Předseda PSP Milan Uhde: Domnívám
se, paní poslankyně a páni poslanci, že
pokud nedostanu návrh na to, aby ten bod byl projednáván
teď, držím se schváleného jednacího
pořadu, který doporučoval a schválil
umístit tento bod na zítřek na ráno.
Nemá-li tedy nikdo návrh na to, abychom to změnili,
budeme pokračovat dále.
Přistoupíme k bodu 5. Jde o
V úvodu připomínám, že při
schvalování pořadu 12. schůze Poslanecké
sněmovny byl vysloven souhlas s účastí
a případným vystoupením prozatímního
ředitele BIS České republiky pana Stanislava
Devátého.
Vzhledem k tomu, že projednávání tohoto
bodu pořadu bylo později přesunuto na dnešní
schůzi, byl pan Devátý na dnešní
schůzi pozván. Táži se, zda může
být pan Stanislav Devátý uveden do jednací
síně, zda je přítomen. Každopádně
bych doporučoval, abychom k projednávání
tohoto bodu neprodleně přistoupili.
Předložený návrh Statutu uvede pověřený
člen kontrolního orgánu pan poslanec Jiří
Macháček.
Pan poslanec Šuman, předseda garančního
výboru, má k tomu poznámku, prosím.
Poslanec Vladimír Šuman: Pane předsedo,
omlouvám se, že tím do jisté míry
opět zkomplikuji situaci, ale náš výbor
se k projednávání tohoto materiálu
sejde až dnes po skončení schůze. Pokud
někteří poslanci reagují podrážděně,
musím říci, že důvody jsou takové,
že náš výbor projednával tolik
závažných materiálů, že
skutečně nebylo možné to stihnout dříve
než dnes po jednání.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Šumanovi. Chápu to jako procedurální
návrh - odsunout tento bod na zítřek a umožnit
tím výboru brannému a bezpečnostnímu,
aby Statut ještě jednou projednal.
Je zde poznámka pana poslance Čundrleho. Prosím,
máte příležitost.
Poslanec Václav Čundrle: Pane předsedo,
vážení kolegové, věřím,
že tento materiál je natolik závažný;
proto, aby ho i výbor a všichni projednali dodatečně,
doporučuji, abychom ho přeložili na příští
schůzi.
Předseda PSP Milan Uhde: Zazněl další
návrh, abychom tento bod přeložili na příští
schůzi. Dám o všech předložených
procedurálních návrzích hlasovat.
Nejprve o návrhu pana poslance Šumana, aby tento bod
byl přesunut na zítřek, a tak se umožnilo
výboru brannému a bezpečnostnímu návrh
Statutu projednat.
Budeme hlasovat. (č. 42)
Kdo je pro tento návrh, ať to dá příslušným
způsobem najevo, stiskne tlačítko, zvedne
ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
42. hlasování na této schůzi bylo
uzavřeno.
Pro bylo 79 poslanců, proti 18, zdrželo se 28, nehlasovalo
17. Bylo dosaženo nadpoloviční 72hlasové
většiny. Tento návrh byl přijat.
Mohl bych vyložit výsledek tohoto hlasování
tak, že se tím vylučuje hlasování
o návrhu pana poslance Čundrleho. Přijímá
pan poslanec tento výklad? Přijímá.
Ušetřil nám hlasování. Je to
dobře. Děkuji panu poslanci Čundrlemu za
uznalý postup.
Přeložili jsme tedy bod původně 5. na
zítřek.
Je tady bod 6.
K tomuto bodu pořadu jsme obdrželi zprávu vlády
České republiky o stavu v oblasti migrace a o problémech
s tím spojených a dlouhodobou koncepci legislativního
řešení všech forem migrace. Vláda
tím splnila úkoly, které pro ni vyplynuly
ze 7. schůze Poslanecké sněmovny.
Předloženou zprávu odůvodní ministr
vnitra Jan Ruml. Prosím vás, pane ministře,
ujměte se slova.
Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Vážený
pane předsedo, vážené poslankyně,
vážení poslanci, dovolte mi, abych v krátkosti
uvedl zprávu České republiky o stavu v oblasti
migrace a s tím spojené problémy a dlouhodobou
koncepci legislativního řešení všech
forem migrace.
Tento materiál byl zpracován na základě
usnesení č. 61, 7. schůze Poslanecké
sněmovny Parlamentu ČR, ze dne 24. března,
v souvislosti s projednáváním vládního
návrhu řešení některých
aktuálních problémů spojených
s migrací v rámci České republiky.
Od začátku roku předložilo ministerstvo
vnitra řadu dalších materiálů,
jejichž cílem bylo řešit aktuální
problémy související s migrací v rámci
České republiky.
Jednalo se zejména o opatření k realizaci
zásad migrační politiky vlády České
republiky pro r. 1993, návrh změn vízového
režimu pro rok 1993, návrh ekonomického a organizačního
zabezpečení pobytu uprchlíků na území
České republiky.
Pro vaši informaci uvádím, že v současné
době zasílám do připomínkového
řízení návrh komplexního řešení
zabezpečení pobytu osob s přiznaným
postavením uprchlíka na území České
republiky. Všechny tyto materiály vedle bezprostředních
opatření formulují i koncepčně
strategické cíle, zejména proces integrace
České republiky do evropských bezpečnostních
systémů a mezinárodních iniciativ
v oblasti řešení problémů souvisejících
především s nelegální migrací.
Zpráva o stavu v oblasti migrace a s tím spojené
problémy je ve své první kapitole věnována
problematice vnitrostátní migrace československých
občanů v rámci bývalé Československé
republiky a po jejím rozdělení. Druhá
kapitola se zabývá migrací cizích
státních příslušníků
na území České republiky a jejími
formami, to znamená legální a nelegální
migrací.
Ve druhé části, dlouhodobé koncepci
legislativního řešení všech forem
migrace, jsou charakterizovány dosavadní legislativní
aktivity a dlouhodobé záměry vlády
České republiky v této oblasti. Tyto koncepční
záměry jsou obsáhle komentovány v
některých materiálech, které jsem
jmenoval.
Zpráva o stavu v oblasti migrace a s tím spojenými
problémy a dlouhodobá koncepce legislativního
řešení všech forem migrace vychází
z informací, které byly dostupné v době,
v níž byl materiál zpracováván.
Předseda PSP Milan Uhde: Promiňte, pane ministře.
Prosím vás, páni poslanci a paní poslankyně,
je třeba dodržovat pravidla elementární
slušnosti, i když je náš jednací
řád zatím stále nemá vtělena
do svých útrob. Prosím vás pěkně,
zdržte se hlasitých projevů.
Pane ministře, promiňte, prosím pokračujte.
Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Tedy v termínu,
který byl vládě Poslaneckou sněmovnou
určen. Tato poznámka se týká především
první části věnované zprávě
o stavu v oblasti migrace. Ředitelství služby
cizinecké a pohraniční policie i Český
statistický úřad, z jejichž údajů
zpráva především čerpá,
disponují některými podrobnějšími
údaji až v září. Některé
dokonce budou mít k dispozici - jako například
rozčlenění cizinců s povolením
k dlouhodobému a trvalému pobytu v České
republice a jejich rozmístění na území
republiky - až začátkem příštího
roku.
Vážený pane předsedo, paní poslankyně,
páni poslanci, uvítal bych, kdyby předložený
materiál byl přijat s tím, že na něj
bude navazovat v periodách, které jsme
projednávali v jednotlivých výborech, podrobná
analýza migrace, jejich příčin a průvodních
jevů a aktivit vlády v této oblasti, která
bude zpracována v období, kdy budou k dispozici
relevantní statistické údaje a jejich interpretace.
Na závěr bych chtěl ještě říci,
že na jaře, jak jsem zde četl zprávu
o situaci v oblasti migrace, jsem vlastně předpověděl
všechny aktivity ministerstva vnitra v této oblasti.
Mohu vás ubezpečit o tom, že valná většina
těchto aktivit byla splněna, jako třeba systém
readmisních smluv, v poslední době jednáme
se Spolkovou republikou Německo, byl vytvořen režim
na česko-slovenské hranici na tzv. celních
přechodech cizineckou policií a od 1. října
jsem vydal rozkaz, který uložil policejnímu
prezidentovi, aby zabezpečil postupnou ochranu celého
průběhu československé hranice pohraniční
policií.
Další aktivitou je koncepce vízové politiky
vlády České republiky, která byla
projednána vládou. Byl přijat i systém
regulativních opatření pro vstup cizinců
z třetích zemí, ze zemí, se kterými
vízovou povinnost nemáme.
Toto bych tedy chtěl uvést společně
s aktivitami legislativními. V současné době
je v legislativním procesu návrh novely zákona
o uprchlících. To byly v podstatě čtyři
základní aktivity, které jsem uvedl na jaře
ve zprávě, kterou tento Parlament odsouhlasil, a
informuji tedy o tom, že tyto úkoly byly buď
splněny, nebo že se průběžně
plní.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministru
Rumlovi. Garančním výborem pro projednání
předložené zprávy byl výbor petiční,
pro lidská práva a národnosti. Proto prosím
poslance Josefa Pavelu, předsedu tohoto výboru,
aby sněmovnu informoval o projednávání
tohoto materiálu ve výborech Poslanecké sněmovny
a zároveň o návrhu na usnesení. Prosím,
pane poslanče.
Poslanec Josef Pavela: Pane předsedo, kolegyně
a kolegové, zpráva vlády České
republiky o stavu v oblasti migrace a s tím spojenými
problémy a dlouhodobá koncepce legislativního
řešení všech forem migrace byla přikázána
třem výborům této sněmovny.
Jsou to výbory petiční, pro lidská
práva a národnosti, výbor zahraniční
a výbor branný a bezpečnostní. Usnesení
jednotlivých výborů jsou do značné
míry rozdílná. Proto bych je citoval aspoň
v těch částech, kde se dotýkají
projednávané zprávy.
Výbor zahraniční přijal toto usnesení:
"Zahraniční výbor za prvé souhlasí
se zprávou vlády České republiky o
stavu v oblasti migrace a s tím spojenými problémy
a dlouhodobou koncepcí legislativního řešení
všech forem migrace.
Za druhé zmocňuje" - to není třeba
číst.
Výbor branný a bezpečnostní přijal
toto usnesení:
"Za prvé bere na vědomí zprávu
vlády České republiky o stavu v oblasti migrace
a s tím spojenými problémy a dlouhodobou
koncepci legislativního řešení všech
forem migrace. Dále bere na vědomí informaci,
že policie je schopna zajistit zelenou hranici České
republiky se Slovenskou republikou proti přechodu nelegálních
migrantů příslušníky policie
nejdříve v průběhu prvního
čtvrtletí roku 1994. Tento termín považuje
za nejzazší. Dále bere na vědomí
informaci, že ministr vnitra ČR do 31. 10. rozhodne,
zda využije práva daného usnesením vlády
ČR o použití vojáků základní
služby k ochraně zelené hranice.
Za druhé doporučuje, aby zpráva o stavu v
oblasti migrace byla předkládána brannému
a bezpečnostnímu výboru jedenkrát
za půl roku a Poslanecké sněmovně
Parlamentu ČR jedenkrát za rok. Dále doporučuje,
aby i nadále byla zpracovávána analýza
vnitřní migrace. Dále doporučuje -
závěry uvedené ve zprávě o
stavu v oblasti migrace na straně 20 a 21 z oblasti mezinárodního
i vnitrostátního práva považuje branný
a bezpečnostní výbor za podstatné
a požaduje předložení časového
harmonogramu jejich plnění. A konečně
doporučuje, aby byla věnována zvýšená
pozornost kriminalitě v souvislosti s vnější
i vnitřní migrací obyvatelstva.
Za třetí doporučuje vládě České
republiky stanovit absorpční kapacitu České
republiky a roční kvóty příjmu
migrantů tak, aby mohly platit pro rok 1994."
Usnesení výboru petičního, pro lidská
práva a národnosti:
"Výbor petiční za prvé konstatuje,
že dlouhodobá koncepce legislativního řešeni
všech forem migrace, obsažená ve zprávě
vlády České republiky o stavu v oblasti migrace,
je nedostatečná.
Za druhé žádá vládu, aby do 30
dnů předložila výboru petičnímu,
pro lidská práva a národnosti přepracovanou
koncepci legislativního řešení všech
forem migrace a rozšířila ji o připomínky,
které zazněly v rozpravě.
Za třetí doporučuje, aby ministr vnitra ve
spolupráci s ministrem hospodářství,
ministrem práce a sociálních věcí
a ministrem zahraničních věcí analyzoval
proces povolování dlouhodobého a trvalého
pobytu cizích státních příslušníků
a povolování obchodní i jiné podnikatelské
činnosti a v návaznosti navrhl regulativní
a kontrolní opatření a o výsledku
informoval výbor petiční, pro lidská
práva a národnosti."
To jsou usnesení tří výborů
pověřených. Zástupci těchto
výborů - zpravodajové se sešli dnešního
dne a navrhují Poslanecké sněmovně
toto usnesení - myslím, že toto usnesení
máte na svých stolech:
"Poslanecká sněmovna
1. bere na vědomí zprávu vlády České
republiky o stavu v oblasti migrace a s tím spojenými
problémy a dlouhodobou koncepcí legislativního
řešení všech forem migrace,
2. Poslanecká sněmovna mění své
usnesení č. 61 ze 7. schůze dne 25. března
1993, kterým Poslanecká sněmovna požádala
vládu, aby předkládala jednou za tři
měsíce garančnímu výboru Poslanecké
sněmovny a jednou za pololetí Poslanecké
sněmovně zprávu o stavu v oblasti migrace
a s tím spojenými problémy, a to tak, že
zpráva garančního výboru bude předkládána
jednou za půl roku a Poslanecké sněmovně
jednou za rok,
3. doporučuje vládě, aby vyhověla
požadavkům vzešlým z projednávání
zprávy vlády České republiky o stavu
v oblasti migrace a s tím spojenými problémy
a dlouhodobé koncepce legislativního řešení
všech forem migrace ve výborech Poslanecké
sněmovny."
To je návrh na usnesení.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Josefu Pavelovi a otevírám k předložené
zprávě a návrhu usnesení rozpravu.
Do rozpravy se jako první přihlásil pan poslanec
Jiří Machalík. Zvu ho k řečništi.
Připraví se pan poslanec Šimánek.
Poslanec Jiří Machalík: Vážený
pane předsedo, vážení kolegové.
Zabýváme se (nebo věřím, že
se budeme vážně zabývat) problémem,
který narůstá a který - nebude-li
kvalifikovaným způsobem řešen - může
vyvolat celou řadu problémů v oblasti mezinárodně
politické, vnitropolitické i sociální.
Z tohoto hlediska si myslím, že otázka migrace,
tak jak byla předložena ve zprávě vlády,
je pouze jedna rovina této problematiky a nemohu souhlasit
s názorem, že zpráva postihuje celou dlouhodobou
koncepci legislativního řešení všech
forem migrace. Je snaha, aby problematika migrace byla stažena
pouze na resort ministerstva vnitra. Myslím si, že
takovéto pojetí migrace neodpovídá
reálnému rozsahu této problematiky a je záležitostí
celé vlády, aby se daným problémem
zabývala. Chtěl bych totiž ukázat na
některá čísla (alespoň dvě),
abychom si ujasnili, oč v problematice migrace jde.
Jestliže ve zprávě, ve které se říká,
že k 30. 6. 1993 je 110 045 přistěhovalců,
což je 2,6krát víc než v roce 1992, a
současně se říká, že k
15. 3. 1993 bylo cizincům vydáno 16 096 platných
pracovních povolení, pak nám z toho zákonitě
vyplývá, že téměř 100
tisíc lidí se tady pohybuje, aniž víme,
kdy, kde, jak a čím se živí. A to je
problém jedné jediné roviny migrace. Migrace
směrem do České republiky. Těchto
rovin je víc. Existuje i rovina sociální
migrace uvnitř České republiky, která
ve všech materiálech, jež jsme dostali, je řešena
jedním odstavcem, ve kterém se říká,
že vnitřní migraci občanů nelze
legislativně omezovat, a to vzhledem k již uvedené
záruce svobody pohybu a pobytu a tak dále. Nikdo
z nás nechce cokoli omezovat. Ale myslím si, že
pro komplexní posuzování problémů
migrace je potřebné získat alespoň
orientační přehled o tom, jaká je
úroveň té či oné roviny migrace.
Toto předložený materiál nesplňuje.
Nechtěl bych hovořit dlouho, protože bychom
mohli k této rovině diskutovat řadu hodin,
a chtěl bych navrhnout, aby usnesení, které
sněmovna přijímá, bylo upraveno takto:
Bod č. I. "bere na vědomí Zprávu
vlády" atd. doplnit takto: "Část
Dlouhodobou koncepci legislativního řešení
všech forem migrace však považuje za nedostačující."
Bod č. El. by zůstal v původním znění.
V bodě č. DLL. rozšířit text
o znění "předložila návrh
konkrétních opatření k řešení
všech otázek migrace do 31. 12. 1993". Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Machalíkovi. Slovo má pan poslanec Šimánek.
Připraví se pan poslanec Hirš. Další
písemné přihlášky do rozpravy
nemám.
Poslanec Jaromír Šimánek: Vážené
dámy a pánové, pane předsedo, vážení
hosté, náš branný a bezpečnostní
výbor velmi podrobně projednal zprávu o stavu
migrace v naší republice a právě v jeho
usnesení se objevuje největší množství
připomínek a doporučení, které
směřují k vládě České
republiky. Pokud jste to zaznamenali, ve zprávě
společného zpravodaje se všechny tyto věci
objevují a myslím si, že do jisté míry
i kolegovi Machalíkovi některé věci
ozřejmují, např. co se týká
migrace vnitřní. Osobně se ovšem domnívám,
že z našeho hlediska je ze všeho nejdůležitější,
aby byla jednoznačně stanovena absorbční
kapacita a kvóty příjmu imigrantů,
aby mohly platit pro rok 1994. Pokud toto nebude stanoveno, může
dojít k jisté situaci, která v žádném
případě nebude příjemná.
Dovolil bych si proto vznést do usnesení, které
zde přednesl pan společný zpravodaj, drobný,
více méně technický, ale tyto věci
ošetřující pozměňující
návrh. A to v bodě DLL. po slově "vzešlým
z" vložit slova "usneseních při projednávání".
Tímto zajistíme, aby všechny body usnesení,
především usnesení, kde těchto
pozměňovacích bodů bylo nejvíc
(tedy z branného a bezpečnostního výboru),
se dostaly i do usnesení naší Poslanecké
sněmovny.
V případě, že tento můj pozměňovací
návrh by nebyl přijat, dovoluji si sněmovně
navrhnout další pozměňující
návrh. A to abychom v usnesení Poslanecké
sněmovny za bod DLL. vložili bod IV., který
bude znít: "Doporučuje vládě
České republiky stanovit absorpční
kapacitu České republiky a roční kvóty
příjmu imigrantů tak, aby mohly platit pro
rok 1994." Z našeho hlediska toto považujeme za
velmi důležité. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Šimánkovi. Slovo má pan poslanec Hirš.
Je posledním přihlášeným do rozpravy.
Poslanec Pavel Hirš: Vážený pane
předsedo, dámy a pánové, projednáváme
zde zprávu, která podle mého názoru
je velice sledována naší občanskou veřejností,
protože - jak jsme se dozvěděli - téměř
100 tisíc ilegálních cizinců působí
na našem území, téměř
100 tisíc lidí se zde patrně neživí
legálním způsobem. Já chci nechat
stranou vnitřní migraci. Ta je normální
součástí každého tržního
hospodářství. Mě spíš
zajímá ta migrace vnější. Domnívám
se, že tento problém už nazrál natolik,
že je potřeba připravit zákon o přistěhovalectví
a azylu.
Chci upozornit, že náš poslanecký klub
již na začátku tohoto roku předložil
zásady zákona o přistěhovalectví
a azylu a bylo nám slíbeno, že takový
návrh bude předložen do prázdnin tohoto
roku. Chci se zeptat - nebudu dávat samozřejmě
pozměňovací návrh, protože bychom
tam zakotvovali to, co asi je součástí celé
té koncepce - pana ministra, v jakém stavu je příprava
tohoto zákona, protože byla připravena komise,
která se sešla jenom jednou, bohužel. Velice
mě toto zajímá, protože jsem byl pověřen
nejen vedením naší strany, ale i na občanských
shromážděních, abych tuto otázku
řešil.
Chci upozornit důrazně na to, že občanskou
veřejností tato otázka velice hýbá.
Je to nejen otázka stánkového nelegálního
prodeje, ale celého problému ilegální
migrace, která tady teď nastala. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci
Hiršovi. Táži se po dalších přihláškách
do rozpravy. Nevidím žádnou. Proto rozpravu
uzavírám. Táži se pana ministra vnitra
Jana Rumla, zda chce použít svého práva
a pronést slovo. (Ano.) Pane ministře, máte
příležitost, prosím.
Ministr vnitra ČR Jan Ruml: Vážené
poslankyně, vážení poslanci, já
bych omezil své závěrečné vystoupení
na odpověď panu poslanci Hiršovi - 15. října
předloží ministerstvo vnitra návrh novely
zákona o uprchlících vládě
České republiky. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministru
Rumlovi za jeho vyjádření a chci se zeptat
pana poslance Pavely, zda je připraven předložit
sněmovně k hlasování jednotlivé
pozměňovací návrhy usnesení
a potom celek, který z hlasování vzejde.
Pane poslanče, je to možné, a to bez jakékoli
lhůty, hned teď?
Poslanec Josef Pavela: Domnívám se, že
vzhledem k malému počtu návrhů je
to možné hned.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji. Prosím
tedy, abyste připomněl sněmovně přednesené
pozměňovací návrhy, a budeme o nich
hlasovat.
Poslanec Josef Pavela: V rozpravě vystoupili 3 poslanci.
Pan poslanec Machalík jako prvé navrhoval 2 změny.
Zaprvé do předloženého usnesení,
které máte na stole, do odstavce 1. "bere na
vědomí" ve druhém řádku
za slova "problémy a" vložit slovo "část".
Za slova "dlouhodobou koncepci legislativního řešení
všech forem migrace" doplnit "považuje za
nedostačující".
Předseda PSP Milan Uhde: Pan poslanec Machalík
se hlásí. Má zřejmě k tomu
nějakou zpřesňující poznámku.
Dostává příležitost zpřesnit
svůj návrh.
Poslanec Jiří Machalík: Upřesnil
bych to. Bere na vědomí zprávu vlády
ČR o stavu v oblasti migrace a s tím spojené
problémy. Část "dlouhodobá koncepce
legislativního řešení všech forem
migrace" však považuje za nedostačující.
Předseda PSP Milan Uhde: Je to, pane poslanče
Machalíku, návrh, o kterém se může
hlasovat jako o celku? (Ano.) Skládá se ze dvou
částí. Považujete tento návrh
za celek? Dobře. Jestli není jiná překážka
známá některému poslanci nebo poslankyni,
budeme hlasovat o tomto pozměňovacím návrhu
pana poslance Machalíka. Předtím však
technická poznámka pana poslance Šimánka.
Poslanec Jaromír Šimánek: Já
bych si v tuto chvíli dovolil využít svého
práva poslance a požádat o to, aby byli všichni
odhlášeni a zaregistrovali se znovu.
Předseda PSP Milan Uhde: Samozřejmě
to uděláme. Odhlašuji všechny poslankyně
a všechny poslance a prosím, abyste se znovu přihlásili
k přítomnosti zasunutím magnetické
karty. Děje se tak. Všichni, kdo se chtěli
přihlásit, se doufám přihlásili.
V tuto chvíli je 130 přítomných. Budeme
tedy hlasovat o prvním pozměňovacím
návrhu pana poslance Machalíka. Jde o 43. hlasování
v průběhu dnešní schůze. Hlasování
je zahájeno.
Kdo podporuje návrh pana poslance Machalíka, ať
to dá najevo zvednutím ruky a stisknutím
tlačítka. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo
se zdržel hlasování? Hlasování
bylo ukončeno.
Pro 48 hlasů, proti 70, zdrželo se 17, nehlasovali
3. Nebylo dosaženo potřebné nadpoloviční
většiny 70 hlasů. Návrh nebyl přijat.
Pane poslanče Pavelo, prosím, pokračujte
v probírání pozměňovacích
návrhů.
Poslanec Josef Pavela: Druhý návrh pana poslance
Machalíka je, aby do předloženého usnesení
byl přidán další bod tohoto znění:
"Doporučuje vládě, aby předložila
konkrétní opatření k řešení
otázek migrace do 31. 12. 1993."
Předseda PSP Milan Uhde: Pan poslanec Machalík
nemá žádnou poznámku upravující
nebo zpřesňující tento návrh?
Je to 44. hlasování a provedeme je. Hlasování
bylo zahájeno. Kdo podporuje návrh pana poslance
Machalíka, ať to dá najevo zvednutím
ruky a stisknutím tlačítka. Kdo je proti
tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování bylo v tuto chvíli ukončeno.
Pro 52. Proti 68. Zdrželo se 19. Hlasovali všichni.
Nebylo však dosaženo potřebné nadpoloviční
většiny 70 hlasů. Návrh pana poslance
Machalíka nebyl přijat.
Poslanec Josef Pavela: Druhým poslancem, který
vystoupil v rozpravě a přednesl pozměňovací
návrh, je pan poslanec Šimánek, který
přednesl alternativní návrhy. Za prvé
do oddílu 3, tj. doporučení vládě,
doporučuje pan poslanec Šimánek, aby za slova
"požadavkům vzešlým z" byla
doplněna slova "usnesení při".
Čili pak by výsledný bod zněl takto:
"Doporučuje vládě, aby vyhověla
požadavkům vzešlým z usnesení při
projednávání zprávy vlády atd.
ve výborech Poslanecké sněmovny." To
je jeden návrh.
Pokud by nebyl přijat tento návrh, navrhuje pan
poslanec Šimánek doplnění usnesení
o bod IV., který zní: "Doporučuje vládě
ČR stanovit absorpční kapacitu České
republiky a roční kvóty příjmu
imigrantů tak, aby mohly platit pro rok 1994."
Jestli si k tomu mohu dovolit menší poznámku,
právě ten bod DLL., zvláště po
doplnění panem poslancem Šimánkem, doporučuje
vládě, aby respektovala a splnila požadavky
těch dvou výborů, které měly
své připomínky, tedy výboru branně
bezpečnostního a výboru petičního,
pro lidská práva a národnosti. To jen na
vysvětlenou.