Vláda se zmocňuje, aby nařízením
stanovila, že povolení Národní banky
jest třeba i k jiným v předcházejících
ustanoveních neuvedeným jednáním,
jimiž vznikají, zanikají nebo se mění:
a) závazky a pohledávky vůči devisovým
cizozemcům,
b) nároky k majetkovým hodnotám a práva
v cizině nebo vůči devisovým cizozemcům,
c) nároky k majetkovým hodnotám a práva
devisových cizozemců v tuzemsku nebo vůči
devisovým tuzemcům.
(1) Jen s povolením Národní banky může
devizový cizozemec nabýti tuzemské nemovitosti
v dražbě.
(2) Je-li k dlužníkovu plnění, které
se vymáhá soudně, třeba povolení
podle tohoto zákona, povolí soud exekuci jen tehdy,
je-li mu toto povolení vykázáno.
(3) Totéž platí, jde-li o vymáhání
pohledávky za tuzemským dlužníkem, kterou
cizozemec postoupil tuzemci.
(4) Povolení potřebné k plnění
dlužníkovu může si vyžádati
i věřitel.
(5) V usnesení o povolení exekuce vyznačí
soud, že mu bylo povolení (odstavec 2) vykázáno.
Nebylo-li takové povolení soudu vykázáno,
může povinná strana nebo poddlužník
uplatniti tento nedostatek bez újmy možného
snad rekursu odporem proti povolení exekuce.
(6) Odpor budiž vznesen u soudu, který exekuci povolil,
ve lhůtě 15 dnů poté, co bylo usnesení
o povolení exekuce doručeno tomu, kdo podává
odpor; jinak jest vyloučen. Soud vyslechne o důvodech
odporu účastníky a vykoná potřebná
další šetření. Týkají-li
se však důvody odporu sporných skutečností,
provede o nich ústní jednání. Rozhodnutí
se stane soudním usnesením. Až do rozhodnutí
o odporu nebudiž v exekuci pokračováno.
(7) Národní banka může stanoviti, kdy
k povolení exekuce není třeba vykázati
soudu povolení podle odstavce 2.
Národní banka může požadovati zprávy
o obchodech a jednáních upravených tímto
zákonem, jakož i zprávy o okolnostech přímo
i nepřímo závažných s hlediska
devisového hospodářství. Může
také stanoviti, aby byly vedeny potřebné
záznamy. Na požádání Národní
banky jest jí předložiti k nahlédnutí
obchodní (hospodářské) knihy, doklady
a jiné písemnosti.
(1) Národní banka může povolení
podle tohoto zákona činiti závislým
na splnění určitých podmínek,
které by zabezpečily dosažení účelů
sledovaných tímto zákonem, a vybírati
k úhradě správních výloh poplatky
až do výše 1% hodnot, kterých se povolení
týká.
(2) Kde se v tomto zákonu vyžaduje povolení
Národní banky, může Národní
banka stanoviti, ve kterých případech a za
jakých podmínek není třeba tohoto
povolení.
(3) Pokud jednání vázaná tímto
zákonem na povolení provádí Národní
banka sama, není k nim třeba povolení.
(a) Povolení udělené podle tohoto zákona
a předpisů podle něho vydaných nenahrazuje
povolení potřebné podle jiných předpisů.
(5) Povolení udělené Národní
bankou platí pro všechny zúčastněné
(smluvní) strany.
(6) Opatření obecné povahy, vydaná
Národní bankou podle tohoto zákona, vyhlásí
ministr financí ve sbírce zákonů a
nařízení, a jde-li o opatření
podle § 11, v Úředním listě.
Ministerstvo financí a Národní banka budou
při provádění tohoto zákona
dbáti dohody o Mezinárodním měnovém
fondu. Pokud by použití tohoto zákona bylo
v rozporu s povinnostmi, převzatými přístupem
Československé republiky ke zmíněné
dohodě, stanoví se podle § 27, odst. 2 a 6,
ve kterých případech a v poměru ke
kterým zemím se povolení Národní
banky nevyžaduje.
(1) Ministerstvo financí nebo jím pověřené
finanční orgány jsou oprávněny
prováděti za účelem dohledu nad zachováváním
tohoto zákona a předpisů podle něho
vydaných prohlídky osob, zásilek, zavazadel,
dopravních prostředků, dále obchodních
knih, hospodářských, živnostenských
a jiných zápisů peněžních
ústavů, peněžních podniků,
závodů a jednotlivců, požadovati od
majitele podniku nebo jeho zástupce vysvětlení,
vyžádati si potřebné doklady a podle
volného uvážení přibrati k těmto
úředním úkonům i znalce. Osoba
nebo závod, jehož se znalecké zkoumání
týká, jsou oprávněny žádati,
aby ke znalcům ustanoveným úřadem
nebo Národní bankou byl přibrán na
jejich náklad znalecký důvěrník
jimi navržený.
(2) Při prohlídkách musí úřady
šetřiti zákonných předpisů
o ochraně svobody osobní, domovní a tajemství
listovního, jakož i dbáti toho, aby prohlídkami
byla železniční a poštovní přeprava
rušena pokud možno nejméně;
(3) Náklady přibrání znalce jsou částí
nákladů trestního řízení.
(4) Jakékoliv úmyslné jednání
nebo úmyslné opominutí, kterým by
provádění prohlídky podle odstavce
1 bylo mařeno nebo ztěžováno, se trestá,
pokud nezakládá skutkovou povahu trestného
činu stihatelného podle všeobecného
trestního zákona, jako prostý důchodkový
přestupek podle § 33, odst. 4.
(5) V dohodě s příslušnými ministerstvy
mohou býti také jiné než v odstavci
1 zmíněné orgány pověřeny
úkony dohledu ve věcech devisových.
Všechny veřejné úřady jsou povinny
podporovati ministerstvo financí a Národní
banku při provádění úkolů
uložených jim tímto zákonem a oznamovati
jim k jejich dožádání všechny potřebné
údaje, pokud tomu nejsou na závadu zvláštní
ustanovení anebo naléhavé ohledy služební.
Okresní finanční ředitelství
mohou toho, kdo vůbec nebo řádně nesplnil
odvodovou, ohlašovací a oznamovací povinnost
uloženou podle tohoto zákona, vyzvati, aby v určité
lhůtě povinnost splnil, a zároveň
mu pohroziti, že mu bude uložena pořádková
pokuta číselně přesně určená,
neučiní-li tak, tato pokuta nesmí přesahovati
10.000 Kčs. Neuposlechne-li vyzvaný bez dostatečné
omluvy této výzvy, může býti
bez újmy trestních následků podle
§ 33 tohoto zákona potrestán pořádkovou
pokutou, kterou mu bylo pohroženo. Výzvu s pohrůžkou
pokuty lze opakovati a pokutu opětovně ukládati.
Do nálezu okresního finančního ředitelství,
jímž se ukládá pořádková
pokuta, lze u tohoto úřadu do 15 dnů ode
dne doručení podati odvolání nadřízenému
finančnímu úřadu, který rozhodne
s konečnou platností.
(1) Je-li důvodné podezření, že
porušením nebo obcházením platných
předpisů mají býti majetkové
hodnoty odňaty devisovému hospodářství,
mohou ministerstvo financí nebo s jeho zmocněním
finanční úřady druhé stolice
naříditi, že se s majetkem nebo s určitými
částmi majetku podezřelých osob smí
nakládati jen s povolením a podle směrnic
úřadu, který nařízení
vydal. Za těchže předpokladů mohou uvedené
úřady učiniti i jiná zajišťovací
opatření, jichž jest třeba, aby se zabránilo
zamýšlenému přesunu majetku.
(2) Okresní finanční ředitelství,
jakož i jiné finanční úřady
zmocněné k tomu, ministerstvem financi mohou za
předpokladů odstavce 1 při nebezpečí
z prodlení učiniti předběžná
zajišťovací opatření, jichž
je-třeba, aby se zabránilo zamýšlenému
přesunu majetku. V tomto případě musejí
si vyžádati neprodleně dodatečné
schválení ministerstva financí. Zruší-li
ministerstvo financí zajišťovací opatření,
zpraví o tom stranu úřad, který je
nařídil.
(3) Rozhodnutí vydané podle odstavců 1 a
2 nabývá platnosti doručením nebo,
není-li doručení možné, uplynutím
dne, kdy bylo uveřejněno v Úředním
listě.
(4) Před vydáním rozhodnutí podle
odstavce 1 vyslechne úřad podezřelou osobu;
při nebezpečí z prodlení, nebo není-li
pobyt podezřelé osoby znám, může
však býti od výslechu upuštěno.
(5) Státní a jiné veřejné úřady
nebo orgány jsou na dožádání
povinny v mezích své působnosti poskytovati
pomoc při výkonu opatření podle odstavců
1 a 2.
(6) Výlohy opatření učiněného
podle odstavců 1 a 2 postihují osobu, proti níž
opatření směřuje, leč by opatření
jako již od počátku neodůvodněné
bylo zrušeno. Výlohy, jejichž výši
a způsob zaplacení určí ministerstvo
financí, se vymáhají podle předpisů
o vymáhání přímých daní.
1. Kdo úmyslně nebo vědomě:
a) koná nebo přijímá platy proti ustanovením
§§ 7, 10 nebo 11,
b) nesplní odvodovou povinnost podle § 8 nebo podle
§ 9,
c) vyváží do ciziny nebo dováží
z ciziny platidla, cenné papíry a drahé kovy
proti ustanovení § 12,
d) vyváží dary, svršky a cenné
předměty proti ustanovení § 14,
e) nabývá nebo zcizuje cizozemská platidla,
drahé kovy nebo cenné papíry, anebo jinak
s nimi nakládá proti ustanovením §§
15, 16, po případě 17,
f) nakládá s pohledávkami proti ustanovení
§ 18,
g) přijímá nebo poskytuje úvěry,
záruky anebo jiné jistoty proti ustanovení
§ 20,
h) nakládá právními jednáními
s nemovitostmi, podniky nebo účastmi, anebo jich
nabývá proti ustanovení § 21,
i) uvádí nesprávné nebo neúplné
údaje skutkových okolností, nebo jich používá,
aby vylákal pro sebe nebo pro někoho jiného
povolení nebo doklad, jichž jest třeba podle
tohoto zákona nebo podle předpisů na jeho
podkladě vydaných, nebo aby se vyhnul povinnosti
tímto zákonem stanovené,
bude potrestán, není-li čin přísněji
trestný podle ustanovení trestního zákona,
za těžký přestupek důchodkový
pokutou ve výši jednoduché až desetinásobné
hodnoty předmětu trestného činu, při
čemž se může uložiti i trest vězení
od jednoho dne do jednoho roku.
Spáchal-li obviněný trestný čin
podle odstavce 1 za přitěžujících
okolností, zejména
a) použil-li podvržených, padělaných
nebo porušených listin, předstíraných
jmen nebo zápisů v obchodních knihách,
nebo jiných prostředků k oklamání
zvláště způsobilých,
b) snažil-li se uniknouti svému zadržení
anebo zadržení předmětu trestného
činu používaje při tom dopravních
prostředků, nebo snažil-li se tímto
způsobem po zadržení osvoboditi sebe nebo předmět
trestného činu,
c) dopouští-li se trestných činů
uvedených v odstavci 1 po živnostensku nebo ze zvyku,
d) spáchal-li trestný čin společně
s dvěma nebo více osobami,
e) byl-li již pro porušení devisových
předpisů pravoplatně odsouzen a dopustil-li
se opět trestného činu podle odstavce 1 do
pěti let po odsouzení,
f) převyšuje-li hodnota předmětu trestného
činu 200.000 Kčs, bude vedle pokuty uložen
trest vězení od jednoho dne do jednoho roku; převyšuje-li
však hodnota předmětu trestného činu
1,000 000 Kčs, bude uložen vedle pokuty trest tuhého
vězení do dvou let.
(3) Nelze-li hodnotu předmětu trestného činu
zjistiti, ani přibližně odhadnouti, budiž
uložena pokuta až do 1,000.000 Kčs.
(4) Kdo jedná proti ustanovením tohoto zákona
nebo proti předpisům a příkazům
podle něho vydaným, bude potrestán, nejde-li
o čin trestný podle odstavce 1, za prostý
přestupek důchodkový, pokutou do 200.000
Kčs.
(5) Pro případ nedobytnosti pokuty budiž uložen
náhradní trest vězení od jednoho dne
do jednoho roku. Náhradní trest vězení
stanoví se ve výměře jeden den za
sto až tři sta korun, podle míry zavinění.
(6) Stejně jako pachatel bude potrestán, kdo návodem,
povzbuzováním, nabízením, radou, utvrzováním,
slibem nebo poskytnutím pomoci, zejména též
nesprávným vedením obchodních a hospodářských
knih nebo jinak úmyslně působí ke
spáchání, nebo při spáchání
trestného činu jinou osobou. Totéž platí
pro toho, kdo po spáchání trestného
činu jinou osobou působí k tomu, aby účelu
trestného činu bylo dosaženo, nebo aby opatřil
sobě nebo někomu jinému z něho prospěch.
(7) Při ukládání pokut podle tohoto
zákona neplatí ustanovení trestního
zákona důchodkového o nejvyšší
výměře pokut.
(8) Na upuštění od trestního řízení
nemá obviněný právního nároku.
Pokus trestných činů podle tohoto zákona
jest trestný stejně jako dokonaný trestný
čin. Při výměře trestu jest
však přihlížeti k tomu, že zůstalo
při pokusu, jako k polehčující okolnosti,
leč by k dokonání trestného činu
nedošlo pro překážku nezávislou
na vůli pachatelově.
(1) V rozsudku může býti vysloveno, že
platidla, drahé kovy nebo jiné hodnoty, na které
se trestný čin vztahuje, které byly k spáchání
trestného činu určeny, nebo které
jim byly získány, nebo nemohou-li býti zachyceny,
jejich hodnota, propadají ve prospěch státu.
Totéž platí i pro pomocné prostředky
užité ke spáchání trestného
činu: Těchto předpisů jest použíti
i tehdy, nejsou-li hodnoty vlastnictvím odsouzeného,
bez ohledu na váznoucí na nich práva osob
třetích nebo nároky osob třetích
k nim, ledaže by jich vinník nabyl trestným
činem spáchaným proti osobám třetím.
(2) Okresní finanční ředitelství
mohou prohlásiti za propadlé ve prospěch
státu hodnoty, jimiž trestný čin byl
podniknut, nebo jež byly k spáchání
trestného činu určeny nebo jím získány,
není-li pachatel znám, nebo nebyl-li jeho zdejší
pobyt vypátrán, nebo se zdržuje v cizině,
a nedostavil-li se pachatel ve lhůtě 60 dnů
k příslušnému finančnímu
úřadu na veřejné vyzvání.
(1) Uloží-li se pro trestný čin podle
tohoto zákona trest na svobodě, označí
se v rozsudku nejvýše tři časopisy,
v nichž má býti rozsudek, a to v každém
jednou, uveřejněn na útraty odsouzeného.
(2) Soud stanoví, zda mají býti uveřejněny
i důvody rozsudku nebo jejich podstatný obsah ve
znění, které sám určí.
Cizince odsouzeného pro těžký důchodkový
přestupek podle tohoto. zákona může
soud z území Československé republiky
vypověděti.
(1) Bylo-li živnosti, jiného povolání
nebo podniku zneužito ke spáchání těžkého
důchodkového přestupku podle tohoto zákona,
nebo byly-li spácháním takového trestného
činu hrubě porušeny povinnosti, které
ze živnosti, povolání nebo podniku vyplývají,
a je-li odůvodněna obava, že bude i nadále
živnosti, povolání nebo podniku zneužíváno,
nebo že budou porušovány povinnosti z nich plynoucí,
může soud v rozsudku vysloviti přípustnost
odnětí živnostenského oprávnění
nebo, jde-li o živnost reální, o jiné
povolání nebo podnik, přípustnost
zákazu je vykonávati nebo dále provozovati.
To platí i tehdy, dopustil-li se trestného činu
zaměstnanec, zmocněnec, zástupce nebo jiný
orgán osoby, o jejíž živnost, povolání
nebo podnik jde, leč by tato osoba prokázala, že
hrubé porušení povinností, které
ze živnosti, povolání nebo podniku vyplývají,
nezavinila opominutím ze řádného hospodáře.
(2) Na základě takového rozsudku (odstavec
1) přísluší okresnímu národnímu
výboru rozhodnouti o tom, má-li býti živnostenské
oprávnění odňato nebo zakázáno
vykonávati živnost, jiné povolání
nebo podnik. Okresní národní výbor
při tom určí dobu do deseti let, po jejímž
uplynutí toto opatření zaniká, nebo,
byla-li vyslavena ztráta živnostenského oprávnění,
přestává pro dotčenou osobu překážka
takového oprávnění opět nabýti.
Okresní národní výbor může
opatření zrušiti též před
uplynutím určené lhůty, pominula-li
jeho potřeba.
Fysické i právnické osoby ručí
za pokuty a útraty trestního řízení,
které byly jejich zákonným nebo zmocněným
zástupcům uloženy pro těžký
důchodkový přestupek podle tohoto zákona,
spáchaný při vykonávání
tohoto zastupitelského poměru (§ 42). Z ručení
jsou však vyňaty nesvéprávné
fysické osoby, pokud jde o trestné činy jejich
zákonných nebo úředně zřízených
zástupců, a svéprávné fysické
a právnické osoby, jež prokáží,
že jejich zmocněnec jednal bez jejich vědomí.
Výkon náhradního trestu na svobodě
vylučuje uplatňovati ručení.
(1) Těžké důchodkové přestupky
se promlčují po pěti letech a prosté
důchodkové přestupky po jednom roce po spáchání
činu.
(2) U trestných činů, spáchaných
přesunem hodnot do ciziny nebo nesplněním
povinnosti odvodové, nepočíná se promlčecí
lhůta, pokud má vinník předmět
činu nebo jeho hodnotu ve svém majetku.
(1) Pro stíhání a trestání
činů trestných podle tohoto zákona
platí předpisy trestního důchodkového
práva, pokud není v tomto zákoně odchylných
ustanovení.
(2) Trestati činy trestné podle § 33 přísluší:
a) okresním finančním ředitelstvím,
jde-li o prosté důchodkové přestupky,
b) trestním soudům důchodkovým, jde-li
o těžké důchodkové přestupky.
(3) Soudy a úřady rozhodující o trestných
činech podle tohoto zákona hodnotí provedené
důkazy podle volného uvážení.
(4) Pro obor trestných činů podle tohoto
zákona neplatí předpisy o nároku udavačů
má podíl ze zaplacených peněžitých
pokut. Za oznámení těchto trestných
činů může však býti poskytnuta
z vybraných pokut přiměřená
odměna podle volného uvážení
úřadu.
(5) O dozoru na zachovávání tohoto zákona
a předpisů podle něho vydaných, jakož
i pro vyhledávání skutkové podstaty
činů trestných podle tohoto zákona
platí obdobně ustanovení §§ 13
až 20 celního zákona ze dne 14. července
1927, č. 114 Sb., s obmezením, že oprávnění
§ 15 cit. zákona lze použíti jen při
podezření a činů trestných
soudně.
(1) Kdykoli může býti výrokem soudu
podle §§ 35, 38 a 39 postižena jiná osoba
než obviněný, musí býti také
tato osoba, je-li vyšetřujícímu úřadu
známa, obeslána k jednání; jest oprávněna
přednésti skutkové okolnosti, které
mohou míti význam pro posouzení věci,
a činiti návrhy.
(2) Výrok, kterým se činí některé
opatření uvedené v §§ 35, 38 a
39, třeba pojmouti do rozsudku.
(3) Kdo je výrokem o opatřeních podle §§
35, 38 a 39 pojatým do rozsudku postižen, má
právo bráti jej v odpor odvoláním.
Tresty na svobodě, uložené pravoplatně
podle tohoto zákona, provedou na dožádání
vyšetřujícího úřadu řádné
trestní soudy podle předpisů trestního
řádu.
Ministr financí může výjimečně
z důvodů zvláštního ohledu hodných
uložený trest, po řádkovou pokutu, propadnutí
hodnot, ručitelský závazek nebo útraty
zcela nebo zčásti prominouti nebo trest na svobodě
proměniti v peněžitou pokutu.
Činy trestné podle devisových předpisů,
spáchané před účinností
tohoto zákona, o nichž dosud nebylo pravoplatně
rozhodnuto, jest stíhati podle trestních ustanovení
tohoto zákona, při čemž však jest
použíti té trestní sazby, která
jest mírnější.
Působnost, která přísluší
podle §§ 29, 34, 32 a 44 ministru, po případě
ministerstvu financí, se vykonává na Slovensku
po dohodě s pověřencem, po případě
s pověřenectvem financí.
Kde se v zákonných ustanoveních uvádějí
ustanovení zákona č. 7/1924 Sb., vládního
nařízení č. 155/1939 Sb. nebo předpisů
je měnících a doplňujících,
jest jimi rozuměti obdobná ustanovení tohoto
zákona.
(1) Devisoví tuzemci, kteří jsou v den vyhlášení
tohoto zákona vlastníky hodnot, podrobených
odvodové povinnosti podle § 8 nebo ohlašovací
povinnosti podle § 9, jsou povinni tyto hodnoty odvésti,
po případě ohlásiti do 30 dnů
po vyhlášení tohoto zákona. O této
odvodové a ohlašovací povinnosti platí
ustanovení §§ 8 a 9.
(2) Národní banka stanoví, které hodnoty
netřeba jí podle odstavce 1 odváděti
nebo ohlásiti.
(3) Kdo splní povinnost podle odstavce 1, nebude trestán
za devisové trestné činy, jichž se před
vyhlášením tohoto zákona co do odvedených,
po případě co do ohlášených
hodnot dopustil.
Účinnosti, po případě použivatelnosti
pozbývají:
a) zákon ze dne 14. prosince 1923, č. 7 Sb. z roku
1924, o ochraně československé měny
a oběhu zákonných platidel, se změnami
a doplňky obsaženými v zákonech ze dne
15. července 1932, č. 121 Sb., ze dne 19. června
1934, č. 113 Sb. a ze dne 27. června 1936, č.
183 Sb., jakož i v opatření Stálého
výboru ze dne 19. září 1938, č.
178 Sb.,
b) opatření Stálého výboru
ze dne 16. listopadu 1938, č. 287 Sb., kterým se
obmezují právní jednání s některými
majetkovými hodnotami,
c) vládní nařízení ze dne 29.
února 1924, č. 46 Sb., vládní nařízení
ze dne 2. října 1931, č. 152 Sb., vládní
nařízení (V) ze dne 16. října
1931, č. 159 Sb., vládní nařízení
(VI) ze dne 2. prosince 1931, č. 179 Sb., vládní
nařízení (VII) ze dne 18. ledna 1932, č.
7 Sb., vládní nařízení (VIII)
ze dne 11. února 1932, č. 24 Sb., vládní
nařízení (IX) ze dne 15. července
1932, č. 132 Sb., vládní nařízení
(X) ze dne 28. července 1932, č. 132 Sb., vládní
nařízení (XI) ze dne 30. března 1933,
č. 55 Sb., vládní nařízení
(XIII) ze dne 10. září 1934, č. 202
Sb., vládní nařízení (XIV)
ze dne 12. října 1934, č. 218 Sb., vládní
nařízení (XV) ze dne 7. prosince 1934, č.
242 Sb.; vládní nařízení (XVI)
ze dne 6. prosince 1935, č. 225 Sb., vládní
nařízení (XVII) ze dne 8. května 1936,
č. 122 Sb., vládní nařízení
(XVIII) ze dne 15. května 1936, č. 135 Sb., vládní
nařízení (XIX) ze dne 11. listopadu 1936,
č. 278 Sb., vládní nařízení
(XX) ze dne 18. června 1937, č. 113 Sb., vládní
nařízení (XXI) ze dne 25. září
1938, č. 189 Sb., vládní nařízení
(XXII) ze dne 25. září 1938, č. 190
Sb., vládní nařízení (XXIII)
ze dne 25. října 1938, č. 247 Sb. a vládní
nařízení (XXIV) ze dne 16. února 1939,
č. 36 Sb. I.,
d) vyhláška ministra financí (98) ze dne 19.
května 1938, č. 102 Sb., vyhláška ministra
financí ze dne 22. listopadu 1938, č. 305 Sb., a
vyhláška ministra financí (112) ze dne 17.
února 1939, č. 37 Sb. I.,
e) vládní nařízení ze dne 23.
června 1939, č. 155 Sb., kterým se vydává
devisový řád, vládní nařízení
ze dne 4. července 1939, č. 156 Sb., o soupisu,
povinné nabídce a odvodu cizozemských platidel,
drahých kovů, cenných papírů
a pohledávek proti cizině, vládní
nařízení ze dne 29. listopadu 1939, č.
290 Sb., o devisové amnestii, vládní nařízení
ze dne 21. prosince 1939, č. 12 Sb. z r. 1940, vládní
nařízení (II) ze dne 8. února 1940,
č. 78 Sb., vládní nařízení
(III) ze dne 11. dubna 1940, č. 180 Sb., vládní
nařízení (IV) ze dne 12. září
1940, č. 323 Sb., vládní nařízení
(V) ze dne 26. září 1940, č. 324 Sb.,
vládní nařízení (VI) ze dne
19. prosince 1940, č. 446 Sb., vládní nařízení
(VII) ze dne 27. března 1941, č. 116 Sb., vládní
nařízení ze dne 4. prosince 1941, č.
17 Sb. z r. 1942, o odvodu některých zlatých
mincí a medailí,
f) vládne nariadenie zo dňa 14. marca 1939,, č.
3 Sl. z., o devizových predpisoch, vládne nariadenie
zo dňa 4. apríla 1939, č. 48 Sl. z., o povinnom
postupe vývozných pohľadávok, vládne
nariadenie zo dňa 24. apríla, 1939, č. 76
Sl. z., o ochrane slovenskej meny a o obehu zákonných
platidiel, vládne nariadenie zo dňa 17. mája
1939, č. 102 Sl. z., o doplnení devizových
predpisov, vládne nariadenie zo dňa 1. septembra
1939, č. 210 Sl. z., o zabezpečení povinného
súpisu a odvodu cudzozemských platidiel, drahých
kovov a cenných papierov v pancierových schránkach
alebo v iných uzavretých úschovách
a o ochrane obehu zákonných platidiel, a vládne
nariadenie zo dňa 20. septembra 1939, č. 252 Sl.
z., o úprave obchodu s drahými kovmi, nariadenie
s mocou zákona zo dňa 12. júna 1940, č.
152 Sl. z., o povinnom vyrovnávaní záväzkov
voči cudzine, zákon zo dňa 20. decembra 1940,
č. 331 Sl. z., ktorým sa predlžuje platnosť
niektorých právnych predpisov o ochrane slovenskej
meny a obehu zákonných platidiel, vládne
nariadenie zo dňa 6. novembra 1943, č. 145 Sl. z.,
o skladaní 5% z hodnoty exportnej valuty, vyhláška
ministra financií zo dňa 16. marca 1939, č.
20 Sb. z., ktorou sa prevádza vládne nariadenie
zo dňa 14. marca 1939, č. 3 Sl. z., o devizových
predpisoch.
Tento zákon nabývá účinnosti
dnem vyhlášení; provede jej ministr financí
v dohodě se zúčastněnými ministry.