(15.00 hodin)

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Děkuji za tento logický návrh. Ještě někdo další? Pan poslanec Pavel Kováčik. Prosím, pane předsedo, máte slovo.

 

Poslanec Pavel Kováčik: Děkuji, pane předsedající. Paní a pánové, přeji hezké dobré odpoledne. Návrh se rovněž poměrně podrobně a široce zabývá zdravotními pojišťovnami. Doporučuji proto projednání i ve zdravotním výboru. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Zdravotní výbor, ano. Ještě někdo další? Pan předseda klubu TOP 09 Miroslav Kalousek. Prosím, pane předsedo, máte slovo.

 

Poslanec Miroslav Kalousek: To se nedá nic dělat, protože rozhodující příspěvek k strukturálnímu deficitu je deficit na důchodovém účtu. Pak by se tomu logicky měl věnovat i výbor pro sociální politiku.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Ano, výbor pro sociální politiku. Pan kolega Opálka ještě s návrhem na výbor. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Miroslav Opálka: Z té logiky, jak tady hovoří kolega Kalousek, se vedou zvlášť důchodové peníze ještě na Ministerstvu vnitra, na Ministerstvu obrany a na Ministerstvu spravedlnosti. Když všichni, tak všichni. (Smích a potlesk vpravo.)

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Ano, pane poslanče, ale ještě neodcházejte, já si chci ujasnit, co to znamená, všichni. Protože výbor pro obranu je garantem rozpočtu Ministerstva obrany, výbor pro bezpečnost Ministerstva vnitra, jestli máte na mysli tedy tyto dva pojišťovací systémy, tak potom těmto dvěma výborům. Ale já bych to chtěl slyšet od vás, abych vás nemusel nahradit jako navrhovatele.

 

Poslanec Miroslav Opálka: Ministerstvo financí, tzn. rozpočtový výbor, tam je to jasné. Ministerstvo obrany, to je branný výbor, Ministerstvo vnitra bezpečnostní výbor a spravedlnosti ústavněprávní výbor, jestli jsem správně.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: ÚPV je navržen, ano. Ještě pan kolega Stanjura. Prosím, pane předsedo, máte slovo.

 

Poslanec Zbyněk Stanjura: Je to návrh k bodu 15 i 16. Dlouze jsme tady mnozí diskutovali o tom, jaká je dluhová brzda pro komunální a krajské politiky, takže navrhuji i do výboru pro veřejnou správu. Oba dva body, 15 i 16, 17 ne.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Samozřejmě můžete odkázat na ten návrh, až budeme projednávat ten bod. Teď už nejsme ve sloučeném, musíme každý bod projednávat zvlášť. V tomto ohledu nemohu přijmout návrh i do bodu 16 a 17. Dobře.

Shrnu. Výbor ústavněprávní, výbor pro zdravotnictví, výbor pro sociální politiku, výbor pro obranu, výbor pro bezpečnost a výbor pro veřejnou správu. Budeme hlasovat jednotlivě.

 

Hlasování 138, které jsem zahájil, výbor ústavněprávní. Kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 138, z přítomných 153 pro 148, proti nikdo, výbor ústavněprávní byl schválen.

 

Výbor pro zdravotnictví, a to v hlasování 139, které jsem zahájil. Kdo je pro? Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 139, z přítomných 153 pro 64, proti 57, návrh nebyl přijat.

 

Nyní výbor pro sociální politiku v hlasování 140, které jsem zahájil. Ptám se, kdo je pro. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 140, z přítomných 154 pro 64, proti 56, také nebylo přijato.

 

Nyní výbor pro obranu v hlasování 141, které jsem zahájil. Kdo je pro výbor pro obranu? Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 141, z přítomných 156 pro 62, proti 57, návrh nebyl přijat.

 

Nyní budeme hlasovat pro výbor pro bezpečnost v hlasování 142, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro. Kdo je proti přikázání výboru pro bezpečnost? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 142, z přítomných 156 pro 63, proti 58, také nebylo přijato.

 

Poslední hlasování, hlasování 143, které jsem zahájil. Kdo je pro přikázání výboru pro veřejnou správu? Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 143, z přítomných 156 pro 67, proti 50, návrh také nebyl přijat.

 

Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání ústavněprávnímu výboru jako dalšímu výboru k projednání. Lhůta se nestanoví, protože jde o ústavní zákon. Končím bod číslo 15 a budeme projednávat přikázání u tisku 412.

 

16.
Vládní návrh zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti
/sněmovní tisk 412/ - prvé čtení

Tady organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání rozpočtovému výboru, a to jako výboru garančnímu. Má někdo jiný návrh jako garanční výbor? Není tomu tak.

 

Přistoupíme k hlasování pořadové číslo 144. Kdo je pro, aby rozpočtový výbor byl výborem garančním? Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 144, z přítomných 156 pro 151 poslanec, proti nikdo. Bylo schváleno.

 

Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání rozpočtovému výboru jako garančnímu výboru. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Má někdo návrh na přikázání dalšímu výboru? Pan poslanec Stanjura.

 

Poslanec Zbyněk Stanjura: Tak abych vyhověl předepsanému postupu, jak avizoval pan místopředseda Sněmovny, navrhuji přikázat tento tisk výboru pro veřejnou správu.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Tedy výboru pro veřejnou správu jako dalšímu výboru. Pan poslanec Marek Benda. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Marek Benda: Dovolím si navrhnout, aby i tento tisk byl přikázán ústavněprávnímu výboru pro případ, že by došlo k nějaké dohodě a část z něho se přenášela do ústavního zákona. Pak si myslím, že je třeba, aby to bylo projednáno i po té právní stránce o obojím v ústavněprávním výboru, protože věřím tomu, že dojde k nějaké dohodě, která ústavní zákon nějakým obsahem naplní, a ten obsah bude muset být vzat z tohoto zákona o pravidlech rozpočtové odpovědnosti.

 

Místopředseda PSP Vojtěch Filip: Dobře, děkuji. Jiný návrh nevidím.

Budeme tedy hlasovat, a to v hlasování pořadové číslo 145, které jsem zahájil. Kdo je pro přikázání výboru pro veřejnou správu? Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 145, z přítomných 158 pro 80, proti 48, návrh byl přijat.

 

Nyní budeme hlasovat pro výbor ústavněprávní, a to v hlasování 146, které jsem zahájil. Kdo je pro přikázání ústavněprávnímu výboru? Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 146, z přítomných 158 pro 146, proti 1, návrh byl přijat.

 

Konstatuji, že dále tento návrh byl přikázán k projednání výboru pro veřejnou správu a výboru ústavněprávnímu jako dalším výborům Poslanecké sněmovny. Tím končím bod číslo 16.

 

Otevírám bod číslo 17 po sloučené rozpravě.

 

17.
Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony
v souvislosti s přijetím právní úpravy rozpočtové odpovědnosti
/sněmovní tisk 413/ - prvé čtení

Konstatuji, že se budeme zabývat přikázáním výboru k projednání. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu podle změny zákona o jednacím řádu. Navrhuje někdo přikázat jinému výboru jako garančnímu? Není tomu tak.

 

Rozhodneme v hlasování pořadové číslo 147, které jsem zahájil, a ptám se, kdo je pro přikázání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu. Kdo je proti? Děkuji vám.

Hlasování pořadové číslo 147, z přítomných 158 pro 150, proti nikdo, návrh byl přijat. Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání rozpočtovému výboru jako výboru garančnímu. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP