(11.50 hodin)

 

Poslanec Milan Feranec: Děkuji, děkuji. Takže já jsem tam načetl návrh, na základě kterého by byla osvobozena od daně z příjmu i vlastně odpuštění závazku podniku v restrukturalizaci. Abych vysvětlil: pokud dojde k dohodě s věřiteli, že oni prominou část svých pohledávek, aby i z hlediska zákona o dani z příjmu toto bylo osvobozeno od daně z příjmu. Není to žádná novinka, současný zákon o dani z příjmu obsahuje osvobození od daně z příjmu u odpuštění části dluhu, týká se to vlastně oddlužení standardního a týká se to i reorganizace. Takže účelem toho zákona je pod toto osvobození vlastně podřadit i odpuštění určitých dluhů v rámci preventivní restrukturalizace, takže toto je vlastně podstata navrhované změny.

Já se k tomu přihlásím v rámci podrobné rozpravy a pochopitelně poprosím potom o podporu tohoto pozměňovacího návrhu. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Moc vám děkuji, pane poslanče. Ano, v rámci podrobné rozpravy se k danému návrhu přihlaste.

Ptám se, zda někdo další se ještě hlásí do sloučené obecné rozpravy? Nikoho nevidím, v tom případě sloučenou obecnou rozpravu končím.

Ptám se pana ministra nebo pana zpravodaje, jednoho i druhého, zda chcete vystoupit se závěrečným slovem? Není tomu tak, děkuji.

Končím tedy sloučenou obecnou rozpravu.

Přerušuji projednání bodu 372 a vracím se k bodu 371, který tím otvírám.

 

8.
Vládní návrh zákona o preventivní restrukturalizaci
/sněmovní tisk 371/ - druhé čtení

Zahajuji podrobnou rozpravu a připomínám, že pozměňovací návrhy a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny. Jenom pro pořádek; ocitáme se v podrobné rozpravě sněmovního tisku 371. Prosím, pane zpravodaji.

 

Poslanec Pavel Staněk: Děkuji, pane předsedající. Já se nehlásím tentokrát jako zpravodaj, ale jako autor komplexního pozměňovacího návrhu, který je veden pod sněmovním dokumentem 2620. Jedná se o komplexní pozměňovací návrh k tomuto tisku 371 a řeší právě některé nesrovnalosti, které vyvstaly v průběhu projednávání na ústavně-právním výboru, a vlastně vznikl ve spolupráci s Ministerstvem spravedlnosti a po debatě s odbornou veřejností a akademickou sférou. Je to návrh, který nejenom odstraňuje některé interpretační nepřesnosti, odstraňuje nějaké legislativně technické nepřesnosti, ale zároveň napravuje i právě vzniklé a identifikované problematiky v průběhu projednávání celého legislativního procesu. Věřím tomu, že ten komplexní pozměňovací návrh, ke kterému se hlásím, a prosím, aby byl vámi také podpořen, v rámci projednávání výrazně zpřesňuje celou legislativu, v podstatě bude opravdu účinným nástrojem pro podnikatele ve složitějších dobách a najde i pro ně vhodná řešení situace, která samozřejmě se v podnikání někdy také stane. Takže předběžně děkuji za podporu tohoto mého pozměňovacího návrhu.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji vám, pane poslanče. Ptám se, zda v podrobné rozpravě k sněmovnímu tisku 371 se ještě někdo hlásí v podrobné rozpravě? Pokud tomu tak není, končím podrobnou rozpravu tohoto tisku.

Ptám se na závěrečná slova pana ministra nebo pánů zpravodajů, zda chcete závěrečné slovo? Není tomu tak.

Žádné návrhy na zkrácení lhůt a další nepadly, končím tedy druhé čtení tohoto návrhu.

 

Vracím se k přerušenému projednávání sněmovního tisku 372 po obecné rozpravě. Otevírám podrobnou rozpravu

 

9.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku
a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů,
zákon č. 312/2006 Sb., o insolvenčních správcích,
ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony
/sněmovní tisk 372/ - druhé čtení

Připomínám, že i zde pozměňovací a jiné návrhy přednesené v podrobné rozpravě musí být vždy odůvodněny. Připomínám, že se ocitáme v podrobné rozpravě sněmovního tisku 372. Prosím, pane poslanče, máte slovo.

 

Poslanec Pavel Staněk: Děkuji, pane předsedající. Opět se hlásím i u tohoto sněmovního tisku ke svému pozměňovacímu návrhu, který je veden jako sněmovní dokument 2621. Je to logická úprava sněmovního tisku v návaznosti na mnou načtený předchozí pozměňovací návrh u předchozího tisku 371 a samozřejmě zapadá do kontextu projednávané legislativy i v průběhu jeho řešení v rámci ústavně-právního výboru. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji vám a nyní eviduji přihlášku pana poslance Milana Ferance do podrobné rozpravy. Prosím, pane poslanče.

 

Poslanec Milan Feranec: Děkuji, pane předsedající. Navážu na to, co jsem říkal v rozpravě obecné. Tím představím pozměňovací návrh k sněmovnímu tisku 372 s tím, že dosavadní část pátá včetně nadpisu nově bude znít: Část pátá. Změna zákona o dani z příjmů. Zákon č. 586/1992 Sb. plus těch, jak jsem říkal, 188 novelizací včetně pěti nálezů Ústavního soudu se mění takto, že v § 19 odst. 1 písm. h) včetně poznámky pod čarou bude znít: "h) příjmy plynoucí z odpisu dluhu při oddlužení, reorganizaci nebo preventivní restrukturalizaci provedené podle zvláštního právního předpisu, pokud jsou podle zvláštního právního předpisu zaúčtovány ve prospěch výnosů". A poznámka devatenáctá pod čarou bude znít: "Zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsoby jeho řešení, ve znění pozdějších předpisů, a zákon o preventivní restrukturalizaci." Druhý bod - § 24 odst. 2 písm. y) se na konci bodu 6 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se bod 7, který zní: "který je v preventivní restrukturalizaci, pokud je pohledávka přímo dotčena restrukturalizačním plánem a zanikla prominutím dluhu podle účinného restrukturalizačního plánu".

To odůvodnění už jsem říkal v obecné rozpravě, nicméně to znovu zdůrazním. Jedná se o to, aby postup při osvobození od daně z příjmu podle zákona o preventivní restrukturalizaci byl stejný, jak je to v případě reorganizace. Říkám to takhle podrobně proto, že jsem na poslední chvilku řešil změnu tohoto návrhu, takže tak, jak jsem to přednesl, takhle to platí. Děkuji.

 

Místopředseda PSP Jan Bartošek: Děkuji. Jestli tomu dobře rozumím, jsou to návrhy přímo načtené na plénu, nikoliv uvedené v systému. Děkuji vám.

Ptám se, zda někdo další se ještě hlásíte do podrobné rozpravy? Nikoho nevidím. V tom případě končím podrobnou rozpravu.

Ptám se pana ministra a pánů zpravodajů, zda chcete závěrečné slovo k tomuto tisku? Není tomu tak. Já vám děkuji.

Končím druhé čtení tohoto návrhu zákona.

 

Otevírám další bod dnešního jednání

 

3.
Vládní návrh zákona o zrušení obsoletních právních předpisů
/sněmovní tisk 347/ - druhé čtení

Z pověření vlády předložený návrh zákona uvede místopředseda vlády a ministr vnitra Vít Rakušan. Prosím vás, pane ministře, abyste se ujal slova.

 

Místopředseda vlády a ministr vnitra ČR Vít Rakušan: Děkuji vám za slovo, vážený pane místopředsedo. Vážené dámy, vážení pánové, kolegyně, kolegové, už jsem se podrobněji k danému návrhu vyjadřoval v rámci projednávání v prvním čtení. Zrekapituluji jenom ty nejdůležitější danosti předkládaného návrhu.

Cílem návrhu tohoto zákona je zrušit 6 667 obsoletních právních předpisů, tedy předpisů, které jsou vyhaslé a v praxi neaplikovatelné. Dalších 3 616 právních předpisů, které už byly dříve zrušeny, ovšem pouze obecně, pak zákon s ohledem na princip právní jistoty prohlašuje za zrušené výslovně. Český právní řád tak bude pročištěn o 10 283 zbytečných právních předpisů. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP