(16.50 hodin)
(pokračuje Kladívko)

Druhý můj pozměňovací návrh zní: V novelizačním bodu 61, paragraf 87j odst. 1 se slova "průkaz o povolení k pobytu pro státního příslušníka členského státu Evropských společenství (paragraf 87r)" nahrazují slovy "průkaz o povolení k trvalému pobytu občana Evropské unie (paragraf 89r)".

Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Tomáši Kladívkovi. A nyní vystoupí pan poslanec Rafaj. Další přihlášky do podrobné rozpravy nemám.

 

Poslanec Petr Rafaj: Vážený pane předsedající, vážení kolegové, chtěl bych se odkázat na svůj pozměňovací návrh, který vám byl rozdán do lavic, takže věřím, že si ho přečtete a pořádně nastudujete.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji. Vystoupí pan poslanec Walter Bartoš.

 

Poslanec Walter Bartoš: Vážený pane předsedající, vážená vládo, dámy a pánové, já si dovolím načíst jeden pozměňovací návrh, který je v podstatě legislativně technický, neboť reaguje na novelu vysokoškolského zákona, která se dotýká projednávání tohoto sněmovního tisku, a předkladatelé tam tu novelu vysokoškolského zákona mají ještě ve starém znění a Sněmovna, jak víte, přijala v prosinci novelu vysokoškolského zákona v novém znění, takže já zkusím zareagovat na to, aby to bylo všechno v pořádku.

Část sedmá vládního návrhu zákona zní: Změna zákona o vysokých školách. Zákon č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), ve znění zákona č. 210/2000 Sb., zákona č. 147/2001 Sb., zákona č. 362/2003 Sb., zákona č. 96/2004 Sb., zákona č. 121/2004 Sb., zákona 436/2004 Sb., zákona č. 473/2004 Sb., zákona č. 562/2004 Sb. a zákona č. 552/2005 Sb., se mění takto:

1. V paragrafu 91 odst. 4 písm. a) se slova "občanů České republiky" zrušují.

2. V paragrafu 91 odst. 4 písb. b) se slovo "cizinců" zrušuje.

3. V paragrafu 91 odst. 6 se číslo "tři" nahrazuje číslem "čtyři".

4. V paragrafu 95 odst. 8 písm. g) se číslo "tři" nahrazuje číslem "čtyři".

Krátké odůvodnění: Dne 1. ledna 2006 nabyla účinnosti novela zákona o vysokých školách, zákon č. 552/2005 Sb. Tato novela změnila ustanovení paragrafu 91 zákona o vysokých školách tak, že došlo ke vložení nového odstavce 2 a dosavadní odstavce 3 až 5 byly označeny jako odstavce 4 až 6. Tuto změnu je třeba promítnout do části sedmé článku deset vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 326/1999 Sb., o pobytu cizinců na území České republiky a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony.

Tolik můj pozměňovací návrh. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji Panu poslanci Walteru Bartošovi. Hlásí se ještě někdo do podrobné rozpravy? Pokud ne, podrobnou rozpravu končím.

Závěrečná slova v tuto chvíli? Není po nich poptávka, takže děkuji panu ministrovi i panu poslanci Kladívkovi. Končím druhé čtení.

 

Budeme se věnovat dalšímu bodu, kterým je

 

29.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 76/2002 Sb., o integrované
prevenci a omezování znečištění, o integrovaném registru znečišťování
a o změně některých zákonů (zákon o integrované prevenci),
ve znění pozdějších předpisů, a některé další
zákony /sněmovní tisk 1148/ - druhé čtení

 

Z pověření vlády tento návrh uvede ministr životního prostředí pan Libor Ambrozek. Pane ministře, mikrofon je váš.

 

Ministr životního prostředí ČR Libor Ambrozek: Pane předsedající, kolegyně a kolegové, dovolím si pár úvodních slov k druhému čtení návrhu novely zákona o integrované prevenci a omezování znečištění a o změně některých dalších zákonů.

Tento návrh vychází z plánu legislativních prací vlády, přičemž novelizace je nezbytná nejen s ohledem na praktické požadavky výkonu agendy IPPC, ale také s ohledem na implementaci evropské směrnice 2003/35, která zároveň novelizuje směrnici 96/61. Vzhledem k tomu, že nám již uběhl čas transpozice, žádal jsem i o zkrácené projednávání v Poslanecké sněmovně. Proto si dovoluji skutečně Sněmovnu požádat o podporu tohoto zákonného přijetí z důvodu časových požadavků práva ES.

Zákon o integrované prevenci, jehož cílem je dosažení vysoké úrovně ochrany životního prostředí, vyžaduje specifický procesní i věcný přístup. Nezbytné jsou úpravy s ohledem na praktické dopady agendy, kdy některá ustanovení zákona jsou v praxi obtížně realizovatelná, popř. neřeší všechny varianty, které průmyslové činnosti přinášejí.

Základními okruhy, které jsou návrhem upřesňovány, jsou administrativní a časová náročnost procesu integrovaného povolení, zpřesnění pojmových definic, princip vyjednávání provozovatele s úřadem, změna koncepce sankcí ve vztahu k zásadám správních deliktů, účast veřejnosti na základě změny směrnice a kompetenční zpřesnění výkonu státní správy. Navržené úpravy tak zčásti usnadňují procesní režim též tzv. stávajícím zařízením, na něž podle práva ES dopadá povinnost zajistit soulad s agendou IPPC do října 2007, což je termín již dnes velmi aktuální.

Předložený návrh přináší ve zmíněných okruzích návrhy řešení, které jsou konsensuálním vyjádřením pracovní skupiny složené jak ze zástupců resortů, tak i zástupců průmyslu a široké veřejnosti, která se scházela v průběhu roku 2005 pod iniciativou bývalého místopředsedy vlády pana kolegy Jahna. V tomto směru si dovoluji zdůraznit, že návrh reflektuje jak požadavky ochrany životního prostředí, tak požadavky průmyslové sféry. K výslovnému apelu na návrh připravený v rámci pracovní skupiny mě vede též to, že i průběh jednání o návrhu ve výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí prokázal, že se jedná o oblast, kde existuje celá řada odlišných pohledů na celou problematiku, kterou lze vyvážit pouze společným konsensem a kompromisem.

Závěrem mi dovolte, abych poděkoval jak podvýboru pro životní prostředí, tak výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí za pozornost, kterou této problematice věnoval, která opravdu není jednoduchá, a dovoluji si vyjádřit i souhlas s pozměňovacími návrhy, které byly předneseny v rámci podrobné rozpravy na výboru. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu ministru Liboru Ambrozkovi. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí. Usnesení výboru máme rozdáno jako sněmovní tisk 1148/1 a já prosím zpravodaje tohoto výboru pana poslance Josefa Víchu, aby nás seznámil s tím, jak jednání ve výboru probíhalo, případně s usnesením.

 

Poslanec Josef Vícha: Děkuji za slovo, pane místopředsedo. Vážení páni ministři, vážené kolegyně, vážení kolegové, pan ministr tady vlastně už řekl, jakým způsobem probíhalo projednávání tohoto zákona, a já chci jenom dodat, že opravdu se projednával na podvýboru pro životní prostřední a ochranu krajiny a potom následně ve výboru pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí 18. ledna, kde jsme samozřejmě také přijali některé pozměňovací návrhy.

To usnesení, které má číslo 342, obsahuje doporučení pro Sněmovnu, aby tento tisk pod číslem 1148 projednala a schválila ve znění pozměňovacích návrhů, což si myslím, že každý má, takže to nebudu číst. A v podstatě si myslím, že když se podíváme na ty další body, tak já plním povinnost, abych seznámil Sněmovnu s tímto usnesením. A dále výbor pro veřejnou správu, regionální rozvoj a životní prostředí pověřuje pana místopředsedu výboru, který tehdy vedení výboru řídil, poslance Toma Zajíčka, aby zaslal předsedovi Poslanecké sněmovny toto usnesení. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji panu poslanci Josefu Víchovi a otevírám obecnou rozpravu. Mám jedinou přihlášku, hlásí se pan poslanec Mencl.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP