993. Zpracováním značného počtu
nedoměrku.
994. Ražením většího počtu
mincí, než se předpokládalo při
preliminování.
995. Nepreliminovanými příjmy a to: úroky
z garanční zálohy u Anglobanky, úroky
z vkladů uložených podle §u 5. zákona
ze dne 11. července 1922, čís. 2 8 Sb. z.
a n. u Zemské a Hypoteční banky, příjmy
za splatné kupony cenných papírů,
jež jsou uloženy u ústřední státní
pokladny, dividendami z akcií hodonínského
cukrovaru, úroky z uvěřených cel,
úroky z peněz ponechaných u Zemské
banky při úpisech IV. státní půjčky
(sanační úpisy). K tomu přistupují
ještě úroky ze záloh bance Bohemii,
ze zápůjčky bance stavebních živností
a lesnicko-dřevařské bance (nyní obchodní
bance) a úroky ze zápůjčky poskytnuté
městu Opavě a stavebnímu družstvu "Státních
a jiných veřejných zaměstnanců"
v Praze.
996. Zcizení státního majetku pozemkového
bylo provedeno ve větším rozsahu hlavně
v důsledku zákona ze dne 27. května 1919,
čís. 318 Sb. z. a n.
997. Nepreliminovanými poplatky vybíranými
ze státních říčních
pozemků bez domovní pertinence a ze vzájemných
ujednání u staveb silničních.
998. Refundováním vyúčtovatelných
nákladu za rok 1924 a prodejem pomůcek k výpočtu
dávky.
999. Větší spotřebou lihu.
1000. Evidenční a manipulační poplatky
z dodatečně povoleného soupisu jmění,
vrácený zbytek záloh na výlohy okolkovací
akce, pokuty pro přestupky předpisů o soupisu
majetku a 50% náhrady za bankovky s padělanými
kolky.
1001. Stoupnutím dovozu minerálních olejů.
1002. Rozšířením státního
dozoru hlavně na spořitelny a zvýšením
poplatku některým ústavům. Mimo to
likvidace zbývajících ústředen
nebyla skončena.
1003. Větším výnosem některých
státem spravovaných fondů a zaplacením
režijních příspěvků zemských
fondů k pensijním požitkům zeměměřičského
personálu zaměstnaného při agrárních
operacích za léta 1920 až 1922.
1004. Nepředvídaným stoupnutím počtu
větších trestních případů.
1005. Vyššími dividendami z akcií společnosti
"Telegrafia" za rak 1924 a hlavně z akcií
Československé zbrojovky v Brně za rok 1923
a 1924.
1006. Splacením záloh a zápůjček
poskytnutých svépomocným hospodářským
sdružením k snadnějšímu opatření
životních potřeb pro členstvo ve vyšší
míře, než se předpokládalo.
1007. K vybírání poplatků nedošlo,
poněvadž nebyly vydány potřebné
prováděcí předpisy podle § 20.
zákona ze dne 13. července 1922, čís.
236 Sb. z. a n.
1008. Větší počet trestních případů.
1009. Příznivějším hospodářským
výsledkem akciových podniků, na nichž
je stát zúčastněn.
1010. Zpracováním nedoměrků dávky
na Slovensku a úroky z prodlení.
1011. Vyšší výnos 5%ních státních
dávek vybíraných na základě
zákona ze dne 27. května 1919, čís.
318 Sb. z. a n., ve znění zákona ze dne 15.
dubna 1920, čís. 311 Sb. z. a n., nepreliminovaný
výnos pokut ukládaných soudy a správními
úřady; dále vyšší výnos
fruktifikačních úroků z dražeb,
jakož i větší příjem za
t. zv. trestní útraty a želiárky a příznivější
výsledek za prodané spořitelní knížky,
soukromé losy a cenné předměty, jež
byly prohlášeny za propadlé.
1012. Nepreliminovaný smluvní příplatek
rafinerií z cukru zdaněného pro tuzemskou
potřebu, vyúčtování přídělů
poskytnutých státním pokladnám při
převratu a bezprostředně po převratu,
likvidační přebytek melasové ústředny,
příjem za prodané resp. stranám vrácené
cenné papíry, vrácené částky
neupotřebených nouzových podpor z let minulých
a splátky na zálohy poskytnuté na živelní
pohromy v jižní Moravě v roce 1919.
1013. Vyúčtováním dosud v kontokorentu
vedených účinů, které se týkají
vzájemného účtování
z doby před převratem mezi československými
úřady a úřady bývalého
Rakousko-Uherska, které nejsou nyní na území
republiky československé.
1014. Přebytek manipulačních poplatků
za povolení dovozu a vývozu.
1015. Provoz tabákové režie zavedením
podnikového hospodářství od 1. ledna,
1925 byl zatížen nepreliminovanými výdaji
obzvláště na pensijních a zaopatřovacích
požitcích ve výší 80;000.000 Kč.
Přes to však bylo docíleno bilančního
zisku; jenž je oproti rozpočtenému přebytku
vyšší o více než 51,000.000 Kč;
hlavně zvýšením výtěžku
z prodeje (tím i vyšším příjmem
na dávce ze zisku), následkem stoupajícího
odbytu tabákových výrobků, zejména
cigaret, jakož i soustavnou úsporností ve výrobě
všech tovarů.
1016. Přes to, že náklady stát.ní
loterie byly nepreliminovanými výdaji na odměnách
dle zákona čís. 289/1924, Sb. z. a n. a na
pensijních a zaopatřovacích požitcích
zvýšeny přibližně o 700.000 Kč,
jest docílený zisk oproti preliminovanému
vyšší o více než 3,800.000 Kč,
hlavně rozmnožením počtu losů
třídní loterie následkem větší
poptávky; mimo to uložené peněžní
přebytky vynesly na úrocích přes 1,600.000
Kč, kterýžto výtěžek nebyl
preliminován.
1017. Ačkoliv provoz státní mincovny v Kremnici
byl zatížen nepreliminovanými náklady
na pensijní a zaopatřavací požitky a
na odměny podle zákona čís. 289/1921,
Sb. z. a n., jakož i odpisy z hodnoty inventáře,
přece bylo docíleno bilančního zisku
příznivějšího oproti rozpočtu
o více než 4,000.000 Kč, hlavně ražbou
většího počtu mincí, nežli
se předpokládalo.
1018. Výtěžkem z eskontu směnek a rimes,
jakož i z obchodu s cizinou. Naproti tomu byl výtěžek
z eskontu cenných papírů a ze zápůjček
na ně nižší, než se očekávalo.
1019. Nekompensovatelné náhrady a větší
výtěžek z prodeje úředních
tiskopisů.
1020. Nekompensovatelné náhrady.
1021. Počet příznivých výsledků
sporů pro stát byl větší než
bylo předpokládáno.
1022. Nekompensovatelné náhrady přeplatků.
1023. Výsledek nahodilý, vzniklý nekompensovatelnými
náhradami řádných výdajů
a výtěžkem z prodeje vyřazeného
inventárního zařízení, kteréžto
příjmy se nedají ani přibližně
odhadnouti.
1024. Nahodilé nekompensovatelné náhrady,
plynoucí z propočtení přídavků
státním zaměstnancům za minulá
leta.
1025. Náhrada přeplatků na jednotném
drahotním přídavku.
1026. Nekompensovatelné náhrady drahotních
přídavků.
1027. Zvýšením poplatků za dodací
celní prohlídky a větším počtem
těchto prohlídek.
1028. Nekompensovatelné náhrady.
1029. Vyšší příjem na nekompensovatelných
náhradách za důchodkový dozor a za
ubytování úředníků v
místnostech státem najatých.
1030. Nahodilé nekompensovatelné náhrady.
1031. Vyšším příjmem na zvýšených
poplatcích za domácí celní prohlídky
a na nekompensovatelných náhradách všeho
druhu.
1032. Následkem nedoměrků.
1033. Dodatečnými předpisy za léta
minulá.
1034. Dodatečnými předpisy a tím,
že daň činžovní byla rozšířena
na některé obce podléhající
dosud dani třídní a že značný
počet budov ad daně činžovní
osvobozených přešel do plné daně.
1035. Značnými nedoměrky.
1036. Zpracováním většího počtu
nedoměrků.
1037. Vzrůstem vkladů u peněžních
ústavů a dodatečnými předpisy.
1038. Tím, že byla zpracována značná
část nedoměrků za předchozí
léta.
1039. Dodatečnými předpisy na zrušenou
daň. (Viz čl. VI. zák. ze dne 20. prosince
1924, čís. 299 Sb. z. a n.)
1040. Opravou nedoplatků z roku 1924.
1041. Dodatečnými předpisy na zrušenou
daň (čl. VI. zákona ze dne 20. prosince 1924,
čís. 299 Sb. z. a n.).
1042. Povalení k nošení zbraní a konání
lovů bylo udělováno v menší míře,
než se očekávalo.
1043. Značnými daňovými nedoplatky,
intensivnějším jich vymáháním
a nízkým preliminováním.
1044. Následkem zpracování značného
počtu nedoměrků za minulá léta.
1045. Dodatečnými předpisy vzrostly nedoplatky
a tím i úroky z prodlení.
1046. Zvýšeným dovozem rumunského dobytka
a koloniálního zboží a následkem
obilních cel stanovených vládním nařízením
č. 111/1925 Sb. z. a. n.
1047. Při povaze těchto příjmů
výsledek nahodilý.
1048. Jako u kap. 14. (čís. 966.)
1049. Jako u kap. 14. (čís. 968.)
1050. Jako u kap. 14. (čís. 969.)
1051. Jako u kap. 14. (čís. 971.)
1052. Stagnací na vinném trhu.
1053. Pokles spotřeby pro poměrně vysoké
ceny.
1054. Výsledek nahodilý (náhradní
daň).
1055. Jako u kap. 14. (čís. 979.)
1056. Dávka vybíraná podle uh. zák.
článku XXV. z roku 1899 nebyla preliminována,
poněvadž se předpokládalo, že bude
zrušena.
1057. Nahodilé; týká se úroků
z prodlení.
1058. Jako u kap. 14. (čís. 983.)
1059. Zvýšeným počtem zpoplatněných
právních jednání, zejména převodů
nemovitostí a vybíráním kvitančních
poplatků srážkou podle zákona čís.
54/1925 Sb. z. a n.
1060. Účtováním dopravních
daní železničních, připadajících
na část železniční trati státních
drah ležící na území Podkarpatské
Rusi, od 1, ledna 1925 u této položky.
1061. Jako u kap. 14. (čís. 987.)
1062. Jako u kap. 14. (čís. 987.)
1063. Jako u kap. 14. (čís. 988.)
1064. Nahodilé příjmy, pro jichž preliminování
není spolehlivého podkladu.
1065. Jako u kap. 14. (čís. 993.)
1066. Rozdíl mezi hodnotou nekolkovaných rakousko-uherských
bankovek zabavených v trestním důchodkovém
řízení a hodnotou bankovek po skončení
řízení majitelům vrácených.
1067. Úroky z amortisační splátky
města Mukačeva na pohledávku za zakoupený
dům od státu, úroky ze vkladů státních
vinných sklepů v Berehovu u poštovního
úřadu šekového a z různých
přechodných záloh.
1068. Tím, že úroky z pohledávky za
městem Mukačevem za zakoupený dům
od státu, preliminované u tohoto paragrafu, bylo
třeba súčtovati jako úroky z movitého
jmění státního u předcházejícího
§u 4. Příjem 500 Kč je roční
splátka města Mukačeva na kupní cenu.
1069. Evidenční poplatky ze zadržených
vkladů, z dodatečného soupisu majetku a okolkování
cenných papírů.
1070. Nedošlo ke zrušeni dozoru a ke snížení
poplatků za dozor v té míře, jak se
při preliminování předpokládalo.
1071. Výši podílů na úrocích
z prodlení odvodních družstev nelze předem
určiti.
1072. Nebylo uloženo větších důchodkových
pokut a mimo to přeúčtování
státního podílu z přebytku důchodkových
pokut za minulá léta bylo v roce 1925 provedeno
pouze u finančního ředitelství v Užhorodě.
1073. Nahodilé příjmy z propadlých
hodnot při přestupcích valutárních
předpisů.
1074. Zpracování nedoměrků nepokročilo
v takové míře, jak se při preliminování
předpokládalo.
1075. Hlavně větší výnos na pokutách
ukládaných administrativními úřady
podle § 23. zák. článku XX. z r. 1901,
dále náhrady soudních útrat v trestním
řízení a želiárky.
1076. Vrácený zbytek z nepoužité zálohy
pro pohořelé ve Svaljavě, pokladní
přebytek u hlavnoslužnovského úřadu
v Mukačevě a různé nekompensovatelné
náhrady mimořádných výdajů
z předchozích let.
1077. Dotace od ústřední státní
pokladny v Budapešti, poskytnutá bernímu úřadu
v Mukačevě v době před okupací
Podkarpatské Rusi a srážky z platů justičních
zaměstnanců nepoužité k úhradě
nákupních záloh, povolených státním
zaměstnancům býv. uherskou vládou.
1078. Brožura "Abecední seznam posudků
československé celní rady" měla
příznivý odbyt, podíl připadající
na ČSR z přebytku Mezinárodní unie
pro ochranu známek byl příznivější,
než bylo předpokládána; hlavně
však náhrady osobních požitků.
1079. Náhrada výdajů z minulých let.
1080. Zápisné ze značného počtu
hojně navštěvovaných kursů, výtěžek
z odprodeje spisku "živnostenské poměry
na Slovensku a Podkarpatské Rusi a nekompensovatelné
náhrady výdajů z roku předchozího.
Příznivý výsledek snížen
byl tím, že byla odložena splatnost některých
lhůt pro splátky na provozovací zápůjčky.
1081. Československé akciové plavební
společnosti dunajské byla odepsána státní
zápůjčka a výsledky hospodaření
říčních plavebních podniků
nepřipouštějí ještě zúročení
vloženého kapitálu.
1082. Zvýšením počtu platných
patentů, jakož i patentových přihlášek
a vzestupem náhrad za tisk patentových spisů.
1083. Dodatečný odvod výtěžku
z prodeje materiálu.
1084. Z pronájmu pletacích strojů v Silcích
nebylo docíleno výtěžku. Nepříznivý
výsledek byl zlepšen nekompensovatelnými náhradami
a odvodem zbytků záloh z minulých let.
1085. Odpis nedobytných pohledávek, hlavně
vrácení větší části
poplatků přijatých v létech minulých.
Příjmy skladiště v Novém Sadě
byly menší, poněvadž bylo skladiště
dáno do provozu soukromé společnosti.
Nepříznivý výsledek byl poněkud
zlepšen větším výtěžkem
z prodeje súčtovatelných tiskopisů
ze zásob minulých let.
1086. Nekompensovatelné náhrady z minulých
let.
1087. Následkem neúrody ovoce nebylo docíleno
očekávaného výtěžku ze
zahradního hospodářství a kromě
toho výsledek různých příjmů
povahy nahodilé nemohl býti přesně
stanoven.
1088. Vykázaného výsledku docíleno
bylo prodejem vyřazeného nábytku, náhradami
drahotních přídavků a přídavků
na děti a hlavně náhradou poskytnutou podnikem
"Československá pošta" ministerstvu
pošt a telegrafů za výkony v zájmu podniku.
1089. Očekávaného přebytku nebylo
dosaženo, poněvadž provozní výsledek
podniku byl zatížen nepreliminovanými účiny,
které byly dle ustanovení vl. nař. č.
206/1924 Sb. r. a n. uhrazeny z provozních příjmů
podniku a to:
Náklady na pense a zaopatřovací pažitky
ve výši 106,335.063 Kč 44 h, jež byly
preliminovány u kap. 8. 70%ní úhradou ryzí
potřeby kap. 16., tit. 1., per 9,256.200 Kč 57 h
jakožto náhradou správních nákladů
ministerstva pošt a telegrafů za úkony konané
v zájmu podniku, náklady na udržování
poštovních budov státních v částce
882.376 Kč 42 jež byly preliminovány u kap.
20., tit. 14. a konečně umořovacími
odpisy peněžních hodnot věcného
majetku per 10,686.672 Kč 27 h.
Zatížení provozního výsledku
tím způsobené bylo zmírněno
částečně příjmy na pensijních
příspěvcích v částce
23,994.788 Kč 87 h, jež byly preliminovány
u kap. 8. a úroky z přebytků odvedených
podniku ve správním roce per 3,486.949 Kč
0 7 h, jež vůbec nebyly preliminovány.
Nebýti těchto nepreliminovaných výdajů,
jevil by se výsledek takto:
příjmy..... 1.038,905.975 Kč 73 h,
výdaje..... 793,412.689 " 57 "
tudíž přebytek.. 245,493.286 " - "
který jest příznivější
o 3,882.230 Kč 16 h, než jak bylo preliminováno.
1090. Příznivý výsledek vznikl zaúčtováním
nepreliminované 60%ní náhrady nákladu
titulu 1., kap. 17. za správní výkony ministerstva
železnic pro podnik "Čsl. státní
dráhy" ve smyslu §u 12. vl. nař. ze dne
26. ledna 1925, č. 19. Sb. z. a n. (zbývajících
40% bylo účtováno na vrub finanční
správy), zvýšením nájemného
z pronajatých místností, podílem z
prodeje "Ročenky státních a soukromých
drah" a konečně příjmem z válečné
přirážky k dovoznému při nákladní
dopravě místní dráhy Kounice-Ivančice-Oslavany.
Příznivý výsledek se snížil
menšími příjmy za úřední
publikace ministerstva železnic a tím, že nebylo
dosaženo předpokládaného příjmu
z prodeje nových tarifů (srovnej odůvodnění
kap. 17.stát. výdaje, tit. 1., věcné
výdaje mimořádné).
1091. Místní dráha Benešov-Vlašim-Dol.
Královice splatila z části státem
jí poskytnutou záruka, jakož i úroky
z garančních záloh a ze záloh na provozní
schodek.
úroky zaplatily mimo to:
a) z garančních záloh: místní
dráhy Jičín-Rovensko-Turnov a Vsetín-Velké
Karlovice.
b) ze záloh na provozní schodek: místní
dráhy Jindřichův Hradec-Nová Bystřice,
Něm. Brod-Humpolec, Zar. Lázně-Karl. Vary,
Karl. Vary-Johanngeorgenstadt a Schönwehr-Loket.
1092. Příčiny, pro které nebylo dosaženo
preliminovaného přebytku, jsou tyto: sloučení
výdaji zestátněných 48 místních
drah (zákon z 25. června 1925, č. 156 Sb.
z. a n.) s účiny čs. státních
drah, vyšší výdaje na pense a odbytné
zaměstnancům restringovaným podle zákona
čís. 286 ex 1924, 60°%ní úhrada
výdajů výsostní služby (kap.
17., tit. 1.), jakož i výplata 50% resp. 150%ních
drahotních přídavků zaměstnancům
na Slovensku a Podkarpatské Rusi a vyšší
potřeba na výkupní rentu Severní dráhy
Ferdinandovy, kteréžto potřeby nebyly rozpočtově
zajištěny.
Tento nepříznivý výsledek byl částečně
zmírněn tím, že bylo dosaženo vyšších
provozních příjmů, hlavně připočtením
příjmů od postátněných
místních drah, vyšším nájemným
z vozidel, příjmy úrokovými a zvýšeným
výtěžkem z prodeje vyřazených
vozidel.
Vysvětlivky k provoznímu účtu (str.
264):
Před odůvodněním nepříznivého
výsledku provozního (rozpočtený přebytek:
191,531.240 Kč, dosažený přebytek: 77,354.617
Kč 64 h) nutno se zmíniti o tom, že 1. lednem
1925 byla zavedena u státní správy železniční
nová účetní soustava na podkladě
dopického účtování. Tomuto
způsobu účtování byl také
již přizpůsoben rozpočet pro rok 1925,
při jehož sestavování byla uplatňována
zásada nedoúčtování proti bruttoúčtování
za účetní soustavy kameralistické.
Aby pak bylo zřejmo, jakých nákladů
vyžadují jednotlivá služební odvětví,
byla praktikována zásada, že úkony konané
některým služebním odvětvím
pro jiná služební odvětví musí
onomu býti nahrazeny. Dále bylo stanoveno, že
účiny pomocných závodů, jako
dílen, výroby jízdenek, elektráren
a plynáren neúčtují se již přímo
jako účiny provozní, nýbrž na
zvláštních účtech vedlejších.
Teprve rozdíly mezi příjmy a výdaji
těchto pomocných závodů účtují
se na konci roku jako hrubý výtěžek
nebo schodek v provozním účtu. Pro sestavení
rozpočtu na rok 1925 za zmíněných
předpokladů nebylo ani určitých přesných
dat, ani potřebných zkušeností, následkem
čehož nemohla býti vždy a všude stanovena
správná potřeba, resp. správná
úhrada. K tomu přistoupilo ještě, že
s účinností od 1. ledna 1925 bylo ustanovením
zák. ze dne 25. června 1925, čís.
156 Sb. z. a n., zestátněno 48 místních
drah, jichž účiny byly přičleněny
k účinům čs. státních
drah. Následkem všech těchto okolností
nevystihuje srovnání konečných výsledků
s částkami stanovenými rozpočtem stav,
jaký byl při sděláni rozpočtu
předvídán, a jeví se tudíž
podstatné odchylky oproti rozpočteným částkám.
K tomu jest ještě třeba podotknouti, že
ani rok 1925 neposkytoval té konsolidace hospodářských
poměrů, která by umožnila, aby mohla
býti výkonnost dopravy státních drah
plně využita.
Oproti rozpočtu (300,960.900 Kč) jeví se
výsledek celkově nepříznivější
o 3,266.594 Kč 44 h, následkem toho, že výkupní
renta Severní dráhy Ferdinandovy, vyplácená
dosud v korunách rakouských, z rozhodnutí
Preparační komise musila býti vyplacena v
korunách československých, pro kterýžto
způsob výplaty nebylo učiněno dostatečné
úvěrové opatření. Nepříznivý
výsledek se snížil tím, že platy,
týkající se ústecko-Teplické
dráhy a Buštěhradské železnice,
nebyly plně realisovány; dále bylo docíleno
úspory poklesem francouzského franku při
placení anuit společnosti státní dráhy
a konečně nedošlo ještě k vyúčtování
úroků z úvěru poskytnutého
Rakovnickou městskou spořitelnou na stavbu obytných
budov pro železniční zaměstnance.
Ve službě výkonné resultuje celkový
nepříznivý výsledek o.... 213,928.899
Kč 99 h,
který po přičtení předchozího
výsledku....... 3,266.594 Kč 44 h
a srážky na další interkalář
a jiné úspory...... 60,572.670 Kč - h
dostupuje částky celkového nepříznivého
výsledku... 277,768.164 Kč 43 h.
Výsledek služby výkonné jeví
se při osobních výdajích řádných
nepříznivější o...... 209,803.349
Kč 34 h
a osobních výdajích mimořádných
nepříznivější o... 82,016.331
Kč 65 h,
dohromady nepříznivější o.. 291,819.680
Kč 99 h;
při věcných výdajích řádných
příznivější o...... 73,904.836
Kč 71 h.
při mimořádných příznivější
o 3,985.944 Kč 29 h, dohromady příznivější
o... 77,890.781 Kč - h.
a) Oproti rozpočtu (141,858.330 Kč) jest výsledek
celkově nepříznivý o 29,612.991 Kč
44 h; vznikl většími výdaji následkem
intimací a stabilisací personálu, větší
potřebou na odměny a výpomoci a na drahotní
přídavky, zvláště pak další
výplatou 50 resp. 150%ního drahotního přídavku
zaměstnancům na Slovensku a Podkarpatské
Rusi, výplatou odměn podle zákona č.
289/1924 Sb. z. a n. a konečně zaúčtováním
60%ní kvoty osobních výdajů výsostní
služby (kap. 17., tit. 1.), pro kteréžto poslednější
potřeby nebylo učiněno úvěrové
opatření a menšími náhradami
osobních výdajů. Nepříznivý
výsledek se snížil úsporami docílenými
na cestovném.
b) Oproti rozpočtu (8,788.690 Kč) jest výsledek
příznivý o..... 540.636 Kč 27 h, který
povstal větší spotřebou tiskopisů
při zavedení nového účetního
systému, zejména však zaúčtováním
60%ní kvoty věcných výdajů,
výsostní služby (kap. 17., tit. 1.) na vrub
podniku ČSD. Tento nepříznivý výsledek
byl snížen úsporami na příspěvcích
svazovým organisacím a tím, že osobní
požitky nosičů uhlí a vrátných
byly účtovány při osobních
výdajích.
a) Oproti rozpočtu (437,282.420 Kč) jest výsledek
celkově nepříznivý o 23,475.045 Kč
17 h, hlavně následkem vyšší potřeby
na mzdy a denní platy (zestátnění
místních drah), jakož i na náhrady místního
přídavku (značnější počet
pensionování), na odměny a výpomoci,
na cestovné a na jednotný drahotní i přechodní
přídavek, na další výplaty slovenského
přídavku a odměn podle zákona čís.
289/1924 Sb. z. a n., kteréžto výplaty nebyly
rozpočtově zajištěny. Nepříznivý
výsledek se snížil úsporami na stálých
požitcích, služebních přídavcích,
na nákladu na služební šat a drahotních
přídavcích na děti, jakož i o
náhradu za výkony ve větší míře
konané pro jiná odvětví služební.
b) Oproti rozpočtu (120,898.000 Kč) jest výsledek
příznivější o.... 10,497.854
Kč 51 h, odsunutím udržovacích prací
(výměn pražců a kolejiva), dále
rušením strážnických míst.
Výsledek byl snížen většími
výdaji na přestavbu zábran, na udržovací
práce na budovách a na nápravu škod
způsobených velkou vodou.
a) Oproti rozpočtu (724,226.280 Kč) jest výsledek
celkově nepříznivější
o 74,882.269 Kč 25 h; vysvětluje se zejména
tím, že účiny zestátněných
místních drah byly sloučeny s účiny
čsl. stát. drah, že provedení restrikce
se z valné části přesunulo do roku
1926 a výplata slovenského přídavku
a odměn podle zákona č. 289/1924 Sb. z. a
n. nebyla rozpočtem opatřena a konečně,
že náhrady za výkony jiných služebních
odvětví dostoupily značné výše.
Nepříznivý výsledek byl snížen
zlevněním cen služebního šatu a
úsporami na drahotních přídavcích
na děti.
b) Oproti rozpočtu (48,733.480 Kč) jest výsledek
nepříznivější o.... 5,22.9.734
Kč 33 h z důvodu vyšší potřeby
pro zestátněné místní dráhy,
dále na zavedení paušálních odměn
za čištění osobních vozů
a na výplatu provisí z prodeje jízdních
lístků. Nepříznivý výsledek
se snížil odsunutím oprav a obnov staničních
zařízení a inventáře.
a) Oproti rozpočtu (290,160.740 Kč) jest výsledek
nepříznivější o... 35,503.375
Kč 77 h z těchže příčin,
jako u služby staniční a též proto,
že náhrady za výkony pro jiná odvětví
služební nedosáhly rozpočtené
částky. Nepříznivý výsledek
se snížil o úspory na denních platech
a mzdách, na služebních přídavcích
a na cestovném.
b) Oproti rozpočtu (12,178.250 Kč) jest výsledek
příznivější o.... 1,765.891 Kč
67 h; hlavně odložením oprav a obnovy vlakové
výzbroje a úsporou při osvětlování
osobních vozů, dále provedením přeměny
osvětlování plynového na elektrické.
a) Oproti rozpočtu (397,299.200 Kč) výsledek
nepříznivější o.... 30,861.394
Kč 26 h má tytéž příčiny
jako u předchozího odvětví služebního.
Mimo to dodatečná stabilisace zaměstnanců
vyžadovala vyššího nákladu. Nepříznivý
výsledek se snížil úsporami na denních
platech a mzdách, na služebních přídavcích,
premiích, cestovném a na drahotních přídavcích
na děti, jakož i tím, že náhrady
za výkony pro jiná odvětví služební
byly větší, než předpokládáno.
b) Oproti rozpočtu (473,020.120 Kč) jest výsledek
nepříznivější o... 24,151.444
Kč 30 h; vznikl vyšší potřebou
na palivo pro lokomotivy (zestátnění místních
drah), snížil se však menší potřebou
materiálu pro stroje; tendry a vozy, jakož i pro vodárny
a výtopny, zejména však odsunutím udržovacích
prací a obnovy různých zařízení
ve výtopnách a vodárnách.
Oproti rozpočtu (735,353.640 Kč) byl výsledek
příznivější o..... 98,119.502
Kč 94 h docílen zejména odsunutím
oprav a obnovy strojů, tendrů a nákladních
vozů ve prospěch oprav vozů osobních,
jakož i proto, že provoz dílny v Trnavě
nebyl zahájen.
Oproti rozpočtu (54,465.530 Kč) výsledek
nepříznivější o....... 6,867.873
Kč 79 h vznikl jednak vyúčtováním
podílu Svazu povinného ručení za II.
pololetí 1924 a I. pololetí 1925, kursovní
ztrátou a vyšší potřebou na náhrady
za zranění a usmrcení osob, jednak vyúčtováním
anuit, hypotekárních zápůjček;
jakož i vyplacením záloh na honorování
převzatého prioritního kapitálu zestátněných
místních drah. Nepříznivý výsledek
se snížil menšími výdaji na náhrady
za poškození věcí, menším
počtem odpisů nedobytných pohledávek,
jakož i menším výdajem na daně.
a) Oproti rozpočtu (299,183.820 Kč) jeví
se výsledek nepříznivější
o.. 97,484.605 Kč 10 h následkem větších
výdajů na pense a odbytné restringovaným
zaměstnancům (zák. č. 286 a 287 ex
1924 Sb. z. a n.; srovnej též kap. 17., tit. 1/A,
pol. 2.), pro něž nebylo učiněno rozpočtové
opatření; dále byla zvýšená
potřeba na léčebné důchody
úrazové, na přídavky k pensím,
přiznané restringovaným zaměstnancům
a na zvýšené osobní výdaje důvěrnických
sborů (častější výborové
schůze), konečně, že přiúčtované
náhrady nedosáhly ani z polovice rozpočtené
částky. Nepříznivý výsledek
se snížil tím, že se zmenšil zaměstnavatelský
příspěvek k nemocenské pokladně
následkem úbytku členstva (restrikce), úpravou
drahotních přídavků k pensím,
regulovaným podle zák. č. 287/1924 Sb. z.
a n.snížením srážek převzatých
za zaměstnance (úbytek personálu) a konečně
snížením nákupní ceny uhlí
vydaného oprávněným zaměstnancům.
b) Oproti rozpočtu (546.020 Kč) jest výsledek
příznivější o...... 311.276 Kč
28 h, jelikož náklad na odborné železniční
školství nedosáhl preliminované částky.
Oproti rozpočtu (10,800.000 Kč) výsledek
příznivější o........ 3,985.944
Kč 29 h byl docílen tím, že nákup
inventáře a opatření strojního
zařízení pro výtopny byl omezen na
nejnutnější potřebu a náklady
na udržování, resp. adaptace v najatých
soukromých budovách se podstatně snížily.
Příznivý výsledek se snížil
většími výdaji na úpravu, resp.
přeměnu osobních vozů a tím,
že byla poskytnuta náhrada za ochranný pilíř
na dole "Anna" v Prunéřově.
Oproti celkovému nepříznivějšímu
výsledku provozních výdaji o.. 277,768.164.
Kč 43 h jeví se celkový výsledek provozních
příjmů příznivější
o......... 163,591.542 Kč 07 h.
Oproti rozpočtu (3.813,180.000 Kč) jest výsledek
příznivější celkově o
130,928.753 Kč 53 h. Vyšších příjmů
bylo docíleno při dopravě osob, zboží
nákladního a pošty, hlavně připočtením
příjmů od postátněných
místních drah, kdežto v dopravě zavazadel
a rychlozboží nebylo docíleno preliminovaných
částek. Na výsledek příjmů
z přepravy mělo nepříznivý
vliv zavedení jednotného baremu na zestátněných
místních drahách, snížení
exportního tarifu uhelného a tarifní slevy
na různé druhy zboží.
Oproti rozpočtu (354,859.610 Kč) jest výsledek
příznivější o.... 24,454.493
Kč 52 h; byl docílen značnou měrou
nájemným za vozy, zvýšením nájemného
a výhodným využitím naturálních
bytů, větším výkonem odborů
pro udržování dráhy pro cizí
strany, úpravou vlečkových paušálu
na býv. Buštěhradské železnici
a Ústecko-Teplické dráze podle norem ČSD.
a větším výnosem příjmů
z provozu mezinárodní společnosti lůžkových
vozů, jakož i úroků z účinů
bankovních a saldoven. Zvýšení příznivého
výsledku způsobeno bylo zejména zaúčtováním
náhrady za mimořádné odměny
podle zák. č. 289/1924 Sb. z. a n. (91,186.204 Kč
01 h) a za vyšší náklad nn pense podle
zákona č. 287/1924 Sb. z. a n. (20,813.727 Kč
96 h) k dobru ostatních příjmů. Tyto
částky tvoří vyrovnávací
položky výdajů účtovaných
na příslušných záhlavích
služby výkonné a byly pak tyto výdaje
celkově vykázány jako nepreliminované
výdaje kap. 17. na tit. 1/A.
Příznivý výsledek snížil
se však o více než 139,000.000 Kč tím,
že z pomocných závodů pro provoz nedocílily
dílny očekávaného výtěžku
a dále, že i náhrady za používání
železničních zařízení
nedosáhly preliminované výše.
Oproti rozpočtu (1,097.000 Kč) výsledek příznivější
o....... 8,208.295 Kč 02 h byl dosažen hlavně
větším výtěžkem z prodeje
starých vyřazených vozidel a ze zrušených
stavebních zařízení a tím,
že byly značnější měrou
splaceny umořovací podíly za průmyslové
koleje.
1093. Náhrady všeho druhu.
1094. Výtěžek za vyřazený osobní
automobil.
1095. Příjem tento jest náhrada od podniku
státní lesy a statky za náklad na generální
ředitelství. (Viz výdaje kap. 18, tit. 1,
5 2, str. 81).
1096. Příznivého výsledku bylo docíleno
mimořádnou těžbou a výhodným
prodejem dříví na školním polesí
v Hranicích a Jemnicích a větší
poptávkou po odborných spisech a učebnicích.
Tento větší příjem byl zmenšen
tím, že nedošlo ku zřízení
školního hospodářství ve Smiřicích
n. L. a v Holiči. Provoz lihovaru v Sabinově byl
zastaven a výroba přenesena do státního
lihovaru v Košicích. Na Slovensku byla poškozena
školní hospodářství zejména
v Rimavské Sobotě, Oravském Podzámku
i Veličné živelními pohromami a neúrodou.
1097. Náhrady všeho druhu.
1098. Zvýšená činnost některých
výzkumných ústavů a pokusných
stanic a výnos objektů zřízených
teprve během roku 1925.
1099. Nekompensované náhrady.
1100. Větší a výhodný prodej
sazenic a stromků z ovocných a révových
školek a vyšší příjem na poplatcích
za zprostředkování práce zemědělskému
dělnictvu na Slovensku.
1101. Nedošlo k provedení župního zřízení
a nebyla proto uskutečněna nová úprava
lesní inspekční služby, z níž
měly státu plynouti poplatky ad majitelů
lesů.
1102. Výhodným prodejem vyřazených
koní a užitkového dobytka, výnosem hospodářských
plodin a výrobků a větším výtěžkem
z připouštěcích poplatků, jakož
i z náhrad všeho druhu.
1103. Náhrady na drahotních přídavcích
z propočítání služebních
let bývalým důstojníkům a poddůstojníkům
při přeřazení do civilní státní
služby.
1104. čilý obchod dobytkem přivodil větší
výnos na taxách za prohlídky dobytka. Po
očkovacích látkách ze státního
ústavu diagnosticko-serotherapeutického byla velká
poptávka. Naproti tomu vybráno méně
na pokutách za přestoupení zákona
o nákazách zvířecích.
1105. Náhrady všeho druhu.
1106. Náklady podniku Státní lesy a statky
byly odhadnuty pro rok 1925 při majetku nalézajícím
se v Čechách, na Moravě, ve Slezsku a na
Slovensku, resp. při výdajích společných
na.... 346,237.837 Kč
a při majetku na Podkarpatské Rusi na.. 55,151.738
Kč.
Podle provozního účtu za rok 1925 činily
skutečné náklady... 262,912.029 Kč
81 h a 21,301.060 Kč 13 h;
byly tedy proti rozpočteným částkám
menší o 83,325.807 Kč 10 h a 33,850.677 Kč
87 h.
Těžby podniku v roce 1925 byly rozpočteny pra
statky a lesy nalézající se v Čechách,
na Moravě, ve Slezsku a na Slovensku na.... 455,243.200
Kč
a pro lesy na Podkarpatské Rusi na.... 80,886.300 Kč.
Dle provozního účtu docíleno těžeb
celkem. 352,509.530 Kč 73 h a 25,202.523 Kč 42 h,
tedy méně o 102,733.669 Kč 27 h a 55,683.776
Kč 58 h.
Proti preliminovanému přebytku per........... 134,739.925
Kč
byl tudíž docílen čistý zisk
pouze 93,498.964 Kč 21 h,
to jest méně o....... 41,240.960 Kč 79 h,
z kteréžto částky připadá
na Čechy, Moravu, Slezsko, Slovensko a na společné
náklady a těžby... 19,407.862 Kč 08
h
a na lesy v Podkarpatské Rusi 21,833.098 Kč 71 h.
Nižší náklady a těžby vznikly
omezením provozu cukrovarů následkem nepříznivých
poměrů na trhu cukerním a při hospodářství
polním; při hospodářství lesním,
zejména na Podkarp. Rusi, nemohla býti z nedostatku
lesních drah, silnic, jakož i vodních cest
vytěžena veškerá k těžbě
určená hmota, hlavně bukové dříví.
Naproti tomu stouply správní náklady jednotlivých
ředitelství (§ 1a) úpravou platů
a výplatou pensijních požitků zaměstnanců
statků, získaných na základě
mírových smluv, dodatečným propočtením
služební doby zaměstnancům převzatým,
pak výplatou odměn podle zákona číš.
289/1924 Sb. z. a n.
Vyšších těžeb u jednotlivých
ředitelství (§ 1a) bylo docíleno na
nájemném a pachtovném za byty a pozemky a
na pensijních příspěvcích pragmatikálních
zaměstnanců, jež se účtují
ve prospěch podniku. Další nové těžby
byly na úrocích z odvodů přebytků
finanční správě a z podílu
na výnosu akcií akc. spol. pro průmysl cukrovarnický
v Hodoníně z kampaní 1923/1924 a 1924/1925.
1107. Náhrady všeho druhu.
1108. Pro nepříznivou hospodářskou
situaci nebylo dosaženo očekávaných
výnosů ze školních statků a hospodářské
zásoby byly prodávány za levnější
ceny. Také úroky a půjčky poskytnuté
vinařům a vinařským družstvům
v okolí Berehova byly jen částečně
splaceny.
1109. Náhrady všeho druhu.
1110. Nekompensovatelné zbytky súčtovatelných
záloh z předešlých let a náhrady
všeho druhu.
1111. Větší příjem z prodeje
vyřazených koní a na připouštěcích
poplatcích, jež byly zvýšeny; dále
náhrady všeho druhu.
1112. Taxy za prohlídky dobytka byly zvýšeny
a příjem na pokutách za podloudnou dopravu
dobytka a přestoupení zvěrolékařských
předpisů byl větší.
1113. Větším počtem předplatitelů
a zvýšením předplatného na úřední
věstník a odprodejem děl vydaných
ministerstvem spravedlnosti.
1114. Nekompensovatelné náhrady mimořádných
výdajů z let předešlých a výtěžek
z prodeje starého automobilu.
1115. Prodejem kočáru a postroje.
1116. Startováním většího množství
spisů, intensivnějším a úspěšnějším
vymáháním náhrad trestních
nákladů a vyššími příjmy
na schovacích a nájemních poplatcích
ze skladiště dražební síně
v Praze. K tomu přistupují nekompensovatelné
náhrady řádných výdajů
z let předešlých a větší
výnos z polního hospodářství
a zahradnictví při věznicích.
1117. Nekompensovatelné náhrady mimořádných
výdajů z let předešlých.
1118. Nekompensovatelnými náhradami řádných
výdajů z předešlých let, většími
náhradami trestních nákladů placených
za trestance na Slovensku a následkem většího
počtu vyšetřovanců, než se předpokládalo.
1119. Nekompensovatelné náhrady mimořádných
výdajů z předešlých let.
1120. Nekompensovatelné náhrady mimořádných
výdajů z let předešlých.
1121. Menší poptávkou po práci vězňů.
1122. Nekompensovatelné náhrady mimořádných
výdajů z let předešlých.
1123. Větší příjem z prodeje
publikací a různé náhrady.
1124. Nekompensovatelné náhrady přeplatků
na drahotních přídavcích v minulých
letech následkem opozděného hlášení
změn v rodinných poměrech zaměstnanců.
1125. Nekompensovatelná náhrada.
1126. Zvětšenou poptávkou po hydrologických
publikacích, pronájmem ústavní záhrady
v Podbabě a nekompensovatelnými náhradami
přeplacených pensijních poj. premií
za rok 1924.
1127. Nekompensovatelná náhrada přeplatku
státní tiskárně ve Vídni za
hydrologické publikace.
1128. Větší výnos manipulačního
příspěvku uhelného následkem
zvýšené těžby.
1129. Větší výnos příspěvku
na uhelnou radu následkem zvýšené těžby
uhlí a tím, že zamýšlené
omezení vybírání příspěvků
na určité druhy uhlí nebylo provedeno.
1130. Větší výnos režijního
příspěvku následkem zvýšeného
dovozu minerálních olejů.
1131. ústav nebyl dobudován a sazby za provedené
pokusné rozbory a odborná dobrozdání
nebyly stanoveny.
1132. Větší příjem z výtěžku
ambulantního cejchování na periodických
okružních cestách cejchovních úředníků
na Slovensku a z poplatku za zkoušení elektrických
měřidel.
1133. Větším příjmem na poplatcích
puncovních a manipulačních, ježto bylo
předloženo větší množství
drahých kovů k puncování, než
bylo očekáváno.
1134. Elektrárenské společnosti, na nichž
stát je kapitálově zúčastněn,
nevyplácely dividend, protože používaly
finančních přebytků k mimořádným
odpisům investovaného kapitálu ve smyslu
zákona čís. 102 z roku 1921 Sb. z. a n. Hydrocentrály
nejsou dosud v pravidelném chodu a nájemného
z hydrocentrál bylo použito na zaplacení daně
z vodní síly, čímž byl snížen
jejich výnos.
1135. Státní elektrárna v Komárně
nebyla v plném provozu.
1136. Větší příjem ze zkušebních
tax civil. techniků a z poplatků za cejchování
labských člunů a lodí, náhrady
rozdílu mezi sníženým a plným
jízdným při služebních cestách
v zájmu stran a různé nekompensovatelné
náhrady.
1137. Předepsáním náhrad společných
výloh delimitačních, připadajících
na zúčastněné státy z let minulých.
Různé nekompensovatelné náhrady.
1138. větším výtěžkem z
prodeje ovoce a trávy, větším výnosem
státního lomu v šátoroši u Lučence
a náhradami všeho druhu.
1139. župy na Slovensku nemohly vzhledem k finančnímu
stavu spláceti dlužné konkurenční
příspěvky.
1140. Vyšších příjmů docílena
hlavně v echách a na Slovensku větším
provozem ve státních říčních
přístavech a zvýšenou činností
přístavních jeřábů,
větším odprodejem vyřazeného
stavebního a plavebního materiálu, prodejem
vykácených stromů na státních
říčních pozemcích, pronájmem
kancelářské a skladištní budovy
v Holešovicích a zvýšením nájemního
v přístavní kolonii bratislavské;
konečně náhradami všeho druhu.
1141. Omezením a odsunutím některých
prací vodních v historických zemích
odpadly konkurenční příspěvky
zájemců.
1142. Nájemné ze státního mlýna
v Nymburce pojaté do rozpočtu na rok 1925 nebylo
zapraveno, poněvadž mlýn byl odevzdán
novému majiteli v držení koncem roku 1924.
Nájemného za pozemky v Praze na Těšnově,
ve čtvrti svatopetrské, nebylo dosaženo v očekávané
výši; novému nájemci mlýnů
v Karlíně bylo prominuto nájemné za
2. půlletí v náhradu za převzatý
zařizovací náklad předchozího
nájemce.
1143. Příjem z provozu státních přístavů
na Labi nedosáhl odhadnuté výše.
1144. Nekompensovatelné náhrady.
1145. Doplatek na účet bývalé státní
loděnice v Komárně za dostavbu obytné
lodi dunajské. 1146. Vrácená záloha
poskytnutá v roce 1923 společnosti "Ostreederei"
ve Štětíně na provoz čs. oderských
lodí.
1147. Poklesem kutací činnosti na Slovensku.
1148. Výtěžek z prodeje osobního automobilu
a ventilátoru s motorem báňské chemické
zkušebny v Mostě a nekompensovatelná náhrada
zálohy na zakoupení přístroje pro
měření topné páry.
1149. Odbyt úředních publikací byl
menší, než se očekávalo a také
chemické rozbory byly prováděny v menším
rozsahu.
1150. Cejchování radioaktivních preparátů
v ústavu je teprve v počátcích a provádělo
se v malém rozsahu, příjmy na poplatcích
nedosáhly tudíž očekávané
výše.
1151. Dostavbou nových činžovních domů
pro státní zaměstnance a vojenské
gážisty zvýšily se příjmy
plynoucí z nájemného.
1152. Náhrady nekompensovatelné a náhrady
záloh na mimořádné udržování
a opravy státních budov.
1153. Zapravením v roce 1924 splatných příspěvků
městských obcí v Piešťanech a Zvoleni
na stavbu státní lidové a měšťanské
školy, na stavbu reformního reálného
gymnasia, dále nepředvídanými příspěvky
obcí okresu prievidzského na stavbu státního
reálného gymnasia v Prievidze, pak příspěvek
župního úřadu v Bratislavě na
stavbu státní hospodářské školy
v Uherské Skalici, konečně nepředvídaným
příjmem z prodeje polohopisných plánů
státní regulační komise v Praze.
1154. V rozpočtu vykázaný přebytek
jest součtem peněžního přebytku
v částce.... 36,566.856 Kč
a interkalárních úspor v částce...
5,374.824 Kč
celkem... 41,941.680 Kč.
Pro posouzení výsledku hospodaření
ve státních podnicích nyní zkomercialisovaných
jest směrodatný hospodářský
přebytek. Rozpočet měl býti tudíž
konstruován na tomto podkladě a podle zásad
vytknutých ve vládním nařízení
ze dne 25. září 1924, čís.
206 Sb. z. a n., což se nestalo proto, poněvadž
citov. vládní nařízení nebylo
v době sestavení rozpočtu ještě
vydáno.
Z hospodářského podnikání vyplývající
ryzí zisk jest podle přílohy k rozpočtu
vykázán pouze částkou......... 18,436.956
Kč - h.
Přičtou-li se interkalární úspory
v částce......... 5,374.824 Kč - h,
měl činiti očekávaný hospodářský
přebytek čili bilanční ryzí
zisk.......... 23,811.780 Kč - h.
Podle účtu ztráty a zisku skončilo
však hospodářské podnikání
v roce 1925 u státních báňských
a hutnických podniků ztrátou v částce.........
4,766.418 Kč 82 h,
takže nepříznivý výsledek proti
rozpočtu dosahuje částky... 28,578.198 Kč
82 h.
Na nepříznivý provozní výsledek
působily tyto výdaje s nimiž při sestavování
rozpočtu státních báňských
a hutnických závodů nebylo počítáno,
poněvadž se předpokládalo, že budou
uhrazeny v jiných rozpočtových úvěrech
resp. v úhradových zákonech ve smyslu zákona
čís. 289/1924 Sb. z. a n.:
1. Výplata drahotních přídavků
báňským provisionistům ve výši......
17,325.088 Kč 47 h.
2. Výplata pensijních a zaopatřovacích
požitků pragmatikálním zaměstnancům
a je jich pozůstalým v částce.. 6,519.201
Kč 42 h
včetně výloh spojených s prováděním
zákona čís. 287 Sb. z. a z. z r. 1924 (změna
předpisů o odpočivných a zaopatřovacích
požitcích).
3. Výplata mimořádných odměn
podle zákona čís. 289 Sb. z. a n. z r. 1924.
v úhrnné částce 1,574.704 Kč
94 h,
celkem... 25,418.994 Kč 88 h.
Zbytek nepříznivého výsledku (28,578.198
Kč 82 h - 25,418.994 Kč 83 h) v částce
3,159.203 Kč 99 h
vysvětluje se hlavně tím, že nebylo
dosaženo očekávaného zisku z prodeje
výrobků, které následkem menšího
odbytu zejména u závodů v Podbrezové
a Jáchymově zůstaly kancem roku 1925 ve větším
množství na skladě a vykazují se v bilanci
výrobní hodnotou.
Hospodářské výsledky jednotlivých
závodů lze seznati z příslušných
detailních účtů ztráty a zisku
na str. 278.
1155. Týká se převzetí ryzího
zisku z provozu státních uhelných skladů
v Praze za rok 1924. Sklady tyto hospodařily do konce roku
1924 mimo státní rozpočet. Na základě
vládního nařízení čís.
206 Sb. z. a n. z u. 1924 o hospodaření v podnicích
státem spravovaných bylo rozhodnuto, aby i tyto
sklady byly přičleněny k ostatním
státním báňským a hutnickým
závodům, při čemž bylo převzato
do počáteční bilance i veškeré
jejich jmění.
1156. Větším počtem okružních
čest cejchovních úředníků
a převzetím úřadu pro známkování
sudů v Berehovu do státní správy.
1157. Nekompensovatelné náhrady přeplacených
osobních požitků státních zaměstnanců
v letech minulých.
1158. Nekompensovatelné náhrady přeplacených
drahotních přídavků v letech minulých.
1159. Konkurenční příspěvky
obcí na udržování státních
silnic za minulá leta, větší příjem
ze státního lomu a z pokut, nepreliminované
nájemné z obytných budov v lomu na Červeném
Vrchu, nepreliminovaný výtěžek z prodeje
trávy a nekompensovatelné náhrady.