Úterý 14. června 1927

60. V §u 245 budiž odst. 3 škrtnut.

61. V §u 248 nechť odst. 3 zní:

ťČlenové a náhradníci odvolacích komisí volí se podle zásad v §u 256, předseda a jeho zástupce podle §u 235.Ť

62. K §u 256:

Odst. 5 nechť zní:

ťTo se děje doručením písemného sdělení.Ť

Odst. 3, 5 a 6 buďtež škrtnuty.

63. V §u 263 nechť odst. 5 zní:

ťManželé, žijící ve společné domácnosti, pokládají se vzájemně za zmocněnce, ledaže by se této domněnce výslovně opřeli.Ť

64. K §u 264:

V odst. 1 budiž škrtnuto čís. 6.

V odst. 2 budiž škrtnuto slovo ťtrojnásobnéhoŤ.

65. K §u 265:

V odst. 1 buďtež v třetí řádce za slovo ťletechŤ vsunuta slova ťbyvše právoplatně předepsány.Ť

Odst. 4 budiž doplněn větou:

ťBerní úřad jest povinen dřívějšímu držiteli vydati k jeho žádosti výkaz dlužných daní, za něž podle těchto ustanovení bude subsidiárně ručiti nový nabyvatel.Ť

66. Odst. 3 §u 273 nechť zní:

ťPlatby zaúčtují se podle disposic poplatníkových. vyjma případy vymáhání exekučního, a není-li takových, zaúčtují se nejprve na příslušenství, pak na nedoplatky daní s přirážkami, přihlížejíc k jejich stáří a teprve po úplném vyrovnání nedoplatků na běžný dluh daňový; zúčtování na daň a přirážky děje se poměrně podle jejich úhrnných částek.Ť

67. Odst. 1 §u 284 nechť zní:

ťJe-li vybrání daně s přirážkami buď již splatné, nebo předepsané, i když předpis nenabyl ještě právní platnosti a pokud jich úhrn přesahuje část 2.000 Kč, pravděpodobně ohroženo, může vyměřovací úřad, uveda důvody, z nichž pokládá vybrání za ohrožené, uložiti poplatníkovi písemným ihned proveditelným příkazem, aby ji až do jejího zapravení zajistil do částky v příkazu u vedené.Ť

68. Odst. 1 a 2 §u 285 buďtež změněny takto:

ť(1) Zajišťovací příkaz provede se zajišťovací exekucí soudní.

(2) Vydati zajišťovací příkaz a osvědčení nebezpečí jest příslušný vyměřovací úřad, který jest příslušným pro vyměření zajišťovací daně.Ť

69. § 286 budiž škrtnut.

70. Odst. 1 §u 291 nechť zní:

ťČástky přímých daní, pokud se týče přirážek, příslušenství, pokut a útrat řízení, které byly neprávem zaplaceny, vrátí se straně hotově z moci úřední, nedluží-li ničeho na jiných státních daních a dávkách, pokud se týče přirážkách, nebo příslušenství; odpočet budiž straně sdělen.Ť

71. V §u 299 nechť odst. 2 zní:

ťPouhé poznamenání ve spisech, že jde o vlastní vědomosti a znalosti finančních úřadů (komisí) bez bližšího vysvětlení a odůvodnění nestačí.Ť

(Místopředseda dr Krčméry převzal předsednictví.)

72. K §u 301:

V odst. 1, řádka 6 buďtež škrtnuta slova ťnebo osoba přezvědnáŤ. V řádce 7 a 8 škrtnuta buďtež slova: ťnebo výpovědi osob přezvědnýchŤ.

V odst. 2 škrtnuta buďtež slova ťvýpověď osoby přezvědné.Ť

V odst. 3 škrtnuta buďtež slova ťnebo osoba přezvědnáŤ.

V odst. 5 za slova ťjest oprávněnŤ v řádce prvé budiž vsunuto ustanovení:

ťa na přání poplatníkovo povinenŤ.

73. Nadpis nad § 314 budiž pozměněn takto:

ťNahlížení do knih a obchodních záznamů.Ť

Ve všech případech, kde jde o provádění důkazu obchodními knihami, budiž vždy používáno rčení ťknihy a obchodní záznamyŤ.

V odst. 3 budiž ke konci připojena věta: ťPodání odporu má účinek odkládací.Ť

74. V §u 325, odst. 1 buďtež čís. 2 a 4 škrtnuta.

75. Odst. 6 §u 330 nechť zní: ťOdvolání nemají odkládacího účinku, zejména co do placení předepsaných částek, leda by zákon výstavně jinak stanovil; avšak vymáhání částek předepsaných nad míru odpovídající poplatníkovu přiznání, budiž odloženo až do vyřízení odvolání.Ť

76. K §u 331:

Ke konci odst. 3 buďtež vypuštěna slova ťvyjímajíc podpisyŤ.

Za odst. 3 vsunut budiž nový odst. 4:

ťTotéž právo, nahlédnouti do spisů a poříditi si opisy, má poplatník i v řízení před Nejvyšším správním soudem.Ť

77. V §u 334 buďtež odst. 3 a 4 škrtnuty.

78. § 341 budiž škrtnut.

79. V §u 365 buďtež ke konci odst. 2 dodána slova: ťopisem zájemního protokoluŤ.

80. V §u 374 nechť odst. 2 zní: ťZabavené věci zašlou se na jiné místo na náklad dlužníka, ale na nebezpečenství navrhovatele.Ť

81. V §u 388 budiž poslední odstavec škrtnut.

82. V důsledku námi navrhovaného textu §u 285 buďtež škrtnuty §§ 400, 401 a 402.

Ví. Návrhy sen. Reyzla a druhů:

l. V čl. II, odst. 4 buďtež slova ťupravuje vládní nařízeníŤ nahrazena slovy ťupravuje zvláštní zákonŤ.

2. ČI. VI má zníti:

ť(1) Srážení daně důchodové podle §§ 28 až 45 se počíná dnem 1. srpna 1927, po případě prvním výplatním obdobím, které následuje po 1. srpnu 1927.

(2) Provedením této srážky jest daňová povinnost za rok 1927 splněna, (§ 32).

3. Ke čl. XVI budiž připojen nový odst. 3:

ťVládní nařízení vydaná podle tohoto zákona, buďtež do 14 dnů po vyhlášení předložena Národnímu shromáždění, jinak pozbývají účinnosti.Ť

4. K §u 2:

Odst. 5 budiž škrtnut.

Připojují se nové odst. 4 a 5:

ť(4) Osoby, které dostávají odpočivné nebo jakékoliv jiné požitky podle platného zákona o povinném pojištění, pokud jde o tyto platy a požitky a pokud nepřesahují částky ustanovené v §u 3.

(5) Váleční poškozenci, vdovy, sirotci a předkové, pokud jde o jejich pense, důchodky a přídavky.Ť

Dosavadní odst. (4) budiž označen jako odst. (6).

5. Odst. 1 §u 3 má zníti:

ťOd důchodové daně jsou dále osvobozeny osoby, jejichž veškerý, v době pro zdanění rozhodné (§ 4) dosažený důchod po odečtení přípustných srážek (§ 15) nepřesahuje 15.000 Kč. Tento peníz zvyšuje se u osob, v jejichž zaopatření jsou dva členové rodiny (§ 5), na 18.000 Kč, u osob s třemi takovými příslušníky rodiny na 22.000 Kč, s pěti příslušníky rodiny na 26.000 Kč a konečně u osob se sedmi příslušníky rodiny na 30.000 Kč.Ť

6. V §u 17 budiž čís. 6 škrtnuto.

7. V §u 31 nechť odst. 1 zní:

ťU osob s dvěma členy rodiny začíná srážka daně při příjmu 415 Kč týdně, 830 Kč čtrnáctidenně a 1800 Kč měsíčně, se třemi členy rodiny při 508 Kč týdně, 1016 Kč čtrnáctidenně a 2200 Kč měsíčně, s více než třemi členy rodiny se daň nesráží, nepřesahují-li požitky nejvyšší hranici §u 31.Ť

8. § 33 nechť zní:

ťNesrazí-li zaměstnavatel daň ihned při výplatě služebních požitků, nemůže již těchto daní od zaměstnance později požadovati. Jeho povinnost ke státní pokladně zůstává tím nedotčena.Ť

9. § 41 budiž škrtnut.

10. § 52 budiž škrtnut.

11. § 54 má zníti:

ťOsoby, jejichž úhrnný příjem podrobený dani nepřesahuje 15.000 Kč, jsou osvobozeny od všeobecné dámě výdělkové.Ť

12. V §u 57 nechť odst. 2 zní:

ťNepřevyšuje-li daňový základ 15.000 Kč, nastává, nemá-li poplatník jinak žádného, aneb 4.000 Kč nepřevyšujícího příjmu, osvobození od daně, v ostatních případech činí daňová sazba 1/4% dani podrobeného výtěžku, resp. 1/8%, nepřevyšuje-li daňový základ 7.000 Kč.Ť

13. V §u 64 budiž odst. 2 škrtnut.

14. V §u 68, odst. 1, čís. 2 budiž lit. a) škrtnuta.

15. Lit. g) §u 72 budiž doplněna slovy: ťDále výdělečná a hospodářská společenstva, která se řídí zásadou svépomoci a svou činnost podle stanov a skutečně omezují na své členy.Ť

16. V §u 75 budiž odst. 2 škrtnut.

17. K §u 83:

Odst. 7 má zníti:

ťOd podniků uvedených v odst. 3 nevybírá se rentabilitní přirážka.Ť

18. Bude-li zamítnut náš pozměňovací návrh k §u 72, lit. g), navrhujeme:

V odst. 2 §u 83 buďtež slova ťdvě tisícinyŤ nahrazena slovy ťjednu tisícinuŤ.

19. Druhá věta odst. 3 §u 105 má zníti: ťPozemky, jejichž držitelé nemají důchodu přes i 5.000 Kč, jsou osvobozeny od pozemkové daně.Ť

20. V §u 136, odst. 1 budiž číslice 12 nahrazena číslicí 35.

21. § 156, odst. 1 nechť zní: ťDaň činžovní činí

1. v Praze, v Brně a v Bratislavě 10% vyměřovacího základu,

2. v městech s více mez 30.000 obyvateli 8%,

3. v ostatních místech, vyjma místa uvedená pod 4. 6%,

4. v místech, v nichž jest méně než polovice obvyklých místností pronajata a které byly na základě tohoto zákona nově podrobeny domovní dani činžovní, 3%.

22. Jako nový § 156 a) budiž vsunuto:

ť(1) U domů patřících obecně prospěšným stavebním družstvům činí daň polovici sazeb uvedených v §u 156.

(2) Byty, které, nehledě ke kuchyni a vedlejším místnostem, skládají se nejvýše jen ze dvou obytných místností, jsou osvobozeny od daně. U bytů, které, nehledě ke kuchyni a vedlejším místnostem, skládají se jen ze tří obytných místností, snižuje se daň o čtvrtinu sazeb uvedených v §u 156.Ť

23. K §u 162: Odst. 1 nechť zní:

ťDaň třídní vyměřuje se pro budovy s nejvýše 6 obytnými místnostmi podle tohoto sazebníku:

Pro domy s počtem obytných místností

Daňová sazba v Kč

1

1

2

2

3

4

4

6

5

9

6

14.Ť



Odst. 2 nechť zní:

ťU budov, ve kterých je více než 6 obytných místností, vybírá se třídní daň podle hodnoty na jemného.Ť

Odst. 3 nechť zní:

ťVily, letní byty, lovecké zámečky nebo 'přepychové budovy podléhají třídní dani podle hodnoty na jemného.Ť

Budiž připojeno nové ustanovení:

ťHodnotu, nájemného odhadují komise složené poměrně ze všech vrstev poplatní ku.Ť

24. Čís. 15 §u 174 budiž nahrazeno ustanovením:

ť15. úroky ze vkladů u lidových peněžních ústavů (jako Raifeisenky, Kampeličky), záložen, které byly zřízeny dělníky, drobnými zemědělci, nebo drobnými živnostníky podle zákona ze dne 9. dubna 1873, jakož i úsporné vklady pro obecně prospěšná výdělečná a hospodářská družstva a jejich svazky.Ť

25. V odst. 1 §u 183 budiž číslice 10% nahrazena číslicí 20%.

Konec odstavce budiž doplněn: ťZ tantiém, které převyšují ročně 40.000 Kč, činí daň 50%.Ť

26. V §u 191, odst. 2 buďtež škrtnuta slova od ťleda byŤ až do konce věty.

Místo toho budiž připojena věta: ťZvláště není trestný zaměstnanec za činy, jichž se dopustil na služební příkaz, nebo pro jejichž opominutí musil by se obávati poškození své existence ve svém služebním poměru.Ť

27. K §u 194 budiž připojeno jako lit. f):

ťjednal-li zaměstnanec na služební rozkaz, nebo musil-li se obávati poškození své existence ve službě.Ť

28. § 196 budiž škrtnut.

29. V §u 199 budiž odst. 2 škrtnut.

30. V §u 211 nechť odst. 1 zní: ťNalézací senát tvoří soudce jako předseda a dva přísedící laikové, volení podle všeobecného, rovného a poměrného volebního práva.Ť

31. V §u 215, odst. 1, lit. e) buďtež slova ťve které všakŤ až ťnových průvodůŤ škrtnuta.

32. § 220 nechť zní:

ťJednání nalézacího senátu koná se podle zásady ústního veřejného a přímého projednávání, při čemž platí obdobně ustanovení trestního řádu. Podrobnosti upravuje zvláštní zákon.Ť

33. § 236 nechť zní:

ťČleny a náhradníky daňových komisí volí podle zásady práva poměrného zastoupení v tajné, přímé a rovné volbě všichni státní občané a dani podrobení cizinci bydlící v obvodu, komise v den rozepsání voleb.Ť

34. V §u 259 budiž připojen nový odst. 6:

ťPokud zaměstnavatelé jsou povinni srážeti svým zaměstnancům uložené jim daně a je odváděti, postihují úroky z prodlení jen zaměstnavatele.Ť

35. K §u 271:

V odst. 1 budiž číslice 500 nahrazena číslicí 2000.

Odst. 2 budiž doplněn ustanovením:

ťToto nařízení budiž do 14 dnů po svém vyhlášení předloženo Národnímu shromáždění. Neschválí-li některá z obou sněmoven Národního shromáždění výslovně toto nařízení do 14 dnů po schůzi, konané přímo po zaslání tohoto nařízení předsednictvu, pozbývá účinnosti.Ť

36. Odst. 6 §u 277 budiž doplněn větou:

ťStát však ručí samosprávným sborům za škodu, která jim povstane promlčením berních pohledávek, jež zavinil stát nebo státní orgány.Ť

37. V odst. 1 §u 314 buďtež škrtnuta slova ťnebo člen komiseŤ až ŤpoplatníkemŤ.

38. § 341 budiž doplněn 2. odstavcem:

ťToto ustanovení netýká se však dohod, podle nichž zaměstnavatel zcela nebo částečně nahrazuje zaměstnancům daň důchodovou, kterou má. podle §§ 28 do 56 vybírati, nebo ji přejímá na sebeŤ.

39. V §u 344 budiž odst. 5 škrtnut.

40. K §u 347:

V odst. 2 budiž škrtnuta poslední věta a nahrazena slovy: ťStát jest však povinen nahraditi obcím útraty úschovy a dopravy.Ť

41. V §u 353 budiž odst. 2 škrtnut.

42. K. odst. 1 §u 388 budiž na konci připojena věta:

ťExekucí na služební požitky (§ 11) nesmí se příjem dlužníkův na žádný způsob zkrátiti nad míru srážek, přípustných podle §§ 28 až 45. Nad tuto míru jest také zabavení nepřípustné.Ť

VIL Návrhy sen. Friedricha a druhů:

l.K §u 187:

Odstavec 1 budiž škrtnut.

Zbývající tři odstavce číslovány buďtéž (1), (2) a (3).

2. V §u 188 místo slov ťaž do pětinásobku částky, o kterou byla zákonná daň zkrácena nebo nebezpečí zkrácení vydánaŤ, stůjtež slova: ťaž do 10.000 KčŤ.

3. K §u 191:

Místo slova ťvědoměŤ, pokud přichází v prvém odstavci, dáno budiž slovo ťúmyslněŤ.

Za slovy ťhospodářských knihŤ vložena buďtež slova ťza účelem zkrácení daněŤ.

Na místě slov ťpeněžitou pokutou až do pětinásobku částky, o kterou byla zákonná daň zkrácena, nebo nebezpečí zkrácení vydánaŤ, stůjtež slova ťpeněžitou pokutou až do 10.000 KčŤ.

4. K §u 192 připojeno budiž jakožto odst. 3 podmíněné odsouzení s tříletou zkušební lhůtou.

5. § 195 budiž škrtnut.

6. § 197 budiž škrtnut.

7. K §u 199:

Ke konci odst. 1 budiž připojeno:

ťUstanovení tohoto odstavce platí potud, pokud zde není činu, který podle trestních ustanovení má býti přísněji trestán. Úředníci a funkcionáři, zúčastnění při daňovém řízení, kteří úmyslně poruší objektivní vykonávání zákona a způsob jednání s poplatníkem, podléhají trestním ustanovením všeobecného trestního zákona o zneužití úřední moci.

Jsou zodpovědní za každou škodu, která poplatníkovi tímto způsobem vzniká, začež stát přejímá subsidární ručení.Ť

V odst. 2 budiž trest na penězích uveden před trestem vězení a budiž škrtnuta poslední věta od slov ťpo případěŤ.

Odst. 3. budiž škrtnut.

8. V §u 200 budiž peněžitá pokuta stanovena částkou 50 do 1000 Kč.

9. K §u 206:

Promlčecí lhůty v odst. 1 a 3 stanoveny buďtež na tři roky.

10. V §u 208 budiž v odst. 1 připojeno:

ťPro doručování obsílek, anebo jiných písemných sdělení platí ustanovení trestního řádu o doručování obsílky obžalovanému k hlavnímu líčení.Ť

V odst. 2 budiž promlčecí lhůta stanovena na 5 roků.

11. K §u 210:

K odst. 5 budiž připojena věta: ťProti takovémuto opatření lze si stěžovati k nejvyššímu správnímu souduŤ.

Odst. 8 má zníti: ťPořádkovou pokutu ukládá předseda vyměřovacího úřaduŤ.

12. V §u 211, odst. 2, má věta druhá zníti: ť Přísedícího laika a jeho náhradníky jmenují z kruhů poplatníků na tři léta po vzájemné dohodě příslušná zemědělská rada a příslušná obchodní a živnostenská komora. Nemohou-Ii se obě korporace shodnouti o osobě přísedícího laika a jeho náhradníků, jmenuje je příslušná berní komise na 3 léta.Ť

Zbývající část tohoto odstavce zůstává.

13. Ke konci§lu 213 budiž připojeno:

ťPro doručování uzavřené obsílky, anebo jiných písemných sdělení platí ustanovení trestního řádu o doručování obsílky obžalovanému k hlavnímu líčeníŤ.

14. V §u 214, odst. 2 budiž lhůta 15tidenní zvýšena na 30tidenní.

15. K §u 215, odst. 1:

V lit. a) buďtež slova ťjakmile to dovolí průběh vyšetřovániŤ škrtnuta.

V lit. d) budiž poslední věta ťKteré spisyŤ až ťnařízení;Ť škrtnuta.

16. V §u 216 budiž odst. 2 škrtnut.

17. K §u 218: Odst. 3 má zníti:

ťStejně budiž postupováno, nevyhovili obviněný bez příčiny během řízení jemu svědčícímu předvolání, anebo vybídnutí, aby podal vysvětlení, pokud bez přílišných obtíží a nákladů jest možno tato vysvětlení podati. Totéž může se státi, nevyhoví-li bez dostatečného důvodu vyzvání, aby připustil nahlédnutí do svých obchodních a hospodářských knihŤ.

Odst. 5 má zníti:

ťObviněný může býti předveden, nevyhoví-li dostatečně se neomluvě dvojímu obeslání,...Ť atd.

18. V §u 219, odst. 2 budiž lhůta ť15tidenníŤ zvýšena na ť30tidenníŤ.

19. K §u 220:

Místo odst. 1 a 2 budiž dáno znění: ťK jednání nalézacího senátu budiž obviněný předvolán. Jednání děje se v jeho přítomnosti. Jen když se obviněný přes prokázané předvolání nedostaví, může býti jednáno v jeho nepřítomnosti. Ke své obhajobě může použíti advokáta, nebo notáře, nebo jiné osoby, která podle zákona jest k zastupování oprávněna. Důkazy a nové okolnosti může s právním účinkem uváděti, nemohl-li jich z nějakého důvodu předvésti v řízení. Tyto důvody musí osvědčiti. Pro obeslání a jednání před nalézacím senátem platí ustanovení trestního řádu o předvolání a průběhu hlavního líčeníŤ.

20. Nebude-li náš návrh k §u 220, odst. 1 a 2 přijat, navrhujeme, aby odst. 2 §u 220 zněl:

ťDalší podrobnosti řízení v senátě budou upraveny nařízením, avšak referát musí podávati úředník finančního úřadu, jenž nesmí býti zároveň členem nalézacího senátu; hlasování musí se díti tak, že nejdříve hlasují přísedící laikové, pak finanční úředník a ke konci soudní úředník (§ 211) o tom, zdali resp. s jakým omezením jest obviněný vineta. Po hlasování o otázce viny stane se usnesení o tom, jsou-li tu polehčující, nebo přitěžující okolnosti, načež se stanoví násobek trestu.Ť

21. K §u 222 připojen budiž čtvrtý odstavec tohoto znění:

ťProkáže-li se při vyšetřování, nebo trestním řízení, nebo při jednání, že poplatník svévolně byl podezříván, nebo obviněn, buďtež mu nahrazeny útraty a škoda, jichž utrpěl.Ť

22. V §u 223, očist. 1 buďtež slova ťa jde-liŤ až ť úředníkůŤ škrtnuta.

23. K §u 225: Odst. 2 nechť zní:

ťPřísedící laiky a jejich náhradníky jmenují na dobu tří let po vzájemné dohodě příslušná zemědělská rada, příslušná obchodní a živnostenská komora. Ne-dojde-li k dohodě o těchto osobách, volí je příslušná odvolací komise. Soudce laiky může ministerstvo financí odvolali jen tehdy, byli-li odsouzeni pro trestný čin, při čemž vyslovena byla ztráta volebního práva do obcí, anebo dopustili-li se zkrácení daně podle §u 186 (187 nebo 188).Ť

Odst. 3 nechť zní:

ťK jednání odvolacího senátu budiž obviněný předvolán. Jednání děje se v jeho přítomnosti. Jen když se obviněný přes vykázané předvolání nedostaví, může se jednati za jeho nepřítomnosti. Ke své obhajobě může použíti advokáta, nebo notáře, nebo jiné osoby, která podle zákona jest k zastupování oprávněna. Nové důkazy a nové okolnosti může s právním účinkem přednášeti, jestliže z nějakých příčin je nemohl přednésti ve dřívějším stadiu. Tyto důvody musí ověřiti. Pro předvolání a odvolací řízení před odvolacím senátem platí ustanovení trestního řádu o předvolání a průběhu hlavního líčeníŤ.

24. § 230 necht zní:

ťPeněžité tresty a pokuty podle tohoto zákona připadají po srážce útrat trestního řízení s poloviny obcím, ve kterých potrestaný má své bydliště. anebo subsidiárně svůj pobyt v době, kdy se činu dopustil, anebo předepsán byl daní, která byla podkladem trestního řízení. Druhá polovina připadá státu, jenž jest povinen věnovati ji dobročinným účelům. Ministerstvo financí jest povinno v přiměřených lhůtách uveřejňovati v úředních listech výkaz o došlých peněžitých trestech a jejich použití a předkládati jej oběma komorám parlamentu.Ť

25. V §u 244, odst. 1 za slova: ťprospěch nebo újmuŤ vsunouti jest větu: ťkonečně jde-li o někoho, jehož jest člen komise zákonitým zástupcem, anebo zmocněncem, anebo jenž jest úředníkem a v tom případě, když člen komise, anebo úředník o případě rozhodoval v nižší instanci.Ť

26. V §u 253 má odst. 3 zníti: ťKaždá lhůta může býti prodloužena z důvodů zasluhujících zřetele; ze zvláště důležitých důvodů lze doholiti, aby bylo projednáno opožděné odvolání, nebo opožděné oznámení. Dokud úřad nerozhodl, má prozkoumávati také to, co bylo předloženo po uplynutí lhůtyŤ.

27. V §u 256 má odst. 5 zníti: ťRozhodnutí o opatření ve věcech daňových, která odporují zákonu, nebo se zakládají na podstatně vadném řízení, mohou, pokud -zákon nic jiného neustanovuje, bez rozdílu, nabyla-li právní účinnosti, čili nic, anebo jsou-li na újmu poplatníka, se souhlasem poplatníka býti zrušena. jinými nahrazena, nebo změněna, pokud nenastalo promlčení ve lhůtě stanovené v §u 277, odst. 4; pokud jest k tomu potřebí zmocnění nadřízeného úřadu, ustanoví se nařízením.Ť

28. V §u 264, odst. 1 budiž čís. 2 škrtnuto.

29. V §u 270 budiž odst. 1 doplněn takto:

ťProkáže-li poplatník věrohodně, že příští daňový předpis bude pravděpodobně aspoň o pětinu, nejméně však o 500 Kč menší než plat, který měl zaplatiti podle posledního předpisu, budiž mu částka přesahující pravděpodobný předpis poshověna až do provedení předpisů.Ť

30. V §u 271 má odst. 1 zníti:

ťNebyly-li daně s přirážkami zapraveny do 6 týdnů po dni splatnosti (§§ 279, 270), budou i s příslušenstvím vymáhány donucovacím řízením.Ť

31. V §u 285 má odst. 1 zníti: ťZajišťovací příkaz provede se na průkaz nebezpečí zajišťovací exekucí soudní.Ť

32. § 294 doplněn budiž novým odst. 2 tohoto znění:

ť(2) Bylo-li rozhodnutí zrušeno nejvyšším správním soudem, vzniká tím ipso jure nárok na vrácení předepsané částky. Odvolání proti novému předpisu má odkládací účinek.Ť

33. § 298 má zníti:

ť(1) Úřady (komise) jsou povinny z úřední povinnosti zjistiti a oceniti všechny okolnosti skutečného, nebo právního rázu, které nejsouce úřadu známy odůvodňují daňovou povinnost a její rozsah.

(2) Je-li úřad (komise) za určitých předpokladů, nebo podmínek zmocněn poskytnouti hmotnou, nebo formální úlevu, jest, pokud zákon výslovně neustanovuje opak a jsou-li tu takové podmínky, také povinen tak učiniti. Jsou-li takové předpoklady dány, dlužno, pokud nejde o právní okolnosti, které podléhají věcnému přezkoušení nejvyšším správním soudem zjistiti všemi průvody, přípustnými podle §u 313, odst. 2, bod 1.Ť

34. K §u 301:

Odst. 1, 2 a 3 buďtež nahrazeny zněním:

ť(1) Potřebuje-li vyměřovací úřad mimo osoby uvedené v údajích daňového přiznání ještě jiných osob přezvědných, smí jako takové býti povolány jen osoby, které dotyčnými hospodářskými korporacemi za důvěrníky pro tyto účely byly zvoleny a veřejně oznámeny.

(2) Výslech takovýchto třetích osob ve vyměřovacím řízení daňovém nesmí se však konati dříve, dokud nebyl vyslyšen poplatník sám o místech svého přiznání, která budí pochybnosti.

(3) Za takovéto přezvědné Osoby nesmí býti voleni a slyšeni.Ť

Odst. 4 budiž doplněn novým čís. 6 tohoto znění:

ť6. Peněžní ústavy smějí odepříti výpověď o obchodech svých zákazníků, u nich nezavřených, stran nichž jsou povinny zachovávati tajemství.Ť

35. K §u 309: Odst. 1 nechť zní:

ťNepodá-li poplatník povinného přiznání, aneb dokladů, k jeho přezkoumání potřebných ve lhůtě zákonem, anebo jemu zvláště stanovené, nebo neopravili včas na výzvu úřadu přiznání formálně vadné. může mu býti daň vyměřena bez dalšího jeho účastenství z moci úřední v I. instanci podle pomůcek, které má úřad po ruce; lhůty stanovené vyměřovacím úřadem nebuďtež kratší 14 dnů.Ť

Odst. 2 budiž škrtnut.

Odst. 3 nechť zní:

ťNevyhověl-li poplatník ustanovení odstavce 1 ani na zvláštní výzvu vyměřovacího úřadu, aby tak učinil do lhůty jím stanovené, avšak alespoň 15tidenní. může býti - bez újmy případných následků zmeškání podle odstavce 1 - uložena pořádková pokuta od 100 do 5.000 Kč, nejvýše však 10% konečné částky vyměřené daně; na tento následek nutno však poplatníka v dotčené výzvě výslovně upozorniti.Ť

36. V §u 312, odst. 2 buďtež za slovo ťbuďtežŤ vložena slova ťpro uvarování zmatečnosti vyměřovacího řízeníŤ.

37. V §u 313. odst. 2 má čís. 3 zníti:

ť3. Žádati, aby s ním (jeho zástupcem) daňová věc projednávána byla ústně.Ť

38. V §u 322 budiž odst. 4 škrtnut.

39. K §u 324: Odst. 2 nechť zní:

ťVšechny okolnosti, které jsou vyňaty z věcného přezkoumání nejvyšším správním soudem, dlužno, pokud jsou sporné, zjistiti průvodními prostředky, uvedenými v §u 313. odstavec 2, bod 1. Výsledek hodnocení důkazu knihami budiž poplatníkovi i s důvody oznámen před rozhodnutím podle §u 312Ť.

Odst. 3 nechť zní:

ťJsou-li předložené knihy řádně vedeny podle obchodního zákona, nebo jinak podle zásad řádného účetnictví, a vyměřovací úřad chce se od toho uchýliti podle některého zákonného ustanovení, buďtež v odůvodnění uvedeny okolnosti a úvahy, pro které se úřad k tomu rozhodl, aby se poplatník mohl dále hájitŤ.

40. V §u 325 odst. 1 má čís. 4 zníti:

ť4. vyhoví-li jiné výzvě nežli podle zákona přípustné zcela nebo z části, může vyměřovací úřad vyměřiti daň bez dalšího účastenství poplatníkova v I. stolici z moci úřední podle pomůcek, jež má po ruce. (§ 309, odst. 3 platí obdobně).Ť


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP