Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Do rozpravy se dále hlásí paní poslankyně
Pavlíková.
Poslankyně Jiřina Pavlíková: Pane
předsedající, kolegyně a kolegové,
dovolte, aby můj pozměňovací návrh
směřoval k předloženému návrhu
usnesení, a to k jeho odstavci 2, k prvnímu řádku.
Můj návrh zní tak, aby v prvním řádku
bylo za slovo "novely" doplněno - přečtu
raději celý text:
"Žádá vládu České
republiky, aby urychleně vypracovala návrh novely
zákona č. 468/1991 Sb., o provozování
rozhlasového a televizního vysílání,
..." za tímto slovem čárka a pak zbývající
text nezměněn.
Na vysvětlení: zákon 468/1991 Sb. je zásadní
zákon, který upravuje postavení Rady pro
rozhlasové a televizní vysílání
a podmínky přidělování licencí.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Ano,
děkuji. Jestliže se nikdo dále do rozpravy
nehlásí, rozpravu končím a předám
slovo panu zpravodaji.
Přistoupíme k hlasování. Nejprve tedy
o jeho vlastním pozměňovacím nebo
spíše doplňujícím návrhu
k návrhu usnesení.
Kdo je pro přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu, ať zvedne ruku! 89. Děkuji.
Kdo je proti. Nikdo.
Tento pozměňující návrh byl
přijat.
Dále byl návrh paní kolegyně Pavlíkové.
Poslanec Tomáš Páv: Návrh paní
kolegyně Pavlíkové rozšiřuje
bod 2. Jestli dovolíte, přečtu ho celý,
jak by zněl v novém znění:
"Žádá vládu České
republiky, aby urychleně vypracovala návrh novely
zákona č. 486/1991 Sb., o provozování
rozhlasového a televizního vysílání,
zákona ČNR č. 103 o Radě České
republiky pro rozhlasové a televizní vysílání
a zákona ČNR č. 36/1993 Sb., o některých
opatřeních v oblasti rozhlasového a televizního
vysílání a odstranila tak nedostatky v právním
a ekonomickém postavení Rady."
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji.
Kdo je pro přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu, ať zvedne ruku! 118. Děkuji.
Kdo je proti, nikdo.
I tento pozměňovací návrh byl přijat.
Poslanec Tomáš Páv: Nyní můžeme
hlasovat o celém návrhu usnesení.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Vzhledem
ke krátkosti rozpravy se domnívám, že
není třeba rekapitulovat celé usnesení.
Je někdo jiného názoru? Jestli tomu tak není,
budeme hlasovat o celém návrhu usnesení tak,
jak byl přednesen, včetně právě
schválených pozměňovacích návrhů.
Kdo je pro schválení, ať zvedne ruku! 112.
Kdo je proti? Nikdo.
Děkuji.
Tím jsme schválili usnesení a děkuji
panu kolegovi Pávovi, a projednali jsme bod 13.
Dámy a pánové, přestávka na
oběd. Zahájíme jednání projednáváním
bodu 14 ve 14.00 hodin.
(Přerušeno do 14.00 hod.)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Skončili
jsme projednávání 13. bodu schváleného
pořadu a nyní bychom měli přistoupit
k projednávání bodu
Věřím, dámy a pánové,
že dáte najevo zájem o projednávání
tohoto bodu programu tím, že vstoupíte do sněmovny
a budete se aktivně účastnit projednávání
tohoto statutu. Prosím, aby byly neprodleně a neustále
dávány zvukové signály do předsálí.
Prosím, aby byly uzavřeny dveře do sněmovny
a začneme s projednáváním tohoto bodu.
Opakuji, že budeme projednávat návrh statutu
a jednacího řádu vyšetřovací
komise Poslanecké sněmovny pro vyšetření
okolností souvisejících s akcemi "Norbert",
"Zásah" a "Vlna". Úvodem mi
dovolte jen krátké připomenutí. Na
6. schůzi Poslanecké sněmovny přednesl
poslanec Tomáš Fejfar návrh na zřízení
vyšetřovací komise pro vyšetření
okolností souvisejících s akcemi "Norbert",
"Zásah" a "Vlna". Poslanecká
sněmovna svým usnesení číslo
40 komisi zřídila a uložila organizačnímu
výboru a politickému grémiu, aby ve spolupráci
s ústavně právním výborem předložily
na dnešní schůzi statut vyšetřovací
komise, případně i její jednací
řád a aby jednotlivé poslanecké kluby
navrhly kandidáty na členy této komise. Ústavně
právní výbor a výbor branný
a bezpečnostní zpracovaly návrh statutu a
jednacího řádu. Tyto návrhy vám
byly rozdány na lavice. Odůvodněním
obou předložených návrhů byl
pověřen poslanec Tomáš Fejfar, kterého
prosím, aby se ujal slova.
Poslanec Tomáš Fejfar: Vážený
pane místopředsedo, vážený pane
předsedo, vážené kolegyně a kolegové,
dovolte, abych stručně odůvodnil návrh
statutu a jednacího řádu, který máte
před sebou. Tento návrh projednaly dva výbory,
výbor ústavně právní a výbor
branný a bezpečnostní. Výsledkem tohoto
jednání je návrh, který předkládáme.
Stručně ke statutu. Statut, který je předložen,
je v podstatě kopií usnesení, které
bylo schváleno na minulém plénu, kterým
se tato komise zřizuje, a jako jeho příloha
je jednací řád, který specifikuje
podrobnosti o činnosti komise. Myslím, že není
třeba dlouho o této věci mluvit, jednali
jsme o tom minule. Budu připraven zaznamenat a případně
odůvodnit jakékoli dotazy, návrhy na změny
apod. Zatím děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Tomáši Fejfarovi za odůvodnění
předložených návrhů a zahajuji
rozpravu. Písemně se do rozpravy nepřihlásil
nikdo. Hlásí se nyní pan poslanec Matulka,
takže mu uděluji v tuto chvíli slovo.
Poslanec Dalibor Matulka: Vážený pane
předsedající, dámy a pánové,
mám krátký pozměňovací
návrh k textu statutu vyšetřovací komise.
Nejdříve ho zdůvodním, pak ho podám.
Když jsme projednávali statut v ústavně
právním výboru, upozorňoval jsem na
své přesvědčení o tom, že
jestliže v článku 2 statutu je řeč
o odpovědnosti občanů, tak není z
toho zřejmé, jaká odpovědnost je tímto
vyjádřena. Jestli jde o odpovědnost morální
nebo odpovědnost politickou, anebo odpovědnost právní.
Jednalo se mi o odpovědnost právní. Protože
jestliže je v textu použito, že předmětem
činnosti vyšetřovací komise je vyšetřit
tyto věci, já jsem přesvědčen,
že vyšetřit právní odpovědnost,
míru právní odpovědnosti - a zřejmě
by se jednalo o trestně právní odpovědnost
- je věcí, která přísluší
orgánům činným v trestním řízení.
Domnívám se, že vyšetřovací
komise může vyšetřit účast
občanů, posoudit ji, ale pokud dojde k podezření,
že došlo k trestné činnosti, pak je věcí
orgánů činných v trestním řízení
tuto záležitost vyšetřit. Nemůže
to být věcí vyšetřovací
komise samotné, protože by se tady suplovala činnost
orgánů činných v trestním řízení,
což se mi nezdá vhodné. Mám proto drobný
pozměňující návrh, i když
chápu, že obsahově významný,
aby z toho textu odstavce 2 byla vynechána na přelomu
prvního a druhého řádku slova "a
míru odpovědnosti". To znamená, že
by ten text zůstal v této podobě: "Předmětem
činnosti vyšetřovací komise je vyšetřit
a posoudit účast občanů bývalé
ČSFR na iniciaci..." a dále beze změny.
Tímto pozměňovacím návrhem
by se nic podstatného na rozsahu činnosti komise
neměnilo, pouze by z ní vypadlo to vyšetřování
míry odpovědnosti, protože o tom se domnívám,
že to přísluší jiným orgánům,
ke kterým se tato komise může obrátit,
pokud to uzná za vhodné. Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Matulkovi. Do rozpravy se dále hlásí
pan poslanec Kužílek.
Poslanec Oldřich Kužílek: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
dovolil bych si předložit krátký doplňující
pozměňovací návrh k jednacímu
řádu, který je na straně 2 v tisku,
který začíná statutem.
Jde o návrh k bodu 6, kam bych navrhl doplnit druhou větu
ve znění: "V případě rovnosti
hlasů rozhoduje hlas předsedy." Tento návrh
nemá za cíl jiný smysl než ten, aby
nerozhodné hlasování bylo překlenutelné,
aby činnost komise nebyla v takovém případě
zablokována.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
poslanci Kužílkovi. Vzhledem k tomu, že se do
rozpravy již nikdo nehlásí, rozpravu končím.
Prosím pana poslance Tomáše Fejfara, aby se
k návrhům, které v rozpravě
zazněly, vyjádřil, a poté bychom přistoupili
k hlasování o jednotlivých návrzích.
Poslanec Tomáš Fejfar: Vyjádřil
bych se hlavně k prvnímu návrhu, který
přednesl pan poslanec Matulka. Jeho návrh zní,
aby ze statutu z odst. 2 se vyškrtla slova "a míru
odpovědnosti".
Vypadá to nenápadně, pan poslanec sám
se zmínil o tom, že to podstatným způsobem
mění návrh statutu, a protože já
s tímto návrhem nesouhlasím, chtěl
bych říci proč.
Tato komise bude totiž vyšetřovat, jak zodpovědnost
trestní, tak zodpovědnost politickou. A určit
míru politické zodpovědnosti může
- podle mého názoru - jenom Parlament prostřednictvím
této své komise, protože co se týče
trestní odpovědnosti, pan poslanec jistě
pozorně nalistoval stránku č. 2, kde je jednací
řád a kde se hovoří o tom, že
s komisí budou pracovat dva vyšetřovatelé.
A to je právě ten případ, kdy ve chvíli,
kdy komise narazí na jakékoliv podezření
z trestného činu, tak to budou právě
tito lidé, kteří budou posuzovat míru
trestní odpovědnosti a budou předávat
eventuálně dál orgánům činným
v trestním řízení.
To znamená, že ta slova, která chce pan poslanec
Matulka vypustit, by tam měla zůstat a týkají
se odpovědnosti politické.
To znamená, že tento návrh si dovolím
nedoporučovat.
Co se týče druhého návrhu, který
přednesl pan poslanec Kužílek, s tím
souhlasím. Myslím, že je to určité
opomenutí, ke kterému došlo při tvorbě
jednacího řádu této vyšetřovací
komise a že to může napravit některé
spory, které by mohly nastat. Proto tento návrh
doporučuji.
Můžeme přistoupit k hlasování.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Přistoupíme
k hlasování o návrhu pana poslance Matulky.
Chtěl bych se zeptat, zdali je třeba v tuto chvíli
návrh pana poslance Matulky ještě jednou zopakovat.
(Hlasy: Není třeba.) Není tomu tak.
Ptám se tedy, kdo souhlasí s návrhem poslance
Matulky, ať zvedne ruku. 37.
Kdo je proti tomuto návrhu? 59.
Návrh poslance Matulky nebyl přijat.
Druhým návrhem byl návrh pana poslance Kužílka,
který se však v tuto chvíli hlásí
s faktickou poznámkou.
Poslanec Oldřich Kužílek: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
chci se omluvit za určité opomenutí. Návrh,
který jsem předkládal, by měl logiku
a smysl tehdy, když by bod 6. tak, jak je napsán,
zněl tak, že rozhodující je nadpoloviční
většina přítomných členů
komise.
V určité rychlosti toho předložení
mně to uniklo a tudíž to nemohu teď zamlčet
před sněmovnou, že tak, jak je to v tuto chvíli
navrženo, že by to nedávalo logický smysl.
Jsou tedy dvě možnosti: buď umožnit procedurálně
to, aby ten bod šestý byl proměněn tak,
že by šlo o nadpoloviční většinu
přítomných, anebo bych musel ten svůj
návrh navrhnout ke stažení, protože by
byl nesmyslným.
Omlouvám se za situaci, kterou jsem způsobil.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano, děkuji
za připomínku. Pan poslanec Fejfar se pokusí
nabídnout řešení.
Poslanec Tomáš Fejfar: Já bych to osobně,
protože logiku to má, považoval za upřesnění
návrhu, což myslím jednací řád
připouští.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Jednací
řád připouští samozřejmě
upřesnění návrhu, nicméně
v této věci je třeba konsensu přítomných.
Nehlásí se nikdo, že by protestoval hlásí
se pan poslanec Hrazdíra? Nehlásí. Můžeme
to vzít jako upřesnění? Nemůžeme.
Takže budeme pokračovat tak, jak nám to umožňuje
jednací řád v tuto chvíli.
Pane zpravodaji, co navrhujete?
Poslanec Tomáš Fejfar: Navrhuji, abychom hlasovali,
a dovolím si návrh zopakovat, protože došlo
k tomu drobnému upřesnění - to znamená
přečtu bod šest, tak jak je navrhován:
"K přijetí usnesení je třeba
souhlasu nadpoloviční většiny přítomných
členů komise." A druhá věta zní:
"V případě rovnosti hlasů rozhoduje
hlas předsedy."
Místopředseda PSP Jan Kasal: Pan poslanec
Benda s faktickou poznámkou.
Poslanec Marek Benda: Vážený pane předsedající,
dámy a pánové, ač mi možná
může být věcně líto, upozorňuji,
že tento návrh je v rozporu s jednacím řádem,
který o vyšetřovací komisi říká,
že k platnosti usnesení komise je třeba souhlasu
nadpoloviční většiny všech jejích
členů, čili ten návrh by vzhledem
k jednacímu řádu byl nulitní. Proto
doporučuji panu kolegovi Kužílkovi, aby svůj
návrh stáhl, protože řešení
neexistuje.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
za toto upřesnění. Domnívám
se, že nelze jinak. Přesto pan poslanec Kužílek
se vyjádří osobně.
Poslanec Oldřich Kužílek: Vážený
pane předsedající, vážená
sněmovno, mám pocit, že pohár hořkosti
si musím vypít do dna a tudíž mi nezbývá,
než co řekl kolega Benda, přičemž
chci sdělit, že věcným smyslem toho,
co jsem chtěl navrhnout, je v podstatě to, že
tak, jak nařizuje jednací řád sněmovny,
by muselo jít o to, že by předseda měl
dva hlasy. To vlastně jsem měl na mysli a to, jak
jsem to navrhoval, bylo nešťastně zformulováno.
Říkám to proto, aby bylo zřetelné,
co jsem měl na mysli, a aby případně
pan zpravodaj uvážil, jestli se pokusí tímto
směrem nějakým způsobem to dál
vyřešit, neboť já se necítím
být v této věci kompetentní.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Kužílkovi. Slovo má pan
poslanec Fejfar, ale nejdříve pan poslanec Wagner
s faktickou poznámkou. (Rozprava byla uzavřena,
samozřejmě.)
Poslanec Jozef Wagner: Vážený pane předsedo,
dámy a pánové, z povzdechu pravicových
lavic pociťuji poklonu, že vůči levicovému
poslanci, který se chtěl ozvat s tímtéž,
ale nikoli z obavy, že někdo řekne pravdu,
ale z obavy, že se trapně porušuje jednací
řád: provádíte již deset minut
rozpravu, která byla dávno uzavřena. Chcete-li
ji provádět, navrhněte, ať je znovu
otevřena.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Wagnerovi za toto upozornění. Rozuměl-li
jsem vystoupení pana poslance Bendy a pana poslance Kužílka,
bude zřejmě přesto, že se v návrhu
objevil námět, který není v souladu
s jednacím řádem, bude asi účinnější,
když dáme hlasovat o možnosti zpětvzetí
toho návrhu.
Kdo souhlasí s tím, aby pan poslanec Kužílek
vzal zpět svůj návrh, ať zvedne ruku!
115.
Kdo je proti? Nikdo.
Takže tím jsme hlasovali o obou pozměňovacích
návrzích a nyní můžeme přistoupit
k návrhu o hlasování o návrhu Statutu
a návrhu jednacího řádu. Souhlasíte
s tím, abychom hlasovali vcelku? Nejsou námitky
proti tomuto způsobu? Zdá se, že nikoliv, takže:
Táži se, kdo souhlasí s návrhy Statutu
a jednacího řádu vyšetřovací
komise Poslanecké sněmovny pro vyšetření
okolností souvisejících s akcemi "Norbert",
"Zásah" a "Vlna" - kdo souhlasí,
ať zvedne ruku! 115.
Kdo je proti? 1.
Návrh byl přijat.
Dalším bodem, dámy a pánové,
je
K tomuto bodu vám byl rozdán seznam kandidátů
na členství v této vyšetřovací
komisi, jak vyplynul z jednání politického
grémia.
Hlásí se pan poslanec Kolář.
Poslanec Robert Kolář: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, vážené dámy, vážení
pánové, omlouvám se, že vstupuji teď
do tohoto jednání, ale pokud jsme schválili
statut a jednací řád, tak jsme také
schválili, že předsedu této komise volí
Poslanecká sněmovna z členů komise.
My tento bod nemáme zařazen v programu, čili
domnívám se, že by bylo vhodné procedurálně
zařadit jako další bod za volbu členů,
až tito budou zvoleni, volbu předsedy komise.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Ano, takže
rozumím-li správně návrhu pana poslance
Koláře, navrhuje, aby volba předsedy vyšetřovací
komise následovala za bodem volba členů vyšetřovací
komise bezprostředně.
Kdo souhlasí s tím, abychom v tomto smyslu rozšířili
program 7. schůze, ať zvedne ruku. 112.
Kdo je proti? Nikdo.
Zařadili jsme tedy tento bod do programu naší
schůze.
Budu tedy pokračovat v úvodu bodu "Volba členů
vyšetřovací komise". Seznam, který
máte, obsahuje jména poslaneckých zástupců
klubů podle poměrného zastoupení s
výjimkou klubu Svobodných liberálů.
Klub Levého bloku zástupce dosud neoznámil.
Proto se ptám předsedy klubu, zda-li chce návrh
učinit nyní.
Poslanec Jaroslav Ortman: Vážený pane
místopředsedo, vážení kolegové,
na jednání politického grémia, které
se týkalo této otázky, jsme vždy zdůrazňovali,
že klub Levého bloku se vysloví k otázce
své účasti a případných
kandidátů na člena této komise poté,
co bude projednán statut a jednací řád.
V návaznosti na toto již řečené
Vás tedy žádám, abyste nám umožnili
jako poslaneckému klubu přerušení schůze
na dobu 30 minut, aby se klub mohl sejít a sdělit
potom své stanovisko.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Dobře,
děkuji za tento návrh, s faktickou poznámkou
se hlásí pan kolega Wagner.
Poslanec Jozef Wagner: Vážený pane předsedající,
vážený pane předsedo, dámy a
pánové, já bych měl pouze stručnou
prosbu k vám všem, abyste uvážili, zda
je rozumné jeden z poslaneckých klubů ponechat
mimo tuto komisi a mimo spojení s jednou z věcí,
která se může stát jednou z nejvýznamnějších
v tomto volebním období.
Měl bych za to, že by kolegové z klubu liberálů
měli uvážit, zda-li předloží
nebo nepředloží návrh rovněž
během této přestávky.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Wagnerovi, hlásí se pan poslanec Výborný,
takže mu uděluji slovo.
Poslanec Miloslav Výborný: Pane předsedající,
dámy a pánové, k poslednímu příspěvku
kolegy Wagnera chci poznamenat, že poněkud mi uniká,
proč existuje politické grémium, kde se tyto
záležitosti řeší, i tato záležitost
tam byla řešena. Ale chtěl bych připomenout,
že při volbě vyšetřovací
komise je třeba dbát, aby v komisi byly zastoupeny
všechny politické strany, resp. politická hnutí
podle principu poměrného zastoupení, nikoliv
všechny poslanecké kluby. Tak praví §
55a odst. 8 našeho jednacího řádu. Čili
námitka, že by byl porušen zákon, pokud
by klub, kterému předsedá kolega Vyvadil,
nebyl v komisi zastoupen, je námitkou lichou.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
poslanci Výbornému, dámy a pánové,
kdo souhlasí s návrhem poslance Ortmana, abychom
schůzi přerušili do 15.00 hod, ať zvedne
ruku. Děkuji. Domnívám se, že počítání
by bylo ztrátou času. Přesně v 15.00
hod. začínáme.
(Po přestávce.)
Místopředseda PSP Jan Kasal: Paní
poslankyně, páni poslanci, doba určená
ke schůzkám politických klubů vypršela,
nyní je čas, abych požádal předsedu
poslaneckého klubu LB poslance Jaroslava Ortmana, aby poslance
a poslankyně seznámil se stanoviskem klubu, kterému
předsedá. Prosím, aby všichni zaujali
svá místa v poslaneckých lavicích
a pana poslance Ortmana, aby přistoupil k řečništi.
Poslanec Jaroslav Ortman: Pane místopředsedo,
pane předsedo, dámy a pánové, dovolte,
abych vám z pověření poslaneckého
klubu LB sdělil, že klub deleguje své dva zástupce,
a to pana Miroslava Čapka a pana Martina Chudobu. Prosím,
aby byli zapsáni do seznamu jmen.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Ortmanovi. Prosím, abyste si seznam o právě
přednesená jména doplnili.
Dámy a pánové, dále vám byly
rozdány volební řády pro případ,
že bychom schválili způsob tajného hlasování.
Hodlá někdo přednést návrh
na tajné hlasování? - Ano je to pan poslanec
Jaromír Šimánek. Dávám mu slovo.
Poslanec Jaromír Šimánek: Vážené
dámy, vážení pánové, vzhledem
k tomu, že tato komise je svým významem velmi
důležitá pro naši sněmovnu, dovoluji
si přednést návrh, aby členové
vyšetřovací komise byli voleni tajným
hlasováním, a taktéž, aby tajným
hlasováním byl volen předseda této
vyšetřovací komise.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci za tento návrh. Dále se hlásí
pan poslanec Kozák, prosím.
Poslanec Stanislav Kozák: Pane místopředsedo,
mám poněkud odlišný návrh od
toho, který přednesl pan kolega Šimánek.
Navrhuji, aby vzhledem k tomu, že kandidáti byli navrženi
a odsouhlaseni prakticky politickou dohodou na politickém
grémiu, abychom o všech kandidátech hlasovali
en bloc, veřejně a o předsedovi tajně.
Děkuji.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Děkuji
panu poslanci Kozákovi.
Domnívám se, že bude užitečné,
když hlasováním rozhodneme o těchto
dvou návrzích, které stojí proti sobě.
Dám hlasovat o návrzích tak, jak byly podány.
Pan poslanec Šimánek navrhuje, aby členové
komise a posléze ze zvolných členů
komise byl zvolen předseda v tajném hlasování.
Kdo je téhož názoru, ať zvedne ruku! 72
hlasů pro.
Kdo je proti tomuto návrhu? 53.
Kdo se zdržel hlasování? 13.
Konstatuji, že návrh poslance Šimánka
prošel a tudíž je bezpředmětné
dávat hlasovat o návrhu pana poslance Kozáka.
Nyní prosím pověřeného člena
branného a bezpečnostního výboru,
pana poslance Šimánka, aby odůvodnil návrhy
volebních řádů.
Poslanec Jaromír Šimánek: Vážené
dámy a pánové, dovolte, abych odůvodnil
volební řády na volbu členů
vyšetřovací komise a na volbu předsedy
vyšetřovací komise současně.
Jak ze statutu vyplývá, sněmovna volí
předsedu vyšetřovací komise z poslanců,
kteří byli řádně zvoleni za
členy vyšetřovací komise. V tomto případě
by volba předsedy byla tajná až po volbě
členů vyšetřovací komise.
V krátkosti bych zdůvodnil oba volební řády
současně. Sněmovna volí 13 členů
vyšetřovací komise podle kandidátky,
kterou máte všichni před sebou a máte
ji doplněnu o zástupce Levého bloku, o pana
kolegu Čapka a o pana kolegu Chudobu. Oba dva tyto volební
řády vycházejí z volebních
řádů, které sněmovna již
dostatečně precizovala a domnívám
se proto, že by mohly být připomínkovány
oba současně a hlasováno o nich současně.