40. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí ze dne 16. 6. 1980 (FSÚ čj. 1685/80-033117 a FMF čj. XV/1-5980/1980), kterým se vyhlašují jednotné vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro oblast finanční operace (reg. v částce 23/1980 Sb.),

41. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí ze dne 20. 2. 1978 (FSÚ čj. 962/78-03 a FMF čj. 3045/78), kterým se vyhlašují jednotné vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro oblast práce a mzdy (reg. v částce 25/1978 Sb.),

42. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí (FSÚ čj. 2079/78-03 ze dne 31. 5. 1978 a FMF čj. XV/4-14308/78 ze dne 20. 7. 1978), kterým se vyhlašují jednotné vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro oblast základní prostředky a investice (reg. v částce 31/1978 Sb.),

43. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí ze dne 7. 12. 1979 (FSÚ čj. 3704/79-03 a FMF čj. XV/4-18806/79), kterým se vyhlašují vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro oblast silniční automobilová doprava (reg. v částce 23/1980 Sb.),

44. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí (FSÚ čj. 2105/85-456-22 ze dne 17. 12. 1985 a FMF čj. VII/1-21286/85 ze dne 13. II. 1985), kterým se mění příloha k výnosu FSÚ a FMF, kterým se vyhlašují vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro oblast silniční automobilová doprava (reg. v částce 19/1986 Sb.),

45. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí (FSÚ čj. 795/80-033-49 ze dne 21. 3. 1980 a FMF čj. XV/4-14421/79 ze dne 20. 8. 1979), kterým se vyhlašují jednotné vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro oblast odbyt a zásobování (reg. v částce 23/1980 Sb.),

46. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí (FSÚ čj. 2128/78-03 a FMF čj. XV/4-9352/78) jímž se vyhlašuje jednotný vzor faktury za dodávky neinvestiční povahy (reg. v částce 25/1978 Sb.),

47. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí, jímž se mění příloha č. 4 výnosu FSÚ a FMF kterým byl vyhlášen jednotný vzor faktury za dodávky neinvestiční povahy (vysvětlivky k jednotnému vzoru faktury za dodávky neinvestiční povahy) (FSÚ čj. 2392/85-22-407 ze dne 21. 11. 1985 a FMF VII/2-17763/85 ze dne 7. 10. 1985) (reg. v částce 19/1986 Sb.),

48. výnos Federálního statistického úřadu ze dne 20. 3. 1979 (čj. 981/79-033.87), jímž se vydávají jednotné vzory pasportů na úseku energetického hospodářství (reg. v částce 22/1979 Sb.),

49. výnos Federálního statistického úřadu ze dne 28. 4. 1980 (čj. 877/80-03), kterým se vyhlašují jednotné vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro oblast technického rozvoje, vynálezectví a zlepšovatelství (reg. v částce 23/1980 Sb.),

50. výnos Federálního statistického úřadu ze dne 27. 9. 1979 (čj. 3051/79-03), kterým se vyhlašují jednotné vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro oblast energetika (reg. v částce 23/1980 Sb.),

51. výnos Federálního statistického úřadu ze dne II. 3. 1981 (čj. 700/81-03), kterým se vyhlašují jednotné vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro oblast veřejného a závodního stravování (reg. v částce 21/1981),

52. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí ze dne 26. 8. 1981 (FSÚ čj. 2261/81-03 a FMF čj. XV/14312/81), kterým se vyhlašují vzory prvotních záznamů a běžných zápisů pro silniční automobilovou dopravu při automatizovaném zpracování informací (reg. v částce 3/1982 Sb.),

53. výnos Federálního statistického úřadu ze dne 2. 11. 1983 (čj. 2407/83), kterým se vyhlašují jednotné vzory "Zjišťovací protokol o provedených stavebních pracích", "Zjišťovací protokol o provedených dodávkách strojů a zařízení (vč. montážních prací) - montážních pracích" a "Soupis provedených prací a dodávek" (reg. v částce 5/1984 Sb.),

54. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí ze dne 30. 1. 1980 (FSÚ čj. 209/81-03 a FMF čj. XV/1-1796/81) o obsahu a formě katalogů jednotné údajové základny organizací (reg. v částce 13/1981 Sb.),

55. výnos Federálního statistického úřadu ze dne 22. 12. 1980 (čj. 3151/80) o jednotné údajové základně organizací v oblasti práce a mezd a sociálních věcí (reg. v částce 12/1981 Sb.),

56. výnos Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva financí ze dne 30. 1. 1981 (FSÚ čj. 208/81-03 a FMF čj. XV/1-1768/81) o jednotné údajové základně organizací v oblasti charakteristik obecné povahy (reg. v částce 13/1981 Sb.),

57. výnos Federálního statistického úřadu ze dne 30. l. 1981 (čj. 210/81-03) o jednotné údajové základně organizací v oblasti základních osobních charakteristik (reg. v částce 12/1981 Sb.),

58. výnos Federálního statistického úřadu ze dne 28. 12. 1978 (čj. 19844/74) o úkolech koncernů v oblasti sociálně ekonomických informací (reg. v částce 28/1984 Sb.),

59. výnos Federálního statistického úřadu ze dne 3. 6. 1980 (čj. 1585/80-03) o úpravě písemných nosičů sociálně ekonomických informací a o předávání sociálně ekonomických informací na technických nosičích (reg. v částce 23/1980 Sb.),

60. pokyny pro postup při podávání návrhů na resortní statistická zjišťování a na vytváření dílčích systémů statistických zjišťování (čj. 1454/81-03 ze dne 27. 5. 1981) (reg. v částce 17/1981 Sb.).

§ 42

Tento zákon nabývá účinnosti dnem ................... 1992

 

Důvodová zpráva

Obecná část

Návrh zákona o státní statistice byl připraven v souladu s usneseními federální vlády č. 590/1990 o postupu zajištění ekonomické reformy a č. 760/1990 o nové koncepci státní statistiky.

Nové postavení a úkoly státní statistiky vyplývající ze zásadní změny ekonomického systému v naší zemi, změny v rozdělení působnosti mezi federaci a republiky a potřeby přizpůsobit československou statistiku statistice vyspělých zemí, zejména zemí Evropských společenství, si vyžadují změnu dosavadní právní úpravy v oblasti sociálně ekonomických informací. Protože jde o změny zásadní, není možné řešit je cestou novelizace zákona č. 21/1971 Sb., o jednotné soustavě sociálně ekonomických informací, ale je nezbytné vydat nový zákon.

Z ústavně právního hlediska vychází navrhovaná úprava z článku 23 odst. 1 ústavního zákona o československé federaci, který upravuje působnost České a Slovenské Federativní Republiky v oblasti státní statistiky. Při přípravě návrhu zákona bylo využito poznatků z právní úpravy statistiky po r. 1918, zejména zákona č. 49/1919 Sb. z. a n., o organizaci statistické služby a poznatků z právních úprav statistiky v jiných zemích.

Připravovaná zákonná úprava čs. státní statistiky navazuje na legislativní úpravu zemí Evropských společenství, především v základních principech činnosti státní statistiky, jako je například její nezávislost na ostatních ústředních orgánech státní správy, určení zpravodajské povinnosti, ochrana individuálních údajů, návaznost metodických nástrojů na mezinárodní standardy, zvýšení významu a odpovědnosti statistické rady jako poradního orgánu, který dává odborné dobrozdání ke koncepci státní statistiky a k programu státních statistických zjišťování.

Návrh zákona respektuje rozdělení působnosti mezi federaci a republiky obsažené v novele ústavního zákona o československé federaci, ale zachovává principy jednoty statistiky zabezpečující potřeby federace a statistik zabezpečujících potřeby České republiky a Slovenské republiky. Tato jednota je nezbytná nejen pro zajištění srovnatelnosti hospodářského a sociálního rozvoje v obou republikách, ale i z hlediska racionálnosti a efektivnosti prací potřebných pro statistickou činnost a tím i z hlediska hospodárnosti při vynakládání rozpočtových prostředků.

Návrh paragrafovaného znění zákona byl připraven na základě zásad schválených vládou dne 28. března 1991 a projednaných v některých výborech Federálního shromáždění, České národní rady a Slovenské národní rady.

Na základě připomínek výborů Federálního shromáždění a doporučení zahraničních expertů nebyla v návrhu zákona realizována zásada, která pojednávala o oprávnění pracovníků statistických orgánů vstupovat do objektů a vyžadovat předložení dokladů, a dále byla vypuštěna úprava přidělování rodných čísel obyvatelům s tím, že bude vhodnější samostatný zákon o rodných číslech, který upraví nejen přidělování rodných čísel, ale i jejich využívání. Do té doby se navrhuje ponechat dosavadní úpravu.

Zvláštní část

K § 1 a 2:

Zákon upravuje postavení a působnost Federálního statistického úřadu jako federálního ústředního orgánu státní správy pro oblast státní statistiky, dále postup federálních ústředních orgánů a ústředních orgánů republik při provádění státní statistiky, tj. při sběru a zpracování statistických informací potřebných pro posuzování sociálního a ekonomického vývoje federace, při zajištění jejich porovnatelnosti jak ve vnitrostátním tak v mezinárodním měřítku, při plnění povinností vyplývajících z mezinárodních závazků v oblasti statistiky a při ochraně získaných údajů před zneužitím. Upravuje též práva a povinnosti zpravodajských jednotek při poskytování údajů pro státní statistiku. Za zpravodajské jednotky se považují všechny právnické osoby a dále všechny fyzické osoby, které provozují podnikatelskou nebo jinou výdělečnou činnost podle právních předpisů. Povinnosti stanovené tímto zákonem fyzickým osobám se tedy mohou týkat pouze jejich podnikatelské nebo jiné výdělečné činnosti.

K § 3 a 4:

Statistické informace pro potřeby federace a statistické informace pro potřeby republik spolu úzce souvisejí, vzájemně se doplňují a vytvářejí v podstatě jeden celek. Jejich vytváření je proto třeba koordinovat tak, aby činnost federálních orgánů i orgánů republik v oblasti statistiky byla racionální a efektivní a aby nedocházelo ke zbytečnému zatěžování zpravodajských jednotek. Musí být též zajištěno dodržování mezinárodních smluv, jimiž je federace vázána (např. Úmluva o statistikách práce).

K § 5 - 7:

Ústředním orgánem státní správy pro oblast státní statistiky bude jako dosud Federální statistický úřad; je to orgán se specifickou povahou, který statistickými metodami sleduje všechny jevy a procesy vznikající při činnosti vykonávané jinými orgány a osobami a poskytuje informace federální vládě a ostatním federálním orgánům i věcně příslušným řídícím orgánům. V jeho činnosti se uplatňuje princip nezávislosti, který je zde chápán ne jako absence jakékoliv spolupráce s ostatními státními i nestátními institucemi, ale jako nezávislost při konečném výběru statistických metod sběru, zpracování a uchovávání údajů, při zveřejňování a interpretaci statistických informací. Statistickými informacemi jsou zde míněny již zpracované (agregované) údaje, které byly získány od jednotlivých právnických a fyzických osob i orgánů státní správy, jejich soubory a rozbory.

Jedním z nejdůležitějších úkolů Federálního statistického úřadu je poskytovat pravdivé, nezkreslené statistické informace stanoveným státním orgánům a co nejrychleji tyto údaje zveřejňovat ať již cestou hromadných sdělovacích prostředků nebo vlastních publikací, aby tyto informace byly stejně dostupné i dalším uživatelům (odborovým organizacím, politickým stranám, podnikatelům) a zejména všem občanům.

V souladu s dlouholetou tradicí jmenuje a odvolává předsedu Federálního statistického úřadu prezident České a Slovenské Federativní Republiky, jeho místopředsedy jmenuje vláda České a Slovenské Federativní Republiky.

K § 8 a 9:

Vzhledem k tomu, že činnost Federálního statistického úřadu zasahuje do celé oblasti ekonomických a společenských jevů, při jejichž sledování a hodnocení vznikají složité problémy, je třeba, aby základní předpoklad této činnosti, tj. koncepční otázky státní statistiky, zaměření statistických zjišťování a odborné plnění některých dalších úkolů bylo zabezpečováno ve spolupráci se širokým okruhem kvalifikovaných a informovaných spolupracovníků, zejména zástupců jiných orgánů státní správy, reprezentantů zpravodajských jednotek, tj. představitelů podnikatelů v průmyslu i v zemědělství, odborových orgánů a družstev, jakož i zástupců vědy a výzkumu. Za tím účelem se zřizuje Federální statistická rada jako poradní orgán, který dává odborné dobrozdání ke koncepci státní statistiky a k programu státních statistických zjišťování z hlediska koordinace společenské potřeby, zájmů těch, kteří informace poskytují (zatížení zpravodajských jednotek), i zájmů uživatelů statistických informací.

Návrh na jmenování členů Federální statistické rady pro federální vládu připravuje Federální statistický úřad v úzké spolupráci s ústředními statistickými orgány republik, s federálními ústředními orgány a dále s orgány a organizacemi, které reprezentují podnikatele, odbory, družstva apod.

K § 10:

Údaje potřebné pro posouzení vývoje federace získává Federální statistický úřad především ze statistických zjišťování, dále od jiných federálních ústředních orgánů a ze zahraničních zdrojů dat.

Statistická zjišťování nebudou vždy prováděna u všech zpravodajských jednotek, které by přicházely v úvahu; stále ve větší míře bude využíváno výběrových statistických zjišťování, tj. zjišťování jen u určitého vybraného souboru zpravodajských jednotek. O tom, zda se statistické zjišťování zpravodajské jednotky týká či nikoliv, bude vyrozuměna zasláním formuláře tohoto zjišťování; formuláře budou zasílat orgány provádějící statistická zjišťování.

Údaji od jiných federálních orgánů mohou být údaje, které slouží jako podklad pro činnost těchto orgánů nebo při jejich činnosti vznikají (daňová přiznání, administrativní registry). Předpokládá se, že význam této formy získávání údajů pro státní statistiku bude v příštím období vzrůstat v návaznosti na rozvoj a využití výpočetní a jiné techniky. Bude-li možné získat údaje pro státní statistiku z těchto zdrojů, bude možné omezit statistická zjišťování a tím snížit zatížení zpravodajských jednotek.

K § 11 - 14:

Aby státní statistická zjišťování tvořila účelně uspořádaný systém, sestavuje se každoročně program statistických zjišťování.

V souladu s ustanovením čl. 4 Listiny základních práv a svobod se stanoví případy, ve kterých lze provádět statistická zjišťování, pro něž jsou zpravodajské jednotky povinny poskytovat požadované údaje. Statistická zjišťování je možno uskutečnit, je-li to zapotřebí, ke splnění mezinárodních závazků v oblasti poskytování statistických informací nebo pro vedení národního účetnictví, které je nezbytnou podmínkou mezinárodní srovnatelnosti výsledků našeho hospodářství s výsledky jiných vyspělých zemí. Statistické zjišťování je možno konat též tehdy, obsahuje-li pouze údaje, které jsou zpravodajské jednotky povinny vést podle zvláštních předpisů, takže zatížení zpravodajských jednotek je minimální. Statistickým zjišťováním v tomto případě není účetní závěrka ani jiný účetní výkaz.

Program zahrnuje statistická zjišťování organizovaná Federálním statistickým úřadem a statistická zjišťování organizovaná a prováděná jinými federálními ústředními orgány nebo příslušnými orgány republik. Bude tedy zahrnovat i dosavadní tzv. dílčí systémy a resortní statistická zjišťování; i tato zjišťování je třeba posoudit ze stejných hledisek jako statistická zjišťování organizovaná Federálním statistickým úřadem a projednat je ve Federální statistické radě.

Program statistických zjišťování bude schvalovat Federální statistický úřad po projednání ve Federální statistické radě, jejíž připomínky bude respektovat. Aby byla zajištěna řádná informovanost zpravodajských jednotek i zainteresovaných orgánů o připravovaných statistických zjišťováních, uveřejní se schválený program jako opatření ve Sbírce zákonů. Obsah programu se stanoví tak, aby podával dostatečnou informaci o účelu, rozsahu a provedení jednotlivých statistických zjišťování.

K § 15:

Postup při přípravě programu statistických zjišťování je nutno upravit přímo v zákoně z toho důvodu, že podle platného znění čl. 23 ústavního zákona o československé federaci (a jeho výkladu) nelze na úrovni federace vydat prováděcí předpis.

K § 16:

Ustanovení o náhradě nákladů statistických zjišťování obsažených v programu zjišťování vychází z principu, že náklady prací, které zajišťují orgány federace, se hradí z rozpočtu federace, náklady prací zajišťovaných orgány republik z rozpočtu republik. Výsledky statistických zjišťování budou sloužit jak federaci, tak republikám; o finančním zabezpečení potřeb státní statistiky by mělo být rozhodováno již při sestavování státních rozpočtů.

K § 17:

Zpravodajská povinnost, která vzniká obyvatelům, tedy osobám, které nejsou zpravodajskými jednotkami, např. při sčítání lidu, domů a bytů a při obdobných statistických zjišťováních, nabývá mimořádné důležitosti a významu. Proto tato povinnost bude upravována zvláštním zákonem. Ostatní statistická zjišťování, kde není poskytnutí údajů povinné (mikrocensy, rodinné účty), organizuje Federální statistický úřad v součinnosti s ústředními statistickými orgány republik.

K § 18:

Statistická zjišťování vyžadují rozsáhlou realizační činnost, kterou Federální statistický úřad není sám schopen zajistit. Vzhledem k tomu, že statistická zjišťování potřebná pro federální statistiku budou sloužit zároveň i statistikám republik, budou statistická zjišťování pro Federální statistický úřad provádět statistické orgány republik. Federální statistický úřad bude sám provádět statistická zjišťování jen výjimečně, a to jen ta, jejichž potřeba vznikne až po schválení programu zjišťování.

K § 19:

Zákon umožňuje federálním ústředním orgánům provádět i jiná statistická zjišťování než ta, která jsou obsažena v programu zjišťování. Aby však zpravodajské jednotky nebyly neúměrně zatěžovány, nestanoví se pro tato zjišťování zpravodajská povinnost. I u údajů získaných na základě dobrovolnosti je však třeba počítat s jejich širším využitím, a proto je nezbytné zajistit jejich srovnatelnost použitím nástrojů jednotné statistické metodologie.

Federální statistický úřad jako ústřední orgán státní správy pro oblast státní statistiky musí mít přehled o všech statistických zjišťováních prováděných federálními ústředními orgány mimo program zjišťování, aby jejich výsledky mohl v případě potřeby využít a alespoň v minimální míře zajistit jejich případnou koordinaci. Proto se federálním ústředním orgánům stanoví povinnost oznamovat svoje záměry v tomto směru Federálnímu statistickému úřadu.

K § 20 - 22:

Federální statistický úřad bude obdobně jako dosud poskytovat bezplatně orgánům uvedeným v zákoně statistické (agregované) informace, které tyto orgány potřebují ke své činnosti. Pro potřeby ostatních uživatelů bude Federální statistický úřad podle § 6 odst. 2 písm. b) zákona získané statistické informace zveřejňovat v denním tisku, v dalších hromadných sdělovacích prostředcích i formou samostatných publikací. Kromě toho poskytne statistické informace nejen běžně dostupné, ale i specifické (zvlášť zpracované) každému, kdo o to požádá. Vyhotovení těchto informací bude vyžadovat od statistického orgánu práce navíc. Proto také tyto informace budou poskytovány za úplatu, pokud budou vyžadovány jinými uživateli než orgány uvedenými v § 20 zákona.

K § 23 - 25:

Metodologickým úkolem státní statistiky je zajištění srovnatelnosti statistických informací; tuto funkci plní zejména statistické ukazatele a celostátní statistické klasifikace, číselníky a registry. S tím bezprostředně souvisí zabezpečení vazeb na mezinárodní metodické standardy a jejich využití ve vnitrostátní praxi, což je předpokladem mezinárodní srovnatelnosti statistických informací. Jde o mezinárodní klasifikace a nomenklatury vypracované zejména v působnosti Statistického úřadu Organizace spojených národů a Statistického úřadu Evropských společenství.

K § 26 a 27:

Základním metodicko-organizačním předpokladem vytváření a vedení celostátního registru organizací s víceúčelovým využitím je předělení identifikačních čísel všem subjektům činným v národním hospodářství. Přidělování těchto identifikačních čísel upraví obchodní zákoník, zákon o živnostenském podnikání a zákony národních rad o statistice.

K § 28 - 30:

Zpravodajská povinnost, tj. povinnost poskytovat údaje pro statistická zjišťování úplně (v celém předepsaném obsahu), správně (předepsaným způsobem, podle stanovených statistických ukazatelů a dodržovat důsledně třídění podle celostátních statistických klasifikací, číselníků a registrů), pravdivě (ve shodě se sledovanou skutečností), včas (ve stanovených lhůtách) se stanoví zpravodajským jednotkám pro všechna statistická zjišťování obsažená v programu zjišťování. Statistická zjišťování jsou velice nákladná, a proto musí být vytvořeny dostatečné právní záruky, že získané údaje budou správné a včasné, aby výsledky zjišťování nebyly závislé na ochotě dotazovaných subjektů potřebné údaje poskytnout.

Pro případ, že zpravodajská jednotka svou povinnost nesplní, upravuje zákon možnost rychlého a operativního zjednání nápravy formou náhradního výkonu.

K § 31 - 35:

Důsledná ochrana individuálních údajů je nezbytným předpokladem důvěryhodnosti statistických orgánů. Proto individuální údaje o jednotlivých fyzických a právnických osobách poskytované orgánům státní statistiky nebudou bez souhlasu těchto osob nikomu sdělovány ani zveřejňovány a budou využívány pouze pro statistické účely.

Za obecně dostupné zdroje se považují veřejně publikované adresáře, seznamy, číselníky apod.

Ochrana individuálních dat právnických nebo fyzických osob musí být zajištěna i mimo pracoviště statistických úřadů, tj. při jejich přenosu písemnými nebo technickými nosiči na pracoviště výpočetní techniky za účelem jejich zpracování. Také v těchto případech musí býti příslušní pracovníci povinni zachovávat mlčenlivost, aby bylo zachováno utajení těchto individuálních dat.

K § 36:

Ustanovení o úschově písemností statistické povahy zabezpečuje prokazatelnost uskutečněných sociálních a ekonomických jevů a umožňuje v případě potřeby jejich ověření nebo rekonstrukci.

K § 37:

Zákon upravuje v prvé řadě sankce za porušení povinnosti mlčenlivosti nebo nesplnění jiné povinnosti k ochraně individuálních údajů. Takové porušení bude přestupkem, pro jehož projednání platí zvláštní předpisy. Zákon upravuje pouze výši pokuty.

Dále se stanoví sankce za porušení zpravodajské povinnosti nebo jiné povinnosti stanovené tímto zákonem. V tomto případě jde o zvláštní správní delikt, jehož projednání upraví zákony národních rad.

K § 38:

Vzhledem k tomu, že dosud vydané klasifikace, číselníky, registry a statistické ukazatele mají dlouhodobou platnost, stanoví zákon jejich závaznost i pro další období, i když vyhlášky, kterými byly zavedeny, budou zrušeny.

K § 39:

Jde o přechodné ustanovení, které je nezbytné z hlediska zabezpečení plynulého provádění statistických zjišťování.

K § 40:

Toto ustanovení zajišťuje ochranu individuálních údajů poskytnutých orgánům statistiky před účinností tohoto zákona ve stejném rozsahu, v jakém ji budou mít údaje poskytnuté za jeho účinnosti.

K § 41:

Zákon zrušuje téměř všechny právní předpisy vydané dosud v oblasti statistiky. Nezrušuje se vyhláška Federálního statistického úřadu a federálního ministerstva pro technický a investiční rozvoj č. 120/1979 Sb., o prostorové identifikaci informací, která byla vydána nejen na základě zákona č. 21/1971 Sb., ale též podle § 130 zákona č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu a jejíž potřeba trvá.

Finanční dopad

V souvislosti s přijetím nového zákona o státní statistice se nepředpokládá zvýšení nákladů na státní statistiku na federální úrovni.

V Praze dne 26. srpna 1992

Předseda vlády ČSFR

I. místopředseda vlády ČSFR


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP