Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Hájkovi. Vzhledem k tomu, že nevidím žádnou
další přihlášku do rozpravy, ani
ji nemám před sebou na stole, táži se
pana společného zpravodaje... pan společný
zpravodaj žádá o písemné vyhotovení
předchozího návrhu. Rozpravu uzavírám,
přejdeme k závěrečným slovům.
Především se táži pana místopředsedy
vlády a ministra financí, zda chce svého
práva závěrečného slova využít.
Má příležitost.
Místopředseda vlády a ministr financí
ČR Ivan Kočárník: Pane předsedo,
vážené poslankyně, vážení
poslanci, vyjádřím se k jednotlivým
pozměňovacím návrhům.
Pokud jde o pozměňovací návrh pana
poslance Hájka k prvnímu odstavci § 36, chci
sdělit pouze to, že ten se nenoveluje. Tento paragraf
je ve stávajících rozpočtových
pravidlech a v novele zákona je uveden pouze pro úplnost,
pouze proto, aby tam bylo celé znění §
36.
Jinak nemám žádné poznámky.
Pokud jde o příspěvky politickým stranám
- s tím je možno souhlasit.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu místopředsedovi
vlády a ministru financí. Slovo má společný
zpravodaj výborů pan poslanec Tomáš
Ježek.
Poslanec Tomáš Ježek: Pane předsedo,
vážené kolegyně a kolegové, byly
tady předneseny dva pozměňovací návrhy.
Pan ministr financí se k nim vyjádřil. Jsme
povinni dát o nich hlasovat v tom pořadí,
v jakém byly předneseny. První byl návrh
pana poslance Lukáše, který se týkal
zařazení nového prvku do novely zákona
o rozpočtových pravidlech. Týká se
politických stran. Chci se zeptat, zda si kolegové
přejí, abych je přečetl znovu. Myslím
si, že by to bylo vhodně. Není potřeba?
Předseda PSP Milan Uhde: Ptám se sněmovny,
zda je třeba, aby pan společný zpravodaj
znovu přečetl návrh. Vidím spontánní
projevy, že toho třeba není. Prosím
pane poslanče.
Poslanec Tomáš Ježek: Připomínám,
že se týká financování politických
stran, tak jak o tom již bylo hovořeno a tak, jak
to vyhovuje všeobecným požadavkům.
Předseda PSP Milan Uhde: Budeme hlasovat o pozměňovacím
návrhu pana poslance Věnceslava Lukáše.
Kdo je pro přijetí tohoto pozměňovacího
návrhu, ať to dá najevo zvednutím ruky.
121 pro tento návrh.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. Nikdo.
Tento návrh byl přijat.
Pane společný zpravodaji, pokračujte.
Poslanec Tomáš Ježek: Druhý pozměňovací
návrh přednesl pan poslanec Hájek. Týká
se § 36. Pan poslanec navrhuje, aby v odst. 1 návrhu
v písm. a) byla ve třetím řádku
vypuštěna slova "až do výše
nákupní hodnoty 16 miliard Kč" a aby
byla připojena věta: "Tyto prostředky
nesmí v průběhu roku přesáhnout
výše 16 miliard Kč."
Já doporučuji tento návrh nepřijmout
a řešit tento problém, který měl
pan poslanec Hájek svým návrhem na mysli,
až při velké novele.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu společnému
zpravodaji, budeme hlasovat o pozměňovacím
návrhu pana poslance Josefa Hájka.
Kdo je pro přijetí tohoto návrhu, ať
zvedne ruku. 54 hlasy pro pozměňovací návrh
poslance Hájka.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 43.
Kdo se zdržel hlasování, ať zvedne ruku.
38.
Tento pozměňovací návrh nebyl přijat.
Poslanec Tomáš Ježek: Pane předsedo,
tím byly vyčerpány všechny pozměňovací
návrhy a můžeme hlasovat o návrhu jako
celku.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu společnému
zpravodaji. Budeme tedy hlasovat o celém návrhu
zákona.
Kdo souhlasí s vládním návrhem zákona,
kterým se mění a doplňuje zákon
České národní rady č. 576/1990
Sb., o pravidlech hospodaření s rozpočtovými
prostředky České republiky a obcí
v České republice (rozpočtová pravidla
republiky), ve znění zákona České
národní rady č. 579/1991 Sb., zákona
České národní rady č. 166/1992
Sb., zákona České národní rady
č. 516/1992 Sb., a zákona České národní
rady č. 10/1993 Sb., podle sněmovního tisku
304 ve znění společné zprávy
výborů Poslanecké sněmovny podle sněmovního
tisku 387 a schváleného pozměňovacího
návrhu, ať zvedne ruku. 99 hlasů pro.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. 11 proti.
Návrh zákona byl schválen. Projednali jsme
další bod. Děkuji panu místopředsedovi
vlády a ministru financí panu Kočárníkovi
i společnému zpravodaji poslanci Tomáši
Ježkovi.
Přistupujeme k dalšímu bodu. Je jím
Návrh zákona jste obdrželi jako sněmovní
tisk 282 a společnou zprávu výborů
k němu jako sněmovní tisk 389.
Z pověření vlády odůvodní
předložený návrh zákona ministr
národní obrany pan ministr Baudyš. Prosím,
pane ministře, ujměte se slova.
Ministr obrany ČR Antonín Baudyš: Vážený
pane předsedo, paní poslankyně, páni
poslanci, předložený vládní návrh
zákona, kterým se mění a doplňuje
branný zákon č. 92/1949 Sb., ve znění
pozdějších předpisů, je pouze
dílčí účelovou novelou, zaměřenou
na zkrácení vojenské základní
služby z 18ti měsíců na 12 měsíců.
V následném období se předpokládá
zcela nová komplexní úprava branného
zákonodárství včetně nového
branného zákona. Kratší vojenská
základní služba se navrhuje jak pro vojáky,
kteří k jejímu výkonu teprve nastoupí,
tak pro ty, kteří už vojenskou základní
službu vykonávají. Ty, kteří
již slouží, se navrhuje propouštět
postupně po odsloužení nejméně
12ti měsíců. Účinnost zákona
se navrhuje dnem 29. července t. r. Důvodem pro
tento termín je především potřeba
zajistit organizační a technické podmínky
pro přechod na dvanáctiměsíční
základní službu. Předpokládá
se k tomuto termínu propustit přibližně
20 000 vojáků, kteří splní
podmínku odsloužených nejméně
12 měsíců.
Zkrácení základní vojenské
služby ovlivní některé záležitosti
spojené s nástupními termíny vojáků
základní služby, způsob jejich výcviku,
ale také nárůst finančních
výdajů, jejichž krytí bude zajištěno
z úspor v rámci rozpočtu ministerstva obrany.
Vážený pane předsedo, paní poslankyně,
páni poslanci, doporučuji vám předloženou
novelu branného zákona schválit.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji ministru
obrany Antonínu Baudyšovi a prosím, aby se
ujal slova společný zpravodaj výborů
Poslanecké sněmovny pan Tomáš Fejfar.
Poslanec Tomáš Fejfar: Vážený
pane předsedo, vážení páni ministři,
kolegyně a kolegové, nestává se často,
aby v této sněmovně byl přijímán
zákon nebo novela zákona, který zcela jednoznačně
a okamžitě bude přivítán tisíci
našich spoluobčanů. Toto je ten vzácný
případ. Jde o tisíce mladých mužů,
o tisíce mladých žen, které milují
tyto mladé muže (smích v sále), o tisíce
jejich matek. Já pevně věřím,
že tento návrh bude přijat sněmovnou
kladně.
O technických záležitostech této novely
hovořil pan ministr vyčerpávajícím
způsobem a já vám doporučuji, abyste
schválili tento návrh ve znění společné
zprávy.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji společnému
zpravodaji poslanci Tomáši Fejfarovi a otevírám
k tomuto bodu rozpravu. Písemné přihlášky
do ní nemám. Táži se, zda se někdo
hlásí z místa. Hlásí se pan
poslanec Klučka.
Poslanec Václav Klučka: Vážený
pane předsedo, vážení členové
vlády, dámy a pánově, nemám
v úmyslu přednášet žádné
konkrétní pozměňovací návrhy
k předložené novele branného zákona.
Chci se pouze zamyslet nad situací, ve které je
nám tato novela předkládána.
Z úst mnoha představitelů České
armády jsou veřejnosti předkládány
postupy, jež upřesňují proces přeměny
a restrukturalizace armády. Jsme seznamováni s dílčími
opatřeními samotně koncepce výstavby
armády, aniž by parlament měl možnost
tento samotný významný materiál projednat.
Kladu tedy otázku, proč k tomuto projednávání
v Poslanecké sněmovně nedošlo?
Totéž se týká vojenské doktríny
České republiky. Dnešní projednávaná
novela je sice z pohledu vojáků základní
služby a branců velmi zajímavá, z pohledu
systémových opatření je to ovšem
specifické řešení, jehož hloubku
dopadu nelze dost dobře bez důkladné znalosti
koncepce posoudit. Lze se i domnívat, že v daném
okamžiku může jít i o cílený
názor. V situaci, kdy mnoha dílčími
interními armádními úpravami podmínek
výkonu základní vojenské služby
dochází ke změnám v přístupech
a v chování vojáků, a to jak v kladném,
tak záporném slova smyslu, sdílím
určité obavy, že především
zkrácením základní vojenské
služby se negativní postoje ještě více
prohloubí, což určitě neprospěje
samotnému postavení armády a naplňování
jejího cíle a poslání. Děkuji
za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji. O slovo
se hlásí společný zpravodaj výborů
pan poslanec Tomáš Fejfar.
Poslanec Tomáš Fejfar: Dámy a pánové,
já bych chtěl jen upřesnit a říci
něco ke koncepci a k tomu všemu, jak se to bude projednávat.
Pan poslanec Klučka nemá tak docela pravdu. Koncepce
nové České armády byla projednávána
minulý týden ve vládě a my ve výboru
počítáme s tím, že tato koncepce
bude projednávána ještě tento měsíc
v branném a bezpečnostním výboru.
Doktrína, o které mluvil pan poslanec Klučka,
tzn. úvodní část celé nové
koncepce, která se dá jako doktrína označit,
by podle našeho názoru měla být projednávána
na červencovém plénu sněmovny. To
jen na upřesnění, že se těmito
materiály zabývat budeme.
Co se týče zkrácení vojenské
služby, to je věc, která s tím přímo
nesouvisí. Myslím, že to můžeme
projednávat už dnes, ale to pan poslanec jistě
ví.
Předseda PSP Milan Uhde: Další přihlášky
do rozpravy nejsou. Rozpravu uzavírám. Táži
se ministra obrany, zda si přeje použít práva
pronést závěrečné slovo. Ano.
Ministr obrany ČR Antonín Baudyš: Pane
předsedo, dámy a pánové, pokud jde
o společnou zprávu, chtěl bych jenom upozornit
na to, že pod bodem a) je formulace "jde-li o absolventa
vojenské katedry nebo absolventa vysoké školy".
Ve stávající úpravě bylo, že
zkrácenou vojenskou službu má ten, kdo absolvuje
nejen vojenskou katedru, ale současně i vysokou
školu. Tady to umožňuje vlastně neabsolvovat
vysokou školu, ale pouze vojenskou katedru. Vzhledem k tomu,
že se jedná o určité residuum, nepříliš
výrazné, tak já proti této formulaci
nic nemám.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministrovi.
Chce společný zpravodaj pan poslanec Tomáš
Fejfar pronést několik závěrečných
slov? Nechce.
Budeme hlasovat o celém návrhu zákona.
Kdo souhlasí s vládním návrhem zákona,
kterým se mění a doplňuje branný
zákon č. 92/49 Sb., ve znění pozdějších
předpisů podle sněmovního tisku 282,
ve znění společné zprávy výborů
Poslanecké sněmovny podle sněmovního
tisku 389, ať zvedne ruku. 117.
Kdo je proti tomuto návrhu? Nikdo.
Tento návrh zákona byl schválen.
Děkuji panu ministru Baudyšovi i společnému
zpravodaji výborů panu poslanci Tomáši
Fejfarovi.
Přistupujeme k dalšímu bodu schváleného
pořadu naší 10. schůze. Na pořadu
by byl "Vládní návrh zákona o
Ústavním soudu ", ale shodli jsme se, že
jeho projednávání zahájíme
zítra ráno.
Přistupujeme proto k dalšímu bodu. Je to "Vládní
návrh, kterým se předkládá
Poslanecké sněmovně Parlamentu České
republiky k vyslovení souhlasu přístup České
republiky ke Statutu Rady Evropy, sjednanému v Londýně
dne 5. května 1949".
K tomuto bodu jsme obdrželi sněmovní tisk 377.
Z pověření vlády předložený
návrh odůvodní ministr zahraničních
věcí pan Josef Zieleniec. Pana ministra Zielence
tu nevidím. Pan poslanec Lobkowicz má k tomu nějaké
vysvětlení.
Poslanec Michal Lobkowicz: Vážený pane
předsedo, vážená sněmovno, vzhledem
k momentální nepřítomnosti pana ministra
a vzhledem k jeho účasti na konferenci o lidských
právech ve Vídni navrhuji, aby tento bod byl přesunut
na zítřejší program schůze.
Předseda PSP Milan Uhde: Slyšeli jste návrh
pana poslance Lobkowicze. Dávám o tomto návrhu
hlasovat.
Kdo je pro to, abychom tento bod s ohledem na nepřítomnost
pana ministra zahraničí přesunuli na zítřejší
den po projednání zákona o Ústavním
soudu, ať zvedne prosím ruku. 105 hlasů pro.
Kdo je proti tomuto návrhu, ať zvedne ruku. Nikdo
nebyl proti.
Tento návrh byl přijat.
Bod jsme přesunuli na zítřek.
Mám tu další návrh na přeložení
dvou bodů na zítřek. Jsou to body 11 a 12
původní zprávy. Pan poslanec Budinský
k tomu chce něco říci. Můžeme
je projednat, ty důvody už neplatí.
Přistoupíme k bodu původně označenému
jako 11. bod, jde o bod zvaný
K tomuto bodu jste minulý týden obdrželi sněmovní
tisk 390, jehož součástí je i výroční
zpráva fondu. Byla vám rozdána už dříve.
Dále vám bylo rozdáno i usnesení hospodářského
výboru č. 60 z 10. června t. r.
Z pověření vlády odůvodní
předložený materiál pan ministr pro
správu národního majetku a jeho privatizaci
Jiří Skalický. Prosím, pane ministře,
máte slovo.
Ministr pro správu národního majetku a
jeho privatizaci ČR Jiří Skalický:
Vážený pane předsedo, vážené
poslankyně, vážení poslanci, podle §
9 zákona č. 171/91 Sb. ve znění pozdějších
předpisů vám vláda České
republiky předkládá se svým stanoviskem
roční závěrku a výroční
zprávu Fondu národního majetku za rok 1992.
Roční účetní závěrku
tvoří rozvaha, výkazy o stavech a pohybu
vlastních zdrojů Fondu národního majetku
a výkaz o plnění rozpočtu fondu v
oblasti investičních a neinvestičních
nákladů. Rozvaha poskytuje přehled o stavu
a struktuře veškerých aktiv a veškerých
pasiv, to je o vlastních a cizích zdrojích
krytí majetku k 31. prosinci 1992. Pokud jde o strukturu
majetku, je možno konstatovat, že objemově nejvýznamnější
složkou majetku fondu jsou pohledávky spojené
s prodejem privatizovaného majetku. Celkový objem
pohledávek činil zhruba 303 miliard korun a tato
položka je už částečně kompenzována
zálohami a platbami poukázanými fondu v některých
případech před konečným účtováním
prodeje. Skutečný objem pohledávek je tedy
ještě o něco vyšší.
Znepokojivá je skutečnost, že více než
1 mld. korun představují pohledávky po lhůtě
splatnosti, což je způsobeno tím, že poměrně
značná část nabyvatelů privatizovaného
majetku neplní své závazky vyplývající
z uzavřených smluv.
Další významnou složkou majetku jsou cenné
papíry a účasti, které představují
zhruba 116 mld. korun. Jedná se především
o akcie privatizovaných akciových společností,
které dosud fond neprodal, a v této položce
nejsou zahrnuty akcie vložené do první vlny
kupónové privatizace. V mezidobí od konce
roku, ke kterému je tato závěrka připravena,
došlo v těchto záležitostech samozřejmě
ke změně.
Třetí objemově nejvýznamnější
složkou majetku jsou běžně prostředky
na účtech u tuzemských peněžních
ústavů. Ke konci roku 1992 měl fond uloženo
na těchto účtech zhruba 54 mld. korun. Většina
prostředků je přitom uložena na termínovaných
vkladech s vyšším úrokovým výnosem.
Část prostředků, asi 96 miliónů
Kč, je uložena v zahraniční měně.
Ve sledovaném období měl fond uložen
své peněžní prostředky u Investiční
banky, České spořitelny, Komerční
banky a Záruční banky. Jediným významnějším
hmotným majetkem fondu byla budova pořízená
na konci roku za zhruba 305 miliónů korun, vykazovaná
na účtě investic. Jako samostatná
nehmotná aktiva jsou vykazovány programy na počítačové
zpracování v částce 310 000 korun,
které byly v souladu s příslušnými
pokyny ministerstva financí odepsány.
Pasiva fondu jsou tvořena především
vlastními zdroji vytvářenými v souvislosti
s privatizací. Těmito vlastními zdroji jsou
především za prvé základní
jmění, které slouží jako vlastní
zdroj krytí majetku, který fond používá
k zabezpečení své činnosti. V průběhu
loňského roku se přitom základní
jmění zvýšilo především
v souvislosti s pořízením nové administrativní
budovy a ke konci roku představovalo zhruba 310 miliónů
korun.
Za druhé jsou to příjmy související
s velkou privatizací, které se odvíjejí
od postupné realizace privatizačních projektů.
V současné době se jedná o rozhodující
zdroj fondu, který ke konci roku 1992 představoval
zhruba 410 mld. korun.
Za třetí je to fond zvláštních
prostředků z malé privatizace, který
je tvořen výlučně příjmy
z aukcí a používá se na úhradu
likvidačních schodků u podniků, jejichž
provozovny byly privatizovány v rámci malé
privatizace, a dále k dalším účelům,
které stanovuje příslušný zákon.
Tento zdroj vykazoval ke konci roku 1992 zůstatek ve výši
zhruba 28 mld. Kčs.
Konečně za čtvrté je posledním
vlastním zdrojem sociální fond, který
slouží potřebám zaměstnanců
a jeho zůstatek na konci roku 1992 činil 117 000
korun.
Kromě těchto vlastních zdrojů je majetek
kryt také dluhopisy vydanými v souvislosti s kapitálovým
posílením banky a oddlužením privatizovaných
subjektů. Ke konci roku představovala výše
vydaných dluhopisů částku 35 mld.
korun. Ostatní dluhy a závazky fondu jsou ve srovnání
s těmito vlastními zdroji, o kterých jsem
se zmínil, nepodstatné.
Součástí účetní závěrky
je i výkaz o provozních a investičních
nákladech fondu za rok 1992, který srovnává
skutečně náklady s rozpočtem fondu.
Ve sledovaném období sice došlo k výraznému
překročení rozpočtu, ale toto překročení
se týká pouze položky investičních
nákladů a bylo způsobeno nákupem nově
budovy, s čímž rozpočet původně
nepočítal. V ostatních položkách
je vykazována úspora.
Roční účetní závěrka
byla ověřena dvěma auditory s tím
závěrem, že účetnictví
Fondu národního majetku České republiky
je průkazné, sestavená účetní
závěrka je správná a zajišťuje
úplný pohled na hospodaření Fondu
národního majetku.
S oběma dokumenty, výroční zprávou
i účetní závěrkou, vyslovila
souhlas jak dozorčí rada, tak prezídium Fondu
národního majetku. Vláda České
republiky projednala oba dokumenty 19. května t. r., vyslovila
souhlas s účetní závěrkou a
zároveň vyslovila nespokojenost s výroční
zprávou fondu především z toho důvodu,
že neobsahuje dostatek údajů pro komplexní
posouzení jeho činnosti. Podobné námitky
byly vzneseny i při projednávání výroční
zprávy v oné spíše reprezentativní
než vyčerpávající formě,
v níž byla vládě, Poslanecké
sněmovně i vám předložena v hospodářském
výboru. Na jejím základě jsem předložil
hospodářskému výboru komplexní
rozbor hospodaření a činnosti národního
majetku za rok 1992. Tento materiál dodatečně
předložený projednal hospodářský
výbor minulý týden a na základě
diskuse nad ním doporučil výroční
zprávu v té podobě, ve které jste
ji obdrželi, vzít na vědomí.
Dovolte proto, abych vám jménem vlády doporučil,
abyste přijali usnesení, které máte
uvedeno v tisku 310, abyste vzali na vědomí výroční
zprávu Fondu národního majetku za rok 1992
a schválili roční účetní
závěrku fondu. Děkuji vám za pozornost.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministru
Jiřímu Skalickému. Žádám,
aby se slova ujal zpravodaj hospodářského
výboru pan poslanec Vladimír Budinský. Prosím,
pane poslanče, máte slovo.
Poslanec Vladimír Budinský: Vážený
pane předsedo, vážená Poslanecká
sněmovno, chtěl bych vám jako zpravodaj hospodářského
výboru, jediného výboru, který uvedené
dva body projednával, doporučit, abyste v návaznosti
na slova pana ministra a předsedy prezídia Fondu
národního majetku vzali na vědomí
výroční zprávu Fondu národního
majetku a za druhé schválili roční
účetní závěrku Fondu národního
majetku ČR za rok 1992. Dovolte, abych v této souvislosti
vám přiblížil projednávání
problematiky Fondu národního majetku v hospodářském
výboru.
Toto projednávání netrvalo dlouhou dobu a
nebylo jednoduché. Hospodářský výbor
se problematice Fondu národního majetku věnuje
soustavně již několik měsíců
a konstatuje některé skutečnosti, které
nesvědčí o nejlepším fungování
a propojení mezi Fondem národního majetku
a výkonnou mocí. Přivítali jsme proto
předkládanou vládní novelu zákona,
kterou se mění jak oba zákony 92 z roku 1991
a z roku 1992 o velké privatizaci, tak zákon 171/191,
který upravuje postavení Fondu národního
majetku.
Domníváme se, že je třeba ukončit
jistou nevyjasněnou a do jistě míry nezávislou
pozici Fondu národního majetku a úžeji
tento orgán, který realizuje privatizaci v České
republice, úžeji tento fond propojit s výkonnou
mocí.
Při projednávání výroční
zprávy Fondu národního majetku jsme konstatovali,
že nastávají některé skutečnosti,
které přimějí Poslaneckou sněmovnu
i k jistým personálním změnám
v prezídiu Fondu národního majetku a v dozorčí
radě. U některých členů prezídia
dochází k posunu jejich postavení, to znamená
stávají se členy orgánu soukromých
akciových společností, a to je v rozporu
se zákonem 171/92.
U členů dozorčí rady nemáme
prokázanou skutečnost, že u nich k rozporu
nedochází, ale na druhé straně, pokud
se týká dozorčí rady Fondu národního
majetku, hospodářský výbor opakovaně
konstatoval, že nemůže jako garanční
výbor, který je odpovědný za kontrolu
tohoto fondu, být spokojen s prací dozorčí
rady Fondu národního majetku.
Proto jsme se obrátili na vládu, aby nám
dodala seznam odborníků tak, abychom mohli v nejbližší
době, a to v souvislosti s novelou zákona 171/92,
který bude v komplexní novelizované úpravě
zákonů, které se týkají velké
privatizace, proveden, to znamená, aby v souvislosti s
touto novelou byly provedeny nové volby členů
prezídia Fondu národního majetku, kteří
odstupují, a v hospodářském výboru
se shodujeme v názoru, že je třeba odvolat
členy dozorčí rady Fondu národního
majetku a zvolit novou dozorčí radu.
Chtěl bych vás poprosit, abyste při vědomí
toho, že hospodářský výbor sleduje
problematiku Fondu národního majetku, že principiální
změna, která je nutná, bude provedena novelou
zákona a že se připravuje i změna v
personálním obsazení orgánu Fondu
národního majetku, abyste dnešního dne
vzali na vědomí výroční zprávu
Fondu národního majetku, protože ta skutečně
ve své přepracovaně podobě, v té,
kterou nakonec projednávala vláda, nikoliv v té
podobě, která má spíš tvar propagační,
je po věcné stránce v pořádku
a výhrady, které jste k ní měli, stejně
jako vláda, byly ryze k formě a šířce
obsahu a dále, abyste i na základě správy
auditorů schválili roční účetní
uzávěrku Fondu národního majetku.
Děkuji za pozornost.