(10.10 hodin)
(pokračuje Grůza)

Příloha č. 6, část 1, bod 1, nařízení Rady č. 1493/1999 Sb. Navíc reaguje i na reálný stav výsadby vinic malopěstitelů a umožňuje jim, opět v duchu komunitární úpravy, stanovit hektarový výnos části vinice dle odrůdy.

7.3. § 6 odst. 3 zní: (3) Pokud bude překročen hektarový výnos podle odst. 2, lze příslušné vinné hrozny použít pouze pro výrobu stolního vína nebo zemského vína, nebo musí být tyto vinné hrozny uvedeny do oběhu pouze jako vinné hrozny určené pro výrobu stolního vína, nebo jako vinné hrozny určené pro výrobu zemského vína.

Odůvodnění: Jedná se o deklaratorní ustanovení, které výslovně upozorňuje na následky překročení povolené výše hektarového výnosu pro výrobu jakostního vína SO.

§ 6 odst. 4 se zrušuje.

Odůvodnění: Toto ustanovení je základním problematickým bodem úpravy předložené Sněmovně. Informace o následcích překročení povolené výše hektarového výnosu byla přenesena do § 6 odst. 3, a zbývající část je podle našeho názoru nutno navrhnout jako odporující právu Evropského společenství a diskriminující malé vinaře.

8. V § 18 odst. 2 písm. c) zní: c) nebyl překročen hektarový výnos podle § 6 odst. 2.

9. V § 19 odst. 4 písm. c) zní: c) nebyl překročen hektarový výnos podle § 6 odst. 2.

10. V § 20 odst. 3 písm. c) zní: c) nebyl překročen hektarový výnos podle § 6 odst. 2.

11. V § 20 odst. 6 písm. c) zní: c) nebyl překročen hektarový výnos podle § 6 odst. 2.

12. V § 21 odst. 2 písm. c) zní: c) nebyl překročen hektarový výnos podle § 6 odst. 2.

13. V § 22 odst. 2 písm. c) zní: c) nebyl překročen hektarový výnos podle § 6 odst. 2.

Odůvodnění: Výše uvedená ustanovení stanovují povinnost dodržet hektarový výnos pro konkrétní druhy jakostních vín SO. Proto je třeba legislativně upravit přímý vztah těchto ustanovení v § 6 odst. 2.

14. V § 39 odst. 1 písm. aa), původně dle novely zákona písmeno y), se nahrazují slova "podle § 25 odst. 5" slovy "dle § 25 odst. 4".

Odůvodnění: Jedná se o legislativně technickou úpravu, neboť novelou bod 36 je zrušen, v § 25 odst. 4, a dosavadní odst. 5 se označuje jako odstavec 4.

Já doporučuji hlasovat o bodech 1 až 2 současně, a poté rovněž o bodech 3 až 13, a pak o bodu 14.

Ještě drobné shrnutí bodů 3 až 13. Jedná se o to, že stávající novela zákona, která byla předložena vládou, vyhověla návrhu určité části vinařského spektra, aby naše země šla cestou snížené kvality, aby se do výnosů započítávaly i výnosy neplodných vinic, přestárlých vinic a dalších vinic, které přímo neslouží pro stanovení hektarového výnosu. To je v rozporu s cílem jít cestou maximální kvality naší produkce.

Upozorňovali jsme naše vinaře již před vstupem do Evropské unie na to, že naše země je příliš malá na to, aby mohla svými stolními a zemskými víny konkurovat levným dovozům z Itálie, Španělska, z Německa a dalších zemí, nicméně že naše cesta je jedině cesta kvality, cesta vyrábět jakostní vína, vína s přívlastkem, výběry z bobulových hroznů, výběry z bobulí atd. To znamená jít tou cestou, kterou jdou malé země, které mají malé výměry vinic a které pro ostatní spotřebitele vína ve velkých zemích představují jakousi zvláštnost, jakousi raritu, kterou čas od času každý rád ve svém jídelníčku použije. Proto i naše vína, jestliže mají mít šanci obstát na našem trhu a mají mít také šanci pokusit se získat zahraniční trhy, musí jít cestou kvality, a mé pozměňovací návrhy by měly přispět k tomu, abychom cestou kvality šli.

Děkuji vám za pozornost.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji. Kdo se další hlásí do rozpravy? Pokud se nikdo nehlásí, rozpravu končím. Tím končím i druhé čtení tohoto návrhu zákona.

Kolegyně a kolegové, dovolte mi vstup do schváleného programu coby řídícímu schůze a místopředsedovi Poslanecké sněmovny.

Zítra je čtvrtek, na odpoledne je zařazen blok ústních interpelací poslankyň a poslanců na předsedu vlády a členy vlády. Já jsem se dověděl, že pan předseda vlády Paroubek má na zítřejší odpoledne naplánovanou pracovní cestu po Zlínském kraji, a tudíž hodlá být nepřítomen ústním interpelacím. Já nepovažuji tuto skutečnost za možnou, resp. za takovou, abychom ji přešli jen tak, a proto prosím o svolání grémia Poslanecké sněmovny, kterého by se zúčastnilo vedení Sněmovny a předsedové jednotlivých poslaneckých klubů. Žádám proto sám sebe o vyhlášení přestávky na svolání tohoto grémia.

(Po krátké poradě s místopředsedy:) Dobře, vzhledem k tomu, že pan předseda Zaorálek bude až za čtvrt hodiny, žádám o svolání tohoto grémia a přestávku po projednání bodu 33.

 

Zahajuji tedy projednávání bodu číslo

 

33.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 189/2004 Sb.,
o kolektivním investování, ve znění zákona č. …/2006 Sb.,
a zákon č. 15/1998 Sb., o Komisi pro finanční trh a o změně
a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 1158/ - druhé čtení

 

Z pověření vlády předložený návrh zákona uvede místopředseda vlády a ministr financí Bohuslav Sobotka. Prosím, pane ministře.

 

Místopředseda vlády a ministr financí ČR Bohuslav Sobotka: Děkuji. Vážený pane místopředsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, návrh novely zákona o kolektivním investování byl vypracován v souladu s plánem legislativních prací vlády. Byl připraven ve spolupráci s pracovní skupinou, jejímiž členy byli jak zástupci Komise pro cenné papíry, tak i organizací, jako je třeba Bankovní asociace nebo Unie investičních společností, nebo Asociace pro kapitálový trh. Návrh zákona byl podroben rozsáhlé veřejné diskusi.

Novela zákona přináší největší změny v oblasti speciálních fondů kolektivního investování, tj. fondů, jejichž činnost nepodléhá harmonizaci s právem Evropské unie. Cílem je zpřehlednit dosavadní právní úpravu tím, že se předpokládá vznik fondu kvalifikovaných investorů, který je svým charakterem schopen nahradit čtyři typy nynějších speciálních fondů, a to fondu rizikového kapitálu, fondu derivátů, fondu zvláštního majetku a fondu smíšeného.

Další změny, které tato novela obsahuje, jsou změny, které se týkají odstranění některých dosavadních nepřesností a nejasností, popř. legislativně technických chyb dosavadní právní úpravy.

Děkuji.

 

Místopředseda PSP Ivan Langer: Děkuji pane ministře. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání rozpočtovému výboru. Usnesení výboru bylo rozdáno jako sněmovní tisk 1158/1. V zastoupení zpravodaje výboru pana poslance Martina Kocourka nás s usnesením výboru seznámí pan kolega Pavel Suchánek.

 

Poslanec Pavel Suchánek: Děkuji, pane místopředsedo.

Usnesení z 50. schůze rozpočtového výboru ze dne 10. listopadu k vládnímu návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 189/2004 Sb., o kolektivním investování, ve znění zákona č. 15/1998 Sb., o Komisi pro finanční trh a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, tisk 1158. Po úvodním slově předkladatele, zpravodajské zprávě Martina Kocourka a rozpravě rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny Parlamentu doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu, aby s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 189/2004 Sb., o kolektivním investování, a zákon č. 15/1998 Sb., o Komisi pro finanční trh a o změně a doplnění dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, tisk 1158, vyslovila souhlas. Za druhé, zmocňuje zpravodaje, aby s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu Parlamentu ČR.

Děkuji.

***




Přihlásit/registrovat se do ISP