(16.50 hodin)

Poslanec Vlastimil Tlustý: Vážená paní předsedající, vážená vládo, dámy a pánové, jsme ve druhém čtení tohoto návrhu. Řeknu jediné: V prvém čtení jsem vyzval všechny, kteří chtějí modifikovat původní představu autorů, aby tak učinili. Výsledky těchto modifikací lze nalézt v usnesení rozpočtového výboru a v usnesení výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí. Předpokládám, že dnes ve druhém čtení budou předloženy případné další pozměňovací návrhy. Jak jsem deklaroval, jsem připraven podpořit všechny, které budou naplňovat původní záměr, to znamená postavit realistické, funkční a smysluplné bariéry k předlužování obcí a krajů.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Tento návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání rozpočtovému výboru a výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí. Usnesení výborů byla rozdána jako sněmovní tisky 904/2 a 3. Prosím, aby se slova ujal zpravodaj rozpočtového výboru poslanec Libor Ježek.

 

Poslanec Libor Ježek: Vážená paní předsedající, dámy a pánové, rozpočtový výbor ve svém usnesení doporučuje Poslanecké sněmovně, aby tento návrh zákona přijala s připomínkami, které jsou uvedeny v usnesení rozpočtového výboru.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Nyní prosím, aby nás o jednání výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí informoval poslanec Miroslav Beneš.

 

Poslanec Miroslav Beneš: Vážená paní předsedající, pane ministře, dámy a pánové, výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí se zaobíral tímto návrhem na 48. schůzi dne 12. září. Přijal usnesení, které je obsaženo ve sněmovním tisku 904/3.

Dovolil bych si upozornit pouze na tu část, kde náš výbor oproti rozpočtovému výboru navrhuje přesnou definici míry zadlužení obce, nad kterou již obec nesmí přijímat žádné zadlužení. Týká se to jak obce, tak hlavního města Prahy, tak městských částí, tak krajů. Ta míra byla zvolena 60 % rozpočtu minulého roku. Čili obec nesmí přijímat úvěr v případě, že již dosahuje tohoto čísla nebo samozřejmě čísla většího. Současně se návrh zaobírá dluhovou službou, kterou stanovuje 15 % příjmů minulého roku.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Otevírám obecnou rozpravu, do které se jako první přihlásil pan poslanec Ladislav Šustr.

 

Poslanec Ladislav Šustr: Vážená paní předsedající, dámy a pánové, přes veškeré vstřícnosti, které zde zazněly, je i klub KDU-ČSL přesvědčen, že tento návrh zákona je na hraně ústavnosti, na hraně omezování obcí a dalších věcí, které jsem citoval v prvním čtení. Proto si dovoluji navrhnout v obecné rozpravě zamítnutí tohoto návrhu. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Hlásí se dále někdo do obecné rozpravy? Není tomu tak, končím obecnou rozpravu.

Vzhledem k tomu, že pan poslanec Šustr navrhl zamítnout tento návrh zákona po obecné rozpravě, prosím všechny poslankyně a poslance, kteří se chtějí účastnit tohoto hlasování, aby se dostavili do jednacího sálu.

Myslím, že v tuto chvíli můžeme přistoupit k hlasování o předneseném návrhu pana poslance Šustra na zamítnutí předloženého návrhu zákona po obecné rozpravě ve druhém čtení. Na žádost z pléna vás všechny odhlašuji a prosím o novou registraci.

 

O tomto návrhu rozhodneme v hlasování pořadové číslo 25, které zahajuji. Kdo je pro tento návrh? Kdo je proti tomuto návrhu?

Konstatuji, že v hlasování pořadové číslo 25 tento návrh nebyl přijat, když se pro něj z přítomných 152 vyslovilo 24 a 126 bylo proti.

 

Obecná rozprava byla ukončena. Zahajuji rozpravu podrobnou a ptám se, zda se do ní někdo hlásí. Pan poslanec Sobotka má slovo.

 

Poslanec Bohuslav Sobotka: Vážené kolegyně, vážení kolegové, dovolte mi, abych předložil pouze jeden pozměňující návrh, který bych rád vztáhl k usnesení rozpočtového výboru z jeho 49. schůze ze dne 12. září. Můj návrh je vztažen k bodu 11 tohoto usnesení, k části 6, kde navrhuji včlenit nový bod, který zní:

V § 30 se za odstavec 3 vkládají nové odstavce 4 a 5, které včetně poznámky pod čarou 26 a) znějí:

(4) Předseda úřadu má nárok na plat, další plat, náhradu výdajů a naturální plnění jako prezident Nejvyššího kontrolního úřadu podle zvláštního zákona - odkaz 26 a).

(5) Inspektoři úřadu mají nárok na plat, další plat, náhradu výdajů a naturální plnění jako členové Nejvyššího kontrolního úřadu podle zvláštního zákona - odkaz 26a). Odkaz pod čarou 26a): Zákon č. 236/1995 Sb., o platu a dalších náležitostech spojených s výkonem funkce představitelů státní moci a některých státních orgánů, ve znění pozdějších předpisů.

Tolik můj pozměňující návrh. Tento je vztažen k zákonu o ochraně osobních údajů, který byl otevřen v rámci usnesení rozpočtového výboru. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Petra Buzková: Děkuji. Slovo má pan poslanec Radko Martínek.

 

Poslanec Radko Martínek: Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, také já mám jeden pozměňující návrh, který se ovšem vztahuje k novému bodu, který byl přijat na výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí, což je tisk 904/3. Já bych si dovolil krátce zdůvodnit svůj návrh.

Zabýval jsem se otázkou, jak veliké v podstatě mají být zátěže rozpočtů, a to ať se týká dluhové služby, nebo vztahu k rozpočtu jako celku, pokud se týká příjmu úvěrů, a nechal jsem si tuto záležitost ještě prověřit. Proto navrhuji k bodu 7 tohoto usnesení výboru pro veřejnou správu jako jednu alternativu vypustit bod 5, což je "obec nesmí přijmout úvěr, pokud přesahuje 60 % vlastního rozpočtu minulého roku", nebo jako alternativní návrh, pokud by tento nebyl přijat, zvýšit částku 60 % na 150 % vlastního rozpočtu minulého roku.

Druhý návrh směřuje ke stejnému bodu 7, což je článek 1 odstavec 2 bod 6: Obec nesmí přijmout úvěr, pokud její dluhová služba přesahuje 15 % vlastního rozpočtu minulého roku. Tam jako alternativní číslovku navrhuji 20 % rozpočtu minulého roku.

Děkuji za pozornost.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP