(14.50 hodin)
(pokračuje Markéta Pekarová Adamová)

Jako druhý v tomto bloku zazněl návrh na zařazení bodu 46, sněmovní tisk 61. To znamená, tentokrát hlasujeme o tom, že by to byl druhý bod bloku prvních čtení.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro tento návrh? Ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

hlasování číslo 9 bylo přihlášeno 188 poslankyň a poslanců a pro hlasovalo 168 z nich. Návrh byl přijat.

 

Jako třetí bod bychom hlasovali bod číslo 50, sněmovní tisk 68, zařadit jako třetí bod bloku prvních čtení.

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro tento návrh? Ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

hlasování číslo 10 přihlášeno 188 poslanců, pro hlasujících 168 z nich. Návrh byl přijat.

 

A poslední z návrhů pana poslance Výborného je bod číslo 34 jako pátý bod bloku prvních čtení, je to sněmovní tisk 39.

Zahajuji hlasování. Kdo je pro pevné zařazení tohoto bodu? Ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

Hlasování číslo 11, přihlášeno 188 poslanců (na tabuli 187), pro 102, proti 81. Návrh byl přijat.

 

Vypořádali jsme všechny návrhy, které zazněly od pana předsedy Výborného, to znamená, všech těchto pět bodů je zařazeno pevně v bloku prvních čtení.

Poslední návrh, který dnes zazněl k pořadu schůze, byl návrh od paní poslankyně Válkové. Nicméně vzhledem k tomu, že podmínka zařazení bodu nebyla splněna, nebyla prohlasována, tak tento návrh je nehlasovatelný.

Tím jsme se tedy vypořádali se všemi návrhy na změnu pořadu schůze. (Šum v sále.) Ještě byl nějaký opomenutý, když tady vidím přihlášené? (Krátké ujasnění.) Pardon, omlouvám se, dám chviličku pauzu, vidím přihlášené, ano.

Tak jsem byla upozorněna, že jsme nehlasovali zařazení bodu 47. Omlouvám se za to. Hlásil se ještě s přednostním právem pan předseda Fiala? (Odpovídá mimo mikrofon.) To bylo právě upozornění na to. Děkuji za upozornění pány předsedy, omlouvám se za to, a budeme tedy hlasovat.

 

Je to předřazení bodu 47, je to zařazení jako čtvrtý bod bloku prvních čtení, sněmovní tisk 63.

Zahajuji hlasování. Ptám se, kdo je pro? Ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

hlasování číslo 12 je přihlášeno 188 poslanců a pro bylo 101 z nich. Návrh byl přijat.

 

Poprosím ještě pro jistotu jednou, že bylo všech pět bodů pana poslance Výborného prohlasováno - omlouvám se ještě jednou za opomenutí toho bodu. Nicméně vypořádali jsme skutečně všechny návrhy na změnu pořadu.

 

A nyní budeme tedy hlasovat o celém návrhu pořadu 6. schůze Poslanecké sněmovny, jak byl písemně předložen a upraven právě schválenými pozměňovacími návrhy. Dávám tedy hlasovat o pořadu schůze.

Kdo je pro, ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?

hlasování číslo 13 bylo přihlášeno 188 poslankyň a poslanců, pro 103 přítomných. Návrh pořadu schůze tímto byl schválen.

 

Nyní tedy můžeme podle pořadu přistoupit k projednávání bodu

 

1.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 117/1995 Sb.,
o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů
/sněmovní tisk 116/ - zkrácené jednání

Před projednáváním tohoto tisku bychom podle § 99 odst. 5 měli posoudit, zda jsou podmínky pro projednání zmíněného návrhu zákona ve zkráceném jednání. Já tedy otevírám rozpravu.

Nevidím nikoho přihlášeného. Pokud se tedy do rozpravy nikdo nehlásí, tak ji končím a přikročíme k hlasování.

 

Přednesu návrh usnesení: "Poslanecká sněmovna konstatuje, že nadále existují podmínky pro projednání vládního návrhu zákona, kterým se mění zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů, sněmovní tisk 116, ve zkráceném jednání."

Poprosím o hlasování. Kdo je pro, stiskne tlačítko, zvedne ruku. Kdo je proti?

hlasování číslo 14 bylo přihlášeno 188 poslankyň a poslanců, z nichž 171 bylo pro. Já tedy konstatuji, že jsme usnesení přijali a projednáváme v legislativní nouzi nadále ve zkráceném jednání.

 

Otevírám tento bod, sněmovní tisk 116. Předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka. Prosím, ujměte se slova.

 

Místopředseda vlády, ministr práce a sociálních věcí ČR Marian Jurečka: Děkuji. Dobré odpoledne, vážená paní předsedkyně, členové a členky vlády, vážené poslankyně, poslanci. Dovolte mi, abych uvedl návrh zákona, sněmovní tisk 116. Je to zákon č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře.

Smyslem návrhu tohoto zákona je reagovat na současnou situaci na trhu s energiemi, kde vidíme dynamický vývoj v posledním pololetí roku 2021 a zároveň také vnímáme ty odhady... (Odmlčuje se pro hluk v sále.) Zároveň také vnímáme odhady Ministerstva průmyslu a obchodu a Energetického regulačního úřadu, které hovoří o tom, že by zvýšení v průměru v roce 2022 mohlo být v případě elektřiny o 37 % a v případě plynu zhruba o 40 %. Na tu situaci jsme se jako vláda rozhodli rázně a jasně reagovat tím, že předkládáme tuto novelu, kdy upravujeme výše normativů pro příspěvek na bydlení tak, abychom touto pomocí, adresnou konkrétní pomocí, byli schopni pomoci lidem, na které negativně situace s cenami energií bude dopadat.

V návrhu zákona také upravujeme několik dalších věcí, a to, že rozšiřujeme okruh možných žadatelů na lidi, kteří jsou například v podnájmech nebo mají různá břemena služebnosti, a případně ještě bude reagovat asi i kolega poslanec Kaňkovský ještě jedním návrhem tak, abychom to spektrum lidí, kterým je potřeba pomoci, měli zaplněno a aby nám tam nezůstávala nějaká takzvaná bílá místa na mapě.

A pak je tam třetí úprava, která dává vládě zmocnění, aby mimořádně v roce 2022 vláda mohla případně ještě reagovat na další vývoj na cenu s energiemi, pokud by docházelo ještě k nárůstu ceny elektřiny nebo plynu tak, aby vláda svým nařízením vlády mohla v roce 2022 zvýšit normativy, aby pomoc byla potom adekvátní situaci, protože je dneska těžké předjímat, jaká bude situace ve druhém, ve třetím nebo ve čtvrtém kvartálu. Takže to jsou ty konkrétní parametrické změny. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP