Rozvaha
příjmů a výdajů v hotovosti
a cenných papírech.
I. Hospodaření hotovostmi.
Státní příjmy |
K |
h |
|
Počáteční pokladní hotovost: [Viz rozbor.] |
|||
a) skutečný pokladní zbytek koncem prosince 1818 |
474,877.444 K 56 h |
||
b) přírůstek pokladních hotovostí pokladen v roce 1919 zabraných |
6,214.218 K 46 h |
||
úhrn |
481,091.663 K 02 h |
||
c) pasivní saldo nedoúčtovaných položek koncem prosince 1918 |
271,676.341 K 87 h |
209,415.321 |
15 |
Příjmy na rozpočet [Viz sumář.] |
7.195,050.933 K 51 h |
||
Příjmy mimo rozpočet [Viz rozbor.] |
3.735,418.026 K 58 h |
||
Celkový úhrn příjmů |
10.930,468.960 |
09 |
|
Úhrn jako u výdajů |
11.139,88:281 |
24 |
Státní výdaje |
K |
h |
|
Výdaje na rozpočet [Viz sumář.] |
7.195,050.933 K 51 h |
||
Výdaje mimo rozpočet [Viz rozbor.] |
3.440,928.270 K 30 h |
||
Celkový úhrn výdajů |
10.635,979.203 |
81 |
|
Konečná pokladní hotovost: [Viz rozbor.] |
|||
a) skutečný pokladní zbytek koncem prosince 1919 |
6.419,398.886 K 68 h |
||
b) pasivní saldo nedoúčtovaných položek koncem prosince 1919 |
5.535,493.809 K 25 h |
503,905.077 |
43 |
Úhrn jako u příjmů |
11.139,884.281 |
24 |
II. Hospodaření cennými papíry. [Viz rozbor.]
Státní příjmy |
K |
h |
|
Počáteční pokladní hotovost: [Viz rozbor.] |
|||
a) skutečný pokladní zbytek |
32,027.157 K 79 h |
||
b) pasivní saldo nedoúčtovaných položek koncem prosince 1918 |
9,683.009 K 78 h |
22,344.148 |
01 |
Příjmy spojené s hospodařením na rozpočet |
13.043 K 63 h |
||
Příjmy spojené s hospodařením mimo rozpočet |
9.753 K 20 h |
22.796 |
83 |
Úhrn jako u výdajů |
22,366.944 |
84 |
Státní výdaje |
K |
h |
|
Výdaje spojené s hospodařením na rozpočet |
8.796 K 61 h |
||
Výdaje spojené s hospodařením mimo rozpočet |
1.409 K 46 h |
10.206 |
07 |
Konečná pokladní hotovost: [Viz rozbor.] |
|||
a) skutečný pokladní zbytek |
30,273.429 K 79 h |
||
b) pasivní saldo nedoúčtovaných položek koncem prosince 1919 |
7,916.91 K 02 h |
22,356.738 |
77 |
Úhrn jako u příjmů |
22,366.944 |
-84 |
Úhrnný účet
porovnávající náležitosti příjmové a výdajové se státním rozpočtem, jakož i čistý výsledek rozpočtového hospodaření.
Účiny v hotovosti.
Státní výdaje na rozpočet: |
||
K |
h |
|
Úhrn preliminovaných státních výdajů za správní rok 1919, povolených zákonem ze dne 18. prosince 1919, č. 670 Sb. z. a n., jest |
8.615,345.792 |
68 |
Přirovná-li se k této částce náležitost státních výdajů |
7.449,273.885 |
- |
jeví se úspora |
1.166,071.906 |
32 |
Státní příjmy na rozpočet: |
||
K |
h |
|
Úhrn preliminovaných státních příjmů za správní rok 1919, povolených zákonem ze dne 13. prosince 1919, čís. 670 Sb. z. a n., jest |
3.709,754.500 |
- |
Přirovná-li se k této částce náležitost státních příjmů |
7.555,245.389 |
34 |
jeví se příznivější výsledek |
3.845,490.889 |
34 |
Jelikož však v náležitosti jest spolu obsažen obnos z příjmů mimo rozpočet (z výtěžku úvěrních operací) k úhradě schodku vydaný per |
2.818,976.749 |
50 |
jest příznivý výsledek z běžných příjmů oproti rozpočtovým příjmům |
1.026,514.139 |
84 |
Čistý výsledek účinů na rozpočet
Finančním zákonem ze dne 18. prosince 1919, č. 670 Sb. z. a. n., byly stanoveny státní výdaje |
8.615,345.792 K - h |
|
Přirovnají-li se k těmto výdajům stanovené státní příjmy úhrnem |
3.709,754.500 K - h |
|
jest rozpočtový schodek úhrnem |
4.905,591.292 K - h |
|
Po srovnání povstalé náležitosti výdajové v roce 1919 per |
7.449,23.885 K 68 h |
|
s náležitostí příjmovou |
7.555,245.389 K 34 h |
|
jest přebytek |
105,971.503 K 66 h |
|
Skutečný výsledek účinů na rozpočet jest oproti rozpočtu příznivější o |
5.011,562.795 K 66 h |
|
Jelikož však v náležitosti jest spolu obsažen obnos z příjmů mimo rozpočet (z výtěžku úvěrních operací) k úhradě schodku vydaných per |
2.818,976.749 K 50 h |
|
jest hospodářský výsledek a rok 1919 příznivý celkem |
2.192,586.046 K 16 h |
Rozvržení čistého výsledku rozpočtového hospodaření podle kapitol.
Kapitola |
Označení |
Výdaje |
Příjmy |
Úhrn příznivý nepříznivý |
|||
úspora překročení |
přebytek schodek |
||||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
||
1 |
President republiky |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
Kancelář presidenta republiky |
346.625 |
29 |
300 |
- |
346.925 |
29 |
3 |
Národní shromáždění |
56.252 |
24 |
- |
- |
56.252 |
24 |
4 |
Nejvyšší správní soud |
78.860 |
37 |
42 |
61 |
78.902 |
98 |
5 |
Nejvyšší účetní kontrolní úřad |
178.282 |
38 |
81 |
32 |
178.363 |
20 |
6 |
Příděly zemím |
37,872.168 |
71 |
86 |
40 |
37,872.082 |
31 |
7 |
Státní dluh |
299,245.387 |
28 |
1,438.124 |
46 |
299,383.511 |
74 |
8 |
Pensijní a zaopatřovací blaty |
150,524.338 |
79 |
3,321.016 |
41 |
153,845.355 |
20 |
9 |
Předsednictvo ministerské rady |
2,319.696 |
95 |
6,327.191 |
14 |
4,007.494 |
19 |
10 |
Ministerstvo zahraniční |
15,458.271 |
04 |
2,419.986 |
76 |
13,038.284 |
28 |
11 |
Ministerstvo Národní obrany |
61,007.216 |
69 |
3,482.794 |
15 |
64,490.010 |
84 |
12 |
Ministerstvo vnitra |
20,745.239 |
01 |
1,038.261 |
35 |
21,783.100 |
36 |
13 |
Ministerstvo školství a Národní osvěty |
31,958.792 |
63 |
1,538.580 |
55 |
33,497.373 |
18 |
14 |
Ministerstvo financí |
55,361.189 |
23 |
837,692.686 |
17 |
893,053.875 |
40 |
15 |
Ministerstvo obchodu |
48,143.276 |
83 |
41,068.758 |
69 |
7,074.518 |
14 |
16 |
Ministerstvo pošt a telegrafů |
28,516.115 |
58 |
24,748.050 |
51 |
3,768.065 |
07 |
17 |
Ministerstvo železnic |
106,290.475 |
82 |
241,979.731 |
34 |
135,689.255 |
52 |
18 |
Ministerstvo zemědělství |
18,218.276 |
73 |
23,275.010 |
89 |
5,056.740 |
16 |
19 |
Ministerstvo spravedlnosti |
7,161.358 |
71 |
935.334 |
04 |
6,226.034 |
67 |
20 |
Ministerstvo veřejných prací |
75,386.872 |
16 |
39,446.358 |
17 |
114,833.230 |
33 |
21 |
Ministerstvo sociální péče |
25,892.417 |
90 |
515.766 |
60 |
26.408.184 |
50 |
22 |
Ministerstvo pro zásobování lidu |
752.007 |
05 |
3,526.009 |
86 |
4,278.016 |
91 |
23 |
Ministerstvo veřejného zdravotnictví a tělesné výchovy |
1,319.900 |
18 |
1,890.134 |
- |
570.233 |
82 |
24 |
Válečná opatření |
605,342.285 |
18 |
123,911.686 |
72 |
481,430..598 |
46 |
25 |
Likvidace Rakouska a Uher |
5,681.841 |
13 |
2,999.300 |
52 |
8,681.141 |
65 |
Úhrn |
1.166,071.906 |
32 |
1,026,514.139 |
84 |
2.192,586.046 |
16 |
Státní výdaje a příjmy na rozpočet
(úhrnem)
Státní výdaje.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||||
Kapitola |
Státní výdaje |
Výsledek |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl rozpočtu a náležitosti |
||||||||||||||||
úspora - překročení |
|||||||||||||||||||||
řádný |
mimořádný |
úhrn |
řádná |
mimořádná |
úhrn |
řádná |
mimořádná |
úhrn |
|||||||||||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
||
1 |
President republiky |
1,125.000 |
- |
1,000.000 |
- |
- |
- |
1,000.000 |
- |
1,000.000 |
- |
- |
- |
1,000.000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
Kancelář presidenta republiky |
447.965 |
51 |
414.648 |
- |
380.000 |
- |
794.648 |
- |
448.022 |
71 |
- |
- |
448.022 |
71 |
33.374 |
71 |
380.000 |
- |
346.625 |
29 |
3 |
Národní shromáždění |
5,463.125 |
05 |
5,207.760 |
- |
1,004.000 |
- |
6,211.760 |
- |
5,497.729 |
31 |
770.282 |
93 |
6,268.012 |
24 |
289.969 |
31 |
233.717 |
07 |
56.252 |
24 |
4 |
Nejvyšší správní soud |
689.591 |
36 |
575.892 |
- |
200.000 |
- |
775.892 |
- |
496.682! |
13 |
200.349 |
50 |
697.031 |
63 |
79.209 |
87 |
349 |
50 |
78.860 |
37 |
5 |
Nejvyšší účetní kontrolní úřad |
214.449 |
54 |
342.190 |
- |
51.000 |
- |
393.190 |
- |
166.673 |
08 |
48.234 |
54 |
214.907 |
02 |
175.516 |
92 |
2.765 |
46 |
178.282 |
38 |
6 |
Příděly zemím |
104,291.480 |
77 |
66,394.140 |
- |
- |
- |
66,394.140 |
- |
104,266.308 |
71 |
- |
- |
104,264.308 |
71 |
37,872.168 |
71 |
- |
- |
37,872.168 |
71 |
7 |
Státní dluh republiky Českoslov. |
101,043.985 |
40 |
266,341.108 |
- |
145,401.411 |
- |
411,742.519 |
- |
38,286.060 |
53 |
74,211.071 |
19 |
112,497.131 |
72 |
228,055.047 |
47 |
71,190.339 |
81 |
299,245.387 |
28 |
8 |
Pensijní a zaopatřovací platy |
93,702.810 |
15 |
244,946.072 |
- |
- |
- |
244,946.072 |
94,421.733 |
21 |
- |
- |
94,421.733 |
21 |
150,524.338 |
79 |
- |
150,524.338 |
79 |
||
9 |
Předsednictvo ministerské rady |
9,544.206 |
76 |
6,031.987 |
- |
1,600.000 |
- |
7,631.987 |
- |
8,741.971 |
02 |
1,209.712 |
93 |
9,951.683 |
95 |
2,709.984 |
02 |
390.287 |
07 |
2,319.696 |
95 |
10 |
Ministerstvo zahraniční |
38,531.512 |
17 |
9,827.886 |
- |
13,415.000 |
- |
23,242.886 |
- |
13,812.271 |
49 |
24,888.885! |
55 |
38,701.157 |
04 |
3,984.385 |
49 |
11,473.885 |
55 |
15,458.271 |
04 |
11 |
Ministerstvo Národní obrany |
1.6 79,168.084 |
98 |
212,161.082 |
- |
1.528,005.520 |
- |
1.740,166.602 |
- |
211,657.224 |
55 |
1.467,502.160 |
76 |
1.679,159.385 |
31 |
503.857 |
45 |
60,503.359 |
24 |
61,007.216 |
69 |
12 |
Ministerstvo vnitra |
75,419.928 |
50 |
95,319.213 |
- |
3,046.112 |
- |
98,365.325 |
- |
75,167.099 |
10 |
2,452.986 |
89 |
77,620.085 |
99 |
20,152.113 |
90 |
593.125 |
11 |
20,745.239 |
01 |
13 |
Ministerstvo školství a Nár. osvěty |
1 107,079.195 |
91 |
98,378.751; |
- |
51,792.546 |
- |
150,171.297 |
- |
104,131.221 |
62 |
14,081.282 |
75 |
118,212.504 |
37 |
5,752.470 |
62 |
37,711.263 |
25 |
31,958.792 |
63 |
14 |
Ministerstvo financí |
454,234.445 |
61 |
319,284.794 |
- |
199,078.400 |
- |
518,363.194 |
- |
305,633.997 |
14 |
157,368.007 |
63 |
463,002.004 |
77 |
13,650.796 |
86 |
41,710.392 |
37 |
55,361.189 |
23 |
15 |
Ministerstvo obchodu |
3,930.312 |
97 |
10,480.126 |
- |
41,705.130 |
- |
52,185.256 |
- |
3,754 754 |
17 |
287.225 |
- |
4,041.9 79 |
- |
6,725.371 |
83 |
41,417.905 |
- |
48,143.276 |
83 |
16 |
Ministerstvo pošt a telegrafů |
186,733.594 |
80 |
1.36,678.180 |
- |
23,606.420 |
- |
160,284.600 |
-- |
150,473.456 |
67 |
38,327.258 |
91 |
188,800.715 |
58 |
13,795.276 |
67 |
14,720.838 |
91 |
28,516.115 |
58 |
17 |
Ministerstvo železnic |
1.314,287.003 |
79 |
905,250.350 |
- |
313,805.780 |
- |
1.219,056.130 |
- |
965,763.754 |
66 |
359,582.851 |
16 |
1.325,346.605 |
82 |
60,513.404 |
60 |
45,777.071 |
16 |
106,290.475 |
82 |
18 |
Ministerstvo zemědělství |
71,897.731 |
50 |
42,036.855 |
- |
7,966.800 |
- |
60,003.655 |
- |
74,641.976 |
31 |
3,579:955 |
42 |
78,221.931 |
73 |
22,605.121 |
31 |
4,386.844 |
58 |
18,218.276 |
73 |
19 |
Ministerstvo spravedlnosti |
53,379.854 |
14 |
45,121.792 |
- |
1,378.501 |
- |
46,500.293 |
- |
53,076.675 |
70 |
584.986 |
01 |
53,661.661 |
71 |
7,954.883 |
70 |
793.514 |
99 |
7,161.368 |
71 |
20 |
Ministerstvo veřejných prací |
185,649.812 |
05 |
94,400.100 |
- |
203,600.971 |
- |
298,001.071 |
- |
140,040.637 |
32 |
82,573.561 |
52 |
222,614.198 |
84 |
45,640.537 |
32 |
121,027.409 |
48 |
75,386.872 |
16 |
21 |
Ministerstvo sociální péče |
23,680.529 |
17 |
26,181.926 |
- |
28,316.999 |
- |
54,498.925 |
- |
14,530.909 |
46 |
14,075.597 |
64 |
28,606.507 |
10 |
11,651.016 |
54 |
14,41.401 |
36 |
25,892.417 |
90 |
22 |
Ministerstvo pro zásobování lidu |
9,037.186 |
14 |
1,282.008 |
- |
9,175.397 |
- |
10,457.405 |
- |
1,403.829 |
85 |
8,301.568 |
10 |
9,705.397 |
95 |
121.821 |
85 |
873.828 |
90 |
752.007 |
05 |
23 |
Ministerstvo veřej. zdravotnictví a tělesné výchovy |
13,841.291 |
47 |
12,161.859 |
- |
7,809.480 |
- |
19,976.339 |
- |
16,743.985 |
53 |
1,912.453 |
29 |
18,656.438 |
82 |
4,577.126 |
53 |
5,897.026 |
71 |
1,319.900 |
18 |
24 |
Válečná opatření |
2.656,554.253 |
74 |
- |
- |
13.413,368.606 |
- |
3.413,368.606 |
- |
- |
- |
2.808,026.320 |
82 |
2.808,026.320 |
82 |
- |
- |
605,342.285 |
18 |
605,342.285 |
18 |
25 |
Likvidace Rakouska a Uher. |
5,103.582 |
98 |
- |
- |
10,814.000 |
- |
10,814.000 |
- |
- |
- |
5,132.158 |
87 |
5,132.158 |
87 |
- |
- |
5,681.841 |
13 |
5,681.841 |
13 |
Úhrn státních výdajů |
17.195,050.933 |
51 |
2.609,823.719 |
- |
6.005,522.073 |
- |
8.615,345 792 |
- |
2.384,156.974 |
27 |
5.065,116.911 |
41 |
7.449,273.885 |
68 |
225,666.744 |
73 |
940,405.161 |
59 |
1.166,071.906 |
32 |
Státní příjmy.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||||
Kapitola |
Státní příjmy |
Výsledek |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl rozpočtu a náležitosti |
||||||||||||||||
úspora - překročení |
|||||||||||||||||||||
řádný |
mimořádný |
úhrn |
řádná |
mimořádná |
úhrn |
řádná |
mimořádná |
úhrn |
|||||||||||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
||
1 |
President republiky |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2 |
Kancelář presidenta republiky |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
300 |
- |
- |
- |
300 |
- |
300 |
- |
- |
- |
300 |
- |
3 |
Národní shromáždění |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
Nejvyšší správní soud |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
42 |
61 |
- |
- |
42 |
61 |
42 |
61 |
- |
- |
42 |
61 |
5 |
Nejvyšší účetní kontrolní úřad |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
81 |
32 |
- |
- |
81 |
32 |
81 |
32 |
- |
- |
81 |
32 |
6 |
Příděly zemím |
86 |
40 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
86 |
40 |
- |
- |
86 |
40 |
86 |
40 |
- |
- |
86 |
40 |
7 |
Státní dluh republiky Českoslov. |
138.274 |
46 |
150 |
- |
- |
- |
150 |
- |
138.274 |
46 |
- |
138.274 |
46 |
138.124 |
46 |
- |
- |
138.124 |
46 |
|
8 |
Pensijní a zaopatřovací platy |
5;990.072 |
38 |
3,000.000 |
- |
- |
- |
3,000.000 |
- |
6,321.016 |
41 |
- |
- |
6,321.016 |
41 |
3,321.016 |
41 |
- |
- |
3,321.016 |
41 |
9 |
Předsednictvo ministerské rady |
4,695.749 |
30 |
254.000 |
- |
- |
- |
254.000 |
- |
6,581.171 |
14 |
20 |
- |
6,581.191 |
41 |
6,327.171 |
41 |
20 |
- |
6,327.191 |
14 |
10 |
Ministerstvo zahraniční |
2,711.516 |
07 |
300.000 |
- |
- |
- |
300.000 |
- |
2,253.692 |
90 |
460.293 |
86 |
2,719.986 |
76 |
1,953.692 |
90 |
466.293 |
86 |
2,419.986 |
76 |
11 |
Ministerstvo Národní obrany |
3,750.599 |
21 |
292.000 |
- |
- |
- |
292.000 |
- |
3,774.794 |
15 |
- |
- |
8,774.794 |
15 |
3,432.794 |
15 |
- |
- |
3,482.794 |
15 |
12 |
Ministerstvo vnitra |
2,408.471 |
44 |
1,763.458 |
- |
- |
- |
1,763.458 |
- |
2,801.719 |
35 |
- |
- |
2,801.719 |
35 |
1,038.261 |
35 |
- |
- |
1,038.261 |
35 |
13 |
Ministerstvo školství a Nár. osvěty |
6,964 937 |
48 |
5,301.5571 |
- |
874.688 |
- |
6,176.240 |
- |
7,109.430 |
37 |
005.390 |
18 |
7,714.820 |
55 |
1,807.873 |
37 |
269.292 |
82 |
1,538.580 |
55 |
14 |
Ministerstvo financí |
5.169,095:759 |
53 |
1.348,839.429 |
- |
464,198.428 |
- |
1.813,037.857 |
- |
1.960,380.194 |
08 |
3.509,327.098 |
59 |
5.469,707.292 |
67 |
611,540.765 |
08 |
3.045,128.670 |
59 |
3,656,669.435 |
67 |
15 |
Ministerstvo obchodu |
239.070 |
38 |
310.000 |
- |
41,000 000 |
- |
41,310.000 |
- |
241.241 |
31 |
- |
- |
241.241 |
31 |
68.758 |
69 |
41,000.000 |
- |
41,068.758 |
69 |
16 |
Ministerstvo pošt a telegrafů |
198,745.726 |
10 |
177,400.400 |
- |
536.700 |
- |
177,937.100 |
- |
199,975.496 |
33 |
2,709.654 |
18 |
202,685.150 |
51 |
22,575.096 |
33 |
2,172.954 |
18 |
24,748.050 |
51 |
17 |
Ministerstvo železnic |
1.211,299.759 |
38 |
966,429.270 |
- |
3,616.350 |
- |
970,045.620 |
- |
1.201,608.557 |
79 |
10,416.793 |
55 |
1.212,025.351 |
34 |
235,179.287 |
79 |
6,800.443 |
55 |
241,979.731 |
34 |
18 |
Ministerstvo zemědělství |
35,580.642 |
75 |
19,867.152 |
- |
- |
- |
19,867.152 |
- |
43,139.375 |
42 |
2.793 |
47 |
43,142.168 |
89 |
23,272.223 |
41 |
2.793 |
47 |
23,275.016 |
89 |
19 |
Ministerstvo spravedlnosti |
1,869.801 |
70 |
1,349.799 |
- |
- |
- |
1,349.799 |
- |
2,285.077 |
96 |
55 |
08 |
2,285.133 |
04 |
935 278 |
96 |
55 |
08 |
935.334 |
04 |
20 |
Ministerstvo veřejných prací |
88,879.564 |
66 |
84,733.818 |
- |
5,267.120 |
- |
90,000.988 |
- |
118,918.147 |
17 |
10,529.149 |
- |
129,447.296 |
17 |
34,184.329 |
17 |
5,262.029 |
- |
39,446.358 |
17 |
21 |
Ministerstvo sociální péče |
227.799 |
12 |
11.032 |
- |
13.717 |
- |
25.349 |
- |
278.390 |
34 |
262.725 |
26 |
541.115 |
60 |
266.758 |
34 |
249.008 |
261 |
515.766 |
60 |
22 |
Ministerstvo pro zásobování lidu |
2,413.891 |
65 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
369 |
19 |
3,525.640 |
67 |
3,526.009 |
86 |
369 |
19 |
8,525.640 |
67 |
3,526.009 |
86 |
23 |
Ministerstvo veřej. zdravotnictví a tělesné výchovy |
1,854.320 |
3,814.837 |
- |
- |
- |
3,814.837 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
|
24 |
Válečná opatření |
454,755.590 |
33 |
- |
580,150.000 |
- |
580,150.000 |
- |
1,924.703 |
- |
- |
- |
1924.703 |
- |
1,890.134 |
- |
- |
- |
1,890.134 |
- |
|
25 |
Likvidace Rakouska a Uher. |
3,429.300 |
52 |
- |
- |
480.000. |
- |
430.000 |
- |
- |
- |
456,238.313 |
28 |
456,238.313 |
28 |
- |
- |
123,911.686 |
72 |
123,911.686 |
72 |
Úhrn státních příjmů |
7.195,050.933 |
51 |
2.613,667.502 |
- |
1.096,086.998 |
- |
3.709,754.500 |
- |
3.557,732.161 |
70 |
3.997,513.227 |
52 |
7.555,245.389 |
12 |
944,064.659 |
70 |
2.901,426.229 |
52 |
3.845,490.889 |
52 |
Statní výdaje na rozpočet
a jejich pasivní nedoplatky
(v podrobnostech).
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
1 |
President republiky: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
1 |
Plat |
562.500 |
- |
500.000 |
- |
500.000 |
- |
- |
- |
|||||
2 |
Výdaje úřední |
562.500 |
- |
500.000 |
- |
500.000 |
- |
- |
- |
|||||
Kapitola 1. (úhrn) |
1,125.000 |
- |
1,000.000 |
- |
1,000.000 |
- |
- |
|||||||
2 |
Kancelář presidenta republiky: |
|||||||||||||
1 |
Kancelář presidenta republiky: |
|||||||||||||
řádné |
394.519 |
82 |
351.747 |
- |
380.000 |
- |
42.830 |
- |
Nutné rozmnožení kancelářských i jiných sil pomocných, opatření tiskopisů, potřebných ku šekovému řízení, a nezbytných pomůcek úředních (zákoníků, odborných knih). Překročení bylo by vyšším o 36.598 K 39 h, kdyby nebylo úspor na osobních požitcích stálých zaměstnanců a na cestovném a stravném, ježto místa byla v roce 1919 obsazována postupně |
57 |
20 |
|||
mimořádné |
- |
- |
380.000 |
- |
- |
- |
380.000 |
- |
Dodatek k rozpočtu pro rok 1919 (zákon ze dne 18. prosince 1919, č. 670 Sb. z. a n.), v němž byl zařazen příslušný úvěr, byl publikován teprve dne 31. prosince 1919. |
|||||
Titul 1. (dohromady) |
394.519 |
82 |
731.747 |
- |
394.577 |
10 |
337.169 |
98 |
57 |
20 |
||||
2 |
Vojenská kancelář presidenta republiky: |
|||||||||||||
řádné |
53.445 |
69 |
62.901 |
- |
53.445 |
69 |
9.455 |
31 |
- |
- |
||||
Kapitola 2. (úhrn) |
447.965 |
51 |
794.648 |
- |
448.022 |
71 |
||||||||
3 |
Národní shromáždění: |
346.625 |
29 |
57 |
20 |
|||||||||
řádné |
4,709.888 |
22 |
5,207.760 |
- |
5,497.729 |
- |
289.969 |
31 |
Zvýšená potřeba na sněmovní tisky, výlohy pro těsnopisce a na režii v důsledku delšího než zamýšleného osmiměsíčního zasedání, a náhrada osobních požitků stálých zaměstnanců, zemským správním výborem dodatečně požadovaná. Úsporou z neobsazení některých mandátů Národního shromáždění, jakož i úsporou mezd přiděleného personálu bylo překročení sníženo na vykázaný peníz. |
787.841 |
09 |
|||
mimořádné |
753.236 |
83 |
1,004.000 |
- |
770.282 |
- |
388.717 |
07 |
Hledě k očekávanému přestěhování poslanecké sněmovny (do Rudolfina), byla zařízení a nájem místností na nejnutnější míru obmezena, knihovna pak doplněna spisy, získanými z knihovny zemského výboru. |
|||||
Kapitola 3. (dohromady) |
5,463.125 |
05 |
6,211.760 |
- |
6,268.012 |
24 |
56.252 |
24 |
804.887 |
19 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
4 |
Nejvyšší správní soud: |
|||||||||||||
řádné |
502.406 |
36 |
575.892 |
496.682 |
13 |
79.209 |
87 |
Úspory na osobních nákladech neobsazením míst docílené snížily se zase zvýšenou potřebou na odměnách, povolených funkcionářům tohoto soudu za mimořádné práce (zpracování značného počtu nevyřízených spisů, převzatých od vídeňského správního soudu, řešení organizačních otázek aj.), bez jejichž včasného provedení nebylo by bývalo lze dosíci pravidelné činnosti tohoto soudu v prvním roce jeho trvání. |
242 |
46 |
||||
mimořádné |
187.185 |
- |
200.000 |
- |
200.349 |
50 |
349 |
50 |
13.164 |
50 |
||||
Kapitola 4. (dohromady) |
689.591 |
36 |
775.892 |
- |
697.031 |
63 |
78.860 |
37 |
13.406 |
96 |
||||
5 |
Nejvyšší účetní kontrolní úřad: |
|||||||||||||
řádné |
166.215 |
- |
342.190 |
- |
166.673 |
08 |
175.516 |
92 |
Částečné neobsazení systemisovaných míst a postupné povolování zaměstnanců. Úvěru na cestovné a diety nebylo použito, poněvadž dohlídky konány byly pouze u úřadů a ústavů pražských. Úvěru na nájemné použito pouze za 2 měsíce. |
458 |
08 |
|||
mimořádné |
48.234 |
- |
51.000 |
- |
48.234 |
54 |
2.765 |
46 |
Nepřiznáním mimořádného odškodného převzatým zaměstnancům, kteří pro nedostatek bytů a domácností se ještě do Prahy nepřestěhovali. |
458 |
08 |
|||
Kapitola 3. (dohromady) |
214.449 |
54 |
393.190 |
- |
214.907 |
62 |
178.282 |
38 |
458 |
08 |
||||
6 |
Příděly zemím: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
1 |
Všeobecné příděly |
100,100.000 |
- |
63,524.140 |
- |
100,100.000 |
36,575.860 |
- |
V důsledku obtížné finanční situace zemí, přivoděné nevyplacením přídělů v roce 1918 preliminovaných, zvýšením platů zemských zaměstnanců a učitelů, zejména podle tzv. zákona paritního ze dne 23. května 1919, čís. 274 Sb. z. a n. |
- |
- |
|||
2 |
Příděly přirážek k dědickým poplatkům. |
4,191.480 |
77 |
2,870.000 |
- |
4,166.308 |
71 |
1,296.308 |
71 |
Příjem přirážek k dědickým poplatkům, preliminovaný v kap. 14., tit. 2., § 4., pod položkou 2. byl proti rozpočtenému obnosu vyšší, následkem čehož se zvýšil i výdaj těchto přirážek zemským fondům. |
- |
- |
||
Kapitola 6. (úhrn) |
104,291.480 |
77 |
66,394.140 |
- |
104,266.308 |
- |
37,872.168 |
71 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
7 |
Státní dluh republiky Československé: |
|||||||||||||
1 |
Státní půjčky. |
|||||||||||||
řádné |
20,113.168 |
05 |
234,086.668 |
- |
22,364.434 |
05 |
211,722.233 |
95 |
Částky per 2,666.668 Kč, preliminované v řádném rozpočtu kap. 7. pro rok 1919 k úhradě úrokové služby státní půjčky ve zlatě, stříbře a cizích valutách, uzavřené podle zákona ze dne 25. února 1919, čís. 88 Sb. z. a n., nebylo použito, ježto po rozumu § 2 cit. zákona úrok i jistina, resp. půjčka zúročená nejvýše 4 ze sta bude splatna nejdříve po 4 letech, tj. roku 1923. Dále uspořena jest částka per 58 mil. Kč, která byla úvěrem opatřena v předpokladu, že jí bude třeba pro úrokovou službu půjčky dolarové per 154 mil. dolarů, povolené zákonem ze dne 10. dubna 1919, č. 186 Sb. z. a n., za dobu od 1. VII. do 31. XII. 1919 při sazbě 5%. Úvěr podle tohoto zákona byl poskytnut toliko do výše 54 mil. dolarů na nákup potravin. Úroky z tohoto dluhu se neplatily, nýbrž byly připisovány k dlužnému kapitálu z příčin finančních a valutárních a také z toho důvodu, že není dosud provedeno definitivní vyúčtování a stanovena konečná výše dluhu. Úvěru 150 mil. Kč, jenž podle dodatku k rozpočtu kap. 7. pro rok 1919 byl určen k částečnému proplacení vkladů ze zadržených bankovek, prohlášených po rozumu § 1 zák. ze dne 25. února 1919 č. 84 Sb. z. a n., za státní, kdykoliv splatnou zápůjčku, nebylo použito, ježto proplacení řečených vkladů podle vládního nařízení ze dne 7. března 1919, č. 118 Sb. z. a n., ministerstva fin. ze dne 22. července 1919, č. 13.992 a č. 14.578/19, stalo se zálohou z pokladních hotovostí proti refundaci z výnosu dávky z majetku podle ustanovení § 1 zák. ze dne 8. dubna 1920, č. 309 Sb. z. a n., kterážto refundace byla také již provedena. Nejde v tomto případě o úsporu skutečnou, ježto zmenšily se pokladní hotovosti. Pro službu úrokovou druhé státní půjčky, resp. 4% státních pokladničních poukázek, emitovaných podle článku V. fin. zák. pro rok 1919 k úhradě rozpočtového schodku v tomto roce v nominální hodnotě 528,746.000 Kč se splatností roku 1923 a v nominální hodnotě per 519,308.000 Kč se splatností roku 1924 preliminováno 1,200.000 Kč. Úvěr nebyl vyčerpán, ježto úroky náhradní, resp. tzv. úroky z kusů, vzniklé před a po početí zúrokování na podkladě úpisů budou vyúčtovány teprve v roce 1920 vzhledem ke splatnosti prvních úroků podle kuponu dnem 1. dubna 1920. Pro úrokovou službu úvěru podle zákona ze dne 24. července 1919, čís. 459 Sb. z. a n., který byl kontrahován za účelem nákupu surovin a zboží dnem 1. srpna 1919 na podkladě 4 měsíčních směnek akceptovaných fin. správou a žírovaných Živnostenskou bankou a Českou eskomptní bankou u konsorcia Italských bank nejprve do výše 20 mil. lir, byl určen úvěr 1,020.000 Kč, k jehož použití nedošlo, ježto k definitivnímu vyúčtování úvěru přikročeno teprve v roce 1922. Naproti těmto úsporám v celkové výši per 212,886.668 Kč byl překročen úvěr, preliminovaný v částce 1,200.000 Kč za účelem postupného splácení revoluční půjčky, kontrahované Národní radou čsl. na Rusi ve výši 6,000.000 frs. Překročení úvěru o částku per 1,164.434 Kč 05 h vysvětluje se vyšším denním kursem franků v době platby, než jaký byl vzat za podklad preliminování. Přihlíží-li se k úsporám per 212,886.668 Kč a k překročení 1,164.43405 Kč, docíleno zmíněných úspor 211,722.233,95 Kč. |
2,251.266 |
- |
|||
mimořádné |
1,492.290 |
31 |
18,208.336 |
- |
1,492.290 |
31 |
16,716.045 |
49 |
Při úrokové službě 1%ní, kdykoliv splatné zápůjčky bankovkové podle § 1 zák. ze dne 25. února 1919, č. 84 Sb. z. a n., docíleno úspory per 16,716.045 Kč 69 h, kterouž dlužno vysvětliti tím, že |
- |
- |
|||
Titul 1. (dohromady) |
21,605.458 |
36 |
252,295.004 |
- |
23,856.724 |
36 |
288,438.279 |
64 |
2,251.266 |
- |
||||
3,863.052 podotknouti, že částka na úrocích takto vyplacená dochází plně úhrady v 1. manipulačním poplatku dle odst. 4., § 1, cit. nař. ministra fin. ze dne 25. února 1919, č. 86 Sb. z. a n. |
||||||||||||||
7 |
2 |
Půjčky bankovního úřadu: |
||||||||||||
řádné |
12,268.768 |
36 |
32,254.440 |
- |
15,921.626 |
48 |
16,332.813 |
52 |
Pro úrokovou službu pokladničních poukázek a žírových účtů rak.-uherské banky převzatých po rozumu u 3. zák. ze dne 25. února 1919, čís. 84, §u 1. zák. ze dne 6. března 1919, č. 119 Sb. z. a n., dle stavu ze dne 11. března 1919 bylo preliminováno 32,254.440 Kč. K použití úvěru nedošlo v té míře, jak bylo očekáváno a to hlavně z té příčiny, že bylo nutno s hlediska státního hospodářství značnou část žírových účtů uvolniti a pokladniční poukázky proplatiti. Důsledkem tohoto zmenšení stavu řečených dluhů byla menší potřeba na úrocích a tím také se vysvětluje úspora per 16,332.813 Kč 52 h. Vedle toho zákonem ze dne 25. února 1919, čís. 84 Sb. z. a n., byla zadržena pouze polovina žírových účtů a pokladničních poukázek jako státní dluh a státní správa jest tudíž povinna jen z této zadržené poloviny úrok k tíži kap. 7 hraditi. |
3,863.052 |
12 |
|||
3 |
Úvěrní operace: |
|||||||||||||
mimořádné |
6,924.940 |
28 |
47,694.075 |
-12,283.768 |
48 |
35,430.306 |
52 |
Pro úrokovou službu úvěrních operací, kontrahovaných podle zmocnění daných §em 2. zákona ze dne 20. prosince 1918, č. 95 čl. V. zák. ze dne 27. června 1919, čís. 433 a čl. V. zák. ze dne 18. prosince 1919, č. 670 Sb. z. a n., jednak u peněžních ústavů, jednak u pošt. správy na podkladě zvláštních ujednání co do podmínek splatnosti a míry úrokové bylo požadováno úvěrem celkem 47,694.075 Kč. Úvěr byl vyčerpán pouze do výše 12,363.768 Kč 48 h a to hlavně z té příčiny. že fin. správa byla podle úmluv nucena a, také hleděla pokud možno tyto zápůjčky, resp. zálohy splatiti. Byla-li tedy v důsledku zmenšení stavu řečených dluhů menší potřeba na úrocích a tím docíleno již úspory, zvýšila se tato úspora na částku v účtě vykázanou tím, že splatnost úroků nebyla stanovena a tyto byly požadovány ponejvíce teprve v roce 1920. |
5,338.828 |
20 |
||||
4 |
Správní výdaje: |
|||||||||||||
mimořádné |
33,221.817 |
47 |
79,499.000 |
- |
33,221817 |
47 |
46,277.182 |
53 |
Úspora dosahuje částky 46,277:182 Kč 53 h a vysvětluje se hlavně tím, že k uzavření půjčky podle u 2. zák. ze dne 10. dubna 1919, č. 186, nedošlo a, že výlohy spojené s půjčkou dle §u 1. tohoto zákona nemohly býti dosud jako půjčka sama vyúčtovány, resp. placeny a že tedy celý úvěr per 34,800.000 Kč k tomu účelu požadovaný jest úsporou. Značná položka na úsporách jest při výrobě státovek pro kterou bylo preliminováno o 6,629.809 Kč 85 h více, než skutečná potřeba vyžadovala. Vysvětlení pro to dlužno hledati ve stále měnících se poměrech výrobních, takže bylo nemožno stanoviti přesnější kalkulaci nákladu. Další úsporu tvoří částka per 3,956.893 ryč 77 h na provisi, která vznikla tím, že nebylo tu podmínek pro plné využití příslušného úvěru ježto nebyly kontrahovány dluhy ve výši dle fin. zákona pro rok 1919 přípustné. Touto |
|||||
poslední okolností a dále tím, že pokud dluhopisy byly tištěny v r. 1919, došlo toliko k úhradě výloh spojených s tiskem půjčky Národní svobody, vysvětluje se úspora per 902.023 Kč 28 h, případně per 30.000 Kč, docílená při tisku státních dluhopisů a na odměnách při dozoru nad ním a při revisi dluhopisů. Oproti těmto úsporám per 46,318.726 Kč 63 h byly položky jiné úvěrem méně dotovány než skutečná potřeba vyžadovala. Jde o překročení v částce per 41.544 Kč 10 h u pol. 2. "Inseráty" a u pol. 6. "Různé výdaje", takže úspora činí zmíněných 46,277.182 Kč 53 h. |
||||||||||||||
Předválečné a válečné dluhy |
27,233.194 |
93 |
- |
- |
27,233.194 |
93 |
27,233.194 |
93 |
Výsledek jest v celé výši platby nepříznivý, ježto o úvěr nebylo postaráno. O otázce placení úroků z dluhů předválečných nebylo v roce 1919 definitivně rozhodnuto a nebyly také stanoveny s konečnou platností podmínky, modality a předpoklady pro takovéto placení na podkladě smluv mírových a podle dosavadního zákonného stavu. Znamenalo by však ohroziti existenci různých institucí a jednotlivců, kteří měli případně celé své jmění uloženo v předválečných papírech, kdyby předem neměla se luštiti otázka placení úroků z těchto papírů aspoň částečně a toliko provisorně vzhledem k zmíněným okolnostem. Proto vládním nařízením ze dne 15. března 1919 čís. 132 Sb. z. a n., byla povolena výplata úroků z vinkulovaných titrů předválečných, pokud jest předepsána u berních úřadů a zem. fin. pokladen na území republiky Čsl. Charakter plateb jakožto záloh po rozumu cit. nařízení nezměnil se ani tím, že v pozdějších rozpočtech o úhradu jich bylo postaráno. Jsou-li v částce per 27,233.194 Kč 93 h, která převážně jest výsledkem plateb úroků z vinkulovaných dluhopisů předválečných, obsaženy také částky resultující z realisace splatných kuponů a obligací dluhů předválečných a válečných, pro které zůstal v platnosti zákaz hotových výplat podle nařízení Národního výboru ze dne 9. listopadu 1918, čís. 31 Sb. z. a n., dlužno konstatovati, že jde celkem o částky nepatrné a toliko v jednotlivých případech, kdy včas dotyčné nařízení v prvních dobách popřevratových ve známost nemohlo býti uvedeno a důsledně provedeno. |
- |
- |
|||
Kapitola 7. (úhrn) |
101,043.985 |
40 |
411,742.519 |
- |
112,497.131 |
72 |
299,245.387 |
28 |
11,453.1.46 |
32 |
||||
8 |
Pensijní a zaopatřovací platy: |
|||||||||||||
řádné: |
||||||||||||||
1 |
Pensijní a zaopatřovací platy civilní |
47,893.988 |
73 |
58,046.072 |
- |
48,612.911 |
79 |
9,433.160 |
21 |
Na odpočinek odešel menší počet zaměstnanců, než se očekávalo, dále byly vypláceny pensistům bydlícím mimo území státu jen 60% kvoty, mimo to vypláceny byly po rozdělení Těšínska pense osobám bydlícím na území připadnuvším Polsku na účet státu Polského. |
881.423 |
27 |
||
Vrácené pensijní příspěvky |
412 |
68 |
- |
- |
412 |
68 |
412 |
68 |
- |
- |
||||
Titul 1. (úhrn) |
47,894.401 |
41 |
-58,046.072 |
- |
48,613.324 |
47 |
9,432.747 1 |
53 |
881.423 |
27 |
||||
2 |
Pensijní a zaopatřovací platy vojenské |
45,808.408 |
74 |
186,900.000 |
- |
45,808.408 |
74 |
141,091.591 |
26 |
Při sestavování rozpočtu nebylo podkladu pro posouzení, kolik osob bude republikou Čsl. převzato na účet těchto zaopatřovacích požitků. |
- |
- |
||
Kapitola 8. (úhrn) |
93,702.810 |
15 |
244,946.072 |
- |
94,421.733 |
21 |
150,524.338 |
79 |
881.423 |
27 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi počtem a náležitostí: příznivý, nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1919 |
|||||
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
K |
h |
|||||
9 |
Předsednictvo ministerské rady: |
|||||||||||||
1 |
Výdaje všeobecné: |
|||||||||||||
řádné |
1,000.462 |
08 |
1,081.987 |
- |
1,001.256 |
43 |
80.730 |
57 |
793 |
90 |
||||
mimořádné |
517.066 |
- |
900.000 |
- |
535.683 |
87 |
364.316 |
13 |
Systemisovaná místa pro presidiální kancelář ministra s plnou mocí pro Slovensko nebyla v roce 1919 v plném počtu obsazena, ježto jmenování dělo se během roku postupně. Úspora takto vzniklá byla snížena na vykázanou částku výdaji na zařízení úřadoven, zakoupení automobilu pro presidium ministerské rady a jiná nutná nepředvídaná vydání, na něž v rozpočtu nebylo pamatováno. |
17.717 |
79 |
|||
Titul 1. (dohromady) |
1,518.428 |
61 |
1,981.987 |
- |
1,536.940 |
30 |
445.046 |
70 |
18.511 |
69 |
||||
2 |
Cizinecký úřad: |
|||||||||||||
řádné |
822.761 |
60 |
800.000 |
- |
822.921 |
60 |
22.921 |
60 |
150 |
- |
||||
3 |
Telegrafní a korespondenční kancelář: |
|||||||||||||
řádné |
2,837.428 |
70 |
3,600.000 |
- |
2,838.012 |
76 |
311.987 |
24 |
V jednotlivých odbočkách československé tiskové kanceláře byly provedeny v důsledku soustředění zpravodajské služby značné restrikce nákladů osobních a věcných. |
584 |
06 |
|||
mimořádné |
314.490 |
80 |
- |
- |
314.490 |
80 |
314.490 |
80 |
Zařizovací náklad nebyl preliminován, neboť nebylo rozhodnuto, budou-li jednotlivá místní zpravodajství přetvořena v trvalá místa služební. |
- |
- |
|||
Titul 3. (dohromady) |
3,151.919 |
50 |
3,150.000 |
- |
3.152.503 |
56 |
2.503 |
56 |
584 |
06 |
||||
4 |
Státní úřad statistický: |
|||||||||||||
řádné |
210.396 |
33 |
1,000.000 |
- |
212.345 |
81 |
787.654 |
19 |
K provádění organisace státního úřadu statistického, zřízeného zákonem ze dne 28. ledna 1919, č. 49 Sb. z. a n., došlo pro nedostatek místností postupně teprve v druhé polovině roku 1919. |
1.950 |
48 |
|||
mimořádné |
134.368 |
70 |
700.000 |
- |
134.368 |
70 |
565.631 |
30 |
Viz odůvodněni u řádných výdajů tohoto titulu. |
- |
- |
|||
Titul 4. (dohromady) |
341.764 |
03 |
1,700.000 |
- |
346.714 |
51 |
1,353.285 |
49 |
1.950 |
48 |
||||
5 |
Státní tiskárny: |
|||||||||||||
řádné |
3,2 78.010 |
96 |
- |
- |
3,664.291 |
92 |
3,664.291 |
92 |
V rozpočtu nebylo pamatováno na státní tiskárnu v Praze a to z toho důvodu, že podkladem pro rozpočet na rok 1919 byly poměrné částky rozpočtu rakouského, v němž "místodržitelská tiskárna" nebyla zahrnuta, tvoříc zvláštní fond; tiskárna převzata byla jako státní ústav Národním výborem dne 1. listopadu 1918. |
592.878 |
68 |
|||
mimořádné |
225.169 |
56 |
- |
- |
225.169 |
56 |
205.169 |
56 |
Zakoupení tiskárny v Užhorodě dne 1. října 1919 a převážení strojů z Vídně. |
- |
- |
|||
Titul 5. (dohromady) |
3,503.180 |
52 |
- |
- |
3,889.461 |
48 |
3,889.461 |
48 |
592.878 |
08 |