100
Částka příslušného rozpočtu
220 000
220 000
239 120
108,69
Převod nevyčerpané částky rozpočtu roku 1996
21 864
-
-
-
Celkem
241 864
220 000
239 120
98,87


IV. Důvodová zpráva k návrhu rozpočtu FNM ČR pro rok 1998

K TEXTOVÉ ČÁSTI

Vlastní rozpočet FNM ČR pro rok 1998 je sestaven v souladu se zákonem č. 171/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů, v souladu s pokyny MF ČR odbor metodiky finančního hospodaření a účetnictví č.j. V-2.24 705/91 ze dne 28. 11. 1991 a v souladu s výkazem "FOND ÚČ NM 1-02".

Předložený rozpočet obsahuje dvě části, část textovou a část tabulkovou. Textová část obsahuje pravidla podle nichž bude posuzováno plnění rozpočtu v jednotlivých položkách a způsob výpočtu "Rozpočtového omezení nákladů na realizaci privatizačních projektů". V tabulkové části jsou uvedeny konkrétní hodnoty rozpočtovaných položek a odhad výše nákladů na realizaci privatizačních projektů. Pro porovnání je v návrhu rozpočtu pro rok 1998 uveden rozpočet a očekávaná skutečnost roku 1997.

Návrh rozpočtu se skládá stejně jako v roce 1997 ze tří hlavních nákladových položek limitovaných fixními částkami:

I. provozní náklady bez mzdových nákladů a OON

II. mzdové náklady a OON

III. investiční náklady

Kromě toho je v rozpočtu stanoveno omezení pro výši nákladů na realizaci privatizačních projektů, kde FNM ČR využívá externích firem. Výše těchto nákladů vyplyne zejména z mandátních smluv uzavřených již v průběhu roku 1997, z výše dosažených výnosů a ze skutečnosti, jak velkou část agendy se v daném období podaří uzavřít. FNM ČR ovlivňuje výši nákladů pouze tím, jaký stanovuje vyplácený podíl na výnosech. Proto není rozpočtem stanovena apriori pevná částka, ale vzorec schválený rozhodnutím PSP ČR, z něhož vyplývá, že odměny externích firem nesmí být v průměru stanoveny výše než 2 % tržeb z veřejných soutěží a dražeb, 5 % hodnoty majetku dobytého od neplatičů a 0,3 % hodnoty majetku, o který vede FNM ČR soudní spory.

Oproti rozpočtu roku 1997 byl do vzorce zařazen nový údaj (TSS) vyjadřující rozpočtové omezení nákladů na realizaci privatizačních projektů, zahrnující oblast privatizace strategických společností. Požadavek na toto rozšíření souvisí s tím, že Fond národního majetku ČR zahájí v roce 1998 privatizaci strategických společností. V těchto procesech se bude jednat sice o běžné formy privatizace, jako je soutěž, prodej na kapitálovém trhu apod., ale v naprosto nesrovnatelných podmínkách, kdy běžné success fee ve výši 2 % nebude dostačující. Půjde o kvalitativně jiné způsoby než dosud, lze předpokládat i prodej zahraničním subjektům na zahraničních kapitálových trzích s využitím renomovaných investičních bankéřů. Toto si vyžádá odbornou spolupráci především zahraničních poradenských firem pro řešení právních, ekonomických a finančních otázek. Dle současných zkušeností se obvyklá odměna takových firem pohybuje v rozmezí cca 3 - 6 %. Z uvedených důvodů je v rozpočtu pro rok 1998 pro rozpočtové omezeni stanoveno success fee v průměrné výši 4 % z tržeb.

Vzorec bude naplněn skutečnými čísly k 31. 12. 1998. Vypočtené rozpočtové omezení nákladů za dané období bude srovnáno s reálnou výší těchto nákladů v daném období a informace o plnění či překročení stanoveného rozpočtového omezení bude předložena vládě ČR a PSP ČR. Pro orientaci je v tabulkové části uveden odhad těchto nákladů odpovídající očekávaným výsledkům hospodaření FNM ČR v roce 1998.

Ostatní principy textové části rozpočtu zůstávají stejné jako v roce 1997.

K TABULKOVÉ ČÁSTI

1. Obecný komentář

Celková výše rozpočtovaných nákladů na provoz FNM ČR (položka I.-III.) je v návrhu pro rok 1998 ve výši 93,88 schváleného rozpočtu pro rok 1997, v absolutní výši jde o návrh rozpočtu nižší o 10.399 tis. Kč. Proti očekávané skutečnosti roku 1997 jde o snížení o 0,81 %. U provozních nákladů je návrh rozpočtu pro rok 1998 na úrovni 96,24 % schváleného rozpočtu pro rok 1997, úspora činí 3.140 tis. Kč, u mzdových nákladů a OON celkem dochází ke snížení proti rozpočtu pro rok 1997 o 4,39 %, samotné mzdové náklady jsou však sníženy o 4,50 %. Rovněž dochází ke snížení investičních nákladů o 32,52 % (absolutní snížení o 5.000 tis. Kč).

Rozpočet mzdových nákladů a OON je koncipován stejně jako v celé rozpočtové sféře t. j. na úrovni upraveného rozpočtu pro rok 1997.

Porovnáme-li rozpočet nákladů na vlastní činnost FNM ČR jakožto instituce s celkovými očekávanými příjmy a výdaji uvedenými v kapitole II, zjistíme, že rozpočtované náklady činí 0,99 % z celkových očekávaných příjmů v roce 1998 a 0,88 % z celkových očekávaných výdajů FNM ČR v roce 1998.

Výše částky odhadu nákladů na realizaci privatizačních projektů by měla v roce 1998 činit 239.120 tis. Kč, tj. 108,69 % schváleného rozpočtu pro rok 1997. Proti očekávané skutečnosti za rok 1997 ve výši 220.000 tis. Kč jde rovněž o 108,69 %.

Očekávané náklady na realizaci privatizačních projektů činí 1,48 % z celkových očekávaných příjmů a 1,31 % z celkových očekávaných výdajů FNM ČR v roce 1998.

Celkové náklady obsažené v návrhu rozpočtu (provoz FNM ČR jakožto instituce a náklady na realizaci privatizačních projektů) pak činí 2,48 % očekávaných příjmů a 2,19 % očekávaných výdajů FNM ČR v roce 1998.

2. Komentář k jednotlivým položkám

ad I. Provozní náklady bez mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů - návrh 80.283 tis. Kč

Rozpočet provozních nákladů je navržen na úrovni 96,24 % schváleného rozpočtu pro rok 1997. Přitom se předpokládá růst pouze u položek - výkony spojů z důvodu očekávané zvýšené cenové úrovně a u služeb nemateriální povahy na základě zvýšené potřeby, zatímco ostatní položky jsou na úrovni rozpočtu 1997 anebo jsou menší.

Spotřeba materiálu a paliv je navržena o 150 tis. Kč nižší proti rozpočtu roku 1997 ve výši očekávané skutečnosti roku 1997, spotřeba energie je v návrhu na stejné úrovni rozpočtu pro rok 1997, proti očekávané skutečnosti jde o zvýšení o 40 %, neboť v roce 1997 nebyly realizovány deregulační změny u cen energií, u oprav a udržování se částka navrhuje o 1.500 tis. Kč nižší proti rozpočtu 1997, na úrovni očekávané skutečnosti roku 1997, výkony spojů o 300 tis. Kč vyšší oproti očekávané skutečnosti r. 1997, ostatní výkony materiálové povahy nižší o 100 tis. Kč proti rozpočtu 1997 a o 100 tis. Kč více proti očekávané skutečnosti roku 1997, u drobného neinvestičního majetku je návrh rovněž nižší než rozpočet r. 1997, a to o 400 tis. Kč a o 100 tis. Kč vyšší proti očekávané skutečnosti roku 1997. Položka služeb nemateriální povahy je 800 tis. Kč vyšší proti rozpočtu a očekávané skutečnosti roku 1997. Tato položka se velmi obtížně rozpočtuje. Obsahuje především náklady na externě zajišťované odborné služby (právní, auditorské a znalecké posudky a analýzy) nutné pro řešení různých žádostí a stížností nabyvatelů privatizovaného majetku.

Odvod sociálního a zdravotního pojištění stejně jako návrh přídělu prostředků do fondu kulturních a sociálních potřeb navazuje na návrh objemu mzdových prostředků.

U ostatních finančních nákladů je návrh o 550 tis. Kč nižší než rozpočet roku 1997.

Jednotlivé provozní náklady druhově členěné v souladu s účetní metodikou s nimiž se v rozpočtu pro rok 1998 počítá jsou následující:

a) spotřeba materiálu a paliv - návrh 6.600 tis. Kč

Částka u těchto výdajů obsahuje náklady na spotřební materiál ve výši 3.950 tis. Kč, dále na pohoštění 550 tis. Kč, pohonné hmoty 1.200 tis. Kč a tiskoviny ve výši 900 tis. Kč.

Rozpočtované prostředky v této položce pro rok 1998 jsou o 150 tis. Kč nižší než je rozpočet roku 1997, ve výši očekávané skutečnosti roku 1997. Rozpočtovaná částka předpokládá očekávaný růst cen, zároveň předpokládá kompenzaci úspornými opatřeními a snížením nákladů souvisejícím s postupným snižováním počtu pracovníků FNM ČR.

b) spotřeba energie - návrh 3.500 tis. Kč

Položka obsahuje náklady za elektrickou energii, vodné stočné a topný plyn pro zajištění provozu budovy FNM ČR. Návrh pro rok 1998 je ve stejné výši rozpočtu roku 1997, neboť očekávaná skutečnost v důsledku nerealizace zvýšení cen energií je na úrovni 71,42% rozpočtu roku 1997. Čerpání energií v roce 1998 bude stejné a po zvýšení cen a navýšení DPH celkem o 40 % dosáhne navrhované částky.

c) opravy a udržování - návrh 3.500 tis. Kč

Návrh pro rok 1998 je o 1.500 tis. Kč nižší než rozpočet roku 1997, na úrovni očekávané skutečnosti roku 1997. Částka návrhu je dělena takto: 2.000 tis. Kč na opravy budovy a 1.500 tis. Kč na ostatní opravy, zejména autoparku a kancelářské a výpočetní techniky. Snížení požadavků souvisí s tím, že budova FNM ČR je již v dobrém provozním stavu a nevyžaduje takových nákladů jako v předchozích obdobích, přesto je ještě počítáno s položkou na opravu výtahu v budově.

d) výkony spojů - návrh 4.800 tis. Kč

Návrh je o 300 tis. Kč vyšší než očekávaná skutečnost r. 1997, pokrývá pouze zvýšení předpokládané cenové úrovně, což se projeví jak u poplatků spojů tak u poštovného. Celkově vysoké náklady na spoje zahrnují i telekomunikační služby pro obchodování s cennými papíry systémy Nextel (BCPP, RM-S, EOTEL).

e) ostatní výkony materiální povahy - návrh 6.400 tis. Kč

Očekávaná skutečnost roku 1997 v této položce činí 6.300 tis. Kč, proti schválenému

rozpočtu r. 1997 ve výši 6.500 tis. Kč. Z uvedené částky jsou hrazeny příspěvky na závodní stravování pracovníků, které v r. 1998 budou činit 2.000 tis. Kč, další část na práce výrobní povahy (např. List privatizace, výroční zpráva FNM ČR, hlavičkové papíry a ostatní účelové tiskoviny). Samotný List privatizace, který se jako tiskové periodikum o investičních příležitostech a o základních metodických postupech v r. 1995, r.1996 a r.1997 osvědčil, předpokládá náklady ve výši 3.000 tis. Kč. Tento časopis je vydáván měsíčně v české verzi nákladem 7.000 výtisků a neperiodicky v anglické verzi v nákladu 3.000 výtisků. Náklady najeden výtisk činí průměrně 55,-Kč v závislosti na počtu stran.

f) drobný hmotný neinvestiční majetek - návrh 2.600 tis. Kč

Návrh je o 400 tis. Kč nižší než rozpočet roku 1997 a o 100 tis. Kč vyšší proti očekávané skutečnosti roku 1997. Prostory budovy již nevyžadují velké nároky na vybavení, částka bude převážně čerpána na předměty technického charakteru jako jsou tiskárny k PC, skartovačky apod.

g) služby nemateriální povahy - návrh 23.800 tis. Kč

Návrh rozpočtu roku 1998 je o 800 tis. Kč vyšší než rozpočet roku 1997, který představoval 23.000 tis. Kč. Očekávaná skutečnost roku 1997 je taková, že bude obtížné rozpočtovanou výši položky dodržet. Růst nákladů služeb nemateriální povahy vyplývá zejména ze zvyšujících se cen a zvýšené potřeby ekonomických a právních služeb. V roce 1998 je předpokládána realizace privatizace některých strategických společností a nárůst právních sporů, které mohou probíhat i v zahraničí. V souvislosti s těmito předpoklady roste potřeba služeb nemateriální povahy.

Náklady služeb nemateriální povahy představuje oblast, která se velmi obtížně vzhledem k odborné činnosti FNM ČR odhaduje.

Jde o tyto náklady, které jsou pro ilustraci uvedeny v podrobnějším členění následovně:

 Návrh rozpočtu

r. 1998

Rozpočet

r. 1997

   
- cestovné tuzemské a zahraniční 1.750 tis. Kč1.650 tis. Kč
(náklady na ubytování, diety, dopravu včetně rezervy   
na cesty k soudům v zahraničí)   
- nájemné1.140 tis. Kč 1.200 tis. Kč
- ostraha1.600 tis. Kč 1.600 tis. Kč
- úklid1.200 tis. Kč 1.200 tis. Kč
- školení pracovníků, účastnické poplatky, jazyk. kurzy 1.300 tis. Kč1.400 tis. Kč
- tiskové služby a inzerce 2.100 tis. Kč2.300 tis. Kč
- ekonomický audit FNM ČR 700 tis. Kč300 tis. Kč
- evidence převodů CP a SCP poplatky za převody 3.710 tis. Kč3.700 tis. Kč
- překlady300 tis. Kč 400 tis. Kč
- kancelářský SW. 1.000 tis. Kč2.650 tis. Kč
- externí právní služby 6.000 tis. Kč5.000 tis. Kč
- ekonomické služby1.800 tis. Kč 800 tis. Kč
- ostatní specializované služby (auditoři, notáři) 800 tis. Kč500 tis. Kč
- ostatní400 tis. Kč 300 tis. Kč

h) odvod sociálního a zdravotního pojištění - návrh 24.500 tis. Kč

Jedná se o výpočtovou částku podle příslušných zákonných opatření, tj. 35% z předpokládaného vyměřovacího základu.

i) tvorba FKSP - návrh 1.383 tis. Kč

Jedná se o výpočtovou částku podle příslušných zákonných opatření, tj. 2 % z rozpočtovaných mzdových nákladů bez OON v částce 69.155 tis. Kč.

j) ostatní finanční náklady - návrh 3.200 tis. Kč

Očekávaná skutečnost r. 1997 představuje 2.800 tis. Kč a návrh rozpočtu roku 1998 je o 400 tis. Kč vyšší. Z částky je hrazeno pojistné budovy FNM ČR (600 tis. Kč) a movitého majetku včetně autoparku, dále zákonné pojištění pracovníků (250 tis. Kč) a poplatky za užívání veřejného prostranství, poplatky, kolky, daň z nemovitosti. Ke zvýšení dochází pouze u pojistného nemovitého a movitého majetku, kde výše pojištění postihuje navýšení majetku FNM ČR.

ad II. Mzdové a ostatní osobní nákladv - návrh 70.955 tis. Kč

z toho: mzdové náklady
69.155 tis. Kč
OON
1.800 tis. Kč

Celkově je návrh v oblasti mzdových a ostatních osobních nákladů pro rok 1998 ve výši 95,61 % schváleného rozpočtu pro rok 1997 koncipován jako v celé rozpočtové sféře t. j. mzdové náklady jsou navrhovány na úrovni upraveného rozpočtu roku 1997. V našich podmínkách jde o snížení mzdových nákladů o 4,5 %. Navržená výše 69.155 tis. Kč pak představuje 95,5 % rozpočtu schváleného pro rok 1997 a 100 % očekávané skutečnosti roku 1997. Reálná mzda pracovníků bude tedy zachována pouze při úspoře mzdových nákladů, která vznikne při snížení počtu pracovníků.

Ostatní osobní náklady jsou rovněž navrženy ve výši očekávané skutečnosti roku 1997 tak, aby jejich úroveň zůstala zachována.

ad III) Investiční náklady - návrh 8.300 tis. Kč

U investičních nákladů na rok 1998 dochází k poklesu ve srovnání s rozpočtem a očekávanou skutečností roku 1997 o 5.000 tis. Kč a jsou o 32,52 % nižší. Předpokládány jsou tyto investice:

1) hardware 
a) nové PC 50 kusů (výměna za morálně zastaralé typy Tulip DX4/100) 3.000 tis. Kč
b) ostatní (tiskárny, upgrade serveru, zálohovací zařízení) 1.500 tis. Kč
2) software 
a) aplikační SW IS500 tis. Kč
b) ostatní SW300 tis. Kč
3) obměna reprografické, telekomunikační techniky a vozového parku 2.000 tis. Kč
4) intenzifikace stávající plynové kotelny 1.000 tis. Kč  




* * *

Odhad nákladů na realizaci privatizačních projektů

Odhad nákladů na realizaci privatizačních projektů v roce 1998 byl proveden s použitím vzorce uvedeného v části III A bod 4. Celková částka se skládá ze čtyř částí:

- odhadu nákladů na realizaci veřejných dražeb a veřejných soutěží,

-odhadu nákladů na prodej strategických společností,

- odhadu nákladů spojených se zpětným přebíráním nezaplaceného majetku a mimosoudním vymáháním pohledávek po lhůtě splatnosti,

-odhadu nákladů na vedení soudních sporů.

Výkonný výbor FNM ČR očekává příjmy v roce 1998 ve veřejných soutěžích a dražbách za prodané majetky a akcie cca 3,3 mld. Kč. Po vynásobení koeficientem 0,02 získáme předpokládanou výši nákladů na realizaci těchto dražeb a soutěží - cca 66 mil. Kč.

U privatizace strategických společností představují očekávané příjmy v roce 1998 3,053 mld. Kč. Po vynásobení koeficientem činí předpokládaná výše nákladů na realizaci cca 122,12 mil. Kč.

Poněkud obtížnější je odhad objemu zpětvzatého majetku a vymožených pohledávek. Na základě dosavadních zkušeností lze předpokládat, že se tento objem bude pohybovat řádově kolem 750 mil. Kč. To znamená, že s použitím schváleného vzorce lze náklady na zpětné přebíráni majetku a mimosoudní vymáhání pohledávek odhadovat na cca 37,5 mil. Kč.

Objem majetku, o který FNM ČR v současné době vede soudní spory, se pohybuje okolo 4,5 mld. Kč. Vzhledem k poměrně zdlouhavému průběhu těchto sporů lze předpokládat, že se v příštím roce tento objem bude pohybovat na stejné úrovni. Náklady na soudní spory můžeme při použití schváleného vzorce odhadovat na cca 13,5 mil. Kč.

Součtem výše uvedených položek získáme celkový odhad nákladů na realizaci privatizačních projektů, který činí 239,12 mil. Kč.

Navrhovaná částka 239,12 mil. Kč je na úrovni 108,69 % položky odhad nákladů na realizaci privatizačních projektů v roce 1997, který činil 220 mil. Kč.

Zároveň se objem celkových disponibilních prostředků na rok 1997 na tyto účely zvyšuje o 21.864 tis. Kč, t. j. o nevyčerpanou částku rozpočtu v roce 1996 (viz část III. A bod 5).

III.

Stanovisko.

dozorčí rady Fondu národního majetku ČR

k návrhu rozpočtu Fondu na rok 1998

DR FNM ČR přijala k návrhu rozpočtu FNM na rok 1998 toto usnesení:

1) bere na vědomí předložený materiál "Rozpočet FNM ČR pro rok 1998" s tím,

že doporučuje upravit následující položky:

I. Provozní náklady bez mzdových prostředků  
a ostatních osobních nákladů na 77.764 tis. Kč
spotřeba materiálu a paliv na 6.400 tis. Kč
opravy a udržovánína 3.300 tis. Kč
- ostatní výkony materiál. povahy na 6.100 tis. Kč
- drobný hmotný neinvestiční majetek na 2.100 tis. Kč
- služby nemateriální povahy na 22.800 tis. Kč
- odvod sociálního a zdravotního pojištění na 24.200 tis. Kč
- tvorba FKSP na vrub nákladů na 1.364 tis. Kč
  
II. Mzdové a ostatní osobní náklady na 69.995 tis. Kč
- z toho mzdové nákladyna 68.195 tis. Kč
  
III. Investiční náklady na 7.300 tis. Kč
  
IV. Náklady celkemna 155.059 tis. Kč.


2) doporučuje takto upravený rozpočet schválit.

3) konstatuje, že položku "Odhad nákladů na realizaci privatizačních projektů" ve

výši 239.120 tis. Kč považuje pouze za orientační a žádá VV FNM o předkládání pravidelné rozborové zprávy o čerpání nákladů v této položce.



V Praze dne 25. listopadu 1997


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP