Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Jako další
je připraven kolega Payne. Prosím, aby se ujal slova,
připraví se kolega Exner.
Poslanec Jiří Payne: Vážená
vládo, vážený předsedající,
kolegyně a kolegové, nejsem si zcela jist, zda je
pravda, že žádná mezinárodní
norma nás nezavazuje přijmout uprchlíky,
kteří nelegálně z našeho území
přecházejí do sousedního státu.
Ale o tom bych nyní nechtěl hovořit. Spíš
bych chtěl zdůraznit některé body
programu, které považuji za velmi promyšlené.
Za prvé zásada, že smlouvu s Německem
podepíšeme až budeme schopni garantovat její
plnění, t.j. budou uzavřeny další
readmisní smlouvy. Myslím si, že to je zásada
naprosto podstatná. Souvisí s tím, že
vláda jedná o uzavření smluv s Rakouskem,
se Slovinskem, Polskem, Maďarskem. Jsou možnosti jednání
i s Bulharskem, Rumunskem, případně Ukrajinou
a Běloruskem jakoby v poslední linii. Myslím,
že to je strategie z hlediska zahraniční politiky
vyhovující. Souvisí to také s tím,
aby naše státní hranice se Slovenskem byla
regulérní státní hranicí, protože
tam může docházet k jistým problémům
při zjišťování toho, která
byla poslední země, kde ilegální uprchlíci
přecházeli přes hranici nelegálním
způsobem. Pokud ta hranice je otevřená, pak
v podstatě neseme odpovědnost za hranice, které
nejsou našimi státními hranicemi. Myslím,
že i připravovaná legislativní opatření
jsou vyhovující a já bych především
chtěl zdůraznit jednu věc, kterou jsme postrádali,
zejména v minulém volebním období.
Totiž spolupráce ministrů přes hranice
resortů. V tom případě myslím,
že to je cosi nového, co jsme tady dosud neviděli
a stojí za to zmínit se o tom, že v tomto případě
ta spolupráce funguje dobře. To je pozitivní
zjištění z projednávání
tohoto bodu v obou výborech. Není tady otázka,
zda postup vlády je správný či nikoliv,
t.j. nejde o to, zda s tím souhlasíme či
nesouhlasíme. Tu pochybnost zde nikdo nevznesl. Proto se
domnívám, že by postačilo usnesení,
kdy sněmovna konstatuje, že postup vlády při
těchto jednáních je přiměřený.
Mám dojem, že to docela odpovídá situaci.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji,
poprosím kolegu Exnera, připraví se pan kolega
Janeček.
Poslanec Václav Exner: Pane předsedající,
vážená vládo, vážené
kolegyně a kolegové poslanci, chtěl bych
uplatnit dotaz v souvislosti s vystoupením pana premiéra.
Je známo dřívější stanovisko
o tom, že jediným partnerem pro jednání
o majetku a dalších otázkách i o případné
problematice sudetských Němců je bonnská
vláda. Nyní je deklarován zájem o
jiná jednání. Mělo by jít o
přímé jednání s organizacemi
sudetských Němců a je možné z
naší strany, jako to bylo dříve, nějak
například negativně vymezit problémy,
o kterých by se mělo jednat? Děkuji.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Slovo má kolega Janeček, připraví
se paní kolegyně Stiborová.
Poslanec Josef Janeček: Vážený
pane premiére, můj dotaz směřuje také
spíše do obecnější roviny. Nepřímo
se dotýká i otázky sudetských Němců,
to je jestli v této souvislosti uvažuje německá
vláda o odškodnění našich občanů,
kteří byli poškozeni fašistickým
režimem po roce 1938 až do roku 1945.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Poprosím paní kolegyni Stiborovou, další
přihlášky do rozpravy nemám.
Poslankyně Marie Stiborová: Pane předsedající,
dámy a pánové, dovolte mi, abych se také
vyjádřila k záležitostem, k problematice,
kterou projednáváme, a to nejen z hlediska zprávy,
kterou přednesl pan ministr Ruml, ale především
i z poselství, které jsme slyšeli z úst
pana premiéra Klause.
Můžeme skutečně přijmout usnesení,
které bylo navrhované, že postup vlády
je přiměřený. Skutečně
je přiměřený určité
době a má určitou koncepci. Nicméně
v našem státě dochází ke zneklidnění
našich občanů právě z hlediska
určitých otázek a nároků sudetských
Němců. A nejenom z těchto nároků
a otázek, ale i z toho, že některé neuvážené
výroky z úst pana prezidenta Havla těmto
zneklidňujícím dojmům dávají
hlas. Z tohoto důvodu bych ráda připomněla
jednu věc. Není možné se omezit v tomto
směru jenom na vztahy mezi Německem, mezi dalšími
zeměmi tak, jak se o tom hovořilo. Tak jak říkal
pan poslanec Payne, je důležité, aby v tomto
směru bylo velice dbáno na naše vztahy se Slovenskem,
protože tam by záležitost mohla být komplikovanější.
Ráda bych se zeptala pana premiéra Klause, zda ví
o tom, že nároky některých občanů
- sudetských Němců - na navrácení
majetku neustále pokračují. Mohu je písemně
doložit. A právě některé
výroky, ne v tomto případě vlády,
ale pana prezidenta Havla, tyto občany v příhraničních
oblastech velice zneklidňují. Vzhledem k tomu, že
tady není určitá vyrovnanost vybalancovaných
postupů mezi vládou, mezi prezidentem a Parlamentem,
navrhovali jsme, aby na dnešní nebo na příští
schůzi Poslanecké sněmovny byla řešena
otázka koncepce zahraniční politiky. Zdá
se nám totiž, že tato koncepce není zcela
jasně deklarována a bylo by potřebné,
aby v tomto směru Parlament i o těchto otázkách
jednal. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Nyní poprosím pana poslance Nečase, aby přednesl
návrh usnesení.
Poslanec Petr Nečas: Vážený pane
předsedající, vážení členové
vlády, dámy a pánové, předtím
než přednesu návrh usnesení, dovolil
bych si učinit jednu technickou poznámku, a sice,
že se nám podařila věc, která
podle mého názoru není zcela v souladu s
jednacím řádem, protože celá
řada příspěvků - viz poslední
příspěvek paní kolegyně Stiborové
- odbočila od tématu, kterým je původně
bod 8 dnešní schůze - "Informace o stavu
jednání s vládou Spolkové republiky
Německo ve věci vysídlování
přistěhovalců". Podle mého názoru
poněkud účelově zde byla vmanipulována
otázka sudetských Němců. Tolik jenom
na úvod.
Jako společný zpravodaj branného a bezpečnostního
výboru a zahraničního výboru bych
si dovolil předložit následující
návrh usnesení:
"Po výkladu předsedy vlády České
republiky Václava Klause a ministra vnitra České
republiky Jana Rumla a po rozpravě Poslanecká sněmovna
Parlamentu České republiky schvaluje postup vlády
České republiky při jednání
s vládou Spolkové republiky Německo ve věci
vysídlování přistěhovalců
z území Spolkové republiky Německo."
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
a ptám se, zda ještě někdo chce k této
problematice vystoupit? Poprosím pana premiéra.
Předseda vlády ČR Václav Klaus:
Na mě nebo na vládu tady bylo vzneseno několik
drobných otázek. Chtěl bych učinit
tři malé poznámky.
Okruh otázek na jednání - prosím ale,
aby nebylo mýlky, považuji to za jednání
s malým "j". Abychom si rozuměli, nikoliv
jednání s velkým "J". Znovu jsem
opakoval, že jde o to vysvětlovat si nějaké
věci, nikoliv jednat na úrovni, aby z tohoto jednání
bylo přijato usnesení a závěry. Otázku
jednání bych dál nedramatizoval. Znovu opakuji
- jednání s malým "j". A myslím,
že to je správné, protože sdělovat
si názory pouze ve sdělovacích prostředcích
Süddeutsche Zeitung a v našem tisku, nepovažuji
za rozumný postup. Nehledejme v tom nic jiného.
Okruh otázek bych ani nedefinoval. Interpretoval bych to
jako vysvětlování našich pozic. V Německu
jsem mnohokrát říkal, aby nevznikaly falsche
Erwartungen, aby nevznikala falešná očekávání.
Nic více, nic méně. Myslím,
že jsme trochu propásli dobu - dostali jsme se k tomu
také při jednání - kdy se něco
dařilo udělat Polsku. Myslím, že to
jisté propásnutí bylo. Teď Německo,
potýkající se se superproblémem profinancování
svých nových východních zemí,
je trochu v jiné situaci, než bylo před několika
lety, a to bohužel musíme vzít v úvahu.
Nicméně samozřejmě, že jsme o
tom hovořili, a pan kancléř zopakoval, že
je pro nalezení nějakého řešení
a dokonce jsme se domluvili, že si o tom musíme v
klidu pohovořit a pokusit se najít nějaké
řešení.
Čili obecně ano, ale prohlašuji, že ten
prostor, díky zcela nové situaci v Německu,
je horší než byl před několika
lety, kdy se v Polsku zdařilo tyto věci dohodnout.
I když si nejsem právě jist, jestli otázka
nadace, jak to bylo řešeno v Polsku, jestli je řešením
optimálním, myslím, že s ní není
spokojena ani strana polská a není s ní spokojena
ani strana německá, jak jsem mohl pochopit.
Naše zahraniční politika se jistou chvíli
v minulých dvou letech také upínala k myšlence
této nadace, nejsem si jist, jestli to je vhodná
cesta, já bych doporučoval, aby to byly nějaké
zcela hmatatelné věci, zcela hotové věci,
na které je možné si sáhnout, nikoli
jakýsi fond, kde je pak strašně sporné,
jako například u případu Polska, kdo
s ním disponuje, jestli německá strana nebo
polská strana. Mám pocit, jak to u těchto
fondů bývá, že drtivá většina
peněz se použije na služební cesty reprezentantů
tohoto fondu a podobně a efekt je naprosto nulový.
Považoval bych za daleko vhodnější něco
hmatatelného, např. postavit nemocnici, domovy důchodců
nebo něco takového, na čemž nechť
je plaketa "Postavil německý stát jako
formu přispět k odškodnění",
ať prostě každý vidí, že tato
budova tam je, stojí, fyzicky si na ni můžeme
sáhnout.
Toto jsem nabídl panu spolkovému kancléři.
On říkal, že je to dobrý nápad,
že se musíme sejít a pohovořit si o
tom. Tolik k této věci. Mně se zdá,
že je to cesta možná a vhodnější,
než některá jiná.
Podobně jsem diskutoval v Bavorsku, s bavorskou vládou.
Když je trápí životní prostředí
v severních Čechách a větry, které
vanou na jejich území, tak než nám zřizovat
fondy na regionální studie a podobně, ať
si vyberou jeden komín a ten odsíří.
Mně se zdá, že to jsou hmatatelné věci,
které mají smysl, protože jinak ostatním
způsobem se popíše spousta papíru, udělají
se desítky konferencí a výsledek není
žádný.
Myslím v obou případech, jak s bavorskou
vládou o tom v přeneseném slova smyslu "jednom
komínu", tak se spolkovou vládou o takových
věcech jsem jednal a myslím, že je to cesta
rozumná a správná.
Zneklidňující pocity ve veřejnosti
- já souhlasím, že v části veřejnosti
zneklidňující pocity mohou být po
tom či onom výroku, ale vy všichni dobře
víte, jak je těžké, aby výrok
nebyl vytržen z kontextu a aby mu sdělovací
prostředky přidělily patřičné
místo, které v tom jednání měl.
Musím vám prozradit, že jsem odcházel
z jednání s panem bavorským ministerským
předsedou Streiblem po hodině a půl velmi
věcného jednání, tím že
je toto jednání vedeno v němčině,
tak se nezdržuje, tak je to dost hodina a půl a odcházeli
jsme na tiskovou konferenci a vedle mě jdoucí pan
velvyslanec Gruša mi říkal: "Stopoval
jsem to na hodinkách, o sudetoněmeckém problému
se mluvilo 36 vteřin z té hodiny a půl, bude
zajímavé, kolik tento problém zabere místa
ve sdělovacích prostředcích."
Čili bych vás prosil, abychom to všichni viděli
i v tomto zorném úhlu, týká se to
každého z nás, abychom si dali vždy velký
pozor na slůvko, které použijeme.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
panu premiérovi, do rozpravy dále přihlášen
není nikdo, prosím s technickou poznámkou
se hlásí pan kolega Vyvadil.
Poslanec Jiří Vyvadil: Žádám
hlasování o svém pozměňovacím
návrhu.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Dobře,
rozpravu k tomuto bodu končím a prosím ještě
jednou pana společného zpravodaje, aby přednesl
návrh na usnesení.
Poslanec Petr Nečas: K tomuto bodu vystoupilo několik
řečníků, návrh na usnesení
nebyl podán žádný, vyjma onoho doplňku
pana kolegy Vyvadila, takže bych si dovolil přečíst
ten zpravodajský návrh.
"Po výkladu předsedy vlády České
republiky pana Václava Klause a ministra vnitra České
republiky pana Jana Rumla a po rozpravě Poslanecké
sněmovna Parlamentu České republiky schvaluje
postup vlády při jednání s vládou
SRN ve věci vysídlení vystěhovalců
z území SRN."
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji,
kdo souhlasí s předneseným návrhem
na usnesení Poslanecké sněmovny, ať
zvedne ruku. 128.
Kdo je proti? Nikdo.
Konstatuji, že usnesení bylo přijato a prosím
o další návrh.
Poslanec Petr Nečas: Pan kolega Vyvadil zřejmě
jako zamýšlený bod dvě tohoto usnesení
doporučuje následující text, nebude-li
přesný, prosím aby mne opravil.
"Poslanecká sněmovna Parlamentu České
republiky doporučuje ministru zahraničí konzultace
s Úřadem vysokého komisaře pro uprchlíky
ve věci azylantů a jejich předávání."
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Je to přesně
tak? (Posl. Vyvadil: ano.)
Poslanec Petr Nečas: Já bych si dovolil k
tomu dát zpravodajský komentář. Domnívám
se, že toto doporučení je podle mého
soudu nadbytečné, protože tento postup je naprosto
samozřejmý postup ministerstva zahraniční
a je to tedy něco, co je tam zbytečné.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
za vyjádření společného zpravodaje.
Kdo souhlasí s druhou částí usnesení
ať zvedne ruku. 41.
Kdo je proti? 8.
Konstatuji, že tento návrh nebyl přijat.
Děkuji panu kolegovi Nečasovi a konstatuji, že
jsme projednali předřazený bod původně
osmý.
Dalším bodem je
Než přistoupíme k volbám, ještě
jednou prosím ověřovatele pana poslance Roberta
Koláře, aby nás seznámil, jak správně
vyplňovat hlasovací lístky, aby se počet
neplatných lístků snížil na minimum.
22:167 je veliké procento.
Poslanec Robert Kolář: Vážené
dámy a pánové, zajisté bychom všichni
rádi strávili víkend se svými rodinami,
ale dosavadní průběh voleb tomu nenasvědčuje,
čili přece jenom bych rád se znova ještě
vrátil ke způsobu volby. Na volebním lístku
budou čísla před jmény kandidátů
a písmeno "Z" před textem "zdržuji
se hlasování".
Kdo se rozhodne zvolit některého z kandidátů,
udělá před jeho jménem kroužek,
čili zakroužkuje toto číslo a všechna
ostatní čísla, včetně písmene
"Z" označí křížkem.
Pokud nechce zvolit žádného z kandidátů,
všechna čísla včetně písmene
"Z" označí křížkem
a pokud se chce zdržet hlasování, označí
křížkem všechna čísla a
zakroužkuje písmeno "Z". Pokud se nezúčastní
volby, tak se nezúčastní, lístek si
nevyzvedne, popřípadě se vůbec nedostaví.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Hlasovací lístky se budou vydávat ihned.
Prosím ještě o malou pozornost. Výdej
hlasovacích lístků potrvá asi 20 minut.
Dá se předpokládat, že zjištění
výsledků bude trvat delší dobu. Proto
doporučuji, abychom se ihned po ukončení
výdeje hlasovacích lístků všichni
vrátili do jednacího sálu a pokračovali
v projednávání dalších bodů.
Sejdeme se v 11 hodin. Do té doby přerušuji
jednání k provedení voleb.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Vážené
kolegyně, vážení kolegové, budeme
pokračovat v jednání 7. schůze.
Dalším bodem je
Odůvodněním předloženého
vládního návrhu zákona, který
jste obdrželi jako sněmovní tisk 5, pověřila
vláda České republiky ministra hospodářství
Karla Dybu a místopředsedu vlády a ministra
zemědělství Josefa Luxe.
Prosím pana ministra Dybu, aby se ujal slova.
Prosím, vážené kolegyně a vážení
kolegové, o klid.
Ministr hospodářství ČR Karel Dyba:
Pane předsedo, vážená sněmovno!
1. července 1992 vešel v platnost zákon
ČNR 301/1992 Sb., o Hospodářské komoře
České republiky a Agrární komoře
České republiky.
Účelem zákona bylo vytvoření
právního rámce pro práci dvou nových
ekonomických subjektů, jejichž fungování
bylo tehdy považováno za velmi naléhavé.
Členství v obou komorách bylo pro právnické
i fyzické osoby se sídlem nebo bydlištěm
na území České republiky, provozující
podnikatelskou činnost a neorganizované profesně
podle jiného zákona, ustaveno jako povinné.
Na přípravě zákona 301/1992 se podílela
řada expertů, minulí poslanci i členové
minulé vládní exekutivy v ČR, z nichž
mnozí pracovali v dobré víře na tomto
zákoně.
S odstupem času je však patrné, že přinejmenším
v jednom zásadním bodě bude dnes třeba
stávající zákon upravit. Změna
se týká charakteru členství v komoře.
Jde tedy o změnu povinného členství
na nepovinné, a to je především předmětem
předkládaného návrhu novely.
V evropských zemích se názor na účelnost
povinného členství v komoře liší.
Jestliže německy mluvící sousedé
dávají přednost členství povinnému
(např. v Německu a v Rakousku), v anglosaské
oblasti, ve Skandinávii, ale třeba i v Belgii a
jinde, jsou komory založeny na dobrovolném členství.
Je tedy zřejmé, že obě řešení
jsou v tržní ekonomice možná a dané
řešení musí vždy odpovídat
podmínkám té které země.
Proto i u nás musíme volit na základě
naší specifické situace. Jinými slovy,
otázka zní: Je pro naše dnešní
podmínky, podmínky transformující
se ekonomiky a společnosti, vhodné povinné
členství všech podnikatelů v Hospodářské
komoře? Odpověď vlády na tuto otázku
zní: Ne, není.
Ve prospěch nepovinného členství v
Hospodářské komoře hovoří
v ČR zejména následující skutečnosti:
Stávající právní úprava
vytváří riziko, že se z Hospodářské
komory, jakožto orgánu, který by měl
poskytovat především podnikatelský servis,
vyvine efektivní nástroj pro potlačování
konkurence mezi podnikateli a nátlaková skupina
vůči exekutivě. Komory tak připomínají
odborový svaz s povinným členstvím.
Navíc na rozdíl od všech dřívějších
i současných zahraničních právních
úprav nařizujících povinné
členství, současná česká
verze zákona neposkytuje členům komory ani
dostatečnou ochranu proti případnému
nesprávnému jednání řídících
orgánů komory.
Hospodářská komora je u nás institucí
začínající, zatím ne jasně
profilovanou, s nepřehlednou členskou základnou
a s nejasnými, nezmapovanými vzorci chování.
Je institucí, jejíž členstvo prozatím
nemůže tušit, do jaké míry bude
vytvářející se orientace komory v
souladu s jeho představami. Extrémně slabá
účast na volbách do okresních komor
na jedné straně vypovídá o pochybnostech
členů o práci komory. Na druhé straně
zpochybňuje mandát orgánů komory v
jednání jménem všech podnikatelů.
Dovolte mi, abych ocitoval na tomto místě některá
čísla. Na okresech se ustavujících
konferencích ze zhruba 6 - 8 tisíc živností
a podniků na každém okrese účastnilo
v průměru okolo 80, 100 až 120 podnikatelů,
tj. zhruba 1-2% z celkového počtu. To znamená,
že povinné členství ze zákona
podnikatelská veřejnost nevzala za své, ač
to zákon předpokládal. Tak se potvrdilo,
že jeho naplnění je prakticky nereálné.
Navíc se jen výjimečně zdařilo
na okresní úrovni, aby byly do orgánů
komory zvoleni zástupci středních a velkých
firem. Totéž se pak projevilo ve složení
představenstva Hospodářské komory
České republiky zvoleného na ustavujícím
sněmu Hospodářské komory dne 20. března
1993 v Praze. Tak se stalo, že podnikatelské svazy,
tj. velké podniky především, zastupující
zhruba 70 i více procent hospodářské
základny České republiky, měřeno
přes produkci či zaměstnanost, se podílí
na 40 hlasech představenstva Hospodářské
komory okolo 15% a jejich představitel není ani
jedním z viceprezidentů Hospodářské
komory.
Při povinném členství ze zákona
tak vzniká nebezpečí permanentní kolize
zájmů velkého průmyslu a živnostenstva,
protože každý subjekt má stejná
práva, jeden hlas, ale rozdílné finanční
povinnosti.
Dovolte mi, abych na tomto místě ocitoval část
jednoho z mnoha dopisů, které dostávám
od soukromých podnikatelů. Cituji: "Vyburcováním
podnikatelů splnila zásada povinného členství
svoji úlohu a nyní je čas k ponechání
růstu struktur zdola. Má to logiku a takto se vyvíjely
komory ve vyspělých zemích. Tuto etapu vývoje
prostě nelze přeskočit, aniž by vybujel
nový administrativní aparát, který
se tváří, že zastupuje podnikatele.
Důkazem vážnosti situace je i to, že řada
podnikatelů se bojí vyjadřovat svůj
názor, aby nebyli orgány komory postiženi.
Povinné členství dává komoře
tuto možnost." Konec citátu.
Dobrovolné členství, zejména v současném
období hlubokých transformačních změn
v ekonomice, může, ač na první pohled
paradoxně, vést právě k posílení
prestiže a váhy české Hospodářské
a Agrární komory. To bude záležet i
na tom, jaké služby komory podnikatelům dokáží
nabídnout a jak si získají jejich důvěru.
Dobrovolné členství povede i k tomu, že
povinnost členství se změní na určité
ocenění podnikatele i firmy, neboť členství
v komoře se stane mimo jiné úvodní
referencí pro jeho partnery, neformálně osvědčující
solidnost firmy včetně etiky podnikání.
Takový vývoj je nejen žádoucí
s ohledem na potřeby podnikatelů a naší
ekonomiky, ale bude ho respektovat i současná vláda,
která se nebrání dialogu s odborně
zdatnými a reprezentativními partnery z podnikatelské
sféry.
Vážené poslankyně, vážení
poslanci, navrhovaná novela zákona č. 301/1992
je podle mého názoru prvním krokem ke zdokonalení
legislativy upravující působení komor
v České republice. Jsem přesvědčen,
že její potenciální přínos
pro skutečný rozvoj podnikání u nás
je velmi významný. Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
panu ministru Dybovi a prosím společného
zpravodaje kolegu Vrzala, aby se ujal slova.
Poslanec Ivan Vrzal: Vážený pane předsedo,
vážený pane předsedající,
vážení páni ministři, vážení
kolegové, vládní návrh novely zákona
o Hospodářské a Agrární komoře
České republiky projednaly výbory ústavně
právní, hospodářský a výbor
zemědělský. V těchto třech
výborech byla velmi podrobně diskutována
problematika povinného členství a členství
dobrovolného a všechny tyto tři výbory
se shodly na tom, že vládní návrh podpoří
v tom smyslu, že členství je potřeba
změnit z členství povinného na členství
dobrovolné.
Výbor hospodářský a výbor zemědělský
vypracovaly ještě další návrhy
úprav tohoto zákona, nicméně výbor
ústavně právní doporučil přijetí
návrhu novely tohoto zákona beze změn. Protože
se nepodařilo zpravodajům dohodnout se ohledně
připomínek výboru hospodářského
a výboru zemědělského, bylo nutné
společnou zprávu sestavit vlastně pouze z
vládního návrhu novely zákona, což
byl vlastně minimální společný
jmenovatel těchto tří výborů.
Společnou zprávu máte všichni před
sebou. Doporučuji, abychom přijali vládní
návrh novely zákona 301 o Hospodářské
a Agrární komoře a zároveň
na podnět hospodářského výboru
navrhuji, aby sněmovna přijala usnesení,
ve kterém žádá vládu, aby do
6 měsíců komplexně vyřešila
problematiku, týkající se zákonné
úpravy komor.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
panu společnému zpravodaji a otevírám
rozpravu, do které se první přihlásila
paní kolegyně Mazalová. Pardón, s
procedurálním návrhem kolega Hirš. Omlouvám
se, paní kolegyně.