II. volební období | 4. zasedání |
Již v důvodové zprávě k platovému
zákonu byla zdůrazněna nutnost provésti
systemisaci služebních míst vzhledem k významu,
který nový platový systém s ní
spojuje, současně jak pro zaměstnance ve
vlastní státní správě, tak
i pro zaměstnance, jichž platové a služební
poměry se upravují na základě §
210 platového zákona:
Bylo proto nevyhnutelno v posledním směru pro ní
nejprve položiti potřebnou a právní
základnu vydáním příslušných
vládních nařízení, pokud se
týče služebních řádů,
což platí zejména o nejdůležitějších
státních podnicích, v nichž systemisace
přichází v úvahu. Uvésti
personální normy v podnicích v soulad se
zásadami platového zákona bylo pro roztříštěnost
a neobyčejnou komplikovanost dosavadních předpisů
úkolem nadmíru těžkým a vyžádalo
si delší usilovné práce. Hlavní
podnikové služební řády byly
vydány v březnu tohoto roku a tím bylo
umožněno přikročiti k definitivnímu
zpracování systemisačního materiálu.
Vlastní práce systemisační byly pak
také bez odkladu započaty a bylo věnováno
jejích rychlému skončení veškeré
možné úsilí. Nyní jsou tyto práce
téměř úplně dokončeny.
Co se hlavních systemisačních zásad
týče, odpovídají tyto přesně
směrnicím, vytčeným v důvodové
zprávě k vládnímu návrhu platového
zákona, číslo tisku 100 posl. sněmovny
z r. 1926.
Pokud pak jde o otázku doby ve které by mělo
býti provedeno jmenování na systemisovaná
služební místa, vláda neuzavírá
se nijak možnosti jmenování s určitou
zpětnou účinností v mezích
daných jednak finančními prostředky,
jednak zřetelem na personální poměry,
které v tom kterém případě
přijdou v úvahu.