Příloha 6. l
Přehled dosavadních a navrhovaných sazeb odvodu ze zisku
  |
Sazba |
|
dosud |
předběžný |
|
Všeobecná sazba pro organizace podléha- jící odvodu ze zizku |
 
70 % |
75 % |
Hornické organizace, jejichž převážnou nebo uskladnění topných plynů |
50 % |
50 % |
Organizace geologického průzkumu |
50 % |
50 % |
Organizace Vodní zdroje |
50 % |
50% |
Organizace lázní a zřídel   |
50 % a progresivní |
50 % |
Organizace stavební výroby |
50 % |
55 % |
Organizace, jejichž převážnou činností vestiční výstavbu |
 
50 % |
65 % |
Organizace automobilového opravárenství |
75 % |
70 % |
Organizace potravinářského průmyslu |
50 % |
60 % |
Mezinárodní hospodářské organizace |
60 % |
50 % |
Organizace zahraničního obchodu |
75 % |
80 % |
Organizace peněžnictví |
85 % |
85 % |
Organizace s převážně obchodní činností, zace veřejné automobilové dopravy, orga- nizace v oblasti kultury |
 
progresivní 25-75 % |
progresivní 15-70 % |
Příloha 6. 1 a
P ř e h l e d
odvodového zatížení zisku u vybraných resortů
Resort |
Bok |
Odvodoví |
zatížení zisku v % |
  |
  |   |
dosud vč. odvodu |
návrh |
rozdíl + - |
Federální ministerstvo hutníctví a těžkého |
1983 |
87,5 |
75,0 |
- 12,5 |
1984 |
86,4 |
75,0 |
- 11,4 |
|
1985 | 85, 0 | 75, 0 | - 10, 0 | |
Federální ministerství všeobecného strojíren- |
1983 |
76,0 |
75,0 |
- 1,0 |
1984 |
75,8 |
75,0 |
- 0,8 |
|
1985 |
75,3 |
75,0 |
- 0,3 |
|
Federální ministerství |
1983 |
73,5 |
75,0 |
+ 1,5 |
elektrotechnického |
1984 |
73,1 |
75,0 |
+ 1,9 |
1985 | 72,7 | 75,0 | + 2,3 | |
Průměr fed. reportů |
1983 |
79,5 |
75,0 |
- 4/5 |
  |
1984 |
78,7 |
75,0 |
- 3,7 |
  |
1985 |
77,9 |
75,0 |
- 2,9 |
Č S R |
  |   |   | |
Ministerstvo průmyslu |
1983 |
78,5 |
75,0 |
- 3,5 |
  |
1984 |
77,6 |
75,0 |
- 2,6 |
  |
1985 |
77,0 |
75,0 |
- 2,0 |
Ministerstvo zeměděl- |
1983 |
69,3 |
60,0 |
- 9,3 |
ství a výživy |
1984 |
68,5 |
60,0 |
- 8,5 |
  |
1985 |
66,3 |
60,0 |
- 8,3 |
Ministerstvo staveb- |
1983 |
68,2 |
65,1 |
- 3,1 |
nictrí |
1984 |
67,7 |
64,7 |
- 3,0 |
  |
1985 |
66,9 |
64,0 |
- 2,9 |
Průměr ČSR |
1983 |
75,6 |
71,1 |
- 4,5 |
  |
1964 |
74,7 |
71,1 |
- 3,6 |
  |
1985 |
74,1 |
71,1 |
- 3,0 |
S S R |
  |
- |
  |   |
Ministerstvo průmyslu |
1983 |
87,7 |
82,1 |
- 5,6 |
+) |
1984 |
84,4 |
81,9 |
- 2,5 |
. |
1985 |
85,0 |
78,9 |
- 6,1 |
Ministerstvo zeměděl- |
1983 |
, 76,0 |
60,0 |
- 16,0 |
  |
1985 |
71,3 |
60,0 |
- 11,3 |
Ministerstvo staveb- |
1983 |
73,7 |
59,9 |
-13,8 |
nictví |
1984 |
71,6 |
59,6 |
- 12,0 |
|
1985 |
70,6 |
59,4 |
- 11,2 |
Průměr SSR |
1983 |
83,1 |
74,3 |
- 6,8 |
|
1984 |
80,1 |
74,1 |
- 6,0 |
  |
1985 |
80,2 |
72,4 |
- 7,8 |
Souhrn se |
  |   |   |   |
federální a |
1983 |
78,2 |
73,4 |
- 4,8 |
  |
1984 |
77,4 |
73,5 |
- 3,9 |
  |
1985 |
76,9 |
73,3 |
- 3,6 |
Resortní průměr ovlivňuje V výrazně ztráta VHJ sloučena
Příloha č.. 2
Kvantifikace
sazeb odvodu ze zisku
v mil. Kčs
  |
Federální ministerstvo hutnictví a těžkého |
1983 |
1984 |
1985 |
Dosud |
Zisk |
12 016, 0 |
13 516,0 |
15 293,0 |
Odvod ze zisku |
3 225,6 |
4 583,0 |
6 282,5 |
|
Odvod z jmění |
4 715,9 |
5 055,7 |
5 409,8 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
7 941,5 |
9 638,7 |
11 692,3 |
|
Zisk k použití v resortu |
4 074,5 |
3 877,3 |
3 600,7 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
75 % |
75 % |
75 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
9 012,0 |
10 137,0 |
11 469,7 |
Nový zisk k použití v resortu |
3 004,0 |
3 379,0 |
3 823,3 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
- 1 070,5 |
- 496,3 |
+ 222,6 |
|
Federální ministerstvo všeobecného strojírenství |
1983 |
1984 |
1985 |
|
Dosud |
Zisk |
15 648,0 |
18 336,0 |
20 980,0 |
Odvod ze zisku |
8 753,0 |
10 360,3 |
12 055,1 |
|
Odvod s jmění |
3 143,7 |
3 535,6 |
3 758,4 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
11 896,7 |
13 895,9 |
15 813,5 |
|
Zisk k použití v resortu |
3 751,3 |
4 440,1 |
5 166,5 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
75 % |
75 % |
75 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
11 736,0 |
13 752,0 |
15 735,0 |
Nový zisk k použití v resortu |
3 912,0 |
4 584,0 |
5 245,0 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
+ 160,7 |
+ 143,0 |
+ 78,5 |
|
 Federální Ministerstvo elektrotechnického průmyslu |
1983 |
1984 |
1925 |
|
Dosud |
Zisk |
7 260,0 |
8 776,0 |
10 423,0 |
Odvod ze zisku |
4 371,6 |
5 517,6 |
6 638,2 |
|
Odvod z jmění |
844,2 |
893,6 |
939,9 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
5 215,8 |
6 411,2 |
7 578,1 |
|
Zisk k použití v resortu |
2 044,2 |
2 364,3 |
2 844,9 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
75 % |
75 % |
75 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
5 445,0 |
6 582,0 |
7 817,3 |
Nový zisk k použití v resortu |
1 815,0 |
2 194,0 |
2 605,7 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
- 229,2 |
- 170,8 |
- 239,2 |
Poznámka; Dosavadní údaje vychází z rozpočtového výhledu na 7. 5LP včetně plánovaných
úlev na odvodu ze zisku. Vypočet navrhované výše odvodu nezahrnuje však slevy
Příloha č. 2 a
Kvantifikace
sazeb odvodu ze zisku
v mil. Kčs
  |
Ministerstvo průmyslu ČSR |
1983 |
1984 |
1985 |
Dosud |
Zisk |
17 926,0 |
19 674,0 |
22 242,0 |
Odvod ze zisku |
9 482,4 |
10 590,8 |
12 630,8 |
|
Odvod z jmění |
4 507,0 |
4 673,0 |
4 849,0 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
13 989,4 |
15 263,8 |
17 112,8 |
|
Zisk k použití v resortu |
3 936,6 |
4 410,2 |
5 129,2 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
75 % |
75% |
75 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
13 444,5 |
14 755,5 |
16 681,5 |
Nový zisk k použití v resortu |
4 481,5 |
4 918,5 |
5 560,5 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
+ 544,9 |
+ 508,3 |
+ 431,3 |
Ministerstvo zemědělství |
1983 |
1984 |
1985 |
|
Dosud |
Zisk |
3 891,0 |
4 169,0 |
4 457,0 |
Odvod ze zisku |
1 319,0 |
1 426,0 |
1 358,0 |
|
Odvod z jmění |
1 377,5 |
1 442,5 |
1 507,5 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
2 696,5 |
2 868,5 |
3 045,5 |
|
Zisk k použití v resortu |
1 194,5 |
1 300,5 |
1 411,5 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
60 % |
60 % |
60 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
2 334,6 |
2 501,4 |
2 674,2 |
Nový zisk k použití v resortu |
1 556,4 |
1 667,6 |
1 762,8 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
+ 361,9 |
+ 367,1 |
+ 371,3 |
Poznámka: Dosavadní údaje vychází z rozpočtového výhledu na 7. 5LP včetně
plánovaných úlev na odvodu ze zisku. Výpočet navrhovaní výše
odvodu nezahrnuje však slevy.
Příloha č. 2 b
Kvantifikace
sazeb odvodu ze zisku
v mil. Kčs
  |
Ministerstvo stavebnictví ČSR |
1983 |
1904 |
1985 |
Dosud |
Zisk |
2 245,0 |
2 393, 0 |
2 635, 0 |
Odvod ze zisku |
957,6 |
1 021, 3 |
1 135, 4 |
|
Odvod z jmění |
475,1 |
502, 0 |
524, 4 |
|
Ostatní odvody |
12,8 |
12, 8 |
12, 8 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
1 445,5 |
1 536, 1 |
1 672, 6 |
|
Zisk k použití v resortu |
799,5 |
861, 9* |
962, 4 |
|
  |
Návrh sazby odvodu ze zisku |
55 % |
55 % |
55 % |
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
1 301,3 |
1 385, 4 |
1 515, 8 |
Nový zisk k použití v resortu |
930,9 |
999, 8 |
1 106, 4 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
+ 131,4 |
+ 137, 9 |
+ 144, 0 |
 Ministerstvo stavebnictví ČSR průmysl stavebních hmot |
1983 |
1984 |
1985 |
|
Dosud |
Zisk |
2 255,0 |
2 376,0 |
2 497,0 |
Odvod ze zisku |
999,4 |
1 040,7 |
1 076,6 |
|
Odvod z jmění |
584,9 |
618,0 |
645,6 |
|
Ostatní odvody |
39,2 |
39,2 |
39,2 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
1 623,5 |
1 697,9 |
1 761,4 |
|
Zisk k použití v resortu |
631,5 |
678,1 |
735,6 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
55 % |
65 % |
65 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
1 630,2 |
1 703,0 |
1 768,6 |
Nový zisk k použití v resortu |
585,6 |
633,8 |
689,2 |
|
Rozdíl v použiti zisku v resortu |
- 45,9 |
- 44,3 |
- 46,4 |
Poznámka: Dosavadní údaje vychází z rozpočtového výhledu na 7. 5LP včetně
plánovaných úlev na odvodu ze zisku. Výpočet navrhované výše
odvodu nezahrnuje však slevy.
Příloha č. 2 c
Kvantifikace
sazeb odvodu ze zisku
v mil. Kčs
 Ministerstvo průmyslu SSR |
1933 |
1984 |
1985 |
|
Dosud |
Zisk |
5 276,1 |
6 007,1 |
7 107,5 |
Odvod ze zisku |
2 125,9 |
2 706,8 |
3 537,6 |
|
Odvod z jmění |
2 298,0 |
2 361,0 |
2 502,0 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
4 423,9 |
5 067,8 |
6 039,6 |
|
Zisk k použití v resortu |
852,2 |
939,3 |
1 067,9 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
75 % |
75 % |
75 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
4 330,2 |
4 923,1 |
5 611,2 |
Nový zisk k použití v resortu |
945,9 |
1 084,0 |
1 496,3 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
93,7 |
+ 144,7 |
423,4 |
Ministerstvo zemědělství |
1983 |
1984 |
1985 |
|
Dosud |
Zisk |
1 289,0 |
1 447,0 |
1 614,0 |
Odvod ze zisku |
394,6 |
450,0 |
500,0 |
|
Odvod z jmění |
585,0 |
615,0 |
650,0 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
979,6 |
1 065,0 |
1 150,0 |
|
Zisk k použití v resortu |
309,4 |
382,0 |
464,0 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
60 % |
60 % |
60 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
773,4 |
868,2 |
968,4 |
Nový zisk k použití v resortu |
515,6 |
578,8 |
645,6 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
+206,2 |
+ 196,8 |
+ 181,6 |
Poznámka: Dosavadní údaje vychází z rozpočtového výhledu na 7. 5LP včetně
plánovaných úlev na odvodu ze zisku. Výpočet navrhovaná výše
nezahrnuje však slevy.
Příloha č. 2 d
Kvantifikace
sazeb odvodu ze zisku
v mil. Kčs
 Ministerstvo stavebnictví SSR
stavební výroba |
1983 |
1984 |
1985 |
|
Dosud |
Zisk |
806,0 |
999,0 |
1 149,0 |
Odvod ze zisku |
396,0 |
492,0 |
567,0 |
|
Odvod z jmění |
175,0 |
192,0 |
212,0 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
571,0 |
684,0 |
779,0 |
|
Zisk k použití v resortu |
235,0 |
315,0 |
370,0 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
55 % |
55 % |
55 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
443,3 |
549,5 |
632,0 |
Nový zisk k použití v resortu |
362,7 |
449,5 |
517,0 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
+ 127,7 |
+ 134,5 |
+ 147,0 |
Ministerstvo stavebnictví SSR |
1983 |
1984 |
1985 |
|
Dosud |
Zisk |
778,0 |
841,0 |
910,0 |
Odvod ze zisku |
311,0 |
336,0 |
364,0 |
|
Odvod z jmění |
285,0 |
298,0 |
310,0 |
|
Odvody do státního rozpočtu |
595,0 |
634,0 |
674,0 |
|
Zisk k použití v resortu |
182,0 |
207,0 |
236,0 |
|
 Návrh sazby odvodu ze zisku |
65 % |
65 % |
65 % |
|
Návrh |
Odvod ze zisku dle nové sazby |
505,7 |
546,6 |
591,5 |
Nový zisk k použití v resortu |
272,3 |
294,4 |
318,5 |
|
Rozdíl v použití zisku v resortu |
+ 90,3 |
+ 87,4 |
+ 82,5 |
Poznámka: Dosavadní údaje vychází z. rozpočtového výhledu na 7. 5LP
včetně plánovaných úlev na odvodu ze zisku. Výpočet na-
vrhované výše odvodu nezahrnuje však slevy.