18.

Vysvětlivky

k odchylkám náležitostí

od rozpočtu.

Státní výdaje.

1. Tím, že nebyla obsazena všechna systemisovaná místa a snížením počtu zaměstnanců dle zákona čís. 286/1924. Z části nevyčerpaného úvěru uhrazena byla vyšší potřeba na odměnách za mimořádné výkony zaměstnanců.

2. Výplatou nepreliminovaných odměn podle zákona č. 289/1924. Naproti tomu spotřebováno bylo méně na jednotném drahotním přídavku z důvodů uvedených u výdajů řádných.

3. Z důvodů uvedených u § 1., osobní výdaje řádné (čís. 1). Z nevyčerpaného úvěru uhrazena byla vyšší potřeba na cestovném a stravném pro osoby dočasně přidělené mimo Prahu.

4. Snížením nákladu na čištění, osvětlení a otop. Dále úsporou na provozních a udržovacích výlohách služebních automobilů.

5. Jako u mimořádných osobních výdajů tit. 1. (čís. 2).

6. Převážně tím, že nedošly daňové výměry; dále poklesem cen osiva, píce a j. hospodářských potřeb, osazováním pasek stromky z vlastních školek a tím, že místo zamýšleného oplocení provedeny byly jen opravy.

Z části nevyčerpaného úvěru uhrazena byla vyšší potřeba na udržování hospodářského inventáře, budov a cest a vyšší udržovací náklad správy lesní, zejména při nákupu krmiva pro zvýšený stav zvěře a při větším počtu honů.

7. Členům sněmovny neplatily se v měsíci listopadu náhrady výloh, poněvadž nově zvolená sněmovna tou dobou nezasedala. Z nespotřebovaného úvěru byla uhrazena vyšší potřeba na opatření stejnokrojů pro sněmovní stráž, na osobní požitky, u nichž nebylo možno dosíci interkaláře a na výpomocné těsnopisce.

8. Výplatou odměn podle zákona č. 289/1924.

9. Po dobu rozpuštění sněmovny netiskly se sněmovní předlohy. Z nespotřebovaného úvěru byla uhrazena vyšší potřeba na režijních výlohách, spojená se zavedením ústředního topení v budově sněmovní a na větších opravách služebních automobilů.

Úspory použito na úhradu překročení mimořádných věcných výdajů téhož titulu a řádných věcných výdajů titulu 3.

10. Zakoupením nového služebního automobilu. Překročení se snížilo odsunutím nákupu nábytku pro nové místnosti klubovní.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru řádných věcných výdajů téhož titulu.

11. Členům senátu neplatily se v měsíci listopadu náhrady výloh, poněvadž nově zvolen$ senát tou dobou nezasedal.

Z úspory bylo použito částky 240.000 Kč k částečné úhradě překročení mimořádných výdajů věcných téhož titulu.

12. Výplatou odměn podle zákona č. 289/1924.

13. Po dobu rozpuštění senátu netiskly se senátní předlohy.

Z nespotřebovaného úvěru byla uhrazena vyšší potřeba na větší opravy služebního automobilu.

14. Zařízením dalších získaných místností a nákupem nového služebního automobilu.

Úhrada v částce 240.000 Kč z nespotřebovaného úvěru řádných výdajů osobních téhož titulu.

15. Část systemisovaných míst tlumočnických a těsnopiseckých (ruských a polských) zůstala neobsazena a služba opatřena prozatím externisty.

16. Výplatou odměn podle zákona čís. 289/1924. Naproti tomu nastala menší potřeba na jednotném drahotním přídavku z důvodu uvedeného u řádných osobních výdajů téhož titulu (čís. 15).

17. Zakoupením knih pra knihovnu.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru řádných výdajů věcných titulu 1.

18. Provedením zákona ze dne 22. prosince 1924, čís. 289 Sb. z. a n.

19. Volební soud v roce 1925 nezasedal tolikrát, kolikrát se předpokládalo při preliminování.

20. Neúplným obsazením systemisovaných míst a snížením počtu zaměstnanců podle zák. ze dne 22. prosince 1924, čís. 286/1924 Sb. z. a n.

21. Výdajem za nový automobil.

22. Vyšší výdaj souvisí s vyšším příjmem docíleným u kap. 14., tit. 2., § 5., pol. 2., lit. s/2.

23. Vyúčtováním a poukazem zbytku přídělů za rok 1924.

24. Následkem nižšího příjmu u kap. 14., tit. 2., par. 1., pol. 1.

25. Příznivý výsledek přivoděn menším příjmem u kap. 14., tit. 2., § 1., pol. 2., 3. a 4. a tím, že na příděl byly s výhradou konečného vyúčtování poskytnuty jen zálohy podle zmocnění obsaženého v posledním odstavci § 6. zákona ze dne 12. srpna 1921, čís. 334 Sb. z. a n.

26. Na příděl byly proti dodatečnému vyúčtování poskytnuty zatím jen zálohy podle zmocnění obsaženého v posledním odstavci § 6. zákona, čís. 334 Sb. z. a n.

27. Částka připadající z celkového výnosu přirážky na Podkarpatskou Rus nedosáhla předpokládané výše.

28. Vyšší výdaj souvisí s vyšším příjmem u kap. 14 A., tit. 2., § 1., pol. 2. a 3.

29. Potřeba byla nižší:

u IV. státní půjčky (zákon č. 417,/1920 a č. 216/1924 Sb. z. a n.), státní losové výpůjčky (zákon č. 100 /1921 Sb. z. a n.), státní investiční půjčky dopravní (zákon č. 126/1921 Sb. z. a n.), státní půjčky elektrisační (čl. IX. zák. č. 682/1920 Sb. z. a n.), státní půjčky na úhradu schodku z moučného hospodářství (zák. č. 308/1921 Sb. z. a n.) a státní investiční půjčky z roku 1923 (čl. XII. fin. zákona č. 372/1922 Sb. z. a n.), ježto se řídila skutečně dosaženými, pokud se týče vyúčtováním zjištěnými výsledky upisování těchto půjček, jakož i výsledky tahů výherních;

u 4%ní prioritní půjčky bývalé Buštěhradské železnice z roku 1896 (zákon č. 124/1923 Sb. z. a n.), ježto vyúčtováním byl zjištěn nižší zúročitelný dlužný kapitál;

u 6%ních státních pokladničních poukázek splatných 1. března a 1. května 1925 (čl. VIL, odst. 2. fin. zk. č. 245/1923 Sb. z. a n.), jež byly při splatnosti zaměněny podle zmocnění čl. VIL, odst. 2. fin. zákona č. 278/1924 Sb. z. a n. za nové 6%ní poukázky a u 6%ních státních pokladničních poukázek splatných 1./VII. 1925, 1927, 15./VIII. 1925, 1927, 1./X. 1925, 1927, 1./XII. 1925, 1927 a 31./XII. 1925, 1927 (čl. VII., odst. 2. fin. zákona č. 24.5/1923 Sb. z. a n.), které při splatnosti a následkem výpovědi byly ve značné míře splaceny, pokud se týče vyměněny za nové G%ní státní poukázky podle zmocnění čl. VII., odst. 2. fin. zák. č. 278/1924 Sb. z. a n.

Naproti tomu zvýšila s potřeba:

na 2%ní premii ze státní losové výpůjčky se zřetelem k stavu prodaných losů a k výsledkům jejich umořovacích tahů,

u 6%ní státní slosovatelné půjčky z roku 1923 (čl. VII., odst. 2. fin. zákona č. 372/1922 Sb. z. a n.), ježto bylo nutno platiti půlroční úroky ze serie tažené při prvém slosování půjčky,

u bonů Československé republiky (zákon č. 333/1921 Sb. z. a n.) z důvodu zvýšení oficielní eskontní sazby úrokové, rozhodné pro výplatu úroků z těchto bonů,

u půjčky ve zlatě a stříbře (zák. č. 88/1919 Sb. z. a n.) se zřetelem k výkupu a výpovědi větší části dlužného kapitálu s úroky,

u 6%ních státních pokladničních poukázek splatných 1./III. 1926, 1928 a 1./V. 1926, 1928 (čl. VII., odst. 2. fin. zák. č. 278/1924 Sb. z. a n.) a u zápůjček Zemské banky, Úrazové pojišťovny dělnické, živnostenské banky a České eskomptní banky a úvěrního ústavu v Praze (zákon č. 238/1922 Sb. z. a n., čl. VII., odst. 2. fin. zák. č. 245/1923 Sb. z. a n., čl. VII., odst. 2., článek XIII. a čl. XVII. fin. zák. č. 278/1924 Sb. z. a n.), poněvadž úvěrní operace a zápůjčky, uzavřené v rámci těchto zákonných zmocnění za účelem úhrady investičních nákladů, prolongace, splacení a konverse splatných dluhů; byly podle vyúčtování vyšší, než se očekávalo.

Nespotřebovaného úvěru určeného na úroky ze IV. státní půjčky bylo použito podle čl. III. fin. zák. na rok 1925 a § 7. zák. č. 175/19 Sb. z. a n. k úhradě zvýšeného nákladu trestního soudnictví, nájemného, výloh spojených s prací trestanců a k zaplacení dluhů za tiskopisy k novému jednacímu řádu na Slovensku a Podkarpatské Rusi v částkách 500.000 Kč; 1,100.000 Kč a 300.000 Kč (srovnej: Výdaje kap. 19., tit. 3. B., "Čechy", kap. 19., tit. 3. D. "Slovensko" a kap. 19. A., tit. 3.; Řádné výdaje věcné), dále v částce 3,046.94724 Kč k částečné úhradě zápůjčky Americko-slovenské dřevozpracující účastinářské společnosti "Asdus" v Novom Meste nad Váhom per 6,000.000 Kč (srovnej: Výdaje kap. 15., tit. 1., § 4. Řádné výdaje věcné).

Pokud při stanovení úrokové potřeby státní investiční půjčky dopravní (zákon č. 126/1921 Sb. z: a n.), 6%ních státních pokladničních poukázek, 4%ní prioritní půjčky býv. Buštěhradské železnice z roku 1896 (zákon č. 124/1923 Sb. z. a n.), 5%ní investiční a konversní půjčky ústecko-Teplické dráhy z roku 1922 (zákon č. 234/1922 Sb. z. a n.) a 5 1/4%, resp. 6%ních státních pokladničních poukázek (zákon č. 124/1923 Sb. z. a n.) se počítalo s její náhradou, splatily podniky spravované ministerstvy pošt a telegrafů a železnic příslušné částky, připadající na ně podle výše podílů na výtěžku zmíněných půjček, z úvěrů, zařazených k tomu účelu do rozpočtů kap. 16., tit. 2., oddíl A. a B., § 3., pol. 35a), tit. 2., oddíl D., § 2., pol. 13a), Poštovní provoz, B. Věcné výdaje a kap. 17., tit. 3., Provoz státních drah (podnik), oddíl A, řádné výdaje věcné, pol. 5., 6., 9., 12. a to až na částku 1,141.000 Kč, která byla podniku státních drah vrácena.

30. Vyšší potřeby oproti rozpočtu vyžadoval úmor státní losové výpůjčky (zákon č. 100/1921 Sb. z. a n.), ježto rozhodujícími byly skutečný stav prodaných losů a výsledky jejich umořovacích tahů a dále výplata vkladů na půjčku ve zlatě a stříbře (zákon č. 88/1919 Sb. z. a n.), ježto byla vykoupena a vypovězena větší část dlužného kapitálu.

31. Příčina menší potřeby u některých zahraničních dluhů jest v tom, že placení úroků a dluhů bylo odsunuto, dokud nebude zjištěna přesná výše závazků a sjednány s konečnou platností podmínky úročení a stanovena doba a způsob splacení.

Vyšší potřeba u úvěru anglické vlády na potraviny, zboží a dopravu mouky (zák. č. 6/1920 Sb. z. a n.) byla způsobena změnami v kursu libry a nepříznivý výsledek u 8%ní státní investiční půjčky zahraniční z roku 1922 (zákon č. 110/1922 Sb. z. a n.) byl přivoděn vedle změny v kursu splatné valuty i účtováním záloh na úrokovou a umořovací službu této půjčky.

Nespotřebovaného úvěru kap. 7., tit. 2., pal. 4. bylo použito k úhradě 5%ních úroků z úvěru Mezinárodního výboru pro pomocné úvěry hospodářské (zákon č. 407/1922 Sb. z. a n.) za dobu od 1./I. do 31. X. 1925.

Nepříznivě působila na úrokovou potřebu zahraničních dluhů také okolnost, že podniky spadající do oboru působnosti předsednictva ministerské rady a ministerstev zemědělství, veřejných prací a pošt a telegrafů nenahradily ze svých úvěrů kvot na úrocích z podílů na výtěžku 8%ní československé státní investiční půjčky zahraniční z roku 1922 v té výši, s kterou v rozpočtu se počítalo.

32. Následkem úpravy způsobu a podmínek splácení úvěru anglické vlády na zboží, potraviny a dopravu mouky (zák. č. 6/1920, Sb. z. a n.) podle zmocnění daného čl. VIL, odst. 2. fin. zákona č. 278/1924 Sb. z. a n. a dohody s britskou vládou, podle níž československá vláda se zavázala splatiti dluh ve 4 stejných splátkách i s 5%ními úroky dne 31./X. 1926, 1927, 1928 a 1929, nebylo upotřebeno úvěru určeného na splátku dluhu až na nepatrnou částku, plynoucí z vyúčtování. Nespotřebovaného úvěru bylo použito řízením podle čl. III. výše cit. fin. zákona č. 278/1924 Sb. z. a n. a § 7. zákona č. 1.75/1919 Sb. z. a n. ku zaplacení zálohy anglické vlády na potřeby československého vojska na Rusi a k úhradě první splátku československého dluhu v Americe (zákon č. 186/1919 Sb. z. a n. a zákon č. 6/1920 Sb. z. a n.), upraveného úmluvou ze dne 13.X. 1925 podle zmocnění čl. VII., odst. 2. fin. zák. č. 278/1924 Sb. z. a n. [srovnej: Nepreliminované výdaje kap. 7., tit. 2., Státní půjčky zahraniční, výdaje mimořádné, b) splátka kapitálu].

Příčinu nižší potřeby na splacení úvěru Mezinárodního výboru pro pomocné úvěry hospodářské na repatriaci československých příslušníků z Ruska (zákon č. 407/1922 Sb. z. a n.) dne 31. října 1925 sluší hledati ve změně kursů splatných valut oproti kursům, s kterými se počítalo.

33. Potřeba řídila se podle výše splatných, pokud se týče placených úroků z vinkulovaných dluhopisů předválečného nezajištěného dluhu podle vládního nařízení ze dne 15./III. 1919, č. 132 Sb. z. a n., úroků z dluhopisů tohoto dluhu, jež byly přijaty k záměně za dluhopisy státní výpůjčky na úhradu schodku z moučného hospodářství podle § 3. zákona č. 308/1921 Sb. z. a n., dále úroků z předválečného nezajištěného dluhu rakouského, uherského a společného při výměně dluhopisů tohoto dluhu za prozatímní listy, vydané podle zákona č. 250/1922 Sb. z. a n. a podle vládního nařízení č. 365/1922 Sb. z. a n., podle stavu zpracování, pokud se týče vyúčtování materiálu, jakož i podle stavu vydaných prozatímních listů a konečně podle splatných kuponů těchto listů.

34. Náklady na výrobu dluhopisů a její kontrolu řídily se výsledky upisování půjček, počtem dluhopisů a potřebou jejich zásoby. Vyšší potřeby vyžadovaly provise a výlohy z důvodu emise nových půjček, prolongace půjček dřívějších, pokud se týče splatných a vyúčtování dluhů a dále z té příčiny, že podniky, spadající do oboru působnosti předsednictva ministerské rady a ministerstev pošt a telegrafů, zemědělství a veřejných prací nenahradily ze svých úvěrů kvot na provisi z anuit 8%ní československé státní investiční půjčky zahraniční z roku 1922, s kterými v rozpočtu se počítalo.

35. Dospěly a částečně byly také placeny úroky ze 4%ní státní umořitelné půjčky k výměně akcií Košicko-Bohumínské dráhy (zákon č. 158/1925 Sb. z. a n.). Dále byly placeny úroky z výpůjčky u Všeobecného pensijního ústavu v Praze (čl. VII., odst. 2. fin. zák. č. 245/1923 Sb. z. a n.), úroky od 1,/III. 1919 z vkladních listů na zadržené bankovky Rakouskouherské banky, prohlášené za 1%ní kdykoliv splatnou půjčku podle § 1, zákona č. 84/1919 Sb. z. a n., a úroky ze žirových účtů téže banky, převzatých podle § 3. cit. zákona č. 84/1919 Sb. z. a n. a § 1. zákona č. 119 ai 1919 Sb. z. a n. podle stavu k 11./III. 1919 a zadržených do polovice jako státní půjčka, v důsledku uvolnění vkladních listů a účtů za účelem placení dávky z majetku, případně jejich splacení z výnosu této dávky.

36. Byla placena první splátka neemisní zápůjčky u Zemské banky v Praze (zákon č. 238/1922 Sb. z. a n.) podle sjednaných podmínek dnem 1. dubna 1925.

37. Byla vyrovnána záloha anglické vlády na potřebu československého vojska na Rusi a zaplacena první splátka československého dluhu v Americe podle úmluvy ze dne 13. října 1925. K úhradě těchto výdajů bylo použito nespotřebovaného úvěru kap. 7., tit. 2., pol. 1. [srov. Státní výdaje kap. 7., tit. 2., Státní půjčky zahraniční, mimořádné výdaje, b) splátka kapitálu].

38. úspora vznikla tím, že v rozpočtové částce obsaženy jsou též částky, týkající se státních podniků, kdežto vyplacené požitky býv. zaměstnanců podnikových a jejich pozůstalých účtují se podle §u 5. vládního nařízení ze dne 25. září 1924, čís. 206 Sb. z. a n. a podle §u 12. vládního nařízení ze dne 26. ledna 1925, čís. 19 Sb. z. a n., k tíži podniků. Úspora takto docílená byla však snížena provedením zákonů ze dne 22. prosince 1924, čís. 286 Sb. z. a n. a 287 Sb. z. a n.

39. Vrácené nekompensovatelné příspěvky zaplacené v letech minulých.

40. Vyplacením doplatků na zaopatřovacích pažitcích legionářům od 1. ledna 1920 podle zákona čís. 76/1922 Sb. z. a n., dále v důsledku zákonů ze dne 22. prosince 1924, čís. 286 a 288 Sb. z. a n.

Výsledek příznivější následkem provedení zákona ze dne 22. prosince 1924, čís. 287. Zákonem tímto byly staropensistům přiznány zásadně pensijní základny podle zákona ze dne 20. prosince 1922, čís. 394 Sb. z. a n., podle něhož část drahotních přídavků byla převedena do základního služného, takže nastalo dosti značné zvýšení pensijních základen na vrub drahotních požitků, u nichž v důsledku toho jeví se úspora.

42. Z důvodu uvedeného u tit. 2. (čís. 40).

43. Premiové reservy byly převedeny v nepatrné míře.

44. Výsledek příznivější, ježto v rozpočtové částce jsou obsaženy též pense podniků, které však účtují se k tíži podniků.

45. Nebylo přesného podkladu při preliminování.

46. Jako u tit. 1. (čís. 44).

47. Jako u tit. 2. (čís. 45).

48. Jako u kap. 8., tit. 4. (čís. 43).

49. Částečným neobsazením systemisovaných míst, snížením počtu zaměstnanců podle zákona 286 ai 1924 Sb. z. a n. a tím, že nedošlo k výplatě nákladu preliminovaného na změnu v osobě předsedy vlády. Příznivý výsledek se snížil poskytnutím odměn za mimořádné práce.

50. Výplatou nepreliminovaných odměn podle zákona č. 289/1924 Sb. z. a n. Naproti tomu nebyl vyčerpán úvěr na přídavky státním zaměstnancům následkem neobsazení míst a snížení počtu zaměstnanců.

51. K úřední cestě presidenta republiky nedošla. Generální opravy automobilu odpadly zakoupením nového vozu.

52. Výplatou nepreliminovaného zbytku nákladu na vládní poselstvo k čs. armádě na Sibiři a doplatkem kupní ceny nového automobilu.

Úhrada z nespotřebovaných úvěrů řádných výdajů věcných téhož titulu a mimořádných výdajů věcných kap. 20., tit. 8., § 4.

53. Nepreliminované výdaje na činnost přípravného komitétu a komise zřízené k provádění § 3., odst. 2. zákona č. 286/1924 Sb. z. a n.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru mimořádných výdajů osobních a věcných kap. 14., tit. 5., § 8. 54. Částečným neobsazením systemisovaných míst. Příznivý výsledek snížil se poskytnutím odměn za mimořádné práce a vyrovnávacími požitky redaktorů.

55. Subvence a podpory na tiskovou a obrázkovou propagandu bylo nutno poskytnouti ve větším rozsahu, než se očekávalo. Překročení se snížilo tím, že účty za meziměstské telefonní hovory a telegramy ke konci roku nebyly v tomto roce již placeny a tím, že radioslužba nebyla dosud rozvinuta v plném rozsahu; akce vnitropolitické informační služby zůstaly omezeny.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru řádných výdajů osobních téhož titulu.

56. Převážně poskytnutím odměn za mimořádné práce zejména na statistice dávky z majetku, státních zaměstnanců a zahraničního obchodu, dále větší potřebou překladatelských prací a rozšířením šetření v oboru spotřební statistiky. Překročení se snížilo omezením počtu stálého personálu podle zákona č. 86/1924 Sb. z. a n.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru mimořádných osobních výdajů kap. 14., tit. 5., § 4.

57. Výplatou nepreliminovaných odměn podle zákona č. 289/1924 Sb. z. a n. Naproti tomu nebyl úvěr na přídavky státním zaměstnancům vyčerpán následkem snížení počtu zaměstnanců.

58. Zaplacením zvýšeného nájemného, dávek z nájemného za minulá léta, zakoupením náhradních součástek pro stroje, větší potřebou tiskopisů pro statistiku zahraničního obchodu a větším nákladem na poplatky poštovní správy, zejména za statistické odbavování zásilek. Překročení se snížilo tím, že účty za palivo byly z části předloženy a zapraveny až v roce příštím.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru řádných výdajů věcných tit. 1., § 1. a tit. 6, a řádných výdajů osobních tit. 6. téže kapitoly.

59. Systemisovaná místa nebyla plně obsazena. Rovněž restrikcí ubylo jak úředníků pragmatikálních, tak mluvních. Tím vzniklé úspory byly zmenšeny o překročení nastalé zejména při odměnách a výpomocích za mimořádnou práci přes čas, nutnou jednak následkem vzrůstu agendy, jednak následkem toho, že nebylo možno přibrati další síly.

60. Provedením zákona ze dne 22. prosince 1924, č. 289 Sb. z. a n. Překročení bylo zmírněno úsporami nastalými neobsazením některých míst restrikcí.

61. Povoláním četných kancelářských úředníků z obvodových úřadoven v Čechách a na Moravě do ústředí Státního pozemkového úřadu vzniklo i větší vydání na úřední a kancelářské potřeby, na tiskopisy, poštovní a telefonní poplatky, úřední automobil atd. Překročení bylo uhrazeno přesunem z kap. 9., tit. 4., § 2., věcné řádné výdaje.

62. Překročení, jež nastalo z téhož důvodu, jako při věcných výdajích řádných, bylo uhrazeno přesunem z kap. 9., tit. 4., § 2., věcné mimořádné výdaje.

63. úspory vzniklé z téhož důvodu, jako u §u 1., sníženy byly překročením jednak na platech úředníků smluvních, jimž byly během tohoto roku platy upraveny, jednak na dietách a cestovném, odměnách a výpomocích, ježto následkem vzrůstu agendy bylo nutno exponovati na Slovensko větší počet odborných sil technických a hospodářských a odměniti mimořádnou práci, když přibrali nových sil nebylo přípustno. 64. Provedením zákona ze dne 22. prosince 1924, č. 289 Sb. z. a n. Překročení bylo zmírněno úsporami jako u § 1.

65. úspory nastaly přeložením četných zaměstnanců z obvodových úřadoven do ústředí Státního pozemkového úřadu. Části úvěru bylo použito k úhradě překročení u kap. 9., tit. 4., § 1., řádné věcné výdaje.

66. Nutné zařízení opatřeno bylo již v roce 1924. Části úspory bylo použito k úhradě překročení u kap. 9., tit. 4., § 1., věcné mimořádné výdaje.

67. Nedošlo k obsazení některých systemisovaných míst a k výplatě nákladu na změnu v osobě ministra, služební cesty byly omezeny a zde preliminovaný náklad na služební cesty ministrovy byl přeúčtován do věcných výdajů řádných. Příznivý výsledek byl snížen poskytnutím odměn za mimořádné práce.

68. Část míst zůstala neobsazena.

Naproti tomu byly vyplaceny nepreliminované odměny podle zákona čís. 289/1924 Sb. z. a n.

69. Přeúčtováním nákladů na služební cesty ministrovy. Překročení se snížilo tím, že účet za generální opravu automobilu, provedenou koncem roku, mohl býti zapraven až v roce příštím a dále úsporou na poštovních poplatcích.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru řádných výdajů osobních téhož titulu.

70. Nepreliminovanou náhradou za víno zaopatřené pro železniční aprovisaci v Žilině v roku 1919 v době mimořádných poměrů popřevratových na Slovensku.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru řádných výdajů osobních téhož titulu.

71. Pro menší počet schůzí bylo vyplaceno méně na náhradách členům ústavního soudu.

72. Pro menší počet schůzí nastala menší potřeba na kancelářských výlohách.

73. Převážně tím, že pensijní požitky hrazené podnikem nebyly preliminovány.

74. Tím, že pensijní požitky hrazené podnikem nebyly preliminovány a větším nákladem na opravy a adaptace místností, do nichž Úřední noviny v Praze přesídlily.

75. Z téhož důvodu jako u kap. 9., tit. 4., §u 1., osobní výdaje řádné a mimořádné.

76. Nutné zařízení bylo opatřeno již v letech minulých, hlavně v roce 1924 (čís. 59 a 60).

77. Vyšším nákladem na osobních požitcích, poněvadž byla propočtena některým zaměstnancům služební doba, poskytnutím většího počtu odůvodněných. výpomocí a odměn za reorganisační práce přes čas a vyšším nákladem na diety z vedení dvojí domácnosti v důsledku nutného přidělení úředníků zastupitelských úřadů do ústředí. Překročení bylo sníženo úsporami, jež vznikly jednak restrikcí, jednak přikázáním smluvního a pomocného personálu k zastupitelským úřadům.

Úhrada z nespotřebavaného úvěru při řádných osobních výdajích kap. 10., tit. 2., § 2.

78. Výplatou odměn podle zákona čís. 289/1924 Sb. z. a n.

79. Zvýšenou potřebou na kancelářských pomůckách, telefonních a telegrafních poplatcích, vy-rovnáním účtů za knihy, dodané z části již v roce 1923, jich vazbu a účastí na častějších zasedáních Rady S. N. Překročení bylo sníženo omezením nákladu politicko-hospodářské služby informační, menším počtem mírových akcí, dále tím, že nájemné za Strakovu Akademii nebylo vyměřeno, že telegrafní a radiová služba nebyla vybudována a příspěvek k nákladům S. N. nedal se přesně stanoviti.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru při mimořádných věcných výdajích kap. 10., tit. 2., § 2.

80. Nepreliminovanými výdaji na nákup automobilu a na ruskou a ukrajinskou pomocnou akci (72,934.707 Kč 62 h). Úsporou při nákladu na provádění mírových smluv následkem menšího počtu mezinárodních sjezdů a konferencí bylo překročení sníženo.

Úhrada častky 173.000 Kč z nespotřebovaného úvěru při řádných osobních výdajích kap. 10, tit. 2., § 2.

81. Přidělením úřednictva zrušeného generálního konsulátu v Bělehradě k vyslanectví, dodatečným propočtením služební doby zaměstnanců, přikázáním smluvního a pomocného kancelářského personálu službou k zastupitelským úřadům a větší potřebou na honorářích za překlady. Překročení se snížilo menší potřebou na zahraničních přídavcích, než bylo rozpočtem předvídáno.

Úhrada z nespotřebovaného úvěru při řádných osobních výdajích kapitoly 10., tit. 2., § 2.

82. Přesazováním úřednictva a proto i vyšší potřebou na příspěvcích ekvipačních a zařizovacích, dále výplatou odměn dle zákona č. 289/1924 Sb. z. a n.

Úhrada překročení ve výši 662.934 Kč 02 h po vyloučení odměn podle zákona čís. 289/1924 Sb. z. a n. (622.350 Kč) z nespotřebovaného úvěru při řádných osobních výdajích kap. 10., tit. 2., § 2.

83. Stoupnutím cen úředních potřeb; telegrafních a poštovních výloh, intensivnější tiskovou službou v cizině a zvýšením nájemného z úředních místností v Japonsku, Polsku a ve Švýcařích. Omezením nákladu na kulturní účely v cizině nebyla spotřebována příslušná dotace, čímž překročení bylo sníženo.

Řízení dle par. 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

84. Nutným doplněním zařízení některých legačních budov.

Řízení dle par. 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n. bylo provedeno pouze ohledně částky 320.000 Kč, jejíž úhrada byla zajištěna z nespotřebovaného úvěru při mimořádných věcných výdajích kap. 10., tit. 2., § 2.

85. Restrikcí personálu a zrušením některých konsulárních úřadů. Z úspor uhrazena byla vyšší potřeba na platech a pojištění smluvních úředníků, ježto nedošlo v důsledku zákona čís. 286/1924 Sb. z. a n. k jich definitivnímu ustanovení.

86. Vyšší potřebou na příspěvcích ekvipačních a zařizovacích, vzniklou nutnými změnami v důsledku provádění zákona čís. 286/1924 Sb. z. a n. a výplatou odměn podle zákona čís. 289/1924 Sb. z. a n.

Řízení dle par. 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n. po vyloučení odměn podle zákona čís. 289/1924 Sb. z. a n. (1,064.218 Kč 50 h), bylo provedeno pouze ohledně částky 950.000 Kč, jejíž úhrada byla zajištěna z nespotřebovaného úvěru při řádných osobních výdajích kap. 10., tit. 2, § 2.

87. Vzestupem cen kancelářských potřeb, zvýšením nájemného a větší potřebou na poštovních a telegrafních výlohách.

Řízení dle par. 7. zákona ze dne 20. března 1919, čís. 175 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

88. Nebyly zařízen některé konsulární úřady pro nedostatek místností.

89. Jde o dodatečné vyúčtování, zálohou vyplacených nákladů pro čsl. příslušníky v Rakousku v době po převratu.

90. Příplatky při zvláštních služebních výkonech, jež nelze přesně odhadnouti, nedosáhly preliminované výše.

91. Výplatou nepreliminovaných odměn za rok 1924 a 1925 podle §§ 1. a 2. zákona ze dne 22. prosince 1924, čís. 289 Sb. z. a n.

92. Snížením počtu občanských zaměstnanců podle zákona ze dne 22. prosince 1924, čís. 286 Sb. z. a n.

93. Výplatou nepreliminovaných odměn za rok 1924 a 1925 podle §§ 1. a 2. zákona ze dne 22. prosince 1924, čís. 289 Sb. z. a n.

94. Systemisovaná místa vojenských zástupců v Rusku a Washingtonu nebyla obsazena.

95. Snížením počtu členů francouzské voj. misse, úsporami následkem výměny některých členů a nižším kursem franku, než bylo rozpočteno.

96. Omezením kancelářských potřeb, snížením nákladu na vydávání věstníku a na úklid v budovách ministerstva Národní obrany.

97. Poklesem cen topiva a dovozného.

98. Soustředěním úřadoven snížily se náklady na osvětlování a vodu.

99. K zamýšlené přestavbě telefonní ústředny v budově ministerstva N. 0. v roce 1925 nedošlo.

100. Omezením provozu a částečným poklesem cen provozních hmot.

101. Vzhledem k povaze této rozpočtové položky není podkladu pro přesné stanovení roční potřeby.

102. Snížením počtu gážistů podle zákona ze dne 22. prosince 1924, čís. 286 Sb. z. a n., jakož i tím, že příplatky při zvláštních úkonech nedosáhly očekávané výše.

103. Jednak výplatou neprelilminovaných odměn za rok 1924 a 1925 v úhrnné částce 51,017.563 Kč 55 h podle §§ 1. a 2. zákona ze dne 22. prosince 194, čís. 289 Sb. z. a n., jednak tím, že na sustentace a drahotní přídavek na Slovensku a v Podkarpatské Rusi bylo třeba většího nákladu v částce 5,195.516 Kč 73 h, než bylo při sdělávání rozpočtu předpokládáno.

Řízení podle par. 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. co do překročení v částce 5,195.516 Kč 73 h nebylo provedeno.

104. Příplatky při zvláštních služebních výkonech, jež nelze přesně odhadnouti, nedosáhly preliminované výše, kromě toho nebyla plně obsazena systemisovaná místa, poddůstojníků, zvláště déle sloužících.

105. Převážně tlím, že nedošlo ku snížení drahotního přídavku o 13, s čímž bylo při preliminování počítáno; mimo to větším počtem nováčků.

Řízení podle par. 7. zák. čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

106. Snížením počtu civilních zaměstnanců podle zákona ze dne 22. prosince 1924, čís. 286 Sb. z. a n.

107. Jednak poklesem cen, jednak tím, že počet vojenských útvarů se následkem reorganisace zmenši.

Z úspor bylo použito částky 192.052 Kč 28 h k částečné úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 18., věcné výdaje řádné a částky 67.000 Kč k částečné úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 18., věcné výdaje mimořádné.

107a. Z technických důvodů nedošlo k vydání služebních předpisů v zamýšleném rozsahu, mimo to upuštěno od vydání tiskem některých map pro mobilisační potřebu.

Z úspor použito částky 107.947 Kč 72 h k částečné úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 8., věcné výdaje řádné.

108. Při sdělávání rozpočtu byla cena stravní dávky kalkulována podle průměrných tržních cen maloobchodního indexu státního úřadu statistického za rok 1924 se srážkou 15%, jelikož se předpokládalo, že ceny klesnou. Tento předpoklad se nesplnil, naopak ceny mouky na vaření a ceny masa v roce 1925 se zvýšily; mimo to větším počtem nováčků.

Řízení podle par. 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

109. Jednak snížením dávky ovsa, jednak tím, že celkový stav koňstva byl nižší, než rozpočteno.

110. Snížením počtu civilních dělníků.

111. Jednak úsporami na dovozném, ježto dovoz v posádkách byl prováděn z větší části vojenskými dopravními prostředky, jednak tím; že některé odhadem preliminované režijní výdaje (stojné, kolejné atd.) byly menší, než rozpočteno.

112. Opatřením nepreliminovaných stálých mobilisačních zásob cínu a náhradních součástek k polním pecím.

Řízení podle par. 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

113. Snížením počtu dělnictva ve vojenském, oděvním skladu.

114. Zaplacením dluhu finanční správě ruských legií za odebrané oděvy a výstroj.

Úhrada z úspor u kap. 11., tit. 2., par. 42., věcné výdaje řádné.

115. V rozpočtu předpokládané zvětšení dodávek materiálu, přípustné podle § 11. zadávacího řádu do 10% se nevyskytlo.

116. Jednání o některých objednávkách nemohlo býti z technických důvodů do konce roku skončeno; některé dodávky byly převzaty se srážkou na ceně. Mimo to poklesem cen lněných výrobků a zrušením některých objednávek pro nedodržení dodací lhůty.

117. Srážkou při převzetí dodávky přikrývek.

118. Následkem výstavby kasáren v některých posádkách snížily se výdaje za přechodné ubytování.

119. Preliminovaný náklad 5,000.000 Kč na vyšší náhrady za ubytování vojska v novostavbách podle vládního nařízení čís. 164/1922 Sb. z. a n. byl jen z části spotřebován; ježto stavby kasáren nepokračovaly, jak se předpokládalo. Taktéž škody vzešlé ubytováním vojska ve veřejných a soukromých budovách byly menší, než rozpočteno.

Z úspor bylo použito částky 269.703 Kč 50 h k částečné úhradě překročení u kapitoly 14., tit. 5., § 2.

120. Nákup koní byl omezen jednak proto, že byly jak v tuzemsku tak i v zahraničí nepříznivé nákupní poměry, jednak vzhledem k menší potřebě remont následkem částečné motorisace dělostřelectva.

Úspory bylo použito k částečné úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 24., věcné výdaje mimořádné.

121. Na polní a pastevní hospodářství a na nákup umělých hnojiv a semen nebylo zapotřebí preliminovaného nákladu, ježto potřeba byla kryta z části z vlastní produkce. Dále snížily se výdaje na daně a přirážky, poněvadž nedošlo v roce 1925 k zamýšlené koupi hospodářství v Mimoni pro vojenskou hříbárnu.

122. Vzhledem k většímu počtu nemocných ve vojenských zdravotních ústavech nedošlo k zamýšlenému snížení počtu civilních zaměstnanců, s nímž se při sestavování rozpočtu počítalo; dále úpravou mezd a větším nákladem na dodatečné o-patření prvních dvou protés pro invalidy hlavně na Slovensku a v Podkarpatské Rusi. Též náklad na léčení vojenských osob a členů jejich rodin v občanských ústavech byl vyšší následkem většího počtu nemocných.

Řízení podle par. 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

123. Zrušením posádkových nemocnic v Liberci a Žilině, dále opravami lékařských nástrojů ve vlastní režii poklesly udržovací náklady.

124. Zamýšlený nákup Drägerových dýchacích přístrojů k doplnění polní zdravotní výzbroje nebyl uskutečněn.

125. Úspory na mzdách následkem, nižšího počtu civilního personálu v zdravotních ústavech, ježto z technických důvodů nedošlo k zamýšlené výrobě obvazového materiálu.

126. Nákupní program léčiv nemohl býti v plném rozsahu uskutečněn, poněvadž některá nabízená léčiv, nevyhovovala. Běžná potřeba léčiv byla kryta ze zbývajících zásob roku předešlého.

Z úspor bylo použito částky 64.925 Kč 60 h k částečné úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 24., věcné výdaje mimořádné.

127. Některé objednávky polní zdravotní výzbroje nemohly býti do konce roku 1925 zadány, ježto vyzkoušení nových vzorů nebylo z technických důvodů včas skončeno.

128. Potřebu nelze vzhledem k měnícímu se počtu vojenských vězňů přesně stanoviti.

Řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. stran překročení u věcných výdajů nebylo provedeno.

129. Nedošla k zamýšlené úpravě zvláštních požitků letectva, s níž bylo při sdělávání rozpočtu počítáno.

Z úspor bylo použito částky 759.258 Kč 21 h k úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 44., osobní výdaje řádné, částky 300.000 Kč k úhradě překročení u kap. 13., tit. 6., § 3., věcné výdaje řádné, částky 168.367 Kč 77 h k úhradě překročení u kap. 15., tit. 2., § 6., věcné výdaje řádné; částky 500.000 Kč k úhradě překročení u kap. 22., tit. 1. B, věcné výdaje řádné a částky 500.000 Kč k úhradě překročení u kap. 15., tit. 1., § 4., věcné výdaje řádné.

130. Pro stanovení potřeby u některých rozpočtových položek není přesných podkladů.

Úspory použito k částečné úhradě překročení u kap. 15., tit. 2., § 6., věcné výdaje řádné.

131. Menším počtem civilního dělnictva dále tím, že k projektované úpravě pracovních přídavků mužstva nedošlo.

132. Nepředvídanými výdaji na udržování a doplňování ženijního a opevňovacího materiálu.

Úhrada z úspor u kap. 11., rit. 2., § 4., věcné výdaje řádné v částce 192.052 Kč 28 h a z úspor u kap. 11.; tit. 2., § 4., věcné výdaje mimořádné v částce 107.947 Kč 72 h.

133. Důvod jako u výdajů řádných.

Částečná úhrada ve výši 67.000 Kč z úspor u kap. 11., tit. 2., § 4., věcné výdaje řádné.

134. Nebylo zapotřebí předpokládané a počtu děZnictva, poněvadž k přestěhování telegrafního akladu a dílen do nové rozsáhlejší budovy a k rozšíření provozu nedošlo.

135. Pro nepředvídané překážky nebylo lze provésti některé opravné práce; dále vznikla úspora na palivu, ježto telegrafní sklad a dílny nebyly dosud přestěhovány do rozsáhlejší nové budovy; konečně též výdaje za telegramy a telefonické rozmluvy nedosáhly předpokládané výše.

136. Zkoušky radiotelegrafického materiálu a pokusy s ním nebyly do konce roku skončeny, takže nedošlo k zadání všech zamýšlených objednávek.

137. Výplatou příspěvku fondu pro úpravu řek v Čechách na regulaci řeky Chrudinky, která z důvodů úsporných se děje současně se zemními pracemi pro technické cvičiště železničního pluku. úhrada zajištěna z úpor u kap. 11., tit. 2., § 29., věcné výdaje mimořádné.

138. Odhadem preliminovaný náklad na pracovní přídavky a premie nedosáhl očekávané výše.

139. K vybudování projektovaného bezpečnostního benzinového skladu nedošlo, ježto otázka stavebního místa nemohla býti včas vyřešena. Technické zkoušky se zařízením pohonu automobilových vozidel nassávaným plynem nebyly do konce roku skončeny, takže nákup tohoto zařízení nebyl uskutečněn.

140. Menším provozem vozatajských dílen v Brně následkem přestavby.

141. Na některé součástky vozatajského materiálu k vyzbrojení leteckých útvarů bylo třeba většího nákladu, než rozpočteno.

Řízení dle § 7. zák. čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

142. Výdaje na pracovní přídavky a premie řidičům byly následkem menšího počtu dílen a automobilových vozidel v provozu nižší, než jak bylo počítáno.

143. Nákupem pušek následkem přezbrojení armády.

Úhrada zajištěna z úspor u kap. 11., tit. 2., § 11., věcné výdaje řádné v částce 2,998.383 Kč 95 h, § 14., věcné výdaje řádné v částce 64.925 Kč 60 h, § 41., osobní výdaje řádné v částce 8,080.000 Kč a § 41., věcné výdaje řádné v částce 1,000.000 Kč.

144. Objednávky ručních granátů pro výcvik nemohly býti z technických důvodů plně uskutečněny.

145. Ježto pokusy s některými druhy střeliva nebyly včas skončeny, nedošlo k zamýšleným objednávkám střeliva v plném rozsahu.

Z úspor bylo použito částky 5,448.279 Kč 57 h k částečné úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 32., věcné výdaje mimořádné.

146. Na opravy optických přístrojů nebyl třeba předpokládaného nákladu.

147. Menším nákladem na pracovní přídavky a premie řidičům, poněvadž některé projektované útvary nebyly postaveny, čímž bylo dáno do provozu méně automobilových vozidel, než se předpokládalo.

148. Železniční vozy a lokomotivy pancéřových vlaků přešly během roku do majetku vojenské správy, takže nájemné nebylo v plném rozsahu placeno. Odhadem preliminované výdaje na opravy obrněných automobilů, ohňometů, světlometů a balonů nedosáhly rozpočteného nákladu.

149. K pořízení masek proti plynům do konce roku nedošlo, jelikož pokusy nebyly skončeny.

Z úspor bylo použito částky 4,462.500 Kč k částečné úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 32., věcné výdaje mimořádné.

150. Ježto některá muniční skladiště nebyla v roce dostavěna, bylo zaměstnáno méně civilního dělnictva, než se počítalo.

151. Nedošlo k nákupu souprav k prohlížení pušek a jiného zbrojířského náčiní, poněvadž technické vyřešení a vyzkoušení nebylo včas skončeno.

Úspory pužito k úhradě překročení u kap. 14., tit. 5., § 2., věcné výdaje mimořádné.

152. Pro stanovení potřeby nebylo spolehlivého podkladu.

Řízení dle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

153. K projektované objednávce pokusných dél nedošlo, ježto studijní práce nebyly včas ukončeny, dále nebylo objednáno vnitřní zařízení pokusné střelnice v Malackách, poněvadž její zřízení nebylo do konce roku definitivně vyřešeno, konečně nebyla též opatřena celá potřeba zaměřovačů "Harlas", poněvadž nebyly konstruktivně propracovány.

Z úspor použito částky 861.247 Kč 84 h k úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 21., věcné výdaje mimořádné.

154. Bylo zapotřebí méně civilních zaměstnanců, než jak rozpočteno.

155. Následkem většího rozsahu cvičení v oblasti zemského vojenského velitelství v Bratislavě, než bylo předpokládáno, zvýšil se náklad na přídavky pro pyrotechnický personál a pro personál potřebný k vykopávání střel a urovnání terainu.

Řízení dle § 7. zákona čís. 175/1919 nebylo provedeno.

156. K udržování střelnic pro střelbu dělostřelectva nebylo třeba předpokládaných nákladů; též příspěvek na udržování střelnice v Milovicích byl menší následkem příznivějšího výtěžku z polního hospodářství na střelnici. Projektované cvičiště pro střelbu dělostřelectva proti létadlům nebylo v roce 1925 zřízeno, takže nebylo výdajů na jeho udržování.

157. Jak u výdajů řádných věcných uvedeno, nedošlo ke zřízení projektovaného cvičiště pro střelbu dělostřelectva proti létadlům, poněvadž otázka umístění nebyla do konce roku vyřešena.

158. Následkem přezbrojená a nutného doplnění mobilisačních zásob střelného prachu, s čímž nebylo při sdělávání rozpočtu počítáno.

Úhrada zajištěna úsporou u kap. 11., tit. 2., § 25., výdaje věcné mimořádné v částce 5,448.279 Kč 57 h a u kap. 11., tit. 2., § 27., výdaje věcné mimořádné v částce 4,462.500 Kč.

159. Snížením počtu dělnictva následkem obmezení provozu a zdokonalení výroby.

160. Strojní zařízení bylo nutno zdokonaliti, k čemuž bylo třeba většího nákladu, než rozpočteno. Mimo to bylo nutno opatřiti součástky zapalovačů, na něž nebylo rozpočtem pamatováno.

Řízení dle § 7. zák. čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

161. Od vybudování továrny upuštěno, nákladu bylo zapotřebí jen na udržování zařízení.

162. Snížením počtu civilních dělníků.

163. Úspory na stravovacím a oděvním paušálu následkem menšího počtu přijatých vojenských akademiků.

164. Poklesem kursu francouzského franku snížil se náklad spojený s vysláním důstojníků a voj. akademiků do ciziny, jenž byl preliminován v pevné vyšší relaci. Dále snížením nákladu na učitelské přídavky, poněvadž některé kursy z technických ďůvodů se nekonaly. O projektované náhradě studijních výloh pro absolvované techniky nebylo do konce roku rozhodnuto. Vzhledem k zák. č. 286/24 Sb. z. a n. nebylo najato civilní dělnictvo v předpokládaném počtu.

165. Úspora na školních paušálech, ježto předpokládaného počtu posluchačů voj. inž. koleje a školy pro výchovu důstojníků hospodářsko-správní služby nebylo dosaženo.

166. Učební a studijní pomůcky byly zakoupeny v menším rozsahu, než se předpokládalo, následkem změn vyučovacího programu; u šermířského a tělocvičného nářadí bylo docíleno levnějších cen; promítací a přijímací kinematografické přístroje nebyly zakoupeny, poněvadž požadované změny na těchto přístrojích nebyly do konce roku skončeny.

167. Obmezenou účastí vojenských osob při sportovních závodech, dále nižším nákladem na honoráře učitelů.

168. Pro nedostatek vhodných místností nemohla býti vojenská zátiší zřízena v projektovaném rozsahu. Mimo to nebylo zapotřebí v zamýšleném rozsahu objednati tělocvičné nářadí.

169. Pro zvýšenou výrobu bylo třeba opatřiti větší množství surovin a provozních potřeb.

Řízení podle § 7. zákona č. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

170. Přestěhováním ústavu do nové budovy nastala potřeba doplniti jeho technický inventář.

Úhrada ve výši 343.00! Kč zajištěna z úspor u tit. 5., § 2., věcné výdaje mimořádné. Co do zbytku řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

171. Zhotovení pomníku neznámého vojína v Římě bylo odsunuto na pozdější dobu, poněvadž o umístěni jeho nebylo dosud rozhodnuto.

172. Bylo zapotřebí méně smluvních hrobníků; než jak rozpočteno.

173. Provedením nepředvídaných nutných oprav na některých válečných hřbitovech.

Řízení podle § 7. zákona čís. 175/1919 Sb. z. a n. nebylo provedeno.

174. Zamýšlený převoz taj. Klecandy, plukovníka Švece a 17 popravených legionářů z Ruska do vlasti se v tomto roce neuskutečnil. Koncentrování válečných hrobů na Slovensku a Podkarpatské Rusi bylo skončeno s menšími výdaji, než jak se předpokládalo.

175. Značný počet záložníků byl zproštěn od cvičení ve zbrani, poněvadž se r. 1921 účastnili mobilisace.

Z úspor u výdajů řádných bylo použito částky 8,080.000 Kč k částečné úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 24., věcné výdaje mimořádné.

176. Důvody jako u položky a) (čís. 175).

Z úspor bylo použito částky 1,000.000 Kč k částečné úhradě překročení u kap. 11., tit. 2., § 24:, věcné výdaje mimořádné.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP