Národní shromáždění republiky
Československé usneslo se na tomto zákoně:
Právo rybářské ve smyslu tohoto zákona
jest výhradně oprávnění chovati
a loviti ryby (pisces) raky (astacina) škeble (najades) dobývati
písek sekati led pěstovati a zužitkovati vodní
rostlinstvo v oné vodě, na kterou se toto právo
co do místa vztahuje.
Ustanovení tohoto zákona která jednají
o rybách a rybářství vůbec
platí obdobně také o výše jmenovaných
zvířatech vodních. Žáby smějí
ve vodách rybných býti chytány jen
osobami k rybářství ve vodách těch
oprávněnými. Jiné osoby potřebují
k tomu písemného svolení osoby k rybářství
oprávněné.
Pro účely tohoto zákona umělými
vodními nádržemi naproti přirozeným
rozumějí se taková zařízení
ve kterých voda ze srážek nebo přítoků
jest nashromážděna v nádržce k
tomu zřízeně (rybník a pod.).
Umělými koryty naproti korytům přirozeným
rozumějí se takové toky, do kterých
se voda stálým zařízením (jezy
stavidly a pod) odchyluje a dále vede za tím účelem
aby se jí určitým způsobem užilo.
Naproti tomu koryto přirozeného toku vodního,
které stavbami regulačními (hrázemi
svozovacími, průkopy a pod.) jest upevněno
nebo jehož směr jimi jest změněn nelze
pokládati za koryto umělé. Podobně
nelze pokládati přirozené shromaždiště
vodní na březích regulované za umělou
vodní nádrž.
Za přirozené vodstvo jest pokládati tratě
vodní s přiléhajícími starými
řečišti touněmi, jezírky stále
nebo občasně s vodou tekoucí spojenými
chráněnými útulky a trdlišti,
přístavy propustěmi, přirozenými
nádržemi, údolními, přehradami
na tekoucích vodách, plavebními kanály
a umělými koryty (náhony).
A. Právo rybářské v přirozeném
vodstvu jest veřejným majetkem, jehož nelze
získati okupací vydržením nebo služebností.
V přirozeném vodstvu právo rybářské
ode dne vyhlášení tohoto zákona přináleží
státu.
B. V umělých vodních nádržích
nebo v korytech pro chov zřízených přináleží
právo rybářské držitelům
těchto zařízení Držení
a nabývání tohoto práva rybářského
řídí se všeobecnými předpisy
o držení a nabývání práv
soukromých.
Při užívání všeobecných
předpisů zmíněných v odstavci
předcházejícím považovati sluší
právo rybářské za právo věcně
k vodě rybně (§ 1.) a za věc nemovitou
a to bez rozdílu, je-li spojeno s vlastnictvím věcí
nemovité čili ne.
Vztahuje-li se právo rybářské k vodě,
která není ve vlastnictví osob k rybolovu
oprávněných, posuzuje se podle předpisů
o služebnostech.
Volný rybolov se zrušuje.
Právo k lovení ryb v oněch tratích
vodních nebo hladinách, v nichž až dosud
volný rybolov provozován býti směl,
anebo v oněch vodách, kde se ani volný rybolov
ani rybářské právo neprovozovalo přísluší
příště zájemníkům
ve smyslu § 3.
Má-li vzniknouti nový tok vodní ve vodě
přirozené spojením přirozených
vod, otevřením průtoku (průpichem),
otevřením kanálu plavebního plavidla
propustě a podobné, nebo má-li se po straně
toku zříditi závěra, náplavka,
přístav nebo jiná nádrž vodní,
a mají-li býti zasypány, jest podnikatel
povinen říditi se znaleckým dobrozdáním
a zachovati části těchto starých řečišť
jako chráněný útulek rybí nebo
chráněné trdliště takovým
způsobem, aby taková místa byla chráněna
proti zaplavení zanesení zabahnění
nebo vyschnutí.
Pokud zrušením volného rybolovu živnostenský
výdělek některého rybáře
utrpí újmu, má takovýto rybář
proti tomu, jemuž připadlo právo k lovení
ryb v rybné vodě dříve volné,
nárok na slušnou náhradu.
Nárok tento činiti se může toliko během
jednoho roku po vyhlášení, které v té
příčině vydáno a v obci pobřežní
vyvěšeno býti má a budiž v této
lhůtě spolu s průkazy nárok odůvodňujícími
podán rybářskému výboru dotyčné
země.
Vykonávání práv rybářských
(provozování rybářství) řídí
se (ve vodách tekoucích nebo stojatých) dle
předpisů obsažených v tomto zákoně.
Každý majitel práva rybářského
na tekoucích vodách jest povinen do tří
měsíců po vyhlášení zákona
toto právo prokázati na základě určitého
právního důvodu (staré listinné
výsady vrchnostenské nebo pravoplatné úřední
povolení ve smyslu prvého odstavce § 3.).
Revise budiž provedena krajskými politickými
úřady dle podrobnějších nařízení
vydaných státním rybářským
úřadem.
Posuzování práv rybářských
a konečně rozhodnutí politických úřadů
děj se ve smyslu prvých odstavců §§
3 a 8. tohoto zákona.
Prokáže-li majitel práva rybářského
menšího dvou km že rybolov přes 60 let
jest v soukromém vlastnictví, považuje se právo
za prokázané.
Prokázaná práva bývalých vrchností
uznávají se pokud rybné vody protékají
vlastním pozemkem; v případě že
dotyčná trať vodní dotýká
se pozemku pouze jedním břehem, přináleží
právo rybářské k pozemku do poloviny
tratě vodní. Zbývající práva
náleží státu. Pro rozlohu pozemků
jest rozhodující 31. leden 1852.
Práva rybářská v předepsané
lhůtě nepřihlášená a práva
krajským politickým úřadem za neprokázaná
prohlášená připadají bez náhrady
státu s výjimkou 10. odstavce tohoto paragrafu.
Odvolání se z rozhodnutí krajského
politického úřadu řídí
se dle platných zákonů.
Veškerá prokázaná práva rybářská
na tekoucích vodách, pro rybářství
nějak důležitá, vyvlastňují
se státem v jeho prospěch v době tří
let od vydání tohoto zákona.
Dosavadním majitelům prokázaných a
vyvlastněných práv rybářských
přináleží náhrada rovnající
se dvacetinásobnému průměru čistého
výnosu, jejž dotyčné rybářství
dalo v letech 1904-1914 v předpokladu, že předpisů
rybářsko-policejních bylo šetřeno.
Majiteli neprokázaného práva rybářského,
jehož nabyl koupí před 28 říjnem
1918, přináleží poloviční
náhrada; za neprokázaná práva rybářská
získaná koupí po této době,
nepřináleží náhrada. Náhradu
za vyvlastněná práva rybářská
splatí stát v podobě ročních
5% splátek s běžným zúrokováním
dlužné částky.
Vyvlastnění, určení výše
náhrady a ročních splátek, výplatu
a pod., provede státní rybářský
úřad za pomoci krajských politických
úřadů, rybářských výborů
(§ 21.) a poříčních svazů
(§ 16.).
Veškerá stálá samočinná
zařízení pro lov ryb (slupy, hražení,
šprdlení jezová a pod.) zrušují
se jakožto prostředky rybářství
škodlivé bez náhrady.
Po schválení tohoto zákona rybářský
výbor (§ 26.) rozdělí tekoucí
vody v obvody poříčních svazů,
jichž úkolem je, aby vody dle dalších
podrobnějších, cestou nařizovací
daných ustanovení, rozdělili v rybářské
revíry.
Obvod poříčního svazu má pravidelné
obsahovati vody jen jednoho pásma, to jest, buď jen
pásma pstruhového, nebo pásma mimopstruhového.
Pro každé pásmo může býti
zřízeno jedno i více svazů Svazy se
tvoří dle směrnice hlavního toku neb
přítoku bez ohledu na národnostní
hranice a to v délce dvakráte 30 km, počítaje
od sídla poříčního svazu na
obě strany tratě vodní. Výjimky v
případech zvláštních, vyplývající
z důvodů komunikačních nebo z rozlohy
dotyčného povodí povoluje rybářský
výbor.
Po ustanovení obvodů těchto poříčních
svazů vyzve státní rybářský
úřad v každém obvodu všechny rybářské
spolky, družstva a nájemce rybářských
revírů, kde jsou již ve smyslu tohoto zákona
zřízeny, aby svaz dle vzoru stanov, jenž bude
jim zaslán, do určité doby ustavili.
Každému ustavenému svazu dá rybářský
výbor lhůtu. do které má předložiti
k schválení návrh na úpravu rybářských
revírů, kterýž návrh po dobrozdání
znaleckém schválí.
Na hranicích Čech a Moravy, Moravy a Slezska, Moravy
a Slovenska, Slovenska a Podkarpatské Rusi, jest tvořiti
revíry bez ohledu na hranice župních svazů.
Kde při tvoření poříčních
svazů není rybářských spolků,
družstev nebo kde trať vodní není ještě
rozdělena v rybářské revíry
ve smyslu tohoto zákona, tam rozdělení toku
v revíry provede po dobrozdání zástupce
nejbližšího poříčního
svazu neb jiného rybářského znalce,
politický úřad sám; tomuto přísluší
také v tomto případě pronajmouti jednotlivé
revíry veřejnou dražbou dle podrobnějších
ustanovení, vydaných státním rybářským
úřadem.
Každý revír má obsahovati takovou souvislou
trať vodní s přiléhajícími
starými řečišti, touněmi, jezírky,
chráněnými útulky a trdlišti,
přístavy, propuštěnými, přirozenými
vodojemy, plavebními kanály, umělými
koryty (náhony), údolními přehradami
na tekoucích vodách a se všemi přítoky
i s vodami, v nichž dosud byl provozován rybolov volný
nebo i s vodami, v nichž žádný rybolov
nebyl provozován, jichž je potřebí k
soustavnému chovu rybí násady, dotyčné
vodě přiměřené. Pro velké
přítoky může býti utvořen
revír zvláštní.
Nejmenší výměra revíru rybářského
stanoví se pravidelně na 10 km, jen výjimečně
může býti menší, když by v
takové menší výměře bez
újmy sousedních revírů byly po ruce
přirozené pomůcky k odchovu násady.
Když by ve výměře 10 km nebylo chráněných
trdlišť a přiměřených přítoků
k odchovu násady, musí býti délka
revíru větší.
A. Do revírů rybářských
buďtež zahrnuty:
a) takové nádrže mlýnů a jiných
průmyslových závodů, které
jsou vodojemy přirozenými, t. j. pouze rozšířenými
rečišti nebo potočišti a nejsou zařízeny
hospodářsky jako rybníky pro chov v ryb;
b) přítoky rybníků a jezer, při
čemž hranice rybníka a přítoku
označena budiž přiměřeným
zahraničením. Odtoky rybníků a jezer
do vzdálenosti 15 m pod hrází.
B. Naproti tomu nelze do revírů rybářských
proti vůli majitele pojmouti:
a) takové nádrže mlýnů a průmyslových
závodů, které jsou zařízeny
hospodářsky jako rybníky, jako takové
se násadou opatrují a od přítoku rybného
přiměřenou zbraní jsou odděleny.
Rovněž ne nádrže toho druhu, které
sice jako rybníky zařízeny nejsou, avšak
leží na vodě, kde se řádný
rybolov nebo rybochov neprovozuje,
b) taková koryta umělá, která jsou
výhradné zřízena pro chov ryb, a od
hlavního toku k tomu účelu jsou zbraní
odhražena.
Jednotlivé revíry má pronajmouti poříční
svaz za součinnosti politického úřadu
krajského v prvé řadě rybářským
spolkům, v druhé řadě jednotlivcům
veřejnou dražbou. Není-li poříční
svaz zřízen, tu provede dražbu politický
úřad dle posledního odstavce § 9.
Když nejvíce podávající nepodával
by dostatečné záruky, že je dobrým
hospodářem, a některý z účastníků
dražby, který méně nabízí,
byl by hospodářem lepším, tu může
poříční svaz po schválení
rybářského výboru méně
nabízejícímu revír zadati.
Nejmenší cenu vyvolávací jednotlivých
revírů určuje rybářský
výbor po návrhu poříčního
svazu.
Poříční svaz má po schválení
rybářského výboru pronajmouti z volné
ruky rybářskému spolku jeden revír
na toku hlavním, nebo dva na toku vedlejším
za podmínek, určených státním
rybářským úřadem. Zadávati
rybolov z volné ruky jednotlivým osobám není
dovoleno.
Nájemci nemohou se státi obce nebo průmyslové
podniky, které toky odpadními vodami znečišťují,
rovněž ne závody, které rybolov mechanickými
zařízeními ohrožují.
Pronájem více nežli jednoho revíru na
toku hlavním nebo dvou na toku vedlejším jednotlivcům
není dovolen. Výjimka dovolena rybářským
spolkům po schválení rybářského
výboru na návrh poříčního
svazu. Pronájem poloviny všech revírů
poříčního svazu jedinému rybářskému
spolku není dovolen. Obcházení těchto
nařízení má za následek zrušení
stávajících smluv nájemných.
Doba nájemná obnáší 12 let, poříční
svaz může ji jednou prodloužiti nejvýše
na dalších 12 let bez nové dražby, dostál-li
nájemce svým povinnostem, nedopustil-li se nijakého
přestupku tohoto zákona a zvýší-li
nájemné za delší dobu nájemnou
nejméně o 20 procent. Dotyčnou žádost
může nájemce činiti teprve v posledním
roce nájmu a musí ji podati aspoň tři
měsíce před uplynutím doby nájemné.
Nájemné platí se v prvním měsíci
roku nájemného pro tento rok státnímu
rybářskému úřadu.
Všeobecné podmínky nájemné určí
státní rybářský úřad,
podrobné pak, vyplývající z místní
povahy vod - poříční svaz.
V podmínky nájemné budiž pojato ustanovení,
že, nebude-li šetřeno některé z
podmínek, tu revír výrokem rybářského
výboru na návrh poříčního
svazu a na útraty a nebezpečí nájemce,
veřejnou dražbou dále pronajat býti
může.
Také budiž do podmínek nájemních
vzhledem k povaze rybné vody pojato ustanovení o
tom, zdali je dovolen chov a lov perlorodek, žab nebo raků
od ostatních užitků rybářských
odděliti, v případě, když by
revír byl dán do podnájmu.
Do podmínek nájemních budiž pojato i
ustanovení, jakými násadami a v jakém
nejmenším množství má nájemce
vodu pronajatou osazovati. Pokud týká se chráněných
útulků, trdlišť a závěr
pobřežních jest se podrobiti nájemci
zvláštním hospodářským
podmínkám, které současně se
zákonem budou vyhlášeny, nebo které
rybářský výbor pro tyto vody vyhlásí.
Jakožto kauci za dodržení podmínek nájemných
a za zapravení taxy revírní (§ 15.)
a případných pokut, má nájemce
dříve než převezme pronajatý
revír, složiti částku, rovnající
se jednoletému nájemnému u státního
rybářského úřadu v hotovosti
neb v cenných papírech k tomu způsobilých;
kauce budiž po celou dobu nájemnou udržována
na této výši, nebo na výši přiměřené
jednoletému zvýšenému nájemnému,
jestli doba nájemná byla prodloužena na základě
předposledního odstavce § 11.
Nájemce smí pronajatý revír dáti
do podnájmu toliko po návrhu poříčního
svazu se schválením rybářského
výboru a to jen v celém rozsahu a na celou dobu
nájemnou nebo aspoň na celou zbývající
dobu nájemnou neděleně pro všechny užitky
rybářské.
Jen byl-li chov a lov raků v původní nájemné
smlouvě vyňat, může to i v nové
smlouvě podnájemné býti provedeno,
jinak však nesmí revír dále býti
dělen.
Každý nájemce platí revírní
taxu rovnou patnácti procentům ročního
nájemného. Deset procent zaplacené taxy přináleží
poříčnímu svazu ku krytí výloh
administrativních, pět procent rybářským
výborům na správní výlohy a
společné věci.
Poříční svaz může taxu
revírní, na něho připadající,
zvýšiti s 10 na 20 procent celého nájemného
jednotlivých revírů jde-li o zapravení
nákladů v § 16 uvedených.
Taxa revírní platí se v prvním měsíci
roku nájemného pro tento rok poříčnímu
svazu.
Nedostojí-li osoba povinná této povinnosti,
má ji poříční svaz o placení
upomenouti a spolu jí povoliti lhůtu další,
přesně vytčenou a nejméně na
jeden měsíc vyměřenou; uplyne-li i
tato lhůta bez zaplacení budiž taxa k žádosti
poříčního svazu státním
rybářským úřadem vzata z kauce
nájemce revíru.
Poříční svaz utvořený
dle § 9. obstarává společné práce
a hospodářská opatření plynoucí
ze souvislosti revírů rybářských,
udržuje dozor a spravuje vždy několik revírů
rybářských v jeho obvod zahrnutých.
Poříční svaz tvoří zástupci
všech rybářských spolků a družstev,
jimž byl revír pronajat nájemci rybářských
revírů a osoby cizí, volené valnou
hromadou svazu do jeho předsednictva.
Svaz jest povolán, aby ve smyslu příslušných
předpisů tohoto zákona spolupůsobil
při jeho provádění.
Členové poříčních svazů
nemají nároků na odměnu za svou práci,
mají toliko právo, aby žádali z prostředků
stanovených pro správu svazu náhradu hotových
výloh s prací jejich snad spojených.
Ku společnému povznesení rybářství
v obvodu poříčního svazu rybářské
spolky odvádějí svazu mimo taxu revírní
5% hrubého ročního příjmu,
a to vždy v měsíci lednu.
Rybářský spolek, v jehož sídle
jest utvořen poříční svaz,
odvádí svazu 10% hrubého ročního
příjmu, je-li několik rybářských
spolků v sídle svazu, tu každý z nich
odvádí z desetiprocentního hrubého
ročního příjmu část
rovnající se poměru jeho zastoupení
ve svazovém předsednictvu.
Poříční svaz může míti
své vlastní říční hospodářství,
není-li v jeho sídle rybářského
spolku. Čistý zisk přináleží
svazu.
Správu poříčního svazu obstarává:
A. Valná hromada.
B Předsednictvo.
C Odbory.
Valná hromada volí do předsednictva: předsedu,
12 členů výboru, 4 náhradníky
na dobu 3 roků. Předseda, 9 členů
výboru a 3 náhradníci musí býti
voleni ze členů rybářského
spolku, stává-li v místě poříčního
svazu co clen svazu, a musí bydliti v jeho sídle
nebo v jeho policejním rayonu. Je-li několik rybářských
spolků v místě poříčního
svazu, tu jejich zastoupení ve svazu jest rovnoměrné.
Není-li při zakládání poříčního
svazu v jeho sídle rybářského spolku,
jest povinností rybářského výboru
o jeho založení pečovati; v případě,
že v dotyčném místě rybářský
spolek založiti nelze, mohou při volbě předsednictva
podmínky uvedené v druhé větě
tohoto odstavce odpadnouti a býti voleny i osoby cizí.
Členové předsednictva volení ze členů
rybářského spolku, nemají na valné
hromadě svazu práva hlasovacího. Osobám
cizím voleným do předsednictva, právo
toto přináleží.
Předsednictvo se skládá: z předsedy
12 členů výboru, 4 náhradníků
a z tolika přísedících s hlasem poradným
volených na valných hromadách odborů,
kolik je odborů (§ 20.).
Předseda provádí všechna nařízení
rybářského výboru a ku konci spolkového
roku předkládá tomuto zprávu o činnosti
svazu a závěrečné účty
ke schválení.
Předsednictvo volí na každých 50 km
tratě vodní jednoho delegáta k ustavující
schůzi rybářského výboru. Na
každý zbytek tratě vodní větší
30 km připadá též jeden delegát.
Z rozhodnutí předsednictva přísluší
členstvu platícímu revírní
taxu odvolati se k rybářskému výboru
v době 14 dní od dodání výměru.
Ustanovení podrobnější o zřízení
a jednání poříčního
svazu zejména pak o tom čeho potřebí
ku platnosti usnesení o volbě ostatních funkcionářů,
jak se uschovávají peníze a jiné hodnoty,
jak se činí rozpočty příjmů
a vydání jak se platy poukazují atd., určí
státní rybářský úřad
v osnově jednacího řádu, jenž
bude všem poříčním svazům
při jejich ustavení zaslán.
Odbory buďtež zřizovány:
a) tam, kde z důvodů komunikačních
nelze poříčnímu svazu účinně
prováděti dozor a správu, zvláště
na menších vzdálenějších
přítocích, které se ku zřízení
samostatného svazu nehodí;
b) na přítoku nebo horním toku, patřícím
do pásma pstruhového, jež z důvodů
správních nebylo možno zařaditi do svazu
pásma pstruhového.
Odborem může býti toliko rybářský
spolek, jehož předseda nebo jeho zástupce provádí
dozor nad plněním nařízení,
obsažených v § 16; nepřináleží
mu moc výkonná, nýbrž nalezené
závady oznamuje poříčnímu svazu.
Pravomoc odboru vztahuje se nejvýše na 2-3 rybářské
revíry, vlastní v to počítaje; výlohy
odboru hradí tento ze svých příjmů.
Pro soustředění dozoru a správy v
otázkách hospodářských a organisačních
na tekoucích vodách zřizují se pro
Čechy na Moravě se Slezskem, na Slovensku a Podkarpatské
Rusi rybářské výbory se sídlem
v Praze, v Brně v Bratislavě a v Užhorodě.
Rybářský výbor jest dozorčím
úřadem nad poříčními
svazy dotyčné země, s právem nařizovacím.
Mimo případy vytčené v tomto zákoně
přináleží mu hlavně:
Zvelebovati rybářství v dotyčné
zemi všemi prostředky, jež zákon dovoluje
a jež mohou vésti k dosažení účelu
tohoto úřadu a to jak po stránce hájení,
chovu, dopravy a trhu ryb, tak i po stránce národohospodářské,
jakož i po stránce výchovné, a to:
1. snažiti se, aby zákon a nařízení,
jež mají sloužiti ku povznesení rybářství,
vešly ve všeobecnou známost, byly zlepšovány
a doplňovány;
2. zaváděti a zvelebovati chov ryb v otevřených
vodách, poučovati o účelu hájení
ryb, chrániti rybářství před
veškerými škodlivými vlivy;
3. domáhati se jak racionelní dopravy ryb živých
i mrtvých, tak i přiměřených
cen na trzích a v obchodech tak, aby ryba zdomácněla
jako vydatný výživný prostředek;
4. zakládati ústavy, školy a kursy rybářské;
5. zřizovati ústavy pro umělý chov
ryb;
6. upevňovati organisaci rybářskou zakládáním
rybářských spolků, podporovati morálně
i finančně jejich činnost a vývoj
sportu rybářského poučováním
přednáškami schůzemi sjezdy výstavami
zakládáním odborných knihoven čítáren
a sbírek vydáváním a podporováním
odborných knih a časopisů rybářských
udíleti pokyny a rady ve všech záležitostech
rybářství se týkajících;
7. udělovati diplomy a pochvalná uznání;
jmenovati rybářské experty;
8. poskytovati právní poradu a ochranu nájemcům
rybolovu rybářským spolkům a poříčním
svazům proti škůdcům rybářství;
intervenovati při všech úředních
řízeních, která se dotýkají
zájmů rybářských;
9. vydržovati zřízence pro dozor nad povodím
celé země;
10. rozhodovati znaleckým posudkem při povolování
nových rybářských spolků;
11. pěstovati styky s podobnými úřady.
1. Povinné pětiprocentní částky
rybářské taxy odváděné
poříčními svazy.
2. Polovina výnosu taxy z rybářských
lístků dotyčné země (§
53.).
3. Příspěvky státního rybářského
úřadu.
Správu rybářského výboru řídí:
1. Sbor delegátů poříčních svazů.
2 Předsednictvo.
3. Předsednická rada.
Zástupci poříčních svazů
tvoří sbor delegátů poříčních
svazů. Sboru přináleží volba
předsednictva a předsednické rady rybářského
výboru. Schází se jednou za rok k řádné
valné hromadě.
Sbor delegátů volí ze svého středu
nebo i z osob cizích předsednictvo skládající
se z předsedy, dvou jeho náměstků
a dvaceti přísedících.
Předseda, jeden náměstek sedm členů
předsednictva a dva náhradníci tvoří
předsednickou radu a musí bydleti v sídle
rybářského výboru nebo v jeho policejním
rayonu.
Předseda a jeho dva náměstkové volí
se na dobu tří let; ostatní členové
na dobu tří let, ale koncem každého
správního roku odstoupí ona třetina
přísedících, která dovršila
své tříletí. Pro první dvě
léta určí se v ustavující schůzi
předsednictva losem, která třetina odstoupí
koncem prvého, a která koncem druhého roku.
Uprázdněná místa odstupující
třetinou obsadí nejbližší řádná
valná hromada volbou na dobu tří let; odstupující
členové předsednictva jsou opět volitelni.
Předsednická rada jest výkonným orgánem
předsednictva, provádí jeho nařízení
připravuje návrhy předsednictvu ku schválení,
rozhoduje v otázkách organisačních
i hospodářských, týkajících
se jednotlivých revírů nebo poříčních
svazů, vede správu jmění a dohled
nad poříčními dozorci rybářského
výboru, spravuje sbírky ústavy pro umělý
chov ryb, poukazuje svazům a rybářským
spolkům násadu.
Rozhodování v otázkách týkajících
se celé země přináleží
předsednictvu, které také ku konci roku předkládá
státnímu rybářskému úřadu
konečné úcty ke schválení.
Předsednická rada má odbor správní
organisační, hospodářský kulturní
a finanční v jehož čele stojí
vždy jeden clen předsednické rady. Práce
administrativní obstarává soukromé
úřednictvo volené předsednictvem.
Předsednická rada schází se dle potřeby,
předsednictvo jednou za měsíc.
Předsednictvo volí dva delegáty a jednoho
náhradníka do státního rybářského
komitétu, zřízeného při státním
rybářském úřadě.
V předsednictvu zasedá jako přísedící
s hlasem poradným zástupce státního
rybářského úřadu a zemědělské
rady.
Ustanovení podrobná týkající
se zřízení rybářského
výboru a jeho jednacího řádu, vypracuje
sbor delegátů v ustavující schůzi.