(15.50 hodin)
(pokračuje Bohdalová)

Ale já věřím, že se s tím popasujeme velice dobře a že tento zákon projde druhým i třetím čtením, a třetím čtením tak, jak se tady dokážeme odborně shodnout. A to, že koalice má v koaličním prohlášení nový školský zákon - no nechť nám ho předvede.

Takže děkuji a navrhuji usnesení - postoupit zákon k projednání do výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji paní zpravodajce. Před námi je hlasování o přikázání výborům k projednání. Organizační výbor navrhuje přikázat tento návrh k projednání výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu. Ptám se na další návrh na přikázání výborům. Prosím, paní poslankyně.

 

Poslankyně Helena Langšádlová: Dobré odpoledne. Vážená paní předsedající, vážené kolegyně, vážení kolegové, s ohledem na tematiku bych navrhovala, aby tento návrh byl projednán také ve výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová To byla paní poslankyně Helena Langšádlová. Ptám se na další návrh k přikázání. Není-li žádný takový, budeme postupně hlasovat o dvou návrzích, které byly předloženy.

 

Zahajuji hlasování pořadové číslo 93. Táži se, kdo souhlasí s přikázáním výboru pro vědu, vzdělání, kulturu a tělovýchovu. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování pořadové číslo 93, přítomno 183, pro 157, proti jeden. Tento návrh jsme schválili.

 

Nyní je zde návrh paní poslankyně Heleny Langšádlové na přikázání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj.

Zahajuji hlasování číslo 94. Táži se, kdo souhlasí s tímto návrhem na přikázání. Kdo je proti?

Hlasování pořadové číslo 94, přítomno 183, pro 80, proti 61. Tento návrh přijat nebyl.

 

Konstatuji tedy, že návrh zákona byl přikázán k projednání výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu. Děkuji panu ministrovi, děkuji paní zpravodajce. Tím končím projednávání bodu 48, sněmovního tisku 340 v prvém čtení.

 

Budeme se věnovat dalšímu bodu. Tímto bodem je bod číslo 27. Je to

 

27.
Návrh Zastupitelstva Libereckého kraje na vydání zákona, kterým se mění
zákon č. 129/2000 Sb., o krajích (krajské zřízení), ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 122/ - druhé čtení

Prosím, aby tento návrh uvedl za navrhovatele pověřený člen zastupitelstva Libereckého kraje pan poslanec Václav Horáček. Prosím, pane kolego.

Omlouvám ještě při této příležitosti pana ministra dopravy Radka Šmerdu z dnešního jednání z pracovních důvodů.

Nyní již má slovo pan poslanec Václav Horáček.

 

Poslanec Václav Horáček: Vážená paní předsedající, vážená vládo, dámy a pánové. Praktické zkušenosti získané během povodní, které postihly Liberecký kraj v srpnu 2010, ukázaly, že za těchto tragických situací je zapotřebí rychlého a operativního rozhodování a desetidenní lhůta pro zveřejnění příslušných údajů na úřední desce se jeví jako příliš dlouhá. Navrhované řešení zkracuje tuto lhůtu na dva dny, čímž se jednak podstatně zvyšuje operativnost zastupitelstva kraje při vyhlašování krizových stavů, jednak se zachovává pravomoc zastupitelstva jakožto demokraticky voleného a nejvyššího orgánu kraje, aniž by bylo nutno v době vyhlášeného krizového stavu zákonem přenášet některé z pravomocí na některý z dalších orgánů kraje.

Navrhovaná právní úprava není v rozporu s ústavou a s ústavním pořádkem České republiky. Navrhovaná právní úprava není v rozporu s mezinárodními smlouvami, jimiž je Česká republika vázána, a neodporuje relevantním aktům práva Evropské unie, to znamená, že je s nimi slučitelná.

Předkládaný návrh zákona nebude mít hospodářský ani finanční dosah na státní rozpočet ani na ostatní veřejné rozpočty. Nebude mít dosah na podnikatelské prostředí České republiky, sociální dopady, ani dopady na životní prostředí.

Proto v návrhu je nově ustanovení § 42 zákona č. 129/2000 Sb., o krajích a krajském zřízení, ve znění pozdějších předpisů. Je tady možnost v době vyhlášení krizového stavu podle zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů, tzv. krizový zákon, ve znění pozdějších předpisů, svolat zastupitelstvo kraje s tím, že informace o místě, době a navrženém programu připravovaného zasedání zastupitelstva postačí zveřejnit na úřední desce nikoliv v deseti, ale pouze dva dny předem.

Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji panu poslanci Václavu Horáčkovi. Návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj. Usnesení výboru bylo rozdáno jako sněmovní tisk 122/2. Nyní požádám o slovo zpravodaje výboru pana poslance Jana Bureše.

 

Poslanec Jan Bureš: Vážená paní předsedkyně, vážená vládo, kolegyně a kolegové, já jsem v prvním čtení k tomuto materiálu měl určitou výhradu, neboť řešil pouze záležitost kraje, tedy vyhlašování zkrácené lhůty na svolání zastupitelstva v případě krizového stavu pouze u krajů. Můj argument byl, že by se tato záležitost měla týkat i obcí a hlavního města Prahy. Navíc jsem měl výhradu k tomu, aby tento institut nebyl zneužit. Mohu říci, že po dohodě s Ministerstvem vnitra se podařilo ve výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj k tomuto materiálu přijmout pozměňovací návrh, který tyto moje výhrady již vyřešil.

Proto mohu konstatovat, že tento tisk byl projednán na 12. schůzi výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj, který k němu přijal následující usnesení: Výbor pro veřejnou správu a regionální rozvoj doporučuje Poslanecké sněmovně sněmovní tisk 122 projednat a schválit ve znění přijatého komplexního pozměňovacího návrhu. Tento návrh jste obdrželi jako sněmovní tisk č. 122/2.

Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji panu poslanci Janu Burešovi. Otevírám obecnou rozpravu. Přihlášen není nikdo. Ptám se tedy, zda se někdo hlásí. Pan kolega Stanislav Polčák. Prosím.

 

Poslanec Stanislav Polčák: Vážená paní předsedkyně, pouze krátce. K obsahu normy bylo panem předkladatelem a panem zpravodajem řečeno mnohé. Já pouze doplním, že na výboru pro veřejnou správu a regionální rozvoj jsme normu doplnili právě o chybějící ustanovení, která umožňují vyhlásit krizový stav stejnou procedurou i na úseku obcí a měst. To v té původní úpravě chybělo. Já chci poděkovat panu zpravodaji za vstřícnost v této věci. Jsem si vědom toho, že tato předloha není předlohou vládní, je předlohou Libereckého kraje. Nevím, jestli mám říci, že je opoziční, leč je normou vysoce praktickou a jsem rád, že jako takovou ji výbor mohl projednat a podpořit její přijetí, to znamená její další legislativní proces do třetího čtení. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Děkuji vám. Prosím o další přihlášky do obecné rozpravy. Nejsou žádné. Končím obecnou rozpravu. Zahajuji podrobnou rozpravu. Ani do té nemám přihlášky. Vyzývám vás k tomu, abyste se přihlásili ze svého místa. Ale nikdo se nehlásí, končím tedy i podrobnou rozpravu a končím tak druhé čtení tohoto návrhu zákona. Děkuji panu poslanci Horáčkovi a děkuji též panu zpravodaji Burešovi. Končím tím projednávání bodu 27, sněmovního tisku 122 ve druhém čtení.

 

Zahajuji projednávání bodu číslo 55. Je to

 

55.
Návrh Zastupitelstva Pardubického kraje na vydání zákona, kterým se mění
zákon č. 150/2002 Sb., soudní řád správní, ve znění pozdějších předpisů,
a zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 283/ - prvé čtení

Stanovisko vlády jsme obdrželi jako sněmovní tisk 283/1. Z pověření zastupitelstva tento návrh zákona uvede náměstek hejtmana Pardubického kraje pan Roman Línek. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP