(21.30 hodin)
(pokračuje Bárta)

A zásadě tím, musím říci, jsme se dostali do zajímavého bodu, který mi připomíná slova císařova pekaře a pekařova císaře, že nezbývá této vládě, než aby ještě chvilinku pracovala na tom, aby se historicky znemožnila. Myslím si, že za posledních několik dnů pro to tato vláda učinila mnohé.

A vrátím se k panu Laudátovi a ke Karolíně Peake, když tady říkala, že zde dochází k inflační aktivitě opozice, když vyvolává opakovanou snahu o pád této vlády. Já se nedomnívám, že jde o aktivitu inflační, ale terminologií ekonomickou dle mého názoru se jedná o aktivitu kumulativní. Ono bezesporu bude zapotřebí vyvolat nedůvěru vlády ještě několikrát a já myslím, že tato vláda k tomu dá ještě mnoho příležitostí, a myslím si, že orgány činné v trestním řízení nám v tom i brzy znova pomohou.

A myslím si, že v tomto kontextu obzvláště dnešní vystoupení pana prezidenta, který jasně ukázal, že Policie ČR není poskokem pana premiéra a ministra financí, ale má býti nezávislou složkou ústavního systému ČR, a z druhé strany to, že taková drobnost, že dnes vyšetřovací komise nebyla schválena díky jednomu hlasu, kterým je hlas Kristýny Kočí, která, když se podíváte na záznam, se zdržela a nehlasovala, tak já si myslím, že to je jenom jedna z dalších věcí, která je tou další kapkou pro historické znemožnění této vlády. Je to další důkaz o tom, kdo drží tuto vládu moci. Je to jenom další důkaz o příběhu Věcí veřejných, o příběhu kmotrů rozkládajících Věci veřejné na příkladu Pavla Dobeše panem Frkalem, panem Novákem, na příkladu Kristýny Kočí a Jaroslava Škárky v souvislosti s panem Jurečkem.

Jenom pro zajímavost jedna perlička, která mi vytanula na mysl. Je jedna zákulisní perlička o tom, jak se nyní doplňovala dozorčí rada ČEZu. To se takhle sešel pan Jurečko s panem Frkalem a říkali si, že pan Jurečko má jednoho úžasného generálního ředitele jedné plzeňské teplárny, shodou okolností je to místopředseda teplárenského sdružení, kterému šéfuje pan Topolánek, že tento pán by byl úplně úžasný člen dozorčí rady ČEZu. A protože to nějak nevychází, tak bychom se mohli domluvit s tím Pavlem Dobešem, že on by tam byl za to LIDEM, protože ono už to tak hezky splývá, jestli je to Kristýna Kočí, nebo Pavel Dobeš, ona je to vlastně jedna parta, ono to vlastně funguje ať už při schvalování vyšetřovací komise, nebo při dozorčí radě stejným způsobem, ale já musím říct ke cti Karolíny Peake, že nakonec je tam náměstek Karolíny Peake a že přeci jenom tohle už by bylo příliš okaté. Takže když se o tom jistí novináři a jistí lidé dobře informovaní kolem začali ptát, tak to nakonec dopadlo trošičku jinak. A pan Drápela je dál v Plzni a není v dozorčí radě ČEZu.

Ale zpátky k panu Kalouskovi. Já, dámy a pánové, alespoň jednu takovou perličku k panu Kalouskovi v té konkrétní rovině. Dámy a pánové, nyní jsme v situaci, kdy vláda na základě koaliční dohody by měla projednat, jak by se měl více zdanit hazard. A poslední koaliční dohodou ještě za existence Věcí veřejných v koalici bylo, že by se měla zdanit nejenom strana, která organizuje hazard, ale že by se měli zdanit i ti výherci, ono to funguje v cizině, a pan ministr Kalousek slíbil, že Ministerstvo financí zpracuje analýzu, jak by to šlo. Vyžádal si na to několik měsíců. A představte si, že vláda nyní bude projednávat tuto analýzu. Ministerstvo financí vyrobilo za čtyři měsíce analýzu, která má - budete se, dámy a pánové, divit - ale čtyři stránky! (Ukazuje.) Na první stránce analýzy se dozvíte, jaký je doposavad stav. To znamená, není to analýza, ale aby se aspoň nějaký papír zaplácnul, tak napíšeme jeden a půl stránky toho, abychom vůbec konstatovali, jaký je současný stav. Potom na dalších dvou stránkách se dozvíte, že hypoteticky existují dvě možnosti, jak by se hazard na straně výherců mohl zdanit. Nicméně u obou dvou variant Ministerstvo financí konstatuje, že vlastně není možné ani jednu z těch dvou variant uskutečnit, protože by muselo dojít k evidenci výherců, a toto je věc, která je pro Ministerstvo financí samozřejmě naprosto nepředstavitelná. Ona by totiž byla drahá, ona by totiž byla velmi neefektivní, ono to snad ani není možné. To, že by stačilo jenom kouknout k sousedům, to, že by stačilo kouknout jenom do jiných států a udělat komparaci, že to někde v cizině funguje, to je jedna věc. Ale vrcholem je závěr, dámy a pánové, této analýzy. Ono zdanit výherce tak úplně nejde, ale samo Ministerstvo financí říká to, co před několika měsíci u koaličního jednání pan ministr financí říkal, že nejde. Ministerstvo financí se vrací k tomu, že by zdanění výherních společností mohlo býti větší. Proč bychom přidělávali nový administrativně náročný, složitý proces zdaňování výherců, proč bychom je evidovali, když bychom hazard mohli zdanit víc?

A já se ptám, pan ministr financí tuto zprávu bude projednávat na vládě, je jejím předkladatelem, a buď s paní Parkanovou má tolik práce, že neví, co mu jeho úředníci připravili, anebo pan ministr financí, tak jako už mnohokrát, nám tady hraje svoji oblíbenou hru, že nejdřív řekne, že to jde pravou stranou, a když se všichni tou pravou stranou rozeběhneme, protože nám pan ministr financí jde vstříc, tak nakonec v půlce cesty se dozvíme, že tudyma cesta nejde, ale možná jde cesta tou levou stranou! A tak, dámy a pánové, Josef Novotný a řada dalších se nyní bude chtít rozeběhnout s panem ministrem Kalouskem pro změnu tou levou stranou, než se opětně dostaneme do onoho klišé toho, že ani levou stranou to nejde! A kdo ví, jestli nevymyslíme nějakou třetí cestu!

Dámy a pánové, ta čtyřstránková zpráva, to je jenom další ostuda raněného tyrannosaura rex pana Kalouska, který dělá jednu větší chybu za druhou, a je to jenom další prvek onoho historického znemožnění této koalice, kterou si musíme projít. Nicméně jedna zmínka z této úžasné analýzy na závěr, dámy a pánové. Ministr Kalousek tady zvedá DPH, ministr Kalousek tady meziročně provádí řadu právních změn, a když přijde na výherní společnosti, tak najednou platí věta: s ohledem na zásadu legislativní zdrženlivosti a právní jistoty by nemělo být po určitou dobu zasahováno do současné pozice zdanění hazardu, které začalo platit teprve od 1. 1. 2012. A dámy a pánové, já se ptám, jaký je rozdíl mezi občanem ČR, který nemá nárok na legislativní zdrženlivost, na stabilitu systému, na to, abychom dělali co nejméně právních změn, každoročně mu budeme měnit DPH, každoročně budeme měnit daňový systém pro obyčejného občana, ale pro loterijní společnosti, dámy a pánové, Ministerstvo financí dbá na to, že by daňový systém se příliš často měnit neměl, a proto vyzývá ke zdrženlivosti v tom, jak by se měl daňový systém měnit! Bravo! Další hřebíček do rakve. Další hřebíček do rakve oné konkurenceschopnosti, oné protikorupčnosti, o které tady hovořil pan poslanec Laudát. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP