Zestátňovací akce.
Na základě zákona ze dne 30. ledna 1920, čís. 78 Sb. z. a n., byla státem vykoupena místní dráha Užhorod - Vajany, o celkové stavební délce 25,29 km, v jejímž prodloužení byla státem vybudována trať Vajany - Drahňov, čímž bylo docíleno kratšího spojení mezi Slovenskem a Podkarpatskou Rusí.
Podle téhož zákona vykoupen byl úsek západouherské místní dráhy od zemské hranice moravsko-slovenské do Kút o délce 6,34 km, čímž bylo umožněno vybudování dvojkolejného spojení z Břeclavi do Děvínské Nové Vsi.
Zákonem ze dne 12. ledna 1922, čís. 13 Sb. z. a n., byla vykoupena státem dráha Rakovník - Louny, v délce 45 km.
Na podkladě zákona ze dne 30. června 1922, čís. 234 Sb. z. a n., vykoupena byla vládním nařízením ze dne 7. prosince 1922, čís. 354 Sb. z.. a n., Ústecko-Teplická dráha, jejíž kupní cena byla ujednána dohodou se společností ze dne 28. května 1924. Celková délka činí 250,16 km, z nichž 7474 km je dvoukolejných; vedle toho 80,82 km vlečných drah. Mimo těleso dráhy s veškerým materiálem a inventářem nabyl stát i různé reality.
Na základě zákona ze dne 8. června 1923, čís. 124 Sb. z. a n., byla postátněna Buštěhradská dráha o celkové délce 493,69 km, z čehož je 179 km tratí dvojkolejných. Mimo dráhu s veškerým zařízením získal stát postátněním její administrativní budovy v Praze, obytné budovy na Smíchově a v Reitzenhaimu, pilu na Kladně a 500 akcií místní dráhy Ostrov - Jáchymov.
Podle zákona ze dne 30. května 1923, čís. 126 Sb. z. a n., byla postátněna místní dráha Počeradec - Vrskmany, spojující trať bývalé Ústecko-Teplické dráhy s československými státními drahami v celkové délce 17,33 km.
Podle zákona ze dne 19. března 1924, čís. 71 Sb. z. a n., byla postátněna v Podkarpatské Rusi místní dráha v údolí Borže, v celkové délce 106,16 km.
Zákonem ze dne 3. července 1924, čís. 168 Sb. z. a n., byla postátněna místní dráha Holič - Hodonín v celkové délce 3,5 km, jejížto trať přerušovala dosud souvislé sítě československých státních drah jednak na Moravě, jednak na Slovensku.
K těmto drahám přistoupilo v roce 1925 postátněných 48 drah, zaručených státem nebo zemí českou, zákonem ze dne 25. června 1925, čís. 156 Sb. z. a n., v celkové délce 1836 km, rovněž s veškerým zařízením.
Jsou to dráhy:
1. |
místní |
dráha |
Benešov - Vlašim - Dolní Kralovice, |
|||
2. |
" |
" |
Domažlice - Tachov, |
|||
3. |
" |
" |
Chlumec - Králové Městec, |
|||
4. |
" |
" |
Jičín - Rovensko - Turnov, |
|||
5. |
" |
" |
Jindřichův Hradec - Nová Bystřice, |
|||
6. |
dráha Karlovy Vary - Johanngeorgenstadt, |
|||||
7. |
místní dráha Kostelec - Telč, |
|||||
8. |
dráha Mariánské Lázně - Karlovy Vary, |
|||||
9. |
místní |
dráha |
Moravské Budějovice - Jemnice, |
|||
10. |
" |
" |
z Německého Brodu do Humpolce, |
|||
11. |
" |
" |
Německý Brod - Tišnov, |
|||
12. |
Sdružené pošumavské místní dráhy, |
|||||
13. |
dráha Schönwehr - Loket, |
|||||
14. |
místní |
dráha |
Svitava - Polička, |
|||
15. |
" |
" |
Vodňany - Týn nad Vltavou, |
|||
16. |
" |
" |
Vsetín - Velké Karlovice, |
|||
17. |
" |
" |
Brandýs nad Labem - Neratovice, |
|||
18. |
" |
" |
Čerčany - Modřany - Dobříš, |
|||
19. |
" |
" |
Česká Lípa - Kamenický Šanov, |
|||
20. |
" |
" |
Doudleby - Vamberk - Rokytnice, |
|||
21. |
" |
" |
Chrudimsko-Holická, |
|||
22. |
" |
" |
Jindřichův Hradec - Obratany, |
|||
23. |
Kodaňské místní dráhy, |
|||||
24. |
místní |
dráha |
Karlovy Vary (Dalovice) - Merkín, |
|||
25. |
" |
" |
Kolín - Čerčany - Kácov, |
|||
26. |
" |
" |
Libochovice - Vraňany, |
|||
27. |
" |
" |
Louny - Libochovice, |
|||
28. |
" |
" |
z Mělníka do Mšena, |
|||
29. |
Mostecko-Lovosická spojovací dráha, |
|||||
30. |
místní |
dráha |
Mšeno - Dolní Cetno, |
|||
31. |
" |
" |
Netolická, |
|||
32. |
" |
" |
Nový Dvůr - Bezdružice, |
|||
33. |
" |
" |
Opočno - Dobruška, |
|||
34. |
" |
" |
Ostrov - Jáchymov, |
|||
35. |
" |
" |
Rakovník - Bečov - Bochov, |
|||
36. |
" |
" |
Rakovník - Mladotice, |
|||
37. |
" |
" |
Roudnice - Hospozín, |
|||
38. |
" |
" |
Sedlec - Hora Kutná - Zruč, |
|||
39. |
" |
" |
Staňkov - Horšův Týn - Ronšperk, |
|||
40. |
" |
" |
Strakonice - Blatná - Březnice s odbočkami, |
|||
41. |
" |
" |
Světlá - Ledeč - Kácov, |
|||
42. |
" |
" |
Svojšín - Bor, |
|||
43. |
" |
" |
Táborsko-Bechyňská, |
|||
44. |
" |
" |
Zadní Třebáň - Lochovice, |
|||
45. |
" |
" |
Tršnice - Vildštein - Schönbach, |
|||
46. |
" |
" |
Sudoměř - Skalsko - Stará Paka, |
|||
47. |
" |
" |
Mikulášovice - Rumburk, |
|||
48. |
" |
" |
Polná - Štoky - Polná - město. |
Délka tratí postátněných od roku 1919 do září 1925 činí 2738 km.
Konečně jest se zmíniti o zákonu ze dne 25. června 1925, čís. 157 Sb. z. a n., o nabytí akcií Košicko-Bohumínské dráhy státem, kterým vláda byla zmocněna, aby nabyla pro stát akcií Košicko-Bohumínské dráhy a aby na úhradu nabývací ceny vydala 4%ní státní dlužní úpisy do nynější částky 45,282.000 Kč.
Zákonem tímto jest připravováno postátnění zmíněné dráhy.
Výkaz příjmů a výdajů místních drah za rok 1924, zaručených státem a zemí, zestátněných zákonem č. 156/1925 Sb. z. a n., podle zatímních výsledků.
Příjmy:
Přepravní příjmy: |
a) |
Přeprava |
osob |
33,854.940,- Kč |
|
b) |
" |
zavazadel |
871.170,- Kč |
||
c) |
" |
rychlozboží |
2,405.970,- Kč |
||
d) |
" |
nákl. zboží |
83,634.740,- Kč |
||
e) |
" |
pošty |
447.810,- Kč |
121,214.630,- Kč. |
|
Ostatní příjmy |
3,673.070,- Kč. |
||||
Úhrnem |
124,887.700,- Kč. |
Výdaje:
A. Osobní
Pol. |
1. |
Stálé požitky |
Kč |
26,757.847,47 |
" |
2. |
Denní platy a mzdy |
Kč |
7,215.442,23 |
" |
3. |
Náhrada místního přídavku při přeložení, pensionování a úmrtí |
Kč |
100.423,54 |
" |
4. |
Služební přídavky |
Kč |
884.071,55 |
" |
5. |
Odměny a výpomoci |
Kč |
102.847,25 |
" |
6. |
Prémie |
Kč |
330.015,91 |
" |
7. |
Cestovné |
Kč |
590.961,23 |
" |
7 a. |
Jízdné |
Kč |
3,222.029,18 |
" |
8. |
Služební šat |
Kč |
447.602,51 |
" |
9 a. |
Drahotní přídavek na děti |
Kč |
6,316.240.76 |
" |
9 b. |
Jednotný drahotní přídavek |
Kč |
20,641.915,07 |
" |
9 c. |
Přechodní příplatek |
Kč |
2,230.441,81 |
" |
10. |
Přiúčtované osobní výdaje |
Kč |
3,572.951,72 |
Úhrn |
Kč |
72,412.790,23 |
B. Věcné
Ústřední služba |
Kč |
3,757.677,30 |
Dozor na dráhu a její udržování |
Kč |
8,599.313,44 |
Staniční služba |
Kč |
1,967.999,72 |
Jízdní služba |
Kč |
198.633,24 |
Vozební služba |
Kč |
15,849.199,08 |
Udržování vozidel |
Kč |
13,276.738,53 |
Ostatní výdaje provozu |
Kč |
15,345.203,80 |
Všeobecné výdaje pro zaměstnance |
Kč |
10,618.629,93 |
Úhrn |
Kč |
69,613.395,04 |
Příjmy úhrnem |
Kč |
124,887.700,-- |
Výdaje úhrnem |
Kč |
142,026.190,-- |
Schodek |
Kč |
17,138.490,-- |
K tomu zúročení a umoření zařizovacího kapitálu |
Kč |
6,792.370,-- |
Schodek úhrn |
Kč |
23,93.860,-- |
Zavedením jednotného baremu na drahách a snížením jízdních lístků zvýší se schodek okrouhle o |
Kč |
27,000.000,-- |
Celkový schodek odhaduje se okrouhle na |
Kč |
50,000.000,-- |
Provozní délky železničních tratí.
Délka československých státních drah činila dne 1. ledna 1925 |
11.022 km, |
délka tratí soukromých drah ve státním provozu (v tom započtena i Košicko-Bohumínská dráha, která je spravována jako soukromá dráha na účet vlastníků) |
2.312 km |
úhrnem |
13.334 km |
K této síti byla dnem 15. června 1925 přičleněna nově vystavená státní místní dráha Kravaře - Hlučín - Petřkovice o provozní délce 6.896 km.
Délka průmyslových kolejí koncem roku 1922 byla celkem 1250 km; v roce 1923 mělo celkem 2152 stran smlouvy o vlečkách.
Stav lokomotiv: (včetně lokomotiv Košicko-Bohumínské dráhy, zestátněných drah Ústecko-Teplické, Buštěhradské, místních drah zaručených státem a zemí a místních drah v státním provozu).
k 31. |
prosinci |
1919 |
3.424 |
k 31. |
" |
1920 |
3.560 |
k 31. |
" |
1921 |
3.677 |
k 31. |
" |
1922 |
3.723 |
k 31. |
" |
1923 |
4.461 |
k 31. |
" |
1924 |
4.434 |
Nově vystavených lokomotiv je celkem 535; z těch bylo vzato do stavu:
v roce |
1919 |
90 |
lokomotiv, |
" |
1920 |
116 |
" |
" |
1921 |
100 |
" |
" |
1922 |
49 |
" |
" |
1923 |
93 |
" |
" |
1924 |
66 |
" |
do konce července 1925 |
21 |
" |
Počet vozů podle stavu ze dne 1. července 1925:
Vozy |
||||
osobní |
služební |
poštovní |
nákladní |
|
Československé státní dráhy včetně zestátněných drah Ústecko-Teplické dráhy a Buštěhradské dráhy |
2.192 |
909 |
51 |
50.829 |
Okresní frýdlantské dráhy |
14 |
4 |
- |
44 |
Z Hlučínské repartice |
25 |
6 |
- |
67 |
Č. S. D. (vozy společného obozu býv. K. K.*) St. B.) |
5.101 |
7.363 |
388 |
46.336 |
Č. S. D. (vozy společného ohozu býv. M. Á. V.) |
621 |
101 |
16 |
9.307 |
Košicko-Bohumínská dráha ve státním provozu |
212 |
94 |
22 |
5.228 |
dohromady |
8.165 |
2.477 |
477 |
111.811 |
*) Vozy tyto byly rozhodnutím repartiční komise vídeňské ze dne 31. května 1924, schváleným konferencí velvyslanců v Paříži ze dne 19. června 1921, definitivně přiděleny československému státu.
Srovnávací tabulka o počtu vozů československých státních drah v létech 1919 - 1924.
Značka |
osobní |
služební |
||||||||||
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
|
Č. S. D. včetně sestátněných drah Ústecko-Teplické a Buštěhradské |
4131 |
719 |
1.078 |
1.100 |
1.856 |
2.168 |
1091 |
2091 |
630 |
688 |
920 |
919 |
Vypůjčené a francouzské opravené |
- |
- |
- |
- |
8 |
- |
- |
- |
- |
- |
22 |
- |
Z Hlučínské repartice |
- |
- |
25 |
25 |
25 |
25 |
- |
- |
4 |
4 |
4 |
4 |
Č. S. D. O, Č. S. D. (vozy společného obozu K. K. St. B.) |
5.255 |
4.764 |
5.077 |
5.460 |
5.313 |
5.188 |
1.300 |
1.126 |
1.271 |
1.398 |
1.385 |
1.368 |
Č. S. D. O, Č. S. D. (vozy společného obozu býv. M. A. V.) |
678 |
678 |
738 |
693 |
680 |
628 |
166 |
166 |
107 |
111 |
104 |
103 |
Košicko-Bohumínská dráha ve státním provozu |
. |
- |
- |
235 |
218 |
213 |
- |
- |
- |
133 |
119 |
96 |
Okresní frýdlantské dráhy |
- |
- |
- |
- |
- |
14 |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
Dohromady |
6.346 |
6.161 |
6.918 |
7.513 |
8.100 |
8.236 |
1.575 |
11.501 |
2.012 |
2.334 |
2.554 |
2.494 |
Značka |
poštovní |
nákladní |
||||||||||
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
|
Č. S. D. včetně sestátněných drah Ústecko-Teplické a Buštěhradské |
9 |
9 |
22 |
22 |
50 |
51 |
8.890 |
23.326 |
32.591 |
33.936 |
49.249 |
50.893 |
Vypůjčené a francouzské opravené |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
161 |
2.463 |
2.320 |
1.037 |
810 |
- |
Z Hlučínské repartice |
- |
- |
2 |
2 |
2 |
2 |
- |
- |
77 |
77 |
76 |
67 |
Č. S. D. O, Č. S. D. (vozy společného obozu K. K. St. B.) |
348 |
345 |
354 |
333 |
329 |
377 |
33.755 |
131.559 |
49.425 |
51.429 |
49.114 |
47.743 |
Č. S. D. O, Č. S. D. (vozy společného obozu býv. M. A. V.) |
19 |
19 |
25 |
15 |
15 |
18 |
22.300 |
22.300 |
9.118 |
9.147 |
9.077 |
9.386 |
Košicko-Bohumínská dráha ve státním provozu |
- |
- |
- |
15 |
22 |
22 |
- |
- |
- |
5.465 |
5.434 |
5.320 |
Okresní frýdlantské dráhy |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
44 |
Dohromady |
376 |
373 |
408 |
387 |
418 |
470 |
65.106 |
79.648 |
93.531 |
101.091 |
113.760 |
113.453 |
Poznámka: Data jsou vždy z konce roku. Až do roku 1922 nejsou data přesná, jelikož vozy byly používány společně s nástupnickými státy, nejsouce ani prozatímně přiděleny. Stav jejich se tudíž stále měnil.
Preliminované výdaje a příjmy rozpočtových let 1919 - 1926.
Pro rok: |
Výdaje: |
Příjmy: |
||||
1919 |
Kč |
1.219,056.130,- |
Kč |
970,045.620,- |
||
1920 |
" |
3.452,884.870,- |
" |
2.738,577.120,- |
||
1921 |
" |
5.197,053.100,- |
" |
4.642,390.000,- |
||
1922 |
" |
4.660,257.600,- |
" |
4.945,500.000,- |
||
1923 |
" |
4.206,081.040,- |
" |
4.951,757.660,- |
||
1924 |
" |
4,174,517.870,- |
" |
4.603,237.530,- |
||
1925: |
kap. XVII. |
titul 1. a 2 |
" |
44,092.274,- |
" |
807.000,- |
tit. 3. Provoz st. podniku |
" |
3.977,605.370,- |
" |
4.169,136.610,- |
||
1926: |
kap. XVII. |
titul 1 |
" |
25,496.120,- |
" |
17,997.760,- |
titul 2 |
" |
4.089,893.310,- |
" |
4.304,665.920 |
Příjmy podniku jsou rozpočteny na rok 1926 částkou Kč 4.304,665.920,-.
Z této částky připadá na příjmy přepravní |
Kč |
4.098,080.000,- |
a na ostatní příjmy |
" |
206,585.920,- |
Přepravní příjmy jsou v porovnání s rozpočtem na rok 1925 vyšší o |
" |
284,900.000,- |
Zvýšení toto vyplývá jednak ze zařazení přepravních příjmů 48 drah, zestátněných zákonem č. 156/1925 k. z. a n., dříve státem nebo zemi zaručených, jednak ze zařazení náhrady za přepravu pošty v částce Kč 60,000.000,- a konečně z očekávaného zvýšení přepravy osob a zboží.
Finanční hospodářství československých státních drah podle docílených výsledků za léta 1919 - 1925.
Rok 1919: |
Výdaje podle účetní závěrky |
Kč |
1.314,287.000 |
*) |
Příjmy podle účetní závěrky |
Kč |
1.211,299.760 |
||
Rozdíl |
- Kč |
102,987.240 |
||
Rok 1920: |
Výdaje podle účetní závěrky |
Kč |
3.710,997.860 |
**) |
Příjmy podle účetní závěrky |
Kč |
3.273,262.960 |
||
Rozdíl |
- Kč |
437,734.900 |
||
Rok 1921: |
Výdaje podle účetní závěrky |
Kč |
5.634,410.140 |
|
Příjmy podle účetní závěrky |
Kč |
5.064,308.730 |
||
Rozdíl |
- Kč |
570,101.410 |
||
Rok 1922: |
Výdaje podle účetní závěrky |
Kč |
5.042,922.040 |
***) |
Příjmy podle účetní závěrky |
Kč |
4.402,796.860 |
||
Rozdíl |
- Kč |
640,125.180 |
||
Rok 1923: |
Výdaje podle prozatímní účetní závěrky |
Kč |
3.269,846.910 |
****) |
Příjmy podle prozatímní účetní závěrky |
Kč |
4.591,919.140 |
||
Rozdíl |
+ Kč |
1.322,072.230 |
||
Rok 1924: |
Prozatímní výdaje do konce prosince |
Kč |
4.208,298.590 |
|
Prozatímní příjmy do konce prosince |
Kč |
4.343,767.990 |
||
Rozdíl |
+ Kč |
135,469.400 |
*) V této částce není však obsažen výdaj ve výši Kč 319,497.980, účtovaný na vrub kap. XXIV. ("Poválečná opatření").
**) Obdobně jako v roce 1919 není zde vykázána částka Kč 836,678.850, účtovaná na vrub kap. XXIV. ("Poválečná opatření").
***) Obdobně jako v roce 1919 a 1920 není zde vykázána částka Kč 31,475.840, účtovaná na vrub kap. XXIV. ("Poválečná opatření").
****) Rovněž i v tomto roce není zde vykázána částka Kč 1.559,558.160, účtovaná na vrub kap. XIV. v důsledku zákona č. 394 Sb. z. a n. ex 1922, takže příznivý výsledek změní se v nepříznivý o Kč 237,48.5.930.
Přehled přepravních příjmů čsl. státních drah za léta 1919 - 1925.
Příjmy z dopravy.
Rok |
Osob |
Zavazadel |
Rychlozboží |
Nákl. zboží |
Úhrnem |
v Kč |
|||||
1919 |
291,930.580 |
12,352.750 |
51,569.110 |
772,319.220 |
1.128,171.660 |
1920 |
558,283.350 |
29,543.090 |
101,929.420 |
2.342,718.230 |
3.032,474.090 |
1921 |
736,084.340 |
48,244.450 |
100,263.180 |
2.921,004.780 |
3.805,656.750 |
1922 |
727,990.280 |
35,984.030 |
83,869.200 |
2.443,036.490 |
3.290,880.000 |
1923 |
730,938.370 |
38,342.470 |
86,469.280 |
2.678,632.980 |
3.534,383.100 |
1924 |
714,198.940 |
58,348.820 |
97,248.030 |
3.020,125.920 |
3.889,921.210 |
1925 *) |
449,263.590 |
44,040.100 |
57,252.000 |
1.652,064.440 |
2.202,620.130 **) |
*) Prozatímní do konce července.
**) V této částce jest již zahrnut příjem z přepravy za 48 zestátněných místních drah.
Provozní výkonnost:
Očekávaná vlaková a strojní výkonnost v roce 1926 byla vypočtena podle prvního návrhu jízdního řádu pro období 1925/1926, jednak s ohledem na dosažené výkony v letech předcházejících, jednak se zřetelem na nutnou hospodárnost.
Preliminovaný počet kilometrů byl určen v této výši:
vlakové kilometry |
105,250.000 |
strojové kilometry |
158,846.910 |
Z toho připadá:
na státní dráhy |
vlakových kilometrů |
98,521.700 |
strojových kilometrů |
142,703.620 |
na dráhy, provozované na účet vlastníků, včetně dráhy Košicko-Bohumínské:
vlakových kilometrů |
6,728.300 |
strojových kilometrů |
16,143.290 |
Počet preliminovaných a projetých strojových kilometrů v letech 1919 - 1926:
1919 |
1920 |
1921 |
1922 |
1923 |
1924 |
1925 |
1926 |
|
Preliminované km |
77,510.020 |
101,936.340 |
113,800.000 |
128,500.000 |
138,000.000 |
150,000.000 |
*) 156,000.000 |
158,846.910 **) |
Projeté km |
85,879.904 |
107,462.068 |
122,803.810 |
127,578.612 |
143,692,569 |
156,911.276 |
**)75,897.411 |
- |
*) |
Včetně Buštěhradské železnice a Ústecko-Teplické dráhy. |
**) |
Inkl. místní dráhy. |
***) |
Do konce června 1925. |
Počet ujetých a preliminovaných vlakových kilometrů v letech 1919 - 1926:
Rok |
Rychlovlaky |
Osobní vlaky |
Nákladní vlaky |
Úhrn |
1919 *) |
2,099.778 |
25,954.188 |
21,188.031 |
49,241.997 |
1920 *) |
3,256.959 |
36,060.275 |
27,067.177 |
66,384.411 |
1921 *) |
5,293.715 |
43,263.427 |
29,222.572 |
78,279.714 |
1922 *) |
7,355.050 |
46,914.545 |
28,815.209 |
83,085.204 |
1923 *) |
8,338.634 |
413,452.218 |
27,320.653 |
§) 84,111.505 |
1924 *) |
9,498.501 |
51,763.115 |
36,186.624 |
§§) 97,448.240 |
1925 **) |
10,200.000 |
53,000.000 |
37,000.000 |
§§§) 100,200.000 |
1926 **) |
10,750.000 |
54,500.000 |
40,000.000 |
105,250.000 |
Srovnání počtu objednaných a skutečně přistavených vozů:
Rok |
Vozů krytých |
Kryto v % |
Vozů otevřených |
Kryto v % |
Poznámka |
||
objednáno |
přistavěno |
objednáno |
přistavěno |
||||
1919 |
1,022.299 |
557.294 |
56 |
2,385.370 |
1,759.968 |
73 |
Data ta nejsou úplná, protože Slovensko do září 1919 chybí. |
1920 |
1,620.446 |
783.141 |
48 |
3,722.814 |
2,543.024 |
68 |
Malé procento přistavěných vozů se vysvětluje všeobecným nedostatkem vozů. |
1921 |
1,271.462 |
1,066.908 |
82 |
3,186.554 |
2,762.588 |
86 |
Dovozu uhlí bylo plně vyhověno; pro vývoz dřeva do ciziny byl nedostatek vozů. |
1922 |
1,256.633 |
1,249.548 |
99 |
2,787.848 |
2,590.341 |
92 |
Pro uhlí bylo vyhověno plně; pro vývoz dříví do ciziny, zvýšený následkem poškození lesů mniškou, byl nedostatek vozů otevřených. Stávka horníků v Mor. Ostravě od 9. X. - 14. X. 1922 a v Severo české pánvi od 20. XI. - 27. XI. 1922. |
1923 |
1,580.567 |
1,580.557 |
100 |
3,267.995 |
2,849.014 |
87 |
Nedostatek otevřených vozů. Krytých vozů používáno též místo otevřených. Stávka horníků v Mor. Ostravě od 12. III. - 26. III. 1923 a všeobecná stávka horníků od 20. VIII. do 7. X. 1923. Uhlí kryto plně. |
1924 |
1,901.072 |
1,848.847 |
97 |
3,957.421 |
3,500.264 |
88 |
Nedostatek speciálních krytých a otevřených vozů přes 10 m dlouhých a vozů oplenových. Úhrada uhelné potřeby 91%. |
1925 do konce srpna |
1,298.396 |
1,293.225 |
99 |
1,969.486 |
1,943.165 |
99 |
Nedostatek speciálních krytých a otevřených vozů přes 10 m konce dlouhých. Úhrada potřeby uhelné plná. |
*) |
ujeté vlakové kilometry. |
**) |
preliminované vlakové kilometry. |
§) |
Basžodolské železnice převzaty do státní správy 1./1. 1923. |
§§) |
Terešva - Neresnica zahájení provozu od 1./8. 1924. Buštěhradské železnice a Ústecko-Teplická dráha zestátněny v roce 1923, projeté vl. km. objevují se však v roce 1924. |
§§§) |
Okresní frýdlantské dráhy převzaty do státní správy od 1./1. 1925. Zvoleň - Krupina zahájení provozu od 15./1. 1925. |
Srovnávací tabulka spotřeby a výkonu služby vozební:
1912 (celé Rakousko) |
1919 Č. S. D. |
1920 Č. S. D. a K. B. D. |
1921 Č. S. D. a K. B. D. |
1922 Č. S. D. a K. B. D. |
1923 Č. S. D. a K. B. D. a Ú. T. D. a B. D. 1./VII. 1923 |
1924 Č. S. D. a místní dráhy |
|
Spotřeba norm. paliva na lokomotivách na 1 strojový kilometr v kilogramech |
28,2 |
40,9 |
41,1 |
36,2 |
32,8 |
29,2 |
29,3 |
Spotřeba norm. paliva na lokomotivách na 1000 hrubých tunových kilometrů v kilometrech |
145,4 |
202,8 |
205,7 |
181,5 |
177,7 |
164,4 |
152,7 |
Cena 1 tuny norm. paliva v Kč |
9,05 |
59,60 |
150,30 |
221,80 |
199,- |
139,60 |
112,5 |
Spotřeba norma maziva na lokomotivách na 1 strojový kilometr v gramech |
43,3 |
74,8 |
75,- |
69,2 |
58,4 |
51,7 |
49,7 |
Cena 1 kg norm. maziva v Kč |
0,183 |
2,48 |
7,69 |
9,77 |
6,22 |
2,54 |
2,24 |
Výkon 1 lokomotivy ročně v strojových kilometrech |
38.520 |
26.071 |
28.890 |
31.522 |
32.192 |
32.520 |
35.557 |
Výkon 1 lokomotivy ročně v 1000 hrubých tunových kilometrech |
7.566 |
5.259 |
5.765 |
6.288 |
5.936 |
5.801 |
6.855 |
Na 1 zaměstnance vozební služby připadá strojových kilometrů |
6.460 |
9.350 |
4.760 |
5.096 |
5.675 |
6.019 |
6.641 |
Na 1 zaměstnance vozební služby připadá 1000 hrubých tunových kilometrů |
1.268 |
877 |
950 |
1.017 |
1.028 |
1.072 |
1.280,5 |
Na 1 strojní četu připadá strojových kilometrů |
- |
- |
- |
19.203 |
20.571 |
21.543 |
25.105 |