Ministr dopravy ČR Jan Stráský: Vážený
pane předsedající, vážená
sněmovno, já si uvědomuji po této
diskusi, že jsem přece jen příliš
zkrátil odůvodnění zákona a
že to asi vedlo v některých případech
k otázkám, které jste mně položili,
nebo k odlišným stanoviskům, které zazněly
v pozměňovacích návrzích.
Dovolte, abych reagoval, pokud jsem si stačil zaznamenat
jednotlivé připomínky na ně, alespoň
tam, kde si myslím, že je to spíš věcí
vysvětlení. Domnívám se, že doplňovat
zákon o Českých drahách o to, že
mají zároveň své telekomunikace, je
nadbytečné, protože tuto otázku řeší
zákon o telekomunikacích.
Více důvodů, proč bych měl
být proti tomuto návrhu, nemám, než
že je to nadbytečné, můžeme jmenovat
další věci, které na drahách
jsou, i když víme dobře, že toto je jedna
z významných atributů Českých
drah, přesto nejsem přesvědčen, že
by to muselo být v zákoně.
Nejvíce připomínek se vyskytuje k dopravní
cestě. Já bych velmi naléhal na to, abyste
vážili změny v té definici, kterou zákon
obsahuje, neboť je výsledkem dosti složitého
koncensu, mohu vás ubezpečit, že existuje nejméně
200 různých definic, že existuje i závazná
definice Evropského společenství o dopravní
cestě a že tato definice, která je v návrhu
zákona uvedena, je přesně účelová
definice pro skutečný stav, který na Českých
drahách, pokud bude zákon schválen, budeme
realizovat.
To znamená oddělení organizační,
ekonomické, finanční i účetní
těch činností, které se starají,
které pečují o dopravní cestu tak,
jak je definovaná. To znamená jenom těch
činností, které se zabývají
péčí o tu mrtvou dopravní cestu neboli
o tu cestu, o koleje, o zabezpečovací zařízení
a - v případě, že jsou to elektrifikované
úseky - o elektrickou část.
Museli bychom velmi pečlivě vážit -
a to doporučuji i vám - kdybychom chtěli
tuto definici z jakéhokoli důvodu měnit.
Navazuje na ni i dobře aplikovatelné organizační
opatření - kterých útvarů České
dráhy se týká takto vymezená dopravní
cesta.
Hned bych tedy reagoval i na připomínku, jak je
to s tzv. třetí divizí. Zákon nemluví
o divizích, zákon mluví o rozdělení
Českých drah, o vnitropodnikovém rozdělení
na relativně velmi samostatné entity. A ta třetí,
která je zde zmíněná, na kterou jsem
byl dotázán, je vlastně míněna
jako orgán generálního ředitelství,
tedy ani jednoho ze dvou úseků, které zákon
obsahuje, tak, aby bylo možno pečovat o majetek, který
tato divize má fruktifikovat. Neboli - není to žádná
třetí divize, je to spíše odbor, a není
součástí ani jednoho ani druhého účetního
kruhu.
Byl tady velmi vstřícný návrh, aby
bylo do zákona zařazeno, že České
dráhy při privatizaci mohou používat
výnosu z privatizace. Připomínám,
a doufám, že se nemýlím, že se
vám podařilo před několika dny schválit
novelu zákona 92, kde je toto zahrnuto - že tedy České
dráhy budou jedním z titulů, na který
může vynakládat Fond národního
majetku své příjmy. Předpokládám,
že to budou příjmy samozřejmě
ne vyšší, ale ne nižší, než
bude výnos.
K diskusi vás, zdá se, také vedla otázka
připuštění dalších účastníků
na dopravní cestu. Jsem přesvědčen
- i po připomínkách, které jsem vyslechl
- záleží na vás, jak je zvážíte,
že text příslušného paragrafu přesně
vymezuje, že samozřejmě je možno, aby
jiný uživatel než České dráhy
vjel na dopravní cestu při splnění
všech pravidel, která tam jsou velmi taxativně
uvedena. Říkám to proto, že u nás
máme organizace, které jsou velmi blízko
naplnění těchto pravidel, poněvadž
mají své dráhy, mají své vlečky,
lokomotivy, mají své strojvůdce atd. Je ale
samozřejmé - a já si myslím, že
to zákon vystihuje dobře - že musí splnit
obecná pravidla pro provoz na Českých drahách.
Další problém, který zde byl diskutován,
je ten, kdo bude ve správní radě. Já
se nebráním tomu, aby tam bylo uvedeno, že
to mají být lidé z těchto resortů.
Byl bych rád, kdyby tam bylo slovo "zejména"
nebo nějaké podobné, pokud byste se přikláněli
k takové připomínce. Na druhé straně
naprosto upřímně popírám, že
kdyby to tam nebylo, že budu mít zájem, aby
to byli lidé z ministerstva dopravy. Mám samozřejmě
zájem - a řekl jsem to v úvodním zdůvodnění
- na tom, aby ve správní radě byli právě
představitelé jiných resortů, protože
považuji proces obrody České dráhy za
nadresortní proces. A právě proto správní
radu budu chtít mít složenou tak, aby zajišťovala
tento cíl. Myslím, že by tam tedy přímo
nemělo být uvedeno, z jakých ministerstev,
z jakých oborů. Pokud se rozhodnete uvést
slovo "zejména", vystihne to náš
záměr.
Pokud jde o termín jmenování, rád
bych řekl, že kroky jsou připraveny tak, že
vlastně bude-li tento zákon přijat, jsou
osoby vyhledány a bude se vlastně jednat jen o to,
že se přetransformují podle tohoto zákona
do těch rolí, které zákon předpokládá.
Proto si myslím, že ani není třeba dvou
měsíců. Myslím si, že péče
poslanců o to, aby to bylo rychlé, je fakticky zajištěna.
Nicméně, pokud se tam dá nějaký
termín, bude to samozřejmě něco, co
nemůže vadit vlastnímu průběhu.
Pokud jde o pozemky. Jestli jsem dobře rozuměl -
ta připomínka bude asi formulována i písemně
- zákon by měl vymezovat nebo umožňovat,
aby se správní rada nezabývala všemi
pozemky. A já vím, že je přes 3500 smluv
na malé pozemky, na zahrádky, atd. Domnívám
se, že zákon to říká tak, že
umožňuje správní radě, aby určila
normu, že se bude zabývat pozemky určité
výšky. Tím se splní i text zákona,
že o tom ona rozhoduje. Rozhodne o tom tak, že postoupí
tuto pravomoc někomu do dvou hektarů nebo do hektaru.
Myslím si, že byste mohli zvážit tuto
možnost, aplikaci tohoto ustanovení, až budete
posuzovat, je-li třeba přímo doplnit nějaký
objem nebo nějaký rozsah. Je samozřejmé,
že nemáme v úmyslu vážně
ty smlouvy jdou do tisíců - že by správní
rada projednávala každý jednotlivý případ,
každou zahrádku, která byla kde pronajata nebo
bude pronajata. Tolik snad zatím k věcným
problémům, které byly řečeny.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Vzhledem k tomu, že společný zpravodaj požaduje
20 minut přestávky na zpracování pozměňovacích
návrhů, dovolte mi, abych vám navrhl přerušení
projednávání. Ano, faktická poznámka
- pan kolega Kozák.
Poslanec Stanislav Kozák: Pane předsedající,
chtěl bych říci jen technickou poznámku.
Pane ministře, já jsem vás nepodezříval
z ničeho, co jste tady říkal. Nepodezříval
jsem vás z toho, že byste nechtěl jmenovat
odborníky do této komise. Nepodezřívám
vás z toho, že byste nechtěl jmenovat správní
radu do dvou měsíců. Jak už jsme ale
zvyklí, dneska máme ministra zdravotnictví,
ale zítra už ho nemáme. Vždyť vy
tam už zítra také nemusíte být!
Nezlobte
se na mě, dejte to do zákona.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Nebyla
to tedy faktická, ale žertovná poznámka.
Dovolím si tedy vám navrhnout přerušení
projednávání tohoto bodu. Pokud proti tomu
nikdo nic nemá, začali bychom projednávat
další bod. Děkuji za pochopení.
Dalším bodem je
Odůvodněním předloženého
vládního návrhu zákona, který
jste obdrželi jako sněmovní tisk 428, pověřila
vláda ministra vnitra Jana Rumla, kterého prosím,
aby se ujal slova.
Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Vážený
pane předsedo, vážený pane předsedající,
vážené poslankyně, vážení
poslanci, v souvislosti se vznikem samostatné České
republiky a účinností nové právní
úpravy státního občanství vznikla
naléhavá potřeba zajistit, aby rovněž
cestovní doklady našich státních občanů
nezaměnitelně prokazovaly státoobčanský
vztah držitelů těchto dokladů k České
republice. Zároveň je potřebné řešit
mezinárodní požadavek na větší
bezpečnost cestovních dokladů proti jejich
zneužití.
K naplnění těchto záměrů
předkládá vláda návrh zákona
o označování a zkracování doby
platnosti některých cestovních dokladů
v souvislosti se zánikem ČSFR. Navrhovaný
zákon má povahu přechodné právní
úpravy, podle níž by měly být
po přesně určenou dobu, do 31. 12. 1997,
regulovány právní vztahy v oblasti cestovních
dokladů odchylně od platného zákona
č. 216/1991 Sb., o cestovních dokladech a cestování
do zahraničí.
Po uplynutí této doby bude zákon č.
216, jenž bude navrhovanou úpravou novelizován,
uplatňován opět v původním
rozsahu.
Návrh zákona zakládá dva instrumenty
k dosažení cílů úpravy problémů.
Jsou jimi jednak označování některých
cestovních dokladů názvem a státním
symbolem České republiky, jednak zkrácení
doby platnosti některých cestovních pasů.
V rámci prvního nástroje se navrhuje provést
označení cestovních dokladů se státním
znakem ČSSR a státním znakem ČSFR,
jejichž držitelem je státní občan
České republiky, názvem státu Česká
republika a velkým státním znakem České
republiky. Označení cestovních dokladů
vydaných orgány Federálního ministerstva
vnitra a Ministerstva vnitra České republiky budou
provádět útvary pasové služby
příslušné podle místa trvalého
nebo přechodného pobytu občana. V případě,
kdy občan nemá pobyt na území státu,
provede označení cestovního dokladu příslušný
zastupitelský úřad v zahraničí.
Pokud jde o technickou stránku provedení označování
těchto dokladů, bude postupováno podle druhů
dokladů dvojím způsobem. Pasy a cestovní
průkazy totožnosti budou označovány
pomocí samolepicích štítků s jistícími
prvky proti zneužití. V těchto štítcích
bude současně doplňováno číslo
pasu a nová doba jeho platnosti. Průkazy pro překročení
státních hranic budou označovány razítky
s názvem států a státním znakem
speciální razítkovou barvou.
Pokud jde o doklady vydávané Federálním
ministerstvem zahraničních věcí, předpokládá
se označování těchto dokladů
pouze samolepícími štítky. Označování
budou provádět pouze orgány Ministerstva
zahraničních věcí. Je třeba
říci, že vzhledem k malému počtu
těchto cestovních dokladů lze předpokládat,
že tyto budou do konce roku všechny vyměněny
rovnou za nové české cestovní doklady.
Podmínkou pro označení cestovního
dokladu bude, že držitel dokladu prokáže
státní občanství České
republiky. Na základě tohoto se cestovní
doklad po provedení označení stane dokladem,
kterým se ve smyslu ustanovení § 20 zákona
č. 40/1993 Sb., o nabývání a pozbývání
státního občanství ČR prokáže
státní občanství České
republiky. Za označení cestovního dokladu
nebude vybírán správní poplatek.
Druhým nástrojem, který zákon upraví,
je zkrácení doby platnosti některých
cestovních dokladů, což souvisí se značnou
náchylností našich dosavadních pasů
k jejich zneužití a to se může nepříznivě
projevit u našich partnerů v mezinárodních
stycích. Návrh zákona proto stanoví
zkrácení doby platnosti cestovního pasu,
diplomatických pasů, služebních pasů
a zvláštních pasů na čtyři
roky. Tato doba bude dostatečná k provedení
výměny za připravované bezpečné
cestovní doklady ČR vycházející
z mezinárodních zkušeností a norem.
V případě cestovních pasů vydaných
podle č. 216/91 Sb., o cestovních dokladech a cestování
do zahraničí, se předpokládá,
že jejich držitelům bude zkrácení
doby platnosti kompenzováno snížením
správního poplatku při podání
nové žádosti o vydání cestovního
dokladu. Předmětné snížení
správního poplatku bude ministerstvem financí
zapracováno do vládního návrhu novely
zákona č. 368/92 Sb., o správních
poplatcích vybíraných správními
orgány ČR.
Tento návrh zákona, pokud jej schválíte,
by měl nabýt účinnosti 60 dnů
ode dne vyhlášení. Tato lhůta je nezbytná
pro provedení příslušné notifikace,
to je sdělení Ministerstva zahraničních
věcí o provedení změny ve formě
cestovního dokladu státům uznávajícím
stávající československé cestovní
doklady. Notifikace je nutná k uznání nově
označených cestovních dokladů jakožto
oficiálních cestovních dokladů České
republiky v zahraničí.
Dámy a pánové, vzhledem k tomu, že se
jedná o technický zásah do stávajícího
zákona č. 216 o cestovních dokladech a cestování
do zahraničí a zároveň o zásah
nutný, žádám vás tímto
o podporu mého návrhu. Děkuji vám.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
panu ministrovi a dávám slovo společnému
zpravodaji výborů panu poslanci Václavu Klučkovi,
aby nám odůvodnil předloženou společnou
zprávu výborů, kterou jste obdrželi
jako sněmovní tisk 449.
Poslanec Václav Klučka: Pane předsedo,
pane předsedající, kolegyně a kolegové,
společnou zprávu výborů Poslanecké
sněmovny Parlamentu k vládnímu návrhu
zákona o označení a zkrácení
doby platnosti některých cestovních dokladů
v souvislosti se zánikem ČSFR jste obdrželi
jako sněmovní tisk 449. Tento vládní
návrh zákona projednaly dva výbory, a to
výbor ústavně právní a výbor
branně bezpečnostní. Do společně
zprávy byly zapracovány dvě připomínky,
dvě změny výboru ústavně právního.
Jedná se o změny technické, zpřesňující
dosavadní text vládního návrhu, a
to jak v názvu zákona, tak v § 5.
Myslím, že odůvodnění zde bylo
zcela zřejmé a zřetelné, provedené
panem ministrem vnitra, a domnívám se, že můžeme
přistoupit k rozpravě.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
pěkně a otevírám rozpravu, do které
se nikdo nehlásí, takže ji končím
a táži se navrhovatele, pana ministra Rumla, zda-li
chce přednést závěrečné
slovo. Nechce. Ptám se společného zpravodaje.
Nechce. Takže vám navrhuji hlasovat o celém
předloženém návrhu. Upozorňuji
kolegyně a kolegy ve foyer, že budeme hlasovat podle
§ 25 odst. 2 zákona o jednacím řádu.
Kdo souhlasí s vládním návrhem zákona
o označení a zkrácení doby platnosti
některých cestovních dokladů v souvislosti
se zánikem ČSFR podle sněmovního tisku
428 ve znění společné zprávy
výborů podle sněmovního tisku 449,
ať zvedne ruku! 79.
Kdo je proti? Nikdo.
Konstatuji, že jsme schválili tento návrh zákona.
Děkuji panu ministrovi i společnému zpravodaji.
Vážené kolegyně a kolegové, dovolte,
abych se na vás obrátil s jednou prosbou nebo s
návrhem. Protože společný zpravodaj
k zákonu o Českých drahách ještě
nemá zpracovány pozměňovací
návrhy k hlasování, obracím se na
vás s návrhem, abychom projednali jediný
možný bod k projednání, a to je "Výroční
zpráva Rady Českého rozhlasu o činnosti
a hospodaření Českého rozhlasu za
rok 1992". Ptám se vás, zda-li nemá
někdo výrazné výhrady k tomu, abychom
tuto věc projednali nyní. Není tomu tak.
Další bod je tedy
Zmíněnou výroční zprávu
jsme obdrželi jako sněmovní tisk 306. Výborem
pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež
a tělovýchovu byla pověřena paní
poslankyně Nováková, aby zprávu uvedla
a přednesla návrh na usnesení Poslanecké
sněmovny. Prosím paní poslankyni, aby se
ujala slova, a prosím o klid.
Poslankyně Eva Nováková: Vážený
pane předsedající, vážený
pane předsedo, dovolte, abych vás seznámila
stručně s obsahem zprávy Rady Českého
rozhlasu o činnosti a hospodaření Českého
rozhlasu, jak nám byla předána ve sněmovním
tisku 306.
Úvodní část je věnována
vlastní činnosti rady. Je pochopitelné, že
na začátku své činnosti se rada nutně
zabývala organizací a administrativou své
vlastní činnosti. Je na místě připomenout,
že současně s formováním rady
se konstituoval, lépe řečeno znovu konstituoval
i Český rozhlas. Tento proces byl poznamenán
nefunkčním stavem, kdy z jednoho rozhlasového
organismu vznikly Československý a Český
rozhlas jako dva právní subjekty, avšak propojené
natolik, že jeden bez druhého nemohl existovat. Ve
druhé polovině roku 1992 začíná
proces spojený se zánikem Čs. rozhlasu, tedy
nové řešení majetkových a personálních
záležitostí, například zpravodajský
servis, který je společný pro oba vysílací
subjekty. Rada Českého rozhlasu v souladu se zákonem
a svým jednacím řádem věnovala
prvořadou pozornost tvorbě a šíření
programu Českého rozhlasu. Vedle vlastního
sledováni byly zadány i expertizy. Na základě
zhodnocení 9 expertiz, vlastních poznatků
i sledování ohlasu v tisku rada konstatuje, že
byla zjištěna sice řada nedostatků,
např. jednotlivé nepřesnosti ve zpravodajství,
nízká kultura redaktorů a hlasatelů,
avšak nedostatky nebyly zásadního charakteru.
Ráda konstatuji, že i za složitých provozních
podmínek představoval Český rozhlas
stabilizující faktor. Je potěšitelné,
že písemné stížnosti na kvalitu
programu byly zcela ojedinělé. Je rovněž
potěšitelné, jak vyplývá ze zprávy,
že byla věnována velká pozornost jazykové
kultuře. Významným ukazatelem zájmu
občanů o vysílání
Českého rozhlasu je ukazatel poslechovosti. Jak
vyplývá ze zprávy i z příloh,
neklesá zájem ani při konkurenci privátních
stanic. Problematika organizace a řízení
je uvedena v přílohách zpráv Rady
Českého rozhlasu. Je poznamenána - jak již
bylo vzpomenuto - tím, že dochází k
reorganizaci Československého rozhlasu a formování
Českého rozhlasu. Celá záležitost
je podrobně rozvedena v příloze č.
1.
Chtěla bych připomenout, že v této příloze
je vzpomenut nedořešený problém, a to
výstavba rozhlasového střediska v Praze na
Pankráci. Vyřešení této dostavby,
zvláště finanční zajištění,
je zatím nedořešeným a významným
problémem.
Součástí činnosti Rady Českého
rozhlasu je vysílání regionálních
studií. Lze konstatovat - jak rovněž vyplývá
z příloh této zprávy - že došlo
ke značnému nárůstu vyrobených
i odvysílaných pořadů těchto
studií. Zpráva obsahuje podrobnou charakteristiku
jednotlivých studií. Souhrnně lze říci,
že tato studia jsou významným přínosem
pro informace regionálního rázu, vytváření
identity regionu.
Významná je činnost těchto regionálních
stanic, která (jak jsme byli informováni v parlamentní
komisi pro sdělovací prostředky) je jistým
způsobem v poslední době ohrožena, nicméně
doufáme, že i tento problém bude vyřešen.
Obecná je konstatace naprosté zaostalosti technického
vybavení těchto studií. Ze zprávy
rovněž vyplývají obavy o možnosti
Českého rozhlasu právě v pokrytí
těchto regionálních studií.
Hospodaření Českého rozhlasu je věnována
rovněž jedna celá část příloh.
Je rovněž pochopitelně poznamenána již
zmíněnými reorganizačními procesy.
Posudek na hospodaření Českého rozhlasu
za r. 1992 byl vypracován nezávislým auditorem
dr. Holým. Konstatuje jisté kolísání
mezi zásadami typickými pro ekonomiku podnikatelskou
a přetrvávání zvyklostí typických
pro organizace příspěvkové.
Konečné stanovisko ve výroční
zprávě je, že hospodaření Českého
rozhlasu shledává v pořádku. Stejně
se auditor vyjádřil i k návrhu rozpočtu
Českého rozhlasu na r. 1993. Je obsažen rovněž
v příloze a radě je doporučeno, aby
rozpočet schválila.
Součástí příloh je i prozatímní
statut Českého rozhlasu a rovněž hlavní
programové zásady Českého rozhlasu.
Oba dokumenty mají stěžejní význam
pro činnost Českého rozhlasu.
Závěrem bych chtěla říci, že
zpráva Rady Českého rozhlasu je natolik podrobná
a vyčerpávající, že dává
obraz o činnosti a hospodaření Českého
rozhlasu, ale i o výhledech na rok 1993.
Chtěla bych ještě říci, že
tuto zprávu projednal výbor pro vědu, vzdělání,
mládež a tělovýchovu s tím, že
zpráva Rady Českého rozhlasu byla schválena.
Rovněž se touto zprávou zabývala stálá
parlamentní komise pro sdělovací prostředky,
která tuto zprávu vzala na vědomí.
Děkuji za pozornost.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji
kolegyni Novákové a otevírám rozpravu,
do které se jako první přihlásil místopředseda
Jan Kasal.
Místopředseda PSP Jan Kasal: Pane předsedo,
pane místopředsedo, dámy a pánové,
moje informace bude velmi stručná. Já bych
vás chtěl seznámit s tím, co zaznělo
na závěr vystoupení paní poslankyně
Novákové, která hovořila za výbor.
Já bych chtěl jako předseda komise pro sdělovací
prostředky potvrdit to, co zde zaznělo, to znamená,
že komise projednala zprávu. Diskutovala o jednotlivých
záležitostech jak s představiteli Českého
rozhlasu, tak s představiteli Rady Českého
rozhlasu a dospěla k velmi uspokojivým závěrům.
Na mně je, abych doporučil za komisi tuto zprávu
přijmout.
Chtěl bych úplně v krátkosti jen připomenout,
že zpráva se týká roku 1992 a že
všechny události, které můžeme
sledovat od začátku roku 1993 v Českém
rozhlase, budou projednávány možná někdy
za rok. Chtěl bych, abychom měli na paměti,
že projednáváme zprávu Rady Českého
rozhlasu za rok 1992. Doporučuji ji ke schválení.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Do rozpravy se nikdo dále nepřihlásil. Proto
rozpravu končím a ptám se paní kolegyně
Novákové, jestli chce ještě jednou přednést
návrh na usnesení.
Poslankyně Eva Nováková: Z mé
zprávy vyplývá, že navrhuji, aby předložená
zpráva byla schválena.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Dovolte
mi, abych nechal hlasovat o následujícím
návrhu usnesení:
"Poslanecká sněmovna Parlamentu schvaluje výroční
zprávu Rady Českého rozhlasu o činnosti
a hospodaření Českého rozhlasu za
rok 1992."
Kdo s tímto návrhem souhlasí, ať zvedne
ruku. 77.
Kdo je proti? Nikdo.
Kdo se zdržel hlasování? 4.
Konstatuji, že tento návrh byl přijat. Tím
jsme ukončili další bod programu.
Vážené kolegyně a kolegové, máme
dokončit hlasování o vládním
návrhu zákona o Českých drahách.
Jako první se hlásí pan ministr Stráský.
Ministr dopravy ČR Jan Stráský: Vážený
pane předsedající, vážená
sněmovno, využívám koneckonců
i své možnosti jako poslanec, ale v tomto okamžiku
jako člen vlády k otevření rozpravy,
poněvadž došlo k určitému faux
pas. Vzhledem k zatížení, které jsme
zde měli, jsem neuvedl jeden pozměňovací
návrh, který je velmi nutný pro vylepšení
tohoto zákona.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Děkuji.
Konstatuji, že byla znovu otevřena rozprava, do které
se jako první přihlásil poslanec Blažek.
Poslanec Ladislav Blažek: Pane předsedající,
kolegyně a kolegové, pozměňovací
návrh je v zásadě legislativní a po
doplnění ve znění společné
zprávy legislativci upozornili, že je třeba
doplnit tyto změny i do ostatních paragrafů.
Změna je v § 4 a), a sice doplnit před závorku
"a generální inspektor Českých
drah" a před konec závorky dát "a
generální inspektor". Vypustí se obě
"a" ve druhé a třetí řádce
a doplní se čárky na konci první a
druhé řádky.
Další změna stejného druhu je v §
4 h) v odst. 1, kde se má vypustit slovo "nezávislým"
s tím, že je to nadbytečné a v odst.
2 doplnit na závěr "generálního
ředitele", protože tím vznikne vazba,
kde generální inspektor odevzdává
své zjištění jednak. správní
radě a jednak generálnímu řediteli.