1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
20 |
13 |
3 |
Příspěvek na regulační komise |
954.269 |
56 |
8,000.000 |
- |
1,213.607 |
96 |
1,786.392 |
04 |
Činnost státní regulační komise pro hlavní město Prahu brzdily technické překážky a úsporné důvody. Práce regulační komise v Bratislavě nepokročily tak dalece, aby mohl býti státní příspěvek vyplacen. |
441.295 |
58 |
|||||
4 |
Podpora na pokusné stavebnictví, soutěže a vydávání odborných spisů |
388.657 |
59 |
500.000 |
- |
392.657 |
59 |
107.342 |
41 |
Nebylo dostatek uchazečů vyhovujících podmínkám. |
4.000 |
- |
|||||||
5 |
Čechy: |
||||||||||||||||||
I. Vnitro |
74.922 |
42 |
74.922 |
- |
74.922 |
42 |
- |
42 |
- |
- |
|||||||||
II. Školství a národní osvěta. |
362.576 |
18 |
432.576 |
- |
482.576 |
18 |
50.000 |
18 |
120.000 |
- |
|||||||||
III. Finance |
494.759 |
57 |
382.310 |
- |
494.759 |
57 |
112.449 |
57 |
Úrok a anuity z nedoplatku kupní ceny za budovu konventu Anglických Panen, Praha III., vyžadovaly vyšší částky. |
- |
- |
||||||||
IV. Pošty |
337.343 |
68 |
228.073 |
- |
337.343 |
68 |
109.270 |
68 |
Překročení vzniklo nepreliminovanými splátkami trhové ceny za budovu v Michli pro hospodářskou ústřednu a budovu "Sacre Coeur" na Smíchově (ministerstvo pošt a telegrafů). |
- |
- |
||||||||
V. Zemědělství |
56.746 |
62 |
30.018 |
- |
56.619 |
11 |
26.601 |
11 |
Nepreliminovaná splátka hypotéky na budově čp. 294 a 286 ve Vršovicích. |
19 |
23 |
||||||||
VI. Spravedlnost |
320.833 |
89 |
266.068 |
- |
320.833 |
89 |
54.765 |
89 |
- |
- |
|||||||||
VII. Pozemkový úřad |
5.476 |
87 |
- |
- |
5.475 |
87 |
5.475 |
87 |
- |
- |
|||||||||
§ 5. (úhrn) |
1,652.658 |
23 |
1,413.967 |
- |
1,772.530 |
72 |
358.563 |
72 |
120.019 |
23 |
|||||||||
6 |
Morava: |
||||||||||||||||||
I. Vnitro |
44.781 |
58 |
44.781 |
- |
44.781 |
58 |
- |
58 |
- |
- |
|||||||||
II. Školství a národní osvěta |
186.845 |
46 |
206.873 |
- |
186.845 |
46 |
20.027 |
54 |
- |
- |
|||||||||
III. Finance |
105.045 |
08 |
105.045 |
- |
105.046 |
08 |
- |
08 |
- |
- |
|||||||||
IV. Spravedlnost |
216.021 |
11 |
216.022 |
- |
216.021 |
11 |
- |
89 |
- |
- |
|||||||||
§ 6. (úhrn) |
552.693 |
23 |
572.721 |
- |
552.693 |
23 |
20.027 |
77 |
- |
- |
|||||||||
7 |
Slezsko: |
||||||||||||||||||
I. Školství a národní osvěta |
25.325 |
82 |
25.326 |
- |
25.325 |
82 |
- |
18 |
- |
- |
|||||||||
II. Finance |
30.282 |
10 |
30.283 |
- |
80.282 |
10 |
- |
90 |
- |
- |
|||||||||
III. Pošty |
38.155 |
13 |
13.113 |
- |
38.155 |
13 |
25.045 |
13 |
Umořovací splátka na kupní cenu poštovní budovy v Opavě nebyla preliminována. |
- |
- |
||||||||
§ 7. (úhrn) |
93.763 |
05 |
68.722 |
- |
93.763 |
05 |
25.041 |
05 |
- |
- |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
20 |
13 |
8 |
Slovensko: |
||||||||||||||||
I. Školství a národní osvěta |
- |
- |
214.213 |
- |
- |
- |
319.213 |
- |
Stavební podpory dřívější maďarskou vládou přiznané nebyly vypláceny, ježto bylo zahájeno čsl. vládou jednání o převzetí církevních učelišť do státní správy. |
- |
- |
||||||||
9 |
Cizina: |
||||||||||||||||||
Umořovací splátky na budovy pro diplomatické zastoupení čsl. republiky v cizině |
40.806 |
38 |
81.000 |
- |
40.806 |
38 |
40.198 |
62 |
Hypotéky váznoucí na legační budově v Berlíně byly koncem roku 1921 zaplaceny a vymazány následkem výpovědi věřitelů. |
- |
- |
||||||||
10 |
Nepreliminované výdaje: |
- |
|||||||||||||||||
Novostavby komise pro zahraniční obchod |
6,712.877 |
71 |
- |
- |
6,712.877 |
71 |
6,712.877 |
71 |
Další náklad na stavbu universitní budovy (česká filosofická fakulta) na Dvořákově nábřeží, jejíž používání vyhrazeno na dobu 5 roků úřadu pro zahraniční obchod. Úhrada z přebytků manipulačních poplatků býv. komise pro zahraniční obchod. (Viz příjem kap. 14., tit. 5., § 11., pol. 5.). |
- |
- |
||||||||
Titul 13. (úhrn) |
11,297.612 |
67 |
8,850.623 |
- |
11,327.710 |
36 |
2,477.087 |
36 |
654.320 |
33 |
|||||||||
14 |
Ředitelství pro stavby vodních cest: |
||||||||||||||||||
řádné |
3,336.033 |
21 |
3,473.151 |
- |
3,337.778 |
56 |
135.372 |
44 |
Pro vysoký stav vodní na podzim mohly se udržovací práce jen v malém měřítku prováděti, což umožnilo restrikci personálu přeložením několika úředníků k úřadům jiných resortů a neobsazením několika systemisovaných míst. |
334.775, |
68 |
||||||||
mimořádné |
35,311.155 |
78 |
43,989.955 |
- |
30,690.676 |
52 |
13,299.278 |
48 |
Celková nepříznivá hospodářská situace; technické překážky, obtíže při výkupu pozemků (přístav u Mělníka) a nepříznivé počasí zabránily provádění větších vodocestných staveb. K provádění projektu hydroelektrárny ve Smiřicích nedošlo, stavba hydroelektrárny v Kolíně se zdržela změnou projektu, rovněž nastal průtah u stavby hydroelektrárny v Nymburce. Vysoký stav vody brzdil regulační práce na Labi a stavební práce v Neratovicích. Kolaudace zdymadla u ostrova Židovského se neprovedla, proto se také odsunula výplata kolaudační splátky. Na Moravě se stavební práce vůbec nekonaly. Z přebytku byla hrazena větší potřeba u kap. 21. částkou 165.000 Kč a u kap. 24., tit. 6., § 3 b), částkou 2,835.000 Kč. |
3,127.904 |
69 |
||||||||
Titul 14. (dohromady) |
38,647.188 |
99 |
47,463.106 |
- |
34,028.455 |
08 |
13,434.650 |
92 |
3,462.730 |
37 |
|||||||||
15 |
Plavebnictví: |
||||||||||||||||||
1 |
Čsl. plavební úřad v Praze a poříční úřady plavební ve vnitrozemí a v cizině: |
||||||||||||||||||
řádné |
573.363 |
47 |
3,134.440 |
- |
814.221 |
17 |
2,5153.713 |
68 |
Jak čsl. úřad plavební v Praze, tak i poříční úřady plavební ve vnitrozemí a v cizině nebyly plně vybudovány a nerozvinuly očekávanou činnost. Plavební ruch byl nepatrný. Většina systemisovaných míst zůstala neobsazena, což jeví se též u položky drahotních přídavků a mimořádných měsíčních výpomocí. |
51.214 |
21 |
||||||||
mimořádné |
719.536 |
47 |
2,115.464 |
- |
856.319 |
17 |
1,259.144 |
83 |
Nábytek a jiný inventář byl jen z části pořízen, ježto nemohly býti opatřeny vhodné místnosti. |
151.471 |
97 |
||||||||
§ 1. (dohromady) |
1,292.899 |
72 |
5,249.904 |
- |
1,471.040 |
49 |
3.778.863 |
51 |
202.686 |
18 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
20 |
15 |
2 |
Provoz vodní dopravy: |
||||||||||||||||
mimořádné |
819.759 |
07 |
50,000.000 |
- |
825.759 |
02 |
49,174.246 |
93 |
Úvěrová položka 50,000.000 Kč byla do rozpočty zařazena jako průběžná, ježto při sestavování rozpočtu nebylo ještě rozhodnuto, zda a do jaké míry bude stát prováděti lodní dopravu ve vlastní režii. Výdaje zde účtované týkají se doplatku kupní ceny a vedlejších výloh za stavbu 4 dunajských parníků a podpory paroplavby na Vltavě a Labi. |
6.000 |
- |
||||||||
3 |
Provoz loděnice v Komárně nebo na jiném místě |
||||||||||||||||||
mimořádné |
4,000.000 |
- |
4,000.000 |
- |
4,000.000 |
- |
- |
- |
Vyúčtování výdajů a příjmů bude provedeno v účetní závěrce za rok 1923, v němž nabylo právní platnosti ujednání o výkupu loděnice od maďarské společnosti. |
- |
- |
||||||||
4 |
Lodě a plavební zařízení získané arbitráží na mezinárodních řekách: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
409.321 |
98 |
2,360.000 |
- |
499.481 |
70 |
1,860.518 |
30 |
Jednání o převzetí arbitráží získaných lodí nebylo skončeno. |
90.159 |
72 |
||||||||
Titul 15. (úhrn) |
6,521.980 |
72 |
61,609.904 |
- |
6,796.281 |
26 |
54,813.622 |
74 |
298.845 |
90 |
|||||||||
16 |
Elektrisace státu: |
||||||||||||||||||
1 |
Elektrisace státu povšechně: |
||||||||||||||||||
řádné |
156.018 |
47 |
375.000 |
- |
211.460 |
96 |
163.539 |
04 |
Potřebné elektroměřičské přístroje nebyly v roce 1922 dodány, takže vyšetřování tepelných a vodních zdrojů elektrické energie dálo se jen v omezené míře. Poradní sbor státní elektrárenské rady sešel se pouze jednou. |
60.494 |
09 |
||||||||
2 |
Účast státu na elektrických podnicích: |
||||||||||||||||||
mimořádné: |
|||||||||||||||||||
Čechy |
6,765.675 |
- |
6,000.000 |
- |
6,766.675 |
- |
6,500.000 |
- |
V Čechách bylo odsunuto zvýšení kmenových vkladů čsl. státu u elektrických podniků na rok 1923, jelikož zvýšení kapitálu elektrárenských společností nebylo dosud úředně schváleno. |
- |
- |
||||||||
Morava a Slezsko |
9,225.000 |
- |
10,000.000 |
- |
3,500.000 |
- |
765.675 |
- |
Záloha 1,500.000 Kč povolená usnesením ministerské rady ze dne 30. května 1922 svazu obcí Moravského Krasu na elektrisaci. Překročení tím vzniklé bylo sníženo na vykázaný peníz tím, že účast státu na elektrických podnicích byla provedena jen v omezené míře. |
- |
- |
||||||||
Slovensko |
4,537.500 |
- |
4,000.000 |
- |
3,537.500 |
- |
462.500 |
- |
Menší účast státu na elektrických podnicích. |
- |
- |
||||||||
§ 2. (úhrn) |
20,528.175 |
- |
20,000.000 |
- |
13,803.175 |
- |
6,196.825 |
- |
- |
- |
|||||||||
3 |
Vodní elektrárny: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
5,070.088 |
66 |
10,000.000 |
- |
9,696.170 |
52 |
303.829 |
48 |
Strojní a elektrické zařízení pro elektrárnu v Nymburce nebylo v roce 1922 dodáno. |
4,626.081 |
86 |
||||||||
Titul 16. (úhrn) |
25,754.282 |
13 |
30,375.000 |
- |
23,710.806 |
48 |
6,664.193 |
52 |
4,686.575 |
95 |
|||||||||
Kapitola 20. (úhrn) |
857,816.477 |
84 |
959,986.397 |
- |
818,360.991 |
08 |
141,625.405 |
92 |
58,426.570 |
04 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
20 A |
Zvláštní výdaje Podkarpatské Rusi: |
||||||||||||||||||
3 |
Cejchovní služba: |
||||||||||||||||||
řádné: |
|||||||||||||||||||
1 |
Cejchovní úřady |
50.523 |
19 |
69.563 |
- |
51.521 |
19 |
18.041 |
81 |
998 |
- |
||||||||
2 |
Výstroj cejchovních úřadů |
10.365 |
30 |
25.000 |
- |
10.365 |
30 |
14.634 |
70 |
Ponecháním jediného cejchovního úřadu na Podkarpatské Rusi (v Mukačevě) potřeba pomůcek se snížila. |
- |
- |
|||||||
mimořádné: |
|||||||||||||||||||
3 |
Kancelářské a technické zařízení |
- |
- |
20.000 |
- |
- |
- |
20.000 |
- |
Nevznikla potřeba použíti úvěru, ježto dosavadní zařízení vyhovovala. |
- |
- |
|||||||
4 |
Druhotní přídavky státním zaměstnancům |
100.864 |
- |
86.214 |
- |
102.007 |
- |
15.793 |
- |
Nepreliminované nouzové výpomoci. |
1.143 |
- |
|||||||
Titul 3. (úhrn) |
161.752 |
49 |
200. 777 |
- |
163.893 |
49 |
36.883 |
51 |
2.141 |
- |
|||||||||
4 |
Státní strojní a elektrotechnická služba: |
||||||||||||||||||
řádné: |
|||||||||||||||||||
1 |
Zkoušky a revise parních kotlů a průmyslový dozor |
16.899 |
20 |
42.000 |
- |
17.285 |
98 |
24.714 |
02 |
Následkem nedostatku strojních technických sil provedena revise parních kotlů jen z části a bylo k ní použito technických úředníků pomocných. |
1.882 |
78 |
|||||||
5 |
Státní služba stavební: |
||||||||||||||||||
řádné: |
|||||||||||||||||||
Státní služba stavební v Podkarpatské Rusi |
1,782.460 |
92 |
2,242.161 |
- |
2,060.833 |
19 |
181.327 |
81 |
Úspory docíleno bylo hlavně částečným neobsazením systemisovaných míst, zvláště technických konceptních úředníků, ježto nebylo uchazečů a též tím, že placení preliminovaného nájemného odpadlo. |
345.270 |
66 |
||||||||
mimořádné: |
|||||||||||||||||||
2 |
Vnitřní zařízení státních novostaveb a přestaveb |
12.122 |
90 |
200.000 |
- |
12.122 |
90 |
141.670 |
20 |
Preliminovaná částka zůstala z valné části nepoužita, ježto se nepodařilo získati vhodných místností jak pro referát veřejných prací tak i pro podřízené stavební úřady. Úspory až do výše 4.873 Kč bylo použito ke krytí překročení u kap. 20., tit. 5., § 1. |
4.920 |
- |
|||||||
3 |
Výdaje na přestěhování úřednictva na Podkarpatskou Rus |
55.389 |
40 |
200.000 |
- |
58.329 |
80 |
187.877 |
10 |
Úspora u § 3. a § 5. vysvětluje se, jako u § 1., neobsazením všech systemisovaných míst. |
- |
- |
|||||||
4 |
Různé výdaje |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
5 |
Druhotní přídavky státním zaměstnancům |
3,041.500 |
12 |
4,106.000 |
- |
2,982.045 |
64 |
1,123.954 |
5.200 |
08 |
|||||||||
Titul 5. (úhrn) |
4,891.473 |
34 |
6,748.161 |
- |
5,113.331 |
53 |
1,634.829 |
47 |
355.390 |
74 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
20 A |
6 |
Stavby silniční a mostní: |
|||||||||||||||||
řádné: |
|||||||||||||||||||
1 |
Udržování silnic a mostů v Podkarpatské Rusi |
2,235.100 |
85 |
2,600.000 |
- |
2,418.319 |
15 |
181.680 |
85 |
Úspory vysvětlují se zejména tím, že následkem nedostatku technických sil prováděny byly práce jen naprosto nutné a nevyhnutelné. |
243.342 |
09 |
|||||||
mimořádné: |
|||||||||||||||||||
2 |
Cestovné a stravné vzniklé mimořádnými stavbami silnic a mostů |
573 |
80 |
30.000 |
- |
- |
- |
30.000 |
- |
Nedostatek technického personálu a vlivy povětrnostní zabraňovaly rozvinouti činnost stavební zamýšleným způsobem. Provedeny byly toliko práce neodkladné. |
- |
- |
|||||||
3 |
Výdaje za projekty na mimořádné stavby silnic a mostů rozpočtem dosud nezajištěné |
577 |
- |
40.000 |
- |
- |
- |
40.000 |
- |
- |
- |
||||||||
4 |
Mimořádné stavby silnic, státní příspěvky na tyto stavby, zřízení dozorčích domků a skladišť pro stavební náčiní |
2,199.199 |
14 |
4,000.000 |
- |
3,012.879 |
45 |
987.120 |
21 |
1,020.255 |
92 |
||||||||
5 |
Na zakoupení mechanického zařízení pro státní silniční správy |
20.625 |
- |
180.000 |
- |
48.990 |
24 |
131.009 |
55 |
Dosavadní mechanická zařízení vzhledem na nutné omezení staveb postačovala, čímž úvěr zůstal z valné části nepoužit. |
28.365 |
45 |
|||||||
6 |
Mimořádné stavby mostů |
2,538.361 |
59 |
4,300.000 |
- |
3,867.380 |
24 |
632.619 |
76 |
Viz důvody u §§ 2. - 4. |
2,009.868 |
66 |
|||||||
Titul 6. (úhrn) |
6,994.437 |
38 |
11,150.000 |
- |
9,147.569 |
63 |
2,002.430 |
37 |
3,301.832 |
11 |
|||||||||
7 |
Vodní stavby: |
||||||||||||||||||
řádné: |
|||||||||||||||||||
1 |
Vodní stavby |
113.639 |
97 |
490.000 |
- |
55.811 |
40 |
434.188 |
60 |
Úspory docíleno tím, že pro nedostatek personálu prováděny byly stavby v menším rozsahu, než jak původně bylo zamýšleno, a též z toho důvodu, že škody způsobené velkou vodou, na které bylo nutno v rozpočtu pamatovati, byly celkem nepatrné. |
4.908 |
26 |
|||||||
mimořádné: |
|||||||||||||||||||
2 |
Cestovné a stravné při mimořádných stavbách vodních. |
3.416 |
- |
15.000 |
- |
3.740 |
80 |
11.259 |
20 |
Zlevnění mezd a materiálu. Mimo to následkem nedostatku technických úředníků nemohly býti provedeny všechny projekty zamýšlených úprav. |
675 |
60 |
|||||||
3 |
Výdaje za projekty při mimořádných stavbách vodních, rozpočtem dosud nezajištěných |
69.053 |
32 |
40.000 |
- |
11.019 |
90 |
28.980 |
10 |
4.604 |
80 |
||||||||
4 |
Mimořádné stavby vodní, státní příspěvky k těmto, zřízení skladišť pro stavební náčiní, opatření vlečných parníků, parních rýpadel a parních člunů, příspěvky ku pracím vodohospodářským na tocích státem nespravovaných. |
560.690 |
50 |
1,715.000 |
- |
1,664.599 |
36 |
54.400 |
64 |
1,099.908 |
86 |
||||||||
Titul 7. (úhrn) |
746.799 |
79 |
2,260.000 |
- |
1,731.171 |
46 |
528.828 |
54 |
1,110.097 |
52 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
20 A |
8 |
Horní úřady: |
|||||||||||||||||
řádné |
28.439 |
59 |
74.680 |
- |
27.421 |
97 |
47.258 |
03 |
Systemisovaná místa úřednická a zřízenecká nebyla obsazena. |
876 |
38 |
||||||||
mimořádné |
46.722 |
- |
99.704 |
- |
46.722 |
- |
52.982 |
- |
Mimo důvod uvedený při výdajích řádných ušetřeno též tím, že úřad používal zařízení postoupených mu jinými úřady a nových nekupoval. |
- |
- |
||||||||
Titul 8. (dohromady) |
75.161 |
59 |
174.384 |
- |
74.143 |
97 |
100.240 |
03 |
876 |
38 |
|||||||||
11 |
Státní báňské závody: |
||||||||||||||||||
1 |
Báňská správa: |
||||||||||||||||||
řádné |
34,516.304 |
50 |
34,198.200 |
- |
33,593.696 |
84 |
654.503 |
16 |
Příznivého výsledku bylo docíleno hlavně tím, že na Podkarpatské Rusi nebyl ještě uzákoněn 10 ní podíl hornických zaměstnanců na čistém zisku, dále že se snížily výdaje na nákup provozních hmot menší potřebou stavebního materiálu, jehož ceny částečně i poklesly, a že byly omezeny kutací práce. Konečně nebylo třeba rozsáhlejšího udržování budov, a poněvadž nebyly vyměřeny daně a přirážky, odsunuty i dotyčné výdaje. Úspory se snížily na vykázaný rozdíl tím, že v důsledku kolektivní smlouvy se zvýšily mzdy dělníků, jež zahrnují v sobě i drahotní přídavky a výpomoci, preliminované v § 4., mimořádné výdaje. |
36.049 |
80 |
||||||||
2 |
Mimořádné výdaje na rozšíření a adaptace provozních zařízení |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
3 |
Jiné mimořádné výdaje |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||||
4 |
Drahotní přídavky státním zaměstnancům: |
||||||||||||||||||
mimořádné |
659.061 |
42 |
5,250.000 |
- |
659.061 |
42 |
4,590.938 |
58 |
V úvěru obsažené drahotní přídavky a mimořádné výpomoci dělníkům účtovány byly společně se mzdou u § 1. tohoto titulu. Personál báňský (technický i ostatní) nebyl pro nedostatek uchazečů plně obsazen, čímž byl snížen náklad na mimořádné drahotní přídavky státním zaměstnancům v Podkarpatské Rusi. |
- |
- |
||||||||
Titul 11. (úhrn) |
35,175.365 |
92 |
39,448.200 |
- |
34,202.758 |
26 |
5,245.441 |
74 |
36.049 |
80 |
|||||||||
12 |
Správa státních budov: |
||||||||||||||||||
řádné |
1,398.515 |
42 |
2,414.190 |
- |
1,601.816 |
94 |
812.373 |
06 |
Nebyl znám přesný katastr státních budov, hlavně školských, takže nebylo pro stanovení rozpočtových částek spolehlivého měřítka; nové úřady nebyly zřizovány a tím ušetřeno placení nájemného ze zabraných budov. |
401.275 |
05 |
||||||||
mimořádné |
3,924.137 |
35 |
5,735.760 |
- |
4,102.579 |
68 |
1,633.180 |
32 |
Úspora vznikla z týchž důvodů jako u výdajů řádných. |
1,095.620 |
87 |
||||||||
Titul 12. (dohromady) |
5,322.662 |
77 |
8,149.950 |
- |
5,704.396 |
62 |
2,445.553 |
38 |
1,496.895 |
92 |
|||||||||
16 |
Elektrisace státu: |
||||||||||||||||||
1 |
Elektrisace státu povšechně: |
||||||||||||||||||
řádné |
29.024 |
59 |
150.000 |
- |
29.282 |
79 |
120.717 |
21 |
Přípravné práce byly omezeny odložením projektu Tereblja-Rika, ježto při nedostatečně vyvinutém konsumu by nebylo plně využito elektrické energie. |
258 |
20 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
||||||||||
Kapitola |
Titul |
Paragraf |
Státní výdaje |
Platba |
Rozpočet |
Náležitost |
Rozdíl mezi rozpočtem a náležitostí příznivý nepříznivý |
Odůvodnění |
nedoplatky (přeplatky) koncem roku 1922 |
||||||||||
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
Kč |
h |
||||||||||
20 A |
16 |
2 |
Účast státu na elektrických podnicích |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
||||||
Titul 16. (úhrn) |
29.024 |
59 |
150.000 |
- |
29.282 |
79 |
120.717 |
21 |
258 |
20 |
|||||||||
Kapitola 20 A. (úhrn) |
53,413.567 |
07 |
68,323.472 |
- |
56,183.833 |
73 |
12,139.638 |
27 |
6,305.424 |
45 |
|||||||||
Kapitola 20. a 20 A. (úhrn) |
911,230.044 |
91 |
1.028,309.869 |
- |
874,544.824 |
81 |
153,765.044 |
19 |
64,731.994 |
49 |
|||||||||
21 |
Ministerstvo sociální péče: |
||||||||||||||||||
1 |
Ministerstvo sociální péče: |
||||||||||||||||||
1 |
Ústřední správa: |
- |
|||||||||||||||||
řádné |
3,160.749 |
65 |
2,501.960 |
- |
3,458.580 |
70 |
419.680 |
39 |
Nepříznivý výsledek vyplývá z vyššího počtu smluvních zaměstnanců a z nutnosti odměňovati výkony mimořádné a práce konané přes normální hodiny úřední. |
47.095 |
50 |
||||||||
mimořádné |
3,481.762 |
22 |
3,038.900 |
- |
3,321.056 |
39 |
819.096 |
70 |
Překročení vzniklo zejména výplatou nouzových výpomocí státním zaměstnancům, pak výměnou automobilu. |
201.005 |
59 |
||||||||
§ 1. (dohromady) |
6,642.511 |
87 |
5,540.860 |
- |
6,779.637 |
09 |
1,238.777 |
09 |
248.101 |
09 |
|||||||||
2 |
Sociální pojištění: |
||||||||||||||||||
řádné |
44.833 |
26 |
60.000 |
- |
47.533 |
26 |
12.466 |
74 |
2.700 |
- |
|||||||||
mimořádné |
7,750.134 |
63 |
5,650.000 |
- |
5,428.802 |
11 |
21.197 |
89 |
Jednak nedošlo k uzákonění sociálního pojištění, jednak dozorčí služba nemohla býti prováděna ve větším rozsahu. |
2,653.908 |
82 |
||||||||
§ 2. (dohromady) |
7,794.967 |
89 |
5,710.000 |
- |
5,476.335 |
37 |
23.664 |
63 |
2,656.608 |
82 |
|||||||||
3 |
Péče stavební a bytová: |
||||||||||||||||||
řádné |
75.000 |
- |
100.000 |
- |
97.000 |
- |
3.000 |
- |
76.000 |
- |
|||||||||
mimořádné |
21,236.525 |
59 |
113,200.000 |
- |
22,905.693 |
08 |
90,294.306 |
92 |
Podpory státem udělené nebylo možno poukázati v míře rozpočtové, poněvadž větší počet stavebníků nepředložil vyúčtováni prováděných staveb, na které přislíbena byla státní podpora. |
3,033.635 |
44 |
||||||||
nepreliminované: |
|||||||||||||||||||
1. výlohy na účet losové výpůjčky: |
|||||||||||||||||||
a) osobní a věcný náklad spojený s prováděním zákona o stavebním ruchu |
1,191.097 |
87 |
- |
- |
2,233.634 |
74 |
2,233.634 |
74 |
ad a) Osobní a věcný náklad podle § 67. zákona ze dne 11. března 1921, čís. 100 Sb. z. a n., o stavebním ruchu. |
502.694 |
56 |
||||||||
b) přímé zápůjčky stavebníkům |
28,276.593 |
17 |
- |
- |
35,541.726 |
87 |
35,541.726 |
87 |
ad b) Přímé zápůjčky podle § 32., odst. 4. a finanční podpory staveb provisorních podle § 41. zákona ze dne 11. března 1921, čís. 100 Sb. z. a n., o stavebním ruchu. Výdaje ad pol. 1. jdou na účet losové výpůjčky. Viz příjem kap. 14., tit. 5., § 12., pol. 5. |
7,265.133 |
70 |
||||||||
pol. 1. (dohromady) |
30,067.691 |
04 |
- |
- |
37,775.361 |
61 |
37,775.361 |
61 |
7,767.828 |
26 |