(18.20 hodin)
(pokračuje Vít Rakušan)

A pro pana poslance Kotena už jenom velmi krátce. Já si myslím, že Evropská unie po vás osobně, prostřednictvím paní předsedající, nechce, abyste se cítil tak či onak, pouze zjednodušujícím způsobem primární evropská legislativa definuje evropské občanství jako občanství kohokoliv z členských států Evropské unie. Je to jenom zjednodušující terminus technicus, který vás, pane poslanče Kotene, rozhodně nezavazuje k tomu, abyste o sobě kdekoliv říkal, že jste Evropanem. Chápu, že by vás to bolelo - mě osobně nikoliv, ale je to skutečně terminus technicus.

 

Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Děkuji za dodržení času a poslední s faktickou poznámkou je přihlášen pan poslanec Lang. Pane poslanče, vaše dvě minuty, prosím.

 

Poslanec Hubert Lang: Děkuji, paní předsedající. Já bych chtěl tady říct ještě za hnutí ANO, jak už tedy řekla moje předřečnice, naše stínová ministryně vnitra, my přes to, že tento spis je obsáhlý, s tím nemáme problém, podpoříme ho za hnutí ANO. A chtěl bych říci, že cizinecká policie léta žádala vlastně, aby se zpřísnily tresty pro převaděčství, a jestli to akcelerovalo dejme tomu ten válečný konflikt Ukrajina-Rusko, jedině dobře. A chtěl bych říci, byť to neříkám často, že v tomto okamžiku bych chtěl i pochválit Ministerstvo vnitra a pana ministra Rakušana za přípravu tohoto tisku, na kterém jsme se podíleli napříč politickým spektrem, a v určitých okamžicích, které se týkají třeba obecně bezpečnosti, je vidět, že můžeme najít i na určitých nekonfliktních věcech shodu. Za to bych chtěl poděkovat a myslím si, že je to opravdu tisk, který by neměl být konfliktní. Nechci to nějak natahovat a myslím si, že bychom to mohli propustit úplně v klidu do dalšího čtení. Takže děkuji za to.

 

Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Také děkuji za dodržení času. Je přihlášen pan zpravodaj. Pane zpravodaji, prosím.

 

Poslanec Petr Letocha: Také děkuji. Vidím, že je tady téměř shoda právě pro to, co říkal pan ministr, a děkuji také paní Vildumetzové Mračkové za tato slova.

Vzhledem k tomu, že účinnost tohoto zákona je navržena od 1. 7., rád bych navrhl zkrácení lhůt k projednávání ve výborech o 30 dnů na 30 dnů. Děkuji.

 

Místopředsedkyně PSP Klára Dostálová: Děkuji, a protože do obecné rozpravy se už nikdo nehlásí, obecnou rozpravu končím. Chci se zeptat, zda je zájem o závěrečná slova - pana ministra, pana zpravodaje? (Zájem neprojevili.) Děkuji.

Vzhledem k tomu, že napadl ani návrh na vrácení nebo zamítnutí předloženého návrhu, budeme se nyní zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání. Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru. Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání výboru pro bezpečnost jako výboru garančnímu. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu? Nikoho nevidím.

Zaznamenala jsem zájem o odhlášení, tak jsem vás všechny odhlásila. Prosím, abyste se přihlásili svými kartami.

Děkuji, dostala jsem upozornění od pana poslance Kotena, že padl návrh k předloženému návrhu na dopracování, to znamená, na dopracování navrhovateli, to znamená, nejprve se tady musíme vypořádat s tímto návrhem. Zagonguji, aby se dostavili všichni kolegové.

 

Ale protože vidím, že většina kolegů už je v sále, nyní budeme hlasovat o vrácení předloženého návrhu navrhovateli k dopracování.

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 38, přihlášeno 145 poslankyň a poslanců, pro 17, proti 80. Návrh nebyl přijat.

 

A nyní se tedy dostáváme k přikázání garančnímu výboru. Jak už jsem říkala, návrh byl přikázán výboru pro bezpečnost jako výboru garančnímu. Navrhuje někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu? Nikoho nevidím, takže přistoupíme k hlasování.

Zahajuji hlasování a ptám se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 39, přihlášeno 148 poslankyň a poslanců, pro 147, proti nikdo. Návrh byl přijat.

 

Konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání výboru pro bezpečnost jako výboru garančnímu. Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Má někdo návrh na přikázání dalšímu výboru nebo výborům k projednání? Nikoho nevidím.

 

V obecné rozpravě zazněl návrh na zkrácení nebo prodloužení lhůty podle § 91 odst. 2 a 3. Ještě jednou se zeptám - to zkrácení lhůty bylo navrženo, pane zpravodaji... na 30 dnů. Děkuji.

Takže já zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 40, přihlášeno 150 poslankyň a poslanců, pro 132, proti nikdo. Návrh byl přijat.

 

Končím projednávání tohoto bodu.

Načtu omluvy: omlouvá se pan poslanec Sadovský Petr od 18.30 do 20.30 z pracovních důvodů a pan poslanec Milan Wenzl od 18.30 ze zdravotních důvodů.

Otevírám další bod, kterým je

 

6.
Vládní návrh zákona o kompenzacích zohledňujících dopady epidemie
onemocnění COVID-19 v roce 2022 osobám poskytujícím hrazené zdravotní služby
/sněmovní tisk 350/ - prvé čtení podle § 90 odst. 2

Upozorňuji, že je navrženo, abychom s návrhem zákona vyslovili souhlas již v prvním čtení. Z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr zdravotnictví Vlastimil Válek. Pane ministře, prosím, ujměte se slova. (Ministr se připravuje.) Pane ministře, prosím... (Reakce mimo mikrofon.) Dobře. Prosím, pane ministře.

 

Místopředseda vlády a ministr zdravotnictví ČR Vlastimil Válek: Já se omlouvám, paní předsedající, ty dny jsou stále náročnější a náročnější s každým týdnem, co se mi zvyšuje věk.

Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, přicházím s návrhem zákona o kompenzaci zohledňující dopady pandemie covid-19, zkráceně kompenzačním zákonem. Je to zákon, který již dvakrát prošel touto Poslaneckou sněmovnou. Já si stručně dovolím uvést návrh tohoto zákona.

Je to podobně jako v předchozích letech, kdy chceme mít připravenu legislativní normu, pokud by se ukázalo, že náklady v uplynulém roce, tedy v prvních třech měsících, vedly k nějakému negativnímu dopadu na zdravotnická zařízení, tak abychom měli nachystán zákon, který nás bude opravňovat vydat kompenzační vyhlášku a tyto zvýšené náklady kompenzovat. Podle nejnovějších dat zdravotních pojišťoven došlo v roce 2022 k významnému propadu následné a lázeňské péče, kdy u některých typů péče je propad až 20 % meziročně a dosahuje hodnoty 1,5 miliardy korun. Částečný dopad jednotek procent je pak také v nemocničních ambulancích nebo zdravotnické záchranné službě. To jsou ale předběžná data, my budeme mít plná data až někdy v druhé polovině roku. I z toho důvodu je potřeba, abychom byli potenciálně připraveni využít tento zákon k vydání kompenzační vyhlášky, byť bychom si mohli myslet, že to nebude potřeba, ale je potřeba být připraven. To je ten důvod, proč tento zákon předkládám a proč vás prosím o jeho podporu a zvážení pozitivního a rychlého projednání. Děkuji. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP