Předseda PSP Milan Uhde: K řečništi
se dostaví pan poslanec Jaroslav Sýkora, který
má slovo, připraví se pan poslanec Miloslav
Výborný.
Poslanec Jaroslav Sýkora: Vážený
pane předsedo, dámy a pánové, po projednávání
v poslaneckém klubu LSU jsem byl pověřen,
abych vyjádřil následující
stanovisko k návrhu projednávané novely.
Ani já, ani nikdo z poslanců zvolených za
Liberální sociální unii, kteří
zůstali členy našeho poslaneckého klubu,
nebudeme pro navrhovanou novelu hlasovat, a to z těchto
důvodů.
Zejména jsem nucen zdůraznit, že tato novela
včetně pozměňovacích návrhů
přednesených panem kolegou Černým
a panem kolegou Tlustým - neřeší vůbec
nic z problematiky, která má být touto novelou
ošetřena, naopak vnáší do majetkových
vztahů týkajících se restituentů,
tak i zemědělských podnikatelů, nové
chaotické prvky. Zkusme si výše uvedené
dokumentovat na jednom jediném příkladě.
Vezmeme-li návrh novely zpracovaný poslanci Machem
a Bečvářem, pak jeho přijetí
by způsobilo zcela nový způsob vypořádání
náhrad za trvalé porosty v době, kdy většina
lhůt k uplatnění nároků již
uplynula. Pokud by byla novela přijata v této podobě,
znamenalo by to, že nadále by se neposuzoval stav
trvalého porostu na pozemku jako celku, ale na jednotlivých
částech tohoto pozemku.
Nedávno se na náš klub LSU obrátil zástupce
státního statku Lubenec z okresu Louny s následujícím
restitučním problémem. Oprávněné
osobě se vrací vlastnické právo k
50 ha pozemku. Na tomto pozemku v době, kdy šel do
statku, bylo 12 ha chmelnic. Nyní, když se pozemek
vrací, je zde 37 ha chmelnic, ale na jiné části
pozemků, než bylo původních 12. Oprávněná
osoba požaduje po statku vydat 37 ha chmelnic bezúplatně
a 12 ha chmelnice proplatit. Dle dnes platné právní
úpravy vznikl ve prospěch oprávněné
osoby rozdíl plus 25 ha chmelnice. Dle platné právní
úpravy nemusí oprávněná osoba
tento rozdíl osobně povinně hradit, neboť
osobou povinnou je organizace státní. Přijetí
této novely tak, jak je předkládána,
by znamenalo, že skutečně by oprávněná
osoba měla právo na náhradu za 12 ha chmelnice,
neboť na této části pozemku chmelnice
nyní není a stávajících 37
ha by obdržela zdarma. Z těchto důvodů
se nedivím jednoznačně negativnímu
stanovisku české vlády k tomuto návrhu.
Dále chci upozornit na skutečnost, že vedle
státních organizací by se předkládaná
novela negativně projevila i u náhrady lesních
porostů ve všech případech jakékoliv
povinné osoby, ať již státního
podniku, nebo družstva. V případě lesních
porostů se tzv. přírůstek vydává
bezúplatně a pokud by dnešní lesní
porost byl na jiném místě než byl porost
původní, opět by vzniklo právo na
náhradu porostu původního bez přihlédnutí
ke skutečnosti, že dnes se vydává třeba
i hodnotnější porost, ale na jiné části
pozemku.
Na závěr chci zdůraznit to, o čem
již hovořil můj klubový kolega ing.
Štěrba, tj. konstatování výborů
Poslanecké sněmovny, které zdůrazňuje
legislativní nepřipravenost návrhů
a usnesení vlády, která nedoporučuje
přijetí tohoto návrhu. Domnívám
se, že o problematice, kterou měli navrhovatelé
na mysli, lze i nadále v Poslanecké sněmovně
hovořit, ale ovšem i za zcela odlišných
výchozích podmínek. Ze všech uvedených
důvodů ani já, ani moji kluboví kolegové
nebudou pro tuto novelu hlasovat.
Předseda PSP Milan Uhde: Slovo má pan poslanec
Miloslav Výborný, připraví se pan
poslanec Karel Mach, který je poslední přihlášený
do rozpravy.
Poslanec Miloslav Výborný: Vážený
pane předsedo, dámy a pánové, to co
jsem ve své faktické poznámce uvedl k tomu
širokému souboru pozměňovacích
návrhů, které přednesl poslanec Černý,
samozřejmě v neztenčené míře
platí i o návrzích pana poslance Tlustého
a on tomu rozumí, protože kývá hlavou.
Rád bych však poznamenal, že podle mého
mínění není řešení
v tom, že věc odložíme o dva dny, o jeden
den a že jako poslanec mám ten názor, že
bychom měli velmi opatrně hospodařit s tím,
když si vyžadujeme stanovisko vlády k jakýmsi
pozměňovacím návrhům. Trochu
se tím zbavujeme části naší autonomie,
protože to nejsme povinni. A na druhou stranu takováto
žádost Poslanecké sněmovny vůbec
nemá tu sankci, kterou samozřejmě zná
Ústava v článku 44, odst. 2 - totiž,
že vláda se musí vyjádřit do
30 dnů a jinak nevývratně platí, že
s návrhem souhlasí. Právě proto jsem
doporučoval předkladatelům všech možných
návrhů, aby tak učinili cestou samostatného
návrhu zákona a nikoliv cestou několika desítek
pozměňovacích návrhů při
rozpravě na schůzi. Také právě
proto.
Když jsem přednášel faktickou poznámku,
pronesl jsem, že lituji, že mi tleskají poslanci
opozice. A na spontánní zavolání "proč"?
jsme přislíbil, že na to odpovím později,
a to proto, že už mi nezůstávalo mnoho
minut na faktickou poznámku. Tedy onen potlesk zazněl
poté, když jsem vyslovil jistou pochybnost o tom,
zda postup mého přítele kolegy Černého
byl korektní a zda nebyl snad dokonce na hranici porušování
Ústavy. Soudím, že potleskem - ať už
zprava nebo zleva - ústavnost ověřovat nelze
a z toho dovozuji, že onen potlesk nezazněl ani tak
na výrok jako spíše v tušení rozporu
v koaličních stanoviscích. Chci tedy říci,
že tedy právě proto jsem litoval, že tleskala
právě opozice a že se tohoto rozkolu podle
mého mínění nedočká.
Předseda PSP Milan Uhde: Slovo má pan poslanec
Karel Mach. Prosím, aby svou přihlášku
do rozpravy všichni zvážili, poněvadž
se chystám rozpravu uzavřít a před
tím dát hlasovat o procedurálních
návrzích. Hlásí se pan poslanec Hofhanzl.
Poslanec Karel Mach: Vážený pane předsedo,
děkuji za slovo. Nebývá mým zvykem
příliš často vystupovat a zásadně
replikovat. Myslím, že to k ničemu dobrému
nevede. Nicméně jsem nucen repliku učinit
v této chvíli. Já na rozdíl od kolegy
Výborného nejsem až tak klidný člověk,
což je o mně známo. Takže jsem nucen teď
vystoupit v této chvíli.
Vážení kolegové, já jsem to zdůvodnil
a řekl na začátku, že tu novelu považuji
také za kontroverzní a nečiním si
patent na vlastní rozum ani neomylnost a jsem zcela demokraticky
připraven tu novelu prohrát. Nicméně,
tak jako energicky pan poslanec Drápela velice argumentačně
silně něco vyřval, já bych to dovedl
také. A velmi dobře bych to dovedl také tak
energicky a dlouho zdůvodňovat, proč ta novela
je potřeba a k čemu slouží. A zapomněli
jsme všichni na jedno. Já si velice vážím
pana poslance Dostála, ale zapomněli jsme na to,
že v zemědělství ty křivdy byly
největší a že existovalo 67 předpisů,
já to mám spočteno docela poměrně
přesně, zákonů, vyhlášek,
nařízení krajských národních
výborů a rolnických komisí a podobně,
kterými bylo možno o zemědělský
majetek přijíti.
A panu kolegovi Drápelovi bych ještě řekl
tolik: to vaše zdůvodnění trochu kulhá.
To je totiž tak, jako kdyby se někomu vrátil
dům a stodola, zemědělské stavení
a ta stodola už nestála a byla zbořena. Za
ni přísluší náhrada. To nikdo
nezpochybňuje, každý to ví. Ale tam,
kde někdo opravil střechu, protože prostě
mezi tím došla její životnost, tak by
řekl, máš novou střechu, tak už
za tu stodolu nic nedostaneš. Prostě jsme ji opravili.
To je podobné přirovnání, takto to
můžeme stavět.
A k tomu zaměřování - pane kolego,
já jsem také soudním znalcem v oboru oceňování
lesních pozemků a nemovitostí a mohu vám
říci, že se vůbec nedomnívám,
že by bylo nutno zaměřovat tisíce částí
pozemků, že vy jako já asi víte, že
to jde dělat jinou metodou. Myslím, že to bylo
korektní.
Ještě poslední dovětek, který
mám k panu poslanci Palasovi. Je to můj kolega ze
zemědělského výboru, myslím,
že naše jednání je velmi korektní.
Ale dovolávat se stanoviska vlády a restitučních
principů ze strany levého bloku se mi zdá
trochu podivné. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Slovo má pan poslanec
Čestmír Hofhanzl.
Poslanec Čestmír Hofhanzl: Já bohužel
trochu zopakuji to, co tady řekl kolega poslanec Mach.
Byl jsem vlastně k té své odpovědi
vyzván, protože zde bylo zmíněno moje
jméno poslancem Dostálem. Ono totiž ta novela
byla vyvolána tím, že tak jak probíhá
proplácení náhrad za vytěžené
porosty, tak probíhá tak, že v podstatě
se vlastníci většinou nedomůžou
ničeho. Já si myslím, že státu
a nám a státním úředníkům
by mělo jít především o to, abychom
zajistili další existenci lesa. Ono to totiž
vypadá tak, že vlastníci nedostanou ani malou
část toho, aby vytěženou plochu zalesnili.
Stávají se dokonce takové případy,
že les byl vytěžen třeba v roce 1990,
zalesnění provedla akciová společnost
a dotyčný vlastník potom dostane ještě
účet na to, aby zaplatil 40 tisíc za zalesnění.
Přitom hodnota vytěženého porostu se
rovná třeba třem, čtyřem stům
tisícům. Proto jsme se snažili prosadit tuto
novelu. Já jsem do transformace lesů měl
možnost vidět tři, čtyři roky,
a ta hra, která se hraje, je, pane kolego Dostále,
je úplně jiná. Tady jde o něco úplně
jiného.
Předseda PSP Milan Uhde: Hlásí se
pan místopředseda Karel Ledvinka, udílím
mu slovo.
Místopředseda PSP Karel Ledvinka: Pane předsedo,
dámy a pánové, navrhuji Poslanecké
sněmovně Parlamentu, abych to ještě
více zkomplikoval, procedurální návrh,
aby podle odst. 2, § 22 jednacího řádu
k předneseným pozměňovacím
návrhům zaujal stanovisko zemědělský
výbor a aby jednání tohoto výboru
vycházelo ze stanoviska vlády ČR. Do té
doby navrhuji přerušit projednávání
tohoto bodu.
Omlouvám se za to, že jsem ještě rozšířil
návrh kolegy Jegly - a nevím u koho ještě
to zaznělo - já jsem v žádném
případě nechtěl vystoupit, já
jsem vycházel z toho, že na korektní návrh
kolegy Výborného nebylo reagováno.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu místopředsedovi.
Předpokládám, že se už nikdo nehlásí
do rozpravy, rozpravu uzavírám a budeme hlasovat
o podaných procedurálních návrzích.
Samozřejmě, že vás všechny v této
chvíli odhlašuji a prosím, abyste se znovu
přihlásili registračními kartami.
Byly podány tři procedurální návrhy.
Já jejich předkladatelům, zejména
některým z nich, předestírám
možnost, že by mohly popřípadě
nejméně dva z těchto návrhů
být spojeny. Ale to záleží na těch,
kdo navrhovali. Navrhoval pan poslanec Jegla, navrhoval pan poslanec
Tlustý a navrhoval pan místopředseda Ledvinka.
Technická poznámka pana poslanec Jegly: Spojujete
svůj návrh s návrhem pana místopředseda
Ledvinky, aby se předloženými pozměňovacími
návrhy zabýval také zemědělský
výbor, aby bylo vyžádáno stanovisko
vlády a do té doby aby se sněmovna těmito
návrhy nezabývala. Já se však domnívám,
že dříve než o tomto návrhu musím
dát hlasovat o návrhu pana poslance Tlustého,
který navrhuje kratší lhůtu. Ale to
je věc názoru. Pan poslanec Jegla se přidává
k návrhu pana místopředsedy Ledvinky a ten
byl podán jako třetí.
Pan poslanec Tlustý se hlásí a doufám,
že usnadní řešení tohoto rozporu.
Poslanec Vlastimil Tlustý: Já se domnívám,
že můj pozměňovací návrh
se nevylučuje s pozměňovacím návrhem
pana místopředsedy Ledvinky, že v té
lhůtě do pátku se může sejít
zemědělský výbor. To znamená,
já si myslím, že by se mohlo hlasovat o těch
obou návrzích jako doplňkových vzájemně.
Předseda PSP Milan Uhde: Jestli je stanovisko pana
Tlustého takové, domnívám se, že
můžeme hlasovat o procedurálním návrhu
pana místopředsedy Ledvinky, který zní
tak, jak jsem ho před chvílí opakoval. Je
zcela zřejmé, o čem budeme hlasovat, není
třeba dalšího vysvětlení? Je
třeba. Pan poslanec Černý se hlásí.
Poslanec Jan Černý: Samozřejmě
se musím pana místopředsedy Ledvinky zeptat,
co se stane v okamžiku - protože zemědělský
výbor má složení 9 koaličních,
9 opozičních poslanců - kdy na jednání
zemědělského výboru, který
mohu svolat téměř kdykoliv, se nedostaví
9 opozičních poslanců a tudíž
nebude výbor usnášeníschopný.
To znamená, že to nemůže v žádném
případě projednat. Jestli potom oznámí
zemědělský výbor, že se nesešel
pro obstrukci, pak s tím samozřejmě souhlasím.
Předseda PSP Milan Uhde: Chce pan místopředseda
Ledvinka odpovědět? Ne, pan poslanec odpověděl
za něho.
Budeme hlasovat o procedurálním návrhu pana
místopředsedy Ledvinky. Jde o 18. hlasování
na této schůzi.
Kdo souhlasí s podaným procedurálním
návrhem, ať to dá najevo tím, že
stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti tomuto
návrhu? Kdo se zdržel hlasování? Hlasování
skončilo.
Pro odevzdáno 139 hlasů, 1 proti, 14 se zdrželo,
1 nehlasoval. Procedurální návrh byl přijat.
Projednávání bylo v jeho smyslu přerušeno.
Je 16.31 hodin. Vyhlašuji přestávku do 16.50
hodin. V 16.50 hodin budeme pokračovat projednáváním
pozměňovacích návrhů k silničnímu
zákonu. Děkuji vám, počítám
s vaší dochvilností.
(Jednání přerušeno v 16.31 hodin.)
(Zahájeno po přestávce v 16.55 hodin.)
Předseda PSP Milan Uhde: Na pořadu je silniční
zákon. Prosím pana společného zpravodaje
poslance Ladislava Blažka, pokud chce použít
práva slova zpravodajova, aby tohoto práva použil
a pak připravil sněmovně jednotlivé
pozměňovací návrhy k hlasování.
Poslanec Ladislav Blažek: Pane předsedo, kolegyně
a kolegové, já bych se rád vyjádřil
k názoru pana kolegy Vrzala, kde se snaží svým
pozměňovacím návrhem vypustit část
společné zprávy, kterou odsouhlasil a doporučil
hospodářský výbor. To, že je
tam doplnění proti vládnímu návrhu,
není v této sněmovně žádnou
zvláštností. Já to nedělám
z toho důvodu, že by se mi zdálo, že vládní
návrh není správný, ale vede mne k
tomu několik důvodů.
Jeden z důvodů je, že u dopravců vznikají
potíže v zahraničí, a proto je směrována
odborná způsobilost pro konkrétní
skupinu dopravců. Druhý důvod, který
je diskutabilní, je, že i sami dopravci chtějí
zvyšovat svoji kvalitu a pokládám ho za důvod
podpůrný, nicméně také důležitý.
Další důvod je - a bylo to demagogicky obhajováno
- že majitel podniku nemusí mít odbornou způsobilost
- samozřejmě s tím zákon počítá,
protože majitel podniku může na zkoušky,
které navrhuji já na odbornou způsobilost,
poslat svého oprávněného zástupce,
který bude tuto kvalifikaci mít. Co se týká
přístupu k výkonu povolání,
dnešním živnostenským zákonem to
řízeno není. V každém okrese
je kvalifikační skupina jiná. Protože
pokud nemá dopravce maturitu nebo vysokou školu, schází
se komise ve složení: zástupce referátu
dopravy, zástupce odborného školství
a zástupce živnostenského úřadu,
což znamená, že v každém okrese je
jiná kvalifikace a mohlo by se lehce stát, že
pokud se tyto komise dohodnou, žádný nový
dopravce nebude, a to je naopak protismyslné. Kdežto
pokud to bude sjednoceno, že ve všech okresech bude
odborná kvalifikace stejná, je i přístup
podnikání stejný ve všech okresech.
Co se týká ostatních pozměňovacích
návrhů, po projednání s předkladatelem
se vyjádřím, až budu tyto pozměňovací
návrhy přednášet.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu společnému
zpravodajovi. Předpokládám, že pan ministr
ještě bude chtít využít práva
závěrečného slova.
Ministr dopravy ČR Jan Stráský: Vážený
pane předsedo, vážené kolegyně,
vážení kolegové, já se předem
omlouvám, že v reakci na jednotlivé pozměňovací
návrhy budu vycházet z toho, co jsem řekl
předtím. Nebude-li moje odpověď vyčerpávající,
je to tím, že jsem se snažil na některé
věci reagovat bezprostředně na závěr
rozpravy.
První z pozměňovacích návrhů
- návrh pana kolegy Franka - se týká změny,
kdy by se měly okresní úřady jako
dopravní úřady podle tohoto zákona
vyjadřovat k vedení i těch linek, které
v daném okrese nestaví. Z hlediska předkladatele
jsem proti tomuto návrhu proto, že jsem přesvědčen,
že důsledkem této změny by bylo změnění
dálkových linek na linky místní -
jestli mi rozumíte. Nutně by ty okresy využily
možnosti a řekly by když už tady autobus
jede, ať tu zastaví. Byť jede až do Luhačovic.
Z tohoto důvodu jsem proti tomuto zlepšovacímu
návrhu. (Veselost.) Promiňte, pozměňovacímu
návrhu.
Druhý pozměňovací návrh se
týkal podle mého názoru jen jazykové
varianty linka - linky. Musím říci, že
z hlediska předkladatele je mi to jedno. Upozorňuji
jen na případy, že někdy může
jít o jednu linku, někdy o více linek. Kdybychom
podle mého názoru chtěli být úplní,
muselo by se doplnit "linky (linek)". Ale nemám
k tomu žádný názor, protože to
není věcná záležitost.
Nebudu opakovat své výhrady proti třetímu
z návrhů. To znamená, aby zákonným
předpisem bylo formulováno to, co to je dopravní
obslužnost. Tento návrh nemohu přijmout.
Pokud jde o pozměňovací návrhy, které
přednesl pan kolega Kozák, chci říci,
že k § 6, kde se jedná o případy
naprosto výjimečné, je řešen
způsob, který byl dříve nazýván
občanská výpomoc; to znamená, že
někdo nechce provádět tuto dopravu jako živnost,
chce jen občasně se účastnit výkonu
v silniční dopravě. Příklad
by mohl být řidič, který jednou za
měsíc veze hráče na fotbalový
zápas. Nebo řidič, který jenom občasně
provádí výkony, stěhuje sousedy, ale
není to ani jeho povolání, ani jeho profese,
ani to nechce dělat stabilně. Jsem proti tomu, abychom
doplňovali do tohoto zákona ještě nějakou
další podmínku kromě té, že
musí splňovat předpisy pro řízení
daného vozidla, tedy musí mít platný
řidičský průkaz.
Další návrh, který se týká
vybavenosti, je to návrh týkající
se § 8, jsme posuzovali velmi dlouho, dokonce nejdéle
i v tom čase, který jsme měli.
Musím říci, že nejsem pro jeho přijetí
proto, že se velmi těžko nějakým
zákonným předpisem stanoví, co je
to technická vybavenost pro jednotlivé typy dopravců
v dnešním dopravním podnikání.
Někdo má autobus na zahradě, někdo
samozřejmě s nákladním autem překáží
městské ulici, ale skutečně podmínky
toho, co je to technická vybavenost a jaké podmínky
musí splňovat z tohoto hlediska - by mělo
podle mého názoru být na okresním
úřadu, který poměřuje podmínky
podle místní situace.
Jsem proti tomu, abychom se tímto zákonem zavazovali
k tomu, že vydáme právní popis toho,
co je technická vybavenost pro jednotlivé typy dopravců,
pro ty, kteří mají jednu či dvě
avie atd.
Pokud jde o námět, který se týkal
ZTP občanů, chci říci, že jejich
zvýhodnění, pokud jde o slevu, vychází
z vyhlášky MPSV a logicky není v tomto zákonu.
Jinak povinnost dopravovat kohokoli, kdo přijde, aby uzavřel
smlouvu o dopravě, který přijde na stanici,
tento zákon neřeší pro nikoho, a tím
samozřejmě také ne pro ZTP. To, oč
jde, je, aby jim byla zachována stávající
sleva. Druhá polovina se týkala toho, že by
tato sleva měla být tím či oním
způsobem kompenzována či nahrazována.
To bude řešeno v celkové přestavbě
sociálního zákonodárství, stejně
jako žákovské jízdné a některé
jiné věci, které se dopravy týkají.
Pokud je o návrhy, které přednesl pan kolega
poslanec Blažek, s těmi souhlasím v plném
rozsahu. O trolejbusech jsem se zmínil v předchozím
vystoupení.
Pokud jde o odbornou způsobilost, mohu jen konstatovat,
po výměně názoru, že ve vládním
návrhu nebyla, že vládní návrh
vychází z toho, že tato otázka bude
řešena živnostenským zákonem. Děkuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Děkuji panu ministrovi.
Slova se ujímá společný zpravodaj,
aby předložil sněmovně jednotlivé
pozměňovací návrhy k posouzení
hlasováním. Prosím, pane společný
zpravodaji.
Poslanec Ladislav Blažek: Děkuji. Pane předsedo,
kolegyně a kolegové, první vystoupil s pozměňovacím
návrhem pan kolega Frank. Je to § 10 odst. 2, kde
by rád zařadil nový odstavec: "Dotčený
úřad je oprávněn vyjadřovat
se a vznášet požadavky k meziokresním
linkám, které vedou okresem, nemají v okrese
zastávku a nevedou po dálnicích." Nedoporučuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Budeme hlasovat o prvním
pozměňovacím návrhu pana poslance
Franka.
Jde o 19. hlasování na této schůzi.
Kdo podporuje předložený návrh, dejte
to najevo stisknutím tlačítka a zvednutím
ruky. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Pro odevzdáno 36 hlasů, proti 76, zdrželo se
31, nehlasovalo 9. Návrh nebyl přijat.
Prosím, pane společný zpravodaji, pokračujte.
Poslanec Ladislav Blažek: Druhý pozměňovací
návrh pana kolegy Franka je v § 11 odst. 2, který
je spíše legislativního rázu, resp.
názoru na to, zda tam má být množné
nebo jednotné číslo. Myslím si, že
většinou se používá jednotné
číslo, pokud by to nebylo vyjádřeno
tak, jak se vyjádřil pan ministr, že by tam
mělo být "linek" nebo "linky".
V zásadě nedoporučuji.
Předseda PSP Milan Uhde: 20. hlasování
na dnešní schůzi. Kdo podporuje druhý
pozměňovací návrh poslance Franka,
dejte to najevo stisknutím tlačítka a zvednutím
ruky. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo.
Pro odevzdáno 23 hlasů, 49 proti, 76 se zdrželo,
8 nehlasovalo. Návrh nebyl přijat.
Poslanec Ladislav Blažek: Třetí pozměňovací
návrh pana kolegy Franka je v § 9 odst. 4, kde doporučuje
zařadit nový odstavec tohoto znění:
"Dopravní úřad zabezpečuje základní
dopravní obslužnost v území v okruhu
jeho působnosti, kterou stanovuje Ministerstvo dopravy
právním předpisem." Zásadně
nedoporučuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Hlasování
č. 21. Kdo podporuje předložený návrh
poslance Franka, dejte to najevo stisknutím tlačítka
a zvednutím ruky. Kdo je proti tomuto návrhu? Kdo
se zdržel hlasování? Hlasováni skončilo.
Pro odevzdáno 20 hlasů, 82 proti, 50 se zdrželo,
7 nehlasovalo. Ani tento pozměňovací návrh
nebyl přijat.
Poslanec Ladislav Blažek: Dále vystoupil pan
poslanec Kozák, který navrhl v § 6 odst. 2
doplnit část věty "doplněnou
o osvědčení o úspěšně
vykonané zkoušce". Považuji to za nevhodné.
Předseda PSP Milan Uhde: Jde o 22. hlasování
na 18. schůzi. Kdo podporuje tento návrh pana poslance
Kozáka, ať to dá najevo tím, že
stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti? Kdo
se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Pro odevzdáno
23 hlasů, proti 63, 71 se zdrželo, 7 nehlasovalo.
Návrh nebyl přijat.
Poslanec Ladislav Blažek: Další návrh
pana poslance Kozáka je v § 6 odst. 2 písm.
a) - doplnit "podrobnější specifikaci
stanoví prováděcí předpis".
Pan ministr se již k tomu vyjádřil. Nedoporučuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Jde o 23. hlasování.
Kdo podporuje tento pozměňovací návrh
pana poslance Kozáka, ať stiskne tlačítko
a zvedne ruku. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Pro odevzdáno
42 hlasů, proti 71, 44 se zdrželo, 8 nehlasovalo.
Návrh nebyl přijat.
Poslanec Ladislav Blažek: Další vyjádření
pana poslance Kozáka považuji spíše za
návrh k diskusi s předkladatelem o § 18, jestli
by tam neměly být vyjádřeny zvláštní
možnosti občanů, kteří mají
průkaz ZTP. Já si myslím, že pan ministr
se k tomu vyjádřil, že toto není předmětem
tohoto zákona. Nedoporučuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Pan poslanec Kozák
má technickou připomínku.
Poslanec Stanislav Kozák: To nebyl pozměňovací
návrh.
Předseda PSP Milan Uhde: To nebyl pozměňovací
návrh, takže o tom nebudeme hlasovat.
Poslanec Ladislav Blažek: Další byla série
mých pozměňovacích návrhů.
V § 3 odst. 1 písm. a) doplnit mezi slova "dopravě"
a "doba" slovo "osob". Doporučuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Jde o 24. hlasování
na 18. schůzi. Kdo podporuje tento pozměňovací
návrh, ať stiskne tlačítko a zvedne
ruku. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Návrh získal
142 hlasů, 4 proti, 13 se zdrželo, 8 nehlasovalo.
Návrh byl přijat.
Poslanec Ladislav Blažek: Další návrh
je v § 4 odst. 2 doplnit mezi slova "spolehlivosti"
a "nemusí" slova "a odborné způsobilosti".
Předseda PSP Milan Uhde: Jde o 25. hlasování
na této schůzi. Kdo podporuje tento pozměňovací
návrh poslance Blažka, ať to dá najevo
stisknutím tlačítka a zvednutím ruky.
Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Pro hlasovalo 133 poslanců,
proti 3, zdrželo se 20, nehlasovalo 12. Návrh byl
přijat.
Poslanec Ladislav Blažek: Další návrh
je v § 21 odst. 2 nové znění, a to je
upřesnění původního vyjádření
předkladatele. Návrh zní: "Silniční
dopravou je dovoleno přepravovat pouze nebezpečné
věci, vymezené mezinárodní smlouvou,
kterou je Česká republika vázána a
která byla zveřejněna ve Sbírce zákonů."
Doporučuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Jde o 26. hlasování
na této schůzi. Kdo podporuje předložený
návrh, ať stiskne tlačítko a zvedne
ruku. Kdo je proti? Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Pro hlasovalo 157 poslanců,
1 byl proti, 3 se zdrželi, 7 nehlasovalo. Návrh byl
přijat.
Poslanec Ladislav Blažek: Další návrh
je vypustit § 11 odst. 3 písm. d). Je to z důvodu
nadbytečnosti. Doporučuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Jde o 27. hlasování
na této schůzi. Kdo podporuje tento návrh,
ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Návrh podpořilo
147 poslanců, nikdo nebyl proti, 15 se zdrželo, 6
nehlasovalo. Návrh byl přijat.
Poslanec Ladislav Blažek: Další je návrh
k § 18 odst. 4, doplnit tento § o větu: "Tato
ztráta se hradí z rozpočtu příslušného
okresního úřadu, obce, nebo Ministerstva
dopravy." Doporučuji.
Předseda PSP Milan Uhde: Jde o 28. hlasování
na této schůzi. Kdo podporuje tento návrh,
ať stiskne tlačítko a zvedne ruku. Kdo je proti?
Kdo se zdržel hlasování?
Hlasování skončilo. Pro se vyslovilo 137
poslanců, proti 10, zdrželo se 16, nehlasovalo 5.
Návrh byl přijat.
Poslanec Ladislav Blažek: Další byl návrh
pana poslance Vrzala vypustit ze společné zprávy
body 2, 3, 16 a 17. Nedoporučuji.