1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
Položka |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||
D. Ministerstvo železnic: |
||||||||||||
a) Podle stavebního a investičního programu dle přílohy k zákonu ze dne 30, března 1920, čís. 235 Sb. z. a n.: |
||||||||||||
I. Stavba nových drah: |
||||||||||||
1 |
Handlová - Horní Štubňa |
- |
- |
20,000.000 |
- |
- |
- |
20,000.000 |
- |
Pro nedostatek potřebných hotovostí bylo použito jen peníze určeného pro práce přípravné a trasovací (pol. 12.), a to jen z části. |
- |
- |
2 |
Červená Skála - Margecany |
- |
- |
35,000.000 |
- |
- |
- |
35,000.000 |
- |
- |
- |
|
3 |
Sliv. Nová Ves - Trebišov |
- |
- |
17,000.000 |
- |
- |
- |
17,000.000 |
- |
- |
- |
|
4 |
Užhorod - Munkačevo |
- |
- |
15,000.000 |
- |
- |
- |
15,000.000 |
- |
- |
- |
|
5 |
Munkačevo - Bilki - Huszt |
- |
- |
30,000.000 |
- |
- |
- |
30,000.000 |
- |
- |
- |
|
6 |
Vsetín - Bilnice - Brumov |
- |
- |
7,000.000 |
- |
- |
- |
7,000.000 |
- |
- |
- |
|
7 |
Veselí n. Moravou - Nové Město |
- |
- |
20,000.000 |
- |
- |
- |
20,000 000 |
- |
- |
- |
|
8 |
Krupina - Zvoleň |
- |
- |
25,000.000 |
- |
- |
- |
25,000.000 |
- |
- |
- |
|
9 |
Spojka u Žabokrek |
- |
- |
5,000.000 |
- |
- |
- |
5,000.000 |
- |
- |
- |
|
10 |
Karvín - Trličko - Těšín |
- |
- |
6,000.000 |
- |
- |
- |
6,000.000 |
- |
- |
- |
|
11 |
Dráha zprostředkující spojení se severním Slovenskem |
- |
- |
40,000.000 |
- |
- |
- |
40,000.000 |
- |
- |
- |
|
12 |
Práce přípravné a trasovací |
747.606 |
64 |
2,000.000 |
- |
747.606 |
64 |
1,252.393 |
36 |
- |
- |
|
Úhrn (I.) |
747.606 |
64 |
222,000.000 |
- |
747.606 |
64 |
221,252.393 |
36 |
- |
- |
||
II. Provoz státních drah: |
||||||||||||
13 |
Stavba II., III. a IV. kolejí |
55,448.836 |
80 |
90,250.000 |
- |
55,448.836 |
80 |
34,801.163 |
20 |
Mnohé stavby pojaté do 5letého stavebního a investičního programu nemohly býti pro nehotovost projektů a průtahy v úředním jednání provedeny; ve stavbách nebylo pokračováno v tom rozsahu, jak programem bylo zamýšleno a pro mnohé stavby, jež mohly býti započaty v roce 1921, bylo třeba delšího jednání s ministerstvem financí o uvolnění potřebných hotovostí. |
- |
- |
14 |
Úprava tratí pro zvýšený provoz - výhybiště |
11,630.929 |
21 |
37,180.000 |
- |
11,630.929 |
21 |
25,549.070 |
79 |
- |
- |
|
15 |
Rozšíření stanic a topírenských zařízení |
29,719.035 |
86 |
143,510.000 |
- |
29,796.035 |
86 |
113,713.964 |
14 |
27.000 |
- |
|
16 |
Zřízení a rozšíření dílen (incl. strojní zařízení) |
29,165.863 |
54 |
48,735.000 |
- |
9,197.824 |
38 |
34,537.175 |
62 |
31.960 |
84 |
|
17 |
Doplňovací stavby na spodku železničním |
3,683.666 |
10 |
12,700.000 |
- |
3,683.666 |
10 |
9,016.333 |
90 |
- |
- |
|
18 |
Doplňovací stavby na svršku železničním |
71,344.808 |
26 |
80,000.000 |
- |
71,344.808 |
26 |
8,655.191 |
74 |
- |
- |
|
19 |
Obytné budovy a nocležny |
9,717.147 |
87 |
20,450.000 |
- |
9,717.147 |
87 |
10,732.852 |
13 |
- |
- |
|
20 |
Budovy ředitelské |
5,009.052 |
89 |
9,000.000 |
- |
5,009.052 |
89 |
3,990.947 |
11 |
- |
- |
|
21 |
Zabezpečení vozby, telefony, telegrafy |
4,783.766 |
88 |
9,250.000 |
- |
4,783.766 |
88 |
4,466.233 |
12 |
- |
- |
|
22 |
Stavby menšího rozsahu |
3,466.206 |
63 |
3,500.000 |
- |
3,468.773 |
95 |
31.226 |
05 |
2.567 |
32 |
|
23 |
Elektrické zařízení pro pohon a osvětlování |
1,372.018 |
79 |
4,600.000 |
- |
1,372.018 |
79 |
3,227.981 |
21 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
Položka |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||
24 |
Práce projekční a studie |
951.649 |
59 |
700.000 |
- |
951.949 |
59 |
251.949 |
59 |
Podle dodatečného příkazu ministerstva financí byly náklady studijní kanceláře pražské nádražní komise, preliminované dosud na položce 15., dle skutečné své povahy přeúčtovány na položku 24. Takto nastalé překročení položky 24. je plně vyváženo úsporami na položce 15. |
300 |
- |
25 |
Nepředvídané |
2,278.093 |
78 |
4,970.000 |
- |
2,278.093 |
78 |
2,691.906 |
22 |
Viz odůvodnění pol. 13. - 23. |
- |
- |
26 |
Opatření vozidel: |
|||||||||||
a) lokomotiv |
43,127.861 |
48 |
214,200.000 |
- |
43,127.861 |
48 |
171,072.138 |
52 |
K úhradě vyšší potřeby na opatření vozidel povolen zákonem ze dne 12. srpna 1921, čís. 325 Sb. z. a n., dodatečný úvěr v celkové částce 540,000.000 Kč. - Značné úspory povstaly poklesem cen vozidel ve III. a IV. čtvrtletí správního roku a tím, že továrny dodaly méně lokomotiv, tendrů a vozů, než bylo programově určeno. |
- |
- |
|
b) vozů |
577,374.621 |
88 |
1.127,000.000 |
- |
577,374.621 |
88 |
549,625.378 |
12 |
- |
- |
||
Úhrn (II.) |
829,073.559 |
56 |
1.801,045.000 |
- |
829,185.387 |
72 |
971,859.612 |
28 |
111.828 |
16 |
||
Úhrn (a) |
829,821.166 |
20 |
2.023,045.000 |
- |
829,932.994 |
36 |
1.193,112.005 |
64 |
111.828 |
16 |
||
b) Stavby mimo stavební a investiční program dle přílohy k zákonu ze dne 30. března 1920, čís. 235 Sb. z. a n.: |
||||||||||||
I. Stavba nových drah: |
||||||||||||
27 |
Stavba nových drah na Hlučínsku |
513.538 |
03 |
22,000.000 |
- |
513.538 |
03 |
21,486.464 |
97 |
S výstavbou dráhy Petřkovice - Hlučín bylo započato teprve v II. polovině roku 1921, takže preliminované částky nemohlo býti využito. |
- |
- |
28 |
Dokončení stavby dráhy Vajany - Bánovce |
11,595.460 |
89 |
10,000.000 |
- |
11,603.772 |
24 |
1,603.772 |
24 |
Značné zvýšení cen materiálu a mezd v roce 1921. |
8,311 |
35 |
II. Běžné investiční náklady: |
||||||||||||
29 |
Dokončení staveb v chodu jsoucích, výstavba obytných budov k odstranění bytové nouze, pokud na ně v pětiletém investičním programu nemohlo býci pamatováno, konečně náklady na nepředvídané výdaje stavební |
43,726.204 |
56 |
86,000.000 |
- |
43,851.756 |
18 |
42,148.243 |
82 |
Odůvodnění jako u položek 13. - 25. (exklusive 24.). Stavby byly pro omezené finanční prostředky jen povlovně prováděny. |
125.551 |
62 |
Úhrn (b) |
55,835.203 |
48 |
118,000.000 |
- |
55,969.066 |
45 |
62,030.933 |
55 |
133.862 |
97 |
||
c) Na zaplacení vozidel v r. 1920 již objednaných, ale ještě z technických důvodů nevyúčtovaných, jež nespadají do investičního programu dle zákona ze dne 30. března 1920, čís. 235 Sb. z. a n.: |
||||||||||||
30 |
Pořízení lokomotiv a tendrů |
110,782.397 |
15 |
36,000.000 |
- |
110,782.397 |
15 |
74,782.397 |
15 |
Nezbytně nutná potřeba doplniti co nejrychleji stav vozidel. |
- |
- |
31 |
Pořízení vozů |
428,056.876 |
15 |
342,000.000 |
- |
428.056.876 |
15 |
86,056.876 |
15 |
- |
- |
|
Úhrn (c) |
538,839.273 |
30 |
378,000.000 |
- |
538,839.273 |
30 |
160,839.273 |
30 |
- |
- |
||
Úhrn D. Ministerstvo železnic |
1.424,495.642 |
98 |
2.519,045.000 |
- |
1.424,741.334 |
11 |
1.094,303.665 |
89 |
245.691 |
13 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
Položka |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||
E. Ministerstvo zemědělství: |
||||||||||||
I. Státní lesy a statky: |
||||||||||||
a) Čechy: |
||||||||||||
1 |
Blatno: Stavba budovy správní (celkem 120.000 Kč) II. splátka |
- |
- |
80.000 |
- |
- |
- |
80.000 |
- |
- |
- |
|
2 |
Blatno: Stavba lesovny v Ziegenschachtu, II. splátka |
- |
- |
60.000 |
- |
- |
- |
60.000 |
- |
- |
- |
|
3 |
Blatno: Stavba lesní cesty "Großwiese" |
24.590 |
12 |
25.000 |
- |
24.590 |
12 |
409 |
88 |
- |
- |
|
Úhrn |
24.590 |
12 |
165.000 |
- |
24.590 |
12 |
140.409 |
88 |
- |
- |
||
b) Slovensko: |
||||||||||||
4 |
Báň. Bystřice: Dokončení stavby budovy lesního ředitelství v Báň. Bystřici, nedokončené v roce 1917 |
14.000 |
- |
35.000 |
- |
14.000 |
- |
21.000 |
- |
- |
- |
|
5 |
Stavba lesní cesty z Turové do Selce 2,8 km (Projekt, I. splátka) |
756 |
20 |
3.000 |
- |
756 |
20 |
2.243 |
80 |
- |
- |
|
6 |
Zařízení elektr. osvětlení do lesovny v Starých Horách |
- |
- |
6.000 |
- |
- |
- |
6.000 |
- |
- |
- |
|
7 |
Stavba hlavní cesty podkanovsko-sandbergské 3 km (Projekt, I splátka) |
- |
- |
3.000 |
- |
- |
- |
3.000 |
- |
- |
- |
|
8 |
Stavba lesní dráhy Ulmanka - Zelence 9 km (Projekt, I. splátka) |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
|
9 |
Stavba stáje u dřevoskladu v Báňské Bystřici |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
|
10 |
Stavba lesní cesty v Jarčovkách 1,3 km |
- |
- |
26.000 |
- |
- |
- |
26.000 |
- |
- |
- |
|
11 |
Stavba cesty Malacko-Ortutné 3 km (Projekt, I. splátka) |
45 |
90 |
3.000 |
- |
45 |
90 |
2.954 |
10 |
- |
- |
|
12 |
Stavba koleje na dřevoskladě v Šalkově |
- |
- |
80.000 |
- |
- |
- |
80.000 |
- |
- |
- |
|
13 |
Pokračování stavby lesní cesty v okr. Hiadlovském 1 km |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
|
14 |
Báň. Bystřice: Pokračování stavby lesní cesty v okr. Moštěnickém 1 km |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
|
15 |
Stavba studny u horárského bytu ve Sv. Ondřeji |
- |
- |
12.000 |
- |
- |
- |
12.000 |
- |
- |
- |
|
16 |
Pokračování hlavní lesní cesty v údolí Bukovce 2 km à 30.000 Kè |
112 |
- |
60.000 |
- |
112 |
- |
59.888 |
- |
- |
- |
|
17 |
Zavedení telefonu z Predajné do Kisle 1 km |
- |
- |
8.000 |
- |
- |
- |
8.000 |
- |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
Položka |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||
18 |
Stavby hlavní lesní cesty v Predajné (Projekt, I. splátka) |
156 |
- |
6.000 |
- |
156 |
- |
5.844 |
- |
- |
- |
|
19 |
Stavba cesty na lupejském horním skladě |
- |
- |
8.000 |
- |
- |
- |
8.000 |
- |
- |
- |
|
20 |
Stavba hlavní cesty v údolí Bystré 3 km à 20.000 Kè |
- |
- |
60.000 |
- |
- |
- |
60.000 |
- |
- |
- |
|
21 |
Stavba bytu nebo koupě domu pro správce v Hronci (celkem 120.000 Kč, I. splátka) |
- |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
|
22 |
Stavba lesní dráhy v údolí Kameniště, okr. Hronec Sihlo z celku 4,800.000 Kč (III. splátka) |
1.322 |
68 |
850.000 |
- |
1.322 |
68 |
848.677 |
32 |
- |
- |
|
23 |
Stavba vedlejší budovy při horáckém domu v Trochvodách |
- |
- |
24.000 |
- |
45.853 |
- |
4.000 |
- |
- |
- |
|
24 |
Prodloužení industr. železnice v Osrblé do postranných údolí 1 km |
45.853 |
95 |
50.000 |
- |
30.000 |
95 |
4.146 |
05 |
- |
- |
|
25 |
Stavba lesnického domu na Klementce (II. splátka) |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
|
26 |
Koupě domku pro hlídače u Medvědova |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
10.000 |
- |
- |
- |
|
27 |
Přestavba skladiště při domku skladníka na Jánošovce |
- |
- |
12.000 |
- |
- |
- |
12.000 |
- |
- |
- |
|
28 |
Stavba cesty do Romžové doliny přes Komo 2 km |
40.535 |
30 |
40.000 |
30 |
40.535 |
30 |
535 |
30 |
Úhrada v celkových úsporách rozpočtu státních investic. |
- |
- |
29 |
Prodloužení lesní dráhy ve Vydrovém 2 km |
68.898 |
25 |
100.000 |
- |
68.898 |
25 |
31.101 |
75 |
- |
- |
|
30 |
Stavba cesty v údolí Strakovo 3 km |
- |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
|
31 |
Stavba železnice industriální v údolí Dobroč 5,3 km (II. splátka) |
687 |
20 |
100.000 |
- |
687 |
20 |
99.312 |
80 |
- |
- |
|
32 |
Stavba hlavní cesty v Lemské dolině 2 km (I. splátka) |
- |
- |
40.000 |
- |
- |
- |
40.000 |
- |
- |
- |
|
33 |
Stavba vodovodu ve správcovském domku v Bacúch |
22.605 |
20 |
18.000 |
- |
22.605 |
20 |
3.805 |
20 |
Úhrada v celkových úsporách rozpočtu státních investic. |
- |
- |
34 |
Stavba industr. koleje na dřevosklad v Bacúch |
6.532 |
90 |
50.000 |
- |
6.556.314 |
90 |
43.467 |
10 |
- |
- |
|
34 a |
Rekonstrukce pily Jánošovka |
1,179.736 |
99 |
- |
- |
1,220.532 |
79 |
1,220.532 |
79 |
K pol. 34 a - l: Úhrada v celkových úsporách rozpočtu státních investic. |
40.795 |
80 |
b |
Rekonstrukce pily Stiavnička |
556.314 |
66 |
- |
- |
556.314 |
66 |
556.314 |
66 |
- |
- |
|
c |
Rekonstrukce pily Báň. Bystřice |
324.346 |
63 |
- |
- |
334.881 |
45 |
334.881 |
45 |
10.534 |
82 |
|
d |
Stavba vlečky v Lopeji |
153.966 |
33 |
- |
- |
154.117 |
29 |
154.117 |
29 |
50 |
96 |
|
e |
Stavba stavidel v Hronci |
99.359 |
61 |
- |
- |
100.607 |
13 |
100.607 |
13 |
1.217 |
52 |
|
f |
Stavba skladiště a cesty v Ulmanke |
69.238 |
33 |
- |
- |
154.117 |
29 |
69.238 |
47 |
- |
- |
|
g |
Stavba školy v Bukovci |
23.211 |
61 |
- |
- |
100.607 |
13 |
23.211 |
55 |
- |
- |
|
h |
Stavba cesty v Zadnom Čelne |
27.735 |
47 |
- |
- |
69.238 |
47 |
27.735 |
75 |
- |
- |
|
i |
Rekonstrukce pily Sihla |
70.140 |
55 |
- |
- |
23.211 |
55 |
70.140 |
60 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||||
Položka |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí: příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
Nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1921 |
|||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
|||
34 j |
Přeložení domků podél lesní dráhy v Dobroči |
77.650 |
- |
- |
- |
77.650 |
- |
77.650 |
- |
- |
- |
|
34 k |
Stavba cesty v Suchej |
94.497 |
60 |
- |
- |
94.497 |
60 |
94.497 |
60 |
- |
- |
|
34 l |
Prodloužení lesní dráhy v Korytárskom |
51.445 |
55 |
- |
- |
51.445 |
55 |
51.445 |
55 |
- |
- |
|
35 |
Žarnovice: Stavba nové budovy pro 2 úřednické byty v Žarnovici, celkový náklad 240.000 Kč (I. splátka) |
- |
- |
120.000 |
- |
- |
- |
120.000 |
- |
- |
- |
|
36 |
Stavba nového podúřednického bytu |
- |
- |
60.000 |
- |
- |
- |
60.000 |
- |
- |
- |
|
37 |
Stavba nového ředitelského bytu se 3 inspekč. pokoji a vedlejšími budovami (III. splátka) |
13.263 |
90 |
200.000 |
- |
13.263 |
90 |
186.736 |
10 |
- |
- |
|
38 |
Přestavba úřednického a podúřednického bytu při starém pivovaru |
- |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
50.000 |
- |
- |
- |
|
39 |
Zakoupení domu pro 2 úřednické byty se zahradou |
- |
- |
120.000 |
- |
- |
- |
120.000 |
- |
- |
- |
|
40 |
Stavba automobilové dráhy v Prochotském údolí, okresu Brod (II. splátka) |
251.074 |
77 |
850.000 |
- |
252.186 |
27 |
597.813 |
73 |
1.111 |
50 |
|
41 |
Stavba nové vedlejší cesty v Čertové dolině |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
|
42 |
Stavba nové úřední místnosti při lesovně v Brodě (II. splátka) |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
|
43 |
Postavení nové líhně v rybníku v Brodě (II. splátka) |
1.169 |
05 |
8.000 |
- |
1.329 |
05 |
6.670 |
95 |
160 |
- |
|
44 |
Novostavba uhlířského les. bytu (II. splátka) |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
|
45 |
Novostavba lesního bytu v Dolních Hambrech (II. splátka) |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
|
46 |
Splátka vedlejších budov při horárském bytu v Hronském Rudnu |
10.668 |
26 |
15.000 |
- |
10.668 |
26 |
4.331 |
74 |
- |
- |
|
47 |
Stavba nové líhně ve voznickém rybníce |
- |
- |
15.000 |
- |
- |
- |
15.000 |
- |
- |
- |
|
48 |
Přestavba horárského bytu se stavbou inspekč. pokoje v Skleno-Teplici |
- |
- |
25.000 |
- |
- |
- |
25.000 |
- |
- |
- |
|
49 |
Stavba nových stájí pro erární provozníky |
- |
- |
20.000 |
- |
- |
- |
20.000 |
- |
- |
- |
|
50 |
Stavba lesní cesty v údolí Suchá Dolina (II. splátka) |
23.960 |
72 |
25.000 |
- |
23.960 |
72 |
1.039 |
28 |
- |
- |
|
51 |
Stavba lesní cesty v údolí Bílá Voda (II. splátka) |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
|
52 |
Stavba mostu přes Hron (II. splátka) |
- |
- |
100.000 |
- |
- |
- |
100.000 |
- |
- |
- |
|
53 |
Zřízení telefonu Jalná - Hronská Březnice - Podhradí |
- |
- |
25.000 |
- |
- |
- |
25.000 |
- |
- |
- |
|
54 |
Přestavba horárského bytu v Močiaru |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
- |
- |
|
55 |
Přestavba horárského bytu v Hronské Březnici (II. splátka) |
32.590 |
42 |
30.000 |
- |
32.590 |
42 |
2.590 |
42 |
Úhrada v celkových úsporách rozpočtu státních investic. |
- |
- |