Středa 30. září 1992

Na strane 7, článok II. bod 1: Z posledného riadku odporúčam vypustiť druhé a tretie slovo "novovzniknuté", takže text by znel "Česko-slovenské štátne železnice na organizáciu pre železničnú dopravu Českej republiky".

Na strane 8 v bode 2 vypustiť posledné tri riadky tohto bodu za slovom "republík". Nie je totiž dôvod, aby železničné organizácie, ktoré majú schválený privatizačný projekt, zostali v takej situácii interregna. Musí byť jasne povedané, že buď patria sem alebo tam. Som presvedčený, že majú jednoznačne spadať pod kompetencie nie na federálnej úrovni, ale národnej, republikovej.

Bod 3. Strednú časť textu odporúčam vypustiť a nahradiť nasledujúcim znením. Odstavec by celý znel takto: "Zákon Federálneho zhromaždenia rozdelí a prevedie majetok, práva a povinnosti štátneho podniku Správa pôšt a telekomunikácií Praha a štátneho podniku Správa pôšt a telekomunikácií Bratislava na organizácie pre poštu a telekomunikácie Českej republiky a Slovenskej republiky. Na tieto organizácie prejdú v plnom rozsahu práva a povinnosti doterajších štátnych podnikov, vyplývajúce z dohôd, zmlúv a rokovaní v medzinárodnom poštovom styku." To sú všetky pripomienky k tomuto materiálu.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Máte ich písomne, pán poslanec? (Ano.) Ďakujem poslancovi Hofbauerovi za jeho vystúpenie. Teraz vystúpi v rozprave pán poslanec Jičínský. Udeľujem mu slovo. Po ňom sa pripraví pán poslanec Vladimír Šucha, ktorý sa prihlásil, že vystúpi za klub poslancov HZDS.

Poslanec SN Z. Jičínský: Pane předsedající, vážené Federální shromáždění, vážení hosté, několik poznámek k projednávanému návrhu ústavního zákona, kterým se mění dosavadní rozdělení kompetencí mezi federaci a republiky.

Pročtete-li si uvedený návrh ústavního zákona, zjistíte, že předpokládá vydání řady dalších zákonů. Kolegyně Adamčíková už o některých mluvila, já jsem si to pokusil vypsat. Je to zákon o rozdělení majetku SBČS, zákon kterým se rozdělí Československé státní dráhy, zákon, kterým se rozdělí majetek dalších organizací spojených s ČSD, zákon, kterým se rozdělí majetek Správ pošt a telekomunikací, zákon o poštovních známkách, dále zákon o vypořádání majetkových a jiných poměrů federálních organizací. Neuvádím ty názvy zákonů přesně, jen je uvádím pro orientaci.

Chci říci, že ty návrhy zákonů až dosud nebyly v legislativním plánu, který vláda předsednictvu FS předložila. Byl bych rád, kdyby pan místopředseda vlády sdělil, kdy vláda počítá s předložením těchto zákonů, uvážíme-li, že Federální shromáždění může do konce roku konat tak tři schůze, že jsou tady určité termíny pro předložení těchto zákonů tak, aby mohly být projednány ve Federálním shromáždění, potom tato doba není velmi dlouhá.

K předloženému návrhu zákona jsem uváděl různé připomínky v ústavně-právním výboru, nebudu je teď opakovat. Navrhování pozměňovacích změn v plénu není tou nejlepší cestou ke zkvalitnění zákonných předloh. Osobně považuji za nedobré z hlediska legislativních postupů, že v jednom návrhu zákona jsou spojeny dvě věci, které spolu souvisejí, ale ne tak, aby odůvodňovaly jednu zákonnou úpravu.

posl. Jičínský

Jde o zákonnou úpravu v kompetencích a potom o důsledky, které jsou s tím spojeny pro organizaci ústředních orgánů státní správy. Osobně si myslím, že by bylo lepší řešení, kdyby tato problematika se řešila dvěma zákonnými úpravami, což by umožnilo i dosavadní zákon o organizaci ústředních orgánů státní správy zrušit. Takto je to podle mého soudu řešení, které rozhodně není z hlediska legislativního příliš elegantní.

Není však doba, kdy takovéto věci jsou podstatné. Podstatnější se mi zdá to, že i federální vláda v této věci podlehla převládajícímu ústavnímu nihilismu a že strpěla u těch orgánů, kde se předpokládá jejich zrušení, praktickou likvidaci ještě dřív, než Federální shromáždění příslušnou ústavní úpravu schválilo. O tom se už hovořilo na minulé zvláštní schůzi.

V této souvislosti kladu otázku. Uvážíme-li, které všechny zákony je třeba přijmout jenom k provedení tohoto ústavního zákona o změnách kompetencí mezi federací a republikami, zda je reálný ten termín, s nímž se až dosud operuje a vychází z něj i federální vláda, totiž, že k 1. lednu l993 by československá federace měla zaniknout. Své kritické stanovisko jsem k tomu vyjádřil. Považoval jsem to a považuji to dosud za politicky neodpovědné, protože v této době nelze zabezpečit přijetí těch nezbytných zákonných úprav, které když budeme zánik federace předpokládat, by měly zabezpečit ústavní a právní cestu tohoto procesu.

Žádám tedy federální vládu, aby se k této otázce jasně vyjádřila, protože je to otázka velmi velmi významná.

Pokud chceme ústavním způsobem tyto věci řešit, a včerejší diskuse ukázala, že zdaleka názory na to, jak ústavním způsobem tuto cestu řešit, nejsou jednoznačné, pak trvání na tomto termínu může skutečně znamenat, že sklouzneme do propasti. Je to tedy odpovědnost vládnoucí koalice, aby tuto situaci zhodnotila, a aby na jejím základě dala jasnou představu, jak si představuje řešení těchto věcí, protože je to její odpovědnost. To není odpovědnost opozice, to je odpovědnost vlády.

Připomínám kolegům, pokud nečetli článek, který byl minulý týden uveřejněn v časopise New York Times, kde se říká, pokud jde o hrozící zánik federace, že Vladimír Mečiar ho vyprovokoval, ale, že za zánik odpovídá Václav Klaus a Václav Havel. Děkuji vám.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem poslancovi Zdeňkovi Jičínskému. Ďalej vystúpi v rozprave za klub poslancov HZDS pán poslanec Vladimír Šucha, po ňom sa pripraví poslanec Igor Lenský.

Poslanec SL V. Šucha: Vážený pán predseda, pán predsedajúci, vážené dámy a páni! Dovoľte mi, aby som sa menom klubu poslancov HZDS vyjadril k vládnemu návrhu ústavného zákona, stručne povedané k tlači 73.

Predmetný návrh logicky zapadá do spektra dôležitých zákonov, ktoré sa v súčasnej dobe prerokovávajú a ktoré sú na programe tohto zákonodarného zboru. Je v súlade s politickým vývojom štátoprávneho usporiadania a môžeme povedať, že do určitej miery i legalizuje a právne upravuje súčasný stav v tejto federácii.

Zrod tohto návrhu ústavného zákona je daný programovým vyhlásením vlády, schválené 16. júla v tomto zákonodarnom zbore, kde sa vláda zaviazala predložiť tomuto parlamentu návrh zákona, upravujúceho pôsobnosť federácie a vymedzujúceho vzťah medzi republikami a ČSFR. Návrh sa zaoberá zmenami a doplnkami niekoľkých ústavných zákonov a bol prerokovaný vo výboroch. Všetci sme mali možnosť sa s ním podrobne a dostatočne zoznámiť.

Pretože sa predkladateľ, spravodajcovia i predrečníci podrobne zaoberali jednotlivými bodmi návrhu zákona, nepokladám za potrebné opakovať povedané, ale uvediem pred záverom pozmeňovacie návrhy.

Článok I, tlač 73. Medzi bodmi 5 a 6 vsunúť bod 5a) tohto znenia. Z odseku 2 článku 13 zákona 143/1968 Zb., vypustiť z poslednej vety slová: "a výkon štátnej správy vo vyššie uvedených oblastiach", to znamená, že za slová v tomto odseku "colná štatistika" dať bodku.

Bod 11 - vypustiť písmeno b) v článku 17.

Bod 12 - doplniť v písmene b) článok 19 medzi slová "plavieb a leteckej dopravy" slová "v medzinárodnej". To znamená, že záver vety bude znieť: "plavieb a medzinárodnej leteckej dopravy".

Článok VII., tlač 73, písmeno c) bod 1. článok III. ústavného zákona 296/1990 Zb.,vypustiť slovo "colníctvo".

To sú pozmeňovacie návrhy. Na záver mi dovoľte, aby som konštatoval, že z hľadiska existujúceho stavu a smeru vývoja je predložený návrh zákona pozitívnym krokom a vyslovujem nádej, že s prihliadnutím k jeho účelu sa tento návrh, v znení i uvedených pozmeňovacích návrhov, stretne rovnako s podporou poslancov opozičných strán v tomto parlamente.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem poslancovi Šuchovi. Teraz vyzývam do rozpravy pána poslanca Igora Lenského. Po ňom vystúpi poslanec Jiří Čejka. Ďalej sú prihlásení poslanci Karel Kobes, Štefan Bošnák, Zdeněk Jedinák, Josef Krejsa a Jozef Mikloško.

Poslanec SN I. Lenský: Vážený pán predsedajúci, vážený pán podpredseda vlády, vážené Federálne zhromaždenie! Dovoľte mi, aby som obrátil vašu pozornosť najmä na bod 23 tlače 73 a na bod 15 tlače 100.

Pod bodom 15 tlače 100 sa navrhuje nové znenie článku 22 zákona č. 143/1968 Zb., ktoré vymedzuje kompetencie ČSFR v oblasti práce a sociálnej politiky.

Tak, ako to tu zaznelo i z vystúpenia pána podpredsedu vlády, cieľom tohto ustanovenia bolo, v oblasti nemocenského a dôchodkového zabezpečenia a štátnych dávok sociálneho zabezpečenia, vytvoriť tri vedľa seba existujúce systémy. To znamená systém, ktorý bude existovať v Českej republike, systém, ktorý bude existovať v Slovenskej republike a systém, ktorý bude existovať pre takzvané federály, zamestnancov federálnych orgánov alebo nimi riadené organizácie.

Ak je toto cieľom, ak duch zákona smeruje k tomu, potom je podľa môjho názoru nevyhnutne potrebné, aby bol tento zámer i legislatívne čisto vyjadrený, pretože v opačnom prípade by sme sa mohli dopracovať k interpretačným problémom. Ak by sme navrhovaný text interpretovali gramaticky tak, ako je napísaný, fakticky by to znamenalo posilnenie federálnych kompetencií oproti stavu, ktorý je dnes zapísaný v článku 22 písm. b) platného ústavného zákona 143.

Preto navrhujem tento pozmeňovací, návrh, aby článok 22 znel takto: "Do pôsobnosti Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky patrí v oblasti pracovnej a sociálnej politiky zákonná úprava pracovných vzťahov, služobných pomerov zamestnancov v orgánoch Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky a nimi riadenými organizáciami, ako aj ich nemocenského a dôchodkového zabezpečenia a ich štátnych dávok sociálneho zabezpečenia."

posl.Lenský

Myslím, že doplnením týchto dvoch slovíčok "ich" celkom jednoznačne povieme, čo tým chceme povedať a vyvarujeme sa akýchkoľvek neskorších interpretačných problémov. Ďakujem.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem poslancovi Igorovi Lenskému. Teraz vystúpi v rozprave pán poslanec Jiří Čejka, pripraví sa poslanec Karel Kobes.

Poslanec SL J. Čejka: Vážený pane předsedající, vážené paní poslankyně, páni poslanci, milí hosté. Dovolte, abych se v krátkosti pozastavil nad předloženým zněním kompetenčního zákona a zaměřil vaši pozornost především na záležitost, týkající se oblasti řešení problematiky životního prostředí. Pozměňovací návrh, který zde hodlám předložit, bych si dovolil zdůvodnit z několika důvodů.

První věc, která je, samozřejmě nepředpokládá, že bych zde činil výčet ekologických škod a stavu ekologie naší federativní republiky, tak jak bylo různě publikováno a jak je vám již jistě známo. Domníváme se, že mnoho problémů, které měly být již řešeny dávno, vlastně začalo být řešeno faktickým ustavením Federálního výboru pro životní prostředí. A tento výbor během své krátké existence dost věcí v oblasti ekologie řešil a řešit začal. Zůstávají ovšem některé dluhy, dluhy našeho státu, vůči civilizované veřejnosti v zahraničí, a to jest například vyřešení záležitosti Montrealského protokolu, což znamená přijetí opatření proti látkám poškozujícím ozónosféru, dále potom nemalé dluhy máme v tom, že jsme prozatím nepřijali ani jednu ze dvou deklarací, které byly stanoveny v Riu; a to jak deklaraci o klimatických změnách, tak deklaraci o biodiverzitě.

A protože se domníváme, že tak jak dříve patřilo ke známce kulturního státu procento gramotných občanů, dnes nás bude svět posuzovat též podle toho, jaký přístup máme k otázce životního prostředí. Vím též, že se předpokládá určitá změna ve státoprávním uspořádání. Je ovšem jasné, pokud vyjdeme pouze z minimálního pohledu dalších vztahů, že zůstane zachován určitý společný ekonomický prostor. Ať se nám to již líbí, nebo nelíbí, tímto bude definován i společný prostor ekologický, protože celní unie, která jako minimum vztahu se předpokládá, ve svých důsledcích znamená volný pohyb zboží. Z těchto výše uvedených důvodů si proto dovoluji předložit některé pozměňovací návrhy, především za poslance klubu LSU a některé další poslance opozice z výborů pro životní prostředí Sněmovny lidu a Sněmovny národů.

K navrhované novele ústavního zákona č. 143/68 Sb., o československé federaci ve znění pozdějších ústavních zákonů navrhujeme: Bod č. 14 článek 21 by zněl - a zde předkládáme tři možné varianty znění tohoto článku tak, jak by byly pro vás, podle vašeho úsudku, přijatelné.

Varianta 1, která se nám jako ekologům jeví nejoptimálnější, by byla zachovat článek 21 v dosud platné podobě.

Varianta 2 předpokládá znění článku 21 toto: "V oblasti životního prostředí do působnosti České a Slovenské Federativní Republiky patří:

a) zákonná úprava ve věcech potravinového řetězce, odpadů, ochrany ovzduší a jakosti vod;

b) tvorba koncepce celostátního informačního systému o životním prostředí v návaznosti na mezinárodní informační systémy v dané oblasti v součinnosti s Českou a Slovenskou republikou."

Tento poslední bod nekoliduje ani s posledním přijatým opatřením, s poslední přijatou zákonnou úpravou Slovenské národní rady, kde se zřizuje slovenské ministerstvo pro životní prostředí, a kde se definují jeho kompetence.

Dále bod c): "V oblasti mírového využívání jaderné energie zákonná úprava a výkon státního dozoru nad jadernou bezpečností jaderných zařízení a státního dozoru nad využíváním jaderných materiálů, jaderných zařízení a technologií."

Varianta 3 tohoto návrhu pak předpokládá, že by k textu, který je navrhován v tisku 73, byl za odstavec, který definuje článek 21, ještě připojen další odstavec ve znění: "Dále do působnosti České a Slovenské Federativní Republiky patří zákonná úprava ve věcech potravinového řetězce, odpadu a ochrany ovzduší a jakosti vod." Dovoluji si pouze podotknout, že tato poslední zákonná úprava byla přijata ve výboru pro životní prostředí Sněmovny lidu poměrem hlasů 7 : 2 : 4.

K navrhované novele ústavního zákona č. 296/1990 Sb. v článku 7 potom vlastně navrhujeme převedení nebo zřízení skutečně funkčního orgánu pro řešení ekologických otázek společného ekonomického a ekologického prostoru, a to takto:

1. V článku 1 výčet orgánů doplnit o Federální úřad pro životní prostředí. Nemáme tím samozřejmě na mysli, aby se zde vytvořilo další ministerstvo.

2. V článku 3 odst. 1 písm. a) navrhujeme vypustit slova "nebo Federálnímu výboru pro životní prostředí" a současně odst. 1 doplnit o písm. b), které zní: "... Federálnímu výboru pro životní prostředí vykonává tuto působnost Federální úřad pro životní prostředí". Do textu doplnit článek 3 a), který zní:

"Článek 3 a)

1. Federální úřad pro životní prostředí je podřízen místopředsedovi vlády ČSFR.

2. Na Federální úřad pro životní prostředí přecházejí majetková práva a povinnosti z pracovněprávních a jiných vztahů z Federálního výboru pro životní prostředí.

V článku 4 písm. a) vypustit text "Federální výbor pro životní prostředí".

Dovoluji si po zvážení a po přečtení těchto našich návrhů požádat o naprosto rozumný přístup k tomuto navrhovanému programu, protože pokud si málo kdo z nás uvědomil, navrhovanou úpravou původního kompetenčního zákona, tak jak byla předložena v tisku 73, se dostává opět ekologie v celém rámci společného prostoru jaksi mimo zřetel lidí. Dostává se opět do područí, lépe řečeno do podřízenosti jiného resortu, a tento stav, který jsme zde měli již dříve, je pro nás jako ekology málo přijatelný. A vy všichni máte možnost dopady tohoto stavu pociťovat ve svém okolí. Děkuji za pozornost.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Aj ja ďakujem kolegovi Čejkovi. Udeľujem teraz slovo poslancovi Kobesovi pre to, aby nám predniesol svoje pozmeňovacie návrhy k prerokovávanému návrhu zákona. Po ňom vystúpi v rozprave pán Štefan Bošnák.

Poslanec SL K. Kobes: Vážený pane předsedající, vážené poslankyně, vážení poslanci, vážení hosté, své negativní stanovisko ke zrušení federálního ministerstva kontroly jsem z tohoto místa již jednou sdělil. Dle mého názoru není možné, aby kompetence Federálního ministerstva kontroly přešla na Federální ministerstvo financí; není možné, aby Federální ministerstvo financí kontrolovalo samo sebe, eventuálně, aby si ukládalo pokuty. Není možné, aby Federální ministerstvo financí předkládalo státní závěrečný účet a zároveň pro vládu a Federální shromáždění předkládalo k tomuto účtu kontrolní zprávu. Není ani možný přechod kompetencí z federálního ministerstva kontroly na Úřad předsednictva vlády, neboť tento nemůže mít charakter orgánu státní správy.

Postup, uvedený v tisku Federálního shromáždění č. 73 je přímo v rozporu s požadavky na orgán státní kontroly podle Evropského sdružení kontrolních orgánů, kde v současné době je Česká a Slovenská Federativní Republika členem předsednictva.

Proto si dovoluji předložit následující návrh:

V článku I zařadit pod výčet federálních ministerstev Federální ministerstvo kontroly.

V článku II vypustit Federální ministerstvo kontroly. V článku III písm. b) vypustit "nebo Federální ministerstvo kontroly". V článku číslo IV písm. c) vypustit "a Federálního ministerstva kontroly".

Doufám, že zvážíte důvody, které jsem výše uvedl, a že podle toho budete hlasovat.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem kolegovi Kobesovi. Ďalej vystúpi v rozprave pán poslanec Bošnák.

Poslanec SN Š. Bošnák: Vážený pán predsedajúci, vážené kolegyne a kolegovia! Predložený vládny návrh svojimi viacerými formuláciami vytvára neodôvodnené rozdiely medzi ústavným zákonom č. 143/1968 Zb., a prijatou Ústavou Slovenskej republiky. V záujme zmenšenia rizík neústavného vývoja pri rozdeľovaní federácie predkladám tieto pozmeňovacie návrhy:

Za článok 7, ods. 1, písmeno a), odporúčam doplniť: "Tým nie je dotknuté právo Českej republiky a Slovenskej republiky mať samostatné zahraničné vzťahy v súlade so zahraničnou politikou federácie."

V článku 7, navrhovaný odsek 3, navrhujem vypustiť.

V článku 14 pozmeniť text v odseku 4 nasledujúco: Česká republika a Slovenská republika môžu vytvárať svoje emisné banky. Týmto vzniknú ako súčasť ústredia Štátnej banky pre Českú republiku a ústredia Štátnej banky pre Slovenskú republiku. Výkon ich funkcie a skončenie funkcií Štátnej banky česko-slovenskej stanoví zákon.

V článku 37 odsek 3, navrhujem vypustiť v treťom riadku slová "církví a náboženských spoločností".

Ako dôvody k týmto predloženým návrhom konštatujem, že rokovania parlamentu o zákonoch, ktoré majú ukončiť federáciu Českej a Slovenskej Federatívnej Republiky, je politicky neúnosné vytvárať nové rozdiely v ústavnom poriadku štátu. Takýto stav môže vyvolať zpochybnenie postupu republík a federácie v akomkoľvek kritickom bode. Medzinárodne by sa vytvorili podmienky pre vlastné obhajovanie a zdôvodňovanie postupu republík i federácie, čím by mohla utrpieť ústavnosť rozdelenia federácie.

Mal by som tiež ešte výhrady k návrhu riešiť prechod pôsobností z Federálneho ministerstva kontroly na ministerstvo financií. Tu by bolo potrebné sa nad týmto problémom zamyslieť a zvážiť vytvorenie prípadného dočasného, zvláštneho kontrolného úradu.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Ďakujem poslancovi Bošnákovi. Teraz žiadam o vystúpenie pána poslanca Zdeňka Jedináka, ktorý sa chce tiež vyjadriť k návrhu kompetenčného zákona.

Poslanec SL Z. Jedinák: Pane předsedající, dámy a pánové, vážení hosté, nechci zbytečně protahovat rozpravu, koneckonců své názory na státoprávní uspořádání a hledání cest společného soužití Čechů a Slováků jsem zde v posledních dnech jednání již několikrát vyjádřil. Nemyslím si, že jsme udělali ještě všechno pro to, abychom uchovali společné soužití Čechů a Slováků. Koneckonců jsme jako federální poslanci přísahali slib věrnosti České a Slovenské Federativní Republice.

Vidím jisté nedostatky v procedurálním kroku. Myslím, že nejdříve bychom měli jednat o kompetenčních zákonech tak, aby byly hledány cesty ještě možného soužití a přenášení kompetence z působnosti federace a republiky, jak naznačuje předložený vládní návrh, a teprve po přijetí těchto kompetenčních zákonů bychom měli jednat o vládním návrhu zákona o zániku federace a pokračovat tím v diskusi.

Chci navrhnout dva krátké procedurální návrhy. První směřuje k tomu, aby se o tiscích 71 a 100 rozhodovalo před projednáváním tisků 72 a 79. Tedy, aby kompetenční byly projednávány před zákonem o zániku federace. To by umožnilo vládním politickým stranám hledat možnosti a cesty faktického soužití.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Máte na mysli iba hlasovanie, pán poslanec?

Poslanec SL Z. Jedinák: Ano. A druhý návrh je návrh na vydání usnesení Federálního shromáždění. Přede mnou se řečník vyjádřil v tom směru, že jsou zde jisté pochybnosti o souladu ústavy Slovenské republiky a ústavy federální republiky. Zejména článku 152, 156. A také v některých následujících se ústava Slovenské republiky nadřazuje federálnímu ústavnímu zákonu. A také je v pravomoci Ústavního soudu Slovenské republiky rozhodovat o neplatnosti federálních zákonů, které odporují ústavě Slovenské republiky. Myslím si, že by bylo vhodné, aby federální vláda předložila novelu zákona č. 143/1968 Sb., o československé federaci, do které by byly promítnuty změny vyplývající z ústavy Slovenské republiky. (Potlesk.) Federální shromáždění by mělo přijmout návrh na usnesení, ve kterém doporučí vládě České a Slovenské Federativní Republiky připravit novelu zákona č. 143/1968 Sb., o československé federaci tak, aby do ní byly promítnuty změny vyplývající z ústavy Slovenské republiky. Návrhy předkládám písemně.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Už včera tu bol návrh podobného druhu a bolo povedané, že stačí, aby sme zajtra pred hlasovaním hlasovali o poradí, ako to navrhujete. Alebo žiadate, aby to bolo dnes po skončení rozpravy o tomto bode?

Poslanec SL Z. Jedinák: Pane předsedající, mně jde pouze o to hlasování.

Předsedající místopředseda FS J. Stank: Vy teda navrhujete, aby sa hlasovalo v tom poradí. Včera bol prednesený návrh, aby sa nehlasovalo vôbec na tejto spoločnej schôdzi o návrhu zákona o spôsobe zániku federácie.

Teraz vystúpi pán poslanec Josef Krejsa za poslanecký klub svojej strany Združenie pre republiku - Republikánskej strany Česko-Slovenska. Pán poslanec Krejsa tiež mal prednostné právo vystúpiť, ale prihlášku podal neskôr. Nie je to teda žiadna diskriminácia. Po pánovi poslancovi Krejsovi sa pripraví pán poslanec Jozef Mikloško.

Poslanec SN J. Krejsa: Krejsa - poslanecký klub Sdružení pro republiku - Republikánská strana

Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP