(15.10 hodin)
(pokračuje Bárta)

Mlčení budiž souhlas, a proto mi dovolte krátce přejít k Ministerstvu dopravy. Ke dvěma bodům, kde žádám pana ministra Dobeše o informace k tématům nedobrého, nehospodárného, prokorupčního prostředí především na Ředitelství silnic a dálnic.

Dámy a pánové, nebudu vás dlouho zdržovat, ale uvedu jen ty nejzásadnější body.

Pan inženýr Šmíd, autorizovaný inženýr, zpracoval posudek pro brněnské Ředitelství silnic a dálnic, které jasně říká, že společnost Skanska za více než 15 milionů korun odvezla nadbytečnou zeminu a uskladnila ji na stanoveném místě. Tatáž společnost Skanska o pár kilometrů dál na dalším úseku této stavby vyfakturovala dalších přibližně 15 milionů korun naopak potřebné zeminy, kterou z jakéhosi neidentifikovaného místa naopak na potřebnou jinou stavbu dodala. Jsou poslanci LIDEM, kteří se domnívají, že ten problém je příliš technicistní, ale já se domnívám, že ten problém je velmi konkrétní a že ten problém je trestným činem, kdy pan ministr Dobeš odvolal konkrétní manažery brněnského Ředitelství silnic a dálnic, když si zadali tyto posudky, které jednoznačně dokladují, že zemina ze stavby jedné odvezená a na jinou stavbu dovezená je tou samou hlínou, jinými slovy řečeno, škoda způsobená Ředitelství silnic a dálnic a Ministerstvu dopravy ve výši 30 milionů korun.

Autoři, kteří identifikovali tuto lumpárnu, autoři, kteří vypracovali, zadali vypracování tohoto posudku, již nejsou zaměstnanci Ředitelství silnic a dálnic na kompetentních úřadech a já tvrdím, že byli záměrně odstraněni, aby nemohli dále pokračovat na identifikaci této jednoznačně pro stát poškozující aktivity společnosti Skanska.

Ti samí manažeři zadali jiný posudek, který jednoznačně upozorňuje, že společnost Skanska používá na místech, která k tomu neměla býti použita, takzvanou technologii vápnění, čímž způsobila k tomuto datu nevyčíslitelné škody pro Ředitelství silnic a dálnic a pro Ministerstvo dopravy. Tady tvrdím, že Ministerstvo dopravy, Ředitelství silnic a dálnic společností Skanska bylo poškozeno v řádu desítek milionů korun, a když na to konkrétní zaměstnanci Ministerstva dopravy, potažmo Ředitelství silnic a dálnic byli upozorněni, byli odejiti.

Proto žádám pana ministra Dobeše, aby vysvětlil další konkrétní lumpárnu v resortu Ministerstva dopravy, která je jen další třešničkou na dortu za tou největší a nejzásadnější chybou a tou je fiktivní převzetí stavby D47 z Ostravy na státní hranice.

Druhou zásadní věcí na Ministerstvu dopravy jsou zásadní pochybnosti s netransparentností výběrového řízení na tunel Ejpovice na Správě železniční dopravní cesty, které s ohledem na délku svého projevu a stejně na dopad debaty v této Sněmovně mi dovolte zkrátit pouhým konstatováním, že variantní řešení odevzdávání nabídek je v zásadním rozporu s transparentním přístupem k zakázkám na Správě železniční dopravní cesty, obzvláště v situaci, kdy se jedná o největší výběrové řízení na Správě železniční dopravní cesty za poslední léta, a že žádám ministra Dobeše, aby v tomto duchu jasně sdělil, jakým způsobem bude v této věci postupovat.

Děkuji za pozornost.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Další přihláška je zde od pana poslance Jiřího Štětiny, prosím.

 

Poslanec Jiří Štětina: Dobrý den, vážená paní předsedkyně, dámy a pánové, dovolte mi, abych předřadil bod číslo - abych navrhl předřadit bod číslo 43, sněmovní tisk číslo 700, před pevně stanovený bod číslo 87, sněmovní tisk 720. V zásadě se jedná o dva podobné sněmovní tisky, já si myslím, že poslanecký návrh je logičtější a širší. Dovoluji si ještě doporučit, aby v rámci těchto dvou bodů byla společná rozprava. Děkuji za slovo.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Pane poslanče, o té rozpravě - to bychom museli rozhodnout teprve poté, až by byly tyto body zahájeny. A úplně nejdřív budeme muset rozhodnout o tom, zda je takto předřadíme, jenom to je informace pro vás.

Nyní prosím pana poslance Romana Váňu.

 

Poslanec Roman Váňa: Vážená paní předsedkyně, dámy a pánové, po dohodě se zástupcem navrhovatele navrhuji vyřazení bodu z pořadu 46. schůze, a to konkrétně bodu číslo 88, je to sněmovní tisk 699, novela zákona o dani z přidané hodnoty. Děkuji.

 

Předsedkyně PSP Miroslava Němcová Ano, děkuji vám - a to byly snad všechny přihlášky, které jsem zde měla. Takže budeme moci hlasovat o těch návrzích, které zazněly. Sděluji, že omluvu, která mi byla ještě doručena od pana ministra dopravy Pavla Dobeše, který se omlouvá z dnešního jednání, a to z pracovních důvodů.

Nyní se vrátíme ještě k návrhům z grémia, odhlasovali jsme vyřazení čtyř bodů, ale je před námi hlasování o tom, abychom pevně zařadili body 39, 41, 42, 46 a 43, a to tak, že by byly zařazeny již za ty pevně zařazené body, které máme na programu.

 

O tomto návrhu rozhodneme v hlasování, které bude mít číslo 117. Zahajuji hlasování a táži se, kdo souhlasí s tím, aby body 39, 41, 42, 46 a 43 byly projednávány dnes po těch již pevně zařazených. Kdo je proti tomuto návrhu?

Hlasování číslo 117, přítomno 144, pro 131, proti 5, návrh byl přijat.

 

Pan kolega Stanjura navrhuje za prvé vyřazení bodu 90, je to sněmovní tisk 721.

Zahajuji hlasování číslo 118. Kdo souhlasí s vyřazením tohoto bodu? Kdo je proti návrhu?

Hlasování číslo 118, přítomno 145, pro 101, proti 38, návrh byl přijat.

 

Druhým návrhem pana kolegy Stanjury je pevné zařazení bodu 130, sněmovní tisk 732 na středu 26. 9. jako druhý bod.

Zahajuji hlasování číslo 119. Kdo souhlasí s tímto návrhem na pevné zařazení bodu? Proti návrhu?

Hlasování číslo 119, přítomno 149, pro 145, proti 2, návrh byl přijat.

 

A za třetí navrhuje pan poslanec Stanjura, aby v úterý 25. 9. po všech již pevně zařazených bodech z grémia byl zařazen ještě bod číslo 38, je to sněmovní tisk 783.

Zahajuji hlasování číslo 120. Ptám se, kdo je pro toto zařazení. Proti návrhu?

Hlasování číslo 120, přítomno 149, pro 145, proti 2, návrh byl přijat.***




Přihlásit/registrovat se do ISP