1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
24 |
3 |
7 |
Příjem z prodeje plebiscitního inventáře. |
40.863 |
- |
- |
- |
155.296 |
14 |
155.296 |
14 |
Mimořádný příjem za prodaný inventář plebiscitních komisí; tyto skončily likvidací až v prosinci roku 1920, přezkoušení jejich vyúčtování v roce 1921 nebylo skončeno. |
114.433 |
14 |
8 |
Poplatky na plebiscitním území vybírané |
36.238 |
12 |
- |
- |
36.238 |
12 |
36.238 |
12 |
Mimořádné příjmy za uhelné poplatky, vybírané mezinárodní plebiscitní komisí, jichž vybírání skončeno teprve 10. srpna 1920, nebyly v době sdělávání návrhů k rozpočtu a k dodatku státního rozpočtu na rok 1921 známy. |
379.419 |
60 |
||
9 |
Přebytky komise pro hospodaření ovocem a zeleninou |
7,786.355 |
65 |
- |
- |
7,786.355 |
65 |
7,786.355 |
65 |
Vládním nařízením ze dne 30. prosince 1920, čís. 5 Sb. z. a n., z roku 1921 nařízená likvidace Čsl. komise pro hospodaření ovocem a zeleninou skončena byla již koncem roku 1921. Přebytky komise získané výhradně vybíráním vývozních poplatků při vývozu ovoce, zeleniny a výrobků z nich připadly dle ustanovení § 6. vládního nařízení ze 24, července 1919, čís. 426 Sb. z. a n., o zřízení zmíněné komise státní pokladně. |
- |
- |
||
10 |
Likvidační přebytky zásobovacího ústavu pro Slovensko v Bratislavě: |
300.000 |
- |
- |
- |
300.000 |
- |
300.000 |
- |
Obnosy pod a) a b) uvedené jsou splátky na účet přebytků zásobovacího ústavu v Bratislavě, obnos pod c) vrácená zápůjčka, která byla poskytnuta zemskému obilnímu ústavu v Bratislavě. |
- |
- |
||
a) Oddělení živočišné |
600.000 |
- |
- |
- |
600.000 |
- |
600.000 |
- |
- |
- |
||||
b) Oddělení tukové |
2,041.788 |
43 |
- |
- |
2,041.788 |
43 |
2,041.788 |
43 |
- |
- |
||||
c) Oddělení tovarové |
2,941.788 |
43 |
- |
- |
2,941.788 |
43 |
2,941.788 |
43 |
- |
- |
||||
§ 10. (úhrn) |
8,774.177 |
76 |
- |
- |
8,774.177 |
76 |
8,774.177 |
76 |
Příjem vyplynul z odvodů na účet nepreliminovaných přebytků čsl. komise pro kůže a usně v likvidaci, které doznávají ještě v pozdějších letech na základě konečného vyúčtování jak ve přijmu tak i ve vydání podstatných změn. |
- |
- |
|||
11 |
Přebytky čsl. komise pro kůže a usně |
|||||||||||||
12 |
Přebytky čsl. komise textilní |
4,669.500 |
- |
- |
- |
4,669.500 |
- |
4,669.500 |
- |
Čsl. textilní komise zrušená nařízením vlády ze dne 24. června 1920, čís. 421 Sb. z. a n., odvedla prozatímní přebytek svého hospodaření. |
- |
- |
||
13 |
Licenční poplatky z lihu |
8,040.&53 |
07 |
- |
- |
8,052.453 |
75 |
8,052.453 |
75 |
Finanční správa byl nucena povoliti v roce 1921 následkem značné úrody ovoce zpracování jeho na líh, čímž povstal neočekávaný příjem na licenčním poplatku. |
17.335 |
50 |
||
14 |
Pasové poplatky u odbočky čsl. plnomocníka v Linci a ve Štýrském Hradci |
354.554 |
89 |
- |
- |
354.554 |
89 |
354.554 |
89 |
Dodatečně vyúčtované pasové poplatky. |
- |
- |
||
Titul 3. (úhrn) |
1.843,050.104 |
64 |
435,000.000 |
- |
1.786,419.332 |
78 |
1.351,419.332 |
78 |
554.382 |
56 |
||||
4 |
Účetní náhrady |
4,092.906 |
03 |
- |
- |
3,936.420 |
75 |
3,936.420 |
75 |
Příznivý výsledek obsahuje nepreliminované a nekompensovatelné náhrady, a to: 1. Přeplatky na vyživovacích příspěvcích a) srážené zemskými úřadovnami pro vyměření nových důchodů dle zákona ze dne 20. února 1921, č. 142 Sb. z. a n. 1,849.337,70 Kč, b) srážené berními úřady 55.97195 Kč. 2. K náhradě předepsané příp. realisované náhrady zápůjček konsumním družstvům a mensám dělnickým a úřednickým 1,675.035,13 Kč. 3. Nekompensovatelné náhrady výdajových titulů 14.479,32 Kč 3. a 5. kap. 24. 341.596,65 Kč. |
1,635.545 |
42 |
||
Kapitola 24. (úhrn) |
1.917,142.903 |
64 |
454,000.000 |
- |
1.860,555.108 |
57 |
1.406,555.108 |
57 |
2,571.721 |
60 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
|||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní příjmy |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||||
24 A |
Zvláštní příjmy Podkarpatské Rusi: |
|||||||||||||
mimořádné |
||||||||||||||
3 |
Různá opatření: |
|||||||||||||
13 |
Licenční poplatek z lihu |
44.160 |
- |
- |
- |
44.160 |
- |
44.160 |
- |
Jako u § 13., tit. 3. mimořádných příjmů kap. 24. |
- |
- |
||
Kapitola 24 A. (úhrn) |
44.160 |
- |
- |
- |
44.160 |
- |
44.160 |
- |
- |
- |
||||
Kapitola 24. a 24 A. (úhrn) |
1.917,187.063 |
64 |
454,000.000 |
- |
1.860,599.268 |
57 |
1.406,599.268 |
57 |
2,571.721 |
60 |
||||
25 |
Ministerstvo pro sjednocení zákonodárství a organisace správní: |
|||||||||||||
řádné |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
566 |
- |
566 |
- |
||||
mimořádné |
566 |
- |
- |
- |
535 |
- |
- |
- |
- |
- |
||||
Kapitola 25. (dohromady) |
535 |
- |
- |
- |
566 |
- |
566 |
- |
566 |
- |
||||
26 |
Úřad pro zahraniční obchod: |
|||||||||||||
Příjmy úřadu pro zahraniční obchod: |
||||||||||||||
řádné |
268,821.036 |
45 |
101,650.000 |
- |
268,829.488 |
63 |
167,179.488 |
63 |
Rozvojem zahraničního obchodu a zvýšením poplatků docíleno příznivého výsledku. |
11.942 |
48 |
|||
Kapitola 26. (úhrn) |
268,821.036 |
45 |
101,650.000 |
- |
268,829.488 |
63 |
167,179.488 |
63 |
11.942 |
48 |
6.
Výdaje státních investic a jejich pasivní nedoplatky
(v podrobnostech).
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
Položka |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||
A. Předsednictvo ministerské rady: |
||||||||||||
1 |
Státní tiskárna: |
|||||||||||
Na opatření nových strojů |
4,470.841 |
57 |
5,000.000 |
- |
4,985.948 |
31 |
14.0.51 |
69 |
515.106 |
74 |
||
2 |
Státní úřad statistický: |
|||||||||||
Na zakoupení dírkovacích a třídicích strojů |
- |
- |
- |
- |
1,995.000 |
- |
1,995.000 |
- |
Dírkovací a třídicí stroje systému "Power" bylo nutno zakoupiti, aby bylo umožněno nejen urychlené, nýbrž i podrobné, materiál úplně vyčerpávající zpracování výsledků sčítání lidu r. 1921, které tvořilo nezbytný předpoklad zákonné osnovy o sociálním pojištění. Potřeba moderních statistických strojů stala se však pro státní úřad statistický nezbytnou i se zřetelem na nutnost publikovati pravidelně a urychleně data o zahraničním obchodu a převésti zpracování materiálu v jiných oborech statistického šetření na strojní metodu, jako jest tomu u statistických úřadů v cizích státech, pokud chtějí plně dostáti všem velikým úkolům, diktovaným zmíněnými poměry poválečnými. Úhrada u položky 213. |
1,995.000 |
- |
|
Úhrn A. Předsednictvo ministerské rady |
4,470.841 |
57 |
5,000.000 |
- |
6,980.948 |
31 |
1,980.948 |
31 |
2,510.106 |
74 |
||
B. Ministerstvo financí: |
||||||||||||
1 |
Zařízení nájemních budov pro nové úřady potravní daně na čáře |
- |
- |
1,750.000 |
- |
- |
- |
1,750.000 |
Při sestavování rozpočtu předpokládalo se, že bude nutno zaříditi nájemní budovy potravní daně na čáře. Předpoklad tento se nesplnil, ježto obec pražská jako bývalá nájemkyně práva vybírání daně potravní, při převzetí této daně do státní režie dala finanční správě téměř všechen potřebný inventář k disposici bez náhrady. Další potřebné součástky kancelářského zařízení byly zakoupeny k tíži věcného nákladu kap. 14., tit. 2., § 4. |
- |
- |
|
2 |
Zavedení elektrického pohonu v mincovně v Báňské Kremnici |
349.730 |
47 |
1,000.000 |
- |
349.730 |
47 |
650.269 |
53 |
Pro technické překážky bylo započato s pracemi teprve v červnu 1921, takže práce do konce roku provedené vyžádaly si jen vykázaného nákladu. |
- |
- |
Úhrn B. Ministerstvo financí |
349.730 |
47 |
2,750.000 |
- |
349.730 |
47 |
2,400.269 |
53 |
- |
- |
||
C. Ministerstvo pošt a telegrafů: |
||||||||||||
1 |
Zřizování poštovních budov na nádražích |
1,231.094 |
- |
6,640.000 |
- |
1,231.094 |
60 |
5,408.905 |
40 |
Úspora vysvětluje se tím, že v roce 1921 nemohly býti provedeny všecky projektované stavby a zamýšlené nákupy, poněvadž následkem pozdního vypsání státní investiční půjčky dopravní (zákon z 18. března 1921, čís. 126 Sb. z. a n.) nebylo v prvé polovici roku dostatečných peněžních prostředků po ruce. |
- |
- |
2 |
Zřizování telegrafu, telefonu a potrubní pošty |
89,933.036 |
58 |
123,000.000 |
- |
92,001.182 |
21 |
30,998.817 |
79 |
2,068.145 |
63 |
|
3 |
Poštovní provoz automobilový |
5,949.815 |
65 |
18,500.000 |
- |
5,975.300 |
97 |
12,524.699 |
03 |
25.485 |
82 |
|
Úhrn C. Ministerstvo pošt a telegrafů |
97,113.946 |
83 |
148,140.600 |
- |
99,207.577 |
78 |
48,932.422 |
22 |
2,093.630 |
95 |