(10.00 hodin)

Poslanec Karel Vymětal: Děkuji. Já si myslím, že o zařazení druhého a třetího čtení můžeme hlasovat a navrhovat ho, až když bude splněna lhůta. Lhůta samozřejmě splněna není.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Jak to bývá u vás obvykle, pane kolego, námitka zazněla úplně z jiného důvodu, než jsem předpokládal, takže ji akceptuji a prosím pana ministra Ambrozka, resp. pana zpravodaje, aby nesli v patrnosti, že musejí v okamžiku, kdy budou splněny veškeré náležitosti, navrhnout rozšíření pořadu schůze o druhé a třetí čtení návrhu zákona, jehož projednávání v tuto chvíli končím.

 

Nyní se budeme zabývat projednáváním bodů 6 a 7, neboť bod 8 byl přeřazen na příští týden.

 

6.
Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb.,
o drahách, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 56/2001 Sb.,
o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích
a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu
způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících zákonů
(zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla),
ve znění zákona č. 307/1999 Sb., ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 316/4/ - vrácený Senátem

 

Usnesení, jímž Senát návrh zákona vrátil s pozměňovacími návrhy, jsme obdrželi jako sněmovní tisk 316/5. Vítám za Senát jeho důstojného reprezentanta pana senátora Kopeckého a prosím, aby se za navrhovatele k předloženým změnám vyjádřil ministr dopravy, a to hned poté, co se poněkud zklidní atmosféra v jednacím sále.

(V sále je velký hluk, ministr chvíli čeká.)

 

Ministr dopravy ČR Milan Šimonovský: Vážený pane místopředsedo, vážení pánové, chtěl bych vás informovat, že senátní pozměňovací návrhy mají v převážné míře upřesňující a legislativně technický charakter a nezasahují zásadním způsobem do návrhu v podobě, která byla schválena Poslaneckou sněmovnou. Snad za zmínku stojí jen to, že senátní návrh zařazuje opět ustanovení, které obsahoval vládní návrh, které zakládá povinnosti výrobce informovat u nově vyrobených osobních automobilů o spotřebě pohonných hmot a emisích CO2. To je snad jediná věcná změna proti podobě, kterou schválila sněmovna.

Doporučuji sněmovně, aby podpořila tisk ve znění schváleném Senátem, protože normu upřesňuje a zkvalitňuje.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane ministře. Nyní se chci zeptat zpravodajů, a to pana poslance Schlinga a pana poslance Suchánka, zda se chtějí vyjádřit k předloženému návrhu. Pan kolega Schling nikoliv, pan kolega Suchánek také ne.

Nyní otevírám rozpravu. Připomínám věc zřejmě všem známou, že při novém projednávání návrhu nejsou přípustné pozměňovací návrhy. V rozpravě jako prvnímu uděluji slovo, pokud o to projeví zájem, panu senátorovi Kopeckému.

 

Senátor František Kopecký: Děkuji za slovo. Vážený pane předsedající, vážení členové vlády, vážené poslankyně, vážení poslanci, dovolte mi, abych nejdříve omluvil kolegyni senátorku Paukrtovou, která je v současné době služebně v zahraničí a která je zpravodajkou garančního výboru.

Dovolte mi, abych krátce okomentoval pozměňovací návrhy, které jsou podrobně popsány v materiálu, který jste dostali.

První pozměňovací návrh je spíše technicko-legislativní úpravou. Senát navrhuje z pohledu zavedených legislativních pravidel zařadit navržené přechodné ustanovení jako samostatný článek novely.

Druhý pozměňovací návrh se týká zvýšení informovanosti osob při nákupu nebo při pronájmu nových vozidel, jak to tady přednesl pan ministr.

Další pozměňovací návrh přijal Senát k otázce udělení oprávnění k provozování stanice technické kontroly, které je podle ustanovení § 54 odst. 4 předložené novely zákona podmíněno mj. splněním podmínky nestrannosti, nezávislosti a věrohodnosti žadatele. Obsah těchto podmínek však nestanovuje zákon, ale odkazuje se na technickou normu, která však není právním předpisem. Proto tento pozměňovací návrh umožní Ministerstvu dopravy vydat vyhlášku, která stanoví podmínky nestrannosti, nezávislosti a věrohodnosti žadatele.

Poslední pozměňovací návrh řeší dlouze diskutovanou otázku základní dopravní obslužnosti. Podle předloženého testu novely zákona tento odstavec znamená, že pokud v kraji bude jezdit železnice, tak kraj nemůže dotovat jiný druh dopravy než železniční, a to ani ze svého rozpočtu. Vzhledem k tomu, že hovoříme obecně o rozpočtových prostředcích, jedná se o určité zasahování do kompetence krajů. Proto Senát přijal tento pozměňovací návrh, který tuto situaci řeší.

Tolik můj komentář k navrženým pozměňovacím návrhům, které Senát k této novele zákona přijal. Dámy a pánové, děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji, pane senátore. Ptám se, kdo se hlásí do rozpravy. Žádnou přihlášku nevidím. Rozpravu končím.

Přikročíme k hlasování. Nejprve budeme hlasovat podle § 97 odst. 4 zákona o jednacím řádu Poslanecké sněmovny, který říká, že k přijetí usnesení je třeba souhlasu nadpoloviční většiny přítomných poslanců.

Návrh usnesení zní: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů, a další zákony, podle sněmovního tisku 316/4, ve znění schváleném Senátem podle sněmovního tisku 316/5."

 

Zahájil jsem hlasování s pořadovým číslem 56 a ptám se, kdo je pro tento návrh. Kdo je proti?

Z přítomných 186 poslanců pro návrh 127, proti 51. Konstatuji, že s návrhem zákona ve znění schváleném Senátem byl vysloven souhlas.

 

Děkuji panu ministrovi i panu senátorovi. Tím končím projednávání bodu č. 6.

 

Dalším bodem je

 

7.
Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 16/1993 Sb., o dani silniční,
ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 588/1992 Sb., o dani z přidané hodnoty,
ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 248/1992 Sb., o investičních společnostech
a investičních fondech, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 465/3/ - vrácený Senátem

 

Ještě předtím, než zahájím projednávání tohoto bodu, uděluji slovo předsedovi volební komise panu poslanci Hojdovi.

 

Poslanec Pavel Hojda: Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, já na základě toho, že bylo přijato senátní znění tisku 316, beru zpět svůj návrh zákona. Je to tisk 438, bod jednání 64. Jedná se o změnu zákona 56/2001.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Nikoliv vyřazení, ale zpětvzetí. Děkuji, pane poslanče, za tuto informaci.

Usnesení, kterým nám Senát návrh zákona vrátil s pozměňovacími návrhy, jsme obdrželi jako sněmovní tisk 465/4. Za Senát jeho stálice v dnešním jednání, pan kolega Kopecký, za navrhovatele prosím, aby se k návrhu vyjádřil předkladatel, místopředseda vlády a ministr financí Bohuslav Sobotka.

 

Místopředseda vlády a ministr financí ČR Bohuslav Sobotka: Pane místopředsedo, dámy a pánové, dovolte mi, abych sdělil své stanovisko k předloženému tisku. Doporučuji Poslanecké sněmovně, aby schválila tento návrh ve znění Senátu. V případě, že by tento návrh ve znění Senátu neprošel, domnívám se, že lze tento návrh podpořit v původním znění Poslanecké sněmovny, čili upřednostňuji variantu tohoto návrhu, tak ji schválil ve svém usnesení Senát.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji. Ptám se pana kolegy Vlčka, zda chce vystoupit jako zpravodaj rozpočtového výboru. Nikoliv.

Otevírám rozpravu. V rozpravě uděluji jako prvnímu slovo panu senátorovi Kopeckému.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP