1) Rozpočet je závazný v těchto položkách:
I. Provozní náklady bez mzdových a ostatních osobních nákladů
lI. Mzdové a ostatní osobní náklady (dále jen "OON")
III. Investiční náklady
IV. Náklady celkem
Ostatní položky uvedené v tabulkové části jsou orientační.
2) Na základě usnesení Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR (dále jen "PSP ČR") č. 464 ze dne 27.9.1994 je hospodářský výbor PSP ČR pověřen, aby svým usnesením schvaloval případné, FNM ČR požadované, přesuny finančních prostředků mezi závaznými položkami rozpočtu, kromě položky
II. Mzdové náklady a OON.
3) Odměny členům prezídia a dozorčí rady FNM ČR za rok 1998 schvaluje na návrh FNM ČR hospodářský výbor PSP ČR.
4) Výši položky "Rozpočtové
omezení nákladů na realizaci privatizačních
projektů" stanovuje následující
vzorec:
NRP - (TSD x 0,02) + (TSS x 0,04) + [(MZ + PP) x 0,05] + [0,5
x (HPS0 + HPS1) x 0,003]
NRP = náklady na realizaci privatizačních projektů v daném rozpočtovém období
TSD = tržby získané prodejem majetku ve veřejných soutěžích a ve veřejných dražbách v daném období
TSS = tržby získané prodejem strategických společností v daném období
MZ = hodnota majetku zpětvzatého v daném období na základě odstoupení FNM ČR od smlouvy z důvodu nezaplacení kupní ceny, resp. zmařené dražby
PP = příjmy z pohledávek, u nichž je lhůta splatnosti překročena o více než 90 dní, inkasované v daném období
HPS1 = účetní hodnota pohledávek, o které vedl FNM ČR soudní spor na konci daného období
HPS0 = účetní hodnota pohledávek,
o které vedl FNM ČR soudní spor na počátku
daného období
V tabulkové částí se uvádí
"Odhad nákladů na realizaci privatizačních
projektů". Tento odhad bude dvakrát ročně
upřesněn dle skutečných výsledků
realizace. Toto upřesnění dle skutečných
hodnot dosazených do výše uvedeného
vzorce je pro FNM ČR v daném období závazným
limitem.
Výpočet "Rozpočtového omezení
nákladů na realizaci privatizačních
projektů" a srovnání se skutečným
čerpáním těchto nákladů
provede FNM ČR k 31.12.1998 a předloží
je vládě ČR a PSP ČR.
5) Vzhledem k právní závaznosti uzavíraných
zprostředkovatelských smluv a vzhledem k časovému
posunu mezi uzavíráním smluv s externími
subjekty a platbami, které na jejich základě
FNM ČR uskuteční, bude analogický
vzorec pro stanovení položky "Rozpočtové
omezení nákladů na realizaci privatizačních
projektů" použít v rozpočtu FNM
ČR i v dalších letech.
V případě, že v běžném
roce bude v položce "Náklady na realizaci privatizačních
projektů" dosaženo úspory nebo překročení
oproti "Rozpočtovému omezení" vypočtenému
podle reálných hodnot pro dané období,
zvyšuje se resp. snižuje se "Rozpočtové
omezení" stejné položky rozpočtu
pro následující období automaticky
o výši dosažené úspory resp. překročení.
6) V případě, že PSP ČR neschválí
rozpočet FNM ČR pro rok 1999 před začátkem
tohoto roku, je FNM ČR oprávněn čerpat
měsíčně finanční prostředky
maximálně do výše 1/12 celkového
objemu schváleného rozpočtu pro rok 1998.
Položka |
|
|
|
| |
I. provozní náklady bez mzdových prostředků a ostatních osobních nákladů | |||||
vtom | spotřeba materiálu a paliv | ||||
spotřeba energie | |||||
opravy a udržování | |||||
výkony spojů | |||||
ostatní výkony materiál. povahy | |||||
drobný hmotný neinvestiční majetek | |||||
služby nemateriální povahy | |||||
odvod sociálního a zdrav. pojištění | |||||
tvorba FKSP na vrub nákladů | |||||
ostatní finanční náklady | |||||
II. Mzdové a ostatní osobní náklady | |||||
v tom | mzdové náklady | ||||
ostatní osobní náklady | |||||
z toho: odměny členům prezidia a dozorčí rady | |||||
III. Investiční náklady | |||||
IV. Náklady celkem | |||||
| |||||
Odhad nákladů na realizaci privatizačních projektů |
|
|
|
| |
Částka příslušného rozpočtu | |||||
Převod nevyčerpané částky rozpočtu roku 1996 | |||||
Celkem |
Vlastní rozpočet FNM ČR pro rok 1998 je sestaven
v souladu se zákonem č. 171/1991 Sb., ve znění
pozdějších předpisů, v souladu
s pokyny MF ČR odbor metodiky finančního
hospodaření a účetnictví č.j.
V-2.24 705/91 ze dne 28. 11. 1991 a v souladu s výkazem
"FOND ÚČ NM 1-02".
Předložený rozpočet obsahuje dvě
části, část textovou a část
tabulkovou. Textová část obsahuje pravidla
podle nichž bude posuzováno plnění rozpočtu
v jednotlivých položkách a způsob výpočtu
"Rozpočtového omezení nákladů
na realizaci privatizačních projektů".
V tabulkové části jsou uvedeny konkrétní
hodnoty rozpočtovaných položek a odhad výše
nákladů na realizaci privatizačních
projektů. Pro porovnání je v návrhu
rozpočtu pro rok 1998 uveden rozpočet a očekávaná
skutečnost roku 1997.
Návrh rozpočtu se skládá stejně
jako v roce 1997 ze tří hlavních nákladových
položek limitovaných fixními částkami:
I. provozní náklady bez mzdových nákladů a OON
II. mzdové náklady a OON
III. investiční náklady
Kromě toho je v rozpočtu stanoveno omezení
pro výši nákladů na realizaci privatizačních
projektů, kde FNM ČR využívá
externích firem. Výše těchto nákladů
vyplyne zejména z mandátních smluv uzavřených
již v průběhu roku 1997, z výše
dosažených výnosů a ze skutečnosti,
jak velkou část agendy se v daném období
podaří uzavřít. FNM ČR ovlivňuje
výši nákladů pouze tím, jaký
stanovuje vyplácený podíl na výnosech.
Proto není rozpočtem stanovena apriori pevná
částka, ale vzorec schválený rozhodnutím
PSP ČR, z něhož vyplývá, že
odměny externích firem nesmí být v
průměru stanoveny výše než 2 %
tržeb z veřejných soutěží
a dražeb, 5 % hodnoty majetku dobytého od neplatičů
a 0,3 % hodnoty majetku, o který vede FNM ČR soudní
spory.
Oproti rozpočtu roku 1997 byl do vzorce zařazen
nový údaj (TSS) vyjadřující
rozpočtové omezení nákladů
na realizaci privatizačních projektů, zahrnující
oblast privatizace strategických společností.
Požadavek na toto rozšíření souvisí
s tím, že Fond národního majetku ČR
zahájí v roce 1998 privatizaci strategických
společností. V těchto procesech se bude jednat
sice o běžné formy privatizace, jako je soutěž,
prodej na kapitálovém trhu apod., ale v naprosto
nesrovnatelných podmínkách, kdy běžné
success fee ve výši 2 % nebude dostačující.
Půjde o kvalitativně jiné způsoby
než dosud, lze předpokládat i prodej zahraničním
subjektům na zahraničních kapitálových
trzích s využitím renomovaných investičních
bankéřů. Toto si vyžádá
odbornou spolupráci především zahraničních
poradenských firem pro řešení právních,
ekonomických a finančních otázek.
Dle současných zkušeností se obvyklá
odměna takových firem pohybuje v rozmezí
cca 3 - 6 %. Z uvedených důvodů je v rozpočtu
pro rok 1998 pro rozpočtové omezeni stanoveno success
fee v průměrné výši 4 % z tržeb.
Vzorec bude naplněn skutečnými čísly
k 31. 12. 1998. Vypočtené rozpočtové
omezení nákladů za dané období
bude srovnáno s reálnou výší
těchto nákladů v daném období
a informace o plnění či překročení
stanoveného rozpočtového omezení bude
předložena vládě ČR a PSP ČR.
Pro orientaci je v tabulkové části uveden
odhad těchto nákladů odpovídající
očekávaným výsledkům hospodaření
FNM ČR v roce 1998.
Ostatní principy textové části rozpočtu
zůstávají stejné jako v roce 1997.
1. Obecný komentář
Celková výše rozpočtovaných nákladů
na provoz FNM ČR (položka I.-III.) je v návrhu
pro rok 1998 ve výši 93,88 schváleného
rozpočtu pro rok 1997, v absolutní výši
jde o návrh rozpočtu nižší o 10.399
tis. Kč. Proti očekávané skutečnosti
roku 1997 jde o snížení o 0,81 %. U
provozních nákladů je návrh rozpočtu
pro rok 1998 na úrovni 96,24 % schváleného
rozpočtu pro rok 1997, úspora činí
3.140 tis. Kč, u mzdových nákladů
a OON celkem dochází ke snížení
proti rozpočtu pro rok 1997 o 4,39 %, samotné
mzdové náklady jsou však sníženy
o 4,50 %. Rovněž dochází ke snížení
investičních nákladů o 32,52 %
(absolutní snížení o 5.000 tis. Kč).
Rozpočet mzdových nákladů a OON je
koncipován stejně jako v celé rozpočtové
sféře t. j. na úrovni upraveného rozpočtu
pro rok 1997.
Porovnáme-li rozpočet nákladů na vlastní
činnost FNM ČR jakožto instituce s celkovými
očekávanými příjmy a výdaji
uvedenými v kapitole II, zjistíme, že rozpočtované
náklady činí 0,99 % z celkových očekávaných
příjmů v roce 1998 a 0,88 % z celkových
očekávaných výdajů FNM ČR
v roce 1998.
Výše částky odhadu nákladů
na realizaci privatizačních projektů by měla
v roce 1998 činit 239.120 tis. Kč, tj. 108,69 %
schváleného rozpočtu pro rok 1997. Proti
očekávané skutečnosti za rok 1997
ve výši 220.000 tis. Kč jde rovněž
o 108,69 %.
Očekávané náklady na realizaci
privatizačních projektů činí
1,48 % z celkových očekávaných příjmů
a 1,31 % z celkových očekávaných výdajů
FNM ČR v roce 1998.
Celkové náklady obsažené v návrhu
rozpočtu (provoz FNM ČR jakožto instituce
a náklady na realizaci privatizačních projektů)
pak činí 2,48 % očekávaných
příjmů a 2,19 % očekávaných
výdajů FNM ČR v roce 1998.
ad I. Provozní náklady bez mzdových
prostředků a ostatních osobních nákladů
- návrh 80.283 tis. Kč
Rozpočet provozních nákladů je navržen
na úrovni 96,24 % schváleného rozpočtu
pro rok 1997. Přitom se předpokládá
růst pouze u položek - výkony spojů
z důvodu očekávané zvýšené
cenové úrovně a u služeb nemateriální
povahy na základě zvýšené potřeby,
zatímco ostatní položky jsou na úrovni
rozpočtu 1997 anebo jsou menší.
Spotřeba materiálu a paliv je navržena o 150
tis. Kč nižší proti rozpočtu roku
1997 ve výši očekávané skutečnosti
roku 1997, spotřeba energie je v návrhu na stejné
úrovni rozpočtu pro rok 1997, proti očekávané
skutečnosti jde o zvýšení o 40 %, neboť
v roce 1997 nebyly realizovány deregulační
změny u cen energií, u oprav a udržování
se částka navrhuje o 1.500 tis. Kč nižší
proti rozpočtu 1997, na úrovni očekávané
skutečnosti roku 1997, výkony spojů o 300
tis. Kč vyšší oproti očekávané
skutečnosti r. 1997, ostatní výkony materiálové
povahy nižší o 100 tis. Kč proti rozpočtu
1997 a o 100 tis. Kč více proti očekávané
skutečnosti roku 1997, u drobného neinvestičního
majetku je návrh rovněž nižší
než rozpočet r. 1997, a to o 400 tis. Kč a
o 100 tis. Kč vyšší proti očekávané
skutečnosti roku 1997. Položka služeb nemateriální
povahy je 800 tis. Kč vyšší proti rozpočtu
a očekávané skutečnosti roku 1997.
Tato položka se velmi obtížně rozpočtuje.
Obsahuje především náklady na externě
zajišťované odborné služby (právní,
auditorské a znalecké posudky a analýzy)
nutné pro řešení různých
žádostí a stížností nabyvatelů
privatizovaného majetku.
Odvod sociálního a zdravotního pojištění
stejně jako návrh přídělu prostředků
do fondu kulturních a sociálních potřeb
navazuje na návrh objemu mzdových prostředků.
U ostatních finančních nákladů
je návrh o 550 tis. Kč nižší než
rozpočet roku 1997.
Jednotlivé provozní náklady druhově
členěné v souladu s účetní
metodikou s nimiž se v rozpočtu pro rok 1998 počítá
jsou následující:
a) spotřeba materiálu a paliv - návrh
6.600 tis. Kč
Částka u těchto výdajů obsahuje
náklady na spotřební materiál ve výši
3.950 tis. Kč, dále na pohoštění
550 tis. Kč, pohonné hmoty 1.200 tis. Kč
a tiskoviny ve výši 900 tis. Kč.
Rozpočtované prostředky v této položce
pro rok 1998 jsou o 150 tis. Kč nižší
než je rozpočet roku 1997, ve výši očekávané
skutečnosti roku 1997. Rozpočtovaná částka
předpokládá očekávaný
růst cen, zároveň předpokládá
kompenzaci úspornými opatřeními a
snížením nákladů souvisejícím
s postupným snižováním počtu
pracovníků FNM ČR.
b) spotřeba energie - návrh 3.500 tis. Kč
Položka obsahuje náklady za elektrickou energii, vodné
stočné a topný plyn pro zajištění
provozu budovy FNM ČR. Návrh pro rok 1998 je ve
stejné výši rozpočtu roku 1997, neboť
očekávaná skutečnost v důsledku
nerealizace zvýšení cen energií je na
úrovni 71,42% rozpočtu roku 1997. Čerpání
energií v roce 1998 bude stejné a po zvýšení
cen a navýšení DPH celkem o 40 % dosáhne
navrhované částky.
c) opravy a udržování - návrh 3.500
tis. Kč
Návrh pro rok 1998 je o 1.500 tis. Kč nižší
než rozpočet roku 1997, na úrovni očekávané
skutečnosti roku 1997. Částka návrhu
je dělena takto: 2.000 tis. Kč na opravy budovy
a 1.500 tis. Kč na ostatní opravy, zejména
autoparku a kancelářské a výpočetní
techniky. Snížení požadavků souvisí
s tím, že budova FNM ČR je již v dobrém
provozním stavu a nevyžaduje takových nákladů
jako v předchozích obdobích, přesto
je ještě počítáno s položkou
na opravu výtahu v budově.
d) výkony spojů - návrh 4.800 tis. Kč
Návrh je o 300 tis. Kč vyšší než
očekávaná skutečnost r. 1997, pokrývá
pouze zvýšení předpokládané
cenové úrovně, což se projeví
jak u poplatků spojů tak u poštovného.
Celkově vysoké náklady na spoje zahrnují
i telekomunikační služby pro obchodování
s cennými papíry systémy Nextel (BCPP, RM-S,
EOTEL).
e) ostatní výkony materiální povahy
- návrh 6.400 tis. Kč
Očekávaná skutečnost roku 1997 v této položce činí 6.300 tis. Kč, proti schválenému
rozpočtu r. 1997 ve výši 6.500 tis. Kč.
Z uvedené částky jsou hrazeny příspěvky
na závodní stravování pracovníků,
které v r. 1998 budou činit 2.000 tis. Kč,
další část na práce výrobní
povahy (např. List privatizace, výroční
zpráva FNM ČR, hlavičkové papíry
a ostatní účelové tiskoviny). Samotný
List privatizace, který se jako tiskové periodikum
o investičních příležitostech
a o základních metodických postupech v r.
1995, r.1996 a r.1997 osvědčil, předpokládá
náklady ve výši 3.000 tis. Kč. Tento
časopis je vydáván měsíčně
v české verzi nákladem 7.000 výtisků
a neperiodicky v anglické verzi v nákladu 3.000
výtisků. Náklady najeden výtisk činí
průměrně 55,-Kč v závislosti
na počtu stran.
f) drobný hmotný neinvestiční
majetek - návrh 2.600 tis. Kč
Návrh je o 400 tis. Kč nižší než
rozpočet roku 1997 a o 100 tis. Kč vyšší
proti očekávané skutečnosti roku 1997.
Prostory budovy již nevyžadují velké nároky
na vybavení, částka bude převážně
čerpána na předměty technického
charakteru jako jsou tiskárny k PC, skartovačky
apod.
g) služby nemateriální povahy - návrh
23.800 tis. Kč
Návrh rozpočtu roku 1998 je o 800 tis. Kč
vyšší než rozpočet roku 1997, který
představoval 23.000 tis. Kč. Očekávaná
skutečnost roku 1997 je taková, že bude obtížné
rozpočtovanou výši položky dodržet.
Růst nákladů služeb nemateriální
povahy vyplývá zejména ze zvyšujících
se cen a zvýšené potřeby ekonomických
a právních služeb. V roce 1998 je předpokládána
realizace privatizace některých strategických
společností a nárůst právních
sporů, které mohou probíhat i v zahraničí.
V souvislosti s těmito předpoklady roste potřeba
služeb nemateriální povahy.
Náklady služeb nemateriální povahy představuje
oblast, která se velmi obtížně vzhledem
k odborné činnosti FNM ČR odhaduje.
Jde o tyto náklady, které jsou pro ilustraci uvedeny
v podrobnějším členění
následovně:
Návrh rozpočtu
r. 1998 | Rozpočet
r. 1997 | |
- cestovné tuzemské a zahraniční | 1.750 tis. Kč | 1.650 tis. Kč |
(náklady na ubytování, diety, dopravu včetně rezervy | ||
na cesty k soudům v zahraničí) | ||
- nájemné | 1.140 tis. Kč | 1.200 tis. Kč |
- ostraha | 1.600 tis. Kč | 1.600 tis. Kč |
- úklid | 1.200 tis. Kč | 1.200 tis. Kč |
- školení pracovníků, účastnické poplatky, jazyk. kurzy | 1.300 tis. Kč | 1.400 tis. Kč |
- tiskové služby a inzerce | 2.100 tis. Kč | 2.300 tis. Kč |
- ekonomický audit FNM ČR | 700 tis. Kč | 300 tis. Kč |
- evidence převodů CP a SCP poplatky za převody | 3.710 tis. Kč | 3.700 tis. Kč |
- překlady | 300 tis. Kč | 400 tis. Kč |
- kancelářský SW. | 1.000 tis. Kč | 2.650 tis. Kč |
- externí právní služby | 6.000 tis. Kč | 5.000 tis. Kč |
- ekonomické služby | 1.800 tis. Kč | 800 tis. Kč |
- ostatní specializované služby (auditoři, notáři) | 800 tis. Kč | 500 tis. Kč |
- ostatní | 400 tis. Kč | 300 tis. Kč |
h) odvod sociálního a zdravotního pojištění
- návrh 24.500 tis. Kč
Jedná se o výpočtovou částku
podle příslušných zákonných
opatření, tj. 35% z předpokládaného
vyměřovacího základu.
i) tvorba FKSP - návrh 1.383 tis. Kč
Jedná se o výpočtovou částku
podle příslušných zákonných
opatření, tj. 2 % z rozpočtovaných
mzdových nákladů bez OON v částce
69.155 tis. Kč.
j) ostatní finanční náklady - návrh
3.200 tis. Kč
Očekávaná skutečnost r. 1997 představuje
2.800 tis. Kč a návrh rozpočtu roku 1998
je o 400 tis. Kč vyšší. Z částky
je hrazeno pojistné budovy FNM ČR (600 tis. Kč)
a movitého majetku včetně autoparku, dále
zákonné pojištění pracovníků
(250 tis. Kč) a poplatky za užívání
veřejného prostranství, poplatky, kolky,
daň z nemovitosti. Ke zvýšení dochází
pouze u pojistného nemovitého a movitého
majetku, kde výše pojištění postihuje
navýšení majetku FNM ČR.
ad II. Mzdové a ostatní osobní nákladv
- návrh 70.955 tis. Kč
Celkově je návrh v oblasti mzdových a ostatních
osobních nákladů pro rok 1998 ve výši
95,61 % schváleného rozpočtu pro rok 1997
koncipován jako v celé rozpočtové
sféře t. j. mzdové náklady jsou navrhovány
na úrovni upraveného rozpočtu roku 1997.
V našich podmínkách jde o snížení
mzdových nákladů o 4,5 %. Navržená
výše 69.155 tis. Kč pak představuje
95,5 % rozpočtu schváleného pro rok 1997
a 100 % očekávané skutečnosti roku
1997. Reálná mzda pracovníků bude
tedy zachována pouze při úspoře mzdových
nákladů, která vznikne při snížení
počtu pracovníků.
Ostatní osobní náklady jsou rovněž
navrženy ve výši očekávané
skutečnosti roku 1997 tak, aby jejich úroveň
zůstala zachována.
ad III) Investiční náklady - návrh
8.300 tis. Kč
U investičních nákladů na rok 1998 dochází k poklesu ve srovnání s rozpočtem a očekávanou skutečností roku 1997 o 5.000 tis. Kč a jsou o 32,52 % nižší. Předpokládány jsou tyto investice:
1) hardware | |
a) nové PC 50 kusů (výměna za morálně zastaralé typy Tulip DX4/100) | 3.000 tis. Kč |
b) ostatní (tiskárny, upgrade serveru, zálohovací zařízení) | 1.500 tis. Kč |
2) software | |
a) aplikační SW IS | 500 tis. Kč |
b) ostatní SW | 300 tis. Kč |
3) obměna reprografické, telekomunikační techniky a vozového parku | 2.000 tis. Kč |
4) intenzifikace stávající plynové kotelny 1.000 tis. Kč |
Odhad nákladů na realizaci privatizačních
projektů
Odhad nákladů na realizaci privatizačních
projektů v roce 1998 byl proveden s použitím
vzorce uvedeného v části III A bod 4. Celková
částka se skládá ze čtyř
částí:
- odhadu nákladů na realizaci veřejných dražeb a veřejných soutěží,
-odhadu nákladů na prodej strategických společností,
- odhadu nákladů spojených se zpětným přebíráním nezaplaceného majetku a mimosoudním vymáháním pohledávek po lhůtě splatnosti,
-odhadu nákladů na vedení soudních
sporů.
Výkonný výbor FNM ČR očekává
příjmy v roce 1998 ve veřejných soutěžích
a dražbách za prodané majetky a akcie cca 3,3
mld. Kč. Po vynásobení koeficientem 0,02
získáme předpokládanou výši
nákladů na realizaci těchto dražeb a
soutěží - cca 66 mil. Kč.
U privatizace strategických společností představují
očekávané příjmy v roce 1998
3,053 mld. Kč. Po vynásobení koeficientem
činí předpokládaná výše
nákladů na realizaci cca 122,12 mil. Kč.
Poněkud obtížnější je odhad
objemu zpětvzatého majetku a vymožených
pohledávek. Na základě dosavadních
zkušeností lze předpokládat, že
se tento objem bude pohybovat řádově kolem
750 mil. Kč. To znamená, že s použitím
schváleného vzorce lze náklady na zpětné
přebíráni majetku a mimosoudní vymáhání
pohledávek odhadovat na cca 37,5 mil. Kč.
Objem majetku, o který FNM ČR v současné
době vede soudní spory, se pohybuje okolo 4,5 mld.
Kč. Vzhledem k poměrně zdlouhavému
průběhu těchto sporů lze předpokládat,
že se v příštím roce tento objem
bude pohybovat na stejné úrovni. Náklady
na soudní spory můžeme při použití
schváleného vzorce odhadovat na cca 13,5 mil. Kč.
Součtem výše uvedených položek
získáme celkový odhad nákladů
na realizaci privatizačních projektů, který
činí 239,12 mil. Kč.
Navrhovaná částka 239,12 mil. Kč je
na úrovni 108,69 % položky odhad nákladů
na realizaci privatizačních projektů v roce
1997, který činil 220 mil. Kč.
Zároveň se objem celkových disponibilních
prostředků na rok 1997 na tyto účely
zvyšuje o 21.864 tis. Kč, t. j. o nevyčerpanou
částku rozpočtu v roce 1996 (viz část
III. A bod 5).
DR FNM ČR přijala k návrhu rozpočtu
FNM na rok 1998 toto usnesení:
1) bere na vědomí předložený materiál "Rozpočet FNM ČR pro rok 1998" s tím,
že doporučuje upravit následující
položky:
I. Provozní náklady bez mzdových prostředků | |
a ostatních osobních nákladů | na 77.764 tis. Kč |
spotřeba materiálu a paliv | na 6.400 tis. Kč |
opravy a udržování | na 3.300 tis. Kč |
- ostatní výkony materiál. povahy | na 6.100 tis. Kč |
- drobný hmotný neinvestiční majetek | na 2.100 tis. Kč |
- služby nemateriální povahy | na 22.800 tis. Kč |
- odvod sociálního a zdravotního pojištění | na 24.200 tis. Kč |
- tvorba FKSP na vrub nákladů | na 1.364 tis. Kč |
II. Mzdové a ostatní osobní náklady | na 69.995 tis. Kč |
- z toho mzdové náklady | na 68.195 tis. Kč |
III. Investiční náklady | na 7.300 tis. Kč |
IV. Náklady celkem | na 155.059 tis. Kč. |
2) doporučuje takto upravený rozpočet
schválit.
3) konstatuje, že položku "Odhad nákladů na realizaci privatizačních projektů" ve
výši 239.120 tis. Kč považuje pouze za
orientační a žádá VV FNM o předkládání
pravidelné rozborové zprávy o čerpání
nákladů v této položce.