276. Zálohami na
požitky podle kongruového zákona.
277. Provedením
kongruového zákona. Příznivý
výsledek byl snížen dodatečnou výplatou
nepreliminovaných odměn podle zákona z 22.
prosince 1924, čís. 289 Sb. z. a n., nouzových
výpomocí, šatného a podpor vdovám
a sirotkům.
278. Poskytnutím
mimořádných nepreliminovaných stavebních
subvencí českobratrské církvi evangelické
a německé církvi evangelické.
279. Zálohami na
požitky podle kongruového zákona a výplatou
mimořádné subvence ústřední
kanceláři židovských náboženských
obcí.
280. Provedením
kongruového zákona. Příznivý
výsledek se snížil dodatečnou výplatou
odměn podle zákona ze dne 22. prosince 1924, čís.
289 Sb. z. a n.
281. Zálohami na
požitky podle zákona kongruového.
282. Výplatou nepreliminovaných
odměn podle zákona ze ne 22. prosince 1924, čís.
289 Sb. z. a n.
283. Úspory bylo
použito k částečné úhradě
překročení u výdajů mimořádných
(srov. věcné výdaje mimořádné
čís. 284.)
284. Poskytnutím
mimořádné stavební subvence podle
usnesení vlády ze dne 17. prosince 1926.
285. Zálohami na
požitky podle kongruového zákona.
286. Výplatou nepreliminovaných
odměn podle obdoby zákona ze dne 22. prosince 1924,
čís. 289 Sb. z. a n.
287. Povolením mimořádné
stavební subvence české náboženské
obci pravoslavné v Praze.
288. Část
úvěru byla vázána úsporou ve
smyslu usnesení vlády z 12. března 1926.
Vedle toho byly některé méně nutné
stavební akce prozatím odsunuty, některé
stavby pak z technických a jiných důvodů
nemohly býti dokončeny. Naproti tomu přesahoval
vynaložený náklad úvěry jednotlivých
rozpočtových položek při stavbách
některých škol vysokých (Masarykova
universita, Karlova universita, vysoká škola zemědělská
v Brně), středních,
odborných a hlavně menšinových.
289. Hospodářský
výsledek za rok 1926 končí ryzí ztrátou
49.107 Kč 19 h proti očekávanému přebytku
6.000 Kč. Schodek vznikl tím, že náklady
byly proti rozpočtu vyšší o 84.719 Kč,
hlavně nutností platiti vyšší mzdy,
ježto zemědělského dělnictva
jest v průmyslovém kraji veliký nedostatek,
částečně též vyšším
nákladem na sociální pojištění
podle nového zákona a na kancelářské
potřeby. Naproti tomu některé těžby
nedosáhly očekávaných zisků,
jmenovitě hospodářství polní
následkem horší úrody a ovocnictví
následkem nutné výměny zestárlých
stromů za nové.
290. Provedením
platového a učitelského zákona, zákona
o nemocenském pojištění veřejných
zaměstnanců a nutnými odměnami za
práci přes čas.
291. Provedením platového a
učitelského zákona a tím, že
návštěva jazykových kursů byla
menší.
292. Náhradou cestovného
z minulých období. Úhrada překročení
z úspor mimořádných věcných
výdajů tohoto titulu a z řádných
věcných výdajů § 1., tit. 6.
této kapitoly.
293. Převážně
tím, že bylo pořádáno méně
jazykových kursů a z úsporných důvodů
bylo opatřeno jen nejnutnější zařízení.
294. Provedením
učitelského zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
295. Provedením
učitelského zákona tím, že diety
exponovaným inspektorům byly vyplaceny pouze do
konce června 1926.
296. Úsporou nia
cestovném, poněvadž nebyla obsazena dvě
místa školních inspektorů.
297. Úsporou na
stěhovacích výlohách, ježto nedošlo
k definitivnímu ustanovení na inspektorská
místa.
298. Státní ústav
pro šíření vědy na Podkarpatské
Rusi nebyl v roce 1926 aktivován, jazyková komise
byla ustavena teprve v 2. polovici roku, a objednávky vědeckých
knih v cizině nebyly do konce roku vyřízeny.
299. K výplatě
podpory na vydání dialektologického slovníku
Podkarpatské Rusi nedošlo.
300. Provedením
platového zákona, zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a nutnými odměnami za přespočetné
hodiny.
301. Provedením
platového a učitelského zákona.
302. Dodávka vnitřního
zařízení pro státní reálné
gymnasium v Užhorodě nebyla uskutečněna.
303. Provedením
platového a učitelského zákona, zákona
o nemocenském pojištění veřejných
zaměstnanců, výplatou odpočivných
a zaopatřovacích požitků profesorům
nestátních učitelských ústavů
a propočtením válečných pololetí
profesorům na nestátních učitelských
ústavech.
304. Provedením
platového a učitelského zákona.
305. Provedením
platového a učitelského zákona a zákona
o nemocenském pojištění veřejných
zaměstnanců.
306. Provedením
platového a učitelského zákona.
307. Místo inspektora
živnostenských škol nebylo obsazeno a vydání
učebnic bylo odloženo.
308. Provedením
učitelského zákona. Nepříznivý
výsledek snížil se úsporou na denních
mzdách, ježto výpomocný personál
placen byl z režijních výloh tím, že
některá místa učitelská na
nestátních školách nebyla obsazena.
309. Provedením
učitelského zákona, zastavením příplatků
exponovaným učitelům koncem června
1926, neobsazením části míst na nestátních
školách a menším počtem pensistů
těchto škol. Příznivý výsledek
byl snížen větší potřebou
na 150% drahotním přídavku povoleném
podle usnesení vlády ze dne 14. listopadu 1925.
310. Výpravy učitelstva
do území mimo Podkarpatskou Rus nebyly v plné
míře uskutečněny, nájmy budov
nebylo lze pro různé závody uskutečniti
a nebylo třeba nákladu preliminovaného na
nepředvídané potřeby. Příznivý
výsledek se snížil nutnou obnovou učebných
pomůcek, výplatou odměn pomocnému
personálu z režijních výloh a výdajem
na stravovací akci Čsl. červeného
kříže.
311. Převážně
tím, že nebyl konán roční kurs
pro učitelky domácích nauk.
312. Menším
počtem žadatelů a přísnějším
postupem při udělování podpor a slev
v internátech.
313. Doplnění
vnitřního zařízení internátů
nebylo nutné v té míře, jak se předpokládalo.
314. Provedením kongruového zákona.
315. Provedením
kongruového zákona a tím, že odpočivné
požitky nebyly vypláceny, ježto nebylo dosud
pensistů. Příznivý výsledek
byl snížen dodatečnou výplatou nepreliminovaných
odměn podle zákona ze dne 22. prosince 1924, čís.
289 Sb. z. a n.
316. Nedošlo k opravám
a znovuzřízení církevních budov.
317. Provedením kongruového zákona.
318. Provedením
kongruového zákona. Příznivý
výsledek byl snížen dodatečnou výplatou
nepreliminovaných odměn podle zákona ze dne
22. prosince 1924, čís. 289 Sb. z. a n. a vyšší
potřebou na podporách vdovám a sirotkům.
319. K poskytnutí
podpor na opravy a znovuzřízení církevních
budov ve větší míře nebylo podstatných
důvodů.
320. Provedením kongruového zákona.
321. Provedením
kongruového zákona. Příznivý
výsledek byl snížen dodatečnou výplatou
nepreliminovaných odměn podle zákona z 22.
prosince 1924, čís. 289 Sb. z. a n.
322. Nedošlo k výplatě
celé částky preliminované na podporu
na oblehčení církevní daně.
323. Úspora byla
snížena provedením kongruového zákona
na vykázanou částku.
324. Provedením
kongruového zákona. Příznivý
výsledek byl snížen dodatečnou výplatou
nepreliminovaných odměn podle zákona ze dne
22. prosince 1924, čís. 289 Sb. z. a n.
325. Tím, že
nenastala nutnost poskytnouti podpory ve větším
rozsahu.
326. Z důvodu uvedeného
při mimořádných osobních výdajích
tohoto paragrafu (čís. 325).
327. Z technických
důvodů nebylo možno přikročiti
k některým novostavbám a přestavbám
obecných a občanských škol, ke koupi
pozemků pro reálné gymnasium v Hustu a k
přípravným pracím pro stavbu reálného
gymnasia v Mukačevě.
328. Provedením
platového zákona, zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a výplatou odměn vánočních
a za práce legislativní. Úhrada odměn
v částce 478.000 Kč z nespotřebovaného
úvěru řádné potřeby
osobní kap. 14. B, tit. 7., § 3.
329. Provedením platového zákona.
330. Poněvadž
nebyla provedena přístavba při budově
ministerstva financí v Praze III.
331. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
332. Přijetím
150 smluvních revisorů (usnesení vlády
z 21. a 29. ledna 1926). Úhrada z řádné
potřeby osobní kap. 14. B, tit. 7., § 3.
333. Provedením
platového zákona, zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a placením nemocenského a pensijního pojištění
za nepředvídaný počet úkolových
pracovníků zaměstnaných v triangulační
kanceláři.
334. Provedením platového zákona.
335. Provedením
triangulačních prací pro nápravu pozemkového
katastru a pro komasace na Slovensku. Úhrada z nevyčerpaného
úvěru řádné potřeby
věcné § 6., tit. 2, téže kapitoly.
336. Provedením
platového zákona, zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a nemocenským a pensijním pojištěním
značného počtu kancelářských
výpomocných sil přijatých pro depurační
akci.
337. Provedením platového zákona.
338. Omezením služebních
cest jen na nevyhnutelné případy, lacinějším
zhotovením tiskopisů ve vlastní režii,
neuskutečněním berní reformy a tím,
že komise pro daň výdělkovou a daň
z příjmu nezasedaly v předpokládaném
počtu, ježto přípravné práce
nebyly skončeny.
339. Zakoupením
ofsetového stroje, počítacích strojů
a strojů pro likvidaci pensí a osobních požitků.
340. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
341. Provedením platového zákona.
342. Omezením služebních
cest a zmenšením nákladu na kancelářské
a manipulační potřeby.
343. Provedením
platového zákona, zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a výplatou mimořádných odměn.
344. Provedením platového zákona.
345. Výlohy spojené
se zastupováním a soudní útraty byly
v Čechách a na Moravě následkem menšího
počtu sporů s nepříznivým pro
stát výsledkem značně nižší,
než se předpokládalo.
346. Nedošlo dosud
ke zřízení finanční prokuratury
v Bratislavě jako samostatného úřadu
a expositury v Košicích.
347. Provedením
platového zákona, zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a přijetím většího počtu
kancelářských výpomocných sil
pro depurační akci.
348. Provedením
platového zákona. Úspora se snížila
částečně výplatou nepreliminovaného
50%ního slovenského přídavku podle
usnesení vlády ze dne 14. listopadu 1925.
349. Úsporou na
kancelářských a manipulačních
potřebách a tím, že v četných
případech nebylo požadováno zákonné
zvýšení nájemného. Mimo to bylo
střežení pokladen následkem menších
pokladních hotovostí omezeno.
350. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a výplatou odměn za mimořádné
práce.
351. Provedením
platového zákona. Úspora se snížila
výplatou nepreliminovaného 50%ního slovenského
přídavku podle usnesení vlády ze dne
14. listopadu 1925.
352. Provedením
platového zákona, zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a přijetím většího počtu
úkolových pracovníků v Čechách.
353. Provedením platového zákona.
354. Omezením služebních
cest a levnějším nákupem uhlí
ze státních dolů. Na Slovensku práce
triangulační byly provedeny triangulační
kanceláří ministerstva financí, státní
příspěvek v řízení komasačním
nebyl vyplacen, obnovení katastrálních operátů
nebylo provedeno v rozsahu, s jakým se počítalo,
a z velké části vystačilo se s tiskopisy
ze zásob z minulého období.
355. Vyšším
nákladem na odměny za práce spojené
s unifikací a nápravou katastrálních
operátů. Úhrada z úspor u řádných
věcných výdajů téhož paragrafu.
356. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
357. Provedením platového zákona.
358. Přesazování
bylo omezeno na nejnutnější případy,
ceny topiva a jiných kancelářských
potřeb poklesly, výdaj za režijní uhlí
nedosáhl předpokládané výše,
nebylo požadováno zákonné zvýšení
nájemného a k vyúčtování
nájemného za celní úřady umístěné
v zahraničí nedošlo. Strážní
služba na Dunaji nekonala se na účet finanční
správy.
359. Poněvadž
nebyly provedeny všechny projektované stavby, nedošlo
ani k jejich zařízení.
360. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
361. Provedením platového zákona.
362. Úspory vznikly
hlavně omezením služebních cest a substitucí
následkem úbytku úředníků
a přesazování pro nedostatek bytů.
Mimo to nedošlo k uspořádání
předpokládaných cvičných kursů
a některé úřady důchodkové
kontroly byly zrušeny.
363. Nutným opatřením
psacích a počítacích strojů
pro důchodkové kontrolní úřady.
Úhrada z nevyčerpaného úvěru
řádné potřeby věcné
tohoto paragrafu.
364. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
365. Provedením platového zákona.
366. Převážně
úsporou na cestovném a dietách následkem
neúplného stavu zaměstnanců a omezení
přesazování pro bytovou nouzi; dále
byly zrušeny některé úřady pohraniční
stráže, nebylo uplatňováno zákonné
zvýšení nájemného a nedošlo
k pořádání cvičných
kursů v předpokládaném počtu.
367. Při neúplném
stavu zaměstnanců vystačilo se se zásobami
výzbroje a výstroje z dřívějších
let, nedošlo k zařízení úřadů
na Slovensku, ježto nebyly dostavěny státní
budovy pro pohraniční finanční stráž,
a v ostatních zemích bylo doplněno zařízení
jen v nutných případech.
368. Provedením platového
zákona, dále zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců,
jakož i dodatečným zapravením nemocenského
a pensijního pojištění za smluvní
zaměstnance za předchozí léta. Úhrada
z Úspor mimořádného osobního
úvěru téhož paragrafu.
369. Provedením
platového zákona a nižším nákladem
na odměny za mimořádné práce.
370. Převážně
tím, že úvěru na tiskopisy a úvěrové
knihy byle jen částečně použito,
poněvadž nedošlo k emisi nových půjček.
371. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
372. Provedením platového zákona.
373. Menším
počtem přesázek a služebních
cest, než se předpokládalo, poklesem cen topiva,
úspornými opatřeními při nákupu
kancelářských potřeb a tím,
že zvýšení nájemného nebylo
všude požadováno.
374. Odkladem některých
předpokládaných prací.
375. Provedením
platového zákona, zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a vyšším výdajem na odměny a výpomoci.
Část překročení byla uhrazena
z úspor kap. 14. B, tit. 7., § 3.
376. Provedením platového zákona.
377. Zrušením
dietního paušálu podle zákona čís.
103/26 Sb. z. a n.
378. Nepreliminovanými
náhradními úroky podle § 6. zákona
ze dne 16. března 1921, čís. 116 Sb. z. a
n. a vyšším nákladem na soudní
exekuční výlohy a na odměny civilním
odhadcům za odhady při berních exekucích.
379. Zamýšlené
revise vyměřovacích úřadů
nebyly provedeny a udělování pololetních
odměn za mimořádné práce odpadlo.
380. Nebylo výplat
za znalecký rozbor a k úhradě výloh
s opatřením a rozesláním nového
zákona o dani z obratu a dani přepychové
a prováděcího nařízení
k němu došlo pro jejich opožděné
vydání až v roce 1927.
381. Nepreliminované
vratky daně z lihu následkem poruch při výrobě
lihu.
382. Menším
odbytem cenin kolkových snížil se výdaj
na provisi prodavačům, pro depurační
akci a nedostatek sil nebyly v plné míře
provedeny kolkové revise a na odměnách nálezcům
zkrácených poplatků bylo vyplaceno méně.
383. Menší
výrobou kolkových cenin se zřetelem ke zbylým
zásobám a tím, že v roce 1926 nebyly
prováděny nákladnější
opravy signaturních strojů.
384. Výsledek nahodilý
souvisí s příjmovou položkou.
385. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
386. Provedením platového zákona.
387. Zřízením
úřadu prodeje soli v Prešově a výplatou
substitučních diet.
388. Vystačilo se
se zásobou uzavíracích pásků
z minulých let.
389. Vystačilo se
se zásobou uzavíracích známek z dřívějších
let.
390. Bylo pokračováno
většinou ve stavbách započatých;
stavby nových budov a koupě objektů byly
omezeny na případy nejnaléhavější.
391. Provedením
platového zákona, zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a přijetím výpomocných úkolových
pracovníků k provedení depurační
akce.
392. Provedením platového zákona.
393. Nebylo třeba
nových druhů tiskopisů a účetních
knih, ježto nebyla uskutečněna berní
reforma; dále nebyly pořádány proponované
cvičné kursy.
394. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
395. Provedením platového zákona.
396. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a nutným zvýšením stavu konceptního
úřednictva.
397. Provedením platového zákona.
398. Vyšším
výdajem na soudní útraty a výlohy
za zastupování následkem větší
procesní agendy. Úhrada z úspor u mimořádného
věcného úvěru tohoto paragrafu a z
úspor u mimořádného věcného
úvěru § 1. tohoto titulu.
399. Nedošlo k předpokládanému
přemístění úřadu.
400. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců
a přijetím výpomocných sil pro depurační
akci.
401. Provedením platového zákona.
402. Zakoupením
rozmnožovacích strojů pro berní úřady
a jízdních kol pro berní vykonavatele. Úhrada
z úspor mimořádných věcných
výdajů § 1., tit. 2, této kapitoly.
403. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
404. Provedením platového zákona.
405. Společným
umístěním finanční hlavní
pokladny s berním úřadem snížil
se náklad na otop, osvětlení, čištění
a kancelářské potřeby; nedošlo
k refundaci nákladu za střežení pokladen,
poněvadž příslušné jednání
nebylo skončeno a nebylo služebních cest.
406. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
407. Provedením platového zákona.
408. Úsporou na
cestovném a dietách, ježto pro nedostatek kvalifikovaných
sil nemohl býti dodržen program periodického
zjišťování pozemkových změn
a nemohlo býti pracováno na reambulaci a novém
měření obcí mimo město Užhorod;
dále nebyl vyplacen státní příspěvek
na. doplňovací práce při komasacích,
ježto soudní stolice neprováděla komasační
řízení, knihařské práce
zadané v roce 1926 byly dodány až v r. 1927
a odpadlo nájemné za úřady přemístěné
do státních budov.
409. Provedením platového zákona a
zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
410. Provedením platového zákona.
411. Menším
počtem inspekčních cest a omezením
přesazování. Z projektovaných celních
úřadů byl zřízen pouze jeden.
412. Provedením platového zákona a
zákona o nemocenském pojištění
veřejných zaměstnanců.
413. Provedením platového zákona.
414. Bylo pořádáno
méně cvičných kursů a s menším
počtem návštěvníků; nárok
na zvýšení nájemného podle zákona
ochraně nájemníků (čís.
85/23 Sb. z. a n.) nebyl uplatňován služebních
cest bylo méně následkem neobsazení
všech systemisovaných míst.
415. Doplnění
inventáře bylo z úsporných důvodů
odsunuto.
416. Provedením
platového zákona a zákona o nemocenském
pojištění veřejných zaměstnanců.
417. Provedením platového zákona.
418. Předpokládaného
snížení výdajů na položce
cestovné, jejíž úvěr byl preliminován
poněkud níže oproti dřívějším
rokům, nemohlo býti docíleno. Úhrada
z mimořádné potřeby věcné
tohoto paragrafu.
419. Vystačilo se
se zásobami výzbroje a výstroje z dřívějších
let a nedošlo k vybudování nových oddělení
pohraniční finanční stráže.
420. Menším
počtem odhadů.
421. Vydání
v důsledku resoluce poslanecké sněmovny Národního
shromáždění ze dne 14. února
1921.
422. Úsporou na
cestovném a dietách, ježto nebyla prováděna
daňová kontrola v zamýšleném
rozsahu a tím, že účty za znalecká
dobrozdání pro opožděné předložení
zapraveny byly až v roce 1927.
423. Částky
preliminované na různá vydání
nebylo nutno použíti.
424. Úhrada u věcných
výdajů řádných kap. 14. A,
tit. 3., § 5.
425. Nepreliminované
vratky daně z lihu následkem poruch při výrobě
lihu. Úhrada u kap. 14.C, tit. 7., § 3.
426. Vyšší
výdaj na provisích prodavačům.
427. Nedošlo k projektovaným
stavbám celních úřadů v Užoku
a v Jasině, ježto republika polská dosud nepřistoupila
na provoz na trati Užok - Sianki - Sambor - Lvov a na trati
Jasina - Stanislavov - Lvov.
428. Pro nahodilou povahu
účinů není pro stanovení potřeby
spolehlivého podkladu.
429. Podle usnesení
ministerské rady ze dne 16. července 1926, ježto
živelní pohromy nabyly v roce 1926 značného
rozsahu.
430. Tím, že
daň pozemková, placená ze státních
říčních pozemků, nebyla včas
berními úřady předepsána.
431. Kursovní ztráta
a kursovní zisk se vzájemně kompensují.
V roce 1926 převyšoval kursovní zisk ztrátu
kursovní o 38,101.180 Kč 98 h, kterážto
částka jest súčtována v příjmu
u kap. 14. B, tit. 3., § 1. (Viz odůvodnění
čís. 1109.)
432. Výlohy spojené
s prováděním zákona ze dne 21. prosince
1923, čís. 6 Sb. z. a n. z roku 1924, dále
výlohy spojené s vymáháním
nedoplatků a s vyúčtováním
a vrácením přeplatků na dávce
nedají se přesně stanoviti.
433. Vyšší
výlohy spojené s prováděním
depurační akce.
434. Výplatou odměny
za prozrazení padělatelů státovek.
435. Vzrůst agendy
čsl. zúčtovacího ústavu způsobený
zejména soupisem cenných polských papírů
podle vyhlášky ministerstva financí ze dne
20. října 1925, čís. 212 Sb. z. a
n., vyžadoval přijetí nových sil a práce
přes čas.
436. Vyšším
výnosem poplatků zaplacených stranami, z
nichž čsl. zúčtovací ústav
hrdí část svých výloh, snížil
se doplatek státu.
437. Převážně
tím, že nedošlo dosud k vyúčtování
okolkovací akce s Národní bankou čsl.
a že železniční správa poskytla
slevy na stálé služební jízdenky.
438. Fusí a likvidací
snížil se počet ústavů podléhajících
státnímu dozoru.
439. Nedošlo k výplatě
částky preliminované k rozšíření
odborné knihovny pro dozorčí úřady.
440. Potřebu nelze
přesně stanoviti.
441. Nebylo důvodů
poskytnouti ve větší míře odměny
ve smyslu zákona ze dne 25. června 1924, čís.
157 Sb. z. a n. a vlád. nařízení ze
dne 18. června 1925, čís. 138 Sb. z. a n.
a výlohy trestní důchodkové péče
nedosáhly rozsahu, s jakým se počítalo.
442. Zápůjčka
byla poskytnuta pouze v jednom případě.
443. Vklad poskytnutý
Úřednickému peněžnímu
ústavu, společnost s r. o. v Brně.
444. K vrácení
cenných papírů došlo jen v míře
nepatrné.
445. Vyúčtováním
záruky státu při likvidaci nákupního
a prodejního družstva čsl. přádelen
bavlny, zaps. spol. s r. o.
446. Výplatou nepreliminovaných
odměn zástupcům státu ve správní
radě čsl. zbrojovky.
447. Pro opoždění
stavebních prací nebylo celého úvěru
použito.
448. Vyúčtováním
úroků ze zálohy dané bankovním
úřadem ministerstva financí finanční
správě za účelem zpětné
koupě hodnot valutové půjčky.
449. Převod pohledávek
poručenců a opatrovanců z kumulativní
úschovy ve jmění singulární
nebyl prováděn v předpokládaném
rozsahu.
450. Vrácení
soudních deposit složených v hotovosti u berních
úřadů na Slovensku před převratem
neb před převzetím těchto úřadů
do čsl. správy bylo požadováno v menší
míře, než se očekávalo.
451. Nepreliminované
výdaje spojené s prováděním
depurační akce.
452. Nepreliminovaný
výdaj na základě smluv ze dne 1. července
1925 a ze dne 22. července 1926 mezi československým
státem a rafineriemi cukru.
453. Hlavně súčtováním
nákladů spojených s prováděním
zákona ze dne 27. května 1919, čís.
318 Sb. z. a n., o zajištění půdy drobným
pachtýřům, dále většími
náhradami syndikátními, nepreliminovanými
náhradami za kupony válečných půjček,
proplacených svého času poštovními
úřady a berními úřady, nepreliminovanými
úroky ze sirotčích peněz na Slovensku
a návratkami pokut, trestních útrat a jiných
příjmů.
454. Nepreliminovanými
náhradami pokladních schodků povstalých
vyloupením pokladen a různými náhradami
mimořádných příjmů.
455. Týká
se vkladů u peněžních ústavů
za účelem posílení jejich hospodářské
činnosti.
456. Jde o vklady:
Městské spořitelně v Turč. Sv. Martině | 400.000 Kč, |
Spořitelně v Uh. Skalici | 300.000 Kč, |
Obecní spořitelně města Hodonína, fil. v Holiči | 200.000 Kč, |
Městské spořitelně na Král. Vinohradech, fil. Mukačevo | 1,500.000 Kč, |
Městské spořitelně v Praze, fil, ve Spiš. N. Vsi | 1,400.000 Kč, |
Městské spořitelně v Praze, fil. v Báň. Bystřici | 500.000 Kč, |
Městské spořitelně v Bratislavě | 1,000.000 Kč, |
Městské spořitelně v Nitře | 700.000 Kč, |
Městské spořitelně v Trnavě | 500.000 Kč, |
Městské spořitelně v Trenčíně | 500.000 Kč. |
Viz nepreliminovaný příjem
z úvěrních operací k úhradě
nepreliminovaného výdaje na rozpočet kap.
14. B, tit. 7., § 16.
457. Vklad 600.000 Kč
a úroky 63.530 Kč.
458. Provozem sestátněných
místních drah v zájmu celostátním
a proplácením akcií těchto drah (čl.
IX. finančního zákona pro rok 1926).
459. Tím, že
řízení o restituci strojů z Italie
nebylo skončeno.
460. Pro reorganisaci finanční
správy byly konány jen přípravné
akce, s nimiž nebyly spojeny osobní výlohy.
461. Přípravné
práce vyžadovaly nepatrného nákladu.
462. Dodatečnou
úmluvou převzaté závazky spojené
s převzetím prioritních akcií Bratislavské
župní dráhy.
463. Podle zákona
ze dne 8. června 1923, čís. 124 Sb. z. a
n.
464. Převážně
tím, že část záloh směnek
na proplacení rafineriím minerálních
olejů byla nahrazena.
465. Podle narovnání
sjednaného s rafineriemi minerálních olejů
"Apollo" v Bratislavě.