Neautorizováno!
(11.30 hodin)
(pokračuje Helena Langšádlová)
Pokud tam jsou rozpory, tak v rámci trialogu se to dlouho řeší. To je opravdu dlouhá cesta, než se - logicky - 27 států dohodne na nějaké legislativě. Seznamme se všichni, jak přijímání evropské legislativy probíhá.
Já si taky dovedu představit, že bychom tady dneska nejednali o této úpravě, ale vzpomeňme si, proč k tomuto návrhu došlo. Bylo to v roce 2015, kdy se řešily dopady hospodářské krize, která probíhala okolo roku 2009, 2010 a tak dále, a jedním z výsledků zkoumání, proč evropské firmy ne všechny uspěly, bylo to, že úspěšnější zkrátka byly ty, které měly diverzifikované vedení, kde byly zastoupeny ženy. Já nejsem ten, kdo by si myslel, že mají být na všechno kvóty, určitě nejsem ten, kdo by bez této legislativy nemohl být, ale toto bylo tím důvodem, proč to bylo navrženo.
Jak tady říkal pan ministr, dnes to přijímáme i proto, že je to náš závazek. Já se vůbec nebráním diskusi, abychom říkali, co by se mělo i na evropské úrovni změnit, ale neblokujme to, co bylo za vaší vlády schváleno.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. S faktickou pan poslanec Kobza, poté s faktickou pan předseda Benda, poté paní poslankyně Maříková. Máte slovo.
Poslanec Jiří Kobza: Děkuji, pane předsedající. Dámy a pánové, k probíhající diskusi, já bych se s vámi rád podělil o svoji vlastní zkušenost, jak jsem se stal obětí genderové diskriminace tady v této Sněmovně. V minulém období jsem byl členem delegace plenárního shromáždění Rady Evropy, kde jsem pracoval ve výboru pro migraci, což bylo docela náročné, nicméně když jsem v novém období obhájil poslanecký mandát a chtěl jsem v této práci pokračovat, tak mě vedoucí této delegace, pan kolega Benešík, prostřednictvím pana předsedajícího, informoval, že už nemohu být členem delegace, protože nejsem žena.
Takže prosím vás, uvědomte si, že genderové kvóty jsou vysoce diskriminační nástroj, jsou nespravedlivé a určitě neslouží k ničemu dobrému, k ničemu pozitivnímu. Tak já to říkám jenom z toho důvodu, abyste si uvědomili, že do stejné pozice, v jaké jsem byl já, se může dostat kdokoliv z vás, kdo se bude snažit nějakým způsobem posunout i třeba práci této Sněmovny kousek dál. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Poprosím pana předsedu Bendu.
Poslanec Marek Benda: Vážený pane místopředsedo, vážené dámy, vážení pánové, já k tomuto neřeknu nic meritorně, neb všichni víte, co si o tom myslím.
Ale protože vidím, že jsme se malililinko zacyklili, byl bych rád, abychom se dostali ještě na ty další zákony, které pokládám taky za důležité, tak navrhnu, abychom v tuto chvíli přerušili projednávání tohoto bodu do příští schůze Poslanecké sněmovny. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Děkuji. Žádný protinávrh nevidím. V tom případě se můžeme pustit... Ale vydržte jen ještě prosím, já zavolám kolegyně a kolegy, půl minutky. Poprosím, abyste se přihlásili všichni.
Jenom zopakuji kolegům a kolegyním, které přišly, že budeme hlasovat návrh pana předsedy Bendy o přerušení tohoto bodu do příští schůze.
Zahajuji hlasování. Kdo je pro? Kdo je proti?
Hlasování číslo 82, přihlášeno 169, pro 153, proti 7. Přijato.
V tom případě se můžeme pustit do bodu číslo 165. jde o vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu, ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony v souvislosti s podporou vyváženého zastoupení žen a mužů ve vedoucích orgánech některých emitentů, sněmovní tisk 731, jsme ve třetím čtení. Prosím, aby místo u stolku opět zaujal pan ministr. (Námitky z pléna, že tento bod byl přerušen.)
Tak to se omlouvám, já jsem si to špatně odložil, no vidíte, takže omluva, omluva.
Jsme u (bodu)
161.
Vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony /sněmovní tisk 710/ - třetí čtení
Vidím, že už místo zaujal pan ministr Výborný. Poprosím ještě pana poslance Bělobrádka jakožto zpravodaje garančního zemědělského výboru. Připomínám, že pozměňovací návrhy jsou uvedeny ve sněmovním tisku 710/5, ten vám byl doručen 18. 12. předcházejícího roku a usnesení garančního výboru vám bylo doručeno jako sněmovní tisk 710/6.
Tak, pane ministře, máte zájem vystoupit před otevřením? Ano.
Ministr zemědělství ČR Marek Výborný: Vážený pane místopředsedo, vážené poslankyně, vážení poslanci... (Velký hluk v sále.)
Místopředseda PSP Karel Havlíček: Poprosím o klid, prosím, v sále. Děkuji. Ještě jednou prosím, kolegyně, kolegové. Prosím z pravé strany. Děkuju.
Ministr zemědělství ČR Marek Výborný: Dovolte mi... Děkuju, pane místopředsedo. Dovolte mi, abych tady opětovně uvedl vládní návrh novely zákona č. 166/1999 Sb., o veterinární péči, byť - a to chci na začátek znovu zdůraznit - jedná se fakticky o antibyrokratický, zemědělský a potravinářský balíček, tak jak byl od začátku prezentován. Veterinární zákon se stal pouze nosičem, legislativním nosičem tohoto antibyrokratického balíčku. Máme za sebou poměrně složitý, komplikovaný legislativní proces, kdy jsme zde naším společným rozhodnutím vrátili tento návrh zákona do druhého čtení, proběhlo další kolo řádného projednání na zemědělském výboru a nyní jsme tedy před závěrečným hlasováním o jednotlivých pozměňovacích návrzích.
Dovolte mi - já nebudu opakovat to, co zaznělo v prvním a nakonec i ve druhém čtení při načítání pozměňovacích návrhů - ale jenom připomenout základní kostru a možná některá čísla. V tomto návrhu zákona dochází k celkem 35 změnám, 35 pozitivním změnám, kde snižujeme byrokratickou zátěž našich zemědělců, potravinářů a farmářů, kde omezujeme množství kontrol, snižujeme některé podmínky, které vůči zemědělcům a potravinářům jsou směřovány.
Novelizujeme celou řadu dalších zákonů, protože samotná debyrokratizační opatření jsou obsažena i v novele veterinárního zákona. Je jich tam celkem takto 7, ale dalších 28 je v zákonech o potravinách, o Státní zemědělské a potravinářské inspekci, v zákoně o zemědělství, o hnojivech, o rostlinolékařské péči, v zákoně o Státním zemědělském intervenčním fondu a tak dále, mohl bych pokračovat, včetně například vodního zákona, kde vyjímáme povinnost vložit havarijní plán do integrovaného systému Plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí pro menší chovatele, čili chovatele hospodářských zvířat a jedná se pouze o ty, kteří ukládají tuhá statková hnojiva do 400 tun, respektive tekutá - čili kejdu - do 200 tun včetně, čili opět snažíme se zjednodušit celé to prostředí podnikatelské pro farmáře a zemědělce. Budu rád, když i k jednotlivým pozměňovacím návrhům budeme tímto způsobem přistupovat.
Týká se to skutečně věcí, které byly prodiskutovány se zemědělskou a potravinářskou veřejností, s nevládními organizacemi a kde plníme nejenom programové prohlášení vlády, ale také můj závazek jako ministra zemědělství, který jsem dal na začátku svého mandátu, že uděláme všechno pro to, abychom ten celý moloch administrativní, byrokratický dokázali skutečně a účinně omezovat. Ty věci, které lze dělat v podzákonných předpisech, ve vyhláškách, nařízeních, metodikách, ty samozřejmě činíme paralelně k tomuto procesu. Některé věci bez zákonné úpravy možné nejsou, a proto jsme je shrnuli do tohoto návrhu zákona, který zde dnes máme ve třetím čtení. ***