Poslanec Josef Hájek: Vážený
pane místopředsedo, vážený pane
předsedo, dámy a pánové, já
myslím, že pan navrhovatel Tomáš Ježek
velmi dobře zdůvodnil potřebu podobné
novely zákona, ale potřebu pouze z pohledu takříkajíc
jedné strany, z pohledu budoucí funkce trhu cenných
papírů. Já nemám žádný
pozměňující návrh, plně
se ztotožňuji s textem, jak byl předložen,
ale byl bych nerad, aby tato novela byla pochopena tak, že
není potřebné v co nejkratší
době svolat 1.300 valných hromad nových majitelů.
Jestli vnímáme pouze technicky celou tuto operaci
tak, aby všichni noví majitelé měli
jeden druh cenných papírů, tzn. cenné
papíry zaknihovaně, nematerializované, řekl
bych, že stejně naléhavou otázkou je
uvést do funkce a oživit nové právní
majetnické subjekty, kteří první vlnou
kupónové privatizace vznikly. Pouze chci vyslovit
názor, že se neztotožňuji s argumentem,
že to usnadní nesvolání a nemožnost
svolat nové majitele, nové akcionáře.
To potřebné bude, a to ve velmi krátké
době tak, aby mohl začít fungovat nový
management.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Hájkovi. Kdo se dále hlásí
do rozpravy? (Nikdo.) Jestliže nikdo, rozpravu končím.
Chci se zeptat zástupce navrhovatele, zda si přeje
vystoupit. Prosím, slovo má pan poslanec Ježek.
Poslanec Tomáš Ježek: Pane místopředsedo,
to, co zde uvedl kolega Hájek, je důležitá
otázka. Cítím povinnost seznámit velmi
stručně sněmovnu s tím, jak se věci
mají, protože to, co on připomněl, je
nesporně vážným problémem. Naštěstí
to není tak, jak on se obává.
Argument nekonání valných hromad znamená
valnou hromadu výlučně pod egidou Fondu národního
majetku. Fond národního majetku jako úřad,
který má 100 lidí, by musel konat 1.300 valných
hromad, protože on je univerzálním akcionářem.
To není možné. Valné hromady se mohou
konat a ze zákona se musejí konat ihned po 29. březnu,
v období mezi 29. březnem a 30. červnem,
kdy podle zákona musí být uzavřen
účetní rok 1992. Budou to však valné
hromady organizované už skutečnými reálnými
vlastníky, těmi, kteří vzešli
z kupónové privatizace. Tyto valné hromady
budou rozhodovat především o rozdělení
zisku za rok 1992, zda se budou nebo nebudou vyplácet dividendy
nebo v jakém poměru se bude zisk dělit. To
už bude věc těch valných hromad.
Poslední, co bych chtěl v této souvislosti
říci, je to, že Fond národního
majetku právě proto, aby urychlil předávání
akcionářských práv pravým vlastníkům,
zorganizoval pověřování investičních
privatizačních fondů výkonem akcionářských
práv v případě, že tyto fondy
měly více než 67% akcií. Toto provizorní
řešení právě bylo děláno
s cílem urychlit výkon akcionářských
práv. Po 29. březnu už to bude jejich řádné
právo a nebude k tomu třeba žádného
pověření. Čili valné hromady
samozřejmě ano po 29. březnu, ale už
valné hromady složené a organizované
pravými vlastníky, nikoliv dočasným
úředním "vlastníkem", jímž
je Fond národního majetku.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Tomáši Ježkovi. Chci se zeptat
pana poslance Mandelíka, zda si přeje vystoupit.
(Nepřeje.) Není co komentovat z rozpravy. Děkuji.
Dámy a pánové, vzhledem k tomu, že v
rozpravě nepadl žádný pozměňovací
návrh, přistoupíme k závěrečnému
hlasování o celém návrhu zákona.
Kdo souhlasí s návrhem poslance Tomáše
Ježka na vydání zákona, kterým
se mění zákon ČNR č. 591/1992
Sb., o cenných papírech, podle sněmovního
tisku 78 ve znění společné zprávy
výborů Poslanecké sněmovny podle sněmovního
tisku 98, ať zvedne ruku. 109.
Kdo je proti? 4. Děkuji,
Tím jsme schválili tento návrh zákona
a projednali jsme bod 13 naší schůze.
Děkuji panu poslanci Ježkovi a panu poslanci Mandelíkovi.
Dámy a pánové, jsem informován, že
výsledky tajných voleb ještě nejsou
zpracovány a nemůžeme s nimi být seznámeni.
Bodem 14, tedy dalším bodem programu, je:
Navrhoval bych, abychom v tomto okamžiku pokračovali
v programu a zabývali se právě tímto
bodem. Za skupinu navrhovatelů na zřízení
vyšetřovací komise návrh a jeho odůvodnění
přednese poslanec Tomáš Fejfar. Předpokládám,
že současně také přednese návrh
usnesení Poslanecké sněmovny. Prosím
ho, aby se ujal slova.
Poslanec Tomáš Fejfar: Vážený
pane místopředsedo, vážení kolegové,
vážené kolegyně, jako zástupce
76 poslanců, kteří navrhli na základě
čl. 30 odst. 1 hlavy II. Ústavy České
republiky a § 55 a) zákona ČNR o jednacím
řádu zřízení komise, která
by vyšetřila okolnosti související s
akcemi "Norbert", "Zásah", "Vlna",
a to i ve vztahu k osobám aktivně zapojeným
do těchto akcí od roku 1971 do současné
doby, vám chci tento návrh zdůvodnit.
Na tomto místě jsem býval velmi krátce
a vždy jsem byl velice stručný. Dnes mi dovolte,
abych věc poněkud rozvedl. Týká se
to událostí a věcí, které jsou
daleko za námi. Je to již více než tři
roky, ale myslím, že ne vše bylo řečeno,
ne vše bylo objasněno a důsledky, které
by měly být vyvozeny z těchto věcí,
nebyly vyvozeny. Stručně se zmíním
o některých věcech, které souvisejí
s těmito akcemi.
K akci "Norbert" - O té tolik nevím, tedy
jenom stručně. Vím to, co víte asi
vy všichni ostatní, že v 80. letech byly připravovány
internační tábory, do kterých měli
být sváženi odpůrci tehdejšího
režimu. Měli být rozděleni do dvou skupin
podle závažnosti nepřátelských
postojů k minulému režimu. Jeden režim
v táborech měl být mírnější,
kde by lidé nuceně pracovali. To vše samozřejmě
bez jakéhokoliv soudního rozhodnutí, což
podle mého názoru není třeba rozvádět.
Ve druhé skupině by s lidmi bylo zacházeno
daleko drsněji. Tyto události a věci, které
byly připravovány, nebyly nikdy důsledně
naší veřejnosti vysvětleny. Pokud vím,
nikdo nebyl za tyto věci potrestán. Ale není
úkolem komise, kterou chceme zřídit - a pevně
věřím, že zřídíme
- aby soudila lidi, kteří se na těchto akcích
podíleli, ale aby všechny tyto věci objasnila,
zdokumentovala, a pokud budou mít orgány činné
v trestním řízení zájem - a
doufám, že ano - ty potom vyvodí trestní
důsledky z těchto věcí.
Co se týče dalších dvou věcí,
akce "Zásah" - tady budu poněkud rozvláčnější
- byla akce, která byla v armádě připravována
od roku 1971, kde na základě rozhodnutí Rady
obrany státu byly rozpracovány plány na vyčlenění
sil a prostředků Československé lidové
armády k zabezpečení klidu a pořádku
na území ČSSR. Bylo v podstatě plánováno,
že armáda v součinnosti s ministerstvem vnitra
by zasáhla proti protisocialistickým silám,
které by vystoupily. Pro nás začíná
být celá akce zajímavá zhruba v srpnu
1989, kdy náčelník generálního
štábu Vacek, pozdější - jak si
všichni dobře pamatujeme ministr obrany po lednu 1990,
svolal poradu k aktualizaci uvedené dokumentace, lidsky
řečeno celá akce byla oprášena,
zaktualizována a připravena k eventuálním
vystoupením, která byla očekávána
v srpnu a později k výročí republiky
v říjnu 1989.
Zacituji drobně z nařízení, které
mám před sebou, které vydal náčelník
generálního štábu Miroslav Vacek, kde
mimo jiné v bodu 7 píše: "Uvedená
opatření realizujte v součinnosti s vašimi
politickými orgány a orgány VKR." VKR
je vojenská kontrarozvědka a všichni víme,
že vojenská kontrarozvědka byla součástí
státní bezpečnosti. 17. listopadu probíhala
u divizí velitelsko-metodická shromáždění,
kde důstojníci připravovali tyto akce. Pro
začátek chci zdůraznit jednu věc,
a ta je klíčová podle mého názoru.
Mimořádná bezpečnostní opatření,
na základě kterých tato akce byla spouštěna,
byla možná jen na základě vyhlášení
některého ze stupňů. Ten nejvyšší
vyhlašoval prezident republiky a generální
tajemník ÚV KSČ, tehdy pan Husák.
Je zajímavé, že v listopadu, kdy se tyto akce
odehrávaly, nebylo toto vůbec vyhlášeno.
Oni na to tehdy soudruzi nějak zapomněli. Podle
mého názoru toto je klíčová
věc, protože i podle tehdejších nařízení
a podle tehdejších zákonů se lidé,
kteří tuto akci chystali, těmto zákonům
a těmto nařízením zpronevěřili,
konali na svou pěst. Myslím si, že řeči,
které dodnes slýcháme o tom, jak naše
armáda v listopadových dnech byla loajální,
se nezakládají na pravdě. To, že celá
akce byla koordinována s ÚV KSČ, není
třeba zdůrazňovat. Například
byla svolána porada, na kterou byli pozváni zástupci
ÚV KSČ a samozřejmě také sovětský
poradce, který na ÚV KSČ seděl, kteří
ty věci měli koordinovat.
Na 23. listopad svolal tehdejší ministr obrany generál
Václavík poradu, které se účastnili
hlavní funkcionáři armády, u velitelů
divizí a u jejich náčelníků
štábu včetně. Tato porada proběhla
na ministerstvu národní obrany Na Valech v souvislosti
se zasedáním kolegia ministra národní
obrany, kam byl přizván generálplukovník
Kondakov za hlavní vojenskou správu politickou,
plukovník Trnka za ÚV KSČ, kde se odehrávaly
věci, které nemáme přesně zdokumentovány.
Zapomněl jsem říci, že tuto věc
už vyšetřovala komise prezidenta republiky v
roce 1990: jestli si vzpomínáte, později
přestal být ministrem obrany pan generál
Vacek. Myslím, že to byl jediný výsledek
vyšetřování této komise.
Z toho jednání Na Valech třiadvacátého
není zápis, doufám, že pokud zřídíme
komisi, tak ho naše komise najde: nebyla prezenční
listina. Podle výpovědí některých
důstojníků nebo generálů, kteří
tam byli a vypovídali před komisí prezidenta
republiky, je zhruba známo, co se tam odehrávalo.
Jediný - a to zdůrazňuji - z důstojníků,
kteří tam byli přítomni, se neozval,
neprotestoval proti akcím, které se chystaly. To
je myslím také velmi závažné.
Cílem této akce bylo ověřit postoje
všech vyšších velitelů a náčelníků
ve vzniklé politické situaci. Došlo tam k naprosté
shodě názorů, k plné podpoře
KSČ a k odmítnutí vystoupení demokratických
sil. Byla tam proklamována věrnost plnění
závazků Varšavské smlouvy. Generál
Václavík chtěl znát stanoviska svých
generálů a důstojníků. Vystoupil
s tím známým televizním projevem,
který si doufám všichni pamatujete. Poté
vydává ministr pokyny náčelníkovi
generálního štábu a velitelům
okruhů, kde chce zabezpečit udržování
pevného politického režimu, činí
je osobně odpovědnými za svěřené
funkce, počítaje v to připravenost útvarů
plnit úkoly vůči státu. Velitelé
vojsk začínají připravovat a vydávat
rozkazy pro prověrku a připravenost vyčleněných
sil a prostředků pro akci "Zásah ".
Náčelník generálního štábu
udržuje skupinu řízení mimořádných
bezpečnostních opatření v určitých
místnostech, jsou tam vyčleněny telefony.
Celá ta věc se začíná rozjíždět.
Tato uvedená činnost, jak už jsem řekl,
byla realizována, aniž byl ministrem vnitra nebo kýmkoli
jiným vyhlášen jakýkoli stupeň
mimořádných bezpečnostních
opatření.
Celá tato činnost směřovala kromě
jiného k podpoře vystoupení generála
Václavíka na zasedání ústředního
výboru KSČ 24. listopadu 1989. To je toho zasedání,
na kterém byl odvolán z řízení
komunistické strany soudruh Jakeš. Mám před
sebou záznam projevu, který měl generál
Václavík na tom slavném plénu a chtěl
bych vám z něj ocitovat několik úryvků.
Prosím, abyste si všimli i vytříbeného
jazyka, kterým tento člověk mluvil: "Já
proto navrhuji, soudružky a soudruzi, toto: Za prvé
nechat předsednictvo ústředního výboru
v takovém složení, v jakém je, doplnit
ho potřebným počtem členů,
kteří odpovídají za jednotlivé
oblasti a úseky řízení státu
a všech ostatních složek. Protože jestliže
dneska vyměníte tady toto předsednictvo a
přijde i nový generální tajemník,
než se nový generální tajemník
rozebere ve všem, co je, může být pozdě.
Udělejme to na příštím předsednictvu,
vyměňme, dejme mladé lidi. Já nejsem
proti tomu. Ale tuto věc je potřeba vyřešit.
A ať tedy, když jsme společně do toho
dovedli, tak najděme společně východ,
jak společnost z toho vyvést, aby naše komunistická
strana v našem státě dále fungovala
a ne, abychom předali moc někomu, jako se to stalo
v Polsku a Maďarsku. Já bych vám mohl vykládat
věci. Já jsem tady měl maďarského
ministra obrany, co se tam děje. A jestliže to chcete
a toto podporujete, co se tam teď děje, když
není už solventnost, když už strana neřídí,
kdy likvidují bezpečnost a de facto strana je v
defenzívě. Dále navrhuji, aby okamžitě
po skončení tady toho zasedání byly
svolány mimořádné schůze základních
organizací strany a byla rozebrána vážnost
situace, která v této republice je, aby se komunisté
jednoznačně k této věci vyjádřili
a postavili. Ano, máme ještě možnost politickými
prostředky tuto situaci zvrátit.
Za třetí navrhuji uvést do bojové
pohotovosti (zdůrazňuji do bojové pohotovosti)
armádu, bezpečnost, milici bez nějakých
zásahů atd., aby tyto složky byly připraveny,
jestliže k něčemu dojde, věci řešit.
Není možno, soudružky a soudruzi, čekat
až nám něco udělají. Je potřeba
míti tyto síly připraveny. Já nevolám
tady po nějakém krveprolití, jen navrhuji,
aby jednoznačně byla přijata opatření
ke sdělovacím prostředkům. Jakákoliv.
Jestliže ne po dobrém, tak po zlém. Ale tyto
prostředky jim vzít z rukou."
To samozřejmě souvisí s další
akcí, kterou by měla komise přešetřit,
a to je akce "Vlna". Tehdy totiž byli do Prahy,
a to i pomocí letadel, z celé republiky svezeni
odborníci, z kterých byla později po jejich
písemném závazku, že o celé věci
pomlčí, sestavena skupina asi 95 lidí, kteří
měli převzít technicky televizi, rozhlas
a umožnit stranickým a státním představitelům,
jak se tehdy říkalo, aby mohli národu říci
pravdu, tak jak si ji oni představovali. Tito lidé
byli celou tu dobu připraveni toto udělat. To je
akce "Vlna", a to by mělo být také
přešetřeno. V době, kdy proběhla
generální stávka - na kterou si ještě
také pamatujeme, pomalinku začalo vedení
armády - protože na tom zasedání ÚV
pan generál Václavík prostě nedostal
souhlas, nikdo to nepodepsal, zástupci ministerstva vnitra,
kteří se dostavili na poradu o této věci,
přišli nepřipraveni, protože vůbec
nevěděli, co se od nich žádá
a nic nepodepsali. Mimo jiné byl to plukovník Vykypěl
a generál Lorenc, kteří byli nedávno
souzeni. Tito pánové prostě ten podpis nedali.
Po generální stávce tato aktivita pomalu
ustávala a v prosinci svým rozkazem generálplukovník
Miroslav Vacek nařídil, aby dokumentace, zpracovaná
k realizaci uvedených dokumentů, byla uložena
v zapečetěných obalech u náčelníků
štábů, svazků, útvarů,
ústavů a zařízení ČSLA,
kde byla zpracována, a nařídil, aby její
likvidace nebyla prováděna. V březnu 1990
nový náčelník generálního
štábu generálmajor Slimák svým
rozkazem nařídil část této
dokumentace skartovat. To znamená - je jasné, že
ke všem těmto materiálům se pravděpodobně
ta komise nedostane. Mohl bych tady vykládat dlouhé
hodiny o tom, co se tehdy dělo, protože o tom něco
vím. Ty dokumenty mám půl roku. Čekal
jsem, až se rozdělí československá
armáda, protože dovedete si představit, že
by to jistě nebylo vhodné vystoupení v době,
kdy se armáda dělila, což byla nesmírně
složitá práce a jsem rád, že dobře
dopadla.
Dále chci připomenout jednu věc. Bylo nutno
považovat za závažné stanovisko generála
Vincence, to je vyjádření té prezidentské
komise, který po předložení originálu
kódogramu od 5. motostřeleckého pluku prohlásil
před komisí inspekce ministra obrany, že se
jedná o nějakou místní situaci, kterou
řešil asi velitel 3. motostřelecké divize
na základě vlastního rozhodnutí a
naprosto vyloučil znalost vydávání
podobných rozkazů. To je totiž další
z rozhodujících věcí. Když komise
prezidenta republiky začala tyto věci vyšetřovat,
celá generalita se stavěla, že o ničem
neví, a že jestli k některým věcem
došlo, byly to iniciativy některých nižších
velitelů u jednotlivých posádek, a že
nahoře o ničem nevědí. Ve chvíli,
kdy členové vyšetřovací komise
udeřili na některé plukovníky přímo
u posádek - ti říkali: ne, ne, ne, to my
na sobě nenecháme, ze sejfu vyndali rozkazy, které
si pro strýčka příhodu schovali, aby
mohli dokázat, že oni to nebyli, kdo tyto věci
spouštěli.
Myslím, že bude dost prostoru pro tuto komisi, aby
objasnila a dokumentovala, co se tehdy dělo. Nežádáme
zřízení této vyšetřovací
komise, abychom nějakým způsobem pošpinili
naši armádu. Naopak. Z hloubi duše jsem přesvědčen,
že jestliže prestiž naší armády
je tak nízká, jak si můžeme přečíst
ve výzkumech veřejného mínění,
tak je to kromě jiného i proto, že ve veřejnosti
přetrvává názor, že v armádě
se od listopadu nic nezměnilo, že armáda je
stále stejná. Já si myslím, že
to není pravda.
Myslím si, že je naší povinností
tisícům důstojníků, kteří
se starají opravdu o armádu, jsou loajální,
jsou odborníci - a bezesporu takoví v naší
armádě jsou pomoci najít ztracenou prestiž
naší armády, aby naše veřejnost
se dívala na armádu jinak, aby v souladu s tím,
co pan ministr Baudyš chce prosadit v armádě,
v souladu s tím, že vzniká nová koncepce
české armády, aby naše armáda
byla očištěna od těchto reziduí
minula, abychom mohli začít novou demokratickou
armádu budovat v klidu a s podporou veřejnosti.
Na závěr mi dovolte, abych přednesl návrh
usnesení. "Poslanecká sněmovna zřizuje
podle čl. 30 odst. 1 hlavy druhé Ústavy České
republiky a § 55 a zákona České národní
rady č. 35/1989 Sb. v platném znění
vyšetřovací komisi, která má
vyšetřit okolnosti související s akcemi
" NORBERT", "ZÁSAH" a "VLNA",
a to i ve vztahu k osobám aktivně zapojeným
do těchto akcí od roku 1971 do současné
doby. Doporučuje organizačnímu výboru
a politickému grémiu, aby ve spolupráci s
ústavně právním výborem byl
do březnového pléna připraven statut
vyšetřovací komise, případně
její jednací řád, a aby jednotlivé
kluby navrhly kandidáty na členy této vyšetřovací
komise tak, aby na březnovém plénu mohl být
schválen statut, event. jednací řád,
a aby mohli být zvoleni členové vyšetřovací
komise." Děkuji. (Potlesk.)
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Fejfarovi. K přednesenému návrhu
usnesení Poslanecké sněmovny otevírám
rozpravu. Hlásí se pan poslanec Kozák.
Poslanec Stanislav Kozák: Vážený
pane předsedo, pane předsedající,
kolegyně a kolegové, naprosto nemám nic proti
ustavení této komise, nemám nic proti vyšetřování
těchto věcí, ale domnívám se,
že v některých věcech se pan kolega
Fejfar jaksi uřekl, takže je nebudu komentovat. Přesto
se domnívám, že bychom se neměli omezovat
na tyto tři jména akcí - nebo jak je nazveme
- to znamená "NORBERT", "ZÁSAH"
a "VLNA", protože v průběhu vyšetřování
této komise se mohou objevit další akce, které
mohly být připraveny - nyní mi pan kolega
Fejfar promine - a třeba akci nazveme "FEJFAR".
Proto doporučuji, aby usnesení bylo rozšířeno
o "případně obdobné", což
si myslím, že je akceptovatelné, abychom si
nezaváděli možnost vytváření
nových a dalších komisí za měsíc,
za dva, případně za tři. Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
poslanci Kozákovi. Do rozpravy se dále nikdo nehlásí,
proto rozpravu uzavírám. Předám slovo
panu poslanci Fejfarovi, pokud se chce vyjádřit
k navrhovanému pozměňovacímu návrhu
usnesení.
Poslanec Tomáš Fejfar: Děkuji, pane
místopředsedo. Souhlasím s tím, co
navrhl pan poslanec Kozák. Měl jsem dojem, že
tak, jak je text navržen - která by vyšetřila
okolnosti související s akcemi - se to tam vejde.
Velmi vítám jeho návrh, protože si myslím,
že pak nebude sporu o tom, že když se tam vyskytne
něco podobného, tak to tím bude vyřešeno.
Ještě se omlouvám, zapomněl jsem vysvětlit
i dovětek - a to i ve vztahu k osobám aktivně
zapojeným do těchto akcí až dodnes.
Pro vaši informaci: V materiálech, které mám
k dispozici, se jako jedno z velmi aktivních jmen vyskytuje
třeba jméno plukovníka Zbytka. To je člověk,
o kterém si můžete - jak mi kolegové
ukazují - můžete přečíst
v dnešním Českém deníku článek
o vojenských prostorách Ralsko a Mladá, kde
jakási společnost s ručením omezeným
získala od Sovětské armády určité
objekty. Ten inženýr Zbytek, který byl zmiňován
v televizi, je plukovník Zbytek, který hrál
dost podstatnou roli v těchto akcích. Myslím,
že by bylo velmi dobré, kdyby se souvislosti i ekonomické
s dnešní dobou a aktivitou těchto lidí
objasnily tak, aby bylo učiněno dobru za dost. Děkuji
a velmi vítám tento návrh. (Potlesk).
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Fejfarovi. Budeme hlasovat o pozměňovacím
návrhu k usnesení, jak jej přednesl pan poslanec
Kozák.
Ptám se sněmovny, zda si někdo přeje,
aby zazněl pozměňovací návrh
znovu. (Nikdo se nehlásil.)
Kdo je pro přijetí pozměňovacího
návrhu pana poslance Kozáka, ať zvedne ruku.
136. Děkuji.
Kdo je proti? Nikdo. Děkuji.
Tento pozměňovací návrh byl přijat.
Nyní budeme hlasovat o návrhu usnesení, jak
jej předložil pan poslanec Fejfar, včetně
pozměňovacího návrhu právě
schváleného.
Kdo je pro přijetí tohoto usnesení, ať
zvedne ruku. 125. Děkuji.
Kdo je proti? Nikdo. Děkuji.
Tento návrh usnesení byl schválen. Usnesení
je přijato a tím jsme projednali další
bod našeho programu. Děkuji panu poslanci Fejfarovi.
Dámy a pánové, jsem informován o tom,
že probíhá příprava volebních
lístků pro druhé kolo tajných voleb
k bodu 9 a 10 našeho programu. Domnívám se,
že bychom druhé kolo měli provést na
začátku polední přestávky,
abychom šetřili čas.
Z toho důvodu se domnívám, že je rozumné,
abychom pokračovali v tomto okamžiku ještě
jedním, věřím, že nekomplikovaným
bodem programu.
Faktická poznámka pan poslanec Kozák.
Poslanec Stanislav Kozák: Pane místopředsedo,
promiňte, vy jste zřejmě obeznámen
s výsledky hlasování o volbě Rady
ČTK a Grantové agentury. Většina z nás
bohužel zatím ještě ne, takže myslím,
že by se měl dostat prostor pro to, aby se mohly vyhlásit
výsledky voleb, i když z vašeho vyjádření
je jasné, že volby budou pokračovat v druhém
kole. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Ano,
jsem informován o tom, že jsou již známy
výsledky voleb, ověřovatelé spolupracují
na té přípravě hlasovacích
lístků pro druhé kolo. Jsem informován
o tom, že druhé kolo se bude muset konat, to je stupeň
mé informovanosti.
Je zde tedy návrh, abychom byli seznámeni s výsledky
a potom abychom pokračovali dalším bodem programu
tak, aby poslanci mohli během té doby se připravit
a zvážit, jak se zachovají v dalším
kole. Považuji tento návrh za rozumný, ale
je třeba, aby byl přivolán pan poslanec Kolář,
vidím, že je přítomen ve sněmovně
a prosím ho tedy, aby nás seznámil s výsledky
hlasování a potom budeme pokračovat bodem
15. Slovo má pan poslanec Kolář.