B) Sumarizace výsledků

1) Po ukončení hlasování předseda komise zajistí sumarizaci výsledků do výsledných tabulek dle hlasování v jednotlivých oborech následujícím způsobem:

a ) jeden sloupec: součet hlasů

b) druhý sloupec: zápis výsledného poradí, které je dáno tak, že nejlepší pořadí získává uchazeč s nejvyšším počtem hlasů. První pořadí získávají všechny nabídky s nejvyšším počtem hlasů. Další pořadí obsazují nabídky dle počin získaných hlasů s tím, že při rovnosti hlasů se umísťují společně na příslušném počtu pořadí (2.-3., 2.-4., 3.-4. a pod. ).

2) Sumarizační tabulky předseda komise připojí jako přílohu k zápisu o průběhu výběrového řízení.

C) Zápis o výsledcích hlasování

V zápise o výsledcích hlasování komise rovněž vyjádří svůj názor na splnění odborných požadavků jednotlivými uchazeči a na výslednou strukturu zdravotnických zařízení uchazečů, který postoupí vyhlašovateli jako podklad pro zaujetí stanoviska.

Komise v zápise

1. Vyjádří svůj názor na potřebnou lůžkovou kapacitu daného okresu na základě dostupných informací včetně programu migraci pacientů {program VZP)

2. Označí uchazeče, který vyhověl posuzovaným požadavkům tím, že doporučí jeho podíl na doporučené lůžkové kapacitě dle bodu 1. v jednotlivých oborech

3. Uvede závažné výhrady vůči jednotlivým uchazečům eventuálně označí uchazeče, se kterým nedoporučuje uzavřít smlouvu na poskytování zdravotní péče.

4. Označí uchazeči, s jehož zařízením doporučuje projednat poskytování jiného druhu zdravotní péče (např. následná péče, nutné rozšíření spektra o některé obory a pod.)

ZÁKLADNÍ HODNOCENÉ PŘEDPOKLADY

1. Potřebnost zdravotní péče v souladu s sítí definovanou MZ ČR a s koncepcemi jednotlivých oborů specializované a vysoce specializované péče (počty výkonů, počty lůžek, velikost spádového území).

2. Odborná kvalita a dostupnost zdravotní péče.

a) Personální, technické a věcné předpoklady, které budou hodnoceny v rámci výběrových řízení na poskytovatele lůžkové péče dle zákona č. 48/97 Sb. v jednotlivých oborech:

- základní požadavky na zdravotnické činnosti

- požadavky stavebně dispozičního rázu

- požadavky na zajištění komplementu

- požadavky na dostupnost konziliárních služeb

- personální zajištění

- přístrojové zajištění

- další a zvláštní požadavky

b) Počty odborných výkonů v některých oborech provedené ve srovnatelném časovém úseku jednotlivými poskytovateli a další statistická kriteria dle ÚZIS a příslušných zdravotních pojišťoven.

c) Kriteria dle § 51 zákona č. 48/97 Sb.

- pověst poskytovatele

- disciplinární opatření uložená dle zvláštního zákona

- etický postup k pacientům

- stížnosti na poskytování zdravotní péče

- nedostatky v hospodaření poskytovatele včetně daňových nedoplatků

FORMULÁŘ K VÝBĚROVÉMU ŘÍZENÍ

Uchazeč:

název:

adresa:

IČO:

IČZ:

statutární zástupce:

Forma vlastnictví nemovitosti (stát, obec, církev, jiná právnická osoba, fyzická osoba):

Seznam současných smluv se ZP a datum jejich ukončení:

Seznam ZP o jejichž smlouvu má uchazeč zájem:

Formou příloh:

č. 1. Rozsah zájmu uchazeče zpracovaný dle jednotlivých oborů, vyjádřený počtem lůžek (včetně JIP) a navrhovanou spádovosti jmenovi: městské části obce - okresy - kraje).

č. 2. Odborné (personální) a přístrojové zajištění zdravotní péče dle rozsahu odborností v rozsahu zájmu uchazeče. Dostupnost konziliárních služeb.

č. 3. Seznam plánovaných investic 1998 - 2000 s předpokládanými náklady v Kč.

a) z vlastních zdrojů b) z územních rozpočtů c) ze státního rozpočtu

č.4. Rozbor hospodaření uchazeče s vyčíslením aktiv a pasiv a výsledků hospodaření za období 97 a 1. pololetí 97, včetně přehledu o úvěrech, půjčkách a jejich splácení, plnění daňových povinností a odvodů pojistného na zdravotní a sociální pojištění, u poskytovatelů zřizovaných státem nebo obcemi potvrzený zřizovatelem.

č.5. Stručná charakteristika nemovitosti (popis a dislokace objektů, stáří a technický stav budov).

č.6. Rozbor stížností vedených proti uchazeči v období 1995 - 1997 potvrzený vedoucím poslušného zdravotního referátu.

ČESTNÉ PROHLÁŠENÍ

Prohlašuji a svým podpisem stvrzuji že:

1) proti mému zdravotnickému zařízení, jeho statutárním orgánům či odborným pracovníkům je - není/bylo - nebylo (1) vedeno disciplinární opatření, pokud ano, specifikuji ho blíže v příloze tohoto prohlášení,

2) uchazeč, jehož jsem statutární zástupce, má - nemá (1) závazky vůči daňovým povinnostem a vůči zdravotnímu a sociálnímu pojištění, pokud ano, specifikuji je blíže v příloze tohoto prohlášení,

3) udávám pro potřebu výběrového řízení pravdivé údaje a v případě podstatných změn, k nimiž dojde od podání nabídky, sdělím tyto bezodkladně komisi výběrového řízení (dále jen komřsi),

4) jsem si vědom, že v případě hrubého porušeni tohoto čestného prohlášení může být uchazeč, jehož jsem statutární zástupce, komisi z dalšího výběrového řízení vyřazen,

5) beru na vědomí níže uvedená základní pravidla výběrových řízení a budu se jimi řídit:

Základní Pravidla:

1. Případné formální nedostatky v přihlášce, na které bude vyhlašovatelem upozorněn, je uchazeč povinen odstranit nejpozději do zahájení jednání komise.

2. Nabídku odevzdává uchazeč v uzavřené obálce označenou identifikací uchazeče a příslušného výběrového řízení ve stanoveném termínu do podatelny MZ MZ ČR.

3. Nabídky podané po termínu nebudou přijaty a budou neotevřené navráceny uchazeči.

4. Uchazeč bude vyhlašovatelem pozván na jednání komise, na kterém může být zastoupen statutárním zástupcem nebo jim písemně pověřenou osobou.

5. Před zahájením činnosti komise bude uchazeč seznámen s jejím složením. Může proti němu vznést námitky dle § 48 odstavce 2 zákona č. 48/97 Sb. do zahájení jednání komise.

6. Námitky vůči průběhu výběrového řízení může uchazeč vznášet vyhlašovateli do tří dnů po skončení jednání komise.

7. O podaných námitkách dle odstavce 5. rozhoduje vyhlašovatel bezodkladně a o podaných námitkách dle odstavce 6. rozhoduje vyhlašovatel do 14 dnů ode dne obdržení námitky.

8. Jakmile vyhlašovatel zaujme stanovisko k výsledkům výběrového řízení, sdělí je bez zbytečného odkladu písemné příslušné zdravotní pojišťovně a uchazeči.

V dne

podpis a razítko

pazn. (1) = nehodící se škrtněte

Ministerstvo zdravotnictví České republiky

Pomocný materiál pro členy komisí výběrových řízení

dle zákona č. 4811997 Sb.

I

Posuzované personální, technické, odborné a další předpoklady

pro poskytování lůžkové zdravotní péče v nemocnicích

hlavní medicínské obory a ARO

(v rámci indexu 4,5/1000 obyvatel)

1. Interní oddělení

(doporučená spádová oblast minimálně 45000 obyvatel)

Základní charakteristika

Poskytuje intenzívní a akutní péči nemocným s interními chorobami a zajišťuje standardizovaný postup při překladu na pracoviště jiného typu

Požadavky na zdravotnické činnosti

Diagnostika a léčba

kardiovaskulárních chorob včetně řešení akutních koronárních příhod, fibrinolytická léčba,

dočasná kardiostimulace, UPV a poskytování krátkodobé KPCR do 24 hodin (48 hod.)

gastroenterologických chorob

chorob dýchacího ústrojí s výj. TBC

chorob žláz s vnitřní sekrecí

krevních chorob

CMP,

intoxikací

nefrologických onemocnění

běžných reumatologických onemocnění.

diagnostika maligních procesů, léčba symptomatická, ostatní léčba dle indikace (koncepce klinické onkologie)

Dispoziční požadavky

oddělení celkem min. 50 lůžek, z toho JIP - 10 % lůžkové kapacity oddělení, případně vyčleněná lůžka se stejnou kapacitou na víceoborové JIP

Komplementární požadavky

nepřetržitá ústavní dostupnost následujících služeb

biochemie

hematologie a krevní banku nebo transfúzní stanice

radiodiagnostika (skiagrafie, skiaskopie, sono)

statím dostupnost

CT

hemodialýzy

hemoperfuse

endoskopie (gastroskopie, kolonoskopie)

dostupnost služeb v pracovní den

mikrobiologie (ATB centrum)

histologie

patologie

bronchoskopie

EEG, EMG

sonografie

endoskopie GIT

punkční biopsie pod UZ kontrolou

glykosilovaný hemoglobin, hormony tumorozní markery, hemokoagulační faktory nukleární medicínu

Dostupnost konziliárních služeb

nepřetržitá dostupnost - Ústavní pohotovostní služba (dále jen ÚPS)

anesteziologie

chirurgie

dostupnost v pracovní době

neurologie

urologie

oční

ORL

rehabilitace

Personální požadavky

minimální obsazení při ÚPS

lékař lůžkového oddělení a lékař JIP

sestra na každé stanici

sestra na JIP dle vyhlášky MZ č.45/1997 Sb.

standardní minimální obsazení (funkce, kvalifikace)

primář a zástupce - II. atestace

3 lékaři, z toho 1 lékař bez atestace

SZP - orientačně dle vyhlášky MZ ČR č. 45/1997 Sb.

Přístrojové vybavení

technické vybavení JIPdle vyhl. č. 45/1997

6 svod. EKG

pojízdný EKG

echokardiograf 1 a 2 dim. s pulzním a kont. Dopplerem a vaskulárním softwarem

ergometrický komplex

Holter EKG

spirometrie

Technické požadavky

připojení JIP na náhradní zdroj elektrické energie a centrální rozvod kyslíku

Speciální programy

péče o nemocné s akutní cévní mozkovou příhodou (spolupráce s neurologicým oddělením a pracovištěm včasné léčebné rehabilitace).

2. Chirurgické oddělení

(doporučená spádová oblast minimálně 45000 obyvatel)

Základní charakteristika

Poskytuje diagnostickou a léčebnou péči zvláště se zaměřením na oblast trávicího traktu, traumatologie a základní cévní chirurgie a zajišťuje standardizovaný postup při překladu na pracoviště jiného typu.

Požadavky na zdravotnické činnosti

provizorní ošetření úrazů orofaciální oblasti

tracheostomie

ošetření traumat hrudníku

ošetření traumat dutiny břišní

definitivní ošetření zlomenin kromě zlomenin penetrujících do mozku a zlomenin pánve a páteře vyžadujících osteosynthesu, dáte mimo zlomenin dlouhých kostí vyžadujících ošetření cév a nervů

chirurgie prsní žlázy

chirurgie břicha kromě složitých rekonstrukcí na žlučových cestách a pankreatu

anorectální chirurgie v celém rozsahu

základní ošetření urologicky nemocných

operace periferních cév včetně výkonů na tepnách malé ortopedické výkony.

Dispoziční požadavky

operační sály - min. 2 sály k dispozici, stavebně technicky oddělený sálový trakt.

oddělení celkem 40 lůžek - z toho JIP 10 % lůžkové kapacity oddělení, případné vyčleněná lůžka se stejnou kapacitou na víceoborové JIP

Komplementární požadavky

nepřetržitá ústavní dostupnost

biochemie

hematologie a krevní banky nebo transfusní stanice

radiodiagnostika (skiaskopie, skiagrafie, sono)

statím ústavní dostupnost

endoskopie gastrointestinálního traktu (dále jen GIT)

statím dostupnost

CT akutní eliminační metody

dostupnost v pracovní den

mikrobiologie

histologie

patologie

bronchoskopie,

nukleární medicína

Dostupnost konziliárních služeb

nepřetržitá dostupnost (ÚPS)

anestesiologie

interna

dostupnost v pracovní době

neurologie

gynekologie

pediatrie

urologie

oftalmologie

rehabilitace

Personální požadavky

minimální obsazení při ÚPS

1 lékař + příslužba je-li vlastní JIP místo příslužby další lékař)

sestra na každé stanici

sestra na JIP dle vyhlášky MZ č.45/1997 Sb.

standardní minimální obsazení (funkce, kvalifikace)

primář a zástupce - II. atestace

2 lékaři I. atestace

2 lékaři bez atestace

SZP- orientačně dle vyhl. MZ ČR č. 45/1997 Sb.

statimová dostupnost dalšího personálu

operační příslužba tak, aby byla zajištěna dostatečná kvalifikace pro provedení operace.

Přístrojové vybavení

standardní operační soupravy

laparoskopická operační souprava

pojízdné rty s C ramenem

Technické požadavky

připojení operačních sálů a JIP na náhradní zdroj elektrické energie, centrální rozvod kyslíku

hygienická smyčka, klimatizace

3.Dětské oddělení

(doporučená spádová oblast minimálně 80 000 obyvatel)

Základní charakteristika

Poskytuje akutní péči o děti a mladistvé do 18 let, včetně péče o novorozence a zajišťuje standardizovaný postup při překladu na pracoviště jiného typu.

Požadavky na zdravotnické činnosti

diagnostika

všechna onemocnění tohoto věku (zejména komplexní vyšetření respiračního traktu, GIT, nefrologická a neurologická)

léčebná péče

zvládnutí urgentních stavů, včetně novorozenecké problematiky

akutní péče zaměřená na respirační trakt, GIT, neurologická a nefrologická onemocnění.

Dispoziční požadavky

Členění oddělení:

min. 1 lůžková stanice standardní akutní péče kojenců

min. 1 lůžková stanice standardní akutní péče pro větší děti

min. 1 lůžková stanice standardní akutní péče pro novorozence

lůžka pro matku (doprovod)

JIP - 10 % lůžkové kapacity oddělení

celkem minimálně 44 lůžek (včetně 10 lůžek novorozenců)

Technické zázemí oddělení

stavebně technicky oddělené lůžkové stanice, ostatní dle stávajících norem

na šestinedělí možnost rooming in a 1 pokoj pro samostatné uložení novorozenců

mléčná kuchyně.

Komplementární požadavky

nepřetržitá ústavní dostupnost

biochemie

hematologie a krevní banky nebo transfusní stanice

radiodiagnostika (skiaskopie, skiagrafie a sono)

statím dostupnost

CT

bronchoskopie

dostupnost služeb v pracovní den

mikrobiologie (ATB centrum)

histologie

Dostupnost konziliárních služeb

nepřetržitá dostupnost (ÚPS)

anestesiologie

chirurgie

ORL

dostupnost v pracovní době

neurologie

interna

gynekologie

oftalmologie

rehabilitace

Personální požadavky

minimální obsazení při ÚPS

lékař

sestra na každé stanici, na stanici kojenců 2 dětské zdravotní sestry

standardní minimální obsazení (funkce, kvalifikace)

primář a zástupce - II. atestace

2 lékaři, z toho 1 lékař bez atestace

SZP- orientačně vyhl. č. 4/1997 Sb.

Přístrojové vybavení

2 vyhřívaná lůžka a 2 inkubátory pro novorozence, monitor, oxymetr, fototerapie - pro novorozenecké oddělení

schopnost poskytnout krátkodobou intenzivní péči

připojení JIP na náhradní zdroj elektrické energie a centrální rozvod kyslíku

4. Gynekologicko - porodnické oddělení

(doporučená spádová oblast minimálně 60000 obyvatel)

Základní charakteristika

Poskytuje diagnostickou a léčebnou péči v oboru gynekologie a porodnictví včetně péče o fyziologické novorozence a zajišťuje standardizovaný postup při překladu na pracoviště jiného typu.

Komplexní porodní péče s výjimkou výkonů a stavů vyžadujícím intermediární nebo intenzívní perinatologickou péči.

Připomínka: péče o novorozence přísluší primáři dětského oddělení!

Požadavky na zdravotnické činnosti

diagnostika a konzervativní léčebná péče dle platné koncepce oboru vydáno v odborném tisku společností s vědomím MZ ČR

diagnostika a symptomatická léčba maligních procesů

diagnostika a léčba benigních procesů

diagnostika a léčba gynekologických zánětů

diagnostika a léčba náhlých příhod gynekologických

komplexní porodní péče s výjimkou patologických těhotenství a rizikových novorozenců

operační péče:

porodnické operace

břišní gynekologické operace od resekcí až po ektomie (hysterectomie totální s adnexectomií)

uretrovaginopexe

plastiky čípku (různé techniky), pochvy i dělohy

plná tzv. malá gynekologická operativa

laparoskopická diagnostika a operativa (s výjimkou výkonů vázaných na specializované pracoviště)

Dispoziční požadavky

operační sály - 2x (pro malé a velké výkony)

gynekologie lůžková včetně těhotenské patologie

šestinedělí včetně novorozeneckého úseku (10 lůžek matek - 10 lůžek novorozenců - detašované stanice dětského oddělení)

porodní sál s příslušenstvím

celkem oddělení gynekologicko-porodnické dop. 40 lůžek (+ 10 lůžek novorozenců v rámci dětského oddělení)

Technické zázemí oddělení

stavebně technicky oddělená lůžková stanice gynekologie od stanice pro šestinedělí se samostatným přístupem

porodní sál stavebně technicky oddělen se samost. přístupem

na šestinedělí možnost rooming in i samostatné uložení novorozenců.

Komplementární požadavky

nepřetržitá ústavní dostupnost

biochemie

hematologie a krevní banky nebo transfusní stanice

radiodiagnostika (skiaskopie, skiagrafie, sono)

dostupnost služeb v pracovní den

mikrobiologie

histologie - cytologie

endoskopie

patologie

mamografie

klinická genetika

Dostupnost konziliárních služeb

nepřetržitá dostupnost (ÚPS)

anestesiologie

chirurgie

interna

pediatrie

lůžka ARO ev. JIP

dostupnost v pracovní době

neurologie

urologie

rehabilitace

Personální požadavky

minimální obsazení při ÚPS

lékař

sestra na každé stanici - gynekologie, šestinedělí, novorozenci, sál (instrumentářka)

Připomínka: péče o novorozence přísluší primáři dětského oddělení

standardní minimální obsazení (funkce, kvalifikace)

primář a zástupce - II. atestace

3 lékaři, z toho 1 lékař bez atestace

SZP - orientačně vyhl. č. 45/1997 Sb.

statimová dostupnost dalšího personálu

operační příslužba tak, aby byla zajištěna dostatečná kvalifikace pro povedení operace.

Přístrojové vybavení

fetální monitor

UZ s Dopplerem a vaginální sondou

laparoskopická operační souprava

Technické požadavky

připojení sálů na náhradní zdroj elektrické energie

hygienická smyčka, klimatizace.

5. Neurologické oddělení

(doporučená spádová oblast minimálně 80 000 obyvatel)

Základní charakteristika

Poskytuje diagnostickou a léčebnou péči onemocnění centrálního a periferního nervového systému a zajišťuje standardizovaný postup při překladu na pracoviště jiného typu.

Požadavky na zdravotnické činnosti

diagnostika a léčba

extrapyramidových a pohybových poruch

degenerativních nemocí CNS (pouze diagnostika), např. Alzheimerova nemoc

demyelinizujících nemocí CNS: sclerosis multiplex

poruch záchvatových epilepsie - migrena - cefalea

onem. nervů, nerv. kořenů a pletení: neuralgie n. trigemini, poruchy n. VII.

zánětlivých onemocnění nervového původu neinfekčního charakteru toxických metabolických neuropatií

nemocí myoneurálního spojení a svalů: myasthenia gravis

cévních nemocí mozku: - SAK (stenóza a karotis) - diagnostika JIP

akutní CMP (CTI diagnostika - ischemie krvácení intracerebr.)

akutní TIA (transitorní ischemická ataka)

vertebrogenní algický syndrom C, Th a LS páteře

Dispoziční požadavky

celkem minimálně 20 lůžek na oddělení - z toho JIP 10 % lůžkové kapacity oddělení, případně vyčleněná lůžka se stejnou kapacitou na víceoborové JIP

min. I stanice standardní akutní péče

Komplementární požadavky

nepřetržitá ústavní dostupnost

biochemie

hematologie

radiodiagnostika (skiaskopie, skiagrafie, sono)

statím dostupnost

CT

dostupnost služeb v pracovní den

mikrobiologie

histologie

sonografie extrakraniálních tepen

PMG

nukleární medicína

rehabilitace

Dostupnost konziliárních služeb

nepřetržitá dostupnost (ÚPS)

anestesiologie

interna

chirurgie

statím dostupnost v pracovní době

léčebná rehabilitace

oční

ORL.

Personální požadavky

minimální obsazení při ÚPS

lékař

sestra a ošetřovatelka na stanici,sestra na JIP dle vyhlášky MZ ČR č.45/1997 Sb.

pokud neurolog. odd. nemá vlastní JIP je možné zajištění ÚPS lékařem interního oddělení s nepřetržitou dostupnosti neurologa formou příslužby

standardní minimální obsazení (funkce, kvalifikace)

primář a jeho zástupce - II. atestace

2 lékaři, z toho 1 lékař bez atestace

SZP - orientačně dle vyhl. 45/1997 Sb.

statimová dostupnost dalšího personálu.

Přístrojové vybavení

EEG

EMG se schopností vyšetření evokovaných potenciálů.

Technické požadavky

připojení JIP na náhradní zdroj elektrické energie

Speciální programy

péče o nemocné s akutní cévní mozkovou příhodou (spolupráce s interním oddělením a odd.včasné léčebné rehabilitace).

6. Ortopedické oddělení

(doporučená spádová oblast minimálně 90 000 obyvatel)

Základní charakteristika

Poskytuje diagnostickou a léčebnou péči při onemocnění pohybového ústrojí včetně traumatologie a zajišťuje standardizovaný postup při překladu na pracoviště jiného typu.

Požadavky na zdravotnické činnosti

diagnostika a léčba onemocnění pohybového ústrojí

operativa vrozených vad končetin a jejích následků

operativa získaných vad a poúrazových stavů v oblasti končetin

endoprotetika velkých končetinových kloubů

endoskopie kolena včetně sutur menisků, náhrad vazů, endoskopické synovectomie

traumatologie - ošetření úrazů pohybového ústrojí, především nitrokloubních zlomenin a ošetření zlomenin dlouhých kostí horních i dolních končetin, ošetření úrazů měkkého kolena osteosyntesa dlahová, hřebování, skluzné hřeby, metody zevní fixace,

základní ošetřeni úrazů páteře a komplikovaných úrazů pánve před transportem na specializované pracoviště. zajištění ortézování a protetického řešení

Dispoziční požadavky

1 operační sál

celkem minimálně 20 lůžek na oddělení

stavebně technicky oddělená lůžková stanice

stavebně technicky odděleny operační sál

Komplementární požadavky

nepřetržitá ústavní dostupnost

biochemie

hematologie a krevní banka nebo transfusní stanice

radiodiagnostika (skiaskopie, skiagrafie, sono)

dostupnost služeb v pracovní den

mikrobiologie

histologie

patologie

sonografie

CT

nukleární medicína.

Dostupnost konziliárních služeb

nepřetržitá dostupnost (ÚPS)

anestesiologie

interna

chirurgie

lůžka ARO nebo JIP

dostupnost v pracovní době

neurologie

léčebná rehabilitace.

Personální požadavky

minimální obsazeni při ÚPS

lékař

sestra a ošetřovatelka na stanici

v případě přítomnosti více operačních oborů v nemocnici možné zajištěni ÚPS lékařem chirurgického oddělení s nepřetržitou dostupnosti ortopeda formou příslužby

standardní minimální obsazení (funkce, kvalifikace) primář a jeho zástupce - II. atestace

3 lékaři, z toho 1 lékař bez atestace

SZP - orientačně dle vyhl. č. 4/1997 Sb.

statimová dostupnost dalšího personálu

operační příslužba s chirurgii tak, aby byla zajištěna dostatečná kvalifikace pro provedení

operace u polytraumat.

Přístrojové vybavení

vybavení operačního sálu (příslušná instrumentária)

arthroskopická operační souprava

pojízdný RTG s C ramenem.

Technické požadavky

připojení operačního sálu na náhradní zdroj elektrické energie.

7. Urologické oddělení

(doporučená spádová oblast minimálně 170 000 obyvatel)

Základní charakteristika

Poskytuje diagnostickou a léčebnou péči při onemocnění urogenitálního systému včetně traumatologie a zajišťuje standardizovaný postup při překladu na pracoviště jiného typu.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP