(21.20 hodin)
(pokračuje Bárta)

A místo toho, aby naopak Ředitelství silnic a dálnic po výsledku onoho soudu přešlo k jasnému a tvrdému vymáhání oné miliardy, tak Ministerstvo dopravy pasivně mlčí. A já se nebojím říct, že to s tím karlovarským filmovým festivalem tak trochu souvisí. A je mi líto Karlovarského filmového festivalu, s jakou žumpou a s jakými tématy se karlovarský filmový festival musí vyrovnat.

Nicméně Ministerstvo dopravy v tomto směru není jediným kritickým bodem z hlediska Eurovie. Ministerstvo dopravy je kritickým bodem kupř. z hlediska registru vozidel. Když vynechám určitou socialistickou paralelu, jak nás Ministerstvo dopravy už více než deset dnů přesvědčuje o tom, jak to teda dneska úplně nefunguje, ale zítra se už blýská na lepší časy a zítra už to fungovat bude, nebojím se říci, že P.R. Ministerstva dopravy studovalo hodně vlevo a hodně v historii, jakým způsobem přesvědčit o tom, že bude lépe. Registr je sice pomalý, to je bohužel nutno přiznat, ale zítra už bude o něco rychlejší. Zítra už, milí občané, bude o trošičku lépe.

To, že dříve se na oněch místech, na oněch úřadech, odbavilo 1 500 žádostí a dneska se jich odbaví maximálně 400, to je věc, kterou bychom mohli nazvat šlendriánem. To, že ministr dopravy Vít Bárta s ministrem vnitra Radkem Johnem dohodli 300 mil. z peněz Evropské unie na nový registr a na Ministerstvu dopravy se připravilo výběrové řízení na nový registr - a tady mě nemůžete podezírat z žádné účelovosti, protože ten tendr nepřipravil nakonec Bárta, za Bárty se to začalo, ale připravil ho Šmerda a Šmerda ho zamašličkoval a předával ho panu ministrovi Dobešovi - tak tento připravený tendr se nakonec nerealizoval, protože pan ministr Dobeš si přivedl svého kamaráda, jakéhosi pana Šebka, na Ministerstvo dopravy. To, že já jsem pana Šebka v životě neviděl, si myslím, že v tomto kontextu je dobré připomenout s vykřičníkem. A to, že tento pan Šebek konzultoval toto výběrové řízení s jakýmsi panem Ferusem, což byl manažer IT ve Věcech veřejných, když Věci veřejné řídil pan manažer Věcí veřejných Pavel Dobeš, to je taktéž nezpochybnitelná skutečnost. A tito pánové do února připravovali jakési nové alternativní řešení. Potom pan ministr Dobeš vyhodil onoho manažera pana Šebka a od té doby se hledalo další improvizované řešení, které dopadlo tak, jak, dámy a pánové, všichni vidíme.

Problém je, že doteď se nikdo moc nezabýval tím, co je vlastně společnost ATS, která je dodavatelem ono systému. Problém je, že je zapotřebí připomenout, že společnost ATS dodala velmi předražený software pro Ministerstvo dopravy v dobách ministra Aleše Řebíčka. A pan Frkal v dobrých vztazích s panem Sašou Novákem, to je Ústí a Ústecký kraj a kraj ústeckých kmotrů, kdy mám potřebu se ptát, jestli nyní bude software Ministerstva dopravy řízen z věznice Sašou Novákem, nebo jestli bude řízen panem Frkalem, nebo jestli stále bude platit to, že o Ministerstvo dopravy tak jako v případě Správy železniční dopravní cesty si kmotři a kmotříčci rozdělí své sféry vlivu pro to, kdo jakou část Ministerstva dopravy bude spravovat.

Ať je to pan Frkal, ať je to pan Ferus, ať je to Saša Novák, ať je to společnost ATS, je to jenom další příklad toho, jak Ministerstvo dopravy je čím dál tím více zaplevelováno kmotry, čím dál tím více zaplevelováno starými pořádky, které jsme se v roce 2010 a v roce 2011 snažili po mnoha letech z Ministerstva dopravy vymést. A je to samozřejmě velmi smutné, protože samozřejmě oprávněně ze strany sociální demokracie tady zazní: Vždyť toho Pavla Dobeše jsi tam přivedl ty, Bárto, a vždyť tu vládu jsi sestavoval ty, Bárto, tys ji dával dohromady, ty jsi vyjednával tu koaliční smlouvu a Věci veřejné přivedly Pavla Dobeše na Ministerstvo dopravy. A obtížně se vysvětluje to, že Věci veřejné přivedly řadu nových lidí do politiky. A bohužel řada těch nových lidí podlehla kmotrům, podlehla vlivům a nechala se sešrotovat systémem, který tady je léta budován tak, jak o tom hovořil Josef Novotný. A já přiznávám, že sociální demokracie má v tomto směru pravdu, a nezbývá, než se omlouvat za slabé jedince, které jsme do politiky přivedli a kteří selhávali a selhávají a kteří se nyní krčí za počítači a dělají, že mě neposlouchají, anebo se jenom hloupě smějí, protože jim nic jiného nezbývá.

Nicméně k Ministerstvu dopravy. Vedle pana Frkala a ATS, ústeckých kmotrů, je zapotřebí si připomenout i to, že na Úřadu pro hospodářskou soutěž dnes leží stížnost, moje stížnost, na to, aby se na Správě železniční dopravní cesty neomezovaly podmínky volné obchodní soutěže. A já nemohu dělat nic jiného na ty výtky sociální demokracie, než se bránit v tom, že o každé lumpárně, které se na Ministerstvu dopravy dozvím, se snažím veřejnost informovat, snažím se na ni podávat podněty, ať už k ÚOHS, či k jiným složkám, a doufat, že nakonec pravda zvítězí a že nakonec i v této oblasti třeba orgány činné v trestním řízení ukážou, že je jiná doba, než která dříve byla.

Nicméně Pavel Dobeš a ODS v tomto směru nejsou dnes jediným viníkem toho, proč zde stojíme, toho, proč vyslovit nedůvěru této vládě. Tím základním důvodem je samozřejmě viditelná nepřípustná aktivita pana ministra Kalouska, který v podstatě posunul tuto vládu za posledních několik dnů do zcela nové roviny, kterou je dobré si připomenout a uvědomit.

Donedávna - a já musím říci, že si stojím za tím, když říkám, že pan ministr Schwarzenberg, předseda TOP 09, za dva roky koaliční existence několikrát umravnil pana ministra Kalouska a několikrát zachraňoval vládu i zájmy České republiky nad hranicí TOP 09. Ať už to byl hysterický výkřik pana ministra Kalouska s panem Bátorou, zachránil tuto situaci pan kníže Schwarzenberg. Ať už to byla snaha zničit pana ministra Josefa Dobeše na Ministerstvu školství, byla to zásluha především pana ministra Schwarzenberga, že státní maturity nakonec v roce 2011 proběhly. Nicméně za posledních několik týdnů je zapotřebí si pojmenovat to, že situace v koalici se prudce změnila tím, jak pan ministr Schwarzenberg se v posledních dnech jednoznačně postavil za pana ministra Kalouska a jasně deklaroval, že TOP 09 bez ministra Kalouska vládu podporovat nebude. Vystavení tohoto bianco šeku z mého pohledu reálně znamenalo to, že pan předseda Schwarzenberg předal vládu nad TOP 09 panu ministrovi Kalouskovi a odebral se do politického důchodu. Předal panu ministrovi Kalouskovi bianco šek pro řízení této vlády, protože samozřejmě ODS ví, že bez ministra Kalouska obtížně bude existovat tato vláda. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP