Středa 29. října 1975

Místopředseda ČNR František Toman: Děkuji poslanci Rozhonovi. Slovo má poslankyně Hanzlová.

Poslankyně Zdena Hanzlová: Vážené soudružky a soudruzi, v přípravě na projednávání zprávy generálního prokurátora ČSR ve zdravotním a sociálním výboru ČNR jsme soustředili pozornost na několik otázek, pro jejichž posouzení, získání poznatků a zkušeností jsme provedli poslanecké průzkumy. Šlo především o zjištění skutečností, majících vliv na trestnou činnost páchanou pod vlivem alkoholu, na trestné činy zanedbání povinné výživy, na trestné činy ublížení na zdraví, výtržnictví, vandalismus a příživnictví, včetně prostituce, na závady v hospodaření s byty se zřetelem na přidělování bytů mladým manželům a na závady při vytváření podmínek pro bezpečnou a zdravotně nezávadnou práci.

Nepovažuji za nutné uvádět zde všechny poznatky, získané z poslaneckých průzkumů k jednotlivým oblastem, které jsem v úvodu vyjmenovala a v nichž dochází k trestné činnosti. To proto, že diskusní příspěvek by byl jednak příliš dlouhý a také z toho důvodu, že poznatky jsme zakotvili do usnesení, které na zasedání výboru bylo přijato. Uvedu jen, že jsme v něm apelovali na všechny zdravotnické pracovníky, aby při své práci nezůstávali nevšímaví, nebo dokonce lhostejní k zjištěním, která mohou přispět k objasňování trestné činnosti, týkající se ublížení na zdraví. Myslíme, že v tom zdravotničtí pracovníci mohou také pomoci. Je to konečně i jejich povinnost.

Dovolte mi proto, abych se omezila jen na závěry, k nimž jsme dospěli pokud se týká trestných činů páchaných pod vlivem alkoholu a zanedbání povinné výživy. Chci jenom podotknout, že jsme k těmto problematikám již v minulosti přijali opatření a při dnešní příležitosti máme možnost posoudit jejich účinnost.

Naše poslanecké průzkumy prokázaly, v souladu se zprávou generálního prokurátora ČSR, že zatímco ve vývoji kriminality za rok 1974 se projevuje určitá stagnace, ve vývoji trestné činnosti, páchané pod vlivem alkoholu, se neprojevila podstatnější změna a stále činí zhruba 30 % z celkové trestné činnosti. Vycházíme-li z této skutečnosti, ukazuje se, že trestná činnost pod vlivem alkoholu zůstává vážným celospolečenským problémem. Kromě toho za povšimnutí stojí, že se jí dopouštějí ve značné míře právě mladí lidé ve věku mezi 18 - 30 lety.

Myslíme si proto, že snahou a cílem všech by mělo být naplnění usnesení předsednictva ÚV KSČ z roku 1973 o ochraně společnosti před alkoholismem, jmenovitě na pracovištích. Jsou poznatky o tom, že realizace tohoto usnesení není plně zajištěna. Zdravotní a sociální výbor ČNR pokládá proto za nezbytné, aby všechny ústřední orgány, všechny společenské organizace Národní fronty v úzké součinnosti s masovými sdělovacími prostředky zesílily boj proti alkoholismu.

Za jeden z důležitých předpokladů ke zlepšení účinnosti boje proti alkoholismu pokládá výbor novelizaci zákona č. 120/1962 Sb., o boji proti alkoholismu. S uspokojením a v návaznosti na dřívější doporučení našeho výboru můžeme konstatovat, že návrh zásad novelizace byl již vládou ČSR projednán. Dále pak i to, že připomínky a poznatky, k nimž výbor došel po mnohaleté a opakované kontrole působení tohoto zákona v praxi, byly do návrhu zásad zapracovány. Jde např. o rozšíření zákona o boj proti všem formám toxikománií, o otázky řízení a koordinace tohoto boje apod. Poněvadž jde o vládní návrh zásad zákona ČNR, budeme mít možnost v blízké době tento návrh posoudit a projednat v orgánech České národní rady.

Pokud jde o druhou problematiku, k níž chci hovořit, musím hned v úvodu uvést, že jsme zjistili, že nadále přetrvávají nedostatky v agendě vymáhání výživného při zanedbání povinné výživy vůči nezletilým dětem se strany jednoho z rodičů. O této otázce hovořila loni na plénu soudružka poslankyně Beránková z našeho výboru. Tehdy adresovala konkrétní návrh ministru vnitra ČSR, který byl opřen nejen o zkušenosti poslanců, ale byl i oficiálním námětem Českého svazu žen: aby totiž notorickým neplatičům, u nichž opakovaně dochází k soudnímu vymáhání výživného, byla tato povinnost zapsána do občanského průkazu.

Soudruh ministr nám obsáhle odpověděl a snesl řadu argumentů proti tomuto návrhu. Jsme si plně vědomi toho a také to stále uvádíme, že v naší společnosti významné místo přísluší výchově občanů. Jsou však takoví, a není jich málo, na které toto působení a vysvětlování neplatí, a společnost pak musí vynakládat nemalé úsilí a mnoho prostředků a sil na to, aby tito spoluobčané plnili své povinnosti. A kdo tím trpí? Stovky a nebojím se říci, že tisíce dětí, kterým neodpovědný rodič nepřispívá na výživu.

V zájmu těchto dětí je podle našeho názoru správnější ukázat na takového neodpovědného rodiče navrženým způsobem, než nechat strádat děti a toho rodiče, u něhož jsou děti v péči. A víme přece všichni, že je to většinou matka, pro kterou není vždy snadné v plném rozsahu zabezpečit dítě. Proto znovu opakuji návrh z loňského roku a prosím ministra vnitra ČSR, aby spolu s federálním ministrem vnitra znovu tento návrh zvážili.

Soudružky a soudruzi poslanci, věřím, že naplňování našich doporučení by zcela určitě přispělo k postupnému zlepšování v oblastech, o nichž jsem ve svém diskusním příspěvku hovořila. Děkuji. /Potlesk./

Místopředseda ČNR František Toman: Děkuji poslankyni Hanzlové. Hovoří poslanec Janda, připraví se poslanec Tešnar.

Poslanec Bohuslav Janda: Soudružky poslankyně, soudruzi poslanci, vážení hosté!. Otázky dodržování socialistické zákonnosti, které dnes na plénu České národní rady projednáváme, se zabývají širokým okruhem problémů. V popředí našeho jednání je ochrana socialistického vlastnictví a harmonické soužití našich občanů v rámci daných legislativních norem. O těchto věcech bylo hovořeno ve vystoupeních generálního prokurátora ČSR, zpravodaje, předsedy Nejvyššího soudu ČSR i v řadě vystoupení poslanců.

I když možná poněkud přesáhnu rámec diskutovaných otázek, chtěl bych říci několik poznatků z oblasti ochrany zdraví a bezpečnosti práce a hovořit o ochraně před požáry v lesním a vodním hospodářstvím a v zemědělství tak, jak jsme je v přípravě a při jednání výboru ČNR pro zemědělství a výživu zaregistrovali.

Již několik let můžeme s potěšením konstatovat, že v lesním hospodářství, v zemědělství i v potravinářském průmyslu počet úrazů klesá. Proto, abychom dále podpořili tento příznivý trend, provedli jsme si menší rozbor jejich charakteru a příčin. Přitom se ukázalo, že při celkovém poklesu počtu úrazů, jmenovitě smrtelných, to plně neplatí pro těžké úrazy. Když jsme si položili otázku, proč tomu tak je, ukázalo se několik příčin.

Zemědělství i lesní hospodářství jsou v posledních letech vybavovány moderní výkonnou technikou, jako jsou silné traktory, nakladače, samohybné sklízecí stroje, dopravní prostředky, motorové pily atd. U nich každé nesprávné použití, neopatrnost a zanedbání zásad bezpečnosti práce má mnohem větší následky. Dříve se mohl pracovník píchnout vidlemi, seknout kosou nebo sekyrou. Dnes však nakladač nebo motorová pila apod. může při neopatrném zacházení způsobit mnohem větší a těžší úraz.

Proto bude nutné, aby stále důrazněji byli pracující poučováni o nebezpečí při neopatrném zacházení. V lesích se musí rychleji provádět koncentrace pracovníků a jejich proškolení. Pro zemědělství by se měla vyřešit mechanizace pro svažité pozemky, zejména horský traktor a horský obilní kombajn.

Vážným problémem v této oblasti je nedostatek ochranných obleků, obuvi apod. Tak například resort lesního a vodního hospodářství na potvrzenou objednávku 21 400 párů pracovní obuvi do 25. září 1975 jich dostal 6820 párů, to je ani ne třetina za tři čtvrti roku.  

Vážené soudružky a soudruzi, letošní suché počasí v letním období nejen negativně ovlivnilo výnosy zemědělských plodin, zejména obilí, ale také vytvořilo podmínky pro častější vznik požárů. Víme všichni dobře, že suché obilí, dřevo atd. lehce vzplane, zatímco s navlhlým topivem máme dost problémů, aby vůbec hořelo.

Tento stav byl tedy v letním období u nás i v celé Evropě. To se také projevilo v četnosti požárů, zejména v zemědělství. V letošních žních vzniklo 251 požárů a škoda jimi způsobená činila 5,122 mil. Kčs. V loňském roce za stejné období bylo pouze 92 požárů a škoda 1,5 mil. Kčs.

Právě tento velký rozdíl v počtu a škodách byl důvodem, proč jsme se jimi podrobněji zabývali.

Nejčastější příčinou požárů jsou jiskry z lokomotiv. Podle informací, které jsme získali, uvažovalo se o zrušení parních lokomotiv koncem minulého roku, ale současná možnost obměny posunula tento termín až na rok 1980. Přitom jsou parní lokomotivy soustředěny do určitých oblastí. Myslím, že bude nutno jejich rozmístění prověřit a případně je přesunout mimo základní obilnářské oblasti.

Dále vznikaly požáry v důsledku technických závad, elektrických zkratů, při vniknutí cizích předmětů do stroje atd. Proto jsme se zabývali péčí řídících pracovníků o protipožární ochranu. Mohli jsme konstatovat, že na všech úrovních od centra až po okresy se žňové komise řídící postup prací vážně a pravidelně zabývaly těmito otázkami a reagovaly na připomínky a náměty pracovníků protipožární ochrany.

Pro vaši informaci bych chtěl uvést, že v NSR, Francii i dalších zemích při letošním suchu bylo mnohem více požárů než u nás. Konkrétně to ukazuje příklad lesního požáru v Dolním Sasku, který trval od 8. do 16. srpna t. r. Při něm bylo zasaženo 100 km lesa a dosud vyčíslená škoda je odhadována na 70 miliónů západoněmeckých marek. Zásahu se zúčastnilo 13 tisíc příslušníků jednotek ministerstva vnitra a armády. Během požáru bylo evakuováno 6 vesnic, tj. asi 2000 obyvatel. Časopis Stern v komentáři dává vinu ministerstvu vnitra Dolního Saska za nekoordinaci zásahu, nedostatečná opatření při zajišťování požáru a proti jeho rozšíření. Také ho viní z nedostatečné přípravy a výcviku protipožárních jednotek.  

Přes toto zjištění však nemůžeme přehlédnout počet letošních požárů a škody jimi způsobené. Proto bude nutné, aby se příslušné orgány rozborem příčin i systémem ochrany znovu zabývaly a vyvodily z nich pro další období potřebné závěry. Tak je velmi zastaralá technika u dobrovolných požárních sborů. Myslím, že bude nutné vyžádat si o tom informaci.

Při projednávání bezpečnosti práce a ochrany zdraví a protipožární ochrany jsme také zjistili, že u pracovníků, kteří tyto funkce, zejména v podnicích a na závodech vykonávají, dochází k vysoké kumulaci funkcí. Je to dáno tím, že odměny za tyto funkce jsou nízké a náplň jejich práce není plně doceňována. Tím jsou i objektivně vytvářeny podmínky pro neplnění úkolů, i když i zde nemůžeme přehlédnout vliv subjektivního činitele. Zejména zkušenosti z požárů v průmyslu z poslední doby ukazují, že mnoho různorodých funí u těchto pracovníků vede k zanedbávání potřebných opatření, ke snižování odpovědnosti a náročnosti v jejich práci.

Myslím, že by se tyto věci měly ve vládě a v příslušných ministerstvech znovu zvážit.

Pokládal jsem za nutné na otázky ochrany zdraví a protipožární ochrany upozornit při dnešním jednání pléna, neboť nutnost jejich řešení vyplývá jak z našich poznatků ve volebních obvodech, tak i z rozboru celostátně shromážděných údajů. Děkuji za pozornost. /Potlesk./

Místopředseda ČNR František Toman: Děkuji poslanci Jandovi. Jako poslední promluví poslanec Tešnar.

Poslanec Sláva Tešnar: Vážené soudružky, soudruzi poslanci, vážení hosté! Z jednání výboru ČNR pro obchod a dopravu vyplynulo, že dodržování socialistické zákonnosti v oblasti vnitřního obchodu není stále ještě na žádoucí úrovni.

I přes všechnu politickou a organizátorskou práci prováděnou v tomto směru ministerstvem obchodu ČSR a ČSSD, dochází k porušování hospodářské kázně, ke škodám v socialistické ekonomice, což se v nemalé míře projevuje v zásobování na vnitřním trhu.

Objektivní příčiny poškozování a znehodnocování zboží v socialistickém vlastnictví tkví převážně v nízké úrovni skladové hospodářství a obalové techniky. Této problematice bude nutné věnovat v dalším období velkou pozornost, a to jak se strany ministerstva obchodu ČSR, tak se strany příslušných odpovědných orgánů.

Jedním z nejčastějších jevů poškozování socialistického vlastnictví ve státním a družstevním obchodě je výskyt tzv. mank. I když celková hodnota schodků vyjadřovaná v procentech v porovnání k maloobchodnímu obratu představuje zdánlivě nízké ztráty, a to ve státním obchodě 0,04 % a v družstevním obchodě 0,11 %, pak v absolutních částkách vyjádřených v korunách to činí 31 mil. Kčs ve státním obchodě a 49 mil. Kčs v družstevním obchodě. Tyto absolutní částky jsou snižovány splátkami, a to např. v roce 1974 v resortu spotřebních družstev bylo uhrazeno ze 49 mil. Kčs celkem 42 mil. Kčs; přesto rozdíl 7 mil. Kčs představuje konkrétní ztráty v družstevních organizacích.

Zde bude i nadále nutné, aby obchodní organizace věnovaly pozornost jednotlivým případům a příčinám vzniku mank a takto preventivně předcházely jejich vzniku.

Účinnou prevencí proti vzniku mank jsou prováděné inventarizace, které jsou důležitým nástrojem řídící a organizátorské práce a nástrojem kontroly k ochraně majetku v socialistickém vlastnictví. Je nutné, aby inventarizace byly prováděny dle stanoveného plánu a tento plán byl taktéž dodržován; provádět inventarizace v přiměřeně kratší době, dodržovat utajování plánu inventarizací apod. Toto jsou jen některé úkoly z kontrolní činnosti, jak dále zkvalitňovat činnost v obchodě na úseku ochrany socialistického majetku.

Konkrétní poznatky nasvědčují tomu, že největší problém výskytu mank se vykazuje v místech, kde je citelný nedostatek pracovních sil, zejména v obchodě školených, jak je tomu např. v hlavním městě Praze apod. Zde dochází k tomu, že obchodní organizace pod tlakem nepříznivé situace nerespektují vždy platné zásady kádrové práce při výběru uchazečů na funkce vedoucích prodejen, zejména opomíjejí kvalifikaci a morální kritéria, případně tyto okolnosti nadhodnocují u lidí trestaných pro majetkové delikty apod.  

Další z problémů dodržování socialistické zákonnosti na úseku obchodu je vlastní poctivost prodeje. Důležitým činitelem na úseku kontroly poctivosti prodeje je Česká obchodní inspekce, která kontroluje asi jednu třetinu prodeje a provozoven všech obchodních systémů. Z jejich zjištění vyplývá, že počet předražovaných nákupů i výše předražování jsou stále neuspokojivé a problém poctivosti prodavačů vůči spotřebitelům je stále otevřený. Máme za to, že je třeba rázně skoncovat s těmi jedinci v prodejnách potravinářského a průmyslového zboží, stavebnin a zejména v závodech veřejného stravování, kteří zneužívají svého postavení k šizení spotřebitelů a k vlastnímu neoprávněnému obohacování.

Pro zlepšení stavu musíme zaktivizovat samotnou spotřebitelskou veřejnost k uplatnění všech práv spotřebitelů vůči prodávajícím, zaktivizovat dobrovolné kontrolní aktivy, jako jsou spotřebitelské rady řízené národními výbory a dohlížecí výbory spotřebních družstev. Samotné obchodní organizace musí rozvíjet socialistické soutěžení o získání titulu vzorná prodejna, provozovna apod. V neposlední řadě však bude záležet na zkvalitnění samotné řídící a organizátorské práce a zvýšení kontrolní činnosti v obchodních organizacích, což povede v dohledné době k dosažení příznivějšího obratu na úseku dodržování socialistické zákonnosti v socialistickém i družstevním obchodě.

Soudružky a soudruzi, trestná činnost v oblasti silniční dopravy je odrazem v počtu dopravních nehod. Přesto, že počet dopravních nehod roste pomaleji než počet motorových vozidel a intenzita silničního provozu i následky nehod na zdraví a životech vykazují již od roku 1970 trvalý pokles, dochází na silnicích v ČSR v průměru každou devátou minutu k dopravní nehodě, v každé osmnácté minutě je někdo z účastníků silničního provozu těžce či lehce zraněn a za 7 hodin přijde někdo o život. Více než za 1 milion Kčs se odhadují hmotné škody způsobené v silniční dopravě za pouhý jeden den.

Výše ztrát z usmrcení a zranění při dopravních nehodách přináší stále ještě společnosti nedozírné morální i národohospodářské ztráty. Celková výše ztrát plynoucí z usmrcení a zranění všech osob při dopravních nehodách činila např. v roce 1974 přes 4,2 mld Kčs.

Proto kladně hodnotíme soubor opatření ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu na období 1976 až 1980, které schválila vláda ČSR svým usnesením č. 152, které vychází především z analýzy dosavadního plnění úkolů obsažených v usnesení vlády ČSR č. 238/1971. Při jeho sestavení bylo přihlédnuto ke koncepci vědeckovýzkumné práce v oblasti bezpečnosti silničního provozu, k závěrům různých symposií s dopravně bezpečnostní tématikou atp. Soubor opatření vychází dále ze zkušeností ostatních zemí socialistického tábora. V následujícím pětiletém období bude třeba dále rozvíjet a prohlubovat všechny kladné výsledky dosažené již při zvyšování bezpečnosti silničního provozu. Přiměřenou pozornost bude nutné opět věnovat hlavním faktorům ovlivňujícím dopravní nehodovost - lidskému činiteli, vozidlu a silnici. Je třeba učinit vše pro splnění vytyčených úkolů, aby se další rozvoj motorismu nestal pro náš stát v příštích letech brzdou, která by neúnosně zhoršovala životní prostředí a ještě více ohrožovala zdraví a životy lidí. /Potlesk./

/Řízení schůze převzal předseda ČNR Evžen Erban./

Předseda ČNR Evžen Erban: Děkuji. Pořadí přihlášených řečníků je vyčerpáno. O slovo se přihlásil dr. Krupauer. Prosím, aby se ujal slova.

Generální prokurátor ČSR dr. Jaroslav Krupauer: Vážené soudružky a soudruzi poslanci, průběh a obsah diskuse ke zprávě o stavu socialistické zákonnosti v ČSR mi velmi usnadňuje zaujetí stanoviska. Při rozsahu a podnětnosti vaše diskuse vyjádřila naprostý souhlas s přístupem k projednávané problematice, jak byla obsažena ve zprávě i v předloženém návrhu usnesení. Rád bych zdůraznil, že všechny diskusní příspěvky, ať se týkaly kterékoli z těchto velmi ožehavých a náročných problémů, ať šlo o ochranu ekonomiky, ochranu mládeže před protispolečenskými vlivy, o oslabení negativních vlivů alkoholismu, o prohloubení působnosti veřejnosti na předcházení protispolečenské činnosti, všechny tyto diskusní příspěvky byly neseny vědomím vysoké společenské odpovědnosti za odstraňování nedostatků, které ve svých důsledcích vedou k porušování zákonnosti.

Domnívám se, že tato diskuse ve svém souhrnu je názorným příkladem toho, že se prosadilo plně vědomí, že zákonnost je záležitostí celé společnosti, že porušování zákonnosti je třeba předcházet v souvislosti s řešením pozitivních úkolů socialistické výstavby a že zákroky represívních orgánů jsou v socialistické společnosti záležitostí druhořadou, nadále sice nezbytnou, ale pouze doplňující, nikoli rozhodující.

Chtěl bych vás, soudružky a soudruzi poslanci, ujistit, že všechny náměty, které vzešly z diskuse, jak na dnešním plénu, tak i ve výborech ČNR, budou plně využity pro naši práci a že je rozpracujeme tak, abychom z nich mohli vycházet.

Domnívám se, že budu moci v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku informovat ústavně právní výbor ČNR o opatřeních k realizaci námětů, které z vaší diskuse vzešly. Chtěl bych vás ujistit, že naše pozornost těmto otázkám nekončí s dnešním projednáním zprávy, že ve všech krajích republiky budou v průběhu listopadu projednány závěry na pracovních poradách za účasti vedoucích pracovníků prokuratury a dalších zúčastněných resortů tak, aby usnesení k tomuto bodu vašeho jednání se stalo směrnicí pro další činnost prokuratury v ČSR.

Velmi bych uvítal, kdybychom na těchto jednáních v krajích mohli počítat s účastí poslanců ČNR.

Vážené soudružky a soudruzi, dovolte, abych vám poděkoval za váš aktivní přístup a pozornost této náročné problematice, za ocenění dosažených výsledků, které nás utvrzují v přesvědčení, že nastoupený směr naší práce je správný a že je třeba v těchto opatřeních, ke kterým jsme přistoupili, dále pokračovat. Jsme si vědomi toho, že přes pozitivní výsledky není zatím žádný důvod k sebeuspokojení, k ochabnutí pozornosti a že nastoupené úsilí v tomto směru je třeba dále rozvíjet. Chceme společně s vámi mezi všemi našimi občany prosadit vědomí politického obsahu dodržování socialistické zákonnosti, spočívající v tom, že pro všechny občany našeho státu bez rozdílu platí povinnost dodržovat právní předpisy a všem občanům bez rozdílu je zaručena ochrana před neoprávněnými zásahy do jejich zákonných práv. Vědomí těchto jistot otevírá u nás širokou cestu k dalšímu upevňování socialistického státu, k dalšímu rozvoji socialistické demokracie. Děkuji za pozornost. /Potlesk./

Předseda ČNR Evžen Erban: Děkuji generálnímu prokurátorovi ČSR dr. Krupauerovi za jeho odpovědi náměty vznesené v rozpravě a za zaujetí stanoviska. Hlásí se ještě někdo o slovo? /Nikdo se nehlásí./ Rozprava je tedy skončena.

Uděluji nyní závěrečné slovo předsedovi návrhové komise a společnému zpravodaji místopředsedovi ČNR dr. Vladimíru Ambruzovi, aby sdělil konečný návrh usnesení.

Místopředseda ČNR dr. Vladimír Ambruz: Vážené soudružky a soudruzi, dovolte, abych vám předložil z pověření návrhové komise návrh na usnesení ke zprávě generálního prokurátora ČSR o stavu socialistické zákonnosti v České socialistické republice. Vystoupení poslanců i jednání ve výborech potvrdila, že zpráva odpovídá objektivnímu stavu, zkušenostem a poznatkům poslanců a že i návrh na usnesení vyjadřuje hlavní aspekty této problematiky a úkoly, které je třeba řešit. Chtěl bych konstatovat, že přijetí usnesení je vlastně základní krok k dobré práci. Nejvíce však bude záležet na realizačních opatřeních, co bude následovat po přijetí usnesení, jaká bude aktivita příslušných orgánů i našich poslanců.

Chtěl bych vyslovit přesvědčení, že zkvalitnění masově politické práce, zlepšení řídící a organizátorské práce odpovědných orgánů a organizací, posílení odpovědnosti v duchu listopadového a červencového pléna ÚV strany bude znamenat další přínos k omezení kriminality a k upevnění socialistické zákonnosti vůbec.

Předseda ČNR Evžen Erban: Děkuji. Jsou nějaké připomínky k návrhu usnesení? /Nikdo se nehlásí./ Nejsou. Můžeme tedy přistoupit k hlasování. Kdo souhlasí s návrhem usnesení ke zprávě generálního prokurátora ČSR o stavu socialistické zákonnosti v České socialistické republice, jak byl doporučen návrhovou komisí, nechť zvedne ruku. /Hlasuje se./

Je někdo proti? Nikdo.

Zdržel se někdo hlasování? Nikdo.

Děkuji. Tím Česká národní rada jednomyslně schválila usnesení k projednané zprávě generálního prokurátora ČSR o stavu socialistické zákonnosti v České socialistické republice.

Přistoupíme k projednávání třetího bodu pořadu, kterým je

III

Zpráva ústavně právního výboru ČNR k vládnímu návrhu zákona České národní rady o advokacii

Prosím zpravodajku poslankyni dr. Patejdlovou, aby přednesla zprávu.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP