Úterý 9. listopadu 1993

Poslanec Alfred Frommer: Pane předsedo, pane místopředsedo, kolegyně a kolegové, dovolte několik slov k Fondu dětí a mládeže, k jeho rozpočtu. Fond dětí a mládeže byl zřízen zákonem č. 113/1993. Statut fondu byl schválen Poslaneckou sněmovnou dne 9. 7. 1993 a fond byl zapsán do obchodního rejstříku Krajského soudu v Ostravě dne 13. 9. 1993 jako právnická osoba s určitým předmětem podnikání v souladu se statutem a jako taková se řídí účtovou osnovou pro podnikatele.

Členění položek u předkládaného návrhu rozpočtu odpovídá této účtové osnově. Vzhledem k hospodářskému výsledku obchodních společností zřízených Ministerstvem hospodářství ke správě majetku bývalého SSM, nelze počítat s příjmy do rozpočtu fondu od těchto společností pro rok 1993. Z tohoto důvodu výdaje fondu v navrhovaném rozpočtu budou kryty z peněžní hotovosti nacházející se na zvláštním účtu zřízeném na Ministerstvu hospodářství za tímto účelem.

Předkládaný rozpočet v zásadě shrnuje výdaje fondu nezbytné pro zahájení jeho činnosti, vybavení a zřízení kanceláře fondu atd., v předpokládaném rozsahu cca 5 zaměstnanců. Další nutné výdaje fondu, které se odrážejí v položkách předkládaného návrhu rozpočtu, souvisejí s výdaji uloženými fondu zákonem č. 113 nebo usnesením Parlamentu či vlády, jejichž výši fond nemůže ovlivnit. Jedná se například o odvody daní a poplatků příslušných k přebíranému majetku, soudní poplatky a náklady vážící se k zahájeným a zahajovaným soudním sporům v souvislosti s majetkem bývalého SSM, odměny členů fondu a Dozorčí rady fondu.

Vzhledem k výkonu správy tohoto majetku vložené na fond dle zákona č. 113 dnem registrace, tj. dnem 13. 9. 1993 a nejednoduché etapě předávání a přebírání tohoto majetku z Ministerstva hospodářství na fond - předběžný odhad doby trvání této etapy je do 31. 12. 1993 - je zapotřebí, aby rozpočet fondu byl schválen co nejdříve. Do doby, než rozpočet fondu bude schválen, fond nemůže finančními prostředky disponovat a ocitá se v postavení správce a přijímatele dvoumiliardového majetku v počtu devíti dobrovolníků, zvolených členů výboru bez možnosti kohokoli zaplatit, najmout, provést inventury, ujmout se soudních sporů a tedy i bez možnosti vykonávat povinnosti uložené mu zákonem č. 113.

Dámy a pánové, dovolte, abych navrhl usnesení k projednávané záležitosti:

"Poslanecká sněmovna na své 14. schůzi projednala návrh rozpočtu Fondu dětí a mládeže na rok 1993 a doporučuje poslancům Poslanecké sněmovny, aby návrh rozpočtu, tak jak byl předložen, schválila."

Děkuji za pozornost.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji společnému zpravodaji výborů poslanci Alfredu Frommerovi. Otevírám rozpravu. Nemám žádné písemné přihlášky. Táži se, zda se někdo hlásí z místa? Nevidím žádnou přihlášku, rozpravu proto uzavírám a budeme hlasovat o návrhu usnesení, jak jej právě předložil a formuloval společný zpravodaj výborů poslanec Alfred Frommer. Jde o 82. hlasování na dnešní schůzi.

Kdo podporuje předložený návrh usnesení, ať to dá najevo stisknutím tlačítka a zvednutím ruky. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování skončilo.

Pro odevzdáno 62 hlasů, proti 1, zdrželi se 3, nehlasovalo 18. Nadpoloviční většina 43 byla překročena. Usnesení bylo přijato. Děkuji společnému zpravodaji výborů poslanci Alfredu Frommerovi.

Přistoupíme k dalšímu bodu, nazývá se

VI.

Návrh závěrečného účtu Rady České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání

Úvodem připomínám, že podle zákona ČNR č. 103/1992 Sb., o Radě ČR pro rozhlasové a televizní vysílání ve znění pozdějších předpisů, předkládá Rada Poslanecké sněmovně návrh závěrečného účtu ke schválení. Návrh závěrečného účtu máme před sebou jako sněmovní tisk 590. Prosím, aby se slova ujal společný zpravodaj výborů pan poslanec Tomáš Páv. Rovněž u vás, pane zpravodaji, předpokládám, že máte u sebe i návrh usnesení a že jej na závěr svého vystoupení přednesete. Prosím, máte slovo.

Poslanec Tomáš Páv: Vážený pane předsedo, vážený člene vlády, vážené kolegyně a kolegové, návrh závěrečného účtu Rady České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání (tisk 590) projednaly výbory rozpočtový a pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu. Vláda ČR uvolnila pro činnost rady v roce 1992 z vládních rezerv 3 mil. Kč. Výdaje rady v tomto roce činily 2 995 000 Kč. Hospodaření rady lze tedy charakterizovat jako vyrovnané a v průběhu projednávání výbory nezjistily žádné známky nehospodárnosti. Ve smyslu společné zprávy výborů navrhuji proto sněmovně přijmout následující usnesení: "Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky schvaluje návrh závěrečného účtu Rady ČR pro rozhlasové a televizní vysílání za rok 1992." Děkuji.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji společnému zpravodaji výborů panu poslanci Tomáši Pávovi a otevírám rozpravu. Ani tentokrát nemám písemných přihlášek. Táži se, zda se někdo hlásí z místa. Nevidím přihlášky, rozpravu uzavírám a budeme hlasovat o předloženém návrhu usnesení, jak jej předložil pan poslanec Tomáš Páv jako společný zpravodaj výborů. Jde o 83. hlasování na dnešní schůzi.

Táži se, kdo podporuje předložený návrh usnesení, ať to dá najevo tím, že stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se hlasování zdržel? 83. hlasování skončilo tímto výsledkem:

pro 73, proti 1, zdrželi se 2, nehlasovalo 9. Čtyřicetitříhlasová nadpoloviční většina byla překročena, návrh usnesení byl přijat. Děkuji společnému zpravodaji výborů panu poslanci Tomáši Pávovi.

Návrh na volbu členů Rady Státního fondu kultury byl z programu vyřazen. Na řadě je vládní návrh zákona o státním zastupitelství. Používám svého práva a po téměř tříhodinovém průběhu dnešní schůze vyhlašuji 20 minut přestávku, ale prosím, abyste byli dochvilní a umožnili další průběh schůze bez zbytečného průtahu. Děkuji za pochopení.

(Jednání přerušeno v 15.50 hodin.)

(Jednání opět zahájeno v 16.14 hodin.)

Předseda PSP Milan Uhde: Vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, dalším bodem našeho programu je

VII.

Vládní návrhu zákona o státním zastupitelství

Návrh zákona jsme obdrželi jako sněmovní tisk 537 a společnou zprávu výborů k němu jako sněmovní tisk 631. Z pověření vlády předložený návrh zákona odůvodní ministr spravedlnosti pan Jiří Novák. Prosím, pane ministře, abyste se ujal slova.

Ostatní prosím o klid, špatné ozvučovací zařízení nás poškozuje. Prosím, abyste byli ukáznění a umožnili další průběh schůze.

Ministr spravedlnosti ČR Jiří Novák: Vážený pane předsedo, vážené paní poslankyně, vážení páni poslanci, vládní návrh zákona o státním zastupitelství je dalším krokem k naplnění Ústavy České republiky. Podle Ústavy ČR je státní zastupitelství součástí moci výkonné. Zastupuje veřejnou žalobu v trestním řízení, vykonává i další úkoly, stanoví-li to zákon.

Při zpracování návrhu zákona vycházela vláda z tohoto základního vymezení. Navázala na úpravu první republiky a při respektování naší právní kultury a tradice využila poznatky z právní úpravy demokratických zemí střední Evropy. Státní zastupitelství se od původní prokuratury bude lišit v mnoha směrech. Dovoluji si proto poukázat na ty základní.

Zcela jasně návrh vychází ze skutečnosti, že ani prokuratura nikdy nebyla nezávislým orgánem, že totiž vždy byla nástrojem státu. Pravdivě reflektuje tuto skutečnost tím, že vymezuje postavení státního zastupitelství v rámci moci výkonné.

Přitom upravuje relativní nezávislost státního zastupitelství. Státní zastupitelství není povoláno k dozoru nad důsledným prováděním a zachováváním zákonů a jiných právních předpisů ministerstvy a jinými orgány státní správy, národními výbory, soudy, hospodářskými a jinými organizacemi nebo občany, jak tomu bylo u prokuratury v letech 1948 - 1990 a s některými změnami až dodnes.

Transformace prokuratury ve státní zastupitelství totiž znamená konec jakékoliv působnosti státních zastupitelství ve správním řízení a především výkonu prokurátorského dozoru. Státní zástupce již nebude mít kontrolní pravomoc vůči jiným subjektům, ani pravomoc rozhodovací. Jde o zásadní koncepční změnu. Takto vymezená působnost státního zastupitelství odpovídá úpravě demokratických států našeho kontinentu.

Můžeme si klást otázku, zda nám likvidací prokurátorského dohledu nezůstávají nepokryty některé oblasti právní úpravy jak z hlediska ochrany lidských práv a svobod, tak ochrany zájmů České republiky. Je správné, že státní zastupitelství nebude mít právo podat protest proti obecně závazným právním předpisům. Ochrana v této oblasti je zcela v kompetenci moci soudní. Stejně je nepochybně správné, že státní zastupitelství nebude mít právo protestovat akty správních orgánů vydaných mimo správní řízení. Tím myslím instrukce, stanovy apod. Bude nadále na právnických osobách, kterých se to týká, aby samy napravily tato pochybení.

Nelze považovat za chybu, ale naopak za správný krok zrušit právo protestu proti rozhodnutí správních orgánů v rámci správního řízení. Odkazuji přitom na platnou úpravu § 65 správního řádu. Bude nadále na jednotlivých ministerstvech a jiných správních úřadech, aby ze svého nebo jiného podnětu napravovaly protiprávní rozhodnutí. Posiluje se tím vlastně odpovědnost každého resortu v jeho působnosti. Po nabytí účinnosti zákona o státním zastupitelství bude možné vyřídit jen protesty podle § 31 zákona o mimosoudních rehabilitacích. Jinak se neskončená řízení o protestu prokurátora zastavují.

Další diskutovanou otázkou je dosud existující dozor nad zachováváním zákonnosti v místech, v nichž se vykonává vazba, trest odnětí svobody, ochranně léčení a ochranná výchova. Touto otázkou jsme se velmi vážně zabývali. Státní zastupitelství koncepčně nebude povoláno - jak jsem se již zmínil - k výkonu dozoru a již vůbec nebude moci zastavovat provádění příkazů, rozhodnutí a případně je rušit, jestliže odporují zákonům a jiným právním předpisům, což bylo podstatné pro výkon takového dozoru podle dosavadní úpravy.

Na druhé straně je třeba, aby někdo dohlížel na to, aby v těchto místech byla chráněna lidská práva, zejména aby zde nikdo nebyl držen déle, než jak bylo soudem rozhodnuto, nebo na to, aby v těchto místech byly dodržovány hygienické a jiné předpisy. I tady odkazuji na odpovědnost každého resortu. Bude na něm, aby sám svou inspekcí tento dohled vykonával a ve své působnosti napravoval pochybení a pokud jde o ochranu lidských práv a svobod, věc signalizoval soudu. Proto ministerstvo spravedlnosti by mělo vykonávat dozor nad výkonem vazby a trestu odnětí svobody, jak to podpořily výbory této sněmovny při projednávání příslušných návrhů zákona. A jestliže toto platí pro Ministerstvo spravedlnosti, tak i bez zvláštní úpravy toto platí pro Ministerstvo zdravotnictví, pokud jde o ochranně léčení, a Ministerstvo školství, tělovýchovy a mládeže, pokud jde o ochrannou výchovu.

Stěžejní role státního zastupitelství je v trestním řízení. Státní zastupitelství v něm působí jako orgán veřejné žaloby. Má však v tomto řízení postavení účastníka řízení. Podává za stát obžalobu a jeho postavení, práva a povinnosti upravuje trestní řád. Pokud se týká občanského soudního řízení, bude státní zastupitelství oprávněno podávat návrhy na jeho zahájení nebo vstupovat do již zahájeného řízení v případech, ve kterých tak stanoví zákon.

Státní zastupitelství je soustava orgánů, nejde o monokratický orgán polovojenského charakteru, jak tomu bylo doposud. Nástrojem řízení soustavy státního zastupitelství budou především obecné pokyny. V této souvislosti vítám pozměňovací návrh ke sjednocení a usměrnění činnosti státního zastupitelství, který - jak slíbil - přednese pan poslanec Benda.

Dále bude možné, aby každé nadřízené státní zastupitelství mělo právo v konkrétní věci dát pokyn níže stojícímu státnímu zastupitelství s tím, že má právo si věc atrahovat, jestliže daný pokyn není plněn. Konečně každý vedoucí státního zastupitelství může vydávat příkazy v rámci svého úřadu. Státní zastupitelství již nebude samostatným resortem. Jeho správu bude vykonávat ministerstvo spravedlnosti. Ministr spravedlnosti bude služebně nadřízen nejvyššímu státnímu zástupci. Nebude mít přitom právo řídit jiné státní zástupce. Vláda ponese ústavní odpovědnost Poslanecké sněmovně za výkon činnosti státního zastupitelství.

A konečně navrhovaný zákon předpokládá transformaci prokurátorů ve státní zástupce. Umožňuje obsazení jednotlivých státních zastupitelství podle skutečné potřeby a obsazení dnes neexistujícího vrchního státního zastupitelství v Praze. Úpravu § 35 nelze považovat za úpravu v rozporu s mezinárodními konvencemi. Je nutno vycházet z předpokladu, že jde o pracovníky exekutivy a že dochází k zásadním organizačním změnám stanoveným zákonem. I v demokratických státech, jako je např. Spolková republika Německo nebo Rakousko, je možné rozhodnout o jiném přidělení v případě zákonné organizační změny zásadního charakteru nebo zákonné změny obvodu státního zastupitelství.

Návrh zákona umožňuje, aby do funkcí státních zástupců nebyli jmenováni bývalí prokurátoři, kteří se zpronevěřili svému povolání jak mravně, tak i odborně. Podle citovaného ustanovení nebudou státní zástupci odvoláváni ze svých funkcí, ale všem státním zástupcům skončí pracovní poměr ze zákona k 30. 6. 1994. Do té doby dojde z jejich řad k jmenování nových státních zástupců. Tím pracovní poměr na dobu určitou se změní na pracovní poměr na dobu neurčitou. Na jmenování do funkce však není právní nárok. Jedině tak lze provést důslednou transformaci prokuratury do státního zastupitelství.

Předložený návrh zákona řeší i přechod majetku na Ministerstvo spravedlnosti tak, aby i po materiální stránce byla zajištěna činnost státního zastupitelství od 1. ledna 1994.

Vážené dámy, vážení pánové, předložený návrh zákona představuje zásadní naplnění ústavy směrem k demokratizaci našeho ústavního řádu. Jde o vyvážený návrh. Všechny výbory, které návrh projednaly, jej doporučují ke schválení. I já jménem vlády České republiky navrhuji, aby tento návrh zákona byl Poslaneckou sněmovnou schválen.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministru spravedlnosti Jiřímu Novákovi a prosím, aby se ujal slova společný zpravodaj výborů Poslanecké sněmovny pan poslanec Marek Benda.

Poslanec Marek Benda: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, návrh rozsáhle odůvodnil pan ministr spravedlnosti dr. Novák, čili je zbytečné, abych něco říkal k návrhu. Uvedu tedy společnou zprávu.

Ústavně právní výbor, branný a bezpečností výbor a výbor petiční, pro lidská práva a národnosti projednaly vládní návrh zákona o státním zastupitelství. Všechny tři výbory doporučují, aby Poslanecká sněmovna návrh schválila s připomínkami obsaženými ve společné zprávě. Pokusím se velmi stručně připomínky projít. U těch, které nejsou vyloženě technického charakteru, kterých je většina, se vycházelo většinou z usnesení ústavně právního výboru, kde se dělaly spíše legislativní a technické změny, upozorním, že tam dochází ke změně.

Na str. 1 společné zprávy žádná zásadnější změna není, všechno to jsou technické úpravy. První věcná úprava je až na str. 2 společné zprávy dole, kde se částka 50 000 Kč nahrazuje v § 14 odst. 5 částkou 5 000 Kč. Vycházelo se z toho, že státní zastupitelství v dnešní struktuře je součástí výkonné moci a nikoliv moci soudní. Proto také obdobně má být možný postih.

K určitým úpravám došlo v § 15 odst. 1 - str. 3 nahoře - kde se některá vágní ustanovení okolo způsobilosti státních zástupců vykonávat své funkce vypouštěla.

Podstatná změna je v § 16 odst. 1, kde jmenování státních zástupců, které vládní návrh navrhoval svěřit do rukou ministra spravedlnosti, společná zpráva navrhuje, aby tomu tak bylo, ale pouze na návrh nejvyššího státního zástupce, aby tento jako šéf státního zastupitelství nesl i personální zodpovědnost za to, jakým způsobem bude státní zastupitelství obsazeno.

Další změny jsou opět změny technického charakteru. Podstatnější změna je v § 26 a návazně v § 27, kde vládní návrh předpokládá jistý druh - řekněme - imunity nebo jiného typu projednávání přestupků a trestných činů spáchaných při výkonu povolání pro státní zástupce. Výbory Poslanecké sněmovny usoudily, že státní zastupitelství je jednoznačně součástí výkonné moci, a proto nemá nárok na žádný podobný typ ochrany a je vhodné, aby bylo podřízeno stejnému režimu jako každý jiný občan.

Předseda PSP Milan Uhde: Promiňte, pane poslanče. Musím apelovat na všechny poslankyně a všechny poslance, aby se ztišili a nerušili projednávání. Je zde atmosféra velice ztížená neřádným ozvučovacím zařízením. Prosím, umožněte normální průběh tím, že se ztišíte. Děkuji vám za pochopení.

Poslanec Marek Benda: Další změny byly přijaty k § 35, kde za prvě docházelo ke zpřesnění oněch přechodných ustanovení, a za druhé na návrh výboru branného a bezpečnostního byly doplněny do všech odstavců, kterých se to týká, věty, že státním zástupcům, kteří odcházejí ze státního zastupitelství, ať už z důvodu toho, že nesouhlasí se svým zařazením, nebo z důvodu, že nebyli jmenováni, náleží odstupné nebo odchodné podle zvláštního zákona.

Tolik snad k připomínkám. Všechny ostatní - nepletu-li se - jsou spíše technického charakteru. Jediná nezařazená připomínka je připomínka výboru petičního, pro lidská práva a národnosti, který navrhoval v § 35 odst. 3 a 5 doplnit za slova "nesouhlasí" slovní spojení "a není do 15 dnů dosaženo dohody o jeho přidělení". Porada zpravodajů se dohodla na tom, že toto je skutečně zcela zbytečné. Bylo by to jenom zátěží zákona a je zbytečné něco takového v zákoně říkat. Proto tato připomínka nebyla zařazena do společné zprávy. Tolik ke společné zprávě.

Všechny výbory doporučují Poslanecké sněmovně, aby vládní návrh zákona ve znění společné zprávy schválila. Myslím, že vám mohu toto doporučení tlumočit.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji společnému zpravodaji výborů poslanci Marku Bendovi. Otevírám rozpravu k tomuto zákonu a k výkladům, které jsme slyšeli. Mám písemné přihlášky. Jako první se přihlásil společný zpravodaj pan Marek Benda, jemuž udílím slovo. Připraví se pan poslanec Stanislav Gross.

Prosím, aby poslanci, kteří se přihlásí do rozpravy, uvedli zároveň, zda se chystají podat pozměňovací návrh, protože tím mi dávají možnost, abych jejich návrhu určil přednostní pořadí. Slovo má pan poslanec Benda.

Poslanec Marek Benda: Vážený pane předsedo, dámy a pánové, přednesu jeden návrh, na kterém se dohodla porada zpravodajů poté, co si legislativa všimla, že došlo k určitému překlepu v § 36, leč jako porada zpravodajů jsme ho samozřejmě nemohli zařadit, protože nebyl vznesen žádným výborem. Čili v § 36 - str. 14 návrhu - v první větě se vypouští slova "s výjimkou podmínky čekatelské praxe". Tato slova se vypustí, neboť všude před tím jsme čekatelskou praxi vypouštěli a svázali jsme ji pouze se zkouškami. Čili v § 15 odst. 1, na který se § 36 odvolává, žádná zmínka o čekatelské praxi není a nedávalo by to smysl.

Dále přednesu několik návrhů, které vznikly konzultací s panem ministrem Novákem a které, jak se domnívám, by měly zkvalitnit tento tisk.

První se týká § 9 odst. 3, který podle původního návrhu navrženého ve společné zprávě, má být vypuštěn. Navrhuji, aby byl vložen nový odstavec 3 v tomto znění:

"Nejvyšší státní zástupce je oprávněn vydat pokyn obecné povahy ke sjednocení a usměrnění činnosti státního zastupitelství." To by byl nový odstavec 3 § 9.

Dále navrhuji, aby § 10 ve znění společné zprávy byl přeformulován takto. Jedná se spíš o formulační změnu.

§ 10 podle společné zprávy by zněl: "Vyšší státní zastupitelství je oprávněno ve věci dát pokyn bezprostředně nižšímu státnímu zastupitelství ve svém obvodu. Pokud nižší státní zastupitelství odmítne splnit pokyn s poukazem, že je v rozporu se zákonem, je vyšší státní zastupitelství oprávněno věc nižšímu státnímu zastupitelství odejmout a působit v ní samo. Totéž platí pro případ, že nižší státní zastupitelství je nečinné."

Doporučuje se formulační změna a navíc se doplňuje, že odmítnutí pokynů vyššího státního zastupitelství je možné pouze tehdy, domnívalo-li by se nižší státní zastupitelství, že je v rozporu se zákonem.

Dále navrhuji, aby do § 17 podle číslování původního vládního návrhu, nikoliv tak, jak ho pozměnila společná zpráva, byl doplněn nový odstavec 3, který by zněl:

"Státní zástupce může být i bez svého souhlasu přeložen k výkonu služby u jiného státního zastupitelství, vyžaduje-li to zákonná změna soustavy státního zastupitelství nebo obvodu jednotlivého úřadu." To je změna, která prolamuje trochu onu zásadu, že státní zástupce může být přeložen pouze se svým souhlasem, ale vychází z toho, že se připraví určité změny v územním členění republiky a mohlo by dojít k absurdní situaci, že by vznikl nový okres nebo zanikl nějaký stávající okres a nebylo by možné státního zástupce přeložit. Proto pouze v návaznosti na zákonnou změnu soustavy státního zastupitelství nebo obvodu jednotlivého úřadu je možné toto učinit.

Dále navrhuji, aby v § 35 odst. 6 ve společné zprávě je to na straně 5 společné zprávy - byly přijaty tři změny. Navrhuji, aby první dvě odrážky ze společné zprávy byly vypuštěny. To znamená slova "pracovníky státního zastupitelství" nahradit slovy "Ministerstva spravedlnosti ve státních zastupitelstvích". To je první odrážka.

Druhá odrážka. Slova "ve státních zastupitelstvích" nahradit slovy "v těch státních zastupitelstvích". Navrhuji, aby tyto dvě odrážky byly vypuštěny, neboť by došlo k situaci, že by všichni stávající zaměstnanci prokuratury se stávali zaměstnanci Ministerstva spravedlnosti a vyvolávalo by to značné problémy. Navrhuji, abychom se vrátili k původnímu vládnímu návrhu zákona, kde měli být zaměstnanci státních zastupitelství.

Poslední návrh, který mám, je k § 38 původního textu tak, jak byl pozměňován ve společné zprávě. Navrhuji, aby celý § 38 byl nahražen tímto textem:

"Hmotný majetek a majetková práva včetně závazků souvisejících s tímto majetkem, jakož i jiná práva a závazky, přecházejí ke dni účinnosti tohoto zákona z prokuratury na Ministerstvo spravedlnosti. To platí i pro majetek užívaný Vojenskou prokuraturou a práva a povinnosti s ním související, pokud se Ministerstvo spravedlnosti nedohodne s Ministerstvem obrany jinak."

Jedná se v podstatě o identický text současného § 38, kde dochází pouze k drobnému posunu, který vznikl okolo Vojenských prokuratur, kde ne vždy je majetek ve vlastnictví Vojenské prokuratury, ale majetek bývá ve vlastnictví některého jiného vojenského útvaru nebo úřadu, ale Ministerstvo spravedlnosti by se dostávalo do velmi problematických vztahů. Proto navrhujeme, aby to bylo takto změněno. Návrh zní, aby § 38 zněl celý takto, to znamená stávající odstavce 1 a 2 by byly vypuštěny. Děkuji za pozornost.

Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu poslanci Bendovi. Na řadě je pan poslanec Gross v případě, že má pozměňovací návrhy. Má. Promluví pan poslanec Stanislav Gross, připraví se pan poslanec Vladimír Řezáč.


Související odkazy



Přihlásit/registrovat se do ISP