Federální shromáždění
Československé socialistické republiky se
usneslo na tomto zákoně:
| (1) Celkové příjmy státního rozpočtu federace se stanoví částkou | 208 604 700 000 Kčs. |
| Celkové výdaje státního rozpočtu federace se stanoví částkou | 208 604 700 000 Kčs. |
| Celkový přehled státního rozpočtu československé federace je uveden v příloze. | |
| (2) Z celkových výdajů státního rozpočtu federace činí: | |
| A. Účelové dotace do státních rozpočtů republik | |
| - České socialistické republice | 38 088 116 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 26 642 678 000 Kčs |
| z toho: | |
| I. dotace a subvence na vybrané investiční akce s dosahem pro celou federaci a další rozvoj republik | |
| - České socialistické republice | 9 754 400 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 7 162 100 000 Kčs |
| II. dotace na vybrané neinvestiční akce | |
| - České socialistické republice | 28 333 716 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 19 480 578 000 Kčs |
| v tom: | |
| a) dotace na družstevní bytovou výstavbu | |
| - České socialistické republice | 2 712 000 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 2 350 000 000 Kčs |
| b) dotace na individuální bytovou výstavbu | |
| - České socialistické republice | 750 000 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 450 000 000 Kčs |
| c) dotace na modernizaci bytového fondu | |
| - České socialistické republice | 691 000 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 56 000 000 Kčs |
| d) dotace na státní programy technického rozvoje | |
| - České socialistické republice | 399 600 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 213 000 000 Kčs |
| e) vybrané druhy cenových dotací a intervencí | |
| - České socialistické republice | 10 627 800 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 9 120 000 000 Kčs |
| f) dotace na ekonomické nástroje | |
| v zahraničním obchodě | |
| - České socialistické republice | 11 987 000 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 6 830 300 000 Kčs |
| g) dotace na potřeby branné povahy včetně výzkumných a vývojových úkolů | |
| - České socialistické republice | 863 429 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 426 278 000 Kčs |
| h) dotace na odbornou přípravu zahraničních občanů dočasně zaměstnaných v čs.organizacích | |
| - České socialistické republice | 302 887 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 35 000 000 Kčs. |
| B. Globální dotace | |
| - České socialistické republice | 39 271 884 000 Kčs |
| - Slovenské socialistické republice | 29 607 322 000 Kčs. |
Vláda Československé socialistické
republiky nebo na základě jejího zmocnění
ministr financí může upravit závazné
úkoly a limity státního rozpočtu federace,
zejména v souladu se změnami státního
plánu, změnami cenovými, organizačními,
s úpravami ekonomických nástrojů v
zahraničním obchodě a při uvolňování
prostředků z vládní rozpočtové
rezervy. Těmito opatřeními nesmí být
dotčena vyrovnanost státního rozpočtu
federace.
Tento zákon nabývá účinnosti
dnem 1. ledna 1987.
| Příloha k zákonu č /1986 Sb. |
| Příjmy | (v tisících Kčs) |
| Příjmy ze socialistického hospodářství | 208 219 448 |
| z toho: | |
| z hospodářství | 189 044 280 |
| z vědy a techniky | 317 808 |
| z peněžních a technických služeb | 16 997 743 |
| ze společenských služeb a činnosti | 403 617 |
| z obrany a bezpečnosti | 1 456 000 |
| Dané od obyvatelstva a poplatky | 83 000 |
| Ostatní příjmy | 302 252 |
| Úhrnem | 208 604 700. |
| Výdaje | (v tisících Kčs) |
| Výdaje federálních organizací na hospodářství | 37 881 732 |
| vědu a techniku | 5 422 200 |
| peněžní a technické služby | 2 976 074 |
| společenské služby a činnosti pro obyvatelstva | 3 095 916 |
| obranu a bezpečnost | 23 325 479 |
| správu | 2 293 299 |
| Celkem | 74 994 700. |
| Dotace ze státního rozpočtu federace do státních rozpočtů republik celkem | 133 610 000. |
| Úhrnem | 208 604 700. |
K § 1
Návrh zákona o státním rozpočtu
československé federace se opírá o
ustanovení čl. 11 ústavního zákona
č. 143/1968 Sb., o československé federaci,
ve znění ústavního zákona č.
125/1970 Sb., a o ustanovení § 10 zákona č.
134/1970 Sb., o pravidlech státního rozpočtu
československé federace a o zásadách
hospodaření s rozpočtovými prostředky
státních rozpočtů federace a republik
(rozpočtová pravidla).
Rozpočtovým zákonem jsou stanoveny základní
finanční údaje státního rozpočtu
federace. Tyto finanční údaje vyjadřují
vedle číselných objemů i úroveň
finančních vztahů mezi státním
rozpočtem federace a státními rozpočty
republik, jak je uloženo v čl. 11 ústavního
zákona č. 143/1968 Sb., o československé
federaci.
Návrh státního rozpočtu na rok 1987
vychází ze základních cílů
ekonomického a sociálního rozvoje naší
společnosti stanovených Hlavními směry
hospodářského a sociálního
rozvoje ČSSR na léta 1986 - 1990 a výhledem
do roku 2000. Důraz je kladen především
na dosažení všeobecného obratu k intenzifikaci,
rychlejšího posílení kvalitativních
stránek výroby, vysoké účinnosti
zhodnocovacích procesů a účinnějšího
využívání výrobních fondů
a na zvýšení dynamiky tvorby hmotných
a finančních zdrojů, upevňování
hospodárnosti, technické úrovně národního
hospodářství a využití výsledků
rozvoje vědy a techniky.
Jen při splnění uvedených požadavků,
které se odrážejí v návrhu státního
rozpočtu na rok 1987, lze reálně zabezpečovat
další postup týkající se rovnováhy
vnějších ekonomických vztahů,
provádět žádoucí strukturální
změny ve výrobní základně a
výsledcích výroby, realizovat rozsáhlé
integrační akce, nezbytné pro zabezpečení
dalšího perspektivního rozvoje naší
ekonomiky a tím i pro udržení a odpovídající
zvyšování a zkvalitňování
životní úrovně.
Prvořadá pozornost je i nadále věnována
vyrovnanosti státního rozpočtu a celé
rozpočtové soustavy, rovnováze finanční
i měnové, vycházející z uplatňování
vnější a vnitřní ekonomické
rovnováhy a zabezpečující plynulý
rozvoj našeho národního hospodářství.
V systému dotací stanovených v návrhu
tohoto zákona je v ustanovení § 1 odst. 2 písm.
A bod II písm. c) novo zařazena účelová
neinvestiční dotace na modernizaci bytového
fondu. Ke zřízení této dotace bylo
přistoupeno v souladu s koncepcí státní
bytové politiky na 8. pětiletku s výhledem
po roce 1990, schválenou usnesením vlády
ČSSR č. 225/1985 a ke splnění úkolu
vyplývajícího z Hlavních směrů
hospodářského a sociálního
rozvoje ČSSR na léta 1986 - 1990 a výhledu
do roku 2000, schválených XVII. sjezdem KSČ.
Dosud byly výdaje na modernizaci bytového fondu
hrazeny z prostředků poskytovaných z rozpočtu
čs. federace do rozpočtů republik v rámci
globální dotace.
K § 2
Proti roku 1986 nedochází v navrhovaném zmocnění
vlády, případně ministra financí,
ke změnám.

