Neautorizováno!
(14.50 hodin)
(pokračuje Andrej Babiš)
Naposledy jsme se z médií dozvěděli, že na tento volební rok - jaká shoda náhod - si vláda vymyslela informační kampaň na propagaci svobody, demokracie a spojeneckých vazeb za 34,3 milionu korun včetně DPH. Smlouvu týkající se kampaně Česko informuje uzavřel Fialův Úřad vlády se společností Knoworigin, kterou vlastní akciovka Knowlimits. V ní je předseda představenstva Jan Vidím mladší, syn exposlance ODS Jana Vidíma. Úřad vlády firmu vybral na základě rozhodnutí zadavatele o výběru dodavatele v dynamickém nákupním systému, což jí umožňuje zákon o zadávání veřejných zakázek. Knoworigin dostala stejným způsobem v roce 2022 zakázku na kampaň Deštník proti drahotě za 24 milionů korun. Kampaň s názvem Česko informuje platila z našich peněz Fialova vláda i loni, v roce 2023. V červenci 2024 zveřejnila smlouvu na kampaň se společností Line Communications na 12,8 milionu korun včetně DPH. Předtím, v prosinci 2023, uzavřela smlouvu s tou samou společností na 21,9 milionu korun a v červnu 2023 na 21 milionů korun. Stovky milionů korun - tahle vláda si platí média. A myslíte si, že média mluví o Knowlimits? Ne, nemluví. Někdo tady mluvil, že je tady nějaká hydra, tak víte, co je Knowlimits? To je firma těch odéesáků, která získala - a teďka nevím, jestli je to deset let - 4 200 smluv za 6 miliard korun, vážení spoluobčané; 6 miliard korun tahle firma podle zdroje Hlídač státu získala od - tady to mám konkrétně, celý rozpis, mohl bych to číst asi čtyři hodiny, ale nebudu, 6 miliard 195 milionů korun, ano?
V Motole se kradlo a tam, kde se ještě kradlo, to bude dneska nadlouho, to vám povyprávím všechno, jak se krade ve zdravotnictví, historicky od Richelieu, a Health Corruption Report roku 2013, Evropská unie.
Takže tady máme firmu, která normálně brutálně - mimochodem mi přišel k tomu i dopis z Lucemburku - protože tihle lidi jsou stíháni za daňové podvody, tam probíhá soud, ale o tom se nemluví, o tom nikdo nic neřekne, a přitom stále spolupráce s touhle firmou pokračuje. Takže nejnovější kampaň Česko informuje bude za miliony korun lidi informovat o tom, že řidiči u sebe nebudou muset nosit řidičský průkaz, a o změnách ve výši rodičovského příspěvku nebo o screeningu karcinomu prostaty. No, prosím, tak za to budeme platit. To jsem si vzpomněli, jak mi zakázali ten prospekt, který jsme udělali na prevenci rakoviny za 40 000 korun. Tady křičel Jurečka: Kampaň! Není to tak. Škoda, možná někteří lidi, který by si přečetli ten prospekt, to mohlo být pro ně užitečné.
Nakolik jsou tyhle mediální kampaně užitečné, můžete posoudit sami. V polovině ledna 2025 tu Novinky informují, že na Facebooku byla stránka vytvořena v dubnu 2023 a představte si, že ta jejich stránka má 59 fanoušků a 146 sledujících! To je pecka, ne? No tak vidíte. Moje dubajská čokoláda měla sledujících 3 miliony, to vidělo lidí, když už jsme u toho sledování.
Příspěvky stránky, které se věnují například péči o duševní zdraví, očkování nebo dotací na výměnu starého kotle, mají jen jednotky lajků. Na síti X měl účet kampaně 170 sledujících. A za toto oni dávají miliony! Dosah jeho příspěvku se pohyboval obvykle okolo několika desítek uživatelů. Úspěšnější posty mají tisícovku zhlédnutí. No, gratulujeme. Na Instagramu příspěvky kampaně odebírá 190 lidí a do ledna 2025 jich bylo zveřejněno 42.
V rámci covidu, kdy jsme s jednou influencerkou točili video, které skutečně chtělo Ministerstvo zdravotnictví, a stálo to úřad 40 000 korun, tak ta propaganda, jejich propaganda těchto stran, udělali z toho megaskandál, megaskandál! A díky tomu nakonec ta videa vidělo asi 1,6 milionu lidí, takže i negativní kampaň... Takže toto je kampaň o ničem, nikoho to nezajímá, někdo dostal peníze a všichni jsou asi spokojeni.
Pozadu se zbytečnými informačními kampaněmi nezůstávají ani ostatní rezorty. Pan Jurečka a jeho MPSV v roce 2023, kdy máme nezaměstnanost 3,5 procenta, utratil přes 30 milionů z evropských peněz na kampaň na podporu zaměstnanosti. Chápete to? 30 milionů na podporu zaměstnanosti?
No, škoda, že úřady práce ty nezaměstnané nejsou schopni umístit, a když jim něco nabídnou a oni to odmítnou, tak jim mají vzít dávky, kdyby to fungovalo. Ale tenhle stát je v rozkladu. To myslím, že občané vědí. Takže to byla ta podpora zaměstnanosti, 30 milionů Jurečka.
A také Rakušanovo Ministerstvo vnitra nezůstalo pozadu. Na podzim 2023 spustilo plakátovou kampaň za účelem bojovat s dezinformacemi. No, prosím, už je to tady. Podle smluv z registru vyšla na 42 milionů, vážení spoluobčané, 42 milionů, a skončila v listopadu 2024, tedy po krajských volbách. No, taková náhodička. Vnitro občany seznamovalo se skutečností, že převaděčům hrozí až osm let vězení, se žádostí o rodičovský příspěvek nebo s on-line vyřízením řidičáku. Za takové pitomosti Fialova vláda utrácí vaše peníze, vážení spoluobčané.
Je třeba připomenout, že každá z těch kampaní pokryla nějaké volby. No, samozřejmě že zneužívají ty peníze. Peníze daňových poplatníků zneužívají na kampaň v svůj prospěch. Vždy to bylo, když byly volby.
Takže vláda Petra Fialy nedělá pro občany vůbec nic. Jenom plaťte daně, vyšší daně, a oni si je utratí, jak chtějí. Místo skutečné pomoci lidem dělají PR kampaně, aby zakryli svoje neúspěchy a katastrofální výsledky.
Na tomto místě si můžeme připomenout i další skvělé výsledky Fialovy vlády. Všichni víme, že korupce je synonymem pro ODS a další strany pětikoalice. Jasně (to) ukázala i kauza Motol a k tomu se ještě dostanu.
Obchodní ředitel stavební firmy Geosan Ivan Havel byl členem Fialovy podivné kampeličky. To je ta kampelička, kde si pan premiér odložil na pět let milion korun se závratným zúročením 256 korun a 20 haléřů. Česká národní banka Podnikatelské družstevní záložně minulý měsíc odebrala licenci a označila ji za de facto pračku špinavých peněz, z níž se podle informací z médií v hotovosti vynesly stovky milionů, více než 700. Už loni jsme tuto kauzu rozebírali: zapomenuté peníze premiéra, podezření z praní špinavých peněz, 4 milionů eur. Ukrajinci měli dostat zbraně, někdo to ukradl. Samozřejmě že je to napojeno na stávající struktury ve vládě. Záložna podle ČNB porušovala veškerá pravidla finančního sektoru, nebyly kontrolovány hotovostní transakce, nefungoval dohled nad úvěrovými riziky a nebyl ověřován původ vkladů.
Jinými slovy, šlo o ideální místo pro legalizaci podezřelých peněz, takže jeden z těch, který korumpoval v Motole, to vypral v kampeličce, ale média jsou v pohodě. Mezi klienty bylo několik politicky exponovaných osob, přičemž jedno konkrétní jméno zůstává tajemstvím. ČNB jasně říká, že se ze záložny ve velkém vynášely peníze v igelitkách, celkem 668 milionů korun, a některé transakce měly přímé napojení na Panamu, což je známo jako daňové ráje používané pro skrývání nelegálních příjmů. V Podnikatelské družstevní záložně se objevují firmy a osoby spojené s ODS jako lobbista a premiérův poradce Miloš Růžička. Je tu propojení na podsvětí, a co je ještě zajímavější, peníze ze záložny proudily do politiky. Z kampeličky šly peníze na bruselskou nadaci New Direction, která je napojena na evropské konzervativce a reformisty, tedy frakci, kde působí ODS. Odtud pak část prostředků směřovala do think tanku Pravý břeh - institutu, který nese jméno Petra Fialy. Tento skandál je dokonalý obraz fungování vládní koalice - propojení politiky, byznysu, veřejných peněz a pochybných finančních institucí. ***