Poslanec František Trnka: (Hovoří z
místa.) Nepovažuji, ale nebudu o tom diskutovat. Doporučuji
schválení.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Trnkovi za vyjádření, kterým
doporučuje schválit odpověď.
Kdo se dále hlásí do rozpravy? Nikdo, rozpravu
uzavírám a navrhnu vám následující
usnesení:
"Poslanecká sněmovna souhlasí s odpovědí
na interpelaci poslance Františka Trnky na místopředsedu
vlády a ministra zemědělství Josefa
Luxe ve věci dovozu holandského lnu a brambor uvedenou
v tisku 142 A."
Kdo s tímto návrhem souhlasí, ať zvedne
ruku. 58. Děkuji.
Kdo je proti? 38. Děkuji.
Kdo se zdržel hlasování? 10. Děkuji.
Tento návrh byl přijat.
Další interpelací je interpelace pana poslance
Michala Krause. Ministr zahraničních věcí
Zieleniec odpověděl na ústní interpelaci
poslance Michala Krause ve věci rušení zastupitelských
úřadů České republiky v Evropě
tisk 146. Odpověď se předkládá
jako tisk 146 C.
Pan poslanec Kraus není přítomen. Ptám
se, zda je někdo pověřen, aby se vyjádřil
za něho? Není tomu tak.
Není ani procedurálního návrhu, dovolte
mi tedy, abych dal hlasovat o tomto návrhu usnesení:
"Poslanecká sněmovna souhlasí s odpovědí
na interpelaci poslance Michala Krause na ministra zahraničních
věcí Josefa Zielence ve věci rušení
zastupitelských úřadů České
republiky v Evropě uvedenou v tisku 146 C."
Kdo s tímto návrhem souhlasí, ať zvedne
ruku! 58. Děkuji.
Kdo je proti? 6. Děkuji.
Kdo se zdržel hlasování? 39. Děkuji.
Návrh usnesení byl přijat.
Ministr zahraničních věcí Josef Zieleniec
odpověděl na interpelaci poslance Pavla Hirše
ve věci uvažovaného odsunu žadatelů
o azyl ze Spolkové republiky Německo do České
republiky - tisk 149. Odpověď se předkládá
jako tisk 149 A.
Považuje pan poslanec odpověď za uspokojivou?
Poslanec Hirš není přítomen. Je někdo
pověřen sdělit jeho stanovisko? Není
tomu tak.
Otevírám rozpravu k tomuto bodu. Do rozpravy se
nikdo nehlásí. Rozpravu končím.
Navrhuji přijmout následující usnesení:
"Poslanecká sněmovna souhlasí s odpovědí
na interpelaci poslance Pavla Hirše na ministra zahraničních
věcí Josefa Zielence ve věci uvažovaného
odsunu žadatelů o azyl ze Spolkové republiky
Německo do České republiky, uvedenou v tisku
149 A."
Kdo s tímto návrhem souhlasí, ať zvedne
ruku. 61.
Kdo je proti? Nikdo.
Tento návrh usnesení byl schválen.
Ministr zdravotnictví Petr Lom odpověděl
na interpelaci poslankyně Gerty Mazalové ve věci
pacientů nemocných diabetem a návštěvní
služby lékařů - tisk 132. Odpověď
se předkládá jako tisk 132 A. Považuje
paní poslankyně odpověď za uspokojivou?
Prosím, aby se vyjádřila.
Poslankyně Gerta Mazalová: Vážený
pane předsedající, dámy a pánové,
moje interpelace se skládala ze dvou částí.
V části první jsem žádala o zavedení
zvláštního kódu do seznamu výkonů,
jako zvláštní položku návštěvu
pacienta v bytě odborným diabetologem.
Druhá část se týkala výjimky
ze zákazu stání pro lékaře,
kteří provádějí návštěvní
službu. Podle mého názoru dosavadní
položka kód číslo 01302, která
se nazývá "Cílené vyšetření
diabetologem v ordinaci", nezahrnuje časovou náročnost
vyšetření v bytě pacienta a není
použitelná pro návštěvní
službu lékaře v bytě.
Druhý kód, který je pod číslem
89794 a nazývá se "Konsilium specialistů",
může být využit pouze na indikaci nebo
doporučení obvodního nebo praktického
lékaře. Podle odpovědi ředitele Všeobecné
zdravotní pojišťovny tento kód řeší
situaci. Podle mého názoru situaci neřeší,
neboť odborník musí čekat na povolení
obvodního lékaře.
Podle pana ministra Loma by měla být tato položka
zohledněna jako zvláštní položka
"Návštěva pacienta v bytě odborným
lékařem". Tady bych řekla, že to
pan ministr vystihl ještě lépe než zněl
můj původní návrh. Skutečně
si myslím, že stávajícím kódem
číslo 89797 "Konsilium specialistů"
a podmínkou indikace praktickým lékařem
není vyřešena situace těžce zdravotně
postižených, jak jsem žádala.
Souhlasím s tím, co bylo v dopise psáno,
že výkon odborníka je drahou specializací.
Rovněž nesouhlasím se zneužíváním
této služby. Právě proto by však
odborník neměl záviset na doporučení
obvodního lékaře, který musí
být doškolen v základech diabetologie pro práci
v terénu a měl by pracovat v úzké
spolupráci s odborníkem, tedy diabetologem.
Proto je pro mne přijatelnější stanovisko
ministra zdravotnictví doktora Loma, aby byl vytvořen
zvláštní kód, který by se nazýval
"Návštěva odborníka v bytě",
kde by odborník podle vlastního uvážení
mohl u svých nemocných, které perfektně
zná, v případech, které považuje
za nutné, vyšetření provést.
Co mne překvapilo, byl dopis sdělovacím prostředkům
od ředitelky Okresní pojišťovny Praha-západ,
která píše v Mladé frontě Dnes
doporučení, abych se věnovala interpelacím
v jiné záležitosti. K celé této
záležitosti se vyjadřuje s despektem. Tuto
interpelaci jsem podávala na žádost 137 dopisů
(k dnešnímu dni) od těžce zdravotně
postižených diabetiků a na žádost
lékařů odborníků. Jakékoliv
podmiňování a čekání
na doporučení obvodních praktických
lékařů, kteří mnohdy dostávají
pacienta těžkého diabetika do rukou poprvé
a nestačí někdy ani poznat důkladně
jejich komplikace, považuji za podceňování
těchto nemocných i podceňování
práce odborníků, kteří musejí
čekat na povolení své návštěvy
u nemocného.
Proto doporučení této paní ředitelky
Okresní zdravotní pojišťovny Praha-západ,
abych se věnovala něčemu jinému, musím
považovat za urážející, navíc
od ředitelky, která sedí na tak důležitém
postu pro nemocné a zdravotně postižené
pacienty.
Poněvadž jsem představitelem ministerstva zdravotnictví,
ministr doktor Lom mě ujistil, jak písemně,
tak ústně o našem shodném názoru.
Zastává shodné stanovisko, tedy kód
"Návštěva nemocného v bytě
odborným lékařem., což mi dal písemně
i ústně. Tuto část interpelace považuji
za ukončenou a mohu s ní souhlasit.
Druhá část mé interpelace, která
se týká výjimky zákazu stání
pro lékaře, kteří vykonávají
svým automobilem návštěvní službu
u nemocných, byla adresována po poradě na
pana ministra Rumla, který mi odpověděl,
že předmětné téma projedná
s primátorem hl. m. Prahy, neboť výjimky ze
stání vydává Magistrát. Upozorňuji,
že se jedná o výjimky hlavně ve velkých
městech, jako je Praha, Brno, Ostrava. Nevím, jak
to dopadlo, takže druhou část bych raději
nechala otevřenou.
První část ano, u druhé části
bych počkala na vyjádření pana ministra
Rumla.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Interpelace
byla původní formulována jako interpelace
na pana ministra Loma. My se nyní budeme zabývat
odpovědí na tuto část. Pak můžeme
hlasovat o návrhu usnesení v tom smyslu, že
sněmovna žádá, aby se k tomu ještě
vyjádřil pan ministr Ruml.
Kdo se dále hlásí do rozpravy? Pan ministr
Lom.
Ministr zdravotnictví ČR Petr Lom: Pane místopředsedo,
dámy a pánové, rád bych tuto informaci
doplnil, protože asi ne všem členům parlamentu
je srozumitelná. My se domníváme, že
vývoj péče zdravotnictví bude pokračovat
tak, že systém hospitalizačně ambulantní
bude sjednocován jednou osobou, čili specialistou,
který určí léčení pacienta
v nemocnici. V této nemocnici se léčení
také účastní a pak také bude
pacienta v bydlišti ještě doléčovat.
Tento vývoj předpokládá a počítá
s tím, že musí být vytvořeny
kódy pro návštěvu specialisty v bydlišti
pacienta bez ohledu na to, zda návštěva specialisty
je doporučena obvodním lékařem či
nikoliv.
Pokud jde o druhou část, předal jsem dopis
panu ministru Rumlovi, který mě ujistil, že
se tím bude zabývat. Je to rovněž pochopitelné,
protože v systému privátních lékařů,
kteří musejí vykonávat pohotovostní
službu u svých pacientů ve velkých městských
aglomeracích, jde mnohdy o tísňové
stavy, musejí zastavit tam, kde je to bydlišti pacienta
nejblíže.
My jsme byli svědky toho, že za 1. republiky byly
vozy lékařů označeny hádkem.
To mělo přesně význam výjimky
ze zákazu zastavení nebo stání. Po
zákazu privátních praxí v roce 1950
se stal tento hádek pouhou ornamentální prestižní
ozdobou, ale nyní by měla Česká lékařská
komora ve spolupráci s magistrátem a ministerstvem
vnitra opět obnovit toto výsadní právo
udělované praktickým lékařům,
samozřejmě na žádost a číselné
povolení.
Tolik k této problematice, kterou paní poslankyně
Mazalová možná svou interpelací uspíšila.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu ministru Lomovi.
Kdo se dál hlásí do rozpravy? Jestliže
nikdo, rozpravu končím a navrhuji přijmout
následující usnesení.
"Poslanecká sněmovna souhlasí s odpovědí
na interpelaci poslankyně Gerty Mazalové na ministra
zdravotnictví Petra Loma ve věci pacientů
nemocných diabetem a návštěvní
služby lékařů, uvedenou v tisku 132
A."
Kdo je pro přijetí tohoto usnesení, ať
zvedne ruku. 102. Děkuji.
Kdo je proti? Nikdo.
Tato odpověď byla schválena.
A nyní v rámci tohoto bodu můžeme hned
dále hlasovat o návrhu usnesení, který
vyplynul z vyjádření paní poslankyně
Gerty Mazalové:
"Poslanecká sněmovna žádá
pana ministra Jana Rumla, aby se vyjádřil k příslušnému
aspektu problematiky návštěvní služby
lékařů zmiňovanému v interpelaci
paní poslankyni Gerty Mazalové, tisk 132."
Kdo je pro přijetí tohoto návrhu, ať
zvedne ruku. 91. Děkuji.
Kdo je proti? 2.
Tento návrh byl přijat.
Předseda vlády Václav Klaus odpověděl
na ústní interpelaci poslance Zdeňka Vorlíčka
ve věci zajištění úkolů
vládou ČR v oblastech, které do 31. 12. 1992
zabezpečovala federální vláda a které
od 1. 1. 1993 patří do působnosti vlády
ČR - tisk 146. Odpověď se předkládá
jako tisk 146 D.
Ptám se pana poslance, zda považuje odpověď
za uspokojivou. Prosím, aby se ujal slova.
Poslanec Zdeněk Vorlíček: Vážený
pane předsedající, vážení
členové vlády, dámy a pánové,
odpověď nepokládám za uspokojivou a
chtěl bych zdůvodnit proč.
V interpelaci jsem kritizoval stav, kdy po rozpadu ČSFR
a vzniku samostatného českého státu
vláda nijak nemodifikovala své programové
prohlášení a dokazoval jsem, že nelze
ani s převzetím federálních působností
mlčky a beze změny převzít kompletní
prohlášení bývalé federální
vlády.
Pan premiér tvrdí, že úkolem programového
prohlášení je formulovat filosofii činnosti
vlády v jednotlivých oblastech, a že dosavadní
Programové prohlášení vlády ČR
zastřešuje všechny problémy o nichž
se zmiňuji.
Nemám rád módní obrat "filosofie
činnosti", protože je příliš
často používán jako prostředek
k zamlžení podstaty věci.
Vládní programové prohlášení
musí podle mého mínění vyjadřovat
zásady řešení hlavních problémů
jednotlivých oblastí funkce vlády ČR.
Tyto zásady musí parlament schválit a vláda
pak naplňovat svou činností.
Předstírat, že rozpadem státu vlastně
nevznikl žádný problém, natolik důležitý,
že by na něj musela vláda reagovat doplňkem
svého programového prohlášení,
nezlobte se, ale to je způsob argumentace pod úroveň
pana premiéra, poškozující jeho pověst
realistického politika a demokratickou pověst české
vlády i České republiky.
Úzkostlivé dodržování demokratických
a parlamentních procedur je nejen v zájmu vnitřní
politické stability České republiky, ale
je i výsostným zájmem pro její dobré
postavení v Evropě i ve světě.
Nebudu rozebírat důvody pro aktualizaci hospodářské
politiky a dalších oblastí, jejichž dnešní
projednávání ve sněmovně vyvolali
poslanci opozičních stran. Pozastavím se
jen pro příklad u způsobu argumentace, jímž
pan premiér hájí pro mne tak nepředstavitelnou
věc, že se vláda nenamáhala předložit
sněmovně koncepci obranné politiky samostatného
českého státu. Že v důsledku
toho ministr obrany pan Baudyš si dělá co chce,
a např. klidně vykládá, jak Česká
republika vyšle do Bosny vojenské jednotky a hned
stanovuje, že to budou jednotky týlové - a
pranic se neohlíží na názor sněmovny
a Ústavu čl. 43, odst. 2, to pana premiéra
neznepokojuje. Jemu stačí, že (cituji): "Ministerstvo
obrany ČR využívá při přípravě
návrhů koncepčních materiálů...
spolupráce a názorů poslanců Poslanecké
sněmovny."
Tím se rozumí podle odpovědi zejména
- návštěvy poslanců příslušných
výborů u vojenských velitelství a
útvarů
- účast předsedy branného a bezpečnostního
výboru na důležitých zasedáních
kolegia ministra obrany a
- dostupnost některých materiálů ministra
obrany pro poslance Poslanecké sněmovny.
Jestliže pan premiér na mou stížnost,
že vláda nepředložila sněmovně
ke schválení obrannou politiku státu, odpovídá,
že si vláda uvědomuje význam (cituji):
"... včasné informovanosti sněmovny
o opatřeních v oblastech obranné politiky
státu", pak je jasné, že mluvíme
každý o něčem jiném. Já
prosazuji představu, že vláda musí poslancům,
zastupujícím vůli občanů, nejdříve
předložit zásady obranné politiky ČR
ke schválení, nežli je začne uskutečňovat.
Pan premiér v čele české vlády
prosazuje představu parlamentu, který má
právo nejvýš být včas o opatřeních
vlády informován, a to ještě přes
vybrané členy tohoto shromáždění.
Předseda slovenské vlády Vladimír
Mečiar rozhodně není - takříkajíc
- člověkem mé krevní skupiny. Předsedu
české vlády Václava Klause jako politika
jsem si vždy cenil nesrovnatelně výše.
Je proto pro mne dnes velkým rozčarováním,
konfrontuji-li jejich postoj k parlamentu při řešení
stejného problému, který jsem předložil
v únorové interpelaci české vládě
a který řeší, jak jsem se 7. dubna t.r.
dověděl, i vláda slovenská.
Dovolte, abych na závěr zacitoval z interviewu předsedy
slovenské vlády Vladimíra Mečiara.
Otázka: Slovenský kabinet připravuje na duben
aktualizované programové prohlášení.
Bude se opět ucházet o důvěru parlamentu?
Odpověď (poněkud zkrácená): "...
My jsme předložili programové prohlášení,
které parlament přijal ... dnes jsou však novými
skutečnostmi samostatný stát, stav hospodářství
a stav trhů, které determinují ekonomickou
i sociální politiku vlády. Vláda na
to musí reagovat dvěma směry. Ten první
představují konkrétní kroky, ten druhý
širší výklad transformace. K takovým
opatřením samozřejmě potřebuje
souhlas parlamentu. Nebudeme mu to však předkládat
jako nové programové prohlášení.
Půjde o doplňky už k existujícímu."
Kdyby takto reagoval na objektivně existující
problémy pan premiér Václav Klaus, byl bych
spokojen.
Musím ovšem podotknout, že jsem ještě
dostal separátní odpověď ministra zahraničních
věcí pana Zielence na zahraničně politické
pasáže své interpelace. Odpověď
velice seriozní a obsáhlou, v níž pan
ministr sice dovozuje, že se hlavní směry české
zahraniční politiky nezměnily, nicméně
že se kompetence skutečně po 1. 1. 1993 rozšířily,
že je pravda, že ještě neměl možnost
přednést v Poslanecké sněmovně
komplexní pohled na českou zahraniční
politiku a píše (cituji): "Myslím si proto,
že by bylo užitečné zařadit po
vzájemné dohodě na některé
příští zasedání Poslanecké
sněmovny bod o provádění české
zahraniční politiky, jejích současných
problémech a její zaměření
pro nejbližší období."
Děkuji mu za jeho odpověď a vstřícnost,
Souhlasit s odpovědí, kterou jsem dostal od předsedy
vlády, by znamenalo souhlasit se zcela submisivním
postavením parlamentu vzhledem k vládě, jehož
úloha by degradovala téměř jen na
hlasování o vládních návrzích
zákonů.
Žádám vás proto o podporu návrhu
usnesení, ve kterém by se pravilo, že Poslanecká
sněmovna nesouhlasí s odpovědí na
tuto interpelaci. Děkuji vám za pozornost. (Potlesk.)
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Vorlíčkovi a otevírám
rozpravu k tomuto bodu. Kdo se do rozpravy hlásí?
Pan poslanec Budinský.
Poslanec Vladimír Budinský: Vážený
pane předsedající, vážená
vládo, domnívám se, že už program
našeho dnešního jednání dává
na interpelaci pana poslance Vorlíčka odpověď.
My se pravidelně těmi dílčími
problematikami zabýváme a domnívám
se, že odpověď pana premiéra je v úplném
pořádku a že branně bezpečnostní
výbor případně sněmovna se
může bezpečnostní politikou zabývat,
tak jako se za chvíli budeme zabývat problematikou
školskou, nebo problematikou hospodářskou.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Budinskému. Prosím pana poslance Exnera.
Poslanec Václav Exner: V odpovědi pana předsedy
vlády mě zaujaly tři dílčí
otázky, o kterých se domnívám, že
by zasluhovaly podrobnější vysvětlení,
případně objasnění, jakým
způsobem se tato problematika řeší.
První se týká částí,
kde se informuje o pomoci státu v oblasti oddlužení
podniků ze státního rozpočtu. Mluví
se zde mezi jiným o převzetí záruk
za ekologické škody pro podporu vstupu zahraničního
kapitálu. Záruky za ekologické škody,
které by případně vstup zahraničního
kapitálu do naší republiky znamenal, doufám
nemyslí vláda úplně vážně.
Druhá otázka souvisí s již uváděným
počtem miliónů DIKů při ceně
kupónové knížky 1000,- Kč, kde
materiál konstatuje, že tato čísla představují
zisk státu částkou 8 miliard korun. Přitom
cena kupónové knížky byla koncipována
jako cena zajišťující technické
řešení problematiky kupónové
privatizace. O jaký zisk státu tedy v této
situaci jde?
Třetí dílčí otázka se
týká oblasti branné a bezpečnostní
politiky. Materiál konstatuje, že v současné
době navštěvují kurs vyšších
funkcionářů v oblasti řízení
prostředků obrany v rámci programu IME také
poslanci parlamentu. Bylo by možné objasnit podle
klubů, o jaké počty poslanců jde?
Děkuji.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci za jeho vystoupení. Kdo se dál hlásí
do rozpravy k tomuto bodu? Pan poslanec Šuman.
Poslanec Vladimír Šuman: Vážený
pane předsedající, vážená
vládo, vážení hosté, kolegyně
a kolegové, především musím konstatovat,
že z důvodu důležitého jednání
jsem nemohl být přítomen celému stanovisku
pana poslance, který odpovídal na odpověď
pana předsedy vlády, a tedy na ni nemohu reagovat
a budu moci reagovat, až si přečtu stenozáznam.
Jenom z toho, co tady bylo řečeno a co jsem vyrozuměl
za mé přítomnosti, chci říci,
že nepadl zatím od žádného opozičního
poslance návrh, který by nebyl akceptován,
co se týče projednávání branné
a bezpečnostní politiky při jednání
výboru. A to ani z poslaneckého klubu pana poslance,
který odpovídal na odpověď pana premiéra.
Za druhé chci říci, že školení
proběhla dvě. Jedna byla organizována důstojníky
NATO a na to bylo vysláno 5 členů výboru.
Pokud se dobře pamatuji, myslím, že to byli
všichni, kteří se přihlásili,
včetně nejméně jednoho poslance opozičního.
Za třetí chci konstatovat, že druhý
program, který byl, absolvoval právě pouze
opoziční poslanec a nikdo jiný z jiného
klubu se na toto nepřihlásil. Bylo to kromě
jiného proto, že probíhalo školení
14 dní v době, kdy zasedal výbor a kdy jednalo
plénum. Výbor došel k závěru,
- a pan poslanec zřejmě v klubu - že je možné,
aby on jediný se nezúčastnil těchto
aktivit jako naší základní poslanecké
aktivity. Jinak je logické, že především
by tyto záležitosti měly být projednávány
ve výboru a až by poslanci nedošli ve výboru
příslušných odpovědí,
nebyla by ochota věci zařazovat na výbor,
nebyla by ochota ministra přijít a projednávat
věci na výboru, tak by teprve, podle mého
názoru, příslušelo plénu o tom
jednat. Bez jednání výboru mám dojem,
že by nebylo jednání pléna v těchto
věcech dostatečně zodpovědné
a korektní. Děkuji vám za pozornost.
Místopředseda PSP Jiří Vlach: Děkuji
panu poslanci Šumanovi. Kdo se dále hlásí
do rozpravy? Jestliže nikdo, rozpravu uzavírám
a navrhuji přijmout následující usnesení:
"Poslanecká sněmovna nesouhlasí s odpovědí
předsedy vlády Václava Klause na interpelaci
poslance Zdeňka Vorlíčka na vládu
České republiky ve věci zajištění
úkolů vládou České republiky
v oblastech, které do 31. 12. 1992 zabezpečovala
federální vláda, a které od 1. ledna
1993 patří do působnosti vlády České
republiky, uvedenou v tisku 146 D."
Kdo s takto formulovaným návrhem usnesení
souhlasí, ať zvedne ruku. 50.
Kdo je proti? 68.
Kdo se zdržel hlasování? 9. Děkuji,
navrhované usnesení nebylo schváleno.
Nezbývá nám, než se vyrovnat s tímto
posledním podbodem našeho prvního bodu jednání
tím způsobem, že navrhneme usnesení
opačné.
"Poslanecká sněmovna souhlasí s odpovědí
předsedy vlády Václava Klause na interpelaci
poslance Zdeňka Vorlíčka na vládu
České republiky ve věci zajištění
úkolů vládou České republiky
v oblastech, které do 31. 12. 1992 zabezpečovala
federální vláda, a které od 1. ledna
1993 patří do působnosti vlády České
republiky, uvedenou v tisku 146 D."
Kdo s tímto návrhem usnesení souhlasí,
ať zvedne ruku. 72. Děkuji.
Kdo je proti? 32. Tento návrh byl přijat.
Pro úplnost ještě připomínám,
že jste obdrželi písemné odpovědi
na otázky a podněty přednesené poslanci
na předchozích schůzích. Tím
se vyhovuje ustanovení našeho jednacího řádu,
aby s odpověďmi byli seznámeni poslanci na
schůzi Poslanecké sněmovny. Na rozdíl
od interpelací se však tyto odpovědi nezařazují
na pořad jednání schůze Poslanecké
sněmovny.
Dámy a pánové, tím jsme projednali
bod 1. Pokud by zde vznikla určitá nesrovnalost
nebo nejasnost, upozorňuji na to, že další
ještě neprojednávané interpelace budou
projednávány v bodě, který je nově
očíslován jako bod 25.
Dalším bodem je
K tomuto bodu jste obdrželi podkladový materiál
s názvem Hlavní zásady transformace českého
školství". Zprávu přednese ministr
školství, mládeže a tělovýchovy
pan Petr Piťha. Prosím, pane ministře, abyste
se ujal slova.