(12.20 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)

My jsme - a já, když jsem přišel do politiky, tak jako ministr financí jsem chtěl, aby lidi viděli, protože já nejsem na to mluvení, že něco za námi zůstane. Proto jsem jako ministr financí prohlásil, nevím, v kterém roce to bylo, že neexistuje, aby se stalo, že nebudou peníze pro dopravní infrastrukturu. A vše, co se teď staví, co je připraveno, co je rozestavěno, vlastně přišlo s nástupem ministra Ťoka. Ano, on byl ten, který - a samozřejmě, já jsem to chtěl, já jsem mu jasně řekl, proč trvá výstavba dálnice D8 tak dlouho? Já jsem mu řekl - musíte ji dostavět. Tak ji dostavěl, v prosinci 2016 jsme ji otevírali. Třicet dva let to trvalo. Nebo dálnice kolem Hradce. Kolik to trvalo? Čtyřicet let. Takže Ťok byl ten, který s tím přišel. Já jsem na něho tlačil, já jsem mu řekl, vždycky budou peníze. A pokud se teď staví 200 kilometrů dálnic a tento rok se bude otevírat 111, tak je to výsledek naší práce.

No a pan Kupka, ten to má jednoduché. On je hlavně na to mluvení, on jako bývalý mluvčí, takže mluví tím krásným hláskem a otevírá všechno. Minulý rok obchvat Bludova, obchvat Svitav, D7 Chlumčany, obchvat Havlíčkův Brod, modernizace železniční trať z Prahy do Mstětic, silniční obchvat Jílového u Prahy, rekonstrukce dálnice D5, nový úsek dálnice D7. Jedno za druhým. Obchvat Karviná a tak dále. To všechno jsme my tlačili. Dopředu. No.

Takže už teď se chystá velká sláva a pan premiér v prosinci tohoto roku půjde otevřít - už se chystá termín - první PPP projekt, který odmakal Havlíček, v historii naší země, strakonická dálnice. První. Já nevím, kolik je to, jestli je to 30 nebo 40 kilometrů. Ano, ale zkuste, pane ministře nebo pane premiére - pan premiér ne, ten nedělá nic, jen ty projevy a pásky - ale zkuste něco vašeho, zkuste něco udělat vy.

Tady vidím ministra kultury. Tak Nová scéna, pane ministře, když vás vidím. Kdy bude Nová scéna? Kdy odvoláte tu bábu z té Národní galerie? Vždyť to je marné! Já jsem tam vzal Macrona, ukázal jsem mu francouzskou sbírku, kterou koupil Masaryk, dneska má miliardové hodnoty. Národní galerie, měli jsme krásný projekt, ne? Proč to neděláte? Nová scéna. My jsme opravili Národní muzeum, Státní operu, my jsme dělali Invalidovnu a další ty projekty, které potom tady pan premiér se nestyděl prodávat v rámci jejich 50 nebo 100 bodů úspěchu. Naše práce!

Prosím vás, Muzeum totality. Ne, tam mě vzal Herman 2016. Kolik to dalo práce tam to všechno dát do pořádku, aby to získal stát. Má to ÚZSVM, ne? Muzeum totality. Byl se tam vyfotit pan premiér, byl tam pan Stanjura, byl tam i zbytečný ministr se vyfotit. A kde to je? Kdy budete klepat? Páska kdy bude? Klepejte. To je můj projekt, tak ho dorazte. Kolik jsme měli těch projektů? Tak v tom pokračujte. Udělali jsme vám Národní investiční plán. Já jsem si sem jen tak odskočil z té dopravy k vám. Ne?

My jsme měli ministra Zaorálka. Ten byl na to mluvení geniální. Tak jsem mu pomáhal, i když byl tedy z jiné strany, aby něco ukázal. Císařské lázně kdybych nenavštívil, nikdy nejsou. Teď tam chodí všichni ti lepší podnikatelé a ten mainstream se fotit. Vy nemáte dobrý pocit, když vidíte nějakou ruinu a potom je to super? Ne? Těch zámků a toto všechno, Národní památkový ústav. Vy máte takový rezort, kde můžete těm lidem něco ukázat, že něco se vytvoří, co naši předkové vystavěli.

No, tak se vrátím k nejlepšímu, nejšťastnějšímu ministrovi Kupkovi, ten nejlíp mluví ze všech. Tak nádraží, 10 miliard jsme dali do nádraží. V Teplicích jsem byl dvakrát a potom přišel pan premiér a se tam vyfotil, že proč to neděláme, a už je hotovo. Rekonstrukce budovy ve stanici Teplice v Čechách se stala železniční stavbou roku. Výpravná budova získala hlavní cenu v kategorii rekonstrukce historických staveb. Naše práce. Hlavní nádraží v Praze, ten přechod, aby lidi nechodili po kolejích na Žižkov. Já jsem mu říkal, proč to neudělali, třicet let? Tak jsme to udělali. Taková prkotina.

Chtěl jsem něco těm lidem ukázat. Toto jsme my udělali. Tady jsme to začali. A my jsme vám uznali vaše věci. Ale vy jste neměli nic. Stanjura jako ministr dopravy v roce 2012 a 2013 začal rekonstruovat dva úseky D1. Tak my vám to uznáme. Vy nám neuznáte nic. Vy jenom se tváříte - naše, naše. No tak co jste toho mohli udělat, ne? Ťok to začal. Ťok to začal. A kolik to bylo, kolik trvá taková příprava? My jsme udělali ten zákon na vykoupení pozemků a ten projekt a vysoutěžili. A tak dále. No, takže ministr Kupka je šťastný, protože ten má toho nejvíce. A samozřejmě je důležité, aby se v tom pokračovalo.

Tady je článek Česko zažívá boom ve stavbě dálnic. Ale už na rok 2025 chybí desítky miliard. Já jsem kdysi posílal ministry dopravy do Rakouska, aby se naučili projekt ASFINAG. To je rakouská firma, která v podstatě funguje asi, nevím to přesně, jako akciová společnost, takže může vlastně i brát ty úvěry. Teď to vlastně Stanjura trošku obelhal, ten rozpočet, a vzal si vlastně úvěr mimo rozpočet. A udělejte to. Udělejte to! Proč to neděláte? Vy se jenom chlubíte naší prací, a když se podívám, co vy jste dělali - jak to vlastně bylo do roku 2010? My jsme slyšeli ty různé kšefty, jak to tam chodilo. A potom přišel Bárta a údajně chtěl taky, oni mu to nedali, tak to celé zazdil. Ano, to jsou takové drby.

Kolik se zahájilo a zprovoznilo dálnic 2011? Nula. 2012 - nula. 2013 - 800 metrů. 2014 - nula. To je ještě důsledek váš. Takže vy jste za čtyři roky zahájili 800 metrů. A ještě máte tu drzost nám něco o tom vykládat a pan premiér se stále chlubí, jak je to úžasné, jak on všechno. Takže lidi by měli vědět, že je to naše práce, že my jsme to odmakali a vše, co se tento rok bude otevírat, a nebude toho málo, nebude toho málo, tak samozřejmě to jsme odmakali my. Ano?

Já jsem v úterý, a to je taky jako příběh, se otevíral poslední úsek dálnice D3, to znamená dálnice, která vlastně ústí, nebo končí na naší hranici s Rakouskem směr Linec. A já jsem si dohledal monitoring z roku 19, kdy, a to je jako velká sranda, že nakonec to tak dopadlo, kdy jsem řekl, že my na té hranici budeme dříve než Rakousko. Jo, 19. 7. 2019 - Babiš vyzval Rakousko, ať si se stavbou dálnice pospíší. Rychle zapomněl na Ťokovy kilometry. Všechno tahle média, co jsou součástí vaší vlády, jak nás dehonestovala - no a víte, jak to dopadlo? No že jsem měl pravdu. Že jsem měl pravdu. Protože naši - a teď nemluvím o úseku Praha-Tábor, k tomu se ještě vrátím, ale naši, to tak vypadá, budou na té dálnici v roce 2026. A víte, kdy tam bude to Rakousko? 2031! Vykašlali se na to! Proč? Protože mají ty Zelené ve vládě, ti magoři. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP