Neprošlo jazykovou korekturou, neautorizováno!


(18.20 hodin)
(pokračuje David Pražák)

On existoval i titul, kdy ZIF pomáhal těm, který převáděli na své syny, dcery a tak dále, v tomto, ještě dokonce měli zvýhodněné v tom, že šli do předčasného důchodu, dostali doplacené nějaké ty peníze, to fungovalo. To normálně fungovalo, na tom se to dá i postavit, nemusíme u toho měnit toto a vytvářet nějakou další platformu, na které bude rozdělení ti zemědělci mezi sebou. Opravdu, já jsem, ten příklad, si myslím, si dovedu představit v tom, že fakt si vezměte, že hospodaří fakt kamarádi, známí spolu, jsou to dva společníci, kteří hospodaří, mají do tisíce hektarů, dělají to spolu patnáct let, a vedle toho bude hospodařit brácha s bráchou, kteří se ani nemusí bavit a budou mít jiné podmínky potom. To mně prostě vadí.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Pan kolega Adamec, prosím. Chápu, že to je s faktickou poznámkou.

 

Poslanec Ivan Adamec: Tak vážený pane předsedající, kolegyně, kolegové, jenom už krátce. Já samozřejmě tady nebudu tvrdit něco, že nemůže nastat, když parlament zasedne, tak prostě nikdy nejsme si jisti výsledky, co v tom parlamentu bude. A je úplně jedno, jestli tato Sněmovna, příští Sněmovna, přespříští Sněmovna. Za to já bych teda ruku do ohně nikdy nedal, to s váma můžu souhlasit. Ale prostě mně jde o to, aby ten pojem, ta možnost vypořádání v rámci těch rodin byla jak v zemědělství, taky prostě v průmyslu nebo v podnikání obecně, proto jsem to tady říkal a vůbec nemám na mysli nějaké výhody. Ale nemůžu zabránit příštímu parlamentu, na čem se usnese. Protože všichni víme, že pořád platí to staré britské tři sta let staré přísloví: "Když zasedá parlament, člověk si není jist ani životem, ani majetkem." Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já také děkuji za dodržení času. V tuto chvíli se vracíme zpátky samozřejmě do obecné rozpravy z faktických poznámek. Není už nikdo přihlášen, taktéž se, vidím, nikdo nehlásí z pléna, tudíž já končím obecnou rozpravu.

Požádám o případná závěrečná slova? Není zájem. Ano, pan navrhovatel má zájem. Prosím, pane Bendle.

 

Poslanec Petr Bendl: Děkuju za slovo. Já chci poděkovat všem, kteří mají pocit, že máme něco pro rodinné hospodaření udělat. Všichni víte, kdo se v tom orientujete, že to prostě je třeba opečovávat, že není možné na ně nemyslet. Ty příkopy, o kterých tady bylo diskutováno, ty se vytváří někde jinde. A já tu situaci nechci už hrotit. Chci poděkovat za to, že to pošleme do debaty na jednání zemědělského výboru předpokládám a tam se můžeme poštěkat. Zkusme dneska tu situaci už zklidnit a vyřešit ji tím, že pustíme prostor k debatě na tohle téma jednání zemědělského výboru. Děkuju vám za pozornost i za případnou podporu.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já také děkuji. Žádné návrhy o hlasování nebyly zaznamenány. Nyní se tedy budeme zabývat návrhem na přikázání výborům k projednání.

Nejprve rozhodneme o přikázání garančnímu výboru.

 

Organizační výbor navrhl přikázat předložený návrh k projednání zemědělskému výboru jako výboru garančnímu. Navrhuje, prosím, někdo přikázání jinému výboru jako garančnímu? Vidím, že nikoliv, tudíž přistoupíme k hlasování.

Já jsem zahájil hlasování. Táži se, kdo souhlasí s tím, aby předložený návrh byl přikázán k projednání zemědělskému výboru jako garančnímu? Kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 31, přihlášeno 124 poslankyň a poslanců, pro 100, proti nikdo. Tento návrh byl přijat.

 

Já tady konstatuji, že tento návrh byl přikázán k projednání výboru zemědělskému jako výboru garančnímu.

Organizační výbor nenavrhl přikázat tento návrh dalšímu výboru. Má někdo návrh na přikázání dalšímu výboru k projednání? Pan poslanec Kott, prosím.

 

Poslanec Josef Kott: Vzhledem k tomu, že chci rozptýlit ty obavy, které má pan předseda hospodářského výboru, a protože se jedná o rodinné zemědělské hospodářství, tak bych to ještě navrhl k projednání hospodářskému výboru.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Ano, zaznamenal jsem tento návrh. Má někdo další návrh k projednání? Nemá.

 

Tudíž v tomto případě hlasovat o tom, aby dalším výborem k projednání byl výbor hospodářský.

Zahájil jsem hlasování. Táži se, kdo je pro? Kdo je proti?

Hlasování číslo 32, přihlášeno 124 poslanců, pro 61, proti 2. Tento návrh byl zamítnut.

 

Tak v tomto případě jsem ukončil a ukončuji projednávání tohoto návrhu zákona v prvém čtení.

Otevírám další bod

 

13.
Vládní návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s úpravou vybraných agend v působnosti Digitální a informační agentury /sněmovní tisk 866/ - prvé čtení

Z pověření vlády předložený návrh uvede místopředseda vlády a ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka, ale v tuto chvíli jej nevidím, ale kývá na mě pan ministr Ženíšek, tak já prosím, aby se rovnou za pana ministra Jurečku ujal slova. Prosím.

 

Ministr pro vědu, výzkum a inovace ČR Marek Ženíšek: Děkuji za slovo, pane předsedající. Já si dovolím v zastoupení kolegy ministra Jurečky uvést návrh zákona, kterým se mění některé zákony v souvislosti s úpravou vybraných agend v působnosti Digitální a informační agentury. Je to novela, která neupravuje jen jednu dílčí otázku, ale obsahuje řadu dlouho očekávaných změn, které pomohou digitalizaci státní správy a rozvoji eGovernmentu, a pokusím se shrnout jen ty nejdůležitější.

Zákonem o informačních systémech veřejné správy je do právního řádu České republiky implementováno takzvané nařízení o interoperabilní Evropě, která upravuje přeshraniční komunikaci a spolupráci digitálních veřejných služeb. Zákon dále usnadňuje dohled Digitální a informační agentury v oblasti identitních služeb. Novela zákona o poštovních službách zase zajistí, že držitelé poštovní licence budou moci využívat údaje ze základních registrů za účelem boje proti legalizaci výnosů z trestné činnosti.

Pro Ministerstvo vnitra je nově založeno oprávnění delegovat působnost v oblasti provozu Centrálního registru výročních zpráv na jiný státní orgán nebo na státem zřízenou anebo založenou právnickou osobu. Dále pak v zákoně o elektronické identifikaci bude nově umožněno odejmout poskytovateli kvalifikovaného systému akreditaci bez předchozí výzvy ke zjednání nápravy v případě, kdy to bude bezpředmětné. Například daná osoba je odsouzena za trestný čin nebo je vyhodnocena jako bezpečnostní riziko na základě informací bezpečnostních složek.

Zjednoduší se také i některé procesy spojené s poskytováním cloudových služeb ve veřejné správě, protože stávající úprava se ukázala jako příliš těžkopádná. Mění se také i právní úprava datových schránek, jejíž podstatou je zejména reakce na nedávnou judikaturu a poznatky z praxe.

Novela dále obsahuje i novinku v oblasti doručování písemností od veřejných orgánů, kdy do budoucna bude možné nechat si na žádost takové písemnosti doručit přímo do informačního systému, prostřednictvím kterého bylo učiněno samotné podání.

Do kompetenčního zákona se zakotvuje vládní kyberbezpečnostní dohledové centrum k ochraně klíčových komunikačních a informačních systémů státní správy, které budou rychle reagovat na kybernetické útoky.

Novela se dotýká i zákona o právu na digitální služby. Například právo na osvědčení digitálního úkonu bude upraveno tak, aby mohlo být efektivně a jednoduše realizováno. Dále pak dochází ke změně požadavků na nahrazení úředně ověřeného podpisu nebo uznávání elektronického podpisu. Vzhledem k tomu, že se jedná víceméně o technickou novelu bez nějakých hlubších věcných změn, navrhuji zkrácení lhůty pro projednání ve výborech na třicet dnů. A tím se umožní, aby druhé čtení proběhlo už na schůzi v dubnu, respektive na dubnové schůzi. Děkuji za pozornost.

 

Místopředseda PSP Aleš Juchelka: Já taktéž děkuji. Zaznamenal jsem váš požadavek. Prosím taky, aby se ujal slova zpravodaj pro prvé čtení pan poslanec Robert Králíček. Prosím. ***




Přihlásit/registrovat se do ISP