(11.20 hodin)

 

Poslankyně Květa Matušovská: Nyní tedy budeme hlasovat poslední pozměňovací návrh pana poslance Munzara pod variantou tři. Je to pozměňovací návrh, kde má dojít ke zrušení zvýhodnění vozidel poháněných na zemní plyn nebo biometan, ale naráží to, jak už tady bylo řečeno, na Národní akční plán mobility. Pozměňovací návrh hospodářský výbor doporučuje.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Pan ministr? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 121, přihlášeno 174 poslanců, pro 61, proti 72. Návrh nebyl přijat.

 

Poslankyně Květa Matušovská: Dále budeme hlasovat o pozměňovacím návrhu pana poslance Skopečka pod písmenem G. Je to pozměňovací návrh, který ruší pro rok 2020 zcela časové zpoplatnění na celé dálniční síti pro vozidla do 3,5 tuny. Je to výpadek Státního fondu dopravní infrastruktury 5,2 miliardy korun. Hospodářský výbor nedoporučuje.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Pan ministr? (Nesouhlas.)

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování č. 122, přihlášeno 174 poslanců, pro 53, proti 80. Návrh nebyl přijat.

 

(Hlásí se poslanec Klaus.) K hlasování? Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Václav Klaus: Dobrý den. Já jsem hlasoval pro a chtěl jsem hlasovat pro. Ale myslím si, že zpravodaj nemá žádné právo říkat, co to přinese za výpadek ze státního rozpočtu. To je prostě ovlivňování poslanců. Máte říct, jaké je stanovisko výborů, a nazdar! Vládní většina odmítne a hlasujeme dál. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Pane poslanče, v této fázi je možné vystupovat pouze k hlasování, což v tomto případě tak nebylo. Pan poslanec chce vystoupit - vyjádřit se k hlasování.

 

Poslanec Petr Vrána: Dobrý den. Já se omlouvám, já jsem u hlasování číslo 118 hlasoval pro, chtěl jsem hlasovat proti. Nezpochybňuji hlasování. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Ano, informace pro stenozáznam. Děkuji. Vyrovnali jsme se se všemi pozměňovacími návrhy, takže nyní přikročíme k hlasování o celém návrhu zákona.

 

Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna vyslovuje souhlas s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, podle sněmovního tisku 409 ve znění schváleném Poslaneckou sněmovnou."

Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 123, přihlášeno 173 poslanců, pro 171, proti nikdo. Konstatuji, že s návrhem zákona byl vysloven souhlas.

 

Děkuji paní zpravodajce, děkuji panu ministrovi a končím projednávání tohoto bodu.

 

Nyní se budeme zabývat bodem číslo 22. Jde o

 

22.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb.,
o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 326/ - druhé čtení

Projednávání tohoto bodu jsme přerušili ve čtvrtek 6. června na 30. schůzi Poslanecké sněmovny. Bod byl přerušen před otevřením obecné rozpravy, během úvodního vystoupení zpravodaje garančního výboru.

Připomínám, že návrh jsme v prvém čtení přikázali k projednání hospodářskému výboru jako výboru garančnímu. Další výbor, který se tímto návrhem zabýval, byl výbor pro bezpečnost. Usnesení výboru máme k dispozici jako sněmovní tisky 326/1-4.

U stolku zpravodajů už je pan ministr dopravy Vladimír Kremlík a zpravodajem garančního výboru byl pan poslanec Martin Kolovratník, kterého dnes má zastoupit pan poslanec Feranec, tak ho také prosím, aby se ujal místa u stolku zpravodajů. Rovnou se ptám pana zpravodaje, zda chce dokončit vystoupení, které tady začal pan původně určený zpravodaj Kolovratník a které bylo přerušeno. Přejete si dokončit, tak prosím, pane zpravodaji.

Jenom aby bylo úplně jasné, v jaké jsme situaci. Minule pana ministra zastupovala paní ministryně spravedlnosti, úvodní slovo řekla, potom vystoupil zpravodaj, který nedokončil svoje vystoupení, takže nyní má slovo pan zpravodaj. Má-li zájem pan ministr, tak mu potom samozřejmě dám také slovo. Prosím, pane zpravodaji, máte slovo.

 

Poslanec Milan Feranec: Děkuji, pane předsedající. Vážení členové vlády, dámy a pánové, já jenom krátce připomenu hlavní informaci z té zpravodajské zprávy. Tato novela zákona 266/1994 Sb., o dráhách, je zásadní a jedná se o velmi rozsáhlou novelu. Primární novela (nesrozumitelné) přijmout takzvaný čtvrtý železniční balíček, s tím, že tato novela se soustředí na ten tržní pilíř toho čtvrtého železničního balíčku. To znamená, ta liberalizace trhu. Asi i proto je podáno tolik pozměňovacích návrhů, protože to je záležitost, která pochopitelně zajímá hodně lidí, a hodně poslanců se tomu věnuje.

Jenom připomenutí. Návrh zákona byl zaslán 7. 11. 2018, garanční výbor hospodářský, další výbor pro bezpečnost. Bylo podáno celkem (nesrozumitelné) pozměňovacích návrhů. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Ještě než dám slovo panu ministrovi, abychom byli v souladu s jednacím řádem, tak se ptám zpravodaje výboru pro bezpečnost pana poslance Marka Nováka, zda si přeje také vystoupit. Přeje. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Marek Novák: Děkuji za slovo, pane předsedající. Vážené kolegyně, vážení kolegové, milá vládo, usnesení výboru pro bezpečnost č. 89 z 21. schůze, která se uskutečnila 4. dubna 2019 k tomuto vládnímu návrhu zákona, zní:

Výbor pro bezpečnost Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky na základě výsledků jednání podvýboru pro hasičský záchranný sbor České republiky, po vystoupení náměstka ministra dopravy Ing. Ladislava Němce, po zpravodajské zprávě přednesené poslancem Markem Novákem a po obecné a podrobné rozpravě

I. doporučuje Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR, aby s vládním návrhem zákona, kterým se mění zákon č. 266/1994 Sb., o dráhách, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony, sněmovní tisk 326, vyslovila souhlas ve znění pozměňujících návrhů - ohledně jejichž přesného znění si vás dovolím odkázat na sněmovní tisk č. 326/4, který vám byl elektronicky doručen;

II. pověřuje předsedu výboru, aby toto usnesení předložil předsedovi Poslanecké sněmovny Parlamentu;

III. zmocňuje zpravodaje výboru, aby s tímto usnesením seznámil Poslaneckou sněmovnu Parlamentu ČR - což jsem právě učinil.

Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Petr Fiala: Děkuji. Já v tuto chvíli otevírám obecnou rozpravu a s přednostním právem vystoupí pan ministr Kremlík. Prosím, pane ministře, máte slovo.

 

Ministr dopravy ČR Vladimír Kremlík Vážený pane předsedající, děkuji za slovo. Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, jak zde bylo řečeno, já jsem se minulého jednání Poslanecké sněmovny nezúčastnil a zastupovala mě paní ministryně Benešová, která načetla úvodní slovo. Tehdy jsem se účastnil jednání s panem prezidentem a řádně jsem se omlouval. Bylo by ode mě nezdvořilé, abych alespoň ten zákon 266, vládní návrh, stručně neuvedl.

Ministerstvo dopravy předkládá k projednání návrh zákona, kterým se mění zákon č 266/1994 Sb., o dráhách. Hlavním cílem a smyslem předkládaného návrhu zákona je provést implementaci relevantních předpisů Evropské unie, a to příslušné směrnice z roku 2016 č. 2370, nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/2338 a nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/424. Nad rámec této implementace je navrhováno rovněž odstranění několika nedostatků stávající právní úpravy obsažené v samotném zákoně o dráhách a dále v zákoně č. 194/2010, o veřejných službách v přepravě cestujících. I tyto změny jsou však relevantní z hlediska právních předpisů Evropské unie. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP